Vetäytynyt nänni ja kivuton kyhmy - voiko olla hyvänlaatuinen

Anonyymi

Hei!

Minulla on rinnassa kivuton kyhmy ja nänni on vetäytynyt. Kyhmy ei tunnu mielestäni tarkkarajaiselta eikä se liiku. Kipuilua on ollut lähinnä laajemmalti rinnassa. Onko kellään teistä ollut samat oireet? Lähinnä mietin sitä, että onko enää edes mahdollista, että kyseessä ei olisi rintasyöpä. Voiko hyvänlaatuinen kyhmy olla noin monioireinen? Olen menossa tutkimuksiin huomenna. Toivoisin vastauksia pian!

12

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi olla hyvänlaatuinen, mutta myös syöpä.

      • Anonyymi

        Oletko saanut ns. puhtaat paperit noilla oireilla? Miltään palstoilta tms. en löydä sitä mahdollisuutta oireillani. Lohduttaisi kovin, jos saisin sellaisen aidon esimerkin...


    • Anonyymi

      Heti lääkäriin!!! Kyhmy nännin vetäytyminen voi olla ensioire rintasyövästä.

    • Anonyymi

      Kai se voi olla kumpaa tahansa, mutta menehän lääkäriin pian. Itselläni ei ollut rintasyöpää, oli erilaiset kuin sinulla, mutta pelottavat oireet. Kärsin kouristuksen tai krampin omaisista kivuista sekä neulalla piston tunteesta vain toisesa rinnassa, joten olin melko peloissani ennen ultraa vastahakoista mammografiaa, jossa suostuin vain 1 kuva /rinta, sillä säteily aiheuttaa rintasyöpää.

      N-77

      • Anonyymi

        Nyt sitten imusolmukkeet jäi tutkimatta ja syöpä voi olla sielläkin.

        Mammografian röntgensäteily on niin heikkoa ettei se aiheuta rintasyöpää, kadulla kävellessä saa säteilyä enemmän. Valtavasti suuremman rintasyöpäriskin aiheuttaa e-pillerit.

        Ultralla ei näy varmasti pienimpiä alkavia rintasyöpäpesäkkeitä, sitä varten tarvitaan mammografia. Mutta jos on noin vauhkona röntgenistä niin sittenhän voi mennä magneettikuvaukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sitten imusolmukkeet jäi tutkimatta ja syöpä voi olla sielläkin.

        Mammografian röntgensäteily on niin heikkoa ettei se aiheuta rintasyöpää, kadulla kävellessä saa säteilyä enemmän. Valtavasti suuremman rintasyöpäriskin aiheuttaa e-pillerit.

        Ultralla ei näy varmasti pienimpiä alkavia rintasyöpäpesäkkeitä, sitä varten tarvitaan mammografia. Mutta jos on noin vauhkona röntgenistä niin sittenhän voi mennä magneettikuvaukseen.

        Lääkäri sanoi että imusolmukkeet tutkittiin, ainakin jollain menetelmällä. En viitsi olla niin vauhkona rintasyövästä...Aion ottaa max. annokset estrogeenia ettei tule vaihtari oireita, haluan ottaa riskit itse omalla vastuulla, tai ehkä e-pillerit tekis saman vaikutuksen, kuin hormonikorvaus? onko kellään tietoa auttaako e-pillerit jos on alhainen estrogeeni veressä. olen 42-v. Voin lopettaa satunnaisen tupakointini, poltan vain kun on ummetusta, mutta nyt on ruokavalio siihen auttanut. Kainalo on kipeä, mutta se näyttäisi tulleen sheivaamisesta ja sen jälkeen laitan heti alumiinitonta dödöä niin se on ärsyttänyt. Suvussa ei ole rintasyöpää. Muuten, mammografiakaa ei paljasta kaikkia syöpiä. funtionaalisten lääkäreitten mukaan. En ottaisi itse ikinä sytostaatteja tai sädehoitoa, monille seuraa sydämen pysyvä vajis jne, eikä ne hoidot paranna kuin 50%. Ottaisin täysrinnan poiston ja curkumaa sekä inkivääriä itse.

        N-77


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkäri sanoi että imusolmukkeet tutkittiin, ainakin jollain menetelmällä. En viitsi olla niin vauhkona rintasyövästä...Aion ottaa max. annokset estrogeenia ettei tule vaihtari oireita, haluan ottaa riskit itse omalla vastuulla, tai ehkä e-pillerit tekis saman vaikutuksen, kuin hormonikorvaus? onko kellään tietoa auttaako e-pillerit jos on alhainen estrogeeni veressä. olen 42-v. Voin lopettaa satunnaisen tupakointini, poltan vain kun on ummetusta, mutta nyt on ruokavalio siihen auttanut. Kainalo on kipeä, mutta se näyttäisi tulleen sheivaamisesta ja sen jälkeen laitan heti alumiinitonta dödöä niin se on ärsyttänyt. Suvussa ei ole rintasyöpää. Muuten, mammografiakaa ei paljasta kaikkia syöpiä. funtionaalisten lääkäreitten mukaan. En ottaisi itse ikinä sytostaatteja tai sädehoitoa, monille seuraa sydämen pysyvä vajis jne, eikä ne hoidot paranna kuin 50%. Ottaisin täysrinnan poiston ja curkumaa sekä inkivääriä itse.

        N-77

        "En ottaisi itse ikinä sytostaatteja tai sädehoitoa, monille seuraa sydämen pysyvä vajis jne, eikä ne hoidot paranna kuin 50%"

        Olen sairastanut rintasyövän 16 vuotta sitten ja toistaiseksi olen terve, kiitos suomalaisen hoidon. Sinulla on kummalliset tiedot. Ilman sytostaatteja ja usein myös sädehoitoja sinä kuolisit. Siinä ei kurkumat, inkiväärit sun muut paljon auta. Sitä paitsi Suomessa paranee noin 90 prosenttia lääketieteellisillä hoidoilla - pelkkä leikkaus ei auta, jos syöpä on levinnyt maksaan, luustoon, keuhkoihin, imusomukkeisiin tai jopa aivoihin. Mikään lääketieteen ulkopuolinen hoito ei auta, se ovat monet saaneet katkerasti kokea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En ottaisi itse ikinä sytostaatteja tai sädehoitoa, monille seuraa sydämen pysyvä vajis jne, eikä ne hoidot paranna kuin 50%"

        Olen sairastanut rintasyövän 16 vuotta sitten ja toistaiseksi olen terve, kiitos suomalaisen hoidon. Sinulla on kummalliset tiedot. Ilman sytostaatteja ja usein myös sädehoitoja sinä kuolisit. Siinä ei kurkumat, inkiväärit sun muut paljon auta. Sitä paitsi Suomessa paranee noin 90 prosenttia lääketieteellisillä hoidoilla - pelkkä leikkaus ei auta, jos syöpä on levinnyt maksaan, luustoon, keuhkoihin, imusomukkeisiin tai jopa aivoihin. Mikään lääketieteen ulkopuolinen hoito ei auta, se ovat monet saaneet katkerasti kokea.

        En nyt sanoisi ihna noinkaan että ilman sytostaatteja ja sädehoitoa kuolee.
        Minulla on diagnosoitu rintasyöpä, johon ainoa hoito jota saan on estrogeenin estäjä koska syöpäni on hormooniherkkä. Siis käyttää estrogeenia kasvaakseen, ja kun ei sitä saa, kasvain on kutistunut pois. sytoja en ole koskaan saanut ja onkologini mukaan en niitä tarvitse.
        Syöpäni ei ole levinnyt mihinkään, on hitaasti kasvavaa ja paikallaan pysyvää laatua. Minulle tehtiin mammografia, paksuneulanäyte otettiin, ct-kuvaus sekä isotooppikuvaus. Syöpää ei ole löydetty mistään muualta päin kropastani.
        Kontrollikäynti onkologilla kolmen kuukauden välein jolloin otetaan myös verikokeet. Vointini on hyvä, en tunne olevani millään tavalla sairas ja onnekseni lääke ei kohdallani aiheuttanut alun pahoinvointia ym. pientä kremppaa minkäänlaisia haittavaikutuksia.
        Totta on se, että kyllä joidenkin ihmeyrttien varaan heittäytyminen on aika varmaa itsemurhaa. Joskus, mutta todella harvoin syöpäkasvain koteloituu ja pysyy rauhallisena. Tiedän itse yhden tapauksen. Olen siis sairaanhoitaja itse ja työelämässä.
        "Aion ottaa max. annokset estrogeenia ettei tule vaihtari oireita, haluan ottaa riskit itse omalla vastuulla, tai ehkä e-pillerit tekis saman vaikutuksen, kuin hormonikorvaus? onko kellään tietoa auttaako e-pillerit jos on alhainen estrogeeni veressä." Sinä joka tämän kirjoitit, toivottavasti syöpäsi ei ole hormoniherkkä, mitä noin 90% rintasyövistä on...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt sanoisi ihna noinkaan että ilman sytostaatteja ja sädehoitoa kuolee.
        Minulla on diagnosoitu rintasyöpä, johon ainoa hoito jota saan on estrogeenin estäjä koska syöpäni on hormooniherkkä. Siis käyttää estrogeenia kasvaakseen, ja kun ei sitä saa, kasvain on kutistunut pois. sytoja en ole koskaan saanut ja onkologini mukaan en niitä tarvitse.
        Syöpäni ei ole levinnyt mihinkään, on hitaasti kasvavaa ja paikallaan pysyvää laatua. Minulle tehtiin mammografia, paksuneulanäyte otettiin, ct-kuvaus sekä isotooppikuvaus. Syöpää ei ole löydetty mistään muualta päin kropastani.
        Kontrollikäynti onkologilla kolmen kuukauden välein jolloin otetaan myös verikokeet. Vointini on hyvä, en tunne olevani millään tavalla sairas ja onnekseni lääke ei kohdallani aiheuttanut alun pahoinvointia ym. pientä kremppaa minkäänlaisia haittavaikutuksia.
        Totta on se, että kyllä joidenkin ihmeyrttien varaan heittäytyminen on aika varmaa itsemurhaa. Joskus, mutta todella harvoin syöpäkasvain koteloituu ja pysyy rauhallisena. Tiedän itse yhden tapauksen. Olen siis sairaanhoitaja itse ja työelämässä.
        "Aion ottaa max. annokset estrogeenia ettei tule vaihtari oireita, haluan ottaa riskit itse omalla vastuulla, tai ehkä e-pillerit tekis saman vaikutuksen, kuin hormonikorvaus? onko kellään tietoa auttaako e-pillerit jos on alhainen estrogeeni veressä." Sinä joka tämän kirjoitit, toivottavasti syöpäsi ei ole hormoniherkkä, mitä noin 90% rintasyövistä on...

        Lisään tähän infoa estrogeenin vaikutuksesta rintasyövässä. Kannattaa lukea! https://rintasyopa.fi/rintasyovan-hoito/hormonihoito/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt sanoisi ihna noinkaan että ilman sytostaatteja ja sädehoitoa kuolee.
        Minulla on diagnosoitu rintasyöpä, johon ainoa hoito jota saan on estrogeenin estäjä koska syöpäni on hormooniherkkä. Siis käyttää estrogeenia kasvaakseen, ja kun ei sitä saa, kasvain on kutistunut pois. sytoja en ole koskaan saanut ja onkologini mukaan en niitä tarvitse.
        Syöpäni ei ole levinnyt mihinkään, on hitaasti kasvavaa ja paikallaan pysyvää laatua. Minulle tehtiin mammografia, paksuneulanäyte otettiin, ct-kuvaus sekä isotooppikuvaus. Syöpää ei ole löydetty mistään muualta päin kropastani.
        Kontrollikäynti onkologilla kolmen kuukauden välein jolloin otetaan myös verikokeet. Vointini on hyvä, en tunne olevani millään tavalla sairas ja onnekseni lääke ei kohdallani aiheuttanut alun pahoinvointia ym. pientä kremppaa minkäänlaisia haittavaikutuksia.
        Totta on se, että kyllä joidenkin ihmeyrttien varaan heittäytyminen on aika varmaa itsemurhaa. Joskus, mutta todella harvoin syöpäkasvain koteloituu ja pysyy rauhallisena. Tiedän itse yhden tapauksen. Olen siis sairaanhoitaja itse ja työelämässä.
        "Aion ottaa max. annokset estrogeenia ettei tule vaihtari oireita, haluan ottaa riskit itse omalla vastuulla, tai ehkä e-pillerit tekis saman vaikutuksen, kuin hormonikorvaus? onko kellään tietoa auttaako e-pillerit jos on alhainen estrogeeni veressä." Sinä joka tämän kirjoitit, toivottavasti syöpäsi ei ole hormoniherkkä, mitä noin 90% rintasyövistä on...

        Et ehkä lukenut tarkkaan , minulla ei onneksi ole syöpää. Vain epäilin sitä ennen tutkimuksia. Nuorella ihmisellä on estrogeenia, joka takaa hyvinvoinnin ja hyvän seksin, en usko että luonnollinen hormoni jota on aina ollut kehossa muuttuu yhtäkkiä vaaralliseksi, ja otan riskin anyway. mielummin kuolenkin kuin vähennän seksin määrää tai laatua, se on ihan oma mielipiteeni ja oma asiani. aion osataa myös anonyymisti DHEA:ta ja prelognonia, vai mikä se esihormoni olikaan. sekä NADH/NAD . Jos on jo hormoniherkkä syöpä, niin sitten on tosiaan mietittävä syöpäpotilaan kannattaako käytää estrogeenia!

        N-77


    • Anonyymi

      Entä kun olen polttanut 20 v sillointällöin, 0-1 savuketta päivässä. Onko siitä vielä hyötyä kun nyt lopetan kokonaan polttamisen? Hyödyttääkö enää mitään lopettaminen, ei siis vielä ole syöpää. Oletteko polttaneet ja kuinka paljon?
      Kaikille ei tule syöpää vaik polttaisi askeja joka päivä, mut joillekin vähästäkin. Käytän paljon luomua, fluoritonta hammastahnaa, on muoviton vedenkeitin jne, sekä paleo ruoka, eli en kovin epäterveellisesti elä.

      N-77

    • Anonyymi

      Hyviä vointeja ja terveyttä kaikille joilla on ollut syöpä :) Muistakaa ulkoilla raittiissa ilmassa voinnin mukaan.

      N-77

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe