Bussi vai rekan ajo vaativampaa?

Anonyymi

Pohdinnassa kortin korototus.
Mut kumpi on mielestänne vaativampaa bussin ajo vai rekan ajo?
Toki hommissa eroja.
Ajaako kontteja vai pikavuoroo.
Sosiaalisuuden puolesta bussi homma sopii paremmin.
Mut jos puhutaan ihan autojen ajosta kumpi on vaativampaa hommaa?
Kiitti

39

178

    Vastaukset

    • Ensinnäkin olet trolli ja varsin yksinkertainen sellainen. Eihän leipomossakaan kondiittorin työtä ja ruokaleipäosaston työtä voi verrata keskenään. kyseessä on täysin erilainen työ.Kondiittori tekee taidetta luomalla upeita kakkuja ja ruokaleipäosastolla tehdään reissumiestä jota jokainen pistää poskeen koska on nälkä eli peruskamaa arjen tarpeisiin. Autoa periaatteessa jokainen täysjärkinen osaa ajaa. Eli jokainen harjoittelun kautta oppii ajamaan yhdistelmäajoneuvoa ja bussia. Mutta se siitä,koska olet trolli ja surkea sellainen niin ei asiaa tarkemmin tarvitse pohtia. Molemmissa töissä on hyvät puolensa kuten vanha sanonta sanoo toinen pitää tyttärestä toinen äidistä.

    • Voi voi nuoret miehet.....naiset jyrää teidät ihan mennen tullen.Monilla nuorilla naisilla on selvä visio. He haluavat kuljetusalalle.He pärjäävät hyvin koulutuksessa ,koska asenne on sellainen,että tätä haluan. Osa myös käy armeijan ja sitä kautta saavat kuljettajakoulutuksen ja suorittavat ammattipätevyyden. Koska työ ei ole heille pakkopullaa niin he myös asennoituvat työhön todella huolella,on pakko olla hieman parempia kuskeja kuin miehet,mutta huoli on aivan turhaa sillä nuoria naisia näkee nykyisin uuden karheiden maansiirtoautojen ratissa ja myös rekan ratissa. He ovat ihan aikuisten oikeasti todella hyviä työntekijöitä eikä kukaan firmoissa tytöttele,koska jos kuka niin nämä nuoret naiset ovat niitä tuloksen tekijöitä.

    • Mielestäni bussin ajo teknisenä suorituksena on helpompaa. Kalusto on kevyttä ja reitit yleensä ennalta mietittyjä. Liian vaikeaan paikkaan ei tarvitse ajaa, vaan se korjataan joko reittiä muuttamalla tai muilla liikennejärjestelyillä ainakin kaupunkiliikenteessä.

      Kuorma-autossa pitää mielestäni ymmärtää enemmän, miten ajoneuvo käyttäytyy. Painot ovat isoja ja yhdistelmät tuovat lisää vaikeusastetta. Toisaalta lasti ei valita, bussissa pitää kestää ihmisiä ja valitusten aiheuttamaa painetta.

      • Kyllä bussin ajo on vaativampaa, ihan jo lastin arvon takia, rekan lasti on vain materiaa, mutta bussissa lasti on ihmisiä, mieti kumpi on arvokkaampaa.


    • Selvää insinööriainesta. Kaupunkisuunnitteluun vain hommiin. Näin on ajateltu jo pitkään ettei liian vaikeisiin paikkoihin tarvitse ajaa.

    • Kyllä kaupunkiliikenteen bussin ajo on rekan ajoa vaativempaa, siinä joutuu ajamaan koko ajan kapeilla kaduilla, paljon havaittavaa jne. Tämä ei ollukkaan niin ajoneuvokohtainen ero vaan se missä ajetaan, busseilla usein ajellaan kaupungissa.

      Kaippa se nyt on kiinni mitä näillä ajoneuvoilla tekee ja missä.
      Yhdistelmärekkaa harvempi joutuu ajamaan missä hankalissa paikoissa, bussia sen sijaan joutuu oli mikä hyvänsä bussi.

      • Kukaan ei kommentoi tyhmää trollia jolla ei ole edes ajokorttia.


    • juupas ja oothan kattonut rekkakuskit jäätiellä kanadalaista tv-ohjelmaa, siinä saa hyvän kuvan rekkakuskien ajatusmaailmasta ja se on kuvattu oikeissa olosuhteissa, enkä mä voi käsittää, kuinka typeriä ne on, mennä kaahottaa jääteille, vaikka ei tiiä kestääkö se jää, sinne vaan ku kamat pitää saada perille .... huh..huh..
      No jokainen tekee niinkuin osaa.

      • Ja aivan älytöntä ryskäämistä ja sitten ihmetellään auton osat lentelee ja mennään ojaan.. no toki tuossa tehdään dramatiikkaa kun sitä todellisuudessa taida olla. Jäille kun menevät on niin aina jännitys musiikit päällä ja jäät paukkuu mutta eipä tuolla koskaan mitään tapahdu.

        Jännitystä kyllä varmaan riittää oikeastikin joskus. Mulla ei olisi kanttia kyllä mennä ajamaan pimeelle jäätielle, vielä lumituisku siihen niin että välillä ei enää tiedä onko edes reitillä enää, siitä saa kyllä nostaa hattua että on hurjaa menoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja aivan älytöntä ryskäämistä ja sitten ihmetellään auton osat lentelee ja mennään ojaan.. no toki tuossa tehdään dramatiikkaa kun sitä todellisuudessa taida olla. Jäille kun menevät on niin aina jännitys musiikit päällä ja jäät paukkuu mutta eipä tuolla koskaan mitään tapahdu.

        Jännitystä kyllä varmaan riittää oikeastikin joskus. Mulla ei olisi kanttia kyllä mennä ajamaan pimeelle jäätielle, vielä lumituisku siihen niin että välillä ei enää tiedä onko edes reitillä enää, siitä saa kyllä nostaa hattua että on hurjaa menoa.

        Rekkakuskit jäällä on hyvin pitkälti käsikirjoitettua paskaa, kuten suurin osa realitysarjoista muutenkin. Kuvakulmat, kuvaustekniikka, tapahtumat sarjassa kertovat heti, että draamaa on lisätty. Kos vähänkään on kokemusta kuorma-ja rekkahimmista, ymmärtää ettei raskaita kuormia ajeta kuten sarjassa näytetään. Ei edes Kanadassa.


    • Bussikuskina.Tavara"kävelee itse sisään ei tarvi rahdata.Siisti sisätyö.asiakaspalvelua.
      Rekkakuski.Epäsäännölliset työajat likanen työ.Päivät liian pitkiä.Molemmissa ammateissa hyvät ja huonot puolet.Isot autot tarkkana ja skarppina oltava liikenteessä.Vastuu on suuri.

      • Bussikuskin oltava selvinpäin matkustajat käryttävät helposti.


      • Mikä eroavuus on herramiehen ja rekkakuskin välillä. Herrasmies pesee kädet kun on käynyt vessassa. Rekkakuski pesee kädet ennen kuin menee vessaan.
        Mitä tuohon edellisen kirjoittajan "bussikuski hehkutuksen" tulee. Varsinkin yövuoroissa asiakas kyllä horjuu sisälle, mutta kuski voi joutua kantamaan sammuneen asiakkaan ulos ja odottamaan,että poliisit noutavat . Väkivallan uhka varsinkin isommissa kaupungeissa. Riehuvat nuorisojoukot . Myös vastuu on suuri bussikuskillakin. Bussikuskien työpäivä voi olla todella pitkä varsinkin jos aamu ja iltaruuhkan välissä on usean tunnin palkaton tauko. Tilausajokeikoissa päivä voi venyä aamusta myöhäiseen iltaan. Toisaalta ei kaikkien rekkakuskien työajat ole epäsäännöllisiä ja ylipitkiä. Suurella osalla yhdistelmäkuljettajista on säännölliset työajat ja työvuorot on tiedossa jo kuukausia etukäteen varsinkin runkolinjoilla Suomen sisäisessä liikenteessä. Likainen työ on kanssa sellainen syvään juurtunut käsite mikä ei pidä nykymaailmassa ollenkaan paikkaansa. Nykyiset lastausterminaalit ovat ihan asiallisia ja lastaus tapahtuu siististi sisätiloissa. Jos kuljettajalla on epäsiistit huomioväri (oranssi/keltainen)työasu niin se kertoo lähinnä sen ettei kuljettaja
        arvosta työvaatteita ja pese niitä riittävän usein.Huomioväreissä kun pienikin lika erottuu selkeästi.Jos tällaisia asuja pestään harvoin niin lika pinttyy ja vaate ei puhdistu pesussa.


    • Taas asia harhautui sivupoluille. Väitän, että kuorma-autoilu on vaativampaa. Pääkaupunkiseudulla maahanmuuttajat pärjäävät kohtuullisesti bussin ohjaimissa, mitä nyt joskus kolhivat kerrostaloja. Rekan rattiin niitä ei suurissa määrin ole kukaan uskaltanut vielä laittaa.

      • Hyvä kommentoija . Ymmärsit kirjoitukseni aivan väärin. Pysyin asiassa todella hyvin.
        Jos luit kirjoitukseni huolella niin korostin nimenomaan sitä ,että joka hommassa on omat haasteensa. Edeltävä kirjoittaja kun loi mielikuvaa ,että bussin ratissa on helppoa ,vaikka todellisuudessa tällainen "elävä kuorma" voi aiheuttaa paljonkin ongelmia kuljettajalle varsinkin jos kyseessä on nautittu kuningas alkoholi. Siksi juurikin bussikuskeina on paljon maahanmuuttajia,koska suomalaiset eivät halua tehdä kyseisiä töitä . Hankalat työajat keskipäivän pitkine taukoineen ja huonosti käyttäytyvät matkustajat. Olemme jälkijunassa sillä muissa maissa busseja ajavat suurimmaksi osaksi maahanmuuttajat. Millä mittarilla mitataan sitä onko toinen työ toista vaativampaa. Ei siihen viisastenkiveä ole. Kuorma-auto hommissakin on niin monenlaista tehtävää, hyvin yksinkertaista ja toisaalta hyvin vaativaa työtä jossa tärkeänä osana voi olla jokin ihan muu asia kuin vain ajaminen. Voi olla hyvin vaativia erikoisosaamiseen liittyviä työtehtäviä. Lisäksi jakelutyötehtävissä edellytetään useimmiten hyvää suomenkielen taitoa joka on ehdoton edellytys hyvälle asiakaspalvelulle.
        Ja mitä maahanmuuttajiin tulee niin kyllä rekkojen ratissa Suomessa on paljonkin Viron,Latvian,Liettuan ja Venäjän kansalaisia joten väitteesi siitä ettei maahanmuuttajia uskallettaisi laittaa rekan rattiin on täysin perätön mielipide. Vai oletko sitä mieltä ,että maahanmuuttajia ovat vain afrikasta tulleet ihmiset?


      • Hyvä kommentoija . Ymmärsit kirjoitukseni aivan väärin. Pysyin asiassa todella hyvin.
        Jos luit kirjoitukseni huolella niin korostin nimenomaan sitä ,että joka hommassa on omat haasteensa. Edeltävä kirjoittaja kun loi mielikuvaa ,että bussin ratissa on helppoa ,vaikka todellisuudessa tällainen "elävä kuorma" voi aiheuttaa paljonkin ongelmia kuljettajalle varsinkin jos kyseessä on nautittu kuningas alkoholi. Siksi juurikin bussikuskeina on paljon maahanmuuttajia,koska suomalaiset eivät halua tehdä kyseisiä töitä . Hankalat työajat keskipäivän pitkine taukoineen ja huonosti käyttäytyvät matkustajat. Olemme jälkijunassa sillä muissa maissa busseja ajavat suurimmaksi osaksi maahanmuuttajat. Millä mittarilla mitataan sitä onko toinen työ toista vaativampaa. Ei siihen viisastenkiveä ole. Kuorma-auto hommissakin on niin monenlaista tehtävää, hyvin yksinkertaista ja toisaalta hyvin vaativaa työtä jossa tärkeänä osana voi olla jokin ihan muu asia kuin vain ajaminen. Voi olla hyvin vaativia erikoisosaamiseen liittyviä työtehtäviä. Lisäksi jakelutyötehtävissä edellytetään useimmiten hyvää suomenkielen taitoa joka on ehdoton edellytys hyvälle asiakaspalvelulle.
        Ja mitä maahanmuuttajiin tulee niin kyllä rekkojen ratissa Suomessa on paljonkin Viron,Latvian,Liettuan ja Venäjän kansalaisia joten väitteesi siitä ettei maahanmuuttajia uskallettaisi laittaa rekan rattiin on täysin perätön mielipide. Vai oletko sitä mieltä ,että maahanmuuttajia ovat vain afrikasta tulleet ihmiset?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kommentoija . Ymmärsit kirjoitukseni aivan väärin. Pysyin asiassa todella hyvin.
        Jos luit kirjoitukseni huolella niin korostin nimenomaan sitä ,että joka hommassa on omat haasteensa. Edeltävä kirjoittaja kun loi mielikuvaa ,että bussin ratissa on helppoa ,vaikka todellisuudessa tällainen "elävä kuorma" voi aiheuttaa paljonkin ongelmia kuljettajalle varsinkin jos kyseessä on nautittu kuningas alkoholi. Siksi juurikin bussikuskeina on paljon maahanmuuttajia,koska suomalaiset eivät halua tehdä kyseisiä töitä . Hankalat työajat keskipäivän pitkine taukoineen ja huonosti käyttäytyvät matkustajat. Olemme jälkijunassa sillä muissa maissa busseja ajavat suurimmaksi osaksi maahanmuuttajat. Millä mittarilla mitataan sitä onko toinen työ toista vaativampaa. Ei siihen viisastenkiveä ole. Kuorma-auto hommissakin on niin monenlaista tehtävää, hyvin yksinkertaista ja toisaalta hyvin vaativaa työtä jossa tärkeänä osana voi olla jokin ihan muu asia kuin vain ajaminen. Voi olla hyvin vaativia erikoisosaamiseen liittyviä työtehtäviä. Lisäksi jakelutyötehtävissä edellytetään useimmiten hyvää suomenkielen taitoa joka on ehdoton edellytys hyvälle asiakaspalvelulle.
        Ja mitä maahanmuuttajiin tulee niin kyllä rekkojen ratissa Suomessa on paljonkin Viron,Latvian,Liettuan ja Venäjän kansalaisia joten väitteesi siitä ettei maahanmuuttajia uskallettaisi laittaa rekan rattiin on täysin perätön mielipide. Vai oletko sitä mieltä ,että maahanmuuttajia ovat vain afrikasta tulleet ihmiset?

        Autonkuljettajan työ ei vaadi älyä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Autonkuljettajan työ ei vaadi älyä!

        Näin kirjoittaa aito trolli eli viestiketjujen pilaaja. Pienestä tulee ilo elämään tällaiselle ihmiselle jolle elämän sisältö on..... niin sitä ei ole .......................... Otan osaa .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Autonkuljettajan työ ei vaadi älyä!

        Elämässä ja siinä pärjätäkseen tarvitaan älyä. Sana äly viittaa viisauteen siis pohjimmiltaan
        elämässä pärjäämiseen perusasioihin. Se ,että ihminen on viisas ja hyvin pitkälle opiskellut elämässään ei takaa sitä,että ihminen olisi viisas perusasioissa. Hän voi olla täysin hukassa elämän perusasioissa kuten miten pyöritetään ihan perusarkea kotona vaikka hän on huippuälykäs ihminen työelämässä .Hän on uhrannut koko aivokapasiteetin työlleen.
        Menestyvä kuljettaja on älykäs ihminen. Hän osaa löytää ja on pakko löytää ratkaisut ongelmatilanteissa mitä työssä tulee eteen. Ei ole sellaista henkilöä jolle voisi ongelmatilanteen siirtää sillä päätökset pitää tehdä heti ihan itse koska tilanne on "päällä" ja ratkaisu pitää löytää heti. Kukaan ei tule apuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elämässä ja siinä pärjätäkseen tarvitaan älyä. Sana äly viittaa viisauteen siis pohjimmiltaan
        elämässä pärjäämiseen perusasioihin. Se ,että ihminen on viisas ja hyvin pitkälle opiskellut elämässään ei takaa sitä,että ihminen olisi viisas perusasioissa. Hän voi olla täysin hukassa elämän perusasioissa kuten miten pyöritetään ihan perusarkea kotona vaikka hän on huippuälykäs ihminen työelämässä .Hän on uhrannut koko aivokapasiteetin työlleen.
        Menestyvä kuljettaja on älykäs ihminen. Hän osaa löytää ja on pakko löytää ratkaisut ongelmatilanteissa mitä työssä tulee eteen. Ei ole sellaista henkilöä jolle voisi ongelmatilanteen siirtää sillä päätökset pitää tehdä heti ihan itse koska tilanne on "päällä" ja ratkaisu pitää löytää heti. Kukaan ei tule apuun.

        Näin se on asioiden laita. Fiksu eli älykäs kuljettaja pärjää työssään hyvin.
        Itselläni on ollut vuosien varrella monenmonta tilannetta jossa kaikki asiat eivät ole menneet ns. putkeen. Kaikesta huolimatta olen osannut aina hoitaa asiat maaliin hyvällä asiakaspalvelulla ja loppupeleissä asiakas on ollut lopputulokseen hyvin tyytyväinen. Hyvä asiakaspalvelu on se asia joka pelastaa kuskin hyvin hankalista tilanteista.Mutta mutta...
        se taito on vain niin monelta tosimieheltä hukassa. Onko näin??? Ei taideta opettaa ollenkaan alan oppilaitoksissa.


    • Kumpikin !! jos olet nähnyt kuskeja !! jalat kokelaudalla , kännykkä korvalla ja kyynärpäillä ohjataan , jos samaan asenteeseen lukeudut niin oot todella taitava tuleva kuljettaja Suomessa..

      • Kumpikin!!Olen nähnyt kuskeja....juurikin vain naaman kun perkeleet istuvat niin korkealla. Kännykässä on joku v...tun blu-tuutti ja kyllä siellä yksi räpylä ainakin on ollut ratissa aina ,koska tosi särmästi ovat aina hommat hoitaneet Eipä ole valittamista nykykuskeissa. Kaikki
        juopot on jo kauan sitten karsiutuneet tositoimista ja jäljellä on tosi pelimiehet ja naiset. Naisia ei pidä unohtaa ,koska päivä päivältä yhä useampi nuori nainen on kuorma-auton ratissa peräkärryn kanssa tai ilman. On todella hienoa ,että nuoret naiset ovat uskaltaneet tulla miehiselle alalle ja vielä hoitavat työtehtävät todella hyvin. Nyt kannattaisi pojan kollien vähän edes tsempata ettei käy niin ,että kuljetusala onkin naisten hommia ,kas kun yrittäjät palkkaavat mielellään naisia,koska heidän työmotivaatio on todella kova.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kumpikin!!Olen nähnyt kuskeja....juurikin vain naaman kun perkeleet istuvat niin korkealla. Kännykässä on joku v...tun blu-tuutti ja kyllä siellä yksi räpylä ainakin on ollut ratissa aina ,koska tosi särmästi ovat aina hommat hoitaneet Eipä ole valittamista nykykuskeissa. Kaikki
        juopot on jo kauan sitten karsiutuneet tositoimista ja jäljellä on tosi pelimiehet ja naiset. Naisia ei pidä unohtaa ,koska päivä päivältä yhä useampi nuori nainen on kuorma-auton ratissa peräkärryn kanssa tai ilman. On todella hienoa ,että nuoret naiset ovat uskaltaneet tulla miehiselle alalle ja vielä hoitavat työtehtävät todella hyvin. Nyt kannattaisi pojan kollien vähän edes tsempata ettei käy niin ,että kuljetusala onkin naisten hommia ,kas kun yrittäjät palkkaavat mielellään naisia,koska heidän työmotivaatio on todella kova.

        Totta turitset veliseni. Itsellä pitkä ura takana ja ei ole naisia alalla nähty . Minunkin kohdalla on ollut yksi nainen 1980-luvulla ja häntäkin pidettiin piireissä kummajaisena. 2 pojan yksinhuoltaja äiti ratissa voi p...le sentään. Nyt ihan viime vuosina on tullut iso joukko nuoria naisia alalle ja meidänkin firmassa naisten osuus on jo nykyisin merkittävä 5 naista ja 10 miestä. Ja ei voi kuin ihmetellä sitä asennetta näillä tytöillä (vaikka tytöttely on kielletty kun on kuulema halventava nimitys naisesta) niin he ovat todella pro-työntekijöitä. Hommat hoituvat ja aina ovat iloisia raskaan työpäivänkin jälkeen. Vanhallekin tulee hyvä mieli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta turitset veliseni. Itsellä pitkä ura takana ja ei ole naisia alalla nähty . Minunkin kohdalla on ollut yksi nainen 1980-luvulla ja häntäkin pidettiin piireissä kummajaisena. 2 pojan yksinhuoltaja äiti ratissa voi p...le sentään. Nyt ihan viime vuosina on tullut iso joukko nuoria naisia alalle ja meidänkin firmassa naisten osuus on jo nykyisin merkittävä 5 naista ja 10 miestä. Ja ei voi kuin ihmetellä sitä asennetta näillä tytöillä (vaikka tytöttely on kielletty kun on kuulema halventava nimitys naisesta) niin he ovat todella pro-työntekijöitä. Hommat hoituvat ja aina ovat iloisia raskaan työpäivänkin jälkeen. Vanhallekin tulee hyvä mieli.

        Nyt on sellaiset markkinat,että kannattaa poikien opiskella hommat kunnolla,koska nuoret naiset ovat koksanneet,että kuljetusala onkin vallan mainio ammatti. Nuoria naisia on tullut viime vuosina alan oppilaitoksista yllättävän paljon ja heillä on todella hyvä motivaatio pärjätä myös alalla. Mikä yllättävintä niin monet hyvämaineiset yritykset palkkaavat mielellään naisia vaikka heillä on tiedossa se tosiasia,että jossain vaiheessa he jäävät äitiyslomalle mikä on tietysti täysin luonnollinen asia ja normaalia elämää. Tämä on totuus ja jos joku muu muuta väittää niin on peräkylän poikia tai ei elä tätä päivää.
        Kuljettajan työssä pärjää taidolla ei voimalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on sellaiset markkinat,että kannattaa poikien opiskella hommat kunnolla,koska nuoret naiset ovat koksanneet,että kuljetusala onkin vallan mainio ammatti. Nuoria naisia on tullut viime vuosina alan oppilaitoksista yllättävän paljon ja heillä on todella hyvä motivaatio pärjätä myös alalla. Mikä yllättävintä niin monet hyvämaineiset yritykset palkkaavat mielellään naisia vaikka heillä on tiedossa se tosiasia,että jossain vaiheessa he jäävät äitiyslomalle mikä on tietysti täysin luonnollinen asia ja normaalia elämää. Tämä on totuus ja jos joku muu muuta väittää niin on peräkylän poikia tai ei elä tätä päivää.
        Kuljettajan työssä pärjää taidolla ei voimalla.

        Miksi naiset kuljetusalalla aiheuttaa sinulle niin suurta intohimoa, että niiden olemassaoloa sinun pitää täällä jatkuvasti esiintuoda? Oletko naisten suhteen kovin kokematon tai arka, ja kun sitten näet naisia auton ratissa, sulla alkaa hormonit hyrräämään ja näet naiset jonain ylivertaisina työssään?
        TOTUUS on kuitenkin se, että naisia on todella vähän suhteessa miehiin kuljetusalalla, eikä yhdelläkään kuljetusyrittäjällä ole mitään sen suurempaa intoa palkata naista miehen tilalle. Keskimäärin nainen on kuorma - auton kuskina arempi ja "pehmeämpi" kuin mies, ja eteenkin peruuttaminen on hidasta ja arkailevaa. Myös kuormansidonta, johtuen usein raskasta toiminnasta, ei tahdo onnistua, koska fyysinen voima ei aina riitä. Myös tekniikan osaaminen ja korjaushommat ovat kursseista ja koulutuksista huolinatta naisilla usein täyttä hebreaa. Renkaan vaihto tien päällä jää 90 prosentista naisilta tekemättä.
        Minä en ole peräkylän poika, eikä minulla ole mitään naisia vastaan rekanpuikoissa, mutta 36 vuotta itse täysperiä ajaneena omaan jonkunlaisen näkemyksen ja kokemuksen siitä, mitä tulee naisiin raskaankaluston ohjaimissa. Työkavereina minulla on ollu vuosien saatossa kolme naista. Yksikään heistä ei viihtynyt, eli suomeksi, ei pärjännyt alalla kuljettajana. Yksi siirtyi kuljetusyrityksen palkanlaskijaksi, toinen lähti ajamaan taksia. Kolmannesta en tiedä mitä nykyään tekee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi naiset kuljetusalalla aiheuttaa sinulle niin suurta intohimoa, että niiden olemassaoloa sinun pitää täällä jatkuvasti esiintuoda? Oletko naisten suhteen kovin kokematon tai arka, ja kun sitten näet naisia auton ratissa, sulla alkaa hormonit hyrräämään ja näet naiset jonain ylivertaisina työssään?
        TOTUUS on kuitenkin se, että naisia on todella vähän suhteessa miehiin kuljetusalalla, eikä yhdelläkään kuljetusyrittäjällä ole mitään sen suurempaa intoa palkata naista miehen tilalle. Keskimäärin nainen on kuorma - auton kuskina arempi ja "pehmeämpi" kuin mies, ja eteenkin peruuttaminen on hidasta ja arkailevaa. Myös kuormansidonta, johtuen usein raskasta toiminnasta, ei tahdo onnistua, koska fyysinen voima ei aina riitä. Myös tekniikan osaaminen ja korjaushommat ovat kursseista ja koulutuksista huolinatta naisilla usein täyttä hebreaa. Renkaan vaihto tien päällä jää 90 prosentista naisilta tekemättä.
        Minä en ole peräkylän poika, eikä minulla ole mitään naisia vastaan rekanpuikoissa, mutta 36 vuotta itse täysperiä ajaneena omaan jonkunlaisen näkemyksen ja kokemuksen siitä, mitä tulee naisiin raskaankaluston ohjaimissa. Työkavereina minulla on ollu vuosien saatossa kolme naista. Yksikään heistä ei viihtynyt, eli suomeksi, ei pärjännyt alalla kuljettajana. Yksi siirtyi kuljetusyrityksen palkanlaskijaksi, toinen lähti ajamaan taksia. Kolmannesta en tiedä mitä nykyään tekee.

        Kun luin kirjoituksesi niin suorastaan vihastuin kirjoituksestasi. En ole koskaan
        mihinkään viestiketjuun omaa mielipidettä laittanut,mutta kertahan se on ensimmäinenkin.
        Tämä edellinen kirjoittaja on perinteinen yli 50-vuotias sovinistimies joka ensin moittii naiset ja sitten sanoo perään ettei ole mitään naisia vastaan kuljetusalalla. Hän puhuu vuosien varrella saadusta kokemuksesta jossa 3 naista on ollut työkavereina ja menestys on ollut surkeaa. Jos yksi ei viihtynyt niin vastaavasti 150 miestä ei viihtynyt. 90 % naisista ei vaihtanut rengasta niin todellisuudessa 100 % miehistä ei vaihda rengasta koska se ei ole kuljettajan tehtävä sillä rengasliike tekee sen liikkuvalla kalustolla. Mitä tekniikan osamiseen tulee niin miehet ja naiset ovat ihan yhtä pihalla näissä asioissa nykyään. Kaikki asiat on tietotekniikan takana ja ainoastaan korjaamolla voidaan tutkia syitä ongelmiin. Kuorma-auto on tietotekniikassa paljon pidemmällä kuin henkilöautot.
        Sinä puhut ajasta jolloin naiset olivat harvinaisuuksia kuljetusalalla ,mutta ajat ovat muuttuneet ja viime vuosien aikana panostus naisten kiinnostuksen lisäämiseen kuljetusalaa kohtaan on tuottanut tulosta ja tämä on ammattikoulutuksen tavoite. Myös Suomen puolustusvoimat kouluttaa
        naisista ammattikuljettajia ja näillä nuorilla naisilla on motivaatio todella korkealla tasolla ja armeijasta päästyään he saavat takuu varmasti työpaikan heti.
        Itse toimin ammatillisessa aikuiskoulutuksessa opettajana ja olen hyvin ylpeä siitä,että olemme saaneet nuoret naiset kiinnostumaan kuljetusalasta. Ja mitä siihen taitoon peruuttaa yhdistelmäajoneuvoa tulee niin koulun käyneet naiset kyllä osaavat hommat .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun luin kirjoituksesi niin suorastaan vihastuin kirjoituksestasi. En ole koskaan
        mihinkään viestiketjuun omaa mielipidettä laittanut,mutta kertahan se on ensimmäinenkin.
        Tämä edellinen kirjoittaja on perinteinen yli 50-vuotias sovinistimies joka ensin moittii naiset ja sitten sanoo perään ettei ole mitään naisia vastaan kuljetusalalla. Hän puhuu vuosien varrella saadusta kokemuksesta jossa 3 naista on ollut työkavereina ja menestys on ollut surkeaa. Jos yksi ei viihtynyt niin vastaavasti 150 miestä ei viihtynyt. 90 % naisista ei vaihtanut rengasta niin todellisuudessa 100 % miehistä ei vaihda rengasta koska se ei ole kuljettajan tehtävä sillä rengasliike tekee sen liikkuvalla kalustolla. Mitä tekniikan osamiseen tulee niin miehet ja naiset ovat ihan yhtä pihalla näissä asioissa nykyään. Kaikki asiat on tietotekniikan takana ja ainoastaan korjaamolla voidaan tutkia syitä ongelmiin. Kuorma-auto on tietotekniikassa paljon pidemmällä kuin henkilöautot.
        Sinä puhut ajasta jolloin naiset olivat harvinaisuuksia kuljetusalalla ,mutta ajat ovat muuttuneet ja viime vuosien aikana panostus naisten kiinnostuksen lisäämiseen kuljetusalaa kohtaan on tuottanut tulosta ja tämä on ammattikoulutuksen tavoite. Myös Suomen puolustusvoimat kouluttaa
        naisista ammattikuljettajia ja näillä nuorilla naisilla on motivaatio todella korkealla tasolla ja armeijasta päästyään he saavat takuu varmasti työpaikan heti.
        Itse toimin ammatillisessa aikuiskoulutuksessa opettajana ja olen hyvin ylpeä siitä,että olemme saaneet nuoret naiset kiinnostumaan kuljetusalasta. Ja mitä siihen taitoon peruuttaa yhdistelmäajoneuvoa tulee niin koulun käyneet naiset kyllä osaavat hommat .

        Helena nuori yhdistelmäkuljettaja tässä. Edellinen kirjoittaja kirjoitti kauniisti ja ihan asiaa.
        Suomessa jää valtava määrä eläkkeelle kuljettajia joka vuosi . Jos nuoria miehiä ei kiinnosta kuljetusala kun tietokonepelit ovat tärkeämpää ajan vietettä niin mielestäni on hyvä,että nuoria naisia houkutellaan kuljetusalalle sillä onhan se tärkeää ,että ratissa on suomalainen kuski mies tai nainen . Mielestäni olen pärjännyt hyvin työssäni ensimmäisen vuoden aikana Olen sitä mieltä,että kuljetusalalla on mukava tehdä töitä ja miehet alalla suhtautuvat hyvin positiivisesti meihin nuoriin kuljettajiin. Mitä auton peruuttamiseen tulee niin se taito on ihmisellä tai ei. Ei ole eroa miehellä tai naisella ,tuskin ne kulkuset jalkovälissä paljon auttaa jos ei tiedä miten rattia pitäisi käännellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun luin kirjoituksesi niin suorastaan vihastuin kirjoituksestasi. En ole koskaan
        mihinkään viestiketjuun omaa mielipidettä laittanut,mutta kertahan se on ensimmäinenkin.
        Tämä edellinen kirjoittaja on perinteinen yli 50-vuotias sovinistimies joka ensin moittii naiset ja sitten sanoo perään ettei ole mitään naisia vastaan kuljetusalalla. Hän puhuu vuosien varrella saadusta kokemuksesta jossa 3 naista on ollut työkavereina ja menestys on ollut surkeaa. Jos yksi ei viihtynyt niin vastaavasti 150 miestä ei viihtynyt. 90 % naisista ei vaihtanut rengasta niin todellisuudessa 100 % miehistä ei vaihda rengasta koska se ei ole kuljettajan tehtävä sillä rengasliike tekee sen liikkuvalla kalustolla. Mitä tekniikan osamiseen tulee niin miehet ja naiset ovat ihan yhtä pihalla näissä asioissa nykyään. Kaikki asiat on tietotekniikan takana ja ainoastaan korjaamolla voidaan tutkia syitä ongelmiin. Kuorma-auto on tietotekniikassa paljon pidemmällä kuin henkilöautot.
        Sinä puhut ajasta jolloin naiset olivat harvinaisuuksia kuljetusalalla ,mutta ajat ovat muuttuneet ja viime vuosien aikana panostus naisten kiinnostuksen lisäämiseen kuljetusalaa kohtaan on tuottanut tulosta ja tämä on ammattikoulutuksen tavoite. Myös Suomen puolustusvoimat kouluttaa
        naisista ammattikuljettajia ja näillä nuorilla naisilla on motivaatio todella korkealla tasolla ja armeijasta päästyään he saavat takuu varmasti työpaikan heti.
        Itse toimin ammatillisessa aikuiskoulutuksessa opettajana ja olen hyvin ylpeä siitä,että olemme saaneet nuoret naiset kiinnostumaan kuljetusalasta. Ja mitä siihen taitoon peruuttaa yhdistelmäajoneuvoa tulee niin koulun käyneet naiset kyllä osaavat hommat .

        Voi sinua märkäkorvaa. Yritä nyt intohimossasi naisia kohtaan ymmärtää edes se että peruuttamaan oppii vain peruttamalla ja vain työssään. Sitä ei opi millään kursseilla tai armeijassa, jossa yhdistelmäkortti ajetaan pienen yksiakselisen "vasikan" kanssa, tai korkeintaan kaksiakselinen 8 metriä pitkä kärry perässä. Vetäjänä vielä pieni kuorma-auto, joka täyttää vain paperilla "oikean" kuorma-auton kriteerit. On pikkasen eri asia peruuttaa em. kaltaisia "leluja", kuin 25 metristä täysperää lastauslaituriin, kun painoakin on reilut 70 tonnia! Ei käänny eikä pyöri ihan yhtä ketterästi, kuin keskiverto bussin pitunen, armeijan tai kurssikeskusten "täysperät". Puhumattakaan siitä, kun haetaan täysi pöllikuorma umpimetsätien päästä. Hehe.
        Ja sitten vielä, että tekeekö joku päätelmiä ammatista ja siinä pärjäämisestä jonkun Youtube-kanavan perusteella?? WTF? Kuinka helppoa onkaan näyttää missä tahansa mediassa kaikkea sitä, mikä onnistuu ja on helppoa. Ja kuinka helppoa onkaan blokata pois kaikki suoritukset missä ei onnistunutkaan ihan kaikki. Kaikki ikävä ja epämielyttävö in niin helppo jättää näyttämättä niin Youtubessa kuin vaikka reality-ohjelmissa telkkarissa. Uskooko vielä tänäkin päivänä joku sokeasti mitä mediassa näytetään? Ilmeisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua märkäkorvaa. Yritä nyt intohimossasi naisia kohtaan ymmärtää edes se että peruuttamaan oppii vain peruttamalla ja vain työssään. Sitä ei opi millään kursseilla tai armeijassa, jossa yhdistelmäkortti ajetaan pienen yksiakselisen "vasikan" kanssa, tai korkeintaan kaksiakselinen 8 metriä pitkä kärry perässä. Vetäjänä vielä pieni kuorma-auto, joka täyttää vain paperilla "oikean" kuorma-auton kriteerit. On pikkasen eri asia peruuttaa em. kaltaisia "leluja", kuin 25 metristä täysperää lastauslaituriin, kun painoakin on reilut 70 tonnia! Ei käänny eikä pyöri ihan yhtä ketterästi, kuin keskiverto bussin pitunen, armeijan tai kurssikeskusten "täysperät". Puhumattakaan siitä, kun haetaan täysi pöllikuorma umpimetsätien päästä. Hehe.
        Ja sitten vielä, että tekeekö joku päätelmiä ammatista ja siinä pärjäämisestä jonkun Youtube-kanavan perusteella?? WTF? Kuinka helppoa onkaan näyttää missä tahansa mediassa kaikkea sitä, mikä onnistuu ja on helppoa. Ja kuinka helppoa onkaan blokata pois kaikki suoritukset missä ei onnistunutkaan ihan kaikki. Kaikki ikävä ja epämielyttävö in niin helppo jättää näyttämättä niin Youtubessa kuin vaikka reality-ohjelmissa telkkarissa. Uskooko vielä tänäkin päivänä joku sokeasti mitä mediassa näytetään? Ilmeisesti.

        En tiedä kuka tässä on mätäkorva. Ensikertaa kuukausiin lukaisin tätäkin "paskaa"
        Yritys jossa olen toiminut kuljettajana niin pitkään ,että juniorit kotona ovat sanoneet,että iskä hanki kuule elämä. Niin meidän yritykseen haettiin 2 vuotta sitten yhdistelmäkuljettajia jotka ovat valmiita ajamaan myös jakeluautoa. 3 kk haettiin ei yhtään kiinnostunutta. Sitten yhteyttä otti nuori nainen joka oli armeijassa,mutta pääsi siviiliin juuri sopivasti. Hänellä oli ammattipätevyydet ja lisäksi hän oli ajanut armeijassa koulutusjakson jälkeen ihan sellaisia oikeita isoja yhdistelmiä. No hän tuli hommiin ja sanoi ,että ajan vuoden ja sen jälkeen pyrin yliopistoon . Todella särmä kuski ,kaikki hommat sujuivat täysperästä jakeluautoon.
        Ei yhtään vahinkoa . Ja mikä parasta hän on jatkossakin opiskelun ohessa valmis aina sovittaessa tekemään töitä. On säälittävää tuo edellisen kirjoittajan asenne naisia kohtaan. Kyllä minä ainakin olisin enemmän huolestunut nuorten miesten asenteesta kuljetusalaa kohtaan. Itse olen kohdannut jatkuvasti kouluttaessa uusia mieskuljettajia sellaiseen negatiiviseen asenteeseen jossa suututaan heti jos kouluttaja pyrkii opastamaan tai kertoo ettei asiat sujuneet mallikkaasti. Ei edes haluta kuunnella mitä mieltä työhön opastaja on.Olen opastanut kymmeniä ihmisiä vuodesta 1985 ja viime vuosina asennoituminen on muuttunut negatiiviseksi sanotaan suoraan,että "kyllä minä tiedän mitä teen"


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä kuka tässä on mätäkorva. Ensikertaa kuukausiin lukaisin tätäkin "paskaa"
        Yritys jossa olen toiminut kuljettajana niin pitkään ,että juniorit kotona ovat sanoneet,että iskä hanki kuule elämä. Niin meidän yritykseen haettiin 2 vuotta sitten yhdistelmäkuljettajia jotka ovat valmiita ajamaan myös jakeluautoa. 3 kk haettiin ei yhtään kiinnostunutta. Sitten yhteyttä otti nuori nainen joka oli armeijassa,mutta pääsi siviiliin juuri sopivasti. Hänellä oli ammattipätevyydet ja lisäksi hän oli ajanut armeijassa koulutusjakson jälkeen ihan sellaisia oikeita isoja yhdistelmiä. No hän tuli hommiin ja sanoi ,että ajan vuoden ja sen jälkeen pyrin yliopistoon . Todella särmä kuski ,kaikki hommat sujuivat täysperästä jakeluautoon.
        Ei yhtään vahinkoa . Ja mikä parasta hän on jatkossakin opiskelun ohessa valmis aina sovittaessa tekemään töitä. On säälittävää tuo edellisen kirjoittajan asenne naisia kohtaan. Kyllä minä ainakin olisin enemmän huolestunut nuorten miesten asenteesta kuljetusalaa kohtaan. Itse olen kohdannut jatkuvasti kouluttaessa uusia mieskuljettajia sellaiseen negatiiviseen asenteeseen jossa suututaan heti jos kouluttaja pyrkii opastamaan tai kertoo ettei asiat sujuneet mallikkaasti. Ei edes haluta kuunnella mitä mieltä työhön opastaja on.Olen opastanut kymmeniä ihmisiä vuodesta 1985 ja viime vuosina asennoituminen on muuttunut negatiiviseksi sanotaan suoraan,että "kyllä minä tiedän mitä teen"

        Tämänkin viestiketjun kirjoittelu menee älyttömyyksiin. Täällä on yksi luupää jolla on pakkomielle jyrätä naisia . Työpaikallani nuori nainen halusi korottaa BC -kortin E -kortiksi.
        Tietysti tavoitteena päästä ajamaan yhdistelmiä. Tottakai annettiin auto peräkärryllä alle ja siitä vain harjoittelemaan varikolla. Työpäivien jälkeen tyttö treenasi muutaman päivän ja suoritti tutkinnot ja ajaa nyt myös täysperäyhdistelmiä. On siinä ammattitaitoinen kuljettaja kuin raavas mieskin.Itse asiassa todella pro. Peruutustaito on ihmisellä luonnostaan oli mies tai nainen . On joukko ihmisiä jotka eivät opi edes peruuttamaan henkilöauton peräkärryä. Moni mies on kertonut ettei osaa peruuttaa henkilöauton peräkärryä vaan irroittaa sen suosiolla ja työntää käsipelillä kohteeseen. Sitten sanon sen suoraan tälle luupäälle. Työt tehdään työpaikoilla ei Youtubessa tai sosiaalisessa verkossa. Totuus on se ,että jos nainen on hoitaa työtehtävät täydellisesti niin luuseri mies joka valittaa joka asiasta saa minun puolesta saada kenkää 2 kirjallisen varoituksen jälkeen ja todella motivoituneita ammattipätevyyden omaavia naisia tilalle.
        Aina on 4 kk koeaika jolloin työnantaja voi valikikoida jyvät akanoista.


    • wow

      • wow..... nyt on vihdoinb kunnon kiihkeää keskustelua,sitä on odotettukin ja todella pitkään.
        lisää...lisää please!


      • Anonyymi kirjoitti:

        wow..... nyt on vihdoinb kunnon kiihkeää keskustelua,sitä on odotettukin ja todella pitkään.
        lisää...lisää please!

        Niin.. miksi tämä yksi miespuolinen kirjoittaja pahoitti mielensä kirjoittajasta joka kertoi totuuden siitä,että viime vuosina alalle on tullut nuoria naisia ja he ovat päässeet työelämään hyvin mukaan. Miksi pitää kaikista asioista tehdä seksuaalisi. Jos joku kertoo totuuden,että viime vuosina 2018- 2019 on alalle tullut yllättävän paljon naisia töihin niin ei se ole mikään fetissi uni jonkun kuskin unelmissa. Pitää olla realisti. Iso osa kuskeista jää eläkkeelle lähi vuosina. Iso joukko kuskeja on juurikin syntynyt 1950 luvulla ja eläke kutsuu.
        On todella hyvä ,että alalle tulee nuoria naisia kun pojat eivät ole kiinnostuneita alasta.
        Lisäksi naiset ovat hyviä työkavereita ilman mitään seksuaaliviritteitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin.. miksi tämä yksi miespuolinen kirjoittaja pahoitti mielensä kirjoittajasta joka kertoi totuuden siitä,että viime vuosina alalle on tullut nuoria naisia ja he ovat päässeet työelämään hyvin mukaan. Miksi pitää kaikista asioista tehdä seksuaalisi. Jos joku kertoo totuuden,että viime vuosina 2018- 2019 on alalle tullut yllättävän paljon naisia töihin niin ei se ole mikään fetissi uni jonkun kuskin unelmissa. Pitää olla realisti. Iso osa kuskeista jää eläkkeelle lähi vuosina. Iso joukko kuskeja on juurikin syntynyt 1950 luvulla ja eläke kutsuu.
        On todella hyvä ,että alalle tulee nuoria naisia kun pojat eivät ole kiinnostuneita alasta.
        Lisäksi naiset ovat hyviä työkavereita ilman mitään seksuaaliviritteitä.

        100 % samaa mieltä. Kuljetusalalla on kuljettajia. Kuljettaja on ihminen ja PISTE.
        Mies tai nainen vain osaaminen merkitsee pärjäämisen. Kaiken muun naisen ja miehen välisestä jännitteistä jätetään suosiolla vapaa-aikaan ja omaan siviilielämään.On ikävää ,että vielä 2020 luvulla jotkut ihmiset haluavat pitää yllä vanhakantaista ajattelumallia miesten ja naisten työt ja roolimallit ajattelutavasta ja vielä tuoda mielipide yleiseen keskusteluun. Nykyelämässä on todella hienoa ja arvostettua,että mies menee päiväkotiin töihin tai toimii vanhusten kotihoidossa ja tekee arvokasta työtä vaihtamalla vaippoja ikäihmisille.
        Jostain syystä osa kuljettajia ei edelleenkään arvosta sitä,että myös nainen voi pärjätä kuljetusalalla. Täysin omassa päässä kehitetty typerä ajattelutapa. Totuushan on se että jos työntekijä ei opi työtehtäviä niin yrityksillä on koeaika jolloin voidaan uusi työntekijä irtisanoa ilman perusteluita. Koeaika taisi olla 4 kk jos oikein muistan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin.. miksi tämä yksi miespuolinen kirjoittaja pahoitti mielensä kirjoittajasta joka kertoi totuuden siitä,että viime vuosina alalle on tullut nuoria naisia ja he ovat päässeet työelämään hyvin mukaan. Miksi pitää kaikista asioista tehdä seksuaalisi. Jos joku kertoo totuuden,että viime vuosina 2018- 2019 on alalle tullut yllättävän paljon naisia töihin niin ei se ole mikään fetissi uni jonkun kuskin unelmissa. Pitää olla realisti. Iso osa kuskeista jää eläkkeelle lähi vuosina. Iso joukko kuskeja on juurikin syntynyt 1950 luvulla ja eläke kutsuu.
        On todella hyvä ,että alalle tulee nuoria naisia kun pojat eivät ole kiinnostuneita alasta.
        Lisäksi naiset ovat hyviä työkavereita ilman mitään seksuaaliviritteitä.

        100 % samaa mieltä. Kuljetusalalla on kuljettajia. Kuljettaja on ihminen ja PISTE.
        Mies tai nainen vain osaaminen merkitsee pärjäämisen. Kaiken muun naisen ja miehen välisestä jännitteistä jätetään suosiolla vapaa-aikaan ja omaan siviilielämään.On ikävää ,että vielä 2020 luvulla jotkut ihmiset haluavat pitää yllä vanhakantaista ajattelumallia miesten ja naisten työt ja roolimallit ajattelutavasta ja vielä tuoda mielipide yleiseen keskusteluun. Nykyelämässä on todella hienoa ja arvostettua,että mies menee päiväkotiin töihin tai toimii vanhusten kotihoidossa ja tekee arvokasta työtä vaihtamalla vaippoja ikäihmisille.
        Jostain syystä osa kuljettajia ei edelleenkään arvosta sitä,että myös nainen voi pärjätä kuljetusalalla. Täysin omassa päässä kehitetty typerä ajattelutapa. Totuushan on se että jos työntekijä ei opi työtehtäviä niin yrityksillä on koeaika jolloin voidaan uusi työntekijä irtisanoa ilman perusteluita. Koeaika taisi olla 4 kk jos oikein muistan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        100 % samaa mieltä. Kuljetusalalla on kuljettajia. Kuljettaja on ihminen ja PISTE.
        Mies tai nainen vain osaaminen merkitsee pärjäämisen. Kaiken muun naisen ja miehen välisestä jännitteistä jätetään suosiolla vapaa-aikaan ja omaan siviilielämään.On ikävää ,että vielä 2020 luvulla jotkut ihmiset haluavat pitää yllä vanhakantaista ajattelumallia miesten ja naisten työt ja roolimallit ajattelutavasta ja vielä tuoda mielipide yleiseen keskusteluun. Nykyelämässä on todella hienoa ja arvostettua,että mies menee päiväkotiin töihin tai toimii vanhusten kotihoidossa ja tekee arvokasta työtä vaihtamalla vaippoja ikäihmisille.
        Jostain syystä osa kuljettajia ei edelleenkään arvosta sitä,että myös nainen voi pärjätä kuljetusalalla. Täysin omassa päässä kehitetty typerä ajattelutapa. Totuushan on se että jos työntekijä ei opi työtehtäviä niin yrityksillä on koeaika jolloin voidaan uusi työntekijä irtisanoa ilman perusteluita. Koeaika taisi olla 4 kk jos oikein muistan.

        Todella sairas keskusteluketju, Lähinnä kylläkin tämän kirjoittajan toimesta joka ei arvostanut naista ratin takana. Totuus on kuitenjkin Venäjän,Puolan ja Baltian maiden osalta ettei yhtään naiskuljettajaa ole näkynyt Suomen kamaralla. Puolassa on tuo Iwona joka on Yuotube tähti,ollut jo yli 6 vuotta ja tuottanut hyvää lyhyt elokuvaa työstään ,mutta muuten on ollut tosi hiljaista. Eli Venäjällä ja Baltian maissa vanhat sukupuoliroolit jylläävät sitkeästi ja naisia ei juurikaan näy ratissa.


    • Kyllä rekalla ajo on paljon vaativampaa, päivittäin rekkoja kumossa useita on se niin vaativaa pysyä auramerkkien välissä.

      • Ajo voi olla vaativampaa , muttei tule matkustajat silmille hyppimään !


    • Naisilta tulee kieltää Suomessa autolla ajaminen välittömästi seuraavista syistä:

      - Naisella ei ole miehen veroista havannointikykyä

      - Naisella ei ole kykyä käsitellä moottoriajoneuvoa turvallisesti

      - Naisella on rajallinen havannointikyky jota esim. meikkaus häiritsee

      - Naisilla ei ole tosiasiallista tarvetta autolle, esim. joogaan ja ale-myyntiin pääsee myös bussilla

      - Perheellisellä naisella ei aika riitä huviajeluille

      - Nainen ei ymmärrä auton päälle, esim. monimutkaisista vaihteistoista. Autot seisoo valoissa saastuttamassa

      - Nainen ei välttämättä jaksa ohjata raskasta autoa turvallisesti

      - Naisen keskittyminen ei riitä tarkkaavaiseen ajoon

      - Naisen luonne hankaloittaa

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Loppu tulee

      https://www.iltalehti.fi/talous/a/de4f134c-da1b-45ba-88bd-47c1c70283ec Vihdoinkin Umpilla on tajuttu Jämsän heikon sijainnin merkitys bisnekselle. Vi
      Jämsä
      57
      1265
    2. Stefun sisko ja Sofia parhaat ystävät

      Stefun sisko laittanut ig storyyn videon Sofiasta sydämillä. Sofia laittoi ig storyynsa Stefun siskosta videota, Rapumestari ja pusuhymiö. Stefun sisk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1259