Uskon ratkaisut

Anonyymi

Minun mieleni, en tiedä kykeneekö se, järjelliseen ratkaisuun. Kipuilen sen asian kanssa, koska en tiedä osaanko ja kykenenkö ja samalla haluan vain olla jokin, jonka on menettänyt itsestään, kuin olisi ollut aiemmin tietämätön uskonnon tuomasta taakasta, jonkin vain osaamisen olla ja elää.

Voikohan kukaan ymmärtää, tuskin.

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tiedättekö millainen mieli on? Kun se tavallaan näkee uskontojen hölmöt jutut, mutta mielen on vaikea luovuttaa ja ymmärtää, aivan kuin se menisi jumiin, ei enää pysty ajattelemaan mitään. Asia on silloin varmaan liian vaikea käsiteltäväksi?

    • Anonyymi

      Itseasiassa se luultavasti olisi ainoa oikea ratkaisu, se on oikein, kukaan ei voisi ymmärtää, miksi voi olla oikein jättää uskonsa... mutta tiedän ihmisenä olevani ajatusmaailmaltani kuitenkin loppuviimein aikalailla oikeudenmukainen, tietenkin minussa on omat vikani... luulen, että sellaiset repivät tunteeni itseni kanssa kuitenkin jossain määrin, päättyisivät.
      En osaa selittää. En tiedä onko tärkeää itselleni loppuviimein se, ettenkö voisi uskoa Jumalaan... mutta uskonnosta, kristinuskosta ja Jeesuksesta, ne on hylättävä, koska ne ovat asioita, jotka tekevät minut vain surulliseksi ja en halua kuolla suruun.

    • Anonyymi

      Matematiikan alalla on ratkaistu tehtäviä. Esim. toisen asteen yhtälöllä voi olla kaksi ratkaisua.

      Mistä ratkaisukristillisille on tullut käsitys, että usko tai pelastus on matematiikan tehtävä, joka pitää ratkaista omilla ratkaisuilla?

      • Anonyymi

        Ajattelen, että ymmärrys lisää käsityskykyä. Jos vuosia aivopesty johonkin, vain todellisuuden ja totuuden ymmärtämisen kautta, voi saavuttaa pois aivopesun tuhoista. Ei se matematiikan tehtävä ole, en ole niin väittänytkään. Esimerkiksi lahkoissa, ihmisten on olllut hyvin vaikea uskoa näkemäänsä, vaikka ovat nähneetkin epäkohdat, ihmisen mieli, ei voi käsittää syy-seuraussuhteita aina ja pystyä rationaaliseen ajatteluun, jokin pyrkii sumentamaan näkökyvyn... ihminen tahtoo uskoa valheita, koska tahtoo uskoa kaiken hyvän olevan totta, mitä hänelle on valehdeltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelen, että ymmärrys lisää käsityskykyä. Jos vuosia aivopesty johonkin, vain todellisuuden ja totuuden ymmärtämisen kautta, voi saavuttaa pois aivopesun tuhoista. Ei se matematiikan tehtävä ole, en ole niin väittänytkään. Esimerkiksi lahkoissa, ihmisten on olllut hyvin vaikea uskoa näkemäänsä, vaikka ovat nähneetkin epäkohdat, ihmisen mieli, ei voi käsittää syy-seuraussuhteita aina ja pystyä rationaaliseen ajatteluun, jokin pyrkii sumentamaan näkökyvyn... ihminen tahtoo uskoa valheita, koska tahtoo uskoa kaiken hyvän olevan totta, mitä hänelle on valehdeltu.

        Tämä ei ole mikään älykkyyskysymys, usein lahkoihin on joutuneet ihan tavalliset ja normaalit ihmiset, heidän heikkoutensa on ollut ehkä, että he ovat tahtoneet uskoa hyvään ja ovat sivuuttaneet epäkohdat, suodattaneet ne omasta näköpiiristään etäälle, on helpompi elää valheessa joskus kuin kohdata totuus, se voi tuntua turvalliselta, voi turruttautua johonkin ja etäännyttää itsensä näkemästä, että kaikki uskonto on valhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei ole mikään älykkyyskysymys, usein lahkoihin on joutuneet ihan tavalliset ja normaalit ihmiset, heidän heikkoutensa on ollut ehkä, että he ovat tahtoneet uskoa hyvään ja ovat sivuuttaneet epäkohdat, suodattaneet ne omasta näköpiiristään etäälle, on helpompi elää valheessa joskus kuin kohdata totuus, se voi tuntua turvalliselta, voi turruttautua johonkin ja etäännyttää itsensä näkemästä, että kaikki uskonto on valhetta.

        Yksi sellainen aivojen toiminnast on, esimerkkinä... että tällaisessa tilanteessa... aivot alkaa tiedätkös, ne pyrkii menemään lukkotilaan... eli ei voisi tätä matemaattisella ratkaisulla ratkaista... koska aivot pyrkii lähettämään itselle jonkin "hätätilasignaalin", ne haluaisivat viedä ihmisen pois tilanteesta, jossa ihminen joutuisi kohtaamaan liian vaikeita asioita, ne pyrkivät kuin automaattisesti "suojautumismekanismiin".

        Minä huomaan ja tunnistan kyllä, että aivot on täysin semmoisessa lukkotilassa, en pysty ehkä edes kovin analyyttiseen ajatukseen.


    • Anonyymi

      Kristinuskoon eli Jeesuksen seuraajiksi tullaan Jeesuksen Itsensä kutsumana, ei omilla pohdinnoilla, valinnoilla, ratkaisuilla ja päätöksillä.

      Jos tämä kutsu puuttuu, eli Isä Itse ei vedä, ei ihminen mitään voi, kaikka kuinka pähkäilisi.

      Eli: kannattaisi nöyrtyä Jumalan edessä. Rukoilla. Ja odottaa.

      • Anonyymi

        Olen tehnyt niin tuhansia kertoja... ja päätynyt aina lähtöpisteeseen... ymmärsin, että sellaisten asioiden neuvojat, kuten sinäkin, vain ovat harhassa ja haluavat uskotella uhrille, että tekee jotenkin väärin joka ainut kerta tai on tekemättä... koska heidän mielestään vielä ei oltu vedetty Jumalan toimesta... ja ainaista odottamista... en enää rupea siihen.


      • Anonyymi

        Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2. Mutta helluntailaisen opin mukaan saadaan kuitenkin. Omilla ratkaisuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2. Mutta helluntailaisen opin mukaan saadaan kuitenkin. Omilla ratkaisuilla.

        Uskokin on teon ratkaisu. Minä en halua uskoa, koska en pysty siihen enää... en osaa selittää, se sisimmän tasolla aiheuttaa liian suuren taakan.

        Suurin syy on, että haluan lopettaa itseltäni sisimmässäni olevan ja sen kautta toivon, että muut ihmiset, voisin sen kautta antaa muille ihmisille enemmän iloa siitä, että olen vain eiuskova normaali ihminen. En koe uskovana olevan se, joka voisin olla eiuskovana, voisin rakastaa enemmän ihmisiä ympärilläni kuin Jeesusta ja niin olisi oikein ja etten kuluttaisi kaikkea aikaani ja tahtoani ja kapasiteettiani siihen Jeesukseen, vaan ihmisiin, jotka välittävät minusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskokin on teon ratkaisu. Minä en halua uskoa, koska en pysty siihen enää... en osaa selittää, se sisimmän tasolla aiheuttaa liian suuren taakan.

        Suurin syy on, että haluan lopettaa itseltäni sisimmässäni olevan ja sen kautta toivon, että muut ihmiset, voisin sen kautta antaa muille ihmisille enemmän iloa siitä, että olen vain eiuskova normaali ihminen. En koe uskovana olevan se, joka voisin olla eiuskovana, voisin rakastaa enemmän ihmisiä ympärilläni kuin Jeesusta ja niin olisi oikein ja etten kuluttaisi kaikkea aikaani ja tahtoani ja kapasiteettiani siihen Jeesukseen, vaan ihmisiin, jotka välittävät minusta.

        Kukaan uskovista ei ole nähnyt Jeesusta, he uskovat Jeesukseen sisimpänsä kautta... ja haluan rakastaa ihmisiä enemmän kuin jotain mitä en ole silmilläni edes koskaan nähnyt, minkä olen vain tuntenut ja loppuviimein se on... haluan olla näkyvälle läsnäoleva, en näkymättömälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan uskovista ei ole nähnyt Jeesusta, he uskovat Jeesukseen sisimpänsä kautta... ja haluan rakastaa ihmisiä enemmän kuin jotain mitä en ole silmilläni edes koskaan nähnyt, minkä olen vain tuntenut ja loppuviimein se on... haluan olla näkyvälle läsnäoleva, en näkymättömälle.

        Tavallaan se on tietoinen valinta, joka ei ole edes henkilökohtainen valinta, vaan valinta uskovalle jonka uskova haluaa tunnustaa ääneen... eli uskokin ilmenee sillä tavoin, myös uskosta luopuminen pitäisi olla prosessi, jossa tunnustetaan, että haluaa luopua muiden ihmisten tähden... en tarvitse taivaspaikkaa tulevissa, minulle riittää tämä yksi elämä täällä maanpäällä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan se on tietoinen valinta, joka ei ole edes henkilökohtainen valinta, vaan valinta uskovalle jonka uskova haluaa tunnustaa ääneen... eli uskokin ilmenee sillä tavoin, myös uskosta luopuminen pitäisi olla prosessi, jossa tunnustetaan, että haluaa luopua muiden ihmisten tähden... en tarvitse taivaspaikkaa tulevissa, minulle riittää tämä yksi elämä täällä maanpäällä...

        Onko teidän ratkaisukristillisten mielestä olemassa mitään sellaista asiaa, jota ei voisi valita omilla ratkaisuilla? Onko teillä maaginen maailmankuva?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskokin on teon ratkaisu. Minä en halua uskoa, koska en pysty siihen enää... en osaa selittää, se sisimmän tasolla aiheuttaa liian suuren taakan.

        Suurin syy on, että haluan lopettaa itseltäni sisimmässäni olevan ja sen kautta toivon, että muut ihmiset, voisin sen kautta antaa muille ihmisille enemmän iloa siitä, että olen vain eiuskova normaali ihminen. En koe uskovana olevan se, joka voisin olla eiuskovana, voisin rakastaa enemmän ihmisiä ympärilläni kuin Jeesusta ja niin olisi oikein ja etten kuluttaisi kaikkea aikaani ja tahtoani ja kapasiteettiani siihen Jeesukseen, vaan ihmisiin, jotka välittävät minusta.

        Raamatun mukainen usko ei ole ihmisen oma ratkaisu. Mutta helluntailaisten ratkaisu-uskonnossako kaikki valitaan omilla ratkaisuilla? Tapahtuuko teille koskaan mitään sellaista, jota ei olisi tilattu omilla ratkaisuilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko teidän ratkaisukristillisten mielestä olemassa mitään sellaista asiaa, jota ei voisi valita omilla ratkaisuilla? Onko teillä maaginen maailmankuva?

        Maaginen maailmankuva?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko teidän ratkaisukristillisten mielestä olemassa mitään sellaista asiaa, jota ei voisi valita omilla ratkaisuilla? Onko teillä maaginen maailmankuva?

        Sumeaa logiikkaa. Tietoisen ratkaisun tekemisessä ei ole mitään maagista. Maagista on se, jos ajattelee, että asiat vain jotenkin tapahtuvat. Ilman tietoista osuutta. Päädyin Kiinaan, hups. Heräsin aamulla ja huomasin tulleeni yöllä uskoon, hups.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukainen usko ei ole ihmisen oma ratkaisu. Mutta helluntailaisten ratkaisu-uskonnossako kaikki valitaan omilla ratkaisuilla? Tapahtuuko teille koskaan mitään sellaista, jota ei olisi tilattu omilla ratkaisuilla?

        Miksi Jumala sitten käskee tekemään raamatussa valintoja, jos ihminen ei ole siihen kykenevä? Ratkaisussa ei ole kyse siitä, että ihminen voisi valita milloin vain Jumalan. Aloite tulee aina Jumalalta. Ihmisen osuus on vastata Jumalan kutsuessa kyllä tai ei. Tämä on sitä samaa rajattua ratkaisuvaltaa, josta Lutherkin puhuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maaginen maailmankuva?

        Sellainen hokkuspokkus-landia, jossa te luulette olevanne taikureita, kaikesta päättämässä. Oletteko kaikkivaltiaita omissa kuvitelmissanne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Jumala sitten käskee tekemään raamatussa valintoja, jos ihminen ei ole siihen kykenevä? Ratkaisussa ei ole kyse siitä, että ihminen voisi valita milloin vain Jumalan. Aloite tulee aina Jumalalta. Ihmisen osuus on vastata Jumalan kutsuessa kyllä tai ei. Tämä on sitä samaa rajattua ratkaisuvaltaa, josta Lutherkin puhuu.

        Ei ole samaa kuin josta Luther puhui. Te ratkaisukristilliset hörhöilette ja hörhöilette, omia tulkintojanne joka paikkaan, jopa Lutherin suuhun. Hävytöntä.

        Aloite tulee aina Jumalalta? Mikä ihmeen aloite teille ratkaisukristillisille on tullut Jumalalta? Onko teille ilmestynyt jokin valkeuden enkeli, joka esittää Jeesusta, ja käskee Raamatun vastaisesti tehdä ratkaisuita, ja käskee julistella sitä pelastuksen perustaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Jumala sitten käskee tekemään raamatussa valintoja, jos ihminen ei ole siihen kykenevä? Ratkaisussa ei ole kyse siitä, että ihminen voisi valita milloin vain Jumalan. Aloite tulee aina Jumalalta. Ihmisen osuus on vastata Jumalan kutsuessa kyllä tai ei. Tämä on sitä samaa rajattua ratkaisuvaltaa, josta Lutherkin puhuu.

        "Miksi Jumala sitten käskee tekemään raamatussa valintoja, jos ihminen ei ole siihen kykenevä?"

        Höppölööröö. Missä Raamatun kohdassa Jumala muka väittää teidän ratkaisuoppinne mukaisesti, että pelastus on asia, josta ihminen päättää itse omilla ratkaisuillaan?
        Aatamille Jumala käski sellaisen ratkaisun, ettei söisi siitä yhdestä puusta. Ihminen ei suoriutunut edes siitäkään tehtävästä kunnolla. Tekö sitten olette olevinanne parempia omilla ratkaisuillanne, joita Jumala ei ole edes käskenyt tehdä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan uskovista ei ole nähnyt Jeesusta, he uskovat Jeesukseen sisimpänsä kautta... ja haluan rakastaa ihmisiä enemmän kuin jotain mitä en ole silmilläni edes koskaan nähnyt, minkä olen vain tuntenut ja loppuviimein se on... haluan olla näkyvälle läsnäoleva, en näkymättömälle.

        Jeesus nimittää niitä autuaiksi, jotka eivät häntä näe, mutta kuitenkin uskovat häneen.

        Se on lohdullista täällä arjenharmaudessa elettäessä.


      • Anonyymi
        Steyr kirjoitti:

        Jeesus nimittää niitä autuaiksi, jotka eivät häntä näe, mutta kuitenkin uskovat häneen.

        Se on lohdullista täällä arjenharmaudessa elettäessä.

        Mikä kellekin lohdun antaa? Lohtu on laiha ruoka.


    • Anonyymi

      viisaus on kyky valita paras ratkaisu monista erilaisista. valitse Jumlana Tahto niin kyllä se siitä <3

      Lue 4 Evankeliumia, Kuuntele ja Tottele parhaasi mukaan kaikkea mitä JEESUS Sanoi ollaksesi Kristitty = Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi! mm:

      "Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni. Luukas 14:33.

      "Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele. Luukas 12:33.

      "Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Matteus 6:24. *jotkut käännökset käyttävät sanaa "rahaa" "mammonan" kohdalla.

      "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Markus 16:15.

      Kenenkään ei tarvitse eikä pidä työskennellä rahan tai katoavaisen ruuan eteen, vaan Jumalalle. Jumala huolehtii jokaisen tarpeista, jotka Hänelle työskentelee. Tällä tavalla voimme myös selvitä pedon merkki ja suuren ahdistuksen ajat. Tätä kutsutaan "Elää Uskosta".

      ÄLÄ koskaan ota pedon merkkiä! Lue Ilmestyskirja 13 ja varmuuden vuoksi Ilmestyskirja 22

      Dokumentti aiheeseen liittyen, Englanniksi: https://www.youtube.com/watch?v=B_foDpYGVJc

      Kaikki ilmaisia ja erittäin hyödyllisiä resursseja:

      truthseeking.co.uk / katso ainakin "freesources" ja "articles".

      Youtube soittolista, Jeesuksen Opetuksiin liittyen: https://www.youtube.com/playlist?list=PLSWJU8S4WD3gulrFr5tELMJUP7n_2H3mS

      Miten saada voitto seksuaalisesta synnistä: https://www.youtube.com/watch?v=1c-Km32ZpEQ

      Teot Armo Harmonia 3 osainen soittolista: https://www.youtube.com/playlist?list=PLSWJU8S4WD3jM6iESK-IKSBkNwhtWudKY

      Pyydän että jaat tätä jokaiselle mahdollisesti kiinnostuneelle jokapuolella, Kiitos! Rakkautta ja Rauhaa

      JUMALA Todella RAKASTAA meitä ja Tahtoo Pelastaa meidät kaikki !

      • Anonyymi

        *Jumalan Tahto <3


    • Anonyymi

      Jos ei mielessään kuvittele itselleen raamatun sadistista jumalaa niin ei tarvitse siltä pelastusta eikä myöskään Jeesusta konsultiksi.
      Rationaalinen maailmankuva on pelastus sinänsä. Sen kanssa on helppo elää..

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Olen huomannut, ettei minua enää hirveästi kiinnosta uskovien liturgiat. Joskus käyn palstalla ja vain huomatakseni, kuinka mitään sanomatonta jankkausta tämäkin palsta sisältää.

        En tiedä mitä kaikkea tämä kosmos sisältää, ehkä paljon sellaista mitä en osaa ymmärtää tai kuvitellakaan... olen aikalailla varma, ettei raamatun kirjoittajatkaan ymmärtäneet kaikkea siitä mistä kaikesta tämä elämisen kokonaisuus rakentuu...

        "Jos jossain on taivas,
        olisi ikävää, jos ikuisen elämän joutuisi viettämään,
        uskovien kanssa.

        Siellä vain väiteltäisiin raamatun jakeista
        ja oikeaoppiset haluaisivat loistaa auringon lailla,
        kirkkautta säteillen, ylväinä.
        Ja he jaksaisivat kertoa, kuinka väärin ajattelen ja kuinka
        väärin elän ja olen.
        Oikeassa olemisen pakko, on vastenmielistä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut, ettei minua enää hirveästi kiinnosta uskovien liturgiat. Joskus käyn palstalla ja vain huomatakseni, kuinka mitään sanomatonta jankkausta tämäkin palsta sisältää.

        En tiedä mitä kaikkea tämä kosmos sisältää, ehkä paljon sellaista mitä en osaa ymmärtää tai kuvitellakaan... olen aikalailla varma, ettei raamatun kirjoittajatkaan ymmärtäneet kaikkea siitä mistä kaikesta tämä elämisen kokonaisuus rakentuu...

        "Jos jossain on taivas,
        olisi ikävää, jos ikuisen elämän joutuisi viettämään,
        uskovien kanssa.

        Siellä vain väiteltäisiin raamatun jakeista
        ja oikeaoppiset haluaisivat loistaa auringon lailla,
        kirkkautta säteillen, ylväinä.
        Ja he jaksaisivat kertoa, kuinka väärin ajattelen ja kuinka
        väärin elän ja olen.
        Oikeassa olemisen pakko, on vastenmielistä."

        Helluntailaisessa ratkaisu-uskonnossa ei tarvitse olla oikeaoppinen, koska ei tarvitse tietää yhtään Raamatun jaetta, eikä edes evankeliumista mitään, vaan ainoastaan typerä ratkaisun jankuttaminen: "tee ratkaisu, tee ratkaisu, ratkaisu pitää tehdä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisessa ratkaisu-uskonnossa ei tarvitse olla oikeaoppinen, koska ei tarvitse tietää yhtään Raamatun jaetta, eikä edes evankeliumista mitään, vaan ainoastaan typerä ratkaisun jankuttaminen: "tee ratkaisu, tee ratkaisu, ratkaisu pitää tehdä".

        Minusta helluntailaisuus ei paljoa eroa muistakaan kristinuskon suunnista, vapaaseurakuntalaiset, adventistit, pabtistit jne... luterilaisuudessakin voidaan korostaa samoja asioita, henkilökohtaisen mieltymyksen mukaan, monet ovat esimerkiksi luterilaisia, mutta käyvät muiden suuntausten tilaisuuksissa, yhteiskristillisyyskin on ollut ainakin jossain vaiheessa in juttu, yhteiskristilliset tapahtumat.
        Helluntailaisuudessa on erit painotukset ja painotusarvot voivat vaihdella uskonsuuntauksissa ja koko kristinuskossa, aikakauden mieltymysten mukaan. Helluntailaisuudessa ehkä paljon korostetaan kielillä puhumista ja "parantamisasioita", mutta mitä olen helluntailaisia kohdannut, useat pitävät hyvinkin tärkeänä raamatun oikeaa ymmärtämistä, tietenkin hassua on se, että raamatun jokainen yksilöuskova tuntuu ymmärtävän jokainen omalla tavalla oikein ja muiden selitykset eivät useinkaan kelpaa, eli yhtä monta selitystä kuin selittäjääkin.

        En väitä, etteikö olisi asioita, jotka ovat yliluonnollisia. Itselleni on tapahtunut elämäni aikana paljon asioita, jotka eivät ole ehkä täysin vain järjen kautta selitettävissä. En vain usko, normikristityn mukaan asioista ja en oikein muutenkaan tiedä, mitä sellaiset yliluonnolliset jutut on mitä elämässä tapahtuu, en osaa sanoa, enkä tiedä onko niitä väliäkään ymmärtää.

        Tämä maailmankaikkeus mikä täällä on olemassa, kertoo paljon asioita, jos osaisimme kuunnella sitä ja ymmärtäisimme asioiden merkitykset.


      • Anonyymi

        Kerroppas sinä joka tuota huuhaata tarjoat pitkin foorumia, niin siitä kun tulit ilman omaa tahtoa Jeesuksen seuraajaksi, miten se tapahtui, yölläkö nukkuessasi sait uuden sydämen, kerro siitä kjiinnostaa kuulla kuinka Jeesus pelastaa ihan väkisin, tulee sorkkaraudalla miehen sydämeen ja väkisin siivoaa koko pirtin, kerro siitä ok !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppas sinä joka tuota huuhaata tarjoat pitkin foorumia, niin siitä kun tulit ilman omaa tahtoa Jeesuksen seuraajaksi, miten se tapahtui, yölläkö nukkuessasi sait uuden sydämen, kerro siitä kjiinnostaa kuulla kuinka Jeesus pelastaa ihan väkisin, tulee sorkkaraudalla miehen sydämeen ja väkisin siivoaa koko pirtin, kerro siitä ok !

        Et kirjoittanut minulle mutta nyt on pakko sanoa että onpa sinulla tokuttoman typerä mielipide!

        Typerää on vetää asia aivan äärilaitaan ja puhua mielikuvituksellisista asioista: "kuinka Jeesus pelastaa ihan väkisin, tulee sorkkaraudalla miehen sydämeen ja väkisin siivoaa koko pirtin". Tyhmän puhetta joka ei itse ymmärrä kristinuskosta juuri mitään vaan on helluntailaisen ratkaisupopin kannattaja jota lihan mielellä ihmisille heidän harhauttamisekseen opetetaan.

        Pidä suusi kiinni jos et osaa muuta kuin kraakkua varisten lailla!


    • Anonyymi

      Siinä sitä jauhetaan asiaa kukahan sen jauhamisen ratkaisi että jauhanki nyt vaiko huomenna ja jauhanko ollenkaan, evoluutioko se oli asialla, kuten sekin ettäö ulos mennessä useimmat tajuaa laittaa jotain jalkoihinsa ainakin jos on lunta puoli metriä pihalla!

      Sitten ollaan niin viisaita että ei mitään rajaa, Jumalaa ei ole kuulemma ollenkaan, suuri ja musta sattuma se on kaiken takana, siihen uskotaan kyllä eli ratkaisuja tehdään aamusta iltaan, mutta Jumala..... eiiii sitä ei voi uskoa.

      voiko olla mitään surkeampaa kuin sielunvihollisen pettämä ihmispoloinen.

      elämän leipä on edessä pöydällä, mutt akun ei voi ratkaista ei voi, parempi kuolla nälkään pöydän alle, onnellisena evoluution ohjaamana yksilönä tietenkin.

      • Anonyymi

        Kun kirjoitan hengellisellä palstalla, en suuremmin pohdi evoluution kannalta asioita, minulla ei ole ehkä mielipidettä evoluutioon sillä tavoin, että sanoisin sen olevan ehdoton totuus, se on asia, joka on jonkin tieteen keinoin esitetty mielipide johonkin siihen mitä sanotaan asioiden synnystä. Monet asiat ovat uskon asioita ja ei niihin tarvitse välttämättä luoda mielipidettä, jonka pitää esittää ehdottomana totuutena.

        "Ajattelen siis olen" Descartes. Se kuvaa ehkä ajattelufilosofiaani.


    • Anonyymi

      Aloittajalle: En heti avauksestasi ymmärtänyt mitä yrität sanoa kun ilmaisit itseäsi vähän sekavasti. Ilmeisesti kyse ei niinkään ollut kommunikoinnista vaan jonkunlaisestaitsereflektoinnista tilanteessasi ku npohdit kristinuskon jättämistä tai jäämistä elämästäsi? Osunko yhtään oikeaan?

      Minusta näyttää siltä että olet tekemässä jonkinlaista surutyötä ja siirtynyt henkilökohtaisista epäilyksistä aktiiviseen irtaantumisprosessiin mutta koska se ei tapahdu kivuttomasti ja se jonkin verran myös painanee sinua?

      Tuot esille mm. että haluaisit "rakastaa lähimmäisiäsi enemmän kuin Jeesusta" ja tämä lienee eräs niistä syistä jonka takia olet nyt kääntämässä suuntaa?

      Toinen vaihtoehto jonka näen, on ettet olekaan ollut vielä sisällä uskossa vaan etsikkoajan keskellä jo pitkään. Olet kokenut sydämessäsi Jumalan kutsua muttet ole tahtonut vielä käydä siitä ahtaasta portista sisälle vaan etsinyt mahdollisuutta olla ns. luopumatta omasta elämästäsi ja rakkaudesta sellaisia asioita kohtaan jotka olet ymmärtänyt Raamatun perusteella synneiksi?

      Pohdiskelin että miksi koet kristinuskon olevan este rakastaa lähimmäisäsi koko sydämestäsi ja miksi sinusta tuntuu siltä että Jeesuksen ralastaminen yli kaiken, on jotain pois siitä miten voit rakastaa lähimmäistäsi?

      Minusta kristitty voi ja hänen tuleekin rakastaa lähimmäistäänkin sillä kaikella rakkaudella joka hänellä on. Ei rakkaus ole sellainen asia jota on kullakin esimerkiksi vaikka litra, ja kun siitä kaataa jollekin puoli litraa niin muille annettavaksi jää enää toiset puoli litraa. Minusta siis perustelusi, jonka mukaan haluaisit luopua kokonaan kristillisestä uskosta, ontuu perusteluna ja epäilen että tähän liittyy nyt jotain jota et ole sanonut meille ääneen, ehkääpä et ole myöntänyt sitä vielä ihan rehdisti itsellesikään?

      Osunko oikeaan jos arvaan että todellinen syy uskosta luopumiseen on viehtymys eli kiusaus vaikkapa homoseksuaalisuuteen tai muuhun sellaiseen jonka olet ymmärtänyt Jumalan sanasta synniksi. Verhoat tosin asian "lähimmäisen rakastamiseksi", mutta oikein ymmärrettynä usko ei mitenkään rajoita lähimmäisenrakastamista, vaan pikemminkin luo sille oikean ja terveen pohjan.

      Olisiko aika kohdata rehellisesti asiat? Vai menenkö arveluissani ihan metsään?

      • Anonyymi

        ... ja vielä sen verran ihan pohdittavaksi että mitä arvelet lähimmäisiäsi auttavan se että sinä luopuisit kristinuskosta?

        -Saavatko he sinulta enemmän rakkautta? Mikset voisi uskovanakin rakastaa heitä yhtä paljon?

        -Jos pelkäät ettet haluaisi menn taivaaseen ilman heitä, niin kysyn sinulta auttaako se heitä että luovut uskosta, että he pääsevät "helpommin" taivaaseen ja välttävät helvetin? Et kai ajattele tosissasi että luovut uskosta siksi että jos he joutuvat helvettiin, heidän olisi siellä jotenkin helpompi kun sinäkin olet siellä? Luuletko että siellä ollaan yhdessä perhekunnittain?

        - Jos katselisit jotain toista, joka kirjoittelisi tällaisia kuin olet kirjoittanut ja niin luulen että ajattelisit tuon uskosta luopumista harkitsevan lähimmäisten kannalta olevan kaikkein parasta SE että heillä on joku joka rukoilee heidän puolestaan joka päivä? Jos TODELLA rakastat heitä, eikö jo tämä olisi hyvä syy olla uskossa?

        Varmaan soisit että joku heidän puolestaan edes rukouilisi? Ehkä se tehtävä onkin tarkoitettu juuri sinulle?


      • Anonyymi

        Kiitos pitkästä ja sellaisesta vastauksesta, jossa koen kuin haluaisit ymmärtää.

        Tuo itsereflektointi on hyvä termi ja teen paljon sitä näiden palstojen kautta, että tavallaan teen tätä kirjoittamista näillä palstoilla myös oman kasvun ja oppimisen tueksi ja varmaan myös ympäristön reaktioilla voi olla jokin osuutensa siihen, miten teen itsetutkimusta, tai ympäristön kanssa vuorovaikutuksessa oleminen... paljolti siinä mitä sanoit näin asin pointtia.

        Tuo ahdasportti, niin... olen rehellinen, minulla on ollut sellainen uskon vaihe joskus nuorempana,jossa hyvin keskeisenä uskonperustana oli se luopuminen ja sen kautta ahtaanportin tie, Jeesuksen luokse. En säikähdä sitä, kun siitä kirjoitat hieman yllättäen palstalla, jossa ei ehkä siitä niin keskustella yleensäottaen.

        Minä en ajattele, että uskon jättämisessä olisi kyse siitä, että haluaisin, tehdä jotain asiaa, joka olisi kiusaus,... en muistanutkaan, että aloituksessani oli ihan selkeä sellainen ajatus, jonka tiedon jyvällä olet, mutta itseasiassa kyse on jotenkin ihan päinvastaisesta kuin ajattelet, ajatuksen lähtökohta on, että luopumalla uskosta, tekeekin hyvää muille, en tietenkään koe tarpeelliseksi kertoa palstalla kaiken yksityiskohtia... mutta luopumalla uskosta, rakkauteni kohde, kokemus, tunne, ymmärrys... se mitä sisäisesti koen, mikä edustaa ajatusta hyvästä, minun rakkauteni kohde tulee olla ensisijaisesti lähellä olevat ihmiset... ei jokin, mitä ei voi nähdä. Se usko mikä on sisäisesti ollut, niin... on vuosien aikana enemmän satuttanut ja repinyt, vahingoittanut... ja en syytä siitä uskoa varsinaisesti sinänsä, vaan itseäni, mutta siinä on ollut läsnä se ihminen, uskovainen "minuus"... irti päästämisessä on kysymys tavallaan siitä luopumisen tiestä, luopua uskosta, luopua Jeesuksesta, korkeamman päämäärän vuoksi, että osaisi elää oikein, olla ihminen, joka ei elä elämäänsä uskolle vaan niille ihmisille, jotka ovat läsnä elämässä tässä ja nyt, uskossa eläminen on kuin se ottaisi kokonaan ihmisen ja jäisi murusia annettavaksi ihmisille elämässä, itseasiassa uskon jättämisenkin filosofia voi löytyä siitä, että haluaa luopua jostain muiden hyväksi.

        Arvaan, et ymmärtänyt puoliakaan mitä halusin sanoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos pitkästä ja sellaisesta vastauksesta, jossa koen kuin haluaisit ymmärtää.

        Tuo itsereflektointi on hyvä termi ja teen paljon sitä näiden palstojen kautta, että tavallaan teen tätä kirjoittamista näillä palstoilla myös oman kasvun ja oppimisen tueksi ja varmaan myös ympäristön reaktioilla voi olla jokin osuutensa siihen, miten teen itsetutkimusta, tai ympäristön kanssa vuorovaikutuksessa oleminen... paljolti siinä mitä sanoit näin asin pointtia.

        Tuo ahdasportti, niin... olen rehellinen, minulla on ollut sellainen uskon vaihe joskus nuorempana,jossa hyvin keskeisenä uskonperustana oli se luopuminen ja sen kautta ahtaanportin tie, Jeesuksen luokse. En säikähdä sitä, kun siitä kirjoitat hieman yllättäen palstalla, jossa ei ehkä siitä niin keskustella yleensäottaen.

        Minä en ajattele, että uskon jättämisessä olisi kyse siitä, että haluaisin, tehdä jotain asiaa, joka olisi kiusaus,... en muistanutkaan, että aloituksessani oli ihan selkeä sellainen ajatus, jonka tiedon jyvällä olet, mutta itseasiassa kyse on jotenkin ihan päinvastaisesta kuin ajattelet, ajatuksen lähtökohta on, että luopumalla uskosta, tekeekin hyvää muille, en tietenkään koe tarpeelliseksi kertoa palstalla kaiken yksityiskohtia... mutta luopumalla uskosta, rakkauteni kohde, kokemus, tunne, ymmärrys... se mitä sisäisesti koen, mikä edustaa ajatusta hyvästä, minun rakkauteni kohde tulee olla ensisijaisesti lähellä olevat ihmiset... ei jokin, mitä ei voi nähdä. Se usko mikä on sisäisesti ollut, niin... on vuosien aikana enemmän satuttanut ja repinyt, vahingoittanut... ja en syytä siitä uskoa varsinaisesti sinänsä, vaan itseäni, mutta siinä on ollut läsnä se ihminen, uskovainen "minuus"... irti päästämisessä on kysymys tavallaan siitä luopumisen tiestä, luopua uskosta, luopua Jeesuksesta, korkeamman päämäärän vuoksi, että osaisi elää oikein, olla ihminen, joka ei elä elämäänsä uskolle vaan niille ihmisille, jotka ovat läsnä elämässä tässä ja nyt, uskossa eläminen on kuin se ottaisi kokonaan ihmisen ja jäisi murusia annettavaksi ihmisille elämässä, itseasiassa uskon jättämisenkin filosofia voi löytyä siitä, että haluaa luopua jostain muiden hyväksi.

        Arvaan, et ymmärtänyt puoliakaan mitä halusin sanoa?

        No yritän ymmärtää ja pystyn kyllä näkemään jollain lailla tätä asiaa kannaltasi, luulen ainakin, mutta kun ajattelen ihan objektiivisesti esim. kristinuskoa niin eihän siinä oikeasti ole mitään sellaisia elementtejä jotka johtaisivat tuollaiseen mitä kuvaat sanomalla:

        ” uskossa eläminen on kuin se ottaisi kokonaan ihmisen ja jäisi murusia annettavaksi ihmisille elämässä”

        Helluntai- ja vapaakristillisessä sekä niistä vaikutteita omaksuneen kirkollisen pietismin (viidesläisyys) teologiassa kyllä kieltämättä on aika syvään iskostettuna ajattelu joka voisi johtaa tuollaiseen kuvaamaasi tilanteeseen, mutta itse kun olen luterilainen kristitty, niin minä koen sen teologian jotenkin ahdistavana ja vaatimuksia täynnä olevana kristillisyyden muotona jossa keskeistä ei enää ole se mitä Jumala armossaan on antanut ja antaa meille, vaan se mitä USKOVA antaa ja tekee Jumalalle.

        Tästä esimerkkeinä esim. puheet "elämän antamisesta Jeesukselle", "antautumisesta", "kokosydämisestä antautumisesta" yms. Lisäksi vaikka sitä ei suoraan ja avoimesti näissä piireissä tunnuistetakaan niin se oon tähän niin syvästi sisäänkirjoitettuna.

        Mutta kaikki tämmöinen on hadistavaa, johtaa vaatimuksiin ja pahimmillaan koko kristinuskon väärinkäsittämisen kautta jatkuvaan alamittaisuuden ja riittämättömyyden tuntoon. Olen myös itse nuorena ollut näiden piirien kanssa tekemisissä ja tiedän omakohtaisesti että tästä "kahleesta", eli väärinkäsitetystä uskonnosta irti kasvaminen voi olla vuosikymmenten pituinen prosessi.

        Uskon tulisi olla armokeskeistä ja vapauttavaa, voimaannuttavaa! Ei Jumala ole niin pieni että meidän pitää tukea Hänen pystyssä pysymistään! Ei Hän mene rikki meidän kysymyksistämme tai rikkinäisyydestämme! Hän on pitkämielinen ja armossa suuri!

        Silti me voimme ja meidän uskovina tuleekin pitää Jumalan sanan totuudesta aina kiinni sillä sehän on myös meidän elämämme. En minä ole mikän Raamatunepäilijä enkä liberaali, mutta jos armo ja evankeliumi ei ole uskon keskiössä, se johtaa sairastuttavaan käsitykseen siitä kuten sanoit:

        "uskossa eläminen on kuin se ottaisi kokonaan ihmisen ja jäisi murusia annettavaksi ihmisille elämässä"

        Emmeme anna Jeesukselle mitään, vaan HÄN antaa itsensä meille! Parasta mitä voit lähimmäisillesi tehdä, on että puhut heistä ja heidän asioistaan Taivaan Isälle ja teet sen mihin voimasi riittävät.

        Voi kun minä toivoisin että jaksaisit kuitenkin pitää uskotasi kiinni! Ei se aina ole helppoa, sen tiedän itsekin. Jos et jaksa pitää uskostasi kiinni, niin pidä edes Jeesuksesta kiinni, -ei niin ymmärtäen että annat itsesi Hänelle vaan niinkuin Raamatun sadanpäämies ,joka sanoi Jeesukselle:

        "Minä uskon, auta minun epäuskoani!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No yritän ymmärtää ja pystyn kyllä näkemään jollain lailla tätä asiaa kannaltasi, luulen ainakin, mutta kun ajattelen ihan objektiivisesti esim. kristinuskoa niin eihän siinä oikeasti ole mitään sellaisia elementtejä jotka johtaisivat tuollaiseen mitä kuvaat sanomalla:

        ” uskossa eläminen on kuin se ottaisi kokonaan ihmisen ja jäisi murusia annettavaksi ihmisille elämässä”

        Helluntai- ja vapaakristillisessä sekä niistä vaikutteita omaksuneen kirkollisen pietismin (viidesläisyys) teologiassa kyllä kieltämättä on aika syvään iskostettuna ajattelu joka voisi johtaa tuollaiseen kuvaamaasi tilanteeseen, mutta itse kun olen luterilainen kristitty, niin minä koen sen teologian jotenkin ahdistavana ja vaatimuksia täynnä olevana kristillisyyden muotona jossa keskeistä ei enää ole se mitä Jumala armossaan on antanut ja antaa meille, vaan se mitä USKOVA antaa ja tekee Jumalalle.

        Tästä esimerkkeinä esim. puheet "elämän antamisesta Jeesukselle", "antautumisesta", "kokosydämisestä antautumisesta" yms. Lisäksi vaikka sitä ei suoraan ja avoimesti näissä piireissä tunnuistetakaan niin se oon tähän niin syvästi sisäänkirjoitettuna.

        Mutta kaikki tämmöinen on hadistavaa, johtaa vaatimuksiin ja pahimmillaan koko kristinuskon väärinkäsittämisen kautta jatkuvaan alamittaisuuden ja riittämättömyyden tuntoon. Olen myös itse nuorena ollut näiden piirien kanssa tekemisissä ja tiedän omakohtaisesti että tästä "kahleesta", eli väärinkäsitetystä uskonnosta irti kasvaminen voi olla vuosikymmenten pituinen prosessi.

        Uskon tulisi olla armokeskeistä ja vapauttavaa, voimaannuttavaa! Ei Jumala ole niin pieni että meidän pitää tukea Hänen pystyssä pysymistään! Ei Hän mene rikki meidän kysymyksistämme tai rikkinäisyydestämme! Hän on pitkämielinen ja armossa suuri!

        Silti me voimme ja meidän uskovina tuleekin pitää Jumalan sanan totuudesta aina kiinni sillä sehän on myös meidän elämämme. En minä ole mikän Raamatunepäilijä enkä liberaali, mutta jos armo ja evankeliumi ei ole uskon keskiössä, se johtaa sairastuttavaan käsitykseen siitä kuten sanoit:

        "uskossa eläminen on kuin se ottaisi kokonaan ihmisen ja jäisi murusia annettavaksi ihmisille elämässä"

        Emmeme anna Jeesukselle mitään, vaan HÄN antaa itsensä meille! Parasta mitä voit lähimmäisillesi tehdä, on että puhut heistä ja heidän asioistaan Taivaan Isälle ja teet sen mihin voimasi riittävät.

        Voi kun minä toivoisin että jaksaisit kuitenkin pitää uskotasi kiinni! Ei se aina ole helppoa, sen tiedän itsekin. Jos et jaksa pitää uskostasi kiinni, niin pidä edes Jeesuksesta kiinni, -ei niin ymmärtäen että annat itsesi Hänelle vaan niinkuin Raamatun sadanpäämies ,joka sanoi Jeesukselle:

        "Minä uskon, auta minun epäuskoani!"

        Niin, kristinusko on yhä uudelleen palamista sen äärelle että "armosta me olemme pelastetut, emme omien tekojemme kautta,ettei kukaan kerskaisi"

        -palaamista siihen yhä uudelleen ja uudelleen...
        kunnes vanhoilla päivillämme oivallamme jotain siitä että juuri tässähän meidän tulikin pysytellä; armon äärellä, eikä lähteä siitä mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No yritän ymmärtää ja pystyn kyllä näkemään jollain lailla tätä asiaa kannaltasi, luulen ainakin, mutta kun ajattelen ihan objektiivisesti esim. kristinuskoa niin eihän siinä oikeasti ole mitään sellaisia elementtejä jotka johtaisivat tuollaiseen mitä kuvaat sanomalla:

        ” uskossa eläminen on kuin se ottaisi kokonaan ihmisen ja jäisi murusia annettavaksi ihmisille elämässä”

        Helluntai- ja vapaakristillisessä sekä niistä vaikutteita omaksuneen kirkollisen pietismin (viidesläisyys) teologiassa kyllä kieltämättä on aika syvään iskostettuna ajattelu joka voisi johtaa tuollaiseen kuvaamaasi tilanteeseen, mutta itse kun olen luterilainen kristitty, niin minä koen sen teologian jotenkin ahdistavana ja vaatimuksia täynnä olevana kristillisyyden muotona jossa keskeistä ei enää ole se mitä Jumala armossaan on antanut ja antaa meille, vaan se mitä USKOVA antaa ja tekee Jumalalle.

        Tästä esimerkkeinä esim. puheet "elämän antamisesta Jeesukselle", "antautumisesta", "kokosydämisestä antautumisesta" yms. Lisäksi vaikka sitä ei suoraan ja avoimesti näissä piireissä tunnuistetakaan niin se oon tähän niin syvästi sisäänkirjoitettuna.

        Mutta kaikki tämmöinen on hadistavaa, johtaa vaatimuksiin ja pahimmillaan koko kristinuskon väärinkäsittämisen kautta jatkuvaan alamittaisuuden ja riittämättömyyden tuntoon. Olen myös itse nuorena ollut näiden piirien kanssa tekemisissä ja tiedän omakohtaisesti että tästä "kahleesta", eli väärinkäsitetystä uskonnosta irti kasvaminen voi olla vuosikymmenten pituinen prosessi.

        Uskon tulisi olla armokeskeistä ja vapauttavaa, voimaannuttavaa! Ei Jumala ole niin pieni että meidän pitää tukea Hänen pystyssä pysymistään! Ei Hän mene rikki meidän kysymyksistämme tai rikkinäisyydestämme! Hän on pitkämielinen ja armossa suuri!

        Silti me voimme ja meidän uskovina tuleekin pitää Jumalan sanan totuudesta aina kiinni sillä sehän on myös meidän elämämme. En minä ole mikän Raamatunepäilijä enkä liberaali, mutta jos armo ja evankeliumi ei ole uskon keskiössä, se johtaa sairastuttavaan käsitykseen siitä kuten sanoit:

        "uskossa eläminen on kuin se ottaisi kokonaan ihmisen ja jäisi murusia annettavaksi ihmisille elämässä"

        Emmeme anna Jeesukselle mitään, vaan HÄN antaa itsensä meille! Parasta mitä voit lähimmäisillesi tehdä, on että puhut heistä ja heidän asioistaan Taivaan Isälle ja teet sen mihin voimasi riittävät.

        Voi kun minä toivoisin että jaksaisit kuitenkin pitää uskotasi kiinni! Ei se aina ole helppoa, sen tiedän itsekin. Jos et jaksa pitää uskostasi kiinni, niin pidä edes Jeesuksesta kiinni, -ei niin ymmärtäen että annat itsesi Hänelle vaan niinkuin Raamatun sadanpäämies ,joka sanoi Jeesukselle:

        "Minä uskon, auta minun epäuskoani!"

        Jos kyse olisi minusta, mutta kun kyse ei ole vain siitä mitä olen... vaan kyse on siitä, että usko ei ole hyväksi minulle... ja sitä kautta, se ei ehkä ole kovin hyväksi lähimmäisilleni, en pysty uskossa ollessani olemaan, vapaa... ja vapaudella, en tarkoita, ettäkö odottaisin vapautta tehdä ja olla mitä vain, vaan juuri toisinpäin. sen vapauden ansiosta, fokus asioissa terävöityy oikeisiin mittasuhteisiin, usko saa minut ajattelemaan asioita, jotka eivät ehkä ole aina niin tosia ja todellinen elämä on läsnäolevana ympärilläni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kristinusko on yhä uudelleen palamista sen äärelle että "armosta me olemme pelastetut, emme omien tekojemme kautta,ettei kukaan kerskaisi"

        -palaamista siihen yhä uudelleen ja uudelleen...
        kunnes vanhoilla päivillämme oivallamme jotain siitä että juuri tässähän meidän tulikin pysytellä; armon äärellä, eikä lähteä siitä mihinkään.

        Ilman uudestisyntymistä ihmisellä ei ole mitään todellista jumalasuhdetta.

        niin se vain on, olen puoli elämää kuunnellut näitä luterilaisten armossa pysymisiä, koskaan ei ole voimaa mihinkään, minkäänlaista todisrusta ei kuulesiitä kuinka tulin uskoon, eli on se ihmeellinen suhde joka ei tuota mitään vaikutusta.

        en ymmärrä jos ihminen vedetään puolikuolleena avannosta, niin mikä vaikeus olisi kertoa siitä myöhemmin, kuinka minä pelastuin ja jäin eloon !?

        Ei se kitinä -auta minun epäuskoani- mihinkään johda, Jeesus sanoo Tuomakselle yksinkertaisen ohjeen, älä ole epäuskoinen vaan ol euskovainen miksi tämä neuvo ei kelpaa tänä päivänä.

        JOs ihmisyksilö kertoo siitä kuinka tartuin ojennetttuun käteen, niin sekö olisi jotain kerskaamista ja omaa hurskautta kuten heti sanotaan siellä ison kirkon portailla jos joku on ottanut askeleenkin totuutta kohti huh.


    • Jos uskonto on taakka, niin sellaisessa jotain ei ole kohdallaan .

      Uskonto ja usko ovat ihan eri asioita.
      Usko Kristukseen on tie. Kun nöytyy tunnustamaan oman pienuutensa, heikkoutensa ja väärät ja pahat tekonsa ja tekee parannuksen turvautumalle Kristuksen anteeksi antoon, niin silloin vapautuu taakoista. Usko ei silti aina ole helppoa, on monenlaisia kiusauksia joita ei voi toteuttaa. Uskoon tulo on vasta alku uskossa kasvamisessa aikuisuuteen. Jumala kyllä auttaa jokaista joka on omasta tahdostaan vapaaehtoisesti antanut elämänsä hallinna Kristukselle. Jumalan tahdon kirjoitettu teksti on Uuden Testamentin teksti.

      Suosittelen suomenkielisenä parhaana käännöksena Raamattu Kansalle käännöstä.

    • Anonyymi

      Kun summaan vastauksia.... koen kuin katsoisin suurta näytelmää lavalla ja se näytelmä, olisi jotenkin tuttua kuviota toistava, sen juoni... mutta en kokisi sitä "omaksi maailmakseni".. tarkkailisin tuttuja toistoja, ihmisten puhuessa näyttämöllä...


      "En elä tätä itselleni, en minä itse, jokin muu elämässä on tärkeämpää... "
      arvet yrittävät nostaa päätänsä, mitä jos tapahtuu jotain pahaa, mihin turvaan.... entä jos, tapahtuu jotain, jota en kestä, jota mieleni ei voisi käsitellä... sen ylitse pääseminen, on kuin ylittäisi jokea ja et tiedä, mitä toisella puolella on.

      Miksi sellainen hyvä Jumala, kostaisi sen, että en elä itseäni varten itsekkäästi, vaan pyrin elämään muiden parhaaksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe