En lähtis edes ilmaseks

Anonyymi

Vaihtarijärjestöjen matkaan en lähtisi edes ilmaiseksi tai vaikka maksettais!!! Niin hämäräperäistä touhua on. En ihmettelis, jos alkaisivat vaihtareiden elimiä varastella ja myydä elinsiirtoa tarvitseville...niin pahaa on heidän touhunsa

33

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan oma on asias!

      Jollekulle toiselle vaihtarivuosi on ollut unelmien täyttymys, toiselle saavuttamaton unelma. Niitäkin on, joille vaihtarivuosi on ollut pettymys. Vaihtarivuosi ei sovi kaikille!

      Sinun kaltaisten on paras pysyä kotona!

    • Anonyymi

      Kuka sitä nyt äidin helmoista ja passauksesta muailmalle tahtoisi.

    • Anonyymi

      Oikeassa olet! Ei todellakaan kannata vaihtarijärjestöjen valheisiin uskoa! Tämä palstahan on täynnä toinen toistaan karmeampia vaihtarikokemuksia, joissa järjestöjen törkeä toiminta tulee hyvin esiin. Ja siinä ei todellakaan ole kysymys vaihtareiden soveltuvuudesta vaan järjestöjen työntekijöien ja johtajien kuvottavasta huijausbisneksetä ja psykologisesta kauhupelistä, jos näin asian ilmaisisin...

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Kauheasta ajasta on jo vuosia mutta emme unohda järjeston kamalaa käyttätymistä, psykologista kauhupeliä. Näiden palstojen lisäksi kurkatkaa myös CSFFES:n sivuja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Kauheasta ajasta on jo vuosia mutta emme unohda järjeston kamalaa käyttätymistä, psykologista kauhupeliä. Näiden palstojen lisäksi kurkatkaa myös CSFFES:n sivuja!

        Miten voikin olla aina niin, että ensin hankkiudutaan vaikeuksiin ja sitten syytetään järjestöjä! Omaa osuutta tilanteisiin kieltäydytään näkemästä ihan totaalisesti.
        Jos on puutteita järjestöjen toiminnassa, niin 99 %:ssa tapauksista joku osuus ikävyyksiin on kyllä nuorissa itsessäänkin. Toisaalta myös joidenkin odotukset ovat aivan tajuttomat, ja kun ne eivät toteudu, ollaan järjestöjen kimpussa.

        Suurin osa vaihtareista kuitenkin viettää onnistuneen vaihtoajan. Niin minäkin aikoinani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voikin olla aina niin, että ensin hankkiudutaan vaikeuksiin ja sitten syytetään järjestöjä! Omaa osuutta tilanteisiin kieltäydytään näkemästä ihan totaalisesti.
        Jos on puutteita järjestöjen toiminnassa, niin 99 %:ssa tapauksista joku osuus ikävyyksiin on kyllä nuorissa itsessäänkin. Toisaalta myös joidenkin odotukset ovat aivan tajuttomat, ja kun ne eivät toteudu, ollaan järjestöjen kimpussa.

        Suurin osa vaihtareista kuitenkin viettää onnistuneen vaihtoajan. Niin minäkin aikoinani.

        Tuomiot ja päätökset kannattaa kaivaa esille niin näet että kyllä järjestöiden toiminnoissa myös vikaa on. Toiminnan puutteita ja ammattitaidottomuutta ja hölmöä käytöstä kovasti yritetään kyllä ulkoistaa juuri nuoriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voikin olla aina niin, että ensin hankkiudutaan vaikeuksiin ja sitten syytetään järjestöjä! Omaa osuutta tilanteisiin kieltäydytään näkemästä ihan totaalisesti.
        Jos on puutteita järjestöjen toiminnassa, niin 99 %:ssa tapauksista joku osuus ikävyyksiin on kyllä nuorissa itsessäänkin. Toisaalta myös joidenkin odotukset ovat aivan tajuttomat, ja kun ne eivät toteudu, ollaan järjestöjen kimpussa.

        Suurin osa vaihtareista kuitenkin viettää onnistuneen vaihtoajan. Niin minäkin aikoinani.

        Tiedän, että yli 99% huonoista kokemuksista on vaihtarijärjestöjen törkeilyistä johtuvaa. Nuoret ovat kieroutuneille toimintatavoille helppoja kohteita ja nii tuntuvat olevan vanhemmatkin. Kukapa sitä uskoisi, että sellaista pahuutta voisi olla olemassa ja vielä alaikäisille suunnatussa toiminnassa.
        Vaihtarijärjestöjen työntekijät eivät ole koulutettua ja ammattitaitoista porukkaa. Vaihtarijärjestöt eivät ole luotettavia. Varokaa ja varottakaa muitakin!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voikin olla aina niin, että ensin hankkiudutaan vaikeuksiin ja sitten syytetään järjestöjä! Omaa osuutta tilanteisiin kieltäydytään näkemästä ihan totaalisesti.
        Jos on puutteita järjestöjen toiminnassa, niin 99 %:ssa tapauksista joku osuus ikävyyksiin on kyllä nuorissa itsessäänkin. Toisaalta myös joidenkin odotukset ovat aivan tajuttomat, ja kun ne eivät toteudu, ollaan järjestöjen kimpussa.

        Suurin osa vaihtareista kuitenkin viettää onnistuneen vaihtoajan. Niin minäkin aikoinani.

        Vaikeuksiin hankkiudutaan tekemällä vaihtarijärjestön kanssa soppari, joka takaa ja turvaa ainoastaan järjestön edun.

        Järjestöt käyttävät myös täysin mielivaltaista tulkintaoikeutta ja erottamisoikeutta tilanteessa kuin tilanteessa (esim. isäntäperhepulassa)

        Jospa lähdettäisiin siitä, että järjestöt noudattaisivat edes Opetushallituksen vaihto-opiskelulle asettamia suosituksia! Moniko järjestö näitä noudattaa, vaikka näin antaa ymmärtää?! Onko liian suuret odotukset odottaa ja edellyttää, että järjestöt noudattaisivat allekirjoittamiaan sitoumuksia?

        Yhtenä esimerkkinä järjestöjen härskiydestä mainittakoon YFU:n yritys päästä irti kuluttajansuojalaista, ettei vaihto-oppilaalla olisi edes lainmukaista kuluttajansuojaa! YFU tappeli korkeimpaan hallinto-oikeuteen asti asiasta. Jokainen voi miettiä, miksi järjestön toiminnalle olisi näin suuri merkitys asialla!


    • Anonyymi

      Ei tarvitse lähteä vaihtarijärjestöjen matkaan eikä ulkomaille muutenkaan. Turpiinsa voi saada ihan kunnolla Suomessakin. Ilman omaa syytä. Koulut ovat erityisen vaarallisia.

      • Anonyymi

        Minä kävin aikoinani ja en suosittele!

        Ihan hirveitä kokemuksia, vain huonoa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minusta järkyttävintä tämän vaihtotoiminnan ympärillä on se, että jotkut juuttuvat kerämään ja toistamaan sattuneita huonoja kokemuksia koko maailmasta vuosien ajan.

      • Anonyymi

        Eiköhän se kuitenkin ole se vaihtarijärjestöjen järkyttävä toiminta se kaikkein järkyttävin asia. Ja sen jälkeen järkyttävää on se, kuinka järjestöjen hirviöt edelleen haluavat siirtää aihetta itse asiasta pois...
        Vaihtarijärjestöjen järkyttävästä toiminnasta täytyy jatkaa tiedottamista niin kauan, kuin niitä vielä on huijaamassa ihmisiä ja saattamassa alaikäisiä järkyttäviin olosuhteisiin ja vaaroihin puhumattakaan siitä järkyttävästä tavasta, joilla vaihtarijärjestöt ihmisiä kohtelevat. Mokomat varkaat, huijarit, psykopaatit ja pedarit!


      • Anonyymi

        Mitä järkyttvää siinä on ja miksi?


    • Anonyymi

      ”Lars Henrik Wollebekk filed in August 2019 his Norwegian education companies for bankruptcy, after first having received all the money from the parents and students. The money paid for the programs was channeled to back payments to him for personal loans and debts instead of payment to schools and host families. He made him self unavailable in Denmark and left to unknowing employees the try to solve the situations with all the students, schools, travel agencies, insurance, host families etc. About 80 families and students were affected by his actions. He is still walking around as a free man.”

      Silviisii sitä rahastettiin taas ja sitten kadottiin rahojen kanssa. Vaihtareista viis...Järkyttävää!!!

      • Anonyymi

        Mikä tomivista järjestöistä turvallisin taloudelliselta näkokulmalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tomivista järjestöistä turvallisin taloudelliselta näkokulmalta?

        Ei mikään. Yksikään ei ole turvallinen taloudelliselta tai miltään muultakaan näkökulmalta.


    • Anonyymi

      En lähtis enää minäkään. Onneksi vanhempani eivät päästäneet minua aikoinaan. Olen heille kiitollinen siitä, että ottivat selvää asioista ja pitivät minut turvassa järjestöiltä!!!

      • Anonyymi

        Osa lukiolaisista on vielä aivan liian nuoria ja typeriä lähtemään edes abiristeilylle. Miten sitten pidemmäksi aikaa kauemmas ulkomaille? Mikään järjestö ei voi vastata näistä toilailijoista.

        Minä olin vaihdossa ja minun kokemukseni olivat hyviä, mutta olin sopeutuva outoihinkin tilanteisiin. Kaikista ei vain ole samaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa lukiolaisista on vielä aivan liian nuoria ja typeriä lähtemään edes abiristeilylle. Miten sitten pidemmäksi aikaa kauemmas ulkomaille? Mikään järjestö ei voi vastata näistä toilailijoista.

        Minä olin vaihdossa ja minun kokemukseni olivat hyviä, mutta olin sopeutuva outoihinkin tilanteisiin. Kaikista ei vain ole samaan.

        Minkälaisia outoja tilanteita sinun kohdallesi sattui?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisia outoja tilanteita sinun kohdallesi sattui?

        Joo, niitä oudoista oudoimpia tilanteita voi kyllä sattua ainakin joidenkin järjestöjen kourissa. Ei voisi edes kuvitella että sellaisiin tilanteisiin voisi joutua. Virallisista asiakirjoista löytyy esimerkkejä tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, niitä oudoista oudoimpia tilanteita voi kyllä sattua ainakin joidenkin järjestöjen kourissa. Ei voisi edes kuvitella että sellaisiin tilanteisiin voisi joutua. Virallisista asiakirjoista löytyy esimerkkejä tarpeeksi.

        Kannattaa tosiaan katsella myös mitä palautetta järjestöt saavat muissa maissa, esim. tanskalaisten vanhempien ja nuorten palautetta löytyy jos googlaat Trustpilot. Kirjoita järjestön nimi.dk hakukenttään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisia outoja tilanteita sinun kohdallesi sattui?

        Minulle outoa oli mm se, että en saanut perheessäni omaa huonetta, vaan jaoin huoneen 10-vuotiaan "siskon" kanssa. Tottuihan siihen. Ystäviä ollaan vieläkin.
        Outoa minulle oli myös se, että iltaisin ei saanut lähteä yksin ulos. Ehkä sitten paras niin.
        Myöskään kouluun ei saanut kulkea yksin vaan aina vietiin ja haettiin. Omaa elämää ja aikaa ei ollut koskaan missään. Opettavaista oli!

        Ymmärrän, että kaikki eivät tällaista kestä. Mutta kenen on vika? Voiko vika olla itsessä? Ei tietenkään, järjestön vikahan se on, ettei ollut kerrottu! Mutta säästyin isommilta ongelmilta, koska koin, etten voi muuttaa muuta maailmaa, vain oman asenteeni voin muuttaa. Ihan mielelläni muistelen tuotakin aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle outoa oli mm se, että en saanut perheessäni omaa huonetta, vaan jaoin huoneen 10-vuotiaan "siskon" kanssa. Tottuihan siihen. Ystäviä ollaan vieläkin.
        Outoa minulle oli myös se, että iltaisin ei saanut lähteä yksin ulos. Ehkä sitten paras niin.
        Myöskään kouluun ei saanut kulkea yksin vaan aina vietiin ja haettiin. Omaa elämää ja aikaa ei ollut koskaan missään. Opettavaista oli!

        Ymmärrän, että kaikki eivät tällaista kestä. Mutta kenen on vika? Voiko vika olla itsessä? Ei tietenkään, järjestön vikahan se on, ettei ollut kerrottu! Mutta säästyin isommilta ongelmilta, koska koin, etten voi muuttaa muuta maailmaa, vain oman asenteeni voin muuttaa. Ihan mielelläni muistelen tuotakin aikaa.

        Ei kannata lähteä, minulla vaan huonoja kokemuksia. Kotimaassa hyvä olla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle outoa oli mm se, että en saanut perheessäni omaa huonetta, vaan jaoin huoneen 10-vuotiaan "siskon" kanssa. Tottuihan siihen. Ystäviä ollaan vieläkin.
        Outoa minulle oli myös se, että iltaisin ei saanut lähteä yksin ulos. Ehkä sitten paras niin.
        Myöskään kouluun ei saanut kulkea yksin vaan aina vietiin ja haettiin. Omaa elämää ja aikaa ei ollut koskaan missään. Opettavaista oli!

        Ymmärrän, että kaikki eivät tällaista kestä. Mutta kenen on vika? Voiko vika olla itsessä? Ei tietenkään, järjestön vikahan se on, ettei ollut kerrottu! Mutta säästyin isommilta ongelmilta, koska koin, etten voi muuttaa muuta maailmaa, vain oman asenteeni voin muuttaa. Ihan mielelläni muistelen tuotakin aikaa.

        Hyvä ettei sinulla ollut niitä ongelmia mitä useillä niillä jotka ovat kriittisiä on ollut. Perheen jäsenet eivät varastelleet rahojasi, sait ruokaa, yörauhan, koulukuljettukset eikä sinua syytetty ihan joutavista asioista eikä uhkailtu - eikä laitettu ennen aikojaan ilman perusteita kotiin jne. Koska sinulla ei ollut ongelmia et varmaan tarvinnut tukeakaan. Jos sopimukseen kuuluvat asiat toimii niin tutuettakin pärjää. Tuen puute vaikuttaa olevan tavallinen ongelma.
        Siteraan kirjoitusta Trustpilot:ista 2 heinäkuuta 2019......."haft en rigtig dårlig oplevelse i forhold til at få støtte ude i værtslandet. Vi tænkte, at det var et engangs tilfælde første gang, men anden gang var desværre endnu værre. Der er masser af fine møder og camps før og efter opholdet, men når det reelt brænder på derude, er der kun støtte fra en frivillig koordinator, som slet ikke har forudsætninger for at kunne støtte de unge i de udfordringer de oplever undervejs. Så vi anbefaler ikke ophold - vi tør i hvert fald ikke sende flere børn afsted- man betaler masser af penge og kan ikke få professionel støtte fra ......."


    • Anonyymi

      Näillä rahaa tekevillä yrityksillä on hyvä mahdollisuus yrittää oppia siitä kaikesta kritiikistä mitä on luettavissa. Mielenkiintoista että samantyyppistä kritikkiä tulee vanhemiilta ja nuorilta eri maista, ajattelin nyt lähinnä Pohjoismaita.

      • Anonyymi

        Ympäri maailman tulee erittäin huonoa palautetta vaihtarijärjestöistä. Vaihtarijärjestöjen törkeät toimintatavat on paljastettu monen monta kertaa mm. tällä palstalla. Katsokaa myös CSFES-sivut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ympäri maailman tulee erittäin huonoa palautetta vaihtarijärjestöistä. Vaihtarijärjestöjen törkeät toimintatavat on paljastettu monen monta kertaa mm. tällä palstalla. Katsokaa myös CSFES-sivut!

        Edelleen ajankohtaista!


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Oikea päätös! Mieluummin kotimaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea päätös! Mieluummin kotimaassa.

        Ihan oma asia, pitää paikkansa.

        Talouden opiskelu joko yksityisesti/oppilaitoksessa on paras ratkaisu.Hyvä ratkaisu jokaiselle, ammattikin pitää tietty opiskella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe