Köyhyys ja kurjuus.

On tämä surkeaa, vettä sattaa ja köyhällä niukat eväät.

Eläkkeeni ei ole suuri siinä ja siinä köyhyysrajalla kiikkuu. Näin kesän jälkeen eläke tulee tilille ja menee saman tien. Syys-lokakuussa laskut kasaantuvat.

Kiinteistövakuutukset, kiinteistö-ja autoverot, sähköt jne.muiden normaalikulujen päälle.

Miten sinä junailet kulujen kanssa jos rahat eivät tunnu riittävän laskupinoon pöydälläsi, miten selviät ja mistä silloin tingit?

177

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käytän nätti-jussin menetelmää luulen että pitkä-taneli teki samoin?
      eli menen pankkiin
      kirjassa ei ole numeroita siinä lukee vain
      nätti-jussilla on paljon rahaa
      ja otan sitä tililtä reppuun kasan
      jolloin pankkineiti kirjoittaa jatkon kirjaan
      nätti-jussi otti hiukkasen

      muuten korppis, tiedätkö mitä fyysikko tekee aamulla laboratoriossa pullojensa kanssa
      no hän ottaa hiukkasen

      jos on alkeishiukkasfyysikko

      • Pitkä Tanelissa on tänä iltana jäähyäisbileet. Kuuskytluvulta asti toiminut kansankapakka on tullut tiensä päähän.

        Kivoja muitoja jää. Olisimme menneet bileihin jos mieheni olisi kotona. Mehön tapasimme Pitkä Tanelin pubissa.


      • No nättijussitarinat ovat parasta mitä olen kuullut?
        Nättijussinpomo tuli moittimaan,nyt olet tehnyt niin huonoja "sippejä" ettei metsästä moisia löydy? Nättijussi sanoi,että kyllä löytyy ja näytti piilottamansa sipit?
        No Nättijussi odotteli linjaautoa ja niinsanotusti Nätille tuli hätäkäteen?
        Hän kävi ulostamassa ja niinkuin tarina kertoo Nätillä oli lapsuudenvamma toinen jalkaterä oli kääntynyt takaasentoon.
        No tietty se uloste jäi sille toiselle jalkaterälle.
        Nätti meni Rovaniemelle hienoon ravintellin ja kertoi portsalille,kuinka teillä näin hienossa raflassa haisee ihmispaska?
        Portsari siihen;teidän takakelkasta se haju tulee!


    • Ei ole sellaista tilannetta vielä tullut, ettei rahat riittäisi laskuihin.
      Ei minulla tosin ole kiinteitöjäkään eikä autoja.

      • Anonyymi

        Kun olen jäänyt leskeksi, tulen toimeen hyvin. Aikaisemmassa elämässä jouduin elättämään koko perheen kahta työtä tehden miehen elvistellessä omalla palkallaan omissa jutuissaan. Maksamattoja maksuja oli aina, miehen velat ulosmittauksessa, yllättäviä menoeriä putkahti esiin ohjeella HUOMENNA maksuun, onko sulla yhtään rahaa tähän yllättävään menoon.
        Mies ei osannut hoitaa ollenkaan rahatalouttaan, ja muistan, että hän rehenteli minulle, että hän tienaa enemmän kuin minä, vaikka minä teen kahta työtä.
        Rahasta ja viinasta ei voinut puhua mitään, se oli vain ärsyttämistä ja vainoharhaisuutta ja minun piruiluani. Hänellä oli hyvä auto, kalliit harrastukset ja tuttavapiiri, johon minulla ei ollut aikaa mennä mukaan.
        Opin kyllä laskemaan rahani ja menoni. Lapset tekivät kesätöitä, jakoivat mainoksia, tyytyivät niihin kuteisiin, mitä halvimmalla sai. Maksoivat itse opiskelunsa. Muuttivat omilleen nuorina.
        Nyt nautin, kun maksut on maksettu, ja silti tilille on jäänyt pikkusumma. En koskaan päästä tilitä tyhjäksi.


    • Yleensä on riittänyt vaikka aina ei niin suuria marginaaleja olisikaan. Tilannetta voi avittaa ruksaamalla "siirrä toiselta" tililtä" pankin sivulla. Siin pitämällä vaikka pientäkin buffertkontoa.

    • Anonyymi

      Ei tee tiukkaa.
      Miten ihmeessä on tiukkaa rahasta.
      Menot tulojen mukaan. Sillai pärjää.
      Minä saan varmasti vähemmän eläkettä kuin aloittaja. Saan takuueläkkeen, josta on noin 20 €uroa vähennetty ikuisesti, koska jäin varhennetulle eläkkeelle.
      Minulle jää säästöön 400 €uroja joka kuukausi, Annan lapsilleni yllättäen ja pyytämättä. Itselleni ei tarvitse vaatteita enkä kenkiä ostaa edes joka vuosi mitään, Silloin, kun ostan, niin ostan laadukkaita, ne kestävät hyvinä pitkään.
      Lääkkeitä on minulla vain yksi mieto verenpaineen alentaja ja se ei monta kymppiä maksa vuodessa, kun on diagnoosi ja Kelan alennus.
      Terve olen muutoin ja teen kaikkeni, että pysynkin terveenä. Harrastukseni, liikunta ja muut eivät paljon maksa, vaikka olen niissä aktiivinen.

      • Anonyymi

        Jos asuminen ei maksa juuri mitään tai saa asumistukea voi jotenkin pärjätä takuueläkkeellä,
        Asuminen pitää olla melkein ilmaista, jos 400 saa säästöön.


      • Anonyymi

        Pienestä eläkkeestäni on säästynyt vuosien mittaan yli kymmenen tuhatta vaikken edes yrittänyt, en ole tuhlaa.


    • Anonyymi

      Nyt rahat riittävät kun ei ole perhettä. Aikoinaan lapsetkin vaativat rahaa ja tavaraa sen lisäksi, että ylläpidin heidän elämänsä.
      Aina jää säästöönkin, vaikka on menojakin.
      Tonni eläkettä ja saan elää leveästi kun elän yksin ja syön hyvin.
      Autolla tuli taas ajeltua, mutta ei ole bensa vielä autosta loppunut, tankkaan kun loppuu.

    • Iso ei ole omakaan eläkkeeni, mutta otin halpakorkoisen lainan asuntoani vastaan 3 vuotta sitten. Minkäänlaisia tukia en ole valtiolta hakenut, syön mieluimmin omaa pääomaani.
      Lainasumma tuottaa koroissa saman verran kuin pankille menevä summa, eikä minun tarvitse pihistellä menojani suuremmin.

    • Anonyymi

      Laskuttajilta voi pyytää eräpäivän siirtämistä/lykkäämistä.
      Pariin viikkoon aina ovat suostuneet.
      Joskus on yhdestä laskusta kiinni, että saisi kaikki maksettua.
      Voi myöskin kysyä jos voi maksaa kahdessa erässä
      jonkun ison laskun.

    • Hoidan tilejä sumplimalla. Hyödynnän tilini miinussaldoa ja Visaa. Monesta kiperästä tilanteesta olen selvinnyt valitsemalla kolmen vaihtoehdon välillä. Lisäksi suhteeni rahoittajiin on hyvät sillä olen aina hoitanut raha-asiani ja maksanut laskut ajallaan.

      Olen myös onnistunut säästämään kaukomatkarahani tilille, jonne en pääse tiukassa tilanteessa säästöjä verottamaan.

      Tiukkaa tekee, mutta kuten.äskeen.kun kävin kaupassa laskin tarkkaa mitä ostan. Pistin kassan lähellä tomaattipyreepurkin pois ostoskorista lähihyllylle kun muistin, että jääkaapissa on tomaattisosetta.

      • Anonyymi

        Ja mikset voinut viedä sitä tomaattipyreepurkkia takaisin omalle paikalleen?

        Sinä ja kaltaisesi teetätte paljon ylimääräistä lisätyötä myyjille. Jotkut tavarat menevät pilallekin, kun kylmässä säilytettävät hylätään tavallisille hyllyille tai johonkin hölmön paikkaan. Kuka maksaa siitäkin?


    • topcat7

      Kun ei polta, käytä liikaa alkoholia, teke ruokansa kotona, voi hoitaa laskunsa ajallaan. Auton pito kyllä maksaa, mutta asiointi pelkästään terveysasioissa täällä haja-asutusalueella vaatii oman kulkuneuvon.

      • Asun kesät mökillä joten asumismenoni kaksinkertaistuvat kesäaikaan. Lisäksi autokuluihin menee etäisyyksien vuoksi kesäisin tuplasti enempi kuin talvella. Tällaisen kolean kesän jäljiltä sähkönsiirtomaksun lisäksi tulee sähkön kulutusmaksut, ei ole halpaa hupaa.

        Syy tällaisiin köyhä tuntemuksiin löytyy elämäntyylistäni, jota en kuitenkaan halua vaihtaa.

        Talvella budjetti tasaantuu ja ei kun uutena keväänä mökkiä kesäkuntoon laittamaan.


    • Anonyymi

      Pienimmillä eläkkeillä ei polteta eikä juoda viinaa
      se on selvää.
      Ei se muuten riitä elantoon ja laskuihin ja siltikin voi vaikeaa
      kaikkien elämä ei mene saman kaavan mukaan, yllätyksiä tulee aina silloin tällöin.
      Turha aina huomauttaa "jos ei polta jos ei juo niin raha riittää".
      Joku jopa tapaa kirjoittaa, että pieneläkeläinen jolla on tiukkaa
      elää "holtitonta elämää".
      OMG !!!
      Ei köyhällä ole varaa elää holtitonta elämään.

      • Holtiton elämä minkälaisena sellainen elämä sinulle avautuu?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Holtiton elämä minkälaisena sellainen elämä sinulle avautuu?

        Minulla ei tietoakaan eikä kokemusta holtittomasta elämästä.
        Jotkut joskus kirjoittelevat täällä, että rahan riittämättömyys
        ei voi johtua muusta kuin holtittomasta elämästä.

        Toivon, että joku niistä kirjoittelijoista vastaa sinulle, mitä se on.
        Minä en tiedä.


    • Anonyymi

      Puhu miehellesi, kun hän tulee kotiin.
      Voitte samalla mennä bileisiin jonnekin muualle, jos pitkä Tanelia ei enää ole.

      • Huomenta@
        Emme enää juurikaan käytä Korven ravintolamaailman tarjontaa. Mieheni on nyt kotimaassaan, jonne matkustan ensikuussa. Siellä on suuremmat mahdollisuudet käyttää ravintoloiden palveluja, jotka ovat myös edullisempia kuin Suomessa.

        Tein aloituksen koska syyskuu on aina laskupinojen aikaa. Mökillä asuminen ei tuloillani onnistuisi läpi talven, ei silti mökkini ei olekaan talviasuttava.

        Tänä kesänä taisimme käydä kanssa Korven ravintolassa vain kolme kertaa, joten emme ole niiden suurkuluttajia.

        Eilen illalla mietin pistäytyisikö Tanelissa, mutta sitten ajattelin en kehtaa, olen kai lsiskistunut ja aloin katsomaan nuorta Morsea telkkarista.


      • korppis kirjoitti:

        Huomenta@
        Emme enää juurikaan käytä Korven ravintolamaailman tarjontaa. Mieheni on nyt kotimaassaan, jonne matkustan ensikuussa. Siellä on suuremmat mahdollisuudet käyttää ravintoloiden palveluja, jotka ovat myös edullisempia kuin Suomessa.

        Tein aloituksen koska syyskuu on aina laskupinojen aikaa. Mökillä asuminen ei tuloillani onnistuisi läpi talven, ei silti mökkini ei olekaan talviasuttava.

        Tänä kesänä taisimme käydä kanssa Korven ravintolassa vain kolme kertaa, joten emme ole niiden suurkuluttajia.

        Eilen illalla mietin pistäytyisikö Tanelissa, mutta sitten ajattelin en kehtaa, olen kai lsiskistunut ja aloin katsomaan nuorta Morsea telkkarista.

        Ei ne näytä Shetlandia Suomessa? Mun lauantai -iltaan kuuluu ilman muuta tuon lempeäsilmäisen skottinäyttelijän katselu pohjoisessa Noir-tunnelmallisessa sarjassa missä tapahtumat sijoittuu Shetland-saarille. Murre aivan ihanaa ja paikan jylhä ja lohduton kauneus jää roikkumaan verkkokalvoille pitkään vielä kun show on jo loppunut.
        Ja sitten keittään aamupuuroa neljälle miehelle ….


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei ne näytä Shetlandia Suomessa? Mun lauantai -iltaan kuuluu ilman muuta tuon lempeäsilmäisen skottinäyttelijän katselu pohjoisessa Noir-tunnelmallisessa sarjassa missä tapahtumat sijoittuu Shetland-saarille. Murre aivan ihanaa ja paikan jylhä ja lohduton kauneus jää roikkumaan verkkokalvoille pitkään vielä kun show on jo loppunut.
        Ja sitten keittään aamupuuroa neljälle miehelle ….

        Juttelin juuri P.n kanssa puhelimessa. Heemstedeen luvassa 25 C päivä ja P. on iltapäivällä lähdössä Jazz-klubille ystävänsä kanssa.

        Jotenkin alkaa ahistaa tämä koleus ja harmaus. No, jahka nämä käytännön järjrstelyt tulee hoidettua ja pojan synttärit juhlittua, heitän tämän maan pölyt jaloistani ja lähden lätöö.


    • Anonyymi

      Aloitushan on provo :)))

      Ei ihminen ole köyhä silloin, jos on varaa hallita kahta asuntoa ja matkustella ulkomailla.

      • Ei niin, mutta asuntoa ei voi syödä jos tekee hetkellistä tiukkaa. Asun osan vuodesta ulkomailla, mieheni omistamassa asunnossa, joten asumiskulut ei tuplaannu.

        Kävin illalla osuuskaupan after eight ostoksilla 😊 siis -60 % viimeisen myyntipäivän lähestyessä.Tämäkin on varteenotettava keino selvitä.


      • Anonyymi

        Totta. Se ei vaan osaa hoitaa talouttaan ja omaisuuttaan, koska yli varojensa elää.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ei niin, mutta asuntoa ei voi syödä jos tekee hetkellistä tiukkaa. Asun osan vuodesta ulkomailla, mieheni omistamassa asunnossa, joten asumiskulut ei tuplaannu.

        Kävin illalla osuuskaupan after eight ostoksilla 😊 siis -60 % viimeisen myyntipäivän lähestyessä.Tämäkin on varteenotettava keino selvitä.

        Jos on omistusasunto tai oma kesämökki, niin voihan ne syödä. :)))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on omistusasunto tai oma kesämökki, niin voihan ne syödä. :)))

        Eikös se sinun kajaanin asuntosikin ole poikaystäväsi omistama ? Jos olisi aviomiehesi omistama, se olisi ihan eri juttu esim. jos vaikka aviomies kuolee ensin, saa leski jäädä asumaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Se ei vaan osaa hoitaa talouttaan ja omaisuuttaan, koska yli varojensa elää.

        Niinpä, tottunut ikäni sut hyvään elintasoon, vaikea ruveta kituuttamaan. 😁

        No, ne yllätysmenot, tyhjentävät tilit. Auton öljyhuolto tykötarpeineen 340 euroa. Työpalkkiosta meni 60 % veroa, jonka tosin sain takaisin..
        Syysalesta kesäkalustekokonaisuus, ostin kun halvalla sain 240 euroa. Keväällä ei ikinä olisi varaa koska vastaava keväällä maksaa yli 700 euroa.

        Uskon, että organisointikykyni pitää pääni vedenpinnan yläpuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se sinun kajaanin asuntosikin ole poikaystäväsi omistama ? Jos olisi aviomiehesi omistama, se olisi ihan eri juttu esim. jos vaikka aviomies kuolee ensin, saa leski jäädä asumaan.

        Kaikki tietää verotuksen, taas nousee. Ei siinä voida muuta kuin olla pois markkinoilta. Kun tarpeeksi nostaa veroja niin verotulot loppuukin. Ekonomian lait toimii niinkuin ne toimii.

        Eipä sen puoleen, ihan hyvä ekologisesti että ilmastonmuutosta jokainen voi omalta osaltaan vähentää. Luontokin on muistettava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on omistusasunto tai oma kesämökki, niin voihan ne syödä. :)))

        Yritäppä?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Niinpä, tottunut ikäni sut hyvään elintasoon, vaikea ruveta kituuttamaan. 😁

        No, ne yllätysmenot, tyhjentävät tilit. Auton öljyhuolto tykötarpeineen 340 euroa. Työpalkkiosta meni 60 % veroa, jonka tosin sain takaisin..
        Syysalesta kesäkalustekokonaisuus, ostin kun halvalla sain 240 euroa. Keväällä ei ikinä olisi varaa koska vastaava keväällä maksaa yli 700 euroa.

        Uskon, että organisointikykyni pitää pääni vedenpinnan yläpuolella.

        Missä on noin kallis öljynvaihto, vaikka tulisi tykötarpeitakin? Kannattaa kilpailuttaa auton huollot..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se sinun kajaanin asuntosikin ole poikaystäväsi omistama ? Jos olisi aviomiehesi omistama, se olisi ihan eri juttu esim. jos vaikka aviomies kuolee ensin, saa leski jäädä asumaan.

        Kyllä se avioliitto sentään turvaa lesken aseman asumisessa. Yhteiset lapsetkin kun muuten voisivat haluta muutta asunnon rahaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se sinun kajaanin asuntosikin ole poikaystäväsi omistama ? Jos olisi aviomiehesi omistama, se olisi ihan eri juttu esim. jos vaikka aviomies kuolee ensin, saa leski jäädä asumaan.

        Lasketko elämän toisen kuoleman varaan? Olenko kirjoittanut, että en saisi jäädä?
        Voin kuolla ensin, sekin vielä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Yritäppä?

        Miten niin yritäpp? Myyntiin vaan ja rahat ruokaan.


      • Anonyymi

        Mitä tarkoittaa asunnon hallitseminen ? Ei suinkaan omistamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä on noin kallis öljynvaihto, vaikka tulisi tykötarpeitakin? Kannattaa kilpailuttaa auton huollot..

        Kirjoitin tykötarpeineen, eli täyshuolto, katsastuksesta pomppaamisen jälkeen koska päästöt olivat liian korkeat. Samalla tehtiin muitakin pienempiä korjauksia..

        Käytän merkkiliikettä, saan parasta huoltoa. Jäseneduilla pääsee autotallihuoltamojen hintoihin.

        Eilen pihaan ajoi tuttava pariskunta, "uuden" pikkufirmasta ostetun käytetyn auton kanssa. Oli oston jälkeen ollut useasti jonkun autotallikorjaamon huollettavana vikojen vuoksi.

        Auto äänsi omituisesti ja renkaiden vanteet kuumuivat. Soitto autotallikorjaamoon ja ohje ei hätää aja vain eteenpäin.

        Kehoitin heitä menemään lähihuoltoasemalle ja pyytämään apuun tiepalvelusta, koska olivat he tiepalvelun jäseniä. Lauantaina korjaamot ovat kiinni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se avioliitto sentään turvaa lesken aseman asumisessa. Yhteiset lapsetkin kun muuten voisivat haluta muutta asunnon rahaksi.

        Jos olet solminut avioliiton lapsenteko iässä tilanteesi on eri kuin solmia avioliitto vanhoilla päivillä. Kummallakin on eri avioliitoista lapsia, joten vanhusten solmima avioliitto ei aukaise taivaan portteja kenellekään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin yritäpp? Myyntiin vaan ja rahat ruokaan.

        No, mutta kun ei ole pakko ruoan takia mökkiä myydä. Jos niin tiukille menisi turvaverkko ottaa kopin.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Jos olet solminut avioliiton lapsenteko iässä tilanteesi on eri kuin solmia avioliitto vanhoilla päivillä. Kummallakin on eri avioliitoista lapsia, joten vanhusten solmima avioliitto ei aukaise taivaan portteja kenellekään.

        Ei ole siitä kyse että arvostellaan eronneiden ystävyyttä, avoliittoa tai muuta avosuhdetta. Sehän on ihan järkevä kaikkien kannalta, ettei sotketa lasten perintöjä. Vaan kun puhut niistä poikaystäväsi asunnoista ihan jatkuvasti , ei vaikuta ihan normaalilta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa asunnon hallitseminen ? Ei suinkaan omistamista.

        Sitä, että on varaa maksaa asunnosta/kesämökistä tulevat kulut, oli ne sitten omistus-tai vuokrakiinteistöjä tai as.osakkeita.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No, mutta kun ei ole pakko ruoan takia mökkiä myydä. Jos niin tiukille menisi turvaverkko ottaa kopin.

        Jep, olen kuullut näistä ,että turvaverkkoon on jouduttu. Kaikkien kannalta ikävää, vaan ei sitä koskaan tiedä, vaikka osuisi omallekin kohdalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, olen kuullut näistä ,että turvaverkkoon on jouduttu. Kaikkien kannalta ikävää, vaan ei sitä koskaan tiedä, vaikka osuisi omallekin kohdalle.

        Aivan ihanaahan se jos vanhamuori tulee lopulta asumaan lastensa huusholliin. Varmasti tulee kilpailu, kenen lapsen talouteen muori saadaan. Voi vaikka viikottain vuorotella niin kaikki saa osansa .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa asunnon hallitseminen ? Ei suinkaan omistamista.

        Autoa ostaessa jos ostat sen autokaupan velalla, et omista autoasi, ennen kuin olet sen maksanut sinulla on hallintaoikeus Jos maksat auton pankkilainalla, omistat auton.

        Asunto-osakeyhtiön jokainen osake tuottaa yksin tai toisten osakkeiden kanssa oikeuden
        hallita yhtiöjärjestyksessä määrättyä huoneistoa tai muuta osaa yhtiön hallinnassa olevasta
        rakennuksesta tai kiinteistöstä.

        Eli asunto-osakeyhtiön osakkat omistavat yhdessä rakennukset. Osakas hallitsee osakkeitten osoittamalla lukumäärällä osaa osakeyhtiön kokonaisuudesta.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Autoa ostaessa jos ostat sen autokaupan velalla, et omista autoasi, ennen kuin olet sen maksanut sinulla on hallintaoikeus Jos maksat auton pankkilainalla, omistat auton.

        Asunto-osakeyhtiön jokainen osake tuottaa yksin tai toisten osakkeiden kanssa oikeuden
        hallita yhtiöjärjestyksessä määrättyä huoneistoa tai muuta osaa yhtiön hallinnassa olevasta
        rakennuksesta tai kiinteistöstä.

        Eli asunto-osakeyhtiön osakkat omistavat yhdessä rakennukset. Osakas hallitsee osakkeitten osoittamalla lukumäärällä osaa osakeyhtiön kokonaisuudesta.

        Onko tuo jollekin uutta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin yritäpp? Myyntiin vaan ja rahat ruokaan.

        Ei mene kaupaksi tuollaiset huonokuntoiset tönöt vaikka mukavuuksia. Niitä on Suomi täynnä, jopa hyväkuntoisia ok-taloja järven rannalla kirkonkylissä. Ei kukaan osta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan ihanaahan se jos vanhamuori tulee lopulta asumaan lastensa huusholliin. Varmasti tulee kilpailu, kenen lapsen talouteen muori saadaan. Voi vaikka viikottain vuorotella niin kaikki saa osansa .

        No nythän oli kyse siitä, riittääkö rahat ruokaan. Voihan se jälkikasvu tuoda sen limpun muorin huusholliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nythän oli kyse siitä, riittääkö rahat ruokaan. Voihan se jälkikasvu tuoda sen limpun muorin huusholliin.

        Ruuankin saa leipäjonosta. On siellä kuulemma muutakin ruokaa kuin leipää. Asunnon maksaa yhteiskunta pienituloisella asumistukena. Ei tarvitse rahaa kuin vähän lääkkeisiin ja viime kädessä nekin sossu maksaa plus toimeentulotukea. Sossu ottaa aina kopin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole siitä kyse että arvostellaan eronneiden ystävyyttä, avoliittoa tai muuta avosuhdetta. Sehän on ihan järkevä kaikkien kannalta, ettei sotketa lasten perintöjä. Vaan kun puhut niistä poikaystäväsi asunnoista ihan jatkuvasti , ei vaikuta ihan normaalilta .

        Miksi se ei ole normaalia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruuankin saa leipäjonosta. On siellä kuulemma muutakin ruokaa kuin leipää. Asunnon maksaa yhteiskunta pienituloisella asumistukena. Ei tarvitse rahaa kuin vähän lääkkeisiin ja viime kädessä nekin sossu maksaa plus toimeentulotukea. Sossu ottaa aina kopin.

        Onko noita leipäjonoja joka kunnassa ja kylällä. Tuskin on, mutta kai se sossu sitten tuo ruuan kotiinkin...en tiedä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No nythän oli kyse siitä, riittääkö rahat ruokaan. Voihan se jälkikasvu tuoda sen limpun muorin huusholliin.

        Just näin, elätin heitä aina siihen asti kun muuttivat omillee ja vielä senkin jälkee alkumetreillä. Onko sinusta väärin jos lapsesi ottavat huomioon sinun hyvinvointisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mene kaupaksi tuollaiset huonokuntoiset tönöt vaikka mukavuuksia. Niitä on Suomi täynnä, jopa hyväkuntoisia ok-taloja järven rannalla kirkonkylissä. Ei kukaan osta.

        Millaiset huonokuntoiset? En löytänyt tästä ketjusta esimerkkiä huonokuntoisesta tönöstä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep, olen kuullut näistä ,että turvaverkkoon on jouduttu. Kaikkien kannalta ikävää, vaan ei sitä koskaan tiedä, vaikka osuisi omallekin kohdalle.

        Viimeistään silloin kun vanhainkodin ovi avautuu joutuu turvaverkkoon ja se on kaikkien kannalta hyvä ja jos sinne asti eletään se tulee kohdalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mene kaupaksi tuollaiset huonokuntoiset tönöt vaikka mukavuuksia. Niitä on Suomi täynnä, jopa hyväkuntoisia ok-taloja järven rannalla kirkonkylissä. Ei kukaan osta.

        Seuraan tilannetta, meneekö ja jos menee noteeraan asiasta.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Just näin, elätin heitä aina siihen asti kun muuttivat omillee ja vielä senkin jälkee alkumetreillä. Onko sinusta väärin jos lapsesi ottavat huomioon sinun hyvinvointisi?

        Tietysti perheissä otetaan huomioon toinen toisensa hyvinvointi. Asia on vaan niin, että vanhemmilla on elatusvelvollisuus lapsiinsa, mutta lapsilla ei vanhempiinsa. Harvalla on edes mahdollista ottaa vanhus kotiinsa asumaan ja ei se ole kivaa kenenkään asua toisten nurkissa .


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Lasketko elämän toisen kuoleman varaan? Olenko kirjoittanut, että en saisi jäädä?
        Voin kuolla ensin, sekin vielä.

        Ei kukaan sanonut laskevansa elämäänsä toisen kuoleman varaan, oma sairas tulkintasi. Ei ollut kyse sinusta saatko jäädä asumaan ystäväsi asuntoon, vaan siitä että laki suojaa vain lesken oikeuden jäädä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti perheissä otetaan huomioon toinen toisensa hyvinvointi. Asia on vaan niin, että vanhemmilla on elatusvelvollisuus lapsiinsa, mutta lapsilla ei vanhempiinsa. Harvalla on edes mahdollista ottaa vanhus kotiinsa asumaan ja ei se ole kivaa kenenkään asua toisten nurkissa .

        Menet äärimmäisyyteen ajattelussasi.

        Toisen hyvinvoinnista huolehtiminen on eriasia kuin, että ottaa vanhus kotiin asumaan. Se ei kuulu meidän kulttuuriimme enää.

        Keski-ja Etelä euroopassa asia on toisin. Lapset jättävät synnyinkotinsa vanhempina kuin Suomessa. Lapset myös huolehtivat vanhuksistaan myös omissa kodeissaa.

        Kreikassa asuvat ystävämme huolehtivat vanhasta miehen äidistä kotitalossaan aina kuolemaan asti.. Hänellä oli siisti oma huone, hän ei kommunikoinut enää kun vierailin talossa, nukkui sängyssään.

        Oletko kasvattanut lapsesi siten, että vielä vanhanakin olet elatusvelvollinen, mutta he eivät ole velvollisia auttamaan, jos olet avun tarpeessa?.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan sanonut laskevansa elämäänsä toisen kuoleman varaan, oma sairas tulkintasi. Ei ollut kyse sinusta saatko jäädä asumaan ystäväsi asuntoon, vaan siitä että laki suojaa vain lesken oikeuden jäädä.

        Miten perustelet, että tulkintani oli sairas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruuankin saa leipäjonosta. On siellä kuulemma muutakin ruokaa kuin leipää. Asunnon maksaa yhteiskunta pienituloisella asumistukena. Ei tarvitse rahaa kuin vähän lääkkeisiin ja viime kädessä nekin sossu maksaa plus toimeentulotukea. Sossu ottaa aina kopin.

        T ä y t t ä p o t a s k a a kirjoitat !!!

        Leipäjonossa on ihan mitä sattuu !!! Ei sen varaan voi syömistään laskea.
        eikä sossu mitään "koppeja ota" !!!
        Sossuun pitää itse ottaa yhteyttä, täyttää kaavakkeita ja kerätä liitteitä,
        sitten ne laskevat pari kuukautta,
        josko olet mihinkään oikeutettu.

        Osan vuokraa voi saada tukena. Jos saat vähänkin eläkettä ei sossu koko vuokraasi maksa !!!


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Menet äärimmäisyyteen ajattelussasi.

        Toisen hyvinvoinnista huolehtiminen on eriasia kuin, että ottaa vanhus kotiin asumaan. Se ei kuulu meidän kulttuuriimme enää.

        Keski-ja Etelä euroopassa asia on toisin. Lapset jättävät synnyinkotinsa vanhempina kuin Suomessa. Lapset myös huolehtivat vanhuksistaan myös omissa kodeissaa.

        Kreikassa asuvat ystävämme huolehtivat vanhasta miehen äidistä kotitalossaan aina kuolemaan asti.. Hänellä oli siisti oma huone, hän ei kommunikoinut enää kun vierailin talossa, nukkui sängyssään.

        Oletko kasvattanut lapsesi siten, että vielä vanhanakin olet elatusvelvollinen, mutta he eivät ole velvollisia auttamaan, jos olet avun tarpeessa?.

        Etelän maissa ei ole niin hyvää sosiaaliturvaa jolla eläisi.
        Siksi omaiset huolehtivat toisistaan.
        Niitten on pakko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etelän maissa ei ole niin hyvää sosiaaliturvaa jolla eläisi.
        Siksi omaiset huolehtivat toisistaan.
        Niitten on pakko.

        Kerroppas kun tiedät esimerkkejä Eurooppalaisista sosiaaliturvajärjestelmistä ja kuinka ne poikkeavat esim. Alankomaissa, Isossa Britaniassa, Espanjassa Suomen sosiaaliturvasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etelän maissa ei ole niin hyvää sosiaaliturvaa jolla eläisi.
        Siksi omaiset huolehtivat toisistaan.
        Niitten on pakko.

        Jos uutisia luki esim. Kreikan kriisin aikana
        kävi hyvin selväksi
        mikä on sosiaaliturvan taso siellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos uutisia luki esim. Kreikan kriisin aikana
        kävi hyvin selväksi
        mikä on sosiaaliturvan taso siellä.

        Kävin viimeksi Kreikassa vuonna 2009.


    • Ennen vanhaan pojankollien keskuudessa oli tapana viisastella naisen valloitusasioissa; kun sen henkilökohtaisen instrumentin on köyhyydessä ja kurjuudessa kasvattanut niin ei sitä joka väliin 0le vara tunkea.

    • Tässä ketjussa esitetään mielipiteitä, mutta miksi en saa vastauksia ja perusteluja kun kysyn täydennystä, joihinkin kommentteihinne?

      • Anonyymi

        Suomessa on ollut köyhyyttä olen syntynyt 1947.


      • Anonyymi

        Googlaa itte jos et mitään tiedä.
        Sinähän olet yli-ihminen !
        Kaikkia muita viisaampi ja täydellinen kaikessa.
        Ei kai sinulle tarvitse mitään selittää ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Googlaa itte jos et mitään tiedä.
        Sinähän olet yli-ihminen !
        Kaikkia muita viisaampi ja täydellinen kaikessa.
        Ei kai sinulle tarvitse mitään selittää ?

        Ei se ole keskustelus jos väität, että Keski- ja Etelä- Euroopassa on huonompi sosiaaliturva kuin Suomessa ja minä kysyn perusteuta, niin minunko pitää niitä perusteita puolestasi googlettaa?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ei se ole keskustelus jos väität, että Keski- ja Etelä- Euroopassa on huonompi sosiaaliturva kuin Suomessa ja minä kysyn perusteuta, niin minunko pitää niitä perusteita puolestasi googlettaa?

        Pitää, en minä ainakaan vaivaudu sinua sivistämään, jos et tiedä.
        K e s k i -Euroopasta en kirjoittanut sanaakaan !!!
        Koska ainakin minä tiedän, että esim. Hollannissa on hyvä taso,
        mutta sinä et varmaan voi tietää siitäkään mitenkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitää, en minä ainakaan vaivaudu sinua sivistämään, jos et tiedä.
        K e s k i -Euroopasta en kirjoittanut sanaakaan !!!
        Koska ainakin minä tiedän, että esim. Hollannissa on hyvä taso,
        mutta sinä et varmaan voi tietää siitäkään mitenkään.

        Kerro , kun tiedät, olen kuulolla.


    • Anonyymi

      Aloittajalla on kaksi paikkaa asua ja on kehunut lähtevänsä pitkälle ulkomaanmatkalle
      ja kehtaa valittaa köyhyyttään.

      • Anonyymi

        Korppisparka. Olet epätoivoinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korppisparka. Olet epätoivoinen.

        Kieltämättä masentaa tämä koleus ja pimeys kun mieheni lähettelee kuvia aurinkoisesta Hollannista ja viimeisin äskeen Jazz-klubilta. Mutta pitää jaksaa vielä kituuttaa vajaa kuukausi, kunnes pääsen matkaan.


      • Minulla on neljä paikkaa missä asustella ja olla kuin kotonani. Ei ne nyt tähän hätään mun laskupinoa pienennä.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Minulla on neljä paikkaa missä asustella ja olla kuin kotonani. Ei ne nyt tähän hätään mun laskupinoa pienennä.

        Minulla ja aviomiehelläni on vain yksi paikka asua, Se on meidän yhdessä säästämä koti. Se on niin rakas KOTI, ettemme muuta tarvitse.Hotelleja ja mökkejä voi aina vuokrata. Olen omassa kodissani kotonani enkä "kuin kotonani". Lasten perheissä tietenkin voin olla kuin kotonani ja he meillä. Lapsia on monta ja vielä enemmän lastenlapsia, joitten kotiin aina tervetullut ja he meille.
        Ei tarvitse paljonkaan psykologista silmää, kun tajuaa epätoivoisuutesi ja todellisen kodittomuutesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ja aviomiehelläni on vain yksi paikka asua, Se on meidän yhdessä säästämä koti. Se on niin rakas KOTI, ettemme muuta tarvitse.Hotelleja ja mökkejä voi aina vuokrata. Olen omassa kodissani kotonani enkä "kuin kotonani". Lasten perheissä tietenkin voin olla kuin kotonani ja he meillä. Lapsia on monta ja vielä enemmän lastenlapsia, joitten kotiin aina tervetullut ja he meille.
        Ei tarvitse paljonkaan psykologista silmää, kun tajuaa epätoivoisuutesi ja todellisen kodittomuutesi.

        No, onhan tuokin puolustus, hyi happamia.

        Minullakin on se yksi oikea koti se on se talo Nuaksen rannalla. Se on pieni talo, jota mökiksi kutsun. Sen pirtti on kalustettu syntymäkotini huonekaluilla. Niiden keskellä tunnen olevani oikeassa kotona, isän tyttö äidin sylissä.

        Koska minua rakastetaan saan olla näissä muissakin kuin lähes kotonani.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kieltämättä masentaa tämä koleus ja pimeys kun mieheni lähettelee kuvia aurinkoisesta Hollannista ja viimeisin äskeen Jazz-klubilta. Mutta pitää jaksaa vielä kituuttaa vajaa kuukausi, kunnes pääsen matkaan.

        Milloin se poikaystävä on mieheksesi muuttunut ? Jätit kertomatta häistäsi. On se säälittävää ettei se iäkäs ystäväsi lämpimällä säällä keksi kotimaassaan muuta kuin tunkkaisen jatsiklubin. Laita tilinumero niin panen avustusrahaa että pääset sinne seuraksi ihan heti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Milloin se poikaystävä on mieheksesi muuttunut ? Jätit kertomatta häistäsi. On se säälittävää ettei se iäkäs ystäväsi lämpimällä säällä keksi kotimaassaan muuta kuin tunkkaisen jatsiklubin. Laita tilinumero niin panen avustusrahaa että pääset sinne seuraksi ihan heti.

        Elä kehtaa enää jauhaa tuota naakinaikaista vanhan naisen ajatusmaailman suolisolmua.

        Yritä edes tulla 2019-vuosiluvulle, jossa miesystävää kutsutaan kumppaniksi partneriksi, mieheksi eikä enää tällä ikää poikaystäväksi tai sulhaskanditaatiksi 🤣

        Aviomies, avomies ja mies ei siis muuta sukupuolta oleva.


    • Anonyymi

      Apinamaista kirjoittelua!

    • Anonyymi

      Aloittaja kertoili laajasti jossain 50 palstalla lähtevänsä (risteilylle?) Aasiaan asti.
      Se ei ole köyhän elämää.

      • En ole kirjoittanut plus 50-palstalla. Olen lähdössä ja silloin en enää ole köyhä enkä kipeä. Visa vinkuu ja myöhemmin taas köyhäillään 😁


      • Anonyymi

        Juu luin saman, marraskuussa kertoili olevansa lähdössä ja matka kestää kauan
        ja on ylellistä palvelua.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        En ole kirjoittanut plus 50-palstalla. Olen lähdössä ja silloin en enää ole köyhä enkä kipeä. Visa vinkuu ja myöhemmin taas köyhäillään 😁

        Tuli selville olet rikas, en ole kateellinen onnea vai sinulle elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu luin saman, marraskuussa kertoili olevansa lähdössä ja matka kestää kauan
        ja on ylellistä palvelua.

        Minulla onniin hyvät kotiolot, ettei tarvitse lähteä mihinkään paskamaihin. Nehän haluaa sieltä puhtaasen Suomeen talvellakin.


    • Anonyymi

      Aloittaja-köyhä kirjoittaa 60 osiossa lähtevänsä marraskuussa Kauko-Itään
      lennolla Amsterdam-Singapore.
      Siellä 2 vrk:tta ja sitten nousu risteilijään,
      Kambodza, Bangkok ym.
      koko juttu on 8.9 aloitetussa ketjussa nimeltä
      "siis nuo etelän lomakohteet"

      Saahan sitä taruilla ajankulukseen täällä mitä haluaa.
      Se on ihan sallittua.
      Toisella palstalla leikkiä rikasta,
      toisella köyhää.
      Omalla naamallaan.

      • Näin se menee ja itse kukin poimii teksteistä itselleen sopivan version ja on tyytyväinen omaansa.

        Köyhä en ole, mutta välillä rahaton 😁


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Näin se menee ja itse kukin poimii teksteistä itselleen sopivan version ja on tyytyväinen omaansa.

        Köyhä en ole, mutta välillä rahaton 😁

        Visa vinkuu ? Ei ihme että valitat rahapulaasi.
        On helpompaa kun elää "suu säkkiä myöten".
        En ainakaan palstoilla kehtaisi itkeä ettei eläke riitä laskuihin.
        Surkuhupaisaa.


      • Anonyymi

        Tehkää johtopäätökset siitä, että se päivystää 24/7 täällä. Muuta elämää ei ole tuollaisella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Visa vinkuu ? Ei ihme että valitat rahapulaasi.
        On helpompaa kun elää "suu säkkiä myöten".
        En ainakaan palstoilla kehtaisi itkeä ettei eläke riitä laskuihin.
        Surkuhupaisaa.

        Visa on siitä hyvä, että se joustaa. En minä vingu, minä keskustelen aiheesta, joka lie monelle tullut tutuksi jossain elämän vaiheessa. Eli tilapäisesti voi tulla tilanne, että rahaa on liian vähän käytössä. Silloin on otettava jätki käteen ja selviydyttävä ilman lankeamista pikavippeihin.

        Luin tänään, että noin 600000. suomalaista on antanut taloudellisen tilanteensa ajautua taloudelliseen ahdinkoon ja tulojen ulosotoon. Ulosoton asiakkaat eivät välttämättä halua ottaa työtä vastaan kun ulosoton rahallinen suojaosuus jää pienemmäksi kuin työttömyyskorvaus.


      • Anonyymi

        Oikeasti se on köyhä, epätoivoinen ja säälittävä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tehkää johtopäätökset siitä, että se päivystää 24/7 täällä. Muuta elämää ei ole tuollaisella.

        Tänään olen ollut todella aktiivinen, mutta lupaan menen kohta nukkumaan ja laitan laitteet lataukseen. Nukun keskimäärin 8-tuntia joskus joapa kymmenen, joten en nyt 24- palstalla kirjoita. Tämä aloitus lähti kovin nopsaan etenemään ja tykkään kun olen yksin seurustella muitten kuin itseni kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti se on köyhä, epätoivoinen ja säälittävä.

        Älä sääli, lähetän terkut Vietnamista jahka sinne rantaudumme.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Älä sääli, lähetän terkut Vietnamista jahka sinne rantaudumme.

        Pisteet Korppikselle 10 - 0.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pisteet Korppikselle 10 - 0.

        Mistä ?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Älä sääli, lähetän terkut Vietnamista jahka sinne rantaudumme.

        Ei kiinnosta tuollaiset tautipesät kuin Vietnam . Mutta jos se on sinulle onnen täyttymys päästä jo ennen matkaa kailottamaan, siitä vaan. Todelliset matkailijat keskittyvät matkaansa, ei suun soittoon palstoilla. Jos pitäisi elää kituuttaa jonkun matkan takia, mieluummin pysyisin kotona.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta tuollaiset tautipesät kuin Vietnam . Mutta jos se on sinulle onnen täyttymys päästä jo ennen matkaa kailottamaan, siitä vaan. Todelliset matkailijat keskittyvät matkaansa, ei suun soittoon palstoilla. Jos pitäisi elää kituuttaa jonkun matkan takia, mieluummin pysyisin kotona.

        Voi pyhä jysäys..tarvitsiko...taas!


    • Anonyymi

      Voitto korppikotkalle typeryydessä 10-0

    • Auttaako myötätunto kurjuuteenne, ei tietysti auta.

      Näkyy olevan yleisin keskustelun aihe palstalla.

    • Anonyymi

      On se hienoo, että korvesta kuuluu selkeästi näille nynneröille.

    • Huomenta@

      Kuinka suhtaudutte sanontaan laitan visan vinkumaan?

      Minulle Visa tarkoittaa turvallista maksutapaa ulkomailla. Ei rahanvaihtoa ja visalasku tulee euroina, kuukauden päästä.

      Otetaan esim. Yksi euro on 23262.02 Vietnamin Dong 'a.

    • Anonyymi

      Visa, turvallinen maksutapa maksaa velaksi ulkomailla ?
      Joskus on turvallisempaa maksaa käteisellä,
      ei tule laskuja joihin on lisätty nollia perään.

      Jos ei ole laskupäätä eli on vaikeuksia maksaa suurinumeroisilla seteleillä
      Visa on tietysti helpompi.

      • Anonyymi

        Anonyymit yrittää keksiä toinen toistaan "nokkelampia" ja ilkeämpiä nokituksia korppiksen kirjoituksiin!
        Tällä palstalla vaan on hirveän ilkeitä ja sanoisinko yksinkertaisia ihmisiä, asiaa ei mitään. Pelkkää pahaa, jolla yritetään torpata korppiksen kirjoittelu. Ei ole keskustelua, ei!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymit yrittää keksiä toinen toistaan "nokkelampia" ja ilkeämpiä nokituksia korppiksen kirjoituksiin!
        Tällä palstalla vaan on hirveän ilkeitä ja sanoisinko yksinkertaisia ihmisiä, asiaa ei mitään. Pelkkää pahaa, jolla yritetään torpata korppiksen kirjoittelu. Ei ole keskustelua, ei!

        Ihan pahaa tekee, vaikka korppis , ainakin näennäisesti ei näytä kärsivän, tai ainakaan anna periksi..mutta tuskin ilahduttaakaan aina 😔, joskus viimeinenkin korsi katkeaa..noin yleisesti ajatelle.


      • Kaikki ei saa luottoakaan, ei edes visaa..


      • LiLii4 kirjoitti:

        Ihan pahaa tekee, vaikka korppis , ainakin näennäisesti ei näytä kärsivän, tai ainakaan anna periksi..mutta tuskin ilahduttaakaan aina 😔, joskus viimeinenkin korsi katkeaa..noin yleisesti ajatelle.

        Korteni kestää. Tosin kaikilla meillä on huonot päivämme, yritän viihdyttää itseäni kello 15.00 jolloin saan puhelun lääkäriltä koetuloksista.

        Kun lukee vastauksia kuten kello anonyymi 19.35 ymmärtää, ei ole viimeaikaisia matkakokemuksia kirjoittajalla.

        Ei tämän päivän matkailijat kanna rahaa lompuukeissaan se oli 70 - 80 -lukua.

        Nyt matkustetaan älykänny taskussa, siitä löytyy valuuttalaskimet, käännösohjelmat ja lompuukissta luottokortit 😁


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Korteni kestää. Tosin kaikilla meillä on huonot päivämme, yritän viihdyttää itseäni kello 15.00 jolloin saan puhelun lääkäriltä koetuloksista.

        Kun lukee vastauksia kuten kello anonyymi 19.35 ymmärtää, ei ole viimeaikaisia matkakokemuksia kirjoittajalla.

        Ei tämän päivän matkailijat kanna rahaa lompuukeissaan se oli 70 - 80 -lukua.

        Nyt matkustetaan älykänny taskussa, siitä löytyy valuuttalaskimet, käännösohjelmat ja lompuukissta luottokortit 😁

        Sorry, anonyymi kello 10.35 ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymit yrittää keksiä toinen toistaan "nokkelampia" ja ilkeämpiä nokituksia korppiksen kirjoituksiin!
        Tällä palstalla vaan on hirveän ilkeitä ja sanoisinko yksinkertaisia ihmisiä, asiaa ei mitään. Pelkkää pahaa, jolla yritetään torpata korppiksen kirjoittelu. Ei ole keskustelua, ei!

        Mitä asiaa korppisella on koskaan ?
        Ittensä esiin tuomista kaikin tavoin.
        Puuronsyönnin päivityksiä/vast..
        Ei mitään mistä voisikaan keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä asiaa korppisella on koskaan ?
        Ittensä esiin tuomista kaikin tavoin.
        Puuronsyönnin päivityksiä/vast..
        Ei mitään mistä voisikaan keskustella.

        Jos ihmistä kiinnostaa vain itsensä, itsestään kertominen ja juttujen sepittäminen
        mitä voi odottaa ?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Korteni kestää. Tosin kaikilla meillä on huonot päivämme, yritän viihdyttää itseäni kello 15.00 jolloin saan puhelun lääkäriltä koetuloksista.

        Kun lukee vastauksia kuten kello anonyymi 19.35 ymmärtää, ei ole viimeaikaisia matkakokemuksia kirjoittajalla.

        Ei tämän päivän matkailijat kanna rahaa lompuukeissaan se oli 70 - 80 -lukua.

        Nyt matkustetaan älykänny taskussa, siitä löytyy valuuttalaskimet, käännösohjelmat ja lompuukissta luottokortit 😁

        Voi hittolaine ! Kukaan muu ei tuotakaan tiennyt . Kiitos ihan hirveesti tiedosta.


    • Anonyymi

      Narsistia ei kukaan jaksa. Narsisti karkottaa ihmiset luotaan.

      • Anonyymi

        Niin karkottaa. Ei sillä ole yhtään ihmistä jolle voisi puhua, palstoilla pitää raha-asiansakkin selvitellä. Kuten sairaudet ja syömiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin karkottaa. Ei sillä ole yhtään ihmistä jolle voisi puhua, palstoilla pitää raha-asiansakkin selvitellä. Kuten sairaudet ja syömiset.

        Mikä nimi sillä sairaudella on, jota potiessa ei kestä jonkun tuntemattoman ihmisen selvityksiä omista asioistaan? Täällä on lupa kirjoittaa mistä vain, kunhan ei vihapuhu.

        Jatkuva toisten narsisseiksi leimaaminen ei kerro niistä toisista mitään. Osannetteko arvella kenestä sen sijaan miltei kaiken? - Nm. Miksi luette


    • Anonyymi

      Vastahan äskettäin aloittaja nimitteli palstalaisia LAHOPÄIKSI eikä se ole ainoa
      halventava heitto häneltä..
      Sen eestään löytää
      minkä taakseen jättää.

    • Miten nämä viimeiset kommentit liittyvät asiaan?

      Jos ette ole viime vuosina matkustelleet sen huomaa kommenteista.

      Loukkaannut kun kerron tosiasioita matkailusta.

      Esim. Karibian risteilyllä ei käsitellä käteistä.

      • Anonyymi

        Ja Euroopassa käy pankkikortti. Visan olen lopettanut. Kaukomatkat ei enää kiinnosta.


      • Anonyymi

        Kuka on pyytänyt valistamaan asioista, jotka ovat itsestäänselviä. Joku Vietnamin rahan kurssi löytyy netistä jos kiinnostaa. Kaukoristeilyjä on tehty hyvin kauan, kyllä niitten maksukäytännöt tiedetään. Olet tosi yksinkertainen oletuksessasi, että jos ihmiset eivät palstoilla kurkku suoarana tiedota matkoistaan, ennen ja jälkeenkin, he eivät ole matkustaneet eivätkä ole matkustamassa. Saat aikaan myötähäpeää , suurinta osaa naurattaa ja jotain varmaan säälittääkin. Mitä saat tästä koko elämäsi palstaraportoinnista itsellesi ? No, vastaa vain itsellesi .


      • Anonyymi

        On oltu Karibian risteilyllä 30 vuotta sitten.
        Harmi kun en ole muistanut kirjoittaa siitä joka ikisellä palstalla.
        Ehkä siksi, että se oli yksi elämäni turhimmista reissuista.
        Ensimmäinen ja viimeinen risteily.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja Euroopassa käy pankkikortti. Visan olen lopettanut. Kaukomatkat ei enää kiinnosta.

        Juuri näin, käteinen on out niin kotimaan maksuliikenteessä kuin ulkomaillakin.

        Visa on turvallinen maksuväline esim. jos käyttää halpafirmojen matkoja ja firma tekee konkan on asiakkaalla mahdollisuus saada rahansa takaisin. Jos Visakortin tiedot ovat joutuneet vääriin käsiin, saat kortilla tehdyt ostoksesi kumottua kun pystyt osoittamaan, että et ole tehnyt kyseisiä ostoksia. Et esim. ole ollut ostotapahtuman aikana kyseisellä paikkakunnalla.

        Olet lopettanut Visan?

        Kun aikoinani työelämässä ollessani hommasin Visan, piti olla henkilökohtaiset tulot määrättyä luokkaa, jotta sai kortin. Mahtaisinkohan saada näillä tuloilla jos nyt hakisin 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On oltu Karibian risteilyllä 30 vuotta sitten.
        Harmi kun en ole muistanut kirjoittaa siitä joka ikisellä palstalla.
        Ehkä siksi, että se oli yksi elämäni turhimmista reissuista.
        Ensimmäinen ja viimeinen risteily.

        Samoin me koettiin se risteily eikä näitä Tallinan ja Ruotsin risteleilyjä huolittais ilmaiseksikaan. Karibian ja Kaukoidän aluksilla on vanhoja huonosti liikkuvia pariskuntia ja pääasiallinen viihde on syöminen. Jossain satamassa sitten pistäydytään pällistelemässä. Onneksi niissä on myös ruumishuone kylmätiloineen, siellä aina muutama kohtaa reissunsa pään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on pyytänyt valistamaan asioista, jotka ovat itsestäänselviä. Joku Vietnamin rahan kurssi löytyy netistä jos kiinnostaa. Kaukoristeilyjä on tehty hyvin kauan, kyllä niitten maksukäytännöt tiedetään. Olet tosi yksinkertainen oletuksessasi, että jos ihmiset eivät palstoilla kurkku suoarana tiedota matkoistaan, ennen ja jälkeenkin, he eivät ole matkustaneet eivätkä ole matkustamassa. Saat aikaan myötähäpeää , suurinta osaa naurattaa ja jotain varmaan säälittääkin. Mitä saat tästä koko elämäsi palstaraportoinnista itsellesi ? No, vastaa vain itsellesi .

        Mielestäni sinä olet yksinkertainen koska et osaa keskustella asioista asioina.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mielestäni sinä olet yksinkertainen koska et osaa keskustella asioista asioina.

        Kiitos samoin ! Et keskustele ollenkaan.
        Itseäsi ja tekemiäsi vain tuot esille.
        Mitä ihmisen arkiaskareista voisi keskustella ?
        Se on peruskauraa jokaisen elämässä joka päivä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos samoin ! Et keskustele ollenkaan.
        Itseäsi ja tekemiäsi vain tuot esille.
        Mitä ihmisen arkiaskareista voisi keskustella ?
        Se on peruskauraa jokaisen elämässä joka päivä.

        Nythän keskustelu on mennyt kauaksi arkisesta peruskaurasta nyt olemme matkalla kuka mihinkin ja jotkut ei mihinkään.


    • Anonyymi

      Matkustelu on turhanpäiväistä ja saastuttavaa maapalloa tuhoavaa toimintaa. Joka pitäisi ilman todellista tarvetta kokonaan kieltää.
      Joutilaiden varakkaiden ihmisten ajankulua sen käsitän, mutta mitäköhän tuosta oikeasti kukaan saa irti järjellistä ja todellista hyvää, jos saa nähdä joitakin tuhansia vuosia sitten murentuneita kivikasoja.

      Aloittajakin voisi sen turhanpäiväisen pillittämisen sijaan alkaa ajattelemaan sitä viimeistä matkaansa.

      • Teimme kesällä esikoisen kanssa kattavan inventaarion raha-asioistani ja kiinteästä omaisuudestani. Hän kirjasi kaikki ylös, mm. tärkeät yhteistyökumppanini, kuten vakuutus, vero, ja sopimustiedot sähköyhtiön kanssa. Hän kirjasi ylös viimeisen tahtoni ja kuinka haluan tulla haudatuksi. Asia hoidettu. Entäpä itselläsi?

        Jumala on toistaiseksi antanut minulle elinpäiviä. Ajan, jonka täällä saan vielä vaeltaa elän omanlaistani elämää kuten sinäkin omanlaistasi. En ohjeista elämääsi en anna neuvoja. Sinä elät juuri niin kuin itse parhaaksi näet.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Teimme kesällä esikoisen kanssa kattavan inventaarion raha-asioistani ja kiinteästä omaisuudestani. Hän kirjasi kaikki ylös, mm. tärkeät yhteistyökumppanini, kuten vakuutus, vero, ja sopimustiedot sähköyhtiön kanssa. Hän kirjasi ylös viimeisen tahtoni ja kuinka haluan tulla haudatuksi. Asia hoidettu. Entäpä itselläsi?

        Jumala on toistaiseksi antanut minulle elinpäiviä. Ajan, jonka täällä saan vielä vaeltaa elän omanlaistani elämää kuten sinäkin omanlaistasi. En ohjeista elämääsi en anna neuvoja. Sinä elät juuri niin kuin itse parhaaksi näet.

        Eikö sinulla ole ketään ystävää, jonka kanssa voit puhella ja kertoa asiasi?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Teimme kesällä esikoisen kanssa kattavan inventaarion raha-asioistani ja kiinteästä omaisuudestani. Hän kirjasi kaikki ylös, mm. tärkeät yhteistyökumppanini, kuten vakuutus, vero, ja sopimustiedot sähköyhtiön kanssa. Hän kirjasi ylös viimeisen tahtoni ja kuinka haluan tulla haudatuksi. Asia hoidettu. Entäpä itselläsi?

        Jumala on toistaiseksi antanut minulle elinpäiviä. Ajan, jonka täällä saan vielä vaeltaa elän omanlaistani elämää kuten sinäkin omanlaistasi. En ohjeista elämääsi en anna neuvoja. Sinä elät juuri niin kuin itse parhaaksi näet.

        Vai et muka ohjeista ! Koko ajan tuputat , kuten just noita matkavaluuttojakin ja kyllästymiseen asti ruokiasi. Kuka on kysynyt ohjeita matkustukseen ? Senkun kerrot kaikki perheesi yksityisasiat, kuten hautaamiset ja viimeiset tahdot. Mutta turha kuvitella että muut sitä tekevät. Muut kunnioittaa itsensä ja läheistensä yksityisyyttä. Jopa laki suojaa yksityisyyden. Sinä et kunnioita, vaan levittelet kaikki palstoille ja teet itsesi naurettavaksi.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Teimme kesällä esikoisen kanssa kattavan inventaarion raha-asioistani ja kiinteästä omaisuudestani. Hän kirjasi kaikki ylös, mm. tärkeät yhteistyökumppanini, kuten vakuutus, vero, ja sopimustiedot sähköyhtiön kanssa. Hän kirjasi ylös viimeisen tahtoni ja kuinka haluan tulla haudatuksi. Asia hoidettu. Entäpä itselläsi?

        Jumala on toistaiseksi antanut minulle elinpäiviä. Ajan, jonka täällä saan vielä vaeltaa elän omanlaistani elämää kuten sinäkin omanlaistasi. En ohjeista elämääsi en anna neuvoja. Sinä elät juuri niin kuin itse parhaaksi näet.

        Tyhjäntoimittajan tyhjäntoimitus matka - ei muuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinulla ole ketään ystävää, jonka kanssa voit puhella ja kertoa asiasi?

        Juuri nyt ei sillä olen yksin täällä kotona, mutta puhelin etäisyydellä on ystäviä. Mitä sinä muuten täällä teet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai et muka ohjeista ! Koko ajan tuputat , kuten just noita matkavaluuttojakin ja kyllästymiseen asti ruokiasi. Kuka on kysynyt ohjeita matkustukseen ? Senkun kerrot kaikki perheesi yksityisasiat, kuten hautaamiset ja viimeiset tahdot. Mutta turha kuvitella että muut sitä tekevät. Muut kunnioittaa itsensä ja läheistensä yksityisyyttä. Jopa laki suojaa yksityisyyden. Sinä et kunnioita, vaan levittelet kaikki palstoille ja teet itsesi naurettavaksi.

        Minä vastailen teidän kysymyksiin. Joudun tosin välillä korjaamaan 30-vuotta sitten tapahtuneiden matkojenne käytännön muutoksia.

        Lue aina edellinen kommentti johon vastaan niin ehkä tajuat, jos tajuat, että kannattaako tuntea myötähäpeää puolestani.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Juuri nyt ei sillä olen yksin täällä kotona, mutta puhelin etäisyydellä on ystäviä. Mitä sinä muuten täällä teet?

        Luen juuri kommenttiasi. Harvemmin roikun palstalla, anteeksi kun kysyin! En kysele enää mitään, ainakaan sinulta.
        Ystävät ovat tärkeitä, omat asiani puhun heille. En kirjoittele vieraille, aikani kuluksi luen palstaa silloin tällöin, suo anteeksi ,että tunkeuduin näin elämääsi, en tarkoittanut mitään pahaa kysymykselläni. Tämä on vastaukseni sinun kysymykseesi.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Minä vastailen teidän kysymyksiin. Joudun tosin välillä korjaamaan 30-vuotta sitten tapahtuneiden matkojenne käytännön muutoksia.

        Lue aina edellinen kommentti johon vastaan niin ehkä tajuat, jos tajuat, että kannattaako tuntea myötähäpeää puolestani.

        "Joudut korjailemaan 30-vuotta sitten tapahtuneiden matkojen muutoksia" ?
        Ei tartte. Ei ole pyydetty.
        Matkat on menneet ihan hyvin senkin jälkeen
        tietämättä sinun olemassaolostasikaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luen juuri kommenttiasi. Harvemmin roikun palstalla, anteeksi kun kysyin! En kysele enää mitään, ainakaan sinulta.
        Ystävät ovat tärkeitä, omat asiani puhun heille. En kirjoittele vieraille, aikani kuluksi luen palstaa silloin tällöin, suo anteeksi ,että tunkeuduin näin elämääsi, en tarkoittanut mitään pahaa kysymykselläni. Tämä on vastaukseni sinun kysymykseesi.

        Tämä palsta on keskustelupalsta, joten ei tarvitse anteeksi pyydellä. Kukin ymmärtää miten ymmärtää, eikä kannata loukkaantua jos kysymykset eivät tuota haluttua tulosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Joudut korjailemaan 30-vuotta sitten tapahtuneiden matkojen muutoksia" ?
        Ei tartte. Ei ole pyydetty.
        Matkat on menneet ihan hyvin senkin jälkeen
        tietämättä sinun olemassaolostasikaan.

        Ei mennyt kirjoituksesi mukaan ihan kohilleen se 30-vuotta sitten tekemäsi risteilymatka.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Juuri nyt ei sillä olen yksin täällä kotona, mutta puhelin etäisyydellä on ystäviä. Mitä sinä muuten täällä teet?

        On se kk palstalla koko ajan silloinkin, kun kehuu tuvan olevan täynnä ystäviä ja sukua.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tämä palsta on keskustelupalsta, joten ei tarvitse anteeksi pyydellä. Kukin ymmärtää miten ymmärtää, eikä kannata loukkaantua jos kysymykset eivät tuota haluttua tulosta.

        👍👿😷 aina valmiina, oletko allersin osakas?


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se kk palstalla koko ajan silloinkin, kun kehuu tuvan olevan täynnä ystäviä ja sukua.

        Kakkafesissi, sorry väärä ketju.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ei mennyt kirjoituksesi mukaan ihan kohilleen se 30-vuotta sitten tekemäsi risteilymatka.

        Ihan hyvin itse risteilymatka meni, mutta en ole sitä tyyppiä,
        jolle niin niin laiha matkansisältö riittää. Opin sen sillä reissulla.
        Karibian risteily voi sopia hyvin henkisesti köyhille
        kaikkeen kyllästyneille
        rikkaille (amerikkalaisille tai muille)
        yhdeksi lisäkyllästymis-elämykseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvin itse risteilymatka meni, mutta en ole sitä tyyppiä,
        jolle niin niin laiha matkansisältö riittää. Opin sen sillä reissulla.
        Karibian risteily voi sopia hyvin henkisesti köyhille
        kaikkeen kyllästyneille
        rikkaille (amerikkalaisille tai muille)
        yhdeksi lisäkyllästymis-elämykseksi.

        Kerro matkastasi, missä maissa vierailitte, mikä oli laivan reitti niihin aikoihin, osallistuittelo retkille, käytittekö laivan monipuolisia palveluja hyödyksenne, olitteko kahdestaan vai isommalla porukalla?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Kerro matkastasi, missä maissa vierailitte, mikä oli laivan reitti niihin aikoihin, osallistuittelo retkille, käytittekö laivan monipuolisia palveluja hyödyksenne, olitteko kahdestaan vai isommalla porukalla?

        Kävin itseäni ulkoiluttamassa ja olisin ollut iloinen jos olisin saanut vastauksia kysymyksiini. No, en saanut joten se siitä 30-vuotta sitten tehdysta matkasta. Ymmärränhän minä, että ei voi kaikkia muistaa. Niin ja kolmekymmentä vuotta sitten minäkin olin nelikymppinen eikä olisi tullut pienten lasten äitinä toinen juuri syntynyt minnee Karibialle sännätä. Ne on kuten kirjoitit vanhemman sukupolven matkakohteita. Ei sitä enää yli 70-vuotiaina jaksa silleen kun nuorenpana. Siksi ne risteilijät ovat täynnä vanhempaa väkeä, joten hyvin me vanhukset sinne sekaan mahdumme.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kerro matkastasi, missä maissa vierailitte, mikä oli laivan reitti niihin aikoihin, osallistuittelo retkille, käytittekö laivan monipuolisia palveluja hyödyksenne, olitteko kahdestaan vai isommalla porukalla?

        Sanotaan näin, että meillä on Amerikan mantereella sukulaisia. Moni paikka risteilypysähdyksien lisäksi on tullut pikaisesti tutuksi vuosikymmenten aikana. Muuallakin. En kerro yksityisasioistani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan näin, että meillä on Amerikan mantereella sukulaisia. Moni paikka risteilypysähdyksien lisäksi on tullut pikaisesti tutuksi vuosikymmenten aikana. Muuallakin. En kerro yksityisasioistani.

        Eihän matkareittitiedot tai maat joissa poikkesitte ole sinun yksityistietojas. Sukulaissuhteet taas ovat enkä kysynyt niistä. Eli et osaa kertoa joten syynkin oinastelen.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Eihän matkareittitiedot tai maat joissa poikkesitte ole sinun yksityistietojas. Sukulaissuhteet taas ovat enkä kysynyt niistä. Eli et osaa kertoa joten syynkin oinastelen.

        Älä jankkaa, jos sinulle ei vastata. Ota yhteys vaikka johonkin palvelevaan puhelimeen, siellä vastataan kaikille, myös sinulle, joka tarvitsee apua palstariippuvuuteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä jankkaa, jos sinulle ei vastata. Ota yhteys vaikka johonkin palvelevaan puhelimeen, siellä vastataan kaikille, myös sinulle, joka tarvitsee apua palstariippuvuuteen.

        Ymmärränhän minä sen, että hyökkäys on paras puolustus ja mielikuvitusmatkoja on vaikea selittää.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Eihän matkareittitiedot tai maat joissa poikkesitte ole sinun yksityistietojas. Sukulaissuhteet taas ovat enkä kysynyt niistä. Eli et osaa kertoa joten syynkin oinastelen.

        On minun yksityisasiani missä matkustelen, puhumattakaan missä seurassa, kahdestaan vai millä porukalla. Yritin tehdä tiettäväksi, että matkani ovat laajoja, sen mahdollistavat sukulaiset, joiden luona voin osan aikaa majoittua, he minun luonani Suomessa käydessään.
        En laajoja enkä suppeita reissujani ala selostamaan julkisesti, ne ovat yksityisasioitani. Valotin asiaa sen verran kuin halusin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On minun yksityisasiani missä matkustelen, puhumattakaan missä seurassa, kahdestaan vai millä porukalla. Yritin tehdä tiettäväksi, että matkani ovat laajoja, sen mahdollistavat sukulaiset, joiden luona voin osan aikaa majoittua, he minun luonani Suomessa käydessään.
        En laajoja enkä suppeita reissujani ala selostamaan julkisesti, ne ovat yksityisasioitani. Valotin asiaa sen verran kuin halusin.

        Viisasta pitää omat asiat omanaan. Joku voi kirjoitella täällä luullen että tämä on joku ystäväpiiri,
        joille voi vuodattaa rahapulansakin ja tilittää joka ainoa pikku asiansa.
        Me olemme tuntemattomia toisillemme ja suurin osa ei halua tietää kenenkään yksityisasioista. Hyviä keskustelunaiheita ovat yleiset aiheet, joissa ei mennä ollenkaan tai liikaa henk.koht alueelle, koska ne ovat joskus kiusallista luettavaa. Kun sellainen teksti tulee yllättäen eteen ajattelee voi ei, tätä en olisi halunnut tietää.


