Naisena minua kiinnostaa myös auton ympäristöystävällisyys. Minua ihmetyttää kun aioin vaihtaa pikkuturbolla varustetun Skodani uuteen Skodaan, mutta luin että uusi WLTP-päästömittaustapa todistaa pikkuturbojen olevan saastuttavia eli myös paljon kuluttavia.
https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia
Noin saastuttaviako ne nuo pikkuturbot ovat
36
130
Vastaukset
- Anonyymi
Mitähän naiseudella on saastojen kanssa tekemistä?
- Anonyymi
Sen verran, että naiset ajattelevat asioita useimmin kauemmaksi tulevaisuuteen kuin miehet, joille jälkikasvun alullepano on omien halujen tyydyttämistä. Pieni pili vähän värisee ja sitten katoaa seuraavaa koloa etsimään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran, että naiset ajattelevat asioita useimmin kauemmaksi tulevaisuuteen kuin miehet, joille jälkikasvun alullepano on omien halujen tyydyttämistä. Pieni pili vähän värisee ja sitten katoaa seuraavaa koloa etsimään.
Heh heh! Nyt on havaittavissa suurta miesvihaa. No me miehet emme vain mahda sille mitään, että olemme kaikessa ylivertaisia naisiin nähden, myös rakastelussa, olimme sitten antavana tai ottavana osapuolena.
- Anonyymi
Ajoin juuri muutaman päivän uudella Skoda Fabialla. Kulutus seitsämän litraa satasella ja ääni sisällä kuin vanhassa traktorissa. Avaimeton käynnistys ja hyvä peruutustutka, siinä plussat. Kolmekymmentä vuotta vanha Skoda 110:kin oli uutena parempi vastine rahalle.
- Anonyymi
Muisteletkohan tuossa kommentissasi kumminkin sitä kolmentonnin Corollaa..
- Anonyymi
No tottakai ajelit muutaman päivän uudella Fabialla, niinhän sinä tee jatkuvasti, oi PenttiHolistiOsssssZkosaGooooollljne….
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tottakai ajelit muutaman päivän uudella Fabialla, niinhän sinä tee jatkuvasti, oi PenttiHolistiOsssssZkosaGooooollljne….
Mä ajelen mahdollisimman saatuttavalla autolla eli mulla on AMG mersu. Ei ihan uusi muttei ihan vanhakaan. Päästelen päästöjä usean pikkuauton verran ja kaasuttelen pitkin kyliä melkeen kaikki illat. Viimeisen kuukauden sisällä on tullut 6000km pelkkää huviajoa ja on mennyt varmaan 1500-2000e bensaan kuussa. Kivaa ja hauskaa. Kulutus näyttää 20 litran puolin toisin 98 tietty.
- Anonyymi
Skodaholisteille ottaa koville totuuden kuuleminen. Anonyymit Skodistit on ryhmä, joka auttaa irti riippuvuudesta ja helpottaa siirtymistä oikeisiin autoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skodaholisteille ottaa koville totuuden kuuleminen. Anonyymit Skodistit on ryhmä, joka auttaa irti riippuvuudesta ja helpottaa siirtymistä oikeisiin autoihin.
Toki. Välillä totuus on AMG Mese ja v'tut päästöistä, toisinaan hybridi Tojo ja maailman pelastaminen.
Samahan se kun sitä "kriitikon" autoa ei ole eikä tule... Parempiahan noi takatuuppari skeidat oli suhteellisesti, mitä nämä nykyiset. Itse asiassa silloin kasariluvulla pidettiin skeidaa itäautoista parhaana, nykyään tilanne juurikin päinvastoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä ajelen mahdollisimman saatuttavalla autolla eli mulla on AMG mersu. Ei ihan uusi muttei ihan vanhakaan. Päästelen päästöjä usean pikkuauton verran ja kaasuttelen pitkin kyliä melkeen kaikki illat. Viimeisen kuukauden sisällä on tullut 6000km pelkkää huviajoa ja on mennyt varmaan 1500-2000e bensaan kuussa. Kivaa ja hauskaa. Kulutus näyttää 20 litran puolin toisin 98 tietty.
Hiilidioksidi ei ole saastetta. Ajele vaan enemmän niin minäkin teen bensa V8:lla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muisteletkohan tuossa kommentissasi kumminkin sitä kolmentonnin Corollaa..
Olet vain katkera koska olet taas kerran mennyt ostamaan kalliin auton joka ei loppujen lopuksi vastaakaan toiveitasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä ajelen mahdollisimman saatuttavalla autolla eli mulla on AMG mersu. Ei ihan uusi muttei ihan vanhakaan. Päästelen päästöjä usean pikkuauton verran ja kaasuttelen pitkin kyliä melkeen kaikki illat. Viimeisen kuukauden sisällä on tullut 6000km pelkkää huviajoa ja on mennyt varmaan 1500-2000e bensaan kuussa. Kivaa ja hauskaa. Kulutus näyttää 20 litran puolin toisin 98 tietty.
Eihän noi kilometrit ole mitään. Ajappa 4 päivään 5600 km -kuorma-autolla...😉
- Anonyymi
Olen oikeassa että Skodan pikkuturbot ovat äärimmäisen saastuttavia pommeja. Nämä itäblokille haisevat sikakiikut kannattaa jättää kauppaan ja ostaa Auto.
- Anonyymi
Jos ympäristöasiat kiinnostavat ja ovat kriteerinä autovalinnalle niin suosittelen Skodasta kaasuversiota tai nollapäästöistä ID.3:sta. Näitä vaihtoehtoja VW:llä on tarjota, toisin kuin muilla valmistajilla.
Kyse on vain kuluttajan painotuksista. Itse olen siirtyämässä nollapäästöiseen sähköautoon. Ei tarvitse enää miettiä litroja tai grammoja kun ajaa autolla.- Anonyymi
Päästötöntä sähköä ei ole olemassakaan. Aina sekin saastuttaa, tavalla tai toisella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päästötöntä sähköä ei ole olemassakaan. Aina sekin saastuttaa, tavalla tai toisella.
Sen akun tekeminen tuottaa paljon saasteita. Saasteetonta autoa ei ole olemassa. Sähkön tekeminen tuottaa myös saasteita. Mikäli haluaa liikkua saasteettomasti polkupyörä on ainut vaihtoehto. Se on kiistatta myös ekologisin.
- Anonyymi
Entä noin miehenä?
- Anonyymi
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vw-konserni-haluaa-erottaa-eri-merkkinsa-selkeammin-toisistaan-skodasta-halpa-auto-ita-euroopan-markkinoille-kisaisi-dacian-kanssa-samoista-asiakkaista/51d92b8b-0ae2-4a0b-b689-22b84325760a
Nää öljynpolttimot pitäs romuttaa.Miten noita itälinttoja voi enää halvemmalla tehdä.Kovamuovisia kajakkeja jo nyt
- Anonyymi
...ja kun ne pikkuturbot muka olivat niin pienikulutuksisia. Asia onkin nyt WLTP-mittauksissa paljastunut. Huijausta sekin.
- Anonyymi
Muista että skodaa pidetään itäautona. Skoda ei kuulu ns normaalimerkkeihin vaan se luokitellaan halpuutus autoihin kuten dacia. Skodatehdas haluaa entistä enemmän brändätä skodan itäautoksi ja esim selkeästi dacian kilpailijaksi. Toki tämä on hyvä idea. Dacia myy hyvin jokapaikassa ja asiakkaat ovat kiinostuneita myös ostamaan itäauto skodaa kunhan hintaa saadaan nyt pudotettua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muista että skodaa pidetään itäautona. Skoda ei kuulu ns normaalimerkkeihin vaan se luokitellaan halpuutus autoihin kuten dacia. Skodatehdas haluaa entistä enemmän brändätä skodan itäautoksi ja esim selkeästi dacian kilpailijaksi. Toki tämä on hyvä idea. Dacia myy hyvin jokapaikassa ja asiakkaat ovat kiinostuneita myös ostamaan itäauto skodaa kunhan hintaa saadaan nyt pudotettua.
Kukaa pitää itäautona? Ei ainakaan kukaan täysipäinen.
Itäblokki sortui kauan sitten viime vuosituhannella.
Kyllä auto on imagokysymys. Monelle, muttei kaikille... onneksi!
- Anonyymi
Ennen autoissa ei ollut juuri mitään vikaa , sitten tuli venyviä ja paukkuvia osia , tuli diiselkohu ja nyt autoissa tulee olemaan , äppivikoja , ja kosteissa oloissa , sähkö ym.vikoja jotka johtavat äppivikaan , akun vikaisuuskin on äppivika.
Autoliike sanoo , auto on ihan kunnossa , takuu ei korvaa äppivikaa , olet saanut aids vian järjestelmääsi .
Sähköautouunot sanoo aina että ajan niin vähän että pieni akusto riittää , mutta mitä väliä sitten olisi polttomoottoriauton kulutuksella tai päästöillä kun siirrytään kortelissa 5 kilometriä.
Itse harjoittelin sähköautoon siirtymistä siten että pidin tankin koko ajan täynnä " latasin" sinne koko ajan kulutetun energian. Kävin 15 kertaa "lataamassa " tankin täyteen. Akut pitää olla aina täynnä , muuten niiden elinikäodote romahtaa.
Jalkakäytävän reunassa on latausasemat niin pistokepaikka on kuskin lokasuojassa , paskanen johto joko maassa tai nokkapellin päällä
Jaksoin tätä humppaa 2.5 päivää , kokeilkaa ihmeessä ennen päätöstänne- Anonyymi
Polttismies kykenee kytkemään kylä lohkolämppärin joka talvi-ilta mutta auton lataaminen on tehtävä johon se ei pysty.
Missä ero? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttismies kykenee kytkemään kylä lohkolämppärin joka talvi-ilta mutta auton lataaminen on tehtävä johon se ei pysty.
Missä ero?No uusavuttomuus sen kuin lisääntyy!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttismies kykenee kytkemään kylä lohkolämppärin joka talvi-ilta mutta auton lataaminen on tehtävä johon se ei pysty.
Missä ero?No ainakin siinä että ellei satu asumaan omassa talossa lataaminen ei onnistu kuin jossain julkisessa latauspaikassa. Harva taloyhtiö antaa luvan ladata lämpötökkelistä kun ne on siihen alimitoitettu. Ja moniko jaksaa rampata vuodet ympäri jonkun marketin latauspisteellä ja notkua tuntikausia kaupoissa ja kahvilassa odotellen latautumista, uskon että siinä uutuudenviehätys karisee hyvin pian.
- Anonyymi
Lohkolämmittimen johto on , 2 metrin naru , ja jää sinne pysyvästi ei 5 kilomen norsunkärsä joita rullataan paskasena povariin vähän väliä . Lisäksi lohkolämmitin on ihan vapaaehtoinen väline että hytti on mukavan lämmin , ostavatko sähkökäämi autoilijat auton kuumalla hytillä vai miten se on lämmin samana aamuna , aina ei kuulemma tarvii akkuja ladata ( ei siis ainakaan sillä lämpene )
Eihän nämä teslakuskitkaan raaski edes led valoja käyttää ettei akku vähene.
Jokaisesta sähköauton käyttäjästä tulee matemaatikko , valeinsinööri noiden päästöjen ja säästöjen kera.
Kukaan ei halua yli 2 vuotiasta akkuhärveliä ostaa , se joka ostaa , vetää peräkärryä jossa pörisee diiselgeneraattori ........leipäkonekin oli useammalla ja siitäkin huudeltiin ettei ilman tuoretta leipää pärjää. - Anonyymi
Aiemmat sähköhypevehkeet.
Vesisänky jossa sähkölämmitin.
Ilmankostutin
Ilmanpuhdistin
Leipäkone
Akku käyttöinen lehtipuhallin
Akkukäyttöisiä lumilinkoja , akkukiuas , akkutakka , akku lämpöpatterit ,akkujunat ja metro.akkutoiminen hyvipuisto. odotellessa.... - Anonyymi
Ummikkona kyselen.
Mikä noissa naisissa kiinnostaa?- Anonyymi
Ei me skodistit niistä isommin välitetäkään, ollaan enämpi peräkammarin sorttia. Mosurin heila oli pyssy, skodistin on oktaavi, siksi sille on naisen nimi, Octavia, annettukin. Tosin nimen maskuliinimuoto OctaviAnus kyllä saattaisi laajentaa asiakassegmenttiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei me skodistit niistä isommin välitetäkään, ollaan enämpi peräkammarin sorttia. Mosurin heila oli pyssy, skodistin on oktaavi, siksi sille on naisen nimi, Octavia, annettukin. Tosin nimen maskuliinimuoto OctaviAnus kyllä saattaisi laajentaa asiakassegmenttiä.
Aina se puhe jotenkin vääntyy siihen kirjoittajaa oikeasti kiinnostavaan asiaan.
Armeijassa oli alapetillä alokas, joka käänsi kaikki puheenaiheet aina alapäänasioiksi ja hihitti päälle.
- Anonyymi
Ei pienintäkään työtä päästöjen pienentämiseksi. Vain päästöhuijausohjelmistoja.
- Anonyymi
Vnha päästömittaustapa antoi aivan älyttömiä tuloksia.
- Anonyymi
Ja autovero oli pieni. Nyt joutuu jo kaivamaan kuvettaan, kun Skodan haluaa.
- Anonyymi
Naisena olen ympäristötietoinen. Olen päättänyt hankkia ympäristöystävällisen diesel auton tuon pienen bensaturbon sijaan. Vaikka käytänkin kalsareita talvella ja kesällä autoillessa jotka ovat edestä keltaiset ja takaa ruskeat niin haluan ajatella ympäristöä!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010330Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523525Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja523268- 642865
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2052230- 1162203
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252023Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671638Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221446Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121386