Puutöitä myytäväksi?

Anonyymi

Olisiko kellään ideoita ihan omasta kokemuksesta, että mitä omassa taloudessa voisi tarvita sellaista mikä olisi tehty puusta?
Ajatuksena että tuote pitäisi pystyä myymään sellaisella hinnalla että hinta kattaisi materiaalikulut ja muut kulut mitä sen tekemisestä aiheutuu. Se pitäisi pystyä myöskin valmistamaan nopeasti eli yksinkertainen mutta tarpeellinen tuote.

Esimerkkinä kenkäteline naulakon alle:
-se on tosi nopea valmistaa ja tarvittavaa puulistaa saa lautatarvike-liikkeestä edullisesti
-kenkäteline on ainakin omasta kokemuksesta tosi tarpeellinen

Mitä muita tuotteita voisi kodissa tarvita mitä voisi tehdä puusta? Ja ennenkaikkea mikä tuote olisi sellainen että sitä ei myydä halpatavara liikkeissä?

17

2392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      oon tehny viinipullotelineitä, ja sukkuloita kutojille, tiijä saako näitäkään sanoo, vai poistaako ylläpito?! Vaikee on kekustella, jos ylläpitäjä on leikkikouluikäisen päällä varustettu, KIITOS!

    • Anonyymi

      Pitää miettiä myös käykö kaupaksi jos muualta saman