haluaisin roborovskinkääpiöhamsterin

Anonyymi

Miten roborovskinkääpiöhamsteria pitäisi hoitaa ja mistä saisin hankittua sellaisen. Olen tutkiskellut sivustoja jossa sanotaan että terraario olisi parempi vaihtoehto kääpiöhamsterille kuin häkki.
Mietin vain sitä soveltuuko hamsteri koirille kun kaksi koiraa on täällä talossa, mutta kuitenkin eri huoneissa tietenkin.
Mitä hamsterille pitää syötää tai antaa. Kävin parilla sivustolla jossa toisessa sanottiin että koiran ruokaa ei saa antaa no joo ymmärrän sen kyllä mutta sit toisessa sivustossa lukee että koiranruokaa saa antaa?
Kaipaisin apua näihin kysymyksiin koska olen kiinnostunut/ rakastunut hamstereihin oikeasti ne on niin ihania❤️ Ja ei mulla muuta mut toivon et joku osaa auttaa💗👍

1

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelen hankkimaan hamsterin kasvattajalta! Saat kasvattajalta tukea ja neuvoja tarvittaessa yleensä hamsterin koko eliniän ajan. Kannattaa tutustua oman kaupungin (tai lähikaupunkien) kasvattajiin. Eläinkaupoissa roborovskien saatavuus on yleensä nihkeä, sillä syyrialaiset & talvikot ovat yleensä suosituimpia vaihtoehtoja.

      Itselläni on ollut käytössä jo usean vuoden ajan iso 120x40 akvaario. Terraariotkin ovat hyviä, kunhan varmistat riittävän ilmanvaihdon terraarion sisällä. Ei siis kokosuljettuja lasiterraarioita! Häkeissä ei ole mitään vikaa, jos ne ovat tarpeeksi suuret. Liian pienessä häkissä asuva hamsteri voi ilmaista tilanpuutettaan nakertamalla kovaäänisesti kaltereita. Joskus häkkien pohjat eivät myöskään ole tarpeeksi korkeat. Osa puruista voi siis tipahtaa lattialle, kun hamsteri myllertää niissä.

      Hamsteri ei ole koirista moksiskaan. Kaiken pitäisi olla OK, kunhan hamsterin asumus on koirien ulottumattomissa. Esimerkiksi kaapin tai muun korkean huonekalun päällä.

      Koirien ruoasta en osaa tarkemmin sanoa. Hamsterit saavat tarvitsemansa hyvästä ruokasekoituksesta ja tuoreista kasviksista sekä silloin tällöin hedelmistä. Proteiinia on helppo tarjota esim, maustamattoman keitetyn kananmunan muodossa. Joissain hamsterinpelleteissä tai ruokasekoituksissa on valmiiksi eläinproteiinia. Koiran ruoka ei siis ainakaan ole hamstereille tarpeellista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      441
      2072
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      213
      1793
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      187
      1504
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1491
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      51
      1203
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1171
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      141
      1135
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      37
      1042
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1016
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      97
      995
    Aihe