Kumpi on teistä parempi(Sormusten Ritarit)elokuva vai kirja?
oma mielipiteeni on se et Kirja koska siinä tapahtuu paljon enemmän ja keskitytään yksityis kohtiin...Mutta oliko Sormusten Ritarit kirjassa Aragornilla ja Arwenilla jotain "peliä" kun ite en saanu sellaisia piirteitä esille kun luin sen(lopetin eilen..);D että...:)
Sanokaapa...
5
485
Vastaukset 5
- Gothmog
Kirja on parempi, koska siinä on Tom Bombadil ja Haudan Haamut. Yksityiskohta kirjoitetaan muuten yhteen ;)
- Atha
Ei tainnu Sormusten ritarit-kirjassa olla kauheasti Aragornia ja Arwenia yhdessä. Muutenkin leffoissa niiden romanssin vaikeutta on hieman liioiteltu. Aragornin ja Arwenin taru löytyy erikseen kirjoitettuna Liitteistä.
- Iluvatar
Se on ehdottomasti parempi vaikka elokuvakaan ei ole huono, peter jacksonilla oli vaikea työ leikata osia pois kirjasta. Sormuksen ritareista jäi kyllä kaikki tärkeimmät jutut Pois
Kirja oli ensin. Elokuva on tehty sen pohjalta.
Joten omassa mielessäni paremmuudesta ei ole mitään epäselvyyttä.- Lalaith
Kirja on minusta (tietenkin!) aivan ylivoimaisesti parempi joka suhteessa. Mutta ensimäinen osa on kyllä elokuvista paras.
Kirjassa on kohtaus, jossa Frodo hämmästelee sitä, että Arwen puhuu Konkarin kanssa (joka ei juuri silloin varsinaisesti näytä Konkarilta) Tulisalissa, mutta lukija ei voi tietää mistä on kysymys ellei ole lukenut liitteitä ensin. Vastaavanlaisia hämäriä vihjeitä on muitakin, esim. Galadrielin lahjojenjakotilaisuudessa ja siinä, kun Halbarad tulee Rohaniin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398