Äiti kertoo aina minkä tein väärin

Anonyymi

Siis tossa otsikossa se jo tuli mut jos teen jotain väärin nii se kyllä varmistaa huutamalla että mä varmasti itken loppu päivän

1

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juu tiedän tunteen. Ite olen jo kasvanut aikuiseksi ja muuttanut pois kotoa aikaa sitten. Minusta vanhempien kuuluu kertoa lapselleen mitä he tekivät väärin mutta huutamiselle ja syyllistämiselle ei ole tarvetta. Itselläni se tuhosi itsetunnon ihan täysin. On tärkeää käydä keskudtelua siitä mikä sinun käytöksessäsi ei miellytä äitiäsi mutta sen pitää käydä niin kuin aikuiset. Oma äitini huusi minulle kun huusin hänelle takaisin. Miten äiti, aikuinen, voi odottaa aikuismaista käytöstä lapseltaan kun itse käyttäytyy kuin nelivuotias?
      Äidilläni oli tapana pistää minut istumaan sohvalle niin voimme "keskustella" asioista. Tarkoittaa että hän huusi minulle kurkku suorana puoli tuntia. Ja jos yritin itseäni puolustaa olin vain suuremmassa lirissä koska "puhuin hänen päällensä". Lopulta keksin sellaisen kikan että annoin hänen huuta kunnes häneltä loppui puhti ja sanoi "voit mennä." No minä olin tehnyt muistiinpanoja kaiken aikaa ja kun hän kerran oli selvästi lopettanut niin ei voinut syyttää minua päälle puhumisesta. Sanoisin että vaikka se ei reilua olekaan että sinä lapsena käyttäydyt vanhempiasi paremmin, mutta mitä aikuismaisempi sinä olet sen helpompi äitisi on huomata kuinka lapsellinen hän on.

Helppoa se ei ole. Onnea sinulle. Muista että vaikka tekisit asioita väärin se on osa kasvamista. Kunhan opit virheistäsi niin ne ei tee sinusta huonoa ihmistä etkä ansaitse huutamista. Jokainen lapsi tekee virheitä. Mitä nuorempi sen enemmän koska lapsella ei vielä ole kokemusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      140
      6321
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      71
      5249
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3685
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3280
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      117
      2457
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2286
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2028
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1618
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      17
      1338
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      81
      1198
    Aihe