Koa/kilon osuus auto työpaikkana?

Anonyymi

Moi.
Onko kokemuksia koa/kilpn osuus autosta?
Kattelin useasti hakevat kuskeja?
Kiinnostukseni heräsi siel ois ilta/yö hommaa.
Yleensä elintarvike hommat alkaa kukonlaulun aikaan.

Aikasemmin oon ajellut jakari kappaletavaraa 15t joten varmaa vois päässä kokemuksen myötä sinne hommiin.

Onko tietoo onko minkalainen talo?
Kerkeekö lakisäänteiset tauot pitämään?
Tuleeko liksa ajallaan?
Kiitti.

12

1401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kilon Osuusauto. Osuuskaupan omien kuskien perustama kuljetusliike 1980-luvulla.
      Alussa 1980-luvulla kalusto loppuun ajettua S- ja EKA osuuskaupan peruja hirveitä romuja. Nykyisin modernikalusto alle 6 vuotta vanhoja kaikki. On Mersua ja Scaniaa. Jos nyt kuljetusalan työpaikkoja vertailee jakelupuolella ja raskaasta jakelutyöstä pitää niin ihan varteen otettava vaihtoehto kaikille HUU-HAA kuljetusliikkeille. Mainostavat kuorma-auton kyljissä juuri nyt,että hyvä työpaikka, AKT:n sopimuksen mukaiset palkat ja ylityöt maksetaan rahana. Ihan hyvä diili. Työ on raskasta ja ei ole klo 8-16 duuni vaan silloin ajetaan kun mentävä on,mutta siihen me jakelukuskit ollaan totuttu. Ei ole kromikapselia ei karjapuskuria,mutta palkka on varmasti lisineen tilillä
      kun palkkapäivä on. Jokainen tekee valintansa mitä asioita arvostaa työssään.
      nimimerkki " rehellinen mielipide" en ole töissä kyseisessä yrityksessä,mutta seurannut sivusta alusta asti .

    • Anonyymi

      Lisäys edelliseen. Koska KOA on iso kuljetusyritys niin jatkuvasti on oltava haku päällä.
      Jokainen kuljetusalan ammattilainen tietää kuinka vaikea on saada hyvä kuljettaja hommiin. Moni osaa kyllä ajaa autoa,mutta tavaroiden toimittaminen asiakkaille onnistuneesti ja hyvä asiakaspalvelu joka on kaiken A ja O onkin sitten monille täysin vieras asia.

      • Anonyymi

        Jos yhtää innostaa kannattaa kokeilla.
        Pitää myös muistaa elintarvikkeissa purkupaikat on yleensä hyvät.
        Kappaletavarassa voi purku paikat olla mitä vaan.
        Elintarvike ajossa yleensä vähemmän pudotus paikkoja ku kappaletavarassa.
        Ihan vaa vertailua eri homliin.


    • Anonyymi

      Вот текст отдельно, без комментариев — готов к публикации где угодно:


      ---

      Vältä Kilon Osuus-Autoa, jos arvostat omaa terveyttä ja ammattitaitoa.

      Työympäristö on stressaava ja johtaminen epäeettistä. Ihmissuhteet ovat jatkuvasti kireät ja työntekijöitä kohdellaan huonosti. Fyysinen kuormitus on erittäin korkea: juomalavoja puretaan käsin, ja jos et ehdi tarpeeksi nopeasti, saat kuulla asiasta tavalla, joka ei ole hyväksyttävä millään työpaikalla.

      Yhtiössä on suuri työntekijöiden vaihtuvuus, eikä syyttä — useat kokevat olonsa hyväksikäytetyksi. Moni työntekijä tulee firmaan alihankkijan (esim. PolarPro) kautta, eikä saa täyttä kuvaa olosuhteista etukäteen.

      Suosittelen kaikkia ammattikuljettajia harkitsemaan tarkasti ennen kuin hyväksyvät työtarjouksen tältä yritykseltä. Jos arvostat ihmisarvoista kohtelua ja ammattimaista johtamista, tämä ei ole oikea paikka sinulle.

      • Anonyymi

        Mikä on tällainen yritys Kilon osuusauto ? Vuonna 1987 SOK:n ja EKA:n kuskien perustama ensimmäinen Suomessa kuljetusalan osuuskunta. Ideana oli ,että lyhyen kokeilukauden jälkeen oli kuljettajan sijoitettava tietty summa tähän yritykseen ja näin siirryttävä yrittäjäksi.
        Alku oli todella riitaista sillä osuuskauppojen kalusto oli täysin loppuun ajettuja autoja. Vuosien varrella kalusto parani, mutta työntekijöiden vaihtuvuus on ollut kokoajan suurta.
        Viime vuosina Moondo kuljetus Oy on ottanut hoitaakseen yhä isomman siivun HOK Elannon ajoista pääkaupunkiseudulla, niin KOA:n näkyvyys on vähentynyt radikaalisti katukuvassa isoilla ajoneuvoilla, yhä useimmin näkee KOA:N pakettiauton liikenteessä joka hoitaa verkkokauppatoimituksia. Näitä pakettiautoja on todella paljon. Tällainen facta pläjäys niille ihmisille jotka asuvat muualla Suomessa ja KOA on täysin tuntematon yritys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tällainen yritys Kilon osuusauto ? Vuonna 1987 SOK:n ja EKA:n kuskien perustama ensimmäinen Suomessa kuljetusalan osuuskunta. Ideana oli ,että lyhyen kokeilukauden jälkeen oli kuljettajan sijoitettava tietty summa tähän yritykseen ja näin siirryttävä yrittäjäksi.
        Alku oli todella riitaista sillä osuuskauppojen kalusto oli täysin loppuun ajettuja autoja. Vuosien varrella kalusto parani, mutta työntekijöiden vaihtuvuus on ollut kokoajan suurta.
        Viime vuosina Moondo kuljetus Oy on ottanut hoitaakseen yhä isomman siivun HOK Elannon ajoista pääkaupunkiseudulla, niin KOA:n näkyvyys on vähentynyt radikaalisti katukuvassa isoilla ajoneuvoilla, yhä useimmin näkee KOA:N pakettiauton liikenteessä joka hoitaa verkkokauppatoimituksia. Näitä pakettiautoja on todella paljon. Tällainen facta pläjäys niille ihmisille jotka asuvat muualla Suomessa ja KOA on täysin tuntematon yritys.

        Kilon osuusauto mainostaa autojensa kyljessä työpaikkailmoituksella. Ei voi olla edes pääkaupunkiseudulla sellainen tilanne ,että autojen kyljissä pitää kehua omaa yritystä ja houkutella tulemaan töihin kyseiseen yritykseen. Niin se ei anna positiivista kuvaa laisinkaan yrityksestä vetovoimaisena työnantajana. Jotain on vialla jos kuljettajat eivät pysy yrityksessä. KOA:n kalusto on kuitenkin ihan perushyvää, joten siitä tämä asia ei ole kiinni. Mielestäni KOA:n omistajat eivät ole onnistuneet koskaan luomaan yritykseen sellaista " me henkeä" kuljettajille, teemme yhdessä töitä yrityksen menestymiseen.
        Kun tällaista visiota ei ole , niin kuskit tulevat ja menevät. Kannattaisi yrityksen panostaa henkilöstön koulutukseen ja hyvinvointiin, bonus palkitsemiseen jos yritykselle tulee hyvä tulos. Jos yritys haluaa hyviä kuljettajia , niin sen eteen pitää nähdä vaivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilon osuusauto mainostaa autojensa kyljessä työpaikkailmoituksella. Ei voi olla edes pääkaupunkiseudulla sellainen tilanne ,että autojen kyljissä pitää kehua omaa yritystä ja houkutella tulemaan töihin kyseiseen yritykseen. Niin se ei anna positiivista kuvaa laisinkaan yrityksestä vetovoimaisena työnantajana. Jotain on vialla jos kuljettajat eivät pysy yrityksessä. KOA:n kalusto on kuitenkin ihan perushyvää, joten siitä tämä asia ei ole kiinni. Mielestäni KOA:n omistajat eivät ole onnistuneet koskaan luomaan yritykseen sellaista " me henkeä" kuljettajille, teemme yhdessä töitä yrityksen menestymiseen.
        Kun tällaista visiota ei ole , niin kuskit tulevat ja menevät. Kannattaisi yrityksen panostaa henkilöstön koulutukseen ja hyvinvointiin, bonus palkitsemiseen jos yritykselle tulee hyvä tulos. Jos yritys haluaa hyviä kuljettajia , niin sen eteen pitää nähdä vaivaa.

        Tämä yritys ei ole koskaan panostanut omaan henkilöstöön, hyvään yhteishenkeen ja asenteeseen olemme kuljetus tiimi , hoidamme työtehtävät särmästi maaliin.
        Kuljetusalan yritykset panostavat henkilöstö hankinnoissa nykyisin puolustusvoimiin ja sieltä valmistuviin ammatipäteviin kuljettajiin ja osallistuvat puolustusvoimilla tarjottaviin yrityksien esittäytymispäiville. Se on hyvä mahdollisuus saada hyvä kuljettaja yritykseen .
        Mutta jos yrityksen me henki ja hyvä tekemisen fiilis ei ole kohdillaan , niin ei aiitä hyvää seuraa yritykselle, kuski löytää kuitenkin hyvän työpaikan varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä yritys ei ole koskaan panostanut omaan henkilöstöön, hyvään yhteishenkeen ja asenteeseen olemme kuljetus tiimi , hoidamme työtehtävät särmästi maaliin.
        Kuljetusalan yritykset panostavat henkilöstö hankinnoissa nykyisin puolustusvoimiin ja sieltä valmistuviin ammatipäteviin kuljettajiin ja osallistuvat puolustusvoimilla tarjottaviin yrityksien esittäytymispäiville. Se on hyvä mahdollisuus saada hyvä kuljettaja yritykseen .
        Mutta jos yrityksen me henki ja hyvä tekemisen fiilis ei ole kohdillaan , niin ei aiitä hyvää seuraa yritykselle, kuski löytää kuitenkin hyvän työpaikan varmasti.

        Mahtavaa tykitystä kuljettajien puolesta ja myös puolustusvoimien tarjoamaa rekry päivää kannattaa hyödyntää. Sieltä saa tosi motivoitunutta ammattipätevää kuskin alkua. Mutta se ei riitä. Kuljetusyrityksen pitää myös panostaa henkilöstöön ihan aikuisten oikeasti. Hyvä kuljetusalan porukka saadaan kasaan vain hyvällä asenteella yrityksen sisällä. Ei ole kyse pelkästä palkasta vaan paljon suuremmasta asiasta. Kun tällainen yhteishenki on saavutettu niin kaikesta selvitään yhdessä. Sellaista ei KOA:ssa ole koskaan saavutettu, mutta vielä on mahdollisuus. Jos joku yrityksessä löytäisi punaisen langan..............


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtavaa tykitystä kuljettajien puolesta ja myös puolustusvoimien tarjoamaa rekry päivää kannattaa hyödyntää. Sieltä saa tosi motivoitunutta ammattipätevää kuskin alkua. Mutta se ei riitä. Kuljetusyrityksen pitää myös panostaa henkilöstöön ihan aikuisten oikeasti. Hyvä kuljetusalan porukka saadaan kasaan vain hyvällä asenteella yrityksen sisällä. Ei ole kyse pelkästä palkasta vaan paljon suuremmasta asiasta. Kun tällainen yhteishenki on saavutettu niin kaikesta selvitään yhdessä. Sellaista ei KOA:ssa ole koskaan saavutettu, mutta vielä on mahdollisuus. Jos joku yrityksessä löytäisi punaisen langan..............

        Hyvä kommentti. yrityksessä jossa työskentelen palkkasi 2 kesäkuljettajaa jälleen kerran varusmiespalvelun päättäneistä . Todella hyviä kuljettajan alkuja asenne on kohdillaan ja työtekemisen into todella suuri. Mikä parasta vaikka aikaisemmat kesäkuskit lähtivät opiskelemaan aivan muuta alaa, niin kun ammattipätevyys on voimassa 5 vuotta, he mielellään tulevat tuuraamaan ja auttamaan yritystä "hädässä" ja nykyisin kun jatko-opiskelut ovat hyvin joustavia, niin kyllä opiskelijalle raha kelpaa ja mielellään tulee tekemään päivän tai viikon silloin tällöin tarvittaessa. Fiksu kuljetusyrittäjä hyödyntää valtion tarjoamaa rekrypalvelua ja tulee varuskuntaan kertomaan omasta yrityksestä. Ei reserviläisen kannata karttaa varuskuntaa vaan ottaa ilo irti mahdollisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kommentti. yrityksessä jossa työskentelen palkkasi 2 kesäkuljettajaa jälleen kerran varusmiespalvelun päättäneistä . Todella hyviä kuljettajan alkuja asenne on kohdillaan ja työtekemisen into todella suuri. Mikä parasta vaikka aikaisemmat kesäkuskit lähtivät opiskelemaan aivan muuta alaa, niin kun ammattipätevyys on voimassa 5 vuotta, he mielellään tulevat tuuraamaan ja auttamaan yritystä "hädässä" ja nykyisin kun jatko-opiskelut ovat hyvin joustavia, niin kyllä opiskelijalle raha kelpaa ja mielellään tulee tekemään päivän tai viikon silloin tällöin tarvittaessa. Fiksu kuljetusyrittäjä hyödyntää valtion tarjoamaa rekrypalvelua ja tulee varuskuntaan kertomaan omasta yrityksestä. Ei reserviläisen kannata karttaa varuskuntaa vaan ottaa ilo irti mahdollisuudesta.

        Tällaista puolustusvoimien kuljettajakoulutuksen hyödyntämistä on ollut aina . Pidettiinhän vielä 1980- luvulla ainoana oikeana kuljettajien ammattikorkeakouluna juurikin puolustusvoimia. Tuolloin ei ollut rekrypäiviä, mutta varuskunnan ilmoitustaululle ilmestyi
        kuljetusliikkeiden ilmoituksia joissa haettiin kuljettajia töihin. Niin silloin ei ollut internettiä.Nyt kun armeijalle on annettu iso vastuu kouluttaa ammattipäteviä kuljettajia on mielestäni todella hienoa tarjota meille yrittäjille mahdollisuus esittäytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaista puolustusvoimien kuljettajakoulutuksen hyödyntämistä on ollut aina . Pidettiinhän vielä 1980- luvulla ainoana oikeana kuljettajien ammattikorkeakouluna juurikin puolustusvoimia. Tuolloin ei ollut rekrypäiviä, mutta varuskunnan ilmoitustaululle ilmestyi
        kuljetusliikkeiden ilmoituksia joissa haettiin kuljettajia töihin. Niin silloin ei ollut internettiä.Nyt kun armeijalle on annettu iso vastuu kouluttaa ammattipäteviä kuljettajia on mielestäni todella hienoa tarjota meille yrittäjille mahdollisuus esittäytyä.

        Mutta..... mutta se ei auta siinä peruskysymyksessä koskien KOA yritystä. Ei tällaisessa yrityksessä edes kotiutuneet varusmiehet halua tehdä työtä, he haluavat turvallisen opastavan,sellaisen jossa vanhemmilla kuljettajilla on luontainen vaisto ja halua auttaa aloittelijaa eteenpäin työssään. Nuoret ovat todella hyviä oppimaan jos heille annetaan oikeat eväät ja he ovat näin tosi sitoutuneita tekemään työnsä hyvin. Siinä teille yrittäjille pähkinä ratkaistavaksi, miten rakennatte oman yrityksen houkuttelevaksi???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta..... mutta se ei auta siinä peruskysymyksessä koskien KOA yritystä. Ei tällaisessa yrityksessä edes kotiutuneet varusmiehet halua tehdä työtä, he haluavat turvallisen opastavan,sellaisen jossa vanhemmilla kuljettajilla on luontainen vaisto ja halua auttaa aloittelijaa eteenpäin työssään. Nuoret ovat todella hyviä oppimaan jos heille annetaan oikeat eväät ja he ovat näin tosi sitoutuneita tekemään työnsä hyvin. Siinä teille yrittäjille pähkinä ratkaistavaksi, miten rakennatte oman yrityksen houkuttelevaksi???

        Kun KOA perustettiin vuonna 1987 , se oli ensimmäinen kuljetusyritys jonka takana oli osuuskunta. Tämä oli täysin uutta Suomessa. AKT:n lehdessä mainostettiin ,että sijoittamalla alkupääoman osuuskuntaan pääset töihin osuuskunnan osakkaana. Tästä tietysti kaikki demarit olivat innoissaan , vihdoin työpaikka jossa työnantaja ei riistä työntekijäänsä. Toisin kävi riitaisaa porukkaa oli jo alkuvaiheessa kun kalusto todella huonoa. Kaikesta oli riitaa varsinkin työtehtävistä. Keski euroopassa on paljon työyhteisöjä jotka perustuvat osuuskunta aatteelle. Siellä se toimii hienosti. Meidän oma osuuskunta yritys KOA , minulla ei ole mitään mielikuvaa onko tämä yritys edelleen osuuskunta, vai onko se muutettu osakeyhtiöksi ???? Mutta sen voin todeta että olemme joka tapauksessa kuljetusalalla aika kateellista ja kaikesta pahoitamme mielemme, varsinkin jos joku menestyy työssään, paljon olisi opittavaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

      Olet järkyttävä.
      Ikävä
      160
      3142
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      501
      2645
    3. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

      Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      37
      1407
    4. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

      Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      101
      1349
    5. Ammuskelua Eliaksenkadulla

      Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      22
      1191
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

      Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      45
      1099
    7. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

      Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      302
      1015
    8. Ymmärrätköhän nainen

      Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      120
      978
    9. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

      Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      46
      971
    10. Olen pahoillani jos kärsit.

      Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      35
      901
    Aihe