Viime viikon ratsioissa Oulussa oli suuri osuus raskaan liikenteen autoja, jotka olivat aivan liian huonossa kunnossa. SKAL Pohjois-Suomi ry:n mukaan tilanne ei oikeasti ole tien päällä kokonaisuutena näin heikko. Raskaiden ajoneuvojen joukossa on "kesäautoja".
https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/onko-raskas-liikenne-kunnossa-skal-pohjois-suomi-ryn-mukaan-raskaiden-ajoneuvojen-joukossa-on-kesaautoja/827520/
Onko raskas liikenne heikossa hapessa
13
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Uusilla vehkeillä kukkaan ajele ennää kuin palokunta ja polliisi 🎃🎃🎃
- Anonyymi
Heikkokuntoiset rekat ovat erittäin vaarallisia.
- Anonyymi
Kilometri vero vielä kun tulee voi tulla monta konkkaa
- Anonyymi
Kyllä konkkia tulee paljon, kilpaillaan alle omanhinnan, kuskit juoppoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä konkkia tulee paljon, kilpaillaan alle omanhinnan, kuskit juoppoja.
Kuskit ovat juoppoja vetelyksia,
- Anonyymi
Kaluston huonoa kuntoa suurempi ongelma ja riski on kuljettajien vaaralliset asenteet liikenneturvallisuutta kohtaan. Jatkuvat työ-ja lepoaikojen rikkimukset, jatkuvat ylinopeudet, ylikuormat, ajopiirtureilla kikkailut, asiakirjojen, siis piirturinkiekkojen väärentämiset sekä puutteelliset tai kokonaan puuttuvat kuormansidonnat. Niihin pitäisi aina vaan enemmän satsata, että vuosikymmeniä kuljetusalalla jatkunut vilppien, kusetusten ja väärennösten kulttuuri saataisiin lopetettua. Millään muulla alalla ei lakia rikota niin yleisesti ja runsaasti kuin kuljetusalalla.
- Anonyymi
Noin se on mutta ketään ei kiinnosta. Poliisi, aluehallinto ja erityisesti suuret terminaaliyhtiöt ja valtion kuljetusyhtiöt eivät valvo tilaajavastuulain noudattamista, työaikoja ja ajoaikasopimusta. AKT ei valvo palkkatasoa joten miksi asiakkaatkaan maksaisivat laillisen kuljettamisen vaatimia taksoja..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin se on mutta ketään ei kiinnosta. Poliisi, aluehallinto ja erityisesti suuret terminaaliyhtiöt ja valtion kuljetusyhtiöt eivät valvo tilaajavastuulain noudattamista, työaikoja ja ajoaikasopimusta. AKT ei valvo palkkatasoa joten miksi asiakkaatkaan maksaisivat laillisen kuljettamisen vaatimia taksoja..
Ei ammattiliitoilla ole mahdollisuuksia ja keinoja oma-aloitteisesti valvoa yritysten maksamia palkkoja. Kyllä epäselvyyksistä palkoissa pitää työntekijän itse tehdä tutkimispyyntö ammattiliitolle. Akt:kin kädet on sidottu ilman työntekijän ilmoitusta.
- Anonyymi
Kuitenkin raskas ajoneuvo on hyvin harvoin syyllinen osapuoli onnettomuuksissa, että sikäli nuo väitteesi eivät pidä paikkaansa, tai ainakaan niillä ei ole merkittävää vaikutusta liikenneturvallisuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuitenkin raskas ajoneuvo on hyvin harvoin syyllinen osapuoli onnettomuuksissa, että sikäli nuo väitteesi eivät pidä paikkaansa, tai ainakaan niillä ei ole merkittävää vaikutusta liikenneturvallisuuteen.
Silloin kun on, niin jälki on karmeaa. Sinun mielestäsi ylinoprudet, piirtureilla ja ajo/lepoajoilla kikkailu, puutteelliset kuormansidonnat ja ylikuormat on ihan ok?
- Anonyymi
Palkkaturva maksaa Penan palkat.
- Anonyymi
Vasta kun yritys on konkurssissa ja lopettanut toimintansa.
- Anonyymi
Raskas liikenne on todella on todella heikossa kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291847
Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.781717Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie561333- 691141
Tiedätkö autereen?
Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen8839- 2795
- 45777
Oli kyl kunnon reissu
Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻10759- 41745
- 45727