Minä tarkoitan, että saada asiat siihen kuntoon, että ei tarvitse enään
palata ja saa olla vapaa ja saa mennä minne vaan rahallisesti. En todellakaan
usko, että kovin monikaan on saanut hoidettua asioita siihen kuntoon.
Kyllä siellä monella on KELA ja ulosotto ja ties mitä velkoja. Sitten ei ole
tuloja ja niin kuin yksi poika sieltä lentokenttä taksista, että ei tarvitse eläkettä
ja meinaa asua Thaimaassa ja Kambodiassa busineksellä... No ei siinä sitten
ihan niin käynyt. Vuodeksi riitti suvun rahat ja sitten kait kotiin palasi.
Vaimo kait jäi Thaimaahan ja en tiedä jäikö jälkipolvea... Elämä on.
Minun talous kyllä romuttui ensin, ennen kuin sain sitten eläkkeen ja nyt elän
todella hyvää elämää Thaimaassa ja Kambodiassa. Vaikeaa oli myydä omaa
omaisuutta ja joutui maksamaan, että joku yleensä vie parivuotta vanhan
pesukoneeen ja hammondin urut ja kustavilaiskaluston... Markkinoin netissä
ihan rahalla huokeaan hintaan ja sain kuin sainkin osan myytyä, kuin väkisin.
Nyt kallliit antiikit ja taulut makaa huutokaupan varastossa, kun Meklari sanoi,
että turha yrittää myydä näin kallista nyt. Siis arvotauluja ja muuta. Vuoden jo
maanneet myymättöminä... Vaikeaa on varmasti monella muullakin päästä pois
suomesta ja ne kulut ennen eläkettä... saattaa rahat loppua monelta. Sitten tulee
puolieläke, kuten kaverilla ja itku.
Kyllä minä tiedän, että moni on kuin vankina suomessa juuri rahasta ja
taloudellisista syistä ... Ei meitä ole hirveen paljon, jotka voi olla täällä aasiassa
läpi vuoden... Kertokaa rehellisesti jos näin on ja ette oikein siltä pääse pois.
Yksi tuttava soitti poliittiselle johtajalle, kun tuli se puolenvuoden laki ja itki.
Taitaa myös kirjoittaa tällä palstalla??? Siis se puolenvuoden aika maailmalla ja
Sitten KELAAN ja sossuun ilmoittautumaan.
Minä olen Onnen poika... Kyllä minä sen tiedän.
Minulle ainakin oli vaikeinta päästä pois suomesta.
20
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Elät unelmaasi Aasiassa tietokoneesi ääressä juovuksissa. Jos se on unelmasi niin hyvä niin ja onneksi olkoon. Minä elän unelmaani perheeni kanssa Suomessa. Lapset on kivassa iässä ja niiden kanssa voi tehdä kaikenlaista kivaa yhdessä. Vaimo on sporttinen ja aktiivinen ja nätti aina vaan. Käymme töissä ja pärjäämme kivasti taloudellisesti. Asutaan isossa omakotitalossa Vantaalla. Työt tietysti vaatii oman aikansa ja lapsilla koulut, mutta niillä rakennetaan tulevaisuutta meille kaikille. Ulkoillaan, urheillaan, leikitään ja pelleillään. Nautin todella paljon tästä nykyhetkestä. Työni on toisinaan (kuten juuri nyt) niin leppoisaa ettei tätä aina voi työksi edes kutsua.
Halustahan se kaikki lähtee missä kukakin haluaa asua. Sitten pitää tehdä töitä sen eteen että saa toteutettua toiveensa. Monet rakastaa kotiseutuaan ja maataan niin paljon etteivät lähtisi mistään hinnasta asumaan ulkomaille, vaikka talous sen sallisikin. Sanoisin että näin se on 90%lla suomalaisista. Ei ne täältä mihinkään lähde. Moni vastustaa ulkomaan matkailuakin ihan periaatteesta. Itse olen matkaillut teinistä saakka reppureissuista alkaen. Nyt matkustelemme perheenä aina kun aikataulut sen sallii. Eläkkeitä ei tässä iässä tule vielä ajateltua laisinkaan. Uskoisin että jos tätä samaa tahtia elämä jatkuu, niin ei niillä eläkkeillämme ole vaikutusta siihen voimmeko muuttaa Suomesta pois vai emme. Rahaa on muutenkin. Hieman huolestuttaa tämä euron ja Suomen tilanne että kannattaako tänne hirveästi sijoittaa.
laiffilan perheen isäntä- Anonyymi
Jatkan vielä sen verran että moni noin viisikymppinen kaverini on maailmalla jatkuvasti. Tehneet tasaisen hyvin rahaa lähinnä yrittäjinä ja ovat taloudellisesti riippumattomia. Kuitenkin esimerkiksi facebookista päätellen miltei kaikki heistä ovat melko yksinäisiä siihen nähden että elävät näennäisesti unelmaansa. Jatkuvasti pitää päivittää somea siitä mitä söi, teki ja näki. Päivästä ja vuodesta toiseen. Selfieitä eri tilanteissa. Elääkö ne kenen unelmaa? Omaansa vai kavereiden vai onko tarkoituksena vain tehdä jotkut kaverit kateellisiksi? Itse en osaa kadehtia ketään. Jokainen on oman onnensa seppä ja osaan iloita myös toisten onnesta.
