Äiti kertoo aina minkä tein väärin

Anonyymi

Siis tossa otsikossa se jo tuli mut jos teen jotain väärin nii se kyllä varmistaa huutamalla että mä varmasti itken loppu päivän

1

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juu tiedän tunteen. Ite olen jo kasvanut aikuiseksi ja muuttanut pois kotoa aikaa sitten. Minusta vanhempien kuuluu kertoa lapselleen mitä he tekivät väärin mutta huutamiselle ja syyllistämiselle ei ole tarvetta. Itselläni se tuhosi itsetunnon ihan täysin. On tärkeää käydä keskudtelua siitä mikä sinun käytöksessäsi ei miellytä äitiäsi mutta sen pitää käydä niin kuin aikuiset. Oma äitini huusi minulle kun huusin hänelle takaisin. Miten äiti, aikuinen, voi odottaa aikuismaista käytöstä lapseltaan kun itse käyttäytyy kuin nelivuotias?
      Äidilläni oli tapana pistää minut istumaan sohvalle niin voimme "keskustella" asioista. Tarkoittaa että hän huusi minulle kurkku suorana puoli tuntia. Ja jos yritin itseäni puolustaa olin vain suuremmassa lirissä koska "puhuin hänen päällensä". Lopulta keksin sellaisen kikan että annoin hänen huuta kunnes häneltä loppui puhti ja sanoi "voit mennä." No minä olin tehnyt muistiinpanoja kaiken aikaa ja kun hän kerran oli selvästi lopettanut niin ei voinut syyttää minua päälle puhumisesta. Sanoisin että vaikka se ei reilua olekaan että sinä lapsena käyttäydyt vanhempiasi paremmin, mutta mitä aikuismaisempi sinä olet sen helpompi äitisi on huomata kuinka lapsellinen hän on.

Helppoa se ei ole. Onnea sinulle. Muista että vaikka tekisit asioita väärin se on osa kasvamista. Kunhan opit virheistäsi niin ne ei tee sinusta huonoa ihmistä etkä ansaitse huutamista. Jokainen lapsi tekee virheitä. Mitä nuorempi sen enemmän koska lapsella ei vielä ole kokemusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      90
      7326
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3887
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3470
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2602
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      2585
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2403
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      129
      2329
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2219
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2015
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1912
    Aihe