Kääntyvät telin pyörät erittäin vaaralliset

Anonyymi

olen ihan vain henkilöautoilija joka ajoi kerran pitkän kuljetuksen perässä. tullessamme liikenneympyrään havaitsin miten pitkän kärrin renkaat kääntyivät. se on kätevää koska pääsee pitkä yhistelä kääntymään paremmin MUTTTA hetken mietittyäni tajusin että ne ovat erittäin vaaralliset.

niitä pyöriä käännellään sähköhydraulisesti ja jokainen tajuaa miten sähkölaitteisiin tulee vikoja. kun vika tulee maantieajossa suoralla se kääntää peräkärryn vastaantulevien kaistalle ja silloin tulee rumaa jälkeä. n'mä kärryt pitäisi heti poistaa käytöstä.

toinen asia mihin kiinitän huomioita on rekkakuskien ruokavalio. se ei lupaile pitkää ikää. syödään rasvaista mättöruokaa huoltamoilla ja jokainen tajuaa että se yhdistettynä istumatyöhön liikutaan vaarallisilla vesillä.

kolmas asia on tyttörekkakuskit. jotenkin jännän näköstä ja kiehtovaakin kun nuori nätti tyttö ajaa isoa rekkaa. miten he pärjää siinä hommassa pimeinä talviöinä? jotenkin tuntuisi ettei ole tyttöjen hommia ajaa 80 tonnista rekkaa mutta saatan olla väärässäkin.

en nyt muihin asihoihin kiinnitä huomiota paitsi siihen että mietitnyt että jos rekan jakopäänhihna katkeaa ajossa ja lyö koneen jumiin niin siinäkin isot massat liikkuu silloin.

22

1046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rekkojen jakopäänhihnoista ei sinun kannata olla huolissasi. Niissä ei ole sellaista.

    • Anonyymi

      Minä olen sitä aina toitottanut rekat pitää kieltää.

      • Anonyymi

        Minä olen sitä aina totottanut kaltasesi tyhmät ihmiset pitää kieltää.


    • Anonyymi

      Saattoauto pitää kai urpot poissa jaloista pyörimästä?

    • Anonyymi

      Vanha hyvä sääntö. Sinä kuljetusalan ammattilainen kun huomaat,että kirjoittajan päässä viiraa niin älä lisää "bensaa liekkeihin" Trollin juttuja ei kannata kommentoida. Kommentointi on juuri se tavoite mitä trolli tavoittelee kirjoituksillaan eli luoda negatiivista kuvaa kuljetusalasta. Tässäkin tapauksessa haluttiin halventaa ja saattaa nuoret naiskuljettajat kyseenalaiseen valoon,vaikka he ovat todellisuudessa tänä päivänä sitä parasta uutta kuljettaja-ainesta ,huolellisia ,luotettavia ja hoitavat muutenkin työnsä hyvin. He kun ovat tulleet alalle pärjätäkseen miesten maailmassa niin motivaatio työntekoon on silloin myös korkealla tasolla.

    • Anonyymi

      No ei ne kyllä peruuttaa osaa. Ne naiset.

    • Anonyymi

      Ei rekassa telipyörät käänny, älä unta nää.

      • Anonyymi

        Millä perusteella ei käänny? Kyllä kääntyy ja voi olla ohjaavakin.


    • Anonyymi

      Euro 0 tason autoilla ajetaan euro 6 taksoja taitaa olla väärin päin päästöt on mitä
      sattuu milloinki.

    • Eikäännellä aktiivisesti paitsi raskaissa laveteissa. Normaalissa puoliperässä (pitkällä telivälillä) avataan käänne-lukko kun lähetytään käännöstä kuormalla.

      Ammatilaisilla on eväät, ei ne notku huoltamoilla.

      Hiekoittimet / ketjunheittäjät teliveto ja jo meidän museo ka:ssa on ohjaustehostin (vabis -63)

      jakopää on rattailla.

    • Anonyymi

      Pyörivät telin pyörät erittäin vaaralliset!

    • Anonyymi

      Mehtään män kaaniaa että rusahti takapää edellä 50 km vauhdista kuorma
      päällä häh perkeleen saatana keväälä letkut poikki paineet poissss

    • Anonyymi

      Suomessa painoraja on 76 tonnia.

      • Anonyymi

        Rekat on erittäin vaarallisia.


