Vuosaaresta tehtävä Hesan pääsatama

Anonyymi

Hesarin mukaan hesalaisia muuttaa kiihtyvään tahtiin pois Hesasta. Ei siis ole enää mitään syytä pitää matkustajasatamiakaan Hesan keskustassa, vaikka Atlantinsillalla yrittävät paikata sumppua.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006250227.html

45 kommenttia

Äänestä

Vastaukset

  • Joo, siirretään Ouluun. Sitten matkat pitenevät.

  • Tuota varten Vuosaaressa tarvittaisiin huomattavia muutoksia matkustajaliikenteeseen. Nykyinen, 20 minuuttia kestävä johtoauton odottelu laivan vieressä on kaikkien aikojen säälittävin yritys lauttamatkailun järjestämisestä.

    • Tuon johtoauton odottelun tietävät vain sen parituntisen kokeneet.


  • Miksi Shuttlet kulkevat koko ajan samaa Länsisatama – D-terminaali väliä?

    Aamulla Länsisatamassa pitää olla viimeistään 6.30, joten sinne pääsee vielä ennen pahinta aamuruuhkaa. Viimeinen vuoro saapuu yöllä 00.30, jolloin ei ole myöskään ruuhkia.

    Kulkekoot Shuttlet ensimmäisen ja viimeisen vuoron Länsisataman kautta, ja muut vuorot Vuosaaresta. Kaljakelluntalaiva Silja Europa auttaa myös Hkin keskustan janoisia juoppoja yhden vuoron verran päivässä.

    • Näköjään vihreät eivät halua moista sallia. Onhan siinä se natura.
      Turha on potkia tutkainta vastaan.


  • Onneksi Eckerö ja Tallink operoivat nykyään myös Vuosaaresta Muugaan. Vielä kun saataisiin Kotka–Kunda-reitti joskus polkaistua käyntiin. Kundasta pääsee aika sujuvasti Rakveren kautta Tarttoon ja sieltä varsinaiseen maaliin, eli Valkaan Latvian puolella.

    Kehityssuunta on joka tapauksessa hyvä, koska Vuosaari on jo valjastettu apuun.

    • Vuosi sitten pieni autlautta liikennöi väliä Kotka-Kunda. Ei kannattanut, ei ollut juurikaan matkustajia, ei autoja.


    • Anonyymi kirjoitti:

      This message has been removed by moderator.

      Millä mielikuvitusmatkalla?
      Olihan tuosta ketjussa yli 200 kirjoitusta eikä yksikään sanonut, että mielikuvitusta. Alkoikos hatuttaa kun et mennut mukaan?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Millä mielikuvitusmatkalla?
      Olihan tuosta ketjussa yli 200 kirjoitusta eikä yksikään sanonut, että mielikuvitusta. Alkoikos hatuttaa kun et mennut mukaan?

      Siinäpä sinulle mietittävää.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Siinäpä sinulle mietittävää.

      Ei tartte itte miettiä. Kysäsen kaverilta. Sano tehneensä tuon matkan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Millä mielikuvitusmatkalla?
      Olihan tuosta ketjussa yli 200 kirjoitusta eikä yksikään sanonut, että mielikuvitusta. Alkoikos hatuttaa kun et mennut mukaan?

      ''...eikä yksikään sanonut, että mielikuvitusta. ''

      Ei sanonut koska ne poistettiin tehokkaasti hörhöjen toimesta:)))))


    • Anonyymi kirjoitti:

      Millä mielikuvitusmatkalla?
      Olihan tuosta ketjussa yli 200 kirjoitusta eikä yksikään sanonut, että mielikuvitusta. Alkoikos hatuttaa kun et mennut mukaan?

      Onneksi harrastuksesi on vaaraton ympäristölle, vaikka palsta hieman siitä kärsiikin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      ''...eikä yksikään sanonut, että mielikuvitusta. ''

      Ei sanonut koska ne poistettiin tehokkaasti hörhöjen toimesta:)))))

      Joo, kyllä kai. Ihan samaa mielikuvitusta kuin se, ettei Viking ole koskaan ajanut Naantalista Ruotsiin, Hangosta ei koskaan ole ajettu Puolaan, eikä Korppoosta koskaan ajettu Ruotsiin. Eikä liioin Kaskisista. Pelkkää mielikuvitusta moiset reitit.

      Nuo kaikki mielikuvitustarinat löytyvät tältä foorumilta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Joo, kyllä kai. Ihan samaa mielikuvitusta kuin se, ettei Viking ole koskaan ajanut Naantalista Ruotsiin, Hangosta ei koskaan ole ajettu Puolaan, eikä Korppoosta koskaan ajettu Ruotsiin. Eikä liioin Kaskisista. Pelkkää mielikuvitusta moiset reitit.

      Nuo kaikki mielikuvitustarinat löytyvät tältä foorumilta.

      Voisit harjoittaa juttujas vain rakkaalla Pattayan palstallasi aivoton nega.

      lokakuuta 2008

      Härnösandin sijainti.
      Virolainen Baltic Scandinavian Lines -varustamo on tänään aloittanut säännöllisen laivaliikenteen Suomen Kaskisten ja Ruotsin Härnösandin välillä. Varustamo käyttää linjalla Ruotsin lipun alle rekisteröityä ro-ro-rahtialus M/S Gutea. Gute liikennöi arkipäivisin kuljettaen enimmäkseen rahtia.[1]

      Aluksessa on myös tilaa henkilöliikenteelle. Tänään avattu lauttaliikenne on Kaskisten kaupungille erittäin tärkeää. Liikenne on ollut vuosia suunnitteilla.[1]

      Gute lähti tänä aamuna Härnösandista ja saapui Kaskisiin kello 18.00. Takaisin Härnösandiin alus lähti kello 22.00.[2]

      Vuosina 1986–1989 KG-Line liikennöi Kaskisista Ruotsin Gävleen M/S Scandinavialla.[3]


    • Anonyymi kirjoitti:

      Joo, kyllä kai. Ihan samaa mielikuvitusta kuin se, ettei Viking ole koskaan ajanut Naantalista Ruotsiin, Hangosta ei koskaan ole ajettu Puolaan, eikä Korppoosta koskaan ajettu Ruotsiin. Eikä liioin Kaskisista. Pelkkää mielikuvitusta moiset reitit.

      Nuo kaikki mielikuvitustarinat löytyvät tältä foorumilta.

      Kehittele vaan poika tarinoitasi. On sinulla ainakin joku harrastus. Kyllä maailmaan fiktiotakin mahtuu tylsän todellisuuden rinnalle.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kehittele vaan poika tarinoitasi. On sinulla ainakin joku harrastus. Kyllä maailmaan fiktiotakin mahtuu tylsän todellisuuden rinnalle.

      Kuulunet kai niihin, jotka uskovat, ettei ihminen ole koskaan käynyt kuussa. Tai että Estonia upposi, koska siinä matkusti joku hämärä matkustaja tai koska jossain rekassa oli salaista lastia.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kuulunet kai niihin, jotka uskovat, ettei ihminen ole koskaan käynyt kuussa. Tai että Estonia upposi, koska siinä matkusti joku hämärä matkustaja tai koska jossain rekassa oli salaista lastia.

      Saathan sinä kuvitella mitä luulet muiden kuvittelevan, jos saat sillä tavalla sisustettua omasta kuplastasi itsellesi viihtyisämmän.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kehittele vaan poika tarinoitasi. On sinulla ainakin joku harrastus. Kyllä maailmaan fiktiotakin mahtuu tylsän todellisuuden rinnalle.

      Mihinkäs pojiilta unohtui autolauttaliikenne Porista Sundsvalliin?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Mihinkäs pojiilta unohtui autolauttaliikenne Porista Sundsvalliin?

      Suunnitelmissa on upeat lauttamatkat Vuosaaresta Harmajan kautta Suomelinnaan. Lautan Kauppatorin sekä Katajanokan liikenne loppuu 31.12.
      Mukaan omat eväät. Hese avaa 01.05.2020 täyden palvelun ravintolansa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Siinäpä sinulle mietittävää.

      Taidat pitää itseäsi kovinkin fiksuna.
      Tiedoksesi: vasta-aallokossa keulan pärskeet lentävät laivan etuosaan. Kovemmessa merenkäynnissä Symphonyllä jopa New York Club & Loungella ropisi.


  • Nyt Hesan asioita tiiviisti seuraava paikallislehti Hesalaisten sanomat on kirjoittanut jo ääneen Vuosaaresta tehtävän mahdollisesti Hesan ainoan sataman. Hintalappu olisi noin puoli miljardia, eli alle puolet siitä mitä Janin nyt jo haudattu hukkaputki olisi tullut maksamaan.

    • Antakaa meille luotsit takaisin.

      Tämäkin juttu kuuluisi Helsinki-foorumille. Luotsi pystyisi tämän havaitsemaan, ylläpito ei. Ei sataman sijoitus ole risteilymatkailua, se matkailu alkaa vasta sillä hetkellä, kun laivaan astutaan.


  • Tehdään kokonaan uusi satama. Kaivetaan kaksi kanavaa tulo- ja menoliikenteelle Helsinki-Vantaan lentokentän viereen. Jotta liikenne saadaan kunnolla toimimaan, siirretään Helsingin päärautatieasema myös Helsinki-Vantaalle. Samoin Kampin linja-autoasema. Näin siinä olisi kunnon liikennekeskittymä, jolloin kaikki toiminnot olisivat lähekkäin eikä matkustajia rasitettaisi turhalla juoksutuksella.

    • Ei tarvita uusia satamia. Riittää että Helsingin sataman rahti- ja autolauttatoiminnot jaetaan Suomen muihin satamiin, ja Helsinkiin mahdollisesti jäävä liikenne Vuosaareen. Keskustan satamat jääkööt risteilylaivoille, joiden kävelemällä liikkuvat matkustajat eivät tuki katuja.


    • Tossa on ideaa. Helsinki-Vantaasta Suomen liikennekeskus. Näytetään esimerkkiä koko maailmalle.


  • Helsingin eilinen päätös oli, että Länsisataman liikennettä selkeytetään ja rekkaliikenne ohjataan Vuosaareen. Siis rekat Länsisatamasta Vuosaareen, henkilöautoliikenne jää Länsisatamaan.

    Sulla taitaa olla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä.

  • Vuosaaren sataman yksi vetovoimatekijä on vieressä oleva golfkenttä. Laivan lähtöä odotellessa on jotain mieleistä tekemistäkin.

    • Mielessäsi on minigolf. Golf on ihan muuta ja peli kestää päivän.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Mielessäsi on minigolf. Golf on ihan muuta ja peli kestää päivän.

      Ihan normi 18 reikäinen golfkenttä. Sitten kun et enään osu liikkuvaan palloon, on aika siirtyä pelaamaan golffia;)


  • Minkä vuoksi Helsingissä ylipäätään on edes satamia? Eihän siellä ole kohta enää edes lentokenttääkään. Asuuko siellä edes ketään omillaan toimeentulevia? Kansanedustajatkaan eivät kulje laivoilla mihinkään, vaan ottavat taksin Vantaalle ja lentävät kuka mihinkin.

    • Anonyymi kirjoitti:

      This message has been removed by moderator.

      Kerro ihmeessä jos tiedät. Erikoinen paikka joka tapauksessa, koska ei pärjää ilman ulkopuolisten apua. Viikin pellot eivät riitä kaikkien ruokkimiseen, ja sähkökin tuotetaan Helsingissä ulkomailta tuodulla hiilellä.

      Jos maalaisjuntit eivät auttaisi snadilaisia, niin hämmästelevä osapuoli vaihtuisi...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kerro ihmeessä jos tiedät. Erikoinen paikka joka tapauksessa, koska ei pärjää ilman ulkopuolisten apua. Viikin pellot eivät riitä kaikkien ruokkimiseen, ja sähkökin tuotetaan Helsingissä ulkomailta tuodulla hiilellä.

      Jos maalaisjuntit eivät auttaisi snadilaisia, niin hämmästelevä osapuoli vaihtuisi...

      Juntti on pihalla kuin lintulauta.
      Pääkaupunkiseutu (Helsinki, Espoo, Vantaa) elättää muun Suomen, fakta.
      Valtion erilaisista avustuksista menee itä-ja pohjois-suomeen n.70%, fakta.
      Itä- ja pohjois-suomessa asuu n.30% kansalaisista, fakta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Juntti on pihalla kuin lintulauta.
      Pääkaupunkiseutu (Helsinki, Espoo, Vantaa) elättää muun Suomen, fakta.
      Valtion erilaisista avustuksista menee itä-ja pohjois-suomeen n.70%, fakta.
      Itä- ja pohjois-suomessa asuu n.30% kansalaisista, fakta.

      Heh, mitä se elättää? Tuottaa energian, raaka-aineet ja ravinnon? Kuinka omavarainen Helsinki mielestäsi oikein on?

      Mieti nyt vähän kuka elättää ja ketä, ennen kuin alat aivopieremään täysiä päättömyyksiä.

      Muu Suomi elättää Helsingin. Se on fakta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Heh, mitä se elättää? Tuottaa energian, raaka-aineet ja ravinnon? Kuinka omavarainen Helsinki mielestäsi oikein on?

      Mieti nyt vähän kuka elättää ja ketä, ennen kuin alat aivopieremään täysiä päättömyyksiä.

      Muu Suomi elättää Helsingin. Se on fakta.

      Jos ei ihan pääkaupunkiseutu yksinään, niin ainakin melkein. Lue, voit oppia jotain....
      https://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2018/uusimaa-maksaa-viulut/?listing=simple



    • Anonyymi kirjoitti:

      Helsinkiläiset tuottavat itse tarvitsemansa energian, raaka-aineet ja ravinnon?

      Sähkö tulee pistorasiasta, raha taikaseinästä, ja kaupan hyllyt notkuvat apetta. Totta kai Helsinki on omavarainen. Vai onko?

      Ilmeiseti et lukenut tai et vaan ymmärtänyt. On se helsinkiangsti paha vaiva:))))))))))))))))))
      Joo, helsinkiläisten tarvitsema energia tuotetaan Helsingissä.
      Helsingissä talous pyörii, joten on varaa ostaa tarvittavat tuotteet ja palvelut.
      Muista mistä raha tulee kun käyt sossunluukulla.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ilmeiseti et lukenut tai et vaan ymmärtänyt. On se helsinkiangsti paha vaiva:))))))))))))))))))
      Joo, helsinkiläisten tarvitsema energia tuotetaan Helsingissä.
      Helsingissä talous pyörii, joten on varaa ostaa tarvittavat tuotteet ja palvelut.
      Muista mistä raha tulee kun käyt sossunluukulla.

      Yritähän vastata esitettyyn kysymykseen tuon joutavan sönkkäämisen sijaan.

      Kalastajat ryhtyivät käymään Helsinginniemessä paskalla. Heikoimpia ei otettu enää takaisin kyytiin, ja heistä saivat alkunsa kantahelsinkiläiset. Se on Helsingin historia tiivistettynä.

      Vaan mikä on Helsingin funktio nykyään, kun ei huomioida Suomen pääkaupungista Helsinkiin pakkosiirrettyjä valtionhallinnon toimintoja?

      Helsingissä ei tuoteta mitään, mutta Helsinki kuppaa muualta kaiken tarvitsemansa, Helsinki siis loisii. Tämän faktan valossa onkin erikoista, että mitään satamiakaan on Helsingissä. Vastaava tavaralogistiikka saadaan hoidettua muualla tehokkaammin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ilmeiseti et lukenut tai et vaan ymmärtänyt. On se helsinkiangsti paha vaiva:))))))))))))))))))
      Joo, helsinkiläisten tarvitsema energia tuotetaan Helsingissä.
      Helsingissä talous pyörii, joten on varaa ostaa tarvittavat tuotteet ja palvelut.
      Muista mistä raha tulee kun käyt sossunluukulla.

      Mitähän tässäkin taas yritetään sanoa?
      Kerro asia selkeästi, älä arvoituksin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Mitähän tässäkin taas yritetään sanoa?
      Kerro asia selkeästi, älä arvoituksin.

      Odota. Käyn tuosta läheisestä päiväkodista palkkaamassa ammattilaisen joka osaa puhua kakaroille ja muille idiooteille.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Odota. Käyn tuosta läheisestä päiväkodista palkkaamassa ammattilaisen joka osaa puhua kakaroille ja muille idiooteille.

      Hienoa. Hän voikin suomentaa sössötyksesi.


  • Vuotien liikenne on nykyään sata kertaa hirveämpää kun silloin vuosia sitten kun tänne muutin. Nyt suunnittelen muuttoa koko Helsingin alueelta pois kun missään ei ole enää rauhallista ja kun illalla ei enää uskalla ulos lähteä niin hirveää meteliä nuoriso pitää.

    • Hesasta pois muuttaminen on järkevintä mitä hesalainen voi tehdä.

      Toinen järkitemppu on siirtää satamatoiminnot Katajanokalta ja Länsisatamasta Vuosaareen.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Hesasta pois muuttaminen on järkevintä mitä hesalainen voi tehdä.

      Toinen järkitemppu on siirtää satamatoiminnot Katajanokalta ja Länsisatamasta Vuosaareen.

      Muuttoliike on aika voimakasta. Muutama kymenen tuhatta lisää joka vuosi ja kerrostaloja rakennetaan kovaa vauhtia sekä uusia alueita otetaan asumiskäyttöön.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Hesasta pois muuttaminen on järkevintä mitä hesalainen voi tehdä.

      Toinen järkitemppu on siirtää satamatoiminnot Katajanokalta ja Länsisatamasta Vuosaareen.

      Elä unhoita Eteläsatamaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Elä unhoita Eteläsatamaa.

      Ruotsin liikenteen laivat saavat jäädä sinne. Ruotsiin mennään muualta päin Etelä-Suomea Turun kautta.


Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös