löysä

opeliksi

Zafira 1.8 eleg -00 aj. 105000km. Kun voimakkaammin ajaa töyssyyn ,kun jouset tai iskarit tekee tarpeeksi ison liikkeen kuuluu alustasta (en vielä varma onko etu vai takapää)"laahaava ääni" ...Onko iskarit vai jouset jo valmiita vaihtoon vai ottaako joku johonkin kiinni? Kommentteja kiitooos !

4

878

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakkasukko

Mikäli tämä laahaava ääni kuuluu vain kovilla > 10-15 asteen pakkasilla, ei pitäisi olla syytä huoleen. Etupään ripustuksissa on jokin kumipusla tms., joka kovettuu kovilla pakkasilla ja pitää laahaavaa / rahisevaa ääntä hidastustöyssyissä ym. isommissa epätasaisuuksissa. Samaa ongelmaa on ollut Astroissa ja Saabeissa. Ilmojen lämmetessä ääni poistuu ilman toimenpiteitä.

• ukko

Kuulosti aivan siltä "vialta" mikä autossa juuri on. Tarkkaillaan tilannetta !

• Pakkasukko
        ukko kirjoitti:

Kuulosti aivan siltä "vialta" mikä autossa juuri on. Tarkkaillaan tilannetta !

Tässä tarkennettu syy ja korjausehdotus Saabin alustan narinaongelmiin. Sama ongelma ja korjaustapa käynee myös Opeliin.

"Toinen alustaan liittyvä rasittava piirre on alustan narina ja paukahtelu pakkasella. Narina johtuu yleensä kallistuksenvaimentajan kumiheloista, joiden voiteleminen Molycoten rasvalla poistaa narinat."

• Jani

Joo mulla sama vika ja kävin tänään näyttämässä sitä korjaamolla. Vika löytyi. Kallistuksen vakaajankumi piti sen äänen. Ääni on samanlainen kun rengas ottaisi lokasuojaan kiinni, Ääni kuuluu vain esim. hidastetöyssyssä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4622
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1897
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1600
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      124
      1125
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1081
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      896
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      838
    Aihe