Mitä ihmettä tehdään

Anonyymi

jossakin kämpässä, kun aina silloin tällöin kuuluu jatkuvaa lorinaa siihen malliin kuin valutettaisiin pyttyyn vettä pienissä erissä pitkin iltaa. Onko jollakulla hirvittävä kusitauti vai tehdäänkö siellä jotain muuta, jotain sellaista jossa väliin pitää vähän loritella... Mitä?
Mitä se mulle kuuluu. No ei se kuulukaan mutta kun se on kuultavissa ja vähän rupee mietityttään kun koko illan lorittelee pienissä erissä...

10

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi olla mm. diabeetikko tai eturauhasen laajentuma, jotka joutuu käymään yhtenään vessassa ja pienissä erissä tulee.

• Anonyymi

Kyllä joillakin elimistö vaatii useamman vesakäynnin. Älä häiriinny.

• Anonyymi

Ai useamman vessakäynnin. No, kun ei se sitten poistu vessasta lainkaan, sillä se lorina on sitä, että lorisee muutaman kymmenen sekuntia, pieni tauko, lorisee uudelleen muutaman kymmenen sekuntia, pieni tauko, lorisee jälleen, tauko, lorisee jälleen, tauko. Tätä jatkuu parhaimmillaan tunti tai pari!

Kyllä siellä puuhataan nyt jotain kummallista. Pyykinpesu ilman konetta ja ilman omin kourin pyykkiä tarpomatta ei sekään tuollaista loristelua aiheuta.

Talon tässä rapussa ylemmissä kerroksissa asuu kyllä yks päihteiden krooninen käyttäjä! Tyyppi ei ole ansiotyössä, siis sanotaan suoraan, spurgu!

• Anonyymi

Veskin pöntön säiliö vuotaa. Pohjaventtiili eli huuhteluventtiilli falskaa ja täyttöventtiili laskee uutta vettä säiliöön.
        Pohjaventtiilin vuoto lienee äänetön, kun se tulee valumalla pöntön reunaa pitkin, mutta joissakin täyttöventtiilin avautuminen aiheuttaa lorisevan äänen, kun se laskee ent. veden päälle.

Välillä pohjaventtiili istuu tiiviimmin paikalleen, joten vuoto ei ole jatkuvaa.
        Tuota vuotoa ei ehkä siinä asunnossa kuule ollenkaan, jos veskin ovea pidetään kiinni.

• Anonyymi

Ei kyseessä ole tuokaan... sillä tätä on sillain silloin tällöin eikä alvariinsa. Kuitenkin kun asunnossa asutaan ja siellä ollaan päivittäin, niin kyllä se pöntön vuotaminen kuuluisi jatkuvasti eikä vain silloin tällöin.......

Ei ole kyse tuostakaan.

Pitääkö jotain laittomia aineita valmistaessa harrastaa jonkinlaista lorittelua?

• Anonyymi

Mistä tiedät noin varmasti sanoa, että "ei ole tuokaan". Olet vaan tyhmä besserwisser.
        Selitin jo miksi se ei ole jatkuvaa. Joku vetää vessaa, niin venttiilin tilanne muuttuu.

Kyllä sinä askelista ja elämäntavoista tiedät onko yläkerrassa asuva iäkäs, huonokuuloinen vai jonkinlaista kasvattamoa pitävä nuorempi.

- EOC -

• Anonyymi

olisko siellä homojen kusibileet. jos vielä narkkaavat,saavat uuden tripin kun juovat muiden kusta. ei kun meet vaan rohkeesti ja pyydät päästä geimeihin mukaan 😂

• Anonyymi

Kyseessä on pontikkapannumme lauhdevesiletku, joka oli johdettu vessanpönttöön ja siitä aiheutui pientä lorinaa. Pahoittelemme siitä aiheutunutta mielipahaa ja olemmekin jo laittaneet letkun valumaan parvekkeeltamme alas takapihalle. Terv. pahoitteleva naapurinne.

• Anonyymi

Pontikkapanno on ihan varteenotettava vaihtoehto. 90-luvulla eräs opiskeukaveri teki tutkimusta ns. vettä säästävien suihkujen vaikutuksesta. Erilaisia suihkupäitä vaihdeltiin pariin vuokrakasarmiin ja seurattiin, muuttuuko kulutus. Laskelmissa esiintyi pienenä epävarmuutena kolme pontikkatehdasta ;-D

Vuokraloisilla on muitakin kuningasideoita. Esim. kesällä kämppää voi jäähdyttä lorottamalla suihkussa pelkkää kylmää vettä. Ja perunoita voi keittää laittamalla potut aamulla kattilaan ja kuuman veden valumaan päälle. Vaikka lämpötila on reilusti alle 100 C, niin kuulemma potot iltaan mennessä kypsyvät näinkin. Ei kulu sähköä ja veden & lämmön tunnetusti maksaa Joku Muu (vuokraloisten tapauksessa yleensä sossu / veronmaksajat).

