Mihin omaishoidon rahat valuu?

Anonyymi

48

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Monenko omaishoitajan hyvinvointia olisi tuolla summalla saatu kohennettua?
      Inttervallihoitopaikkoja, sijaisia ym.

• Anonyymi

Vaikka kuinka monta. Palkan ainakin saavat omaishoitajien tukihenkilöstö.

• Anonyymi

Olin muutaman vuoden omaishoitjana. En jaksanut ja omaishoidon ohjaaja muuttui
        ilkeäksi kun lopetin. Suunnittelimme kotihoidon hoitamaan. Naljaili ohjaaja kun sanoin en
        pese saa kotihoito pestä. Sanoi " ei pese vaikka on naimisissa" kun juttelimme terveydenhoitaja
        oli mukana suunnittelemassa. Hän sanoikin että olen väsynyt ymmärrettävää se.
        Olin tosiaan väsynyt siksi tuon sanoinkin.
        Jäi siis omaishoito pois ja tuli kotihoito. Se oli maksullinen käytetyn ajan mukaan tunneilla.
        Kotihoito oli hyvä kun itse valvoin muun ajan ja hälytin apua ja ambulanssin kun oli kaatuilua.
        Sitten saimme hänelle intervallijaksot kotihoidon tiimin ja lääkärin kanssa sovituksi.
        Kotihoito maksut ja intervallimaksut maksoi hoidettava. Pankin kautta. Oli sopimus tehty että voin maksaa hänen tililtä verkkopankissa. Ei olisi maksut muuten toimineet.
        En saanut mistään palkkaa. Tuntui lopulla etten jaksa, mutta kun huomasin että sairaus on pitemmällä niin katoin että jotenkin on jaksettav loppuun.
        Tulikin sairaalajaksoja. Intevallijaksoilta vietiin jokus sairaalaan.
        Tuli viimeinen sairaalajakso. Kipua oli ja apua huusi sängyssä kun kävimme katsomassa.
        Halusin neuvotella hoitajien kanssa. Lääkäri oli sitä mieltä että kipupumppu ja saattohoito.
        Sitä kesti kaksi päivää kun hengitys oli loppunut. Onneksi pahin vaihe ei ollut pitkä.
        Alzheimeria hän sairasti 9 vuotta. Kyllä se vierellä kulkeminen oli väsyttävää ja aina valvottava mitä satuu! Lisäksi itsellä on sydänsairauksia ja muita sairauksia.
        Olisi tullut viimein päätös laitoshoidosta, mutta se ei ehtinyt koskaan, vaikka sitä oli pyydetty aiemmin monta kertaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ilkeäksi kun lopetin. Suunnittelimme kotihoidon hoitamaan. Naljaili ohjaaja kun sanoin en
        pese saa kotihoito pestä. Sanoi " ei pese vaikka on naimisissa" kun juttelimme terveydenhoitaja
        Jäi siis omaishoito pois ja tuli kotihoito. Se oli maksullinen käytetyn ajan mukaan tunneilla.
        Kotihoito oli hyvä kun itse valvoin muun ajan ja hälytin apua ja ambulanssin kun oli kaatuilua.
        Sitten saimme hänelle intervallijaksot kotihoidon tiimin ja lääkärin kanssa sovituksi.
        Kotihoito maksut ja intervallimaksut maksoi hoidettava. Pankin kautta. Oli sopimus tehty että voin maksaa hänen tililtä verkkopankissa. Ei olisi maksut muuten toimineet.
        En saanut mistään palkkaa. Tuntui lopulla etten jaksa, mutta kun huomasin että sairaus on pitemmällä niin katoin että jotenkin on jaksettav loppuun.
        Tuli viimeinen sairaalajakso. Kipua oli ja apua huusi sängyssä kun kävimme katsomassa.
        Halusin neuvotella hoitajien kanssa. Lääkäri oli sitä mieltä että kipupumppu ja saattohoito.
        Sitä kesti kaksi päivää kun hengitys oli loppunut. Onneksi pahin vaihe ei ollut pitkä.
        Alzheimeria hän sairasti 9 vuotta. Kyllä se vierellä kulkeminen oli väsyttävää ja aina valvottava mitä satuu! Lisäksi itsellä on sydänsairauksia ja muita sairauksia.
        Olisi tullut viimein päätös laitoshoidosta, mutta se ei ehtinyt koskaan, vaikka sitä oli pyydetty aiemmin monta kertaa!

En saanut mitään palkkaa tai muuta mutta olin kiinni hoidettavassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli suunniteltu että omaishoitajien terveys ja sopivuus tarkastetaan
        Näin ei tapahtunut ja aika sairaana " joutui vain hoitamaan ei muua auttanut"
        Siinä kohdassa mentiin pelkillä lupauksilla. Kyllä ne hoitaa kuitenkin,
        vaikka olisivat itse hoidon tarpeessa. Niin se meni oikeesti tuo asiakin.
        Joten kaikenlaista lupailtu vaan. Kun ei itse tiedä miten raskasta hoitaa toista
        kun itsekin vaatisi parempaa hoitoa. Kiitos vaan miten meitä käytetty hyväksi!
        Yhteiskunta säästi sairaiden kustannukselle. Miksi aloimme hoitaa heitä???
        Ilman tukea!!

• Anonyymi

Omaishoidon rahat valuvat siihen kuuluisaan "Kankkulan kaivoon".

• Anonyymi

Voittoa tavoittelemattomien pohjattomaan kaivoon.

• Anonyymi

Taitaa valua kansanedustajien, ministerereiden palkkoihin,korotuksiin sekä avustajien suureen määrään ja isoihin palkkoihin sekä etuihin.

Valuu myös yksityisyrittäjien etuihin ,avustuksiin sekä erilaisiin tukiin.

Minusta tulisi karsia kaikki yrittäjien edut, maatalouden edut, kukaei pysty omillaan olemaan yrittäjä voi vaihtaa maata.

Myös erilaiset tuet pois rikkailta, verotuksen kiristäminen heille sekä yritystuet pois kaikilta.

Kyllä tuolla jo säsätöjä tulee, kun ne poistuvat.

Vankiloista pois muu/ulkomaaiset omiin kotimahihinsa kärsimään tuomiot ja näistä syntyneet säästötvanhuksille ja terveydenhoitoon.

Valtion yms palkkiot,bonukset,eläkbonukset pois ja nekin säästöt vähäosaisten elämiseen ja tukiin ja pieniin eläkkeisiin.

Kukaan ei saisi saada yli 4000 euroa kuukaudessa eläkettä! Todellaahneutta ja väärin muita kohtaan, eläkerahasto hupenee juuri tuon vuoksi. Epätasa-arvoista.

• Anonyymi

Silloinhan se vasta epätasa-arvoista olisi, kun rahat ohjattaisiin vain eläkeläisille ja vähäosaisille.

• Anonyymi

Anonyymi 10.37

Kaikilta muilta kaikki pois ja mulle kaikki, näinkö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi 10.37

Kaikilta muilta kaikki pois ja mulle kaikki, näinkö?

Noinhan sitä jotkut ajattelevat .

• Anonyymi

Ei ne omaishoidon palkat/palkkiot ole suuria.
      340 € kuukauden palkasta veroon meni muistaakseni n.150 € vaikka itse olin pienellä eläkkeellä. Sekin lasketaan mukaan niin veroa tulee.
      Tuo pienimpiä palkkiota on suurempiakin tilanteesta johtuen.
      Veroja maksetaan noista palkkioista ettei kokonaan mene hoitajan taskuun.
      Kun vertaa sairaala hoidon kuluja tuo kuluu kaikkineen jo päivässä.
      Ei ihme jos yhteiskunta suosii kotihoitoa! Tulee paljon halvemmaksi.
      Yhteiskunta säästää paljon omaishoitajien työllä!!!
      Rahat voi käyttää muualla kun ei korvamerkittyjä!
      Siinä syy!!!

• Anonyymi

392€ omaishoitajan tuesta mulle jää vain 240€ kuukaudessa käteen, verot muut maksut mitätöi koko tuen.

Unohtamantta omaishoidon ympärillä hääriviä eri järjestöjä jotka saa valtavat rahasummat joka vuosi.
      Omaishoitjaliittokin saa 8.5 miljoonaa joka vuosi, mitä liitto on meidän hyväksi tehnyt?
      Tiedättekö te muut, minä en tiedä?

• Anonyymi

Maahanmuuttoonhan ne rahat tätä nykyä menee. Turha valittaa, jos äänestit viime vaaleissa muita kuin Perussuomalaisia.

• Anonyymi

Vetäkää kuntien päättävät poliitikot henkilöinä oikeuteen väärinkäytöstä.
      Asiaan pitäisi ensin saada apua lakimieheltä, kysyen onko oikeusjutulla menestymisen mahdollisuuksia.

• Anonyymi

Vai oikein poliitikot pitäisi oikeuteen haastaa? Turhaa uhoamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poliitikot hoitaa isompia asioita, ei niitä kiinnosta.

Terveisin: Pettynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joutuu normaali kansalainenkin vastuuseen virheistään tehdään niitä sitten töissä tai vapaa-aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joutuu normaali kansalainenkin vastuuseen virheistään tehdään niitä sitten töissä tai vapaa-aikana.

Juoppot ja politikot on syyntakeettomia, ei heitä saa rangaistuksilla kiusata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan yksittäinen henkilö politiikassa tee yksinään mitään päätöksiä, jotka sitten toteutuisivat. Kenet silloin voisi edes voisi oikeuteen haastaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan yksittäinen henkilö politiikassa tee yksinään mitään päätöksiä, jotka sitten toteutuisivat. Kenet silloin voisi edes voisi oikeuteen haastaa?

"Kenet silloin voisi edes voisi oikeuteen haastaa?"
        Kaikki ne jotka on kannattaneet päätöstä. Tuosta on lakikin olemassa ja rikoslain virkarikosssäännökset koskee myös valtuutettuja. Käytännössä rikoslain 40 luku jossa säädetään virkarikoksita homehtuu käytön puutteessa ja se taitaa olla vain kulissi ulkomaailmaa varten että voidaan kehua että asiat on kunnossa mutta kun oikeasti eivät oikeasti ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki ne jotka on kannattaneet päätöstä. Tuosta on lakikin olemassa ja rikoslain virkarikosssäännökset koskee myös valtuutettuja. Käytännössä rikoslain 40 luku jossa säädetään virkarikoksita homehtuu käytön puutteessa ja se taitaa olla vain kulissi ulkomaailmaa varten että voidaan kehua että asiat on kunnossa mutta kun oikeasti eivät oikeasti ole.

Tuota pykälää käytetään silloin kun poliittinen eliitti haluaa mustamaalata tai rajoittaa sananvapautta henkilöltä joka ei eliittiä nuoleskele ja miellytä.
        Esimerkkejä löytyy tämänkin päivän uutisista.

Entä nämä erilaiset järjestöt, koska näitten toimintaa aloitetaan valvoa, minne ne sadat miljoonat päätyy ja käytetäänkö niitä kohderyhmän hyväksi tehtyyn työhän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on ei politikkoja rankaista tekivät mitä hyvänsä tavan kansalainen laitetaan linnaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

HEH HEH vai on ne "virkarikoksia", kun ovat tehneet sinun mielipiteittesi vastaisia päätöksiä yhteisistä asioista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuota pykälää käytetään silloin kun poliittinen eliitti haluaa mustamaalata tai rajoittaa sananvapautta henkilöltä joka ei eliittiä nuoleskele ja miellytä.
        Esimerkkejä löytyy tämänkin päivän uutisista.

Entä nämä erilaiset järjestöt, koska näitten toimintaa aloitetaan valvoa, minne ne sadat miljoonat päätyy ja käytetäänkö niitä kohderyhmän hyväksi tehtyyn työhän.

Eikös tämä "eliitti" ole valittu tehtäviinsä "ei eliitin" päätöksillä. Olisi mietittävä tarkkaan ketä tulee äänestäneeksi.

• Anonyymi

Viranomaisia ei rangaista yhteisten varojen väärinkäytöstä. Minulle on kovin tuttua, että esim. kansaneläkeläisiä on enemmän kuin laki sallii. Ja jos teet asialle jotain, joudut itse vaikeuksiin jne...

• Anonyymi

Usein liian kalliiseen kodintekniikkaan. Halvemmallakin voi ostaa vaikka kitupiikistä http://kitupiikki.eu

• Anonyymi

Kaikki rahat sijoitetaan kolmannelle sektorille, tämä sektori ohjaa kaikki työttömät yhdessä sosiaalitoimen kanssa kuntouttavaan työtoimintaan. Motiivina tälle on että kunta saa ilmaisia työntekijöitä, kunnan ei tarvitse maksaa sakkomaksuja valtiolle ja työllisyysprosentti saadaan vääristeltyä todellista suuremmaksi!

• Anonyymi

Minä olen TODELLA kyllästynyt, en jaksa edes välittää enää. Ei tämä omaishoito enää täytä edes farssiakaan.

Nimimerkki:Todella pettynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen TODELLA kyllästynyt, en jaksa edes välittää enää. Ei tämä omaishoito enää täytä edes farssiakaan.

Nimimerkki:Todella pettynyt.

Mitään parannusta omaishoitajia kohtaan ei jaksa enää odottaa.
        Illalla oli liiton toiminnanjohtaja haastateltavana AllfaTV:ssä, samaa tyhjää sanahelinää kuin aina ennenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitään parannusta omaishoitajia kohtaan ei jaksa enää odottaa.
        Illalla oli liiton toiminnanjohtaja haastateltavana AllfaTV:ssä, samaa tyhjää sanahelinää kuin aina ennenkin.

Iltasanomissa on juttu omaishoitajuudesta. Linkittää, pls.Omaishoitaja tuo 20.000 ecuu vuodessa säästötuloja! Ne ei näy omaishoitajilla.

Palkka tulee hoidettavan rakkaudesta hoitajalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iltasanomissa on juttu omaishoitajuudesta. Linkittää, pls.Omaishoitaja tuo 20.000 ecuu vuodessa säästötuloja! Ne ei näy omaishoitajilla.

Palkka tulee hoidettavan rakkaudesta hoitajalle.

Jos se säästö, minkä yhteiskunta saa omaishoitajuudesta, jos maksettaisiin näille omaishoitajille niin silloinhan se ei enää olisi säästöä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos se säästö, minkä yhteiskunta saa omaishoitajuudesta, jos maksettaisiin näille omaishoitajille niin silloinhan se ei enää olisi säästöä.

Poliitikot jättävät säästötoimet omaishoitajille. Politiikka on sitä kähmintää...hyvä veli systeemit ym.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poliitikot jättävät säästötoimet omaishoitajille. Politiikka on sitä kähmintää...hyvä veli systeemit ym.

Verovaroista se omaishoitajien palkka maksetaan. Mistä/keneltä ottaisitte pois, jotta sillä rahamäärällä voitaisiin korottaa omaishoitajien palkkoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Verovaroista se omaishoitajien palkka maksetaan. Mistä/keneltä ottaisitte pois, jotta sillä rahamäärällä voitaisiin korottaa omaishoitajien palkkoja?

Ensimmäisenä tulee mieleen nämä demarien kukkahattukerhot joille syydetään satoja miljoonia joka vuosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kansanedustajien ja heidän avustaviensa palkoista voisi lohkaista palasen ja onhan nämä ministeritkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kansanedustajien ja heidän avustaviensa palkoista voisi lohkaista palasen ja onhan nämä ministeritkin.

Taas kirjoittelee joku kateellinen tälle palstalle.
        Hänen kantansa on, että ei omaishoitajille mitään palkkaa.
        Siis omaishoitajat lisätköön hänenkin hyvinvointiaan , tekemällä ilmaista hoitotyötä kotonaan.
        On tunteeton ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas kirjoittelee joku kateellinen tälle palstalle.
        Hänen kantansa on, että ei omaishoitajille mitään palkkaa.
        Siis omaishoitajat lisätköön hänenkin hyvinvointiaan , tekemällä ilmaista hoitotyötä kotonaan.
        On tunteeton ihminen.

Ymmärtääkseni näistä läheisistä kotona on aiemmin pidetty huolta ja hoidettu ilman palkkaakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärtääkseni näistä läheisistä kotona on aiemmin pidetty huolta ja hoidettu ilman palkkaakin.

Ettekö tajua että ennen oli ennen. Nyt käydään töissä ja oma perhekin on.
        Ennen maalla asuttu samassa talossa hoidettavien kanssa ja joku ollut kotona.
        Nyt ei ole enää niin. Voidaan asua aika kaukana toisistaan.
        Miten sieltä olisi mahdollista hoitaa, käydä töissä ja hoitaa oma perhe?
        Voiko sellaista edes vaatia. Ei usein mahdollista, joten muuten on järjestettävä hoito.
        Se vaan ei helppoa järjestää kun noin toimitaan vanhusten hoidon suhteen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettekö tajua että ennen oli ennen. Nyt käydään töissä ja oma perhekin on.
        Ennen maalla asuttu samassa talossa hoidettavien kanssa ja joku ollut kotona.
        Nyt ei ole enää niin. Voidaan asua aika kaukana toisistaan.
        Miten sieltä olisi mahdollista hoitaa, käydä töissä ja hoitaa oma perhe?
        Voiko sellaista edes vaatia. Ei usein mahdollista, joten muuten on järjestettävä hoito.
        Se vaan ei helppoa järjestää kun noin toimitaan vanhusten hoidon suhteen!

Omaishoitajille tarkoitetut varat ovat menneet muihin kohteisiin. Poliittiset päättäjät ovat määränneet näin.

Nimimerkki:Pettynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Verovaroista maksetaan myös työttömyyspäiväraha, asumistuki sekä toimeentulotuki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väittämä ei pidä paikkansa.

Toisaalta työttömyyskorvauksen ja asumistuen ja muutkin kelan etuudet voisi lopettaa.
        Työinto kasvaa kun yhteiskunta ei toni perheestä eteenpäin.
        Ja ainahan voi mennä kotiin vanhempien elätettäväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väittämä ei pidä paikkansa.

Toisaalta työttömyyskorvauksen ja asumistuen ja muutkin kelan etuudet voisi lopettaa.
        Työinto kasvaa kun yhteiskunta ei toni perheestä eteenpäin.
        Ja ainahan voi mennä kotiin vanhempien elätettäväksi.

Työttömyys-, asumis-, ja muut Kelan tukiin käytetyt varat pitäisi siis ohjata omaishoitajilleko? Työintoko kasvaisi, kun ei ole työtä mitä tehdä, eikä asuntoa missä asua. Eläkeläispariskuntako muuttaisi vanhempiensa luo asumaan? Järjenkäyttö olisi suotavaa näissä vastauksissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työttömyys-, asumis-, ja muut Kelan tukiin käytetyt varat pitäisi siis ohjata omaishoitajilleko? Työintoko kasvaisi, kun ei ole työtä mitä tehdä, eikä asuntoa missä asua. Eläkeläispariskuntako muuttaisi vanhempiensa luo asumaan? Järjenkäyttö olisi suotavaa näissä vastauksissa.

Tekevälle löytyy aina töitä jolla kustantaa asumisensa ja elämiksensä, eikö joutavistakin ole nyt pulaa.
        Eläjeläispariskuntakin voi nykyään olla nuori...nuorethan potee masennusta heti ulkoilusta päästyään kun ensimmäinen vastoinkäyminen astuu esiin.
        Ja ainahan voi alkaa vanhempiensa omaishoitajana. Sillä nettoaa hyvin......

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omaishoitajienko pitää kustantaa näitten työtävieroksuvien ja yliopistoissa lorvivien laiskiasten elättäminen.
        Kasvakaa aikuisiksi ja menkää töihin, vai eikö äitin helmoista uskalla lähteä?

• Anonyymi

Tanttojen ylläpitoon, eikä ne kerro ja neuvo.

• Anonyymi

Sitran ylläpitoon? Itsenäisyys on niin kallista?

• Anonyymi

Täysin unohdettuja ovat omaishoitajat. Yli 10 v olin itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6992
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2089
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1176
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe