Vesimittarin pyöriminen itsekseen

Anonyymi

Moikka. Asumme 4 vuotta vanhassa omakotitalossa ja olimme viikon reissussa tarkastaen samalla vedenkulutuksen. Viikossa vesimittari pyöri noin 0,7 dl verran. Onko normaalia? Voisiko johtua esim lämminvesivaraajasta tai paineen vaihtelusta vesijohtoverkossa? Onko muilla kokemuksia? Vuotoja en ole huomannut missään.

13

630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onpa todella vähän. Piditkö koko ajan lämminvesivaraajaa päällä? Miksi?

    • Anonyymi

      Varaaja oli päällä. Enpä ole asiaa miettinyt sen enempää. Onpahan heti lämmin suihku kun palaa :)

      • Anonyymi

        Niin, muuten joutuisi odottamaan jonkun tunnin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, muuten joutuisi odottamaan jonkun tunnin.

        Niin, tosin sen varaajan sammuttaminen edellyttää sitten samalla sen tyhjentämistä, alle 55 asteiseen veteen kun alkaa kertyä bakteereita. Eli hemmetinmoinen vaiva muutaman euron säästön vuoksi ja lisäksi vettä menee hukkaan ihan turhaan.


      • Anonyymi
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Niin, tosin sen varaajan sammuttaminen edellyttää sitten samalla sen tyhjentämistä, alle 55 asteiseen veteen kun alkaa kertyä bakteereita. Eli hemmetinmoinen vaiva muutaman euron säästön vuoksi ja lisäksi vettä menee hukkaan ihan turhaan.

        Heh heh. Kun lämpötila nostetaan niin mahdolliset bakteerit kuolevat. Taisit olla koulusta lomalla kun asioita käsiteltiin.


    • Tuon verran menee järjestelmän paineenvaihteluihin, kun lämpötilat vähän muuttuvat... :)

      Mutta onpas perhanan tarkka mittari.

      • Anonyymi

        Normaali omakotitalon mittari kun lukee sen koko näytön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Normaali omakotitalon mittari kun lukee sen koko näytön.

        Mikä on normaalia? Minulla tuo mittaa kymmenesosakuution tarkkuudella. Voisin kuvitella että litrojen tarkkuudella vähän uudemmissa, mutta aika merkityksetöntä sellainen on jo käyttäjällekin. Ja laskutus menee kuitenkin kuutioiden mukaan.


      • TheRat kirjoitti:

        Mikä on normaalia? Minulla tuo mittaa kymmenesosakuution tarkkuudella. Voisin kuvitella että litrojen tarkkuudella vähän uudemmissa, mutta aika merkityksetöntä sellainen on jo käyttäjällekin. Ja laskutus menee kuitenkin kuutioiden mukaan.

        Painottaisin vielä, että aloittajan mittari mittaa SENTTILITROJEN tarkkuudella. Tuo määrä menee kahteen shottilasiin ja jää vielä tilaakin.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Pieni vesivuoto se vain on.

      • Anonyymi

        Ei vesivuoto vaan lämminvesivaraajan paineenvaihteluista johtuva venttiilin toiminta.


    • Anonyymi

      Jos talo on viikon tyhjillään niin pitää ehdottomasti sulkea veden tulo mittarin vieressä olevasta sulusta. On hyvin harvinaisiakin vahinkotapauksia. Vuosia sitten pariskunta oli viikkoja poissa ja kuumana kesänä 2-kerroksisen omakotitalon yläkerran WC:n vesisäiliö halkesi. Vettä tuli kuutioittain ennen kuin asukkaat palasivat kotiin. Talon rakenteet piti uusia. Mitään vahinkoa ei olisi tapahtunut jos veden tulo olisi katkaistu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe