Savossa taas tapahtunut

Anonyymi

Mitä tähän sanovat Pattayan rakkaat?

28

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensimmäinen Pattayan rakkaan kommennti poistettu.
      Eikö Pattayan rakkaat osaa harkita mitä kirjoittavat?

      • Vedä sinä SenssuSikaaNai vain sikaasi.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Vedä sinä SenssuSikaaNai vain sikaasi.

        Koitappa nasu, saatko otettua iteltäs suikkiin!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vakinaisesti Suomessa asuvat
        Suomessa vakinaisesti asuvalla on yleensä kotikunta. Saat kaiken tarvitsemasi hoidon julkisessa terveydenhuollossa. Jos asut Suomessa vakinaisesti, mutta sinulla ei ole kotikuntaa, selvitä oikeutesi sairaanhoitoon Kelasta.

        Suomen sairausvakuutukseen kuuluva saa käyttöönsä Kela-kortin. Saat korvausta yksityisen terveydenhuollon kustannuksista. Voit saada korvausta myös lääkeostojen ja sairauden hoidon vuoksi tehtyjen matkojen kustannuksista.

        Kun olet lukenut oman linkkisi, sekä tämän ja jos ymmärrät, niin pohdi.

        Irvailusi numbasessu nimimerkkikeksinnölläsi ei ole merkitystätässä tapauksessa, vaan asialla josta kyse.

        Oma linkisi käsittelee tukia, joita kukaan palstalla ei ole kertonut hyödyntävänsä, vaan on kyse terveydenhuollosta.

        Selvitä itsellesi onko vakituinen osoite esimerkiksi Paraisilla aiheuttava kotikuntakirjauksen.
        Onko liiketoiminta suomessa toimintaa 12 kk vuodessa, ottaen palkkaa omasta firmasta ja maksaen veroa myös palkastaan kuukausittain merkityksellinen.

        Onko merkitystä sillä, ettäei ole poissa suomesta koskaan yhtäjaksoisesti yli 6 kuukautta.

        Onko ihminen muuttanut pois maasta ( Kelan näkökannan mukaan ), jos on vakituinen osoite suomessa ja henkilökohtaisista syistä poissa suomesta kerrallaan max alle 6 kuukautta.


      • Joo minulla on sveitsistä ostettu matkavakuutus, koska en kuulu suomen sosiaaliturvaan..
        Se maksoi 86 euroa kahden kuukauden vakuutus, minun kotipaikka on hua hin Thaimaassa.


      • Joo minulla on sveitsistä ostettu matkavakuutus, koska en kuulu suomen sosiaaliturvaan..
        Se maksoi 86 euroa kahden kuukauden vakuutus, minun kotipaikka on hua hin Thaimaassa.


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Joo minulla on sveitsistä ostettu matkavakuutus, koska en kuulu suomen sosiaaliturvaan..
        Se maksoi 86 euroa kahden kuukauden vakuutus, minun kotipaikka on hua hin Thaimaassa.

        Ei sinun tarvi kuulua Suomen sosiaaliturvaan. Saat kelakortin heti kun tulet Suomeen koska olet Suomen kansalainen ja sitten kuulut. Sen voi hakea netissä. Mikä se sellainen kallis vakuutus Thaimaasta on sitäpaitsi joka ei toimi Suomessa? Minulla on muutaman satasen vakuutus joka toimii kaikkialla maailmassa ja esimerkiksi hoitokorvaukset ja ambulanssilennot ilman ylärajaa ja pieni omavastuu. Onko sinua huijattu vai oletko tietämätön?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinun tarvi kuulua Suomen sosiaaliturvaan. Saat kelakortin heti kun tulet Suomeen koska olet Suomen kansalainen ja sitten kuulut. Sen voi hakea netissä. Mikä se sellainen kallis vakuutus Thaimaasta on sitäpaitsi joka ei toimi Suomessa? Minulla on muutaman satasen vakuutus joka toimii kaikkialla maailmassa ja esimerkiksi hoitokorvaukset ja ambulanssilennot ilman ylärajaa ja pieni omavastuu. Onko sinua huijattu vai oletko tietämätön?

        Näinhän asia ei todellisuudessa ole etsi kelan sivulta paluumuuttajana Suomeen, en ole paluu muuttaja.


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Näinhän asia ei todellisuudessa ole etsi kelan sivulta paluumuuttajana Suomeen, en ole paluu muuttaja.

        Senssuna mainostat kelan etuuksia mutta numbana vakuutuksia? Eikös vaimollasikin ole kelakortti? Hommaa hoito-oikeustodistus.
        Hoito-oikeustodistuksia ovat eurooppalainen sairaanhoitokortti tai sen korvaava todistus. Kelan myöntämä eläkkeensaajan eurooppalainen sairaanhoitokortti tai todistus oikeudesta hoitoetuuksiin Suomessa.
        Voit myös esiintyä paluumuuttajana vaikket olisikaan. Mieltä saa muuttaa ja muuttaa sitten takaisin Thaimaahan. Kelakortti ei tarkoita että olet Suomen vankina eikä osoite eikä eläkeläisviisumi että olet Thaimaan vankina. Maailmassa saa liikkua.


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Joo minulla on sveitsistä ostettu matkavakuutus, koska en kuulu suomen sosiaaliturvaan..
        Se maksoi 86 euroa kahden kuukauden vakuutus, minun kotipaikka on hua hin Thaimaassa.

        Sanoisinko että....sanonko....en sano.


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Joo minulla on sveitsistä ostettu matkavakuutus, koska en kuulu suomen sosiaaliturvaan..
        Se maksoi 86 euroa kahden kuukauden vakuutus, minun kotipaikka on hua hin Thaimaassa.

        Sanoisinko....en sano....sanonpas....
        K H I I J A I I !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senssuna mainostat kelan etuuksia mutta numbana vakuutuksia? Eikös vaimollasikin ole kelakortti? Hommaa hoito-oikeustodistus.
        Hoito-oikeustodistuksia ovat eurooppalainen sairaanhoitokortti tai sen korvaava todistus. Kelan myöntämä eläkkeensaajan eurooppalainen sairaanhoitokortti tai todistus oikeudesta hoitoetuuksiin Suomessa.
        Voit myös esiintyä paluumuuttajana vaikket olisikaan. Mieltä saa muuttaa ja muuttaa sitten takaisin Thaimaahan. Kelakortti ei tarkoita että olet Suomen vankina eikä osoite eikä eläkeläisviisumi että olet Thaimaan vankina. Maailmassa saa liikkua.

        Asia on niin poju että olen poistettu kelan listoilta jo 10 vuotta sitten, eli siis jokainen joka on nykyisen lainsäädännön mukaan poissa eu alueelta yli 180 vrk menettää kaikki oikeutensa sosiaaliturvaan, paluu edellyttää että kotipaikka on kuusi kuukautta suomessa, Pattayalla tämä on aiheuttanut pikaista maasta poistumista, jota voi maitojunaksikin kutsua kun kela kirjeellä ilmoittaa että kaikki maksamme tuet päättyvät kuuden kuukauden kuluttua, thaimaahan saapumisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senssuna mainostat kelan etuuksia mutta numbana vakuutuksia? Eikös vaimollasikin ole kelakortti? Hommaa hoito-oikeustodistus.
        Hoito-oikeustodistuksia ovat eurooppalainen sairaanhoitokortti tai sen korvaava todistus. Kelan myöntämä eläkkeensaajan eurooppalainen sairaanhoitokortti tai todistus oikeudesta hoitoetuuksiin Suomessa.
        Voit myös esiintyä paluumuuttajana vaikket olisikaan. Mieltä saa muuttaa ja muuttaa sitten takaisin Thaimaahan. Kelakortti ei tarkoita että olet Suomen vankina eikä osoite eikä eläkeläisviisumi että olet Thaimaan vankina. Maailmassa saa liikkua.

        Kommentoidaan vielä tuotakin, kela myöntää eu-alueella toimivaa sairaanhoitokorttia, mikäli olet sairausvakuutettu suomessa, paljon on poistunut thaimaasta kahdesta eri syystä, ensimmäinen oli brittien punnan romahtaminen, toinen oli sosiaaliturvaan tehdyt lakimuutokset suomessa, 1.4.2019 mikäli esim. nostat vuokratukea kelalta, ja asusteet yli 6 kk vuodessa eu:n ulkopuolella, kela perii kaikki maksamansa tuet takaisin, ja tulee vielä syyte avustuspetoksestq.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Senssuna mainostat kelan etuuksia mutta numbana vakuutuksia? Eikös vaimollasikin ole kelakortti? Hommaa hoito-oikeustodistus.
        Hoito-oikeustodistuksia ovat eurooppalainen sairaanhoitokortti tai sen korvaava todistus. Kelan myöntämä eläkkeensaajan eurooppalainen sairaanhoitokortti tai todistus oikeudesta hoitoetuuksiin Suomessa.
        Voit myös esiintyä paluumuuttajana vaikket olisikaan. Mieltä saa muuttaa ja muuttaa sitten takaisin Thaimaahan. Kelakortti ei tarkoita että olet Suomen vankina eikä osoite eikä eläkeläisviisumi että olet Thaimaan vankina. Maailmassa saa liikkua.

        Enpä ole kelanetuuksia juurikaan saanut, niin minulla kuin vaimolla on kelakortit mutta ei sillä ole merkitystä kun emme kuulu sosiaaliturvan piiriin, joskin vaimo sai lääkärissä käynnistä kelakorvauksen, kun laskua maksoin...

        Todennäköisesti tuo 1.4.2019 laintulkinta on väärä, jokainen jolla on kelakortti on oikeutettu korvauksiin on sitten kelankirjoissa tai ei, ainakin terveyteen sekä lääkkeiden osalta, jos olet suomen kansalainen, luin tuon lain eduskunnan esittelyn ja esityöt tuosta laista, siinä johtoajatuksena on estää tilannetta jossa maahanmuuttaja noistaa tukia näissä kolmansissa maissa, josta pakolaisvirtaa tulee... Vastapainona on taas perutuslaki, jossa todeltaan että kaikki suomen kansalaiset on tasavertaisia sosiaaliasiaoissa...


        Kävin jopa kysymässä asiaa jopa kelasta, siellä asia kyllä todettiin olevan niin kuin olen aikasemmin täällä kertonut, mutta tosiaan kun vaimoni jolla on kelakortti ja ei ole suomen kansalainen, sai kelakorvauksen mehiläisen lääkärin käynnistä.


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Enpä ole kelanetuuksia juurikaan saanut, niin minulla kuin vaimolla on kelakortit mutta ei sillä ole merkitystä kun emme kuulu sosiaaliturvan piiriin, joskin vaimo sai lääkärissä käynnistä kelakorvauksen, kun laskua maksoin...

        Todennäköisesti tuo 1.4.2019 laintulkinta on väärä, jokainen jolla on kelakortti on oikeutettu korvauksiin on sitten kelankirjoissa tai ei, ainakin terveyteen sekä lääkkeiden osalta, jos olet suomen kansalainen, luin tuon lain eduskunnan esittelyn ja esityöt tuosta laista, siinä johtoajatuksena on estää tilannetta jossa maahanmuuttaja noistaa tukia näissä kolmansissa maissa, josta pakolaisvirtaa tulee... Vastapainona on taas perutuslaki, jossa todeltaan että kaikki suomen kansalaiset on tasavertaisia sosiaaliasiaoissa...


        Kävin jopa kysymässä asiaa jopa kelasta, siellä asia kyllä todettiin olevan niin kuin olen aikasemmin täällä kertonut, mutta tosiaan kun vaimoni jolla on kelakortti ja ei ole suomen kansalainen, sai kelakorvauksen mehiläisen lääkärin käynnistä.

        Kyse on kelan maksamista tuista, ei kansalaisoikeuksista terveydenhuoltoon.

        Ei suomalainen kansalaisoikeuksiaan menetä kuten laiffi jauhaa.

        Se kenellä ja mistä vakuutusyhtiöstä, joka yhtiö olisi mistä maasta tahansa, naurattaa katkeran ja kateellisen laiffin kyselyitä, miksi vakuutus.

        Vastakysymys miksi laiffilla pankkitili Nordeassa.

        Hupaisaa jopa että laiffihan on syntynyt yhteiskunnan rahoittamassa neuvolassa, jos ei Gampiassa tai saunassa, sekä sen jälkeen maksattanut joka ikisen terveyskeskuskäyntinsä MEILLÄ VERONMAKSAJILLA.

        Tuskin maatalouslomittajakaan maksoi rintsikoiden välistään kaikkia koulutuksensa kustannuksia, vai kävikö koulunsa kylmässä koulurakennuksessa päätyen lastentarhan opettajaksi, jonka palkan maksaa yhteiskunta.


    • Anonyymi

      Opetusministeri A-studiossa juuri nyt...

    • Anonyymi

      Nasun yksinäisten hetkien temmellyskenttä 24.

    • Anonyymi

      Jutalla ON painava salkku.

      • Anonyymi

        Nasulla on painava mulk...?


    • Anonyymi

      Voi maahanmuuttajan hulahularengas sentään, että miekkamies olikin suomalainen samuraimiekkojen keräilijä.

      • Anonyymi

        Joo joku latvalaho KuksaSenssu !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo joku latvalaho KuksaSenssu !!

        Savon tapahtumat eivät vaikuta millään tavoin minun ja leidipoikien väliseen suhteeseen.


      • Anonyymi

        Surullinen yksittäistapaus tuo Kuopion tapaus. Suomeen on luotu pelon ilmapiiri ja se saattaa heijastella tällaisinakin tapauksina kun joku kilahtaa. Väline oli sapelinmallinen.

        Koko Suomessa ei ole tiettävästi yhtään aitoa perinteisesti valmistettuja ja seremoniallisesti luovutettuja katanoita tai wakizasheja (eli samuraimiekkoja) ajalta ennen vuotta 1945.

        Shinsakutō- katanoita (uuden ajan miekkoja) saattaa Suomessa asuvilla japanilaisilla perheillä / suvuilla olla jokunen. Mittaamattoman arvokkaita nekin. Vanhemmat shinsakutōt säilytetään Japanissa.

        Omat katanani ovat shinkeneitä, eli Japanin ulkopuolella valmistettuja kopioita. Erinomaista työtä ja äärimmäisen teräviä, mutta arvoltaan vain murto- osia aidoista.

        En koskaan suostuisi häpäisemään japanilaista samurai- kulttuuria ostamalla aitoa katanaa, vaikka sellainen sattuisi myyntiin jostakin syystä. Ne kuuluvat japanilaisten sukujen ja samuraimiekkailun mestareiden haltuun. Sinä "sensei" häpäiset koko japanilaisen budokulttuurin kutsumalla itseäsi senseiksi.

        Käyttöesineitä ne aidot eivät ole kuin näytöksissä. Muuten harjoitellessa käytetään halpoja kopioita.

        Minun miekkani ovat kaunista käsityötä, vaarallisia aseita sekä oikeissa että väärissä käsissä. Terävyyttä kuvatkoon se että et voi laskea tulostepaperia terän päälle niin varovasti ettei se leikkaannu kahtia.

        Monet luulevat että heillä on ns aito samuraimiekka, mutta se on erittäin epätodennäköistä. Todennäköisesti ne on kiinalaisia kopioita. Tosin alkuperäisimmät katana- sepätkin oli kiinalaisia.

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surullinen yksittäistapaus tuo Kuopion tapaus. Suomeen on luotu pelon ilmapiiri ja se saattaa heijastella tällaisinakin tapauksina kun joku kilahtaa. Väline oli sapelinmallinen.

        Koko Suomessa ei ole tiettävästi yhtään aitoa perinteisesti valmistettuja ja seremoniallisesti luovutettuja katanoita tai wakizasheja (eli samuraimiekkoja) ajalta ennen vuotta 1945.

        Shinsakutō- katanoita (uuden ajan miekkoja) saattaa Suomessa asuvilla japanilaisilla perheillä / suvuilla olla jokunen. Mittaamattoman arvokkaita nekin. Vanhemmat shinsakutōt säilytetään Japanissa.

        Omat katanani ovat shinkeneitä, eli Japanin ulkopuolella valmistettuja kopioita. Erinomaista työtä ja äärimmäisen teräviä, mutta arvoltaan vain murto- osia aidoista.

        En koskaan suostuisi häpäisemään japanilaista samurai- kulttuuria ostamalla aitoa katanaa, vaikka sellainen sattuisi myyntiin jostakin syystä. Ne kuuluvat japanilaisten sukujen ja samuraimiekkailun mestareiden haltuun. Sinä "sensei" häpäiset koko japanilaisen budokulttuurin kutsumalla itseäsi senseiksi.

        Käyttöesineitä ne aidot eivät ole kuin näytöksissä. Muuten harjoitellessa käytetään halpoja kopioita.

        Minun miekkani ovat kaunista käsityötä, vaarallisia aseita sekä oikeissa että väärissä käsissä. Terävyyttä kuvatkoon se että et voi laskea tulostepaperia terän päälle niin varovasti ettei se leikkaannu kahtia.

        Monet luulevat että heillä on ns aito samuraimiekka, mutta se on erittäin epätodennäköistä. Todennäköisesti ne on kiinalaisia kopioita. Tosin alkuperäisimmät katana- sepätkin oli kiinalaisia.

        T 2010

        Hauska tämä 2010 kun aina ajattelee senseitä ja kirjoittaa senseille. kuitenkaan kykenemättä sanallakaan keskustelemasta sensein kanssa senseille esittämästään vedonlyönnistä.


      • Anonyymi

        Ukrainaista oli se kuollut nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ukrainaista oli se kuollut nainen.

        🐻 Toive toteutui, rasisti toimi.

        Suomileijonaveljet juhlii vaan ei vertaa Turkuun.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe