lukemaan Taru Sormusten Herrasta kirjaa tai muita Tolkienin kirjoja?
minä en ainakaan... Aina jokin seikka tulee selvemmäksi...;) Mä ite oon nyt lukenut kahdesti Sormusten Ritarit kirjan..
Kyllästyyko kukaan teistä...
8
695
Vastaukset
- Gothmog
En todellakaan kyllästy. Koko trilogia on luettu lukemattomia kertoja ja muutkin kirjat(Silmarilion jne.) on myös luettu moneen kertaan.
- Kontu
Tuohon tarinaan ei koskaan kyllästy. Voin aina palata tuon kirjan ääreen,lukea sen yhtä innokkaasti.
Vastaukseni voit käydä lukemassa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=113&conference=677&posting=22000000006911287
jossa juuri tästä asiasta on käyty keskustelua.- Muli-mULi
kyllästy tsh on niin hyvä.....
muutin nimIMERKKINI Muli-mULI KSI OLIN ENNEN mulimuli. - fvgh
Minä kyllästyin jo lukiessa niin että TSH jäi kaksi kertaa kesken ennen kuin urakoin sen loppuun. Silmarillion oli ihan OK, vaikka aika raskasta tekstiä. Hobitti oli välipala. Keskeneräiset tarut jäivät kesken minulta.
- rohirrim
Kyllähän sen lukee vaikka kerran vuodessa jos niikseen tulee. Nyt olen kyllä keskittynyt muuhun kirjallisuuteen mutta aina välillä katseeni käy hyllyssä lojuvissa Sormusten Herrassa ja Hobitissa joiden pariin kyllä tekee mieli palata taas sopivassa välissä...Totta on että niistä aina löytyy jotakin uutta ja ihmeellistä.
- jutsa
en varmaan koskaan tule kyllästymään... aion lukea kirjat niin moneen kertaan... :D olen jo lukenutkin niitä aika lailla... en tosin nyt pitkään aikaan kun on ollut toisia kirjoja joita luen
- Lalaith
Siinä mielessä kyllä, että ei niitä ihan joka päivä jaksa lukea, muitakin hyviä kirjoja on. Mutta en usko, että hyvää kirjaa on mahdollista lukea liian monta kertaa - TSH on luettu 28 kertaa ;D Ja muutkin Tolkienin raapustukset useampaan kertaan... KYllä jokainen lukukerta on erilainen. Eipä silti, on niitä muitakin kirjoja, jotka luin ensimmäistä kertaa pienenä ja sen jälkeen ehtinyt jo kerrata ties kuinka monesti, esim Ruohometsän kansa. Ei ole mitään väliä sillä, että tietää mitä tapahtuu, kirjasta voi nauttia muutenkin: esim joku Austenin Ylpeys ja ennakkoluulo on kirja, jossa n sivulla 15 tietää ensilukemallakin, mitä lopussa tapahtuu, mutta siitä huolimatta jo useampi sukupolvi lukijoita on ollut sitä mieltä, että se on hieno kirja :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569