Moikka. Asumme 4 vuotta vanhassa omakotitalossa ja olimme viikon reissussa tarkastaen samalla vedenkulutuksen. Viikossa vesimittari pyöri noin 0,7 dl verran. Onko normaalia? Voisiko johtua esim lämminvesivaraajasta tai paineen vaihtelusta vesijohtoverkossa? Onko muilla kokemuksia? Vuotoja en ole huomannut missään.
Vesimittarin pyöriminen itsekseen
13
630
Vastaukset
- Anonyymi
Onpa todella vähän. Piditkö koko ajan lämminvesivaraajaa päällä? Miksi?
- Anonyymi
Varaaja oli päällä. Enpä ole asiaa miettinyt sen enempää. Onpahan heti lämmin suihku kun palaa :)
- Anonyymi
Niin, muuten joutuisi odottamaan jonkun tunnin.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, muuten joutuisi odottamaan jonkun tunnin.
Niin, tosin sen varaajan sammuttaminen edellyttää sitten samalla sen tyhjentämistä, alle 55 asteiseen veteen kun alkaa kertyä bakteereita. Eli hemmetinmoinen vaiva muutaman euron säästön vuoksi ja lisäksi vettä menee hukkaan ihan turhaan.
- Anonyymi
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Niin, tosin sen varaajan sammuttaminen edellyttää sitten samalla sen tyhjentämistä, alle 55 asteiseen veteen kun alkaa kertyä bakteereita. Eli hemmetinmoinen vaiva muutaman euron säästön vuoksi ja lisäksi vettä menee hukkaan ihan turhaan.
Heh heh. Kun lämpötila nostetaan niin mahdolliset bakteerit kuolevat. Taisit olla koulusta lomalla kun asioita käsiteltiin.
Tuon verran menee järjestelmän paineenvaihteluihin, kun lämpötilat vähän muuttuvat... :)
Mutta onpas perhanan tarkka mittari.- Anonyymi
Normaali omakotitalon mittari kun lukee sen koko näytön.
Anonyymi kirjoitti:
Normaali omakotitalon mittari kun lukee sen koko näytön.
Mikä on normaalia? Minulla tuo mittaa kymmenesosakuution tarkkuudella. Voisin kuvitella että litrojen tarkkuudella vähän uudemmissa, mutta aika merkityksetöntä sellainen on jo käyttäjällekin. Ja laskutus menee kuitenkin kuutioiden mukaan.
TheRat kirjoitti:
Mikä on normaalia? Minulla tuo mittaa kymmenesosakuution tarkkuudella. Voisin kuvitella että litrojen tarkkuudella vähän uudemmissa, mutta aika merkityksetöntä sellainen on jo käyttäjällekin. Ja laskutus menee kuitenkin kuutioiden mukaan.
Painottaisin vielä, että aloittajan mittari mittaa SENTTILITROJEN tarkkuudella. Tuo määrä menee kahteen shottilasiin ja jää vielä tilaakin.
- Anonyymi
Siinä viimeisessä osoittimessa on numeroväli 1 dl, jakoväli 0,5 dl. Voi hyvinkin lukea 0,7 dl kulutuksen.
https://im.mtv.fi/image/346108/landscape16_9/1024/576/f7f5fb458db1db4b9962ec084f816329/lg/1574427.jpg
- Anonyymi
Pieni vesivuoto se vain on.
- Anonyymi
Ei vesivuoto vaan lämminvesivaraajan paineenvaihteluista johtuva venttiilin toiminta.
- Anonyymi
Jos talo on viikon tyhjillään niin pitää ehdottomasti sulkea veden tulo mittarin vieressä olevasta sulusta. On hyvin harvinaisiakin vahinkotapauksia. Vuosia sitten pariskunta oli viikkoja poissa ja kuumana kesänä 2-kerroksisen omakotitalon yläkerran WC:n vesisäiliö halkesi. Vettä tuli kuutioittain ennen kuin asukkaat palasivat kotiin. Talon rakenteet piti uusia. Mitään vahinkoa ei olisi tapahtunut jos veden tulo olisi katkaistu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522