haluaisin roborovskinkääpiöhamsterin

Anonyymi

Miten roborovskinkääpiöhamsteria pitäisi hoitaa ja mistä saisin hankittua sellaisen. Olen tutkiskellut sivustoja jossa sanotaan että terraario olisi parempi vaihtoehto kääpiöhamsterille kuin häkki.
Mietin vain sitä soveltuuko hamsteri koirille kun kaksi koiraa on täällä talossa, mutta kuitenkin eri huoneissa tietenkin.
Mitä hamsterille pitää syötää tai antaa. Kävin parilla sivustolla jossa toisessa sanottiin että koiran ruokaa ei saa antaa no joo ymmärrän sen kyllä mutta sit toisessa sivustossa lukee että koiranruokaa saa antaa?
Kaipaisin apua näihin kysymyksiin koska olen kiinnostunut/ rakastunut hamstereihin oikeasti ne on niin ihania❤️ Ja ei mulla muuta mut toivon et joku osaa auttaa💗👍

1

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelen hankkimaan hamsterin kasvattajalta! Saat kasvattajalta tukea ja neuvoja tarvittaessa yleensä hamsterin koko eliniän ajan. Kannattaa tutustua oman kaupungin (tai lähikaupunkien) kasvattajiin. Eläinkaupoissa roborovskien saatavuus on yleensä nihkeä, sillä syyrialaiset & talvikot ovat yleensä suosituimpia vaihtoehtoja.

Itselläni on ollut käytössä jo usean vuoden ajan iso 120x40 akvaario. Terraariotkin ovat hyviä, kunhan varmistat riittävän ilmanvaihdon terraarion sisällä. Ei siis kokosuljettuja lasiterraarioita! Häkeissä ei ole mitään vikaa, jos ne ovat tarpeeksi suuret. Liian pienessä häkissä asuva hamsteri voi ilmaista tilanpuutettaan nakertamalla kovaäänisesti kaltereita. Joskus häkkien pohjat eivät myöskään ole tarpeeksi korkeat. Osa puruista voi siis tipahtaa lattialle, kun hamsteri myllertää niissä.

Hamsteri ei ole koirista moksiskaan. Kaiken pitäisi olla OK, kunhan hamsterin asumus on koirien ulottumattomissa. Esimerkiksi kaapin tai muun korkean huonekalun päällä.

Koirien ruoasta en osaa tarkemmin sanoa. Hamsterit saavat tarvitsemansa hyvästä ruokasekoituksesta ja tuoreista kasviksista sekä silloin tällöin hedelmistä. Proteiinia on helppo tarjota esim, maustamattoman keitetyn kananmunan muodossa. Joissain hamsterinpelleteissä tai ruokasekoituksissa on valmiiksi eläinproteiinia. Koiran ruoka ei siis ainakaan ole hamstereille tarpeellista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      577
      7531
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      334
      2851
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      387
      2064
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      127
      1274
    5. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      31
      1243
    6. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      4
      1169
    7. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1047
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      91
      1030
    9. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      64
      1013
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      44
      882
    Aihe