    • Anonyymi

      Jos, niin ennakoisin etukäteen, en nostaisi tai ostaisi mitään.
      Pakollisille menoille ei voi mitään, eli säästäisi syömisestä juomisesta, ja liikkumisesta.
      Visaa käyttäisi hillitysti jos olisi ylipääsemätön paikka.
      Kulkisin jalan tai pyödällä, joisin vettä, ja etsisin ilmaista kultuuria, kun sohvalla makoilu saattaa käydä kalliiksi

      • Anonyymi

        Pyörällä tietekin, lisäksi keräisin tyhjiä tölkkejä, puolukoita myyntiin ja
        sieniä syötäväksi, luppoajan olisin ongella.
        Pullorahoilla ostaisi pakastevihanneksia, tekisin niistä keittoa, jota tuunaisin lihaliemellä tai tonnikalalla tai itsepyytämällä kalalla, pitäisin diettipäiviä jolloin joisin vain vettä, tai porkkanamehua


      • Näin olen elänyt kuten neuvoit. Hyvät ovat neuvosi. Pakolliset menot on syötetty maksupalveluun, mitään ei jää maksamatta. Syön pakkaseen tekemiäni kasvisruokia ja juon vettä. Liikun mökkipuuhissani ja juon kahvit ilman "nisua". Olenhan jo yli kolme kuukautta ollut ruokavaliolla joten vatsani on oppinut vähälle ruoalle. Visan kanssa ei ongelmia, junailen sut hienosti. Maksan visankulut aina kerralla 100%. Tänä vuonna en ole ennen elokuuta sitä läpyskää käyttänyt ollenkaan. No, auton käyttöä pitää hillitä, mutta ensikuun puolen välin jälkeen sekin jää seisomaan loppu- ja alkutalveksi.

        Kulttuurin suurkuluttajaksi alan vasta kun matkustan pois Suomesta ensikuussa 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyörällä tietekin, lisäksi keräisin tyhjiä tölkkejä, puolukoita myyntiin ja
        sieniä syötäväksi, luppoajan olisin ongella.
        Pullorahoilla ostaisi pakastevihanneksia, tekisin niistä keittoa, jota tuunaisin lihaliemellä tai tonnikalalla tai itsepyytämällä kalalla, pitäisin diettipäiviä jolloin joisin vain vettä, tai porkkanamehua

        En kehtaa hakea pyörää mökin varastosta tähän hätään. Tyhjiä pulloja kerään jos tiellä vastaani tulee. Marjametsään ei selkäni taivu. Pilkillä istun taas helmikuun jälkeen kun aurinko paistaa. Kesällä oli katiska.

        En enää voi tinkiä ruoasta muuten voi iskeä anoreksia. 🤓


    • Anonyymi

      Mene töihin.

      • Huomenta@ Tokihan olen töitäkin tehnyt aina keväälle 2019 asti. Työllistäjäni jäi eläkkeelle minua 7-vuotta nuorempi. Itse tein ennen eläköitymistä yli nelkytvuotta töitä. Eläke jäi pieneksi kun en maksanut itselleni riittävää eläkemaksua viimeisiltä kymmeneltä työvuodeltani.

        En toki valita, hyvin elettiin.


      • Tein yhden työkeikan kuluneella viikolla. Sain kivasti ruokarahaa loppukuun päiville 😊


    • Anonyymi

      Älä välitä. On täällä kirjoittajaa kohtaan hyökkääviä tyyppejä - eivät antaisi "kaikkien kukkien kukkia".

      • Hauskaahan tämä on. Jotkut kirjoittajat ottavat kaiken hyvin tosussaan. Kiitos 😊


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Hauskaahan tämä on. Jotkut kirjoittajat ottavat kaiken hyvin tosussaan. Kiitos 😊

        Vielä mitä !!! Kukaan ei ota tosissaan korppiksen juttuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vielä mitä !!! Kukaan ei ota tosissaan korppiksen juttuja.

        Sinä se olet huono oppimaan, olen jo monta kertaa huomauttanut sinulle, että älä kirjoita monikossa.


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Sinä se olet huono oppimaan, olen jo monta kertaa huomauttanut sinulle, että älä kirjoita monikossa.

        Emme tietenkään suhtaudu vakavasti ihmiseen joka keksii suurimman osan jutuistaan,
        mutta kirjoittaa olevinaan tosissaan.
        Yhtenä päivänä kirjoittaa toista, toisena toista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Emme tietenkään suhtaudu vakavasti ihmiseen joka keksii suurimman osan jutuistaan,
        mutta kirjoittaa olevinaan tosissaan.
        Yhtenä päivänä kirjoittaa toista, toisena toista.

        Siivosin vaatekomeroni. Nyt on ryysyt järjestyksessä. Siitä vaan ottaa ja pittää. Parituntia se otti vaan nyt voin taas huilata. Se tässä kirjoittelussa onkin kaikista hauskinta kun, et usko 😁


    • Anonyymi

      Vesisade ei ole minulle ongelma. Kumisaappaat jalkaan ja sadeasu päälle. Ne lahkeet saappaiden päälle ettei jalat kastu. Huppuhan siinä säästämissä on. Ei lippaa hupussa, mutta lippalakki hupun alla estää pisarat silmälaseista. Ulkoillessa metsässä saa mukaansa sieniä ja tatteja.

      Satokauden juureksia paahtuu uunipellillinen. Siinä saman uunin lämmössä tarjouskala.
      Jäljelle jääneistä paahtuneista juureksista syntyy sosekeitto. Protskuna päälle turkkilaista jogurttia ja auringonkukan siemeniä.

      -elämä on nyt-

      • Korvessa komia auringon paiste. Nukuin pitkään juuri heräilemässä. Sienimetsässä tykkäsin nuorempana vaelella, mutta en enää kun selkä ei tykkää. Viime vuonna poimin koivunkantosieniä pihapiiristäni. Niitä syön vielä kasvissienipihveissä.

        Pitäisi kai nousta kahvin keittoon. Mitä sitä tänään? no, jos aloittaisin vaatekaappini siivouksedta. Samalla teen inventaarion mitä pakkaan mukaan matkalle.


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Korvessa komia auringon paiste. Nukuin pitkään juuri heräilemässä. Sienimetsässä tykkäsin nuorempana vaelella, mutta en enää kun selkä ei tykkää. Viime vuonna poimin koivunkantosieniä pihapiiristäni. Niitä syön vielä kasvissienipihveissä.

        Pitäisi kai nousta kahvin keittoon. Mitä sitä tänään? no, jos aloittaisin vaatekaappini siivouksedta. Samalla teen inventaarion mitä pakkaan mukaan matkalle.

        Korppikotkan on hyvin viisas lintu. Sieniä olen lapsena kerännyt satoja kiloja, tietenkin myyntiin, halusin aina auttaa köyhää taloutta siihen aikaan Suomessa.


    • Anonyymi

      Laajoista matkoista muistan Linkolan joka kertoi käyneensä silloin kerran kesällä Puolassa, jota ei ole vielä pilattu kokonaan, ahaa, ajattelin nyt jäit kiinni luonnontuhosta ja uhosta matkustelusta,

      mutta Linkola jatkoi

      kävin Puolassa polkupyörällä

      jonka jälkeen kuuntelin häntä aina vakavalla naamarille kuten miestä
      joka edes suunnilleen puhuu kuin tekee tai toisinpäin
      mites rajat
      https://www.youtube.com/watch?v=bXRBrgUjWHI

      • Anonyymi

        Ongessa Linkola käytti suolisiimaa, ja katajakoukkuja


      • Anonyymi

        Jämäkkää puhetta ja kannanottoja edelleen Linkolalla. On hän kyllä lieventynyt paljon entisestä radikaalisuudestaan. Kuuntelin tuon edellisen viestin linkin.


    • Anonyymi

      Linkola on niiiin ankea tyyppi
      että kun sitä minuutin kuuntelee
      ei huvita viikkoon mikään.

    • Anonyymi

      Linkola on oikeasti vihreä. Nykyvihreet on vain anarkisteja ja kotimaan vihollisia.

      • Anonyymi

        Linkola apinasta en koskaan ole kuullut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkola apinasta en koskaan ole kuullut!

        Etkö ole kuullut ? minä olen.


      • Anonyymi

        Linkola vasta anarkisti onkin. Sen mielestä ihmiset saa tappaa että luonto eläimineen säilyy.


    • Anonyymi

      Aloittaja ruikuttaa eläkeestään. Olisi tehnyt kunnon työtä, että saisi kunnon eläkettä.

      • Anonyymi

        Rikkaallla ja köyhällä yhteinen ongelma: Rahaa täytyy saada hiukan lisää,


      • Anonyymi

        Kaikki työt ovat kunnon töitä.


      • Anteeksi, että en ole ollut kovinkaan aktiivinen kirjoittelussa. Kaivannet tekstejäni näin ymmärrän. Olenhan jo kertonut, että elettiin hulppeesti kun rahaa oli, ei sitä jemmattu kun tiesin, että sitä tulee aina olemaan.

        En siis hyödy Rinteen eläkeläisille luvatuista lisärahoista.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Anteeksi, että en ole ollut kovinkaan aktiivinen kirjoittelussa. Kaivannet tekstejäni näin ymmärrän. Olenhan jo kertonut, että elettiin hulppeesti kun rahaa oli, ei sitä jemmattu kun tiesin, että sitä tulee aina olemaan.

        En siis hyödy Rinteen eläkeläisille luvatuista lisärahoista.

        Minkä alan miehiä ne korppiksen miehet ovat olleet duunareita vai pukumiehiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä alan miehiä ne korppiksen miehet ovat olleet duunareita vai pukumiehiä?

        En ole miehien avulla rikastunut tai köyhtynyt. Ihan olen itse ollut vastuussa raha-asioistani koko elämäni aikana.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        En ole miehien avulla rikastunut tai köyhtynyt. Ihan olen itse ollut vastuussa raha-asioistani koko elämäni aikana.

        Mut kun aurinko paistaa alanmiehen risumajaan, on kamina ja purkki ärtsoppaa, olen lähes ökyrikkaan tasolla. mies. Alan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mut kun aurinko paistaa alanmiehen risumajaan, on kamina ja purkki ärtsoppaa, olen lähes ökyrikkaan tasolla. mies. Alan.

        Tein päivän toisen kävelylenkin kirkolle. Ostin aurajuustoa ja vokkivihanneksia, pizzan pojia olin leiponut pakkaseen ja muita tykötarpeita löytyi kaapeista.

        Uunissa muhii, kasvis-. aurajuustopizza. On pirun rikas olo täälläkin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27820
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17747
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      352
      9290
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6368
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4163
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3771
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      24
      1817
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1477
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1225
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      50
      1164
    Aihe