Onko raskas liikenne heikossa hapessa

Anonyymi

Viime viikon ratsioissa Oulussa oli suuri osuus raskaan liikenteen autoja, jotka olivat aivan liian huonossa kunnossa. SKAL Pohjois-Suomi ry:n mukaan tilanne ei oikeasti ole tien päällä kokonaisuutena näin heikko. Raskaiden ajoneuvojen joukossa on "kesäautoja".
https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/onko-raskas-liikenne-kunnossa-skal-pohjois-suomi-ryn-mukaan-raskaiden-ajoneuvojen-joukossa-on-kesaautoja/827520/

13

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uusilla vehkeillä kukkaan ajele ennää kuin palokunta ja polliisi 🎃🎃🎃

      • Anonyymi

        Heikkokuntoiset rekat ovat erittäin vaarallisia.


    • Anonyymi

      Kilometri vero vielä kun tulee voi tulla monta konkkaa

      • Anonyymi

        Kyllä konkkia tulee paljon, kilpaillaan alle omanhinnan, kuskit juoppoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä konkkia tulee paljon, kilpaillaan alle omanhinnan, kuskit juoppoja.

        Kuskit ovat juoppoja vetelyksia,


    • Anonyymi

      Kaluston huonoa kuntoa suurempi ongelma ja riski on kuljettajien vaaralliset asenteet liikenneturvallisuutta kohtaan. Jatkuvat työ-ja lepoaikojen rikkimukset, jatkuvat ylinopeudet, ylikuormat, ajopiirtureilla kikkailut, asiakirjojen, siis piirturinkiekkojen väärentämiset sekä puutteelliset tai kokonaan puuttuvat kuormansidonnat. Niihin pitäisi aina vaan enemmän satsata, että vuosikymmeniä kuljetusalalla jatkunut vilppien, kusetusten ja väärennösten kulttuuri saataisiin lopetettua. Millään muulla alalla ei lakia rikota niin yleisesti ja runsaasti kuin kuljetusalalla.

      • Anonyymi

        Noin se on mutta ketään ei kiinnosta. Poliisi, aluehallinto ja erityisesti suuret terminaaliyhtiöt ja valtion kuljetusyhtiöt eivät valvo tilaajavastuulain noudattamista, työaikoja ja ajoaikasopimusta. AKT ei valvo palkkatasoa joten miksi asiakkaatkaan maksaisivat laillisen kuljettamisen vaatimia taksoja..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se on mutta ketään ei kiinnosta. Poliisi, aluehallinto ja erityisesti suuret terminaaliyhtiöt ja valtion kuljetusyhtiöt eivät valvo tilaajavastuulain noudattamista, työaikoja ja ajoaikasopimusta. AKT ei valvo palkkatasoa joten miksi asiakkaatkaan maksaisivat laillisen kuljettamisen vaatimia taksoja..

        Ei ammattiliitoilla ole mahdollisuuksia ja keinoja oma-aloitteisesti valvoa yritysten maksamia palkkoja. Kyllä epäselvyyksistä palkoissa pitää työntekijän itse tehdä tutkimispyyntö ammattiliitolle. Akt:kin kädet on sidottu ilman työntekijän ilmoitusta.


      • Anonyymi

        Kuitenkin raskas ajoneuvo on hyvin harvoin syyllinen osapuoli onnettomuuksissa, että sikäli nuo väitteesi eivät pidä paikkaansa, tai ainakaan niillä ei ole merkittävää vaikutusta liikenneturvallisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin raskas ajoneuvo on hyvin harvoin syyllinen osapuoli onnettomuuksissa, että sikäli nuo väitteesi eivät pidä paikkaansa, tai ainakaan niillä ei ole merkittävää vaikutusta liikenneturvallisuuteen.

        Silloin kun on, niin jälki on karmeaa. Sinun mielestäsi ylinoprudet, piirtureilla ja ajo/lepoajoilla kikkailu, puutteelliset kuormansidonnat ja ylikuormat on ihan ok?


    • Anonyymi

      Palkkaturva maksaa Penan palkat.

      • Anonyymi

        Vasta kun yritys on konkurssissa ja lopettanut toimintansa.


    • Anonyymi

      Raskas liikenne on todella on todella heikossa kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      3010
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      300
      1717
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1597
    4. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      403
      1410
    5. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1401
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      403
      1323
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1139
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1077
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      335
      917
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      263
      891
    Aihe