Saan usein tehdä valituksia isännöitsijälle öisin tapahtuvasta äänestä. Jossain asunnossa haukkuu koira aamuun asti isäntäänsä baarista odottaen. Jossain taas nuori työtön mies polkee jalkaa lattiaan klo 4 aamulla ja kiroilee hävitessään nettipelissä. Kaikki valvovat nykyään öisin ja olettavat, että heillä on oikeus pitää yöllä samanlaista ääntä kuin mitä pitäisivät päivällä. Kaikilla tuntuu olevan se käsitys, että heidän yöllinen mekastus on "normaalia elämisen ääntä". Kauas on kadonnut se ajatus, että hiljaisuusaikana kuuluu kunnioittaa toisten rauhaa nukkua. Minä en halua kuulla öisin sinun elämisesi ääniä. Mutta muistathan sinä yökukkuja, että minulla taas on täysi oikeus aloittaa vasarointi ja poraus klo 7 aamulla kun olet juuri mennyt nukkumaan juhliesi jälkeen.
"Elämisen äänet" yöllä
15
2449
Vastaukset
- Anonyymi
Yhdyn sinuun aloittaja. Kaukana ovat ne ajat et ihmiset kunnioittaisivat järjestyssääntöjä ja muita talon asukkaita. Itsellä herätys klo 6, ja en todellakaan halua kuunnella näiden yöeläjien mekastusta. Itse tehnyt todella paljon ilmoituksia isännöitsijälle yläkerran jätkän takia. Kun hiljaisuus alkaa tässä taloyhtiössä klo 22.00,niin alkaa tää piittaamaton kuspää '' normaalien elämisen ääniä'' pitämään. Kiva herätä illasta ja aamuyöstä jysähdyksiin, pamahduksiin yms. Tää jätkä ei edes käy missään, ei töissä, ei opiskele, ei tee mitään muuta kuin mekastaa yökaudet. Kolinaa ja muita pamahduksia saa kuunnella 24/7.
Yöhäiriköinti lisääntynyt huomattavasti.. Tosi moni kerrostalo asukas elää vaan sossujen ja kelan varassa. Kun osa joutuu heräämään aikaisin töihin, niin nää mekastajat rupeaa silloin nukkumaan ja nukkuvat pitkälle iltapäivään. Kun sitten työssäkäyvät tulevat väsyneenä töistä kotiin, niin nää mekastajat heräävät silloin ja aloittavat taas mekastuksen joka kestää taas pitkälle aamuyöhön
Me työssäkäyvät olemme alinta pohjasakkaa kerrostalossa, meitä pilkataan ja meidän ongelmia vähätellään et '' muuta maalle jos et kestä elämisen ääniä'' on vastaus jos yrittää jutella näiden mekastajien kanssa. Nämä.
'' normaalit elämisen äänet'' ovat: tavaroiden paiskomista, jysähdyksiä, pamahduksia, musiikin luukuttamista kovalla, basson jytkytystä, kantapää töminää täysillä, huutamista, kirkumista, riitelyä jne....- Anonyymi
Kuulostaa todella tutulta tietoisella häiriköinniltä. Kerrosta ylempää asuva työtön häirikkö mellasti jälleen koko yön valvottaen naapuria. Aamulla ryhtyessäni aamiaiselle 6.10 hän lopetti samalla hetkellä häiriköinnin kävi ilmeisesti nukkumaan töitähän ei tee. Hän nukkuu päivät ja häiriköi yöt. On meitä joka lähtöön. Kateus teettää kaikkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa todella tutulta tietoisella häiriköinniltä. Kerrosta ylempää asuva työtön häirikkö mellasti jälleen koko yön valvottaen naapuria. Aamulla ryhtyessäni aamiaiselle 6.10 hän lopetti samalla hetkellä häiriköinnin kävi ilmeisesti nukkumaan töitähän ei tee. Hän nukkuu päivät ja häiriköi yöt. On meitä joka lähtöön. Kateus teettää kaikkea.
Kateus tai pikemminkin mielenterveys. Isännöitsijät ei kaikki tee mitään, poliisit puuttuu jos puuttuu monesti se ei auta, käyvät vaan sanomassa, mutta mekastus jatkuu sen jälkeen kun poliisit häippäsee
- Anonyymi
saanko minäkin yhtyä aloittajaan? missäs nämä yhdynnät tapahtuu.jos ne perseilijät jotka mellastaa öisin rauhottuis kun kävis niitäkin nussimassa??
leikki sikseen kyllähän tuo häiriköinti on vakavan nuhtelun paikka,jos ei auta niin asunnon otto hallituksen haltuun on lain mukainen seuraus kerrostaloperseilystä.
- Anonyymi
Nyrkki ja ystävällinen sana tehoaa paremmin kuin pelkkä ystävällinen sana.
- Anonyymi
Väkivalta ei ole ratkaisu, itse naisena ja lyhyenä henkilönä turvaudun pelkurimaisesti vaan siihen et tiputan lapun postiluukusta, ilmoitan isännöitsijälle tai soitan poliisit
Jos oikein ärsyttää niin sit soitan ovikelloa, potkaisen ovea ja huudan et nyt se perkele meteli loppuu tai soitan poliisit, sit lähden juosten karkuun
- Anonyymi
Hemmetin ärsyttävä toi yläkerran jätkä, nukkuu päivät ja valvoo yöt, tuollainen yöllinen tavaroiden siirtelyä ja pamahdusta ja pauketta saa kuunnella lähes joka yö--__-- itselläni aikainen herätys ja voitte arvata millainen olo on huonosti nukutun yön jälkeen töissä... Isännöitsijälle olen laittanut sitä mukaa valitusta kun kuuluu hiljaisuuden jälkeen ääniä ja näillä äänillä tarkoitan just noita jysähdyksiä, pamauksia, tavaroiden tiputtelua ja siirtelyä. Mielestäni normaali ihminen osaa ajatella muitakin kanssa eläjiä. Jos ei itse käy missään ei opiskele tai töissä niin minä itsekkyys on huipussaan yöllä valvotaan ja häiritään tahalleen työssäkäyviä naapureita
- Anonyymi
On kyllä sellaisiakin kerrostalo asukkaita, joita häiritsee se kun mistään ei mitään kuulu, eikä kukaan häirittse. Minä olen yksin asuva tyyppi ja minun posti luukusta oli tipahtanu kirje, jossa uhattiin poliisilla jos häirintä ei lopu. Talomme on hyvin ääni eristetty. Mun häirintä oli sitä, kun kuuntelen aamu TV uutiset jotka alkaa puoli 7 aamulla ja parvekkeen ovi oli jääny auki, niin ehkä ääni oli kuulunu naapuriin. Mutta klo 7 saa kuulua normaalit elämän äänet, joten valitus aiheutui sen puolen tunnin takia kun telkkani oli auki 6,30 aamulla. Joten meitä mulkkeroita riittää laidasta laitaan.
Soitin itse tästä isännöitsiälle ja hommasin itselleni korva kuulo laitteet telkan kuuntelua varten. Sovimme isännöitsiän kanssa, että kuuntelen telkkaa aina kuulo laitteilla ja jos valituksia vielä tulee, niin ne on aiheettomia. Noo ei oo valitettu tämän jälkeen kyllä. Joitakin mulkeroita saattaa pitää valveilla se, että ilmastointi laitteet pitää kovaa juminaa ja huminaa talossamme.
- Anonyymi
Mun paska kusipää naapuri yläpuolelta aloittaa metelöinnin klo 21.00 (meillä talonyhtiön säännöissä lukee et viimeistään silloin ei saa pitää kovia ääniä,, ei varmaan raukka pelkuri osaa lukea), kolinaa, ryminää, tuolien siirtelyä, tavaroiden paiskomista jne. Lopettaa ehkä tuossa aamuyöllä
Nyt on tilanne sellainen et olen joutunut pitämään korvatulppia ja radiota yöllä lähes täysillä päällä et äänet peittyy. Onneksi tässä nurkkauksessa ei ole kuin 6 asuntoa, ja yläpuolella tämä kuspää- Anonyymi
Häiriköi viä kusipäitä tuntuu riittävän usein työttömiä luusereita jotka nukkuvat päivät ja illan hämärtyessä alkaa harkittu tietoinen häiriköinti joka jatkuu yleensä aamuun asti muutamaa lyhyttä taukoa lukuunottamatta. Häirintä, ilkeily tuntuu olevan hänen ainoa harrastus. Ressukkaa ei näe ulkoilemassa, lenkkipolulla ym. Häiriköinti hänen elämäntehtävä.
- Anonyymi
Aloittaja kirjoittaa "saan tehdä valituksia" . Voi kuinka ihanaa, kun hänelle tarjoutuu tilaisuus marmattaa ja valittaa.
- Anonyymi
Minä oon monta kertaa itsekin tehnyt, en tiedä onko asiasta sanottu, mutta ainakaan se ei ole auttanut, tulpat korville ja radio täysille et saa nukuttua ja herättyä töihin
- Anonyymi
Niin näinhän se on, että sen oman radion täysillä olo ei häiritse, vaan se naapurin radio häiritsee siellä seinän takana
- Anonyymi
Itse nukun korvatulpat korvissa ja radio päällä, itsellä yläkerran naapuri pitänyt yö ja ilta ääniä mitkä ei ole normaalin elämisen ääniä. Käräjäoikeuden kautta lähti kirje hänelle tilanne rauhoittunut jonkin verran, kannattaa tehdä niin monta kertaa että varmasti asialle tehdään jotakin!
Työttömyys lisääntynyt kun ei oo päivärytmiä niin suurin osa valvoo öisin ja nukkuu päivisin mikä osin aiheuttaa sen ettei ajatella et se naapuri saattaa joutua heräämään aikaisin aamulla töihin kun itse saa nukkua koko päivän.
Ennen vanhaan ajateltiin ettei naapurit kuule ja häiriinny ja oltiin hipihiljaa, kunnioitettiin muita ja kerrostalo sääntöjä, nykyään ne melujat pyyhkii sillä perseensä ja nauraa räkäisesti päälle - Anonyymi
Meidän taloa terrorisoi väkivaltainen juopporetku monen vuoden ajan. Oli kuin kuningas vaikka pelkkä sossun elätti. Aina kun saastalla oli rahat vähissä hävisi mun tallista lasinpesunestettä. No kun menekki oli niin kovaa, oli mun siirryttävä halvempaan merkkiin. Sit tulikin musta auto häntä hakemaan, loppu häiriköinti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33180781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit02490Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill682251- 1771896
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161472- 1121317
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91311Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741264RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601240Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421147