      • Anonyymi

        Kannattaisi tutustua asiaan tai olla kommentoimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekat on erittäin vaarallisia.

        pötyä ne turvallisempia kuin henkilö autot näkyvyys on hyvä ja helppoja ajaa.huolettu rekka toimii moitteetta. vai oletkos ajanut rekkaa terveisin naisrekkakuski


      • Anonyymi

        Erikoiskuljetuksessa voi olla niin suuri kuorma kuin tie kestää ja luvassa on sallittu. Niissä laveteissa voi ollakin kääntyvät takapyörät että lavetti seuraa vetoauton jälkiä pitkin. On tainnut tuo kirjoittaja tavata sellaisen ja lavetti pääsi yllättämään kun se ei oikaissutkaan kurvissa kuten normaali perävaunu.


    • Anonyymi

      Rekat täyskieltoon, tai rekkamonopoli valtiolle. Vaihtoehto B: Satsattaisiin raideliikenteeseen ja jakelukalustoon, niin pysysyi nuo tientukot pois tieltä poissaolollaan. Vihreätkin kiittäisivät.

      • Anonyymi

        Rekkamonopoli valtiolle. sitä kannatan ehdotomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekkamonopoli valtiolle. sitä kannatan ehdotomasti.

        Rekkamonopoli valtiolle??? Haluat siis meille Neuvostoliiton tyylisen Sovjet-auton nuo kirkkaan oranssit Puoliperä ja yhdistelmä Volvot ja niitä näkee vieläkin liikenteessä. Todella hieno idea ja kannatan. Loppuisi kaikilta
        mulkuilta osaamattomilta " yrittäjän aluilta" upea yrittäminen kuljetusalalta. Loppuisi
        kuljettajien kusetus tykkänään. Kansallistetaan kuljetusala ja maailma saa upean mallikuvan Suomesta kun valtion monopoli hoitaa kaikki hommat......... No herätys suomalainen kuski, se oli vain pahaa unta. Sama riisto jatkuu tulevaisuudessakin kun
        "yhdessä" EU.ssa on näin päätetty. Voi ,että kun kaipaan niitä aikoja kun liikenneluvat
        olivat tiukassa. Taksat olivat kohdillaan. Yrittäjä ja kuski pärjäsivät hyvin kun palkat
        olivat kohdillaan,yrittäjä sai asiallisen korvauksen ja työaikaa ei turhaa kytätty. Se aika ei vain enää koskaan palaa.................


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekkamonopoli valtiolle??? Haluat siis meille Neuvostoliiton tyylisen Sovjet-auton nuo kirkkaan oranssit Puoliperä ja yhdistelmä Volvot ja niitä näkee vieläkin liikenteessä. Todella hieno idea ja kannatan. Loppuisi kaikilta
        mulkuilta osaamattomilta " yrittäjän aluilta" upea yrittäminen kuljetusalalta. Loppuisi
        kuljettajien kusetus tykkänään. Kansallistetaan kuljetusala ja maailma saa upean mallikuvan Suomesta kun valtion monopoli hoitaa kaikki hommat......... No herätys suomalainen kuski, se oli vain pahaa unta. Sama riisto jatkuu tulevaisuudessakin kun
        "yhdessä" EU.ssa on näin päätetty. Voi ,että kun kaipaan niitä aikoja kun liikenneluvat
        olivat tiukassa. Taksat olivat kohdillaan. Yrittäjä ja kuski pärjäsivät hyvin kun palkat
        olivat kohdillaan,yrittäjä sai asiallisen korvauksen ja työaikaa ei turhaa kytätty. Se aika ei vain enää koskaan palaa.................

        Ne on nykyisin aika usein Scanioita ja liikkuvat täällä aikataulun mukaan. Palaa todellisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on nykyisin aika usein Scanioita ja liikkuvat täällä aikataulun mukaan. Palaa todellisuuteen.

        Niin mutta Neuvostoliiton aikana ne olivat Volvoja F 10 tai F12 malleja. Oransseja Volvoja ja Valkoisella ovessa Sovjetauto Moskba.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3623
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2274
    3. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1895
    4. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1639
    5. Jalkapalloa

      Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      18
      1628
    6. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1568
    7. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1427
    8. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

      Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      83
      1325
    9. En ymmärrä miksi minä

      Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      15
      1293
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

      Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      88
      1232
    Aihe