Moni Thaimaassa asuva tuttuni on kyllästynyt Suomeen ja halunneet jättää tämän taakseen. Koti-ikävää vaikuttaa silti moni potevan.
laiffi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan vielä sen verran että moni noin viisikymppinen kaverini on maailmalla jatkuvasti. Tehneet tasaisen hyvin rahaa lähinnä yrittäjinä ja ovat taloudellisesti riippumattomia. Kuitenkin esimerkiksi facebookista päätellen miltei kaikki heistä ovat melko yksinäisiä siihen nähden että elävät näennäisesti unelmaansa. Jatkuvasti pitää päivittää somea siitä mitä söi, teki ja näki. Päivästä ja vuodesta toiseen. Selfieitä eri tilanteissa. Elääkö ne kenen unelmaa? Omaansa vai kavereiden vai onko tarkoituksena vain tehdä jotkut kaverit kateellisiksi? Itse en osaa kadehtia ketään. Jokainen on oman onnensa seppä ja osaan iloita myös toisten onnesta.
Moni Thaimaassa asuva tuttuni on kyllästynyt Suomeen ja halunneet jättää tämän taakseen. Koti-ikävää vaikuttaa silti moni potevan.
laiffiYksinäiset päivittää somea ja toiset päivittää kaksnelosta.
Mukavia ja asiallisia, luvattuja matkakertomuksia runsain valokuvin odotellessa katsoin koska alkaa Laiffilan perheen isän aijailut.
https://sivistysvantaa.fi/sotunginkoulu/artikkelit/info/tyojalomaajat.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksinäiset päivittää somea ja toiset päivittää kaksnelosta.
Mukavia ja asiallisia, luvattuja matkakertomuksia runsain valokuvin odotellessa katsoin koska alkaa Laiffilan perheen isän aijailut.
https://sivistysvantaa.fi/sotunginkoulu/artikkelit/info/tyojalomaajat.htmlVoihan se olla niinkin että jaettu ilo on suurempi yhdessä kuin erikseen kun kuvia jakaa. Kateelliset nyt on kateellisia aina, jaoit kuvia tai et. Yksin lomalla en oo ite viihtynyt. Kerran kävi niin että olin kaksi viimeistä viikkoa lomastani pimeässä hotellihuoneessa pimennysverhojen takana ja katselin 78 jaksoisen sarjan netistä johon olin jäänyt koukkuun. Aamupalalla kävin ja sitten päivällä kävin kaupasta hakemassa safkat huoneeseen ja pullon viinaa. Päätin silloin kun kotia lähdin ettei toista samanlaista lomaa enää tule kun saman voi tehdä kotonakin mukavammissa puitteissa. Tosin en dokaakaan enää silleen kuin ennen. Ei kestäisi terveyskään sellaista.
Anonyymi kirjoitti:
Voihan se olla niinkin että jaettu ilo on suurempi yhdessä kuin erikseen kun kuvia jakaa. Kateelliset nyt on kateellisia aina, jaoit kuvia tai et. Yksin lomalla en oo ite viihtynyt. Kerran kävi niin että olin kaksi viimeistä viikkoa lomastani pimeässä hotellihuoneessa pimennysverhojen takana ja katselin 78 jaksoisen sarjan netistä johon olin jäänyt koukkuun. Aamupalalla kävin ja sitten päivällä kävin kaupasta hakemassa safkat huoneeseen ja pullon viinaa. Päätin silloin kun kotia lähdin ettei toista samanlaista lomaa enää tule kun saman voi tehdä kotonakin mukavammissa puitteissa. Tosin en dokaakaan enää silleen kuin ennen. Ei kestäisi terveyskään sellaista.
Nyt meni minulta ja pahasti ohi ... Jätkä on ollut yksin Pattayalla ja sulkeutu
hotellihuoneeseen vai ? Kun ei uskalla lähteä kylälle vai ? ?
Miten säää voit olla edes yksin Pattayalla... Tuhansia suomalaisia ainakin
4:ssä tai 50:ssä Baarissa jos kieli ei taitu... Bambusta saa kyllä seuraa sitten
jo muuhunkin tai iästä riippuen muualtakin... ???
Mihin sä niin kuin tarvit kaveria Pattayalla.. Muuta, kuin tytttöjä naurattamaan?
Minä olen asunut yksin Cambodiassa... ja minulla on riittävästi seuraa... Monasti
haluu olla jopa yksin ihan tosi. Minä nimenomaan haluan mennä Pattayalle yksin
yksin yksin ... Ja kuinka ollakkaan ja taas on seuraa...- Anonyymi
Pattayalainenmyös kirjoitti:
Nyt meni minulta ja pahasti ohi ... Jätkä on ollut yksin Pattayalla ja sulkeutu
hotellihuoneeseen vai ? Kun ei uskalla lähteä kylälle vai ? ?
Miten säää voit olla edes yksin Pattayalla... Tuhansia suomalaisia ainakin
4:ssä tai 50:ssä Baarissa jos kieli ei taitu... Bambusta saa kyllä seuraa sitten
jo muuhunkin tai iästä riippuen muualtakin... ???
Mihin sä niin kuin tarvit kaveria Pattayalla.. Muuta, kuin tytttöjä naurattamaan?
Minä olen asunut yksin Cambodiassa... ja minulla on riittävästi seuraa... Monasti
haluu olla jopa yksin ihan tosi. Minä nimenomaan haluan mennä Pattayalle yksin
yksin yksin ... Ja kuinka ollakkaan ja taas on seuraa...Sanonko....en sano.... sanon...
VOE SEN YHREN KERRAN !!!
Sen yhren kerran kun iskäs pääs sua duunaamaan...
Niin hutikuti ja vahinkolaukaus.... voi voi ??
Olisitpa Säää jäänyt vain tahraksi lakanalle ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksinäiset päivittää somea ja toiset päivittää kaksnelosta.
https://sivistysvantaa.fi/sotunginkoulu/artikkelit/info/tyojalomaajat.htmlKoska näemme kuvan kuksastasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska näemme kuvan kuksastasi?
Laittaisit ny kuvan kuksasta, määä näään uniiii kuksastas.
- Anonyymi
Koita nyt päättää, onko se Kambodia, Cambodia, vai ihan oikeesti Kambodža. Ei voi olla noin vaikeeta, vaikka peruskoulupohjalta kirjoitteletkin.
- Anonyymi
nazi kirjoitti:
Kingdom of Cambodia.
Ja kielitoimiston suositus? Kamboodia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kielitoimiston suositus? Kamboodia?
Ja Lerppa neiti elää elämäänsä kielitoimistoa googletellen?
Ja Hra Nazi elää elämäänsä Mister the Clitoris Man ollen?
- Anonyymi
Vuonna oliko se jo 2011 joku suomalainen Lumenpudottaja kyllästyi duuniinsa ja elämiseensä Suomessa. Laittoi koko omaisuutensa nettihuutokaupassa myyntiin. Tästä oli paljon uutisia ja keskustelua netissä, myös suomi24:ssä.
Muistaakseni vaimonsa myynti-ilmoituksen netistä luettuaan oli suutahtunut niin, että ilmoituksen luettuaan oli vaimo nukkunut seuraavan yönsä autossa jne.
Muistaako kukaan miten tässä keississä lopulta kävi? Asuuko tämä ko. oman elämänsä sankari tänään onnellisesti yksin Aasiassa?- Anonyymi
Tämä kaveri käväisi Espanjassa. Ei mennyt tuubiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6d74fd7a-eea2-4a60-a8a3-d6665fef914e - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lumenpudottaja palasi myös Suomeen.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/missa-he-ovat-nyt-lumenpudottaja-ville-myi-koko-omaisuutensa-kuusi-vuotta-sitten-ja-loysi-onnen-nyt-kuuden-lapsen-isa-haluaa-keskittya-lapsiinsa/6558680#gs.5q7opsNoh ja mutta ja mitenkäs tässä nyt näin kävikään?
Kaverihan vaikuttaa ei amiksena, saati sitten rakennusmestarina, ihan aidosti onnelliselta aviomieheltä.
Ei ole ökyjahteja,Nasan hydrokoptereita, osakkeita, salaisia moottoriratoja, kukkakauppoja, laatupotatoita, Ässä Mersuja ja V12 Rolsseja, miljoonia maksavia umpisuolen leikkauksia, jne, jne.
On uusi ei ostovaimo. Varmaan tämän muutaman sentin pitkä putkikin vielä kiinnostava ollen. Dopparit ilmeisesti alle 9 kg riisiä päivässä syöneenä lihoneet jne, jne.
Mahtaa uutinen tämä nyt kovin katkeroittaa erästä(kin) Amaliaa?
- Anonyymi
Oot onnenpoika. Itekin aion täs muutaman vuoden sisällä pistää kaiken, paitsi kesämökin, rahoiksi, irtisanoutua ja muuttaa aasiaan.
Varaa on, mutta vielä en viitti kun läheiset elää.- Anonyymi
Mä kans muutan Pattayalle ku läheiset vaan ensin delaa.
Varaa on. - Anonyymi
Pattayalle Määkin.
Mänköön Hui haihin hinttarit joita ei naisen muutaman sentin putki kiinnosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä kans muutan Pattayalle ku läheiset vaan ensin delaa.
Varaa on.Mä asun jo täällä meidän Sian maissa.
Kulta mummon hampaista on jo sijoittettu. Nyt ootellaan et pappa delais, ajattelimme Espanjan asuntoomme Azis tasoisen laiturin rakennuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382282Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671547Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 611115
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171098TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852