No, nykyään voi ehkä kyseessä olla myös jonkin muuntohuumeen valmistusprosessi, missä tarvii jäähdytysvettä. En ole tähän puoleen niin perehtynyt...

• Anonyymi

Lorina voi tulla lämminvesiputkista, sadevesiviemäreistä tms. ei sen tarttee olla kenenkään toisen asukkaan tekemä.

Asuin aikoinaan nuorena tyttönä kerrostalossa. Välillä mun makkarissa kuului tip tip tip tip ja tätä jatku tuntikausia. Ei ollut kuukautisveret turha luulla.
      Talvella ei mitään, mutta keväät - kesät - syksyt, välillä oli hiljasta pitkään, sitten kuulu tuntikausia tip tip tip tip... Sitä kun kuuntelet pahimmillaan kolmekin yötä putkeen niin alkaa pipo kiristää. Ja välillä taas pitkiä hiljasia kausia (oli siis poutaa, mutta enhän mä sitä sillon tienny että tippumisen aiheuttaja oli sadevesi).
      Tätä kesti liki kaks vuotta. Monta monituista kertaa nukuin olkkarin sohvalla tiptip äänen takii.

Hyppyytin huoltomiestä useemman kerran selvittään äänen syytä. Oli aina sama vanha äijä, ei se kuullu mitään. Naureskeli mulle että onko neidillä tressiä kun neiti kuulee olemattomii, pitäskö neidin mennä käymään lääkärissä.
      Kun tippumisääni oli taas päällä koko vapaapäivän yötä päivää, v***uunnuin ja soitin isännöitsijälle että nyt tulet tällä sekunnilla kuunteleen. Se tuli nuoremman kaverin kanssa asenteella, että tullaan nyt ja pistetään sen jälkeen mimmi pakkohoitoon niin päästään siitä lopullisesti eroon.

Vein äijät makkariin ja sanoin että kuunnelkaa, kuuletteko mitään, siihen äijät, joo kuuluu tippumista, mistähän toi tulee. Sanoin että menkääpäs tohon mun sänkyyn ja pistäkää päät tyynyille. Ne oli ihan kauhuissaan, että ei tässä nyt kenenkään sänkyyn mennä maate, kuullaan ihan hyvin tästäkin. Jos mulla olis ollu ase niin sillä olisin osottanu että nyt siihen pitkälleen ja vähän äkkiä, mutta ilmeisesti riittävän pelottavalta vaikutin ilmankin, sinne ne rojahti nätisti vierekkäin.

Siinä ne makasi silmät selällään että häh, miten se tässä kuuluu näin paljon kovemmin, tosi kovaa kuuluu. Sanoin niille että minä oon kuunnellu tuota kohta 2 vuotta, maatkaa siinä ja kuunnelkaa, mä meen keittään meille kahvit, kahvin juotuanne mä en haluu enää kuunnella tota ääntä enää ikinä.

Selvishän se. Tasakatto, kulmahuoneisto, mun kämppä ylimpänä, katolla jotkut sadevesijutskat tukossa, peltikanavassa mutka, vesi tippui mutkaan, ääni kantautui seinän ontelorakenteita pitkin suoraan mun korvaan ja kun mun sängyn pääty oli metallia ja seinässä kii, se johti ääntä jotenkin tosi kovaa.

Yksinkertanen, tosi ärsyttävä ja melkein hulluksi tekevä vika.

On varmaan ihan ok vetää herne nenukkaan, mutta ei kannata ryhtyy syytteleen muita asukkaita kun et kerran tiedä mistä toi lorina oikeesti tulee.

Ota puhelin käteen ja ilmoita huoltomiehelle lorinasta.
      Ei niistä välttämättä oo mitään hyötyy, mutta voihan olla että sun kohdalle osuu viisaampi kaveri joka kuuleekin jotain.
      Jos siellä sadevesi tai joku putki vuotaa rakenteisiin tms. niin aika ikäväähän se siinä vaiheessa ku vesi on mädännyttänyt koko rakennuksen, sanoo kyl mä kuulin lorinaa viimeset 10 vuotta mutta luulin, että naapurit ne vaan katkokusee.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      333
      8193
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2501
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      67
      2255
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1915
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1482
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1331
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1317
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      174
      1274
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1260
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1157
    Aihe