Otavan kirjasäätiön apurahat

Kuinkahan vaikea sieltä on saada mitään? Suosivatko omia vanhoja tuttujaan, tms?
8760
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Oman kustantamon kirjailijoille tarkoitettuja mitä olen katsonut saaneiden listoja.

Äänestä
  • En löytänyt sivuilta saaneiden listoja eri vuosilta.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

En löytänyt sivuilta saaneiden listoja eri vuosilta.

Silloin kun itse hain, niin jostain löytyi lista saaneista. Siellä oli Otavan kääntäjiä ja kirjailijoita enimmäkseen, kun googlasin nimiä. Kaikkia nimiä en kyllä katsonut.

Äänestä

Entä jos ei ole julkaisuja mutta on menestynyt kustantamon kilpailussa? Mietin vaan heitä, jotka palkitaan rikoskilpailussa. Onko heidän mahdollista saada apurahaa?

Äänestä
  • Uskoisin, että sitten voi saada.

Äänestä

Otavan Kirjasäätiöltä on käytännössä mahdotonta saada apurahaa, eivätkä he edes julkaise listaa saajista missään. Lieneekö siksi, että saajat ovat ennen kaikkea otavalaisia? Itse olen kaupallisella kustantamolla julkaissut kirjailija, enkä ole koskaan saanut Otavalta apurahaa. Olen jo alkanut epäilemään myöntävätkö he edes mitään. Miksi ihmeessä salailu saajista?

Äänestä
  • Tubettajan käsikirja (Otava 2017). "Tämän kirjan tekemistä ovat tukeneet Otavan kirjasäätiö ja Suomen tietokirjailijat ry"

Tuskin kyse on kahvista... veikkaan apurahaa.

Äänestä

• Ei säätiöllä ole mitään velvollisuuksia kertoa julkisesti kenelle rahoja on myönnetty, joten ei se mitään salailua ole.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Anonyymi kirjoitti:

Kuinkahan vaikea sieltä on saada mitään? Suosivatko omia vanhoja tuttujaan, tms?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu