Limakalvot

Anonyymi

Moi Kaikille! Olen 45v nainen ja minulla on estrogeeni arvot alhaiset ja ajattelin alkaa käyttämään estrogeeni valmistetta. Kuinka kauan keskimääräisesti joudun odottamaan, että limakalvoni vahvistuvat. Olisi hyvä saada tietää kokemuksia!

13

3117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anteeksi kun vastaan, vaikka ei ole tuosta tuotteesta kokemusta. Minä käytän homeopaattista valmistetta ja sillä kesti n. 2 vk, että alkoi huomata vaikutukset, parin kk:n kuluttua oli limakalvot samassa kunnossa kuin ennen vaihdevuosia. Toivotaan, että saat avun yhtä nopeasti!

    • Anonyymi

      Hormonipitoisuudet ovat joka tapauksessa laskeneet kolmikymppisestä saakka. Pienellä kritiikillä suhtaudun hormoniarvojen mittaukseen. Arvot vaihtelevat kierron mukaan, ja myös eri kiertojen sisällä. Onko sinulla kuukautiset siis jo päättyneet tai käyneet hyvin harvinaisiksi (jolloin kyseessä on enää tyhjennysvuodot ilman munasolujen irtoamisia)? Muussa tapauksessa estrogeenia erittyy. Estrogeenin puutteesta tosin kärsii myös esim. osa E-pillereiden käyttäjistä, synnyttäneet ja osa estrogeenikorvaushoitoa käyttävistä. Pillereillä ja vastaavilla pyritään mahdollisimman pieniin hormonipitoisuuksiin, jolloin ne eivät ehkä riitä limakalvoille.

      Itse olen saman ikäinen. Useampi vuosi sitten lääkäri huomautti "kuivista limakalvoista". Miesystäväni mukaan olen kuiva vain ulkoisista osista, sisältä kostun. Eli nk. kuivuuteni on kuitenkin enemmän atooppisuutta (vielä tässä vaiheesssa - kiertoni on lyhentynyt n. 25 pv:ään, eli ovuloin vielä). Tooivottavasti ihmiset kykenevät erottamaan, mikä johtuu mistäkin. Johonkin vaivaan voi riittää liukuvoide, johonkin toiseen tarvitaan antibiootti. Kaikki ei aina ole hoitoa vaativaa hormonien puutetta, vaan joskus muutakin vaivaa.

      Pakkausseloste varmaankin kertoo, kuinka nopeasti hoito tehoaa. Todennäköisesti varsin nopeasti.

      • Anonyymi

        Limakalvojen kuivuuteen ei tarvita antibiootteja, eikä välttämättä ihottumiinkaan. Estrogeenin vähenemisestä aiheutuvaa limakalvojen kuivumista voi hoitaa myös paikallishoidolla, eli estrogeenipitoisella voiteella (myynnissä apteekeissa reseptivapaasti) mikäli muuten ei ole tarvetta vahvempaan estrogeenihoitoon menopaussioireiden torjumiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Limakalvojen kuivuuteen ei tarvita antibiootteja, eikä välttämättä ihottumiinkaan. Estrogeenin vähenemisestä aiheutuvaa limakalvojen kuivumista voi hoitaa myös paikallishoidolla, eli estrogeenipitoisella voiteella (myynnissä apteekeissa reseptivapaasti) mikäli muuten ei ole tarvetta vahvempaan estrogeenihoitoon menopaussioireiden torjumiseksi.

        Minä hoidan limakalvon kuivuutta apteekin emätintableteilla . Asennetaan pienen asettimen avulla. Vagifem. Ei ole täydellistä apua antavaa, mutta helpottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä hoidan limakalvon kuivuutta apteekin emätintableteilla . Asennetaan pienen asettimen avulla. Vagifem. Ei ole täydellistä apua antavaa, mutta helpottaa.

        Minä olen käyttänyt vagifemiä satunnaisesti mutta nyt taas kuivuus iski voimakkaasti ja gyne määräsi lisäksi ovestenia tai pausasanolia. Pelottaa nuo haittavaikutukset kun on korkea verenpainekin.
        Tietääkö kukaan jotakin hormonitonta lääkettä joka myös tehoaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen käyttänyt vagifemiä satunnaisesti mutta nyt taas kuivuus iski voimakkaasti ja gyne määräsi lisäksi ovestenia tai pausasanolia. Pelottaa nuo haittavaikutukset kun on korkea verenpainekin.
        Tietääkö kukaan jotakin hormonitonta lääkettä joka myös tehoaisi?

        Ovestin ja Pausanol voiteissa on hyvin vähän estrogeenia ja paikallisesti käytettynä emättimessä sitä ei imeydy verenkiertoon oikeastaan lainkaan. Kuitenkin tuo pienikin pitoisuus parantaa limakalvojen kuntoa.


    • Anonyymi

      Vagifemistä ei ole minkäänlaista haittaa eikä harmia, sanoi oma gyneni.
      Säännöllinen käyttö on hyvä.

    • Anonyymi

      Kuinka usein käytätte Vagifemiä ?
      Minulle neuvoi gynekologi käyttämään kaksi kertaa viikossa,
      Onko se usein vai harvoin ?

    • Anonyymi

      Käytän Vagifemiä 2-3 kertaa viikossa. Ei niin tarkkaa. Erittäin ohentuneet limakalvot mulla, ikää 65. Kaksi kertaakin alkoi auttaa aika nopeasti. Gynen neuvo.
      Vagifem on ollut reseptillä joskus, nyt reseptitön.

    • Anonyymi

      Paras on mielestäni Hyalofemme 10, geelimäinen joka kiinnittyy emättimen limakalvoille eli ei valu eikä tule valkoisia tahroja kuten Vagifemistä.

    • Anonyymi

      On verenpainetauti, ja vagifem nosti alapaineen nopeasti. Törkeää että lääketehdas, lääkärit ja farmaseutit väittää ettei se estrogeeni imeydy limakalvolta. Imeytyyhän peräpuikotkin (kipulääkkeet) ja vaikuttaa koko kehoon joten vagifem voi vaikuttaa koko kehoon myös.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe