Nyt ollaan jännän äärellä. Minulla on keväällä katsastettu vanha auto, jota pidän tunnesyistä ns elossa. Keväällä siihen tehtiin 400 euron remppa, jossa takapään jarruputket uusittiin. Ei siinä mitään. Pistin talliin ja talviautoksi ajattelin ottaa sen lämpimyyden takia. Peruutin tallista sitä pois ja auto huusi, mutta kaasulla ei ollut vaikutusta. Haritti vastaan. Tämän saman teki ennen jarruremppaa. Menin katsomaan ja sama puoli veti tönkkönä kynnöstä pihaan. Lekalla vihoissani sain viimein irtoamaan sen että pyörä liikkui. No ei juma, auto ei liikkunut sen kummemmin. Ensin tuli moottorin vikavalo. Sammutin ja pakki silmään ja talliin. Arvatkaa menikö pakki? ei ykkönen tai muutkaan. Kytkinpoljin tuntuu vastuksettomammalta, tosin palautuu ihan normisti ylös. Painelin sitäkin apinan raivolla. Käsijarru ei ole päällä. Kun sammutan auton, ja laitan ennen käynnistystä ykkösen tai muun päälle, ne kilahtaa nätisti. Ja kun noin käynnistän, auto silleen nytkähtää eteenpäin. Mistä vika kertoo. Ps en ole mies, joten en tiedä mitään kytkimestä, kytkinvaijereista jne. Kytkin ei ole ennen temppuillut, vaihteet menneet kesään (talliin menoon asti) hyvin päälle. Jarrunestettä on. Voiko olla a) vaijeri b)itse kytkin c) joku jumittaa d) joku painejuttu paskana. Jos on, näytän autolle lekaa. Ps olen pitänyt sitä kuin kukkaa kämmenellä kun oli pari vuotta sitten kuolleen enoni auto, vanhan miehen silmäterä. Ajettu rapiat 180 tuhatta ja muuten käytiääni on tasainen eikä vie öljyä. Ja tänne uskallan kirjoittaa, koska muualla haukkuvat vain Opelin - Vectran mennen tullen. Sellaista ei jaksa lukea, Opel on ehdottomasti paras talviauto jota minulla on ollut sitten vuoden 1975 kun kortin sain.
Rakas Vectrani menikö kytkin
6
1945
Vastaukset
- Anonyymi
Työsylinterin kumit kuoleutuneet eli kytkinremonttia tiedossa?
- Anonyymi
Liekö kallista puuhaa. Korjaaja sanoi että jos jotkut niitatut levyt irronneet toisistaan. Haetaan ensi viikolla korjaamolle. Aikoivat portata jonkun reiän ja kameralla katsoa missä vika on. Kyllä ottaa pattiin jos katsastettu auto lähtee 4 kk katsastuksen jälkeen paalaamoon. Kun on vielä sedältä saatu ns perintöauto, joka oli hänelle niin rakas. Eli on pitänyt kuin kukkaa kämmenellä 2016 asti, kun kuoli.
- Anonyymi
Muutamalla satasella selviää tuostakin, hommasta!
- Anonyymi
Vanhoilla ihmisillä ja autoilla on tapana ..................
- Anonyymi
paras on voittaa mennen tullen pakastimen
- Anonyymi
Pietähn peukkuu notta saat uure hommittuva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1314507
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233092Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132574- 462151
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2591723Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471649- 321567
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201466- 281460
- 951211