onko kellään muulla niin että vauva kyllä imee rintakumista mutta ei ilman niitä?
rintakumit
11
6265
Vastaukset
- äitix2
Minulla lapset imivät vain rintakummin läpi,koska eivät saaneet nänneistä kiinni.Ja muutenkin tuli vain vähän maitoa joten en pystynyt imettämään kuin 2-3kk molempia.
- äiti
Minullakaan ei tämä toinen lapsi suostunut aluksi imemään mitenkään muuten kuin rintakumin avulla, mutta minä jätin sen parin viikon sisällä sitten kokonaan pois käytöstä. Kyllä se vauva sitä aluksi vähän protestoi, kun sitä rintakumia ei ollut, mutta ei ihmislapsi niin tyhmä ole, että "ruokapöydän" ääressä nälkään kuolisi. Saattoi vähän huutaa, mutta nostin vauvan pystyyn ja odotin vähän, että rauhottui ja yritin uudelleen. Yöllä taisin muistaakseni käyttää sitä vähän pidempään, kun vauva oli väsynyt ja ruoka piti saada nopeasti, niin en silloin viitsinyt alkaa "kiusaamaan".
Minulla ei siis ollut mitään fyysistä syytä siihen, että jouduin käyttämään rintakumia, vaan vauva ei meinannut parin ekan päivän aikana imeä ollenkaan ja sitten suostui rintakumin avulla.
- asdf
Jep!
Tein niin että syötin vähän aikaa kumin kanssa ja sitten salaa otin sen pois. Pikkuhiljaa lapsi rupesi saamaan otteen ilmankin kumia, kunnes sen pystyi jättämään kokonaan pois. - Äippä82
rintakumin käyttöä ei hirveästi synnäriltä lähtiessä suositella koska aiheuttaa ilmavaivoja lapselle,kumiin pääsee ilmaa.itselläni on matalat rinnanpäät ja hyvin olen pystynyt ilman kumeja imettämään.Arkuuteen auttaa voiteet ja ilmakylvyt.myös se vauva on aika hyvä "venyttäjä".
- tehomamma
ettei suositella synnärillä? Kyl ainakin mun huonekaverille tuotiin synnärillä rintakumi kun sen rinnanpäät oli niin matalat ettei vauva onnistunut niistä imemään.
- äiskä85
itse olen imettänyt vauvaani rintakumeilla jo puolivuotta, koska se ei saa kunnon otetta nänneistä. välillä olen yrittänyt ilmankin kumeja mutta se ei ole oikein koskaan onnistunut...
joten minusta rintakumeilla imettäminen on parempi kuin se että ei sais ollenkaan rintamaitoa.- Lendal
On senkin käytön joku ""tukiryhmä" kieltänyt. Ei kuulemma ole " oikeaa" imetystä. Valtavan hyvä vehje se on, jos rinnanpäät ovat kovasti arat (varaiho) tai vauva ei saa jostain syystä kunnon otetta rinnasta.
Ilmaa siinä menee herkemmin vauvan vatsaan,jos imemisote ei ole napakka ja vauvan tapa imeä on "lupsuttava". Sen voi välttää puristamalla/ laittamalla maitoa rintakumiin ( maito syrjäyttää ilman) ennen syötön aloitusta.
Jos ilmaa on vauvan vatsassa, voi röhytäyttää syötön välilläkin.. niin hän jää rauhassa nukkumaan ruoan päälle, eikä heti kohta herää "närkästyneenä" itkemään. - Mimm.u
Lendal kirjoitti:
On senkin käytön joku ""tukiryhmä" kieltänyt. Ei kuulemma ole " oikeaa" imetystä. Valtavan hyvä vehje se on, jos rinnanpäät ovat kovasti arat (varaiho) tai vauva ei saa jostain syystä kunnon otetta rinnasta.
Ilmaa siinä menee herkemmin vauvan vatsaan,jos imemisote ei ole napakka ja vauvan tapa imeä on "lupsuttava". Sen voi välttää puristamalla/ laittamalla maitoa rintakumiin ( maito syrjäyttää ilman) ennen syötön aloitusta.
Jos ilmaa on vauvan vatsassa, voi röhytäyttää syötön välilläkin.. niin hän jää rauhassa nukkumaan ruoan päälle, eikä heti kohta herää "närkästyneenä" itkemään.suositeltiin synnärillä rintakumin käyttöä. Ilmaa meni vauvan masuun enemmän, koska rinnastani ei saanut kunnon imuotetta ja näin ollen myös rinnanpää kipeytyi. Käytin rintakumea ja kaikki meni loistavasti. Neuvolassa myös kerrottiin, että nykyajan rintakumet ovat niin ohuet,ettei niistä pääse ilmaa sen enempää kuin ilman rintakumeakaan. Nyt nännit venyneet ja imettäminen ilman kumeakin onnistuu.
- -epätietoinen äiti-
Mimm.u kirjoitti:
suositeltiin synnärillä rintakumin käyttöä. Ilmaa meni vauvan masuun enemmän, koska rinnastani ei saanut kunnon imuotetta ja näin ollen myös rinnanpää kipeytyi. Käytin rintakumea ja kaikki meni loistavasti. Neuvolassa myös kerrottiin, että nykyajan rintakumet ovat niin ohuet,ettei niistä pääse ilmaa sen enempää kuin ilman rintakumeakaan. Nyt nännit venyneet ja imettäminen ilman kumeakin onnistuu.
Heippa vaan!
Mulla syntyi vauva 3vk ennenaikaisesti ja oli viikon teholla/vauvalassakin, alkuun letkuruokinnassa, sen jälkeen pullosta ja nyt syö enimmäkseen rinnasta rintakumin avulla. Vauva on siis niin väsynyt , eikä jaksa imeä kunnolla ja nänni on myös suhteellisen matala, rintakumia suositeltiin vauvalassa. Olen lypsänyt maitoa alusta asti ja sen suhteen ei ole ongelmaa. Öisin menee taisteluksi rinnalla oleminen, liekö niin väsynyt, isi on sitten antanut rintamaitoa toiselle pullosta, nukahtaa rinnalle kesken syönnin, ei riitä puhti imemiseen, pullosta tulee helpommin..
Itsekkin tässä kuulostellut, että onko ilmavaivat nyt sitten ihan normaalia, vai liittyykö kumin sivuvaikutuksiin? En myöskään saanut sairaalasta mitään imetystukea, kun se ei ollut mahdollista. Vauvalassa hiukan harjoiteltiin, mutta mielestäni ei ollut riittävää, mistä löytyisi imetysasentoja tms?
Ihan välillä meinaa turhautua, kun nyt sitten puhutaan että rintakumin käyttö on pahasta..
Vielä en ole kokeillut ilman kumia, nännit on aika hellänä jo lypsämisestäkin, mutta vastailkaahan jotain?
-epätietoinen äiti-
- Surullinen :(
Minulle kans tökättiin rintakumi käyttöön jo synnytyssalissa, kun oli kuulemma niin matalat rinnanpäät. Niillä sitten imetettiin, mutta rinta sai liian vähän stimulaatiota ja maito ei meinannut nousta eikä se riittänyt. Itse sain vauvan vierotettua rintakumista n. kk iässä. Tällöin maidontulo oli jo tosi vähäistä ja vauva sai pullosta suurimman osan maidosta. Pian vauva alkoi hylkiä rintaa, kun oli tottunut pulloon ja siihen se imetys sitten loppuikin :( Olin tosi pettynyt.
Vinkkinä synnyttämään meneville: Älkää huoliko rintakumia kuin äärimmäisessä hädässä! Se VOI aiheuttaa imetyksen suhteen suuria ongelmia. Yleensä vauva saa otteen matalastakin rinnanpäästä, vaikkakin alkuun se on hankalampaa. - ..
olen käyttänyt synnäriltä lähtien rintakumia, tyttö ei suostu muuten imemään rintaa. aluksi oli kauhea stressi että täytyy päästä eroon siitä mutta nykyään ajattelen että parempi sen kanssa saati sitten etten imettäisi lainkaan. tyttö nyt 2kk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809