haluaisin roborovskinkääpiöhamsterin

Anonyymi

Miten roborovskinkääpiöhamsteria pitäisi hoitaa ja mistä saisin hankittua sellaisen. Olen tutkiskellut sivustoja jossa sanotaan että terraario olisi parempi vaihtoehto kääpiöhamsterille kuin häkki.
Mietin vain sitä soveltuuko hamsteri koirille kun kaksi koiraa on täällä talossa, mutta kuitenkin eri huoneissa tietenkin.
Mitä hamsterille pitää syötää tai antaa. Kävin parilla sivustolla jossa toisessa sanottiin että koiran ruokaa ei saa antaa no joo ymmärrän sen kyllä mutta sit toisessa sivustossa lukee että koiranruokaa saa antaa?
Kaipaisin apua näihin kysymyksiin koska olen kiinnostunut/ rakastunut hamstereihin oikeasti ne on niin ihania❤️ Ja ei mulla muuta mut toivon et joku osaa auttaa💗👍

1

408

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelen hankkimaan hamsterin kasvattajalta! Saat kasvattajalta tukea ja neuvoja tarvittaessa yleensä hamsterin koko eliniän ajan. Kannattaa tutustua oman kaupungin (tai lähikaupunkien) kasvattajiin. Eläinkaupoissa roborovskien saatavuus on yleensä nihkeä, sillä syyrialaiset & talvikot ovat yleensä suosituimpia vaihtoehtoja.

Itselläni on ollut käytössä jo usean vuoden ajan iso 120x40 akvaario. Terraariotkin ovat hyviä, kunhan varmistat riittävän ilmanvaihdon terraarion sisällä. Ei siis kokosuljettuja lasiterraarioita! Häkeissä ei ole mitään vikaa, jos ne ovat tarpeeksi suuret. Liian pienessä häkissä asuva hamsteri voi ilmaista tilanpuutettaan nakertamalla kovaäänisesti kaltereita. Joskus häkkien pohjat eivät myöskään ole tarpeeksi korkeat. Osa puruista voi siis tipahtaa lattialle, kun hamsteri myllertää niissä.

Hamsteri ei ole koirista moksiskaan. Kaiken pitäisi olla OK, kunhan hamsterin asumus on koirien ulottumattomissa. Esimerkiksi kaapin tai muun korkean huonekalun päällä.

Koirien ruoasta en osaa tarkemmin sanoa. Hamsterit saavat tarvitsemansa hyvästä ruokasekoituksesta ja tuoreista kasviksista sekä silloin tällöin hedelmistä. Proteiinia on helppo tarjota esim, maustamattoman keitetyn kananmunan muodossa. Joissain hamsterinpelleteissä tai ruokasekoituksissa on valmiiksi eläinproteiinia. Koiran ruoka ei siis ainakaan ole hamstereille tarpeellista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      203
      2157
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      159
      1439
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      227
      1071
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      927
    5. 58
      908
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      47
      833
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      72
      831
    8. 93
      787
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      697
    10. Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!

Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta
      Pyhäjärvi
      110
      697
    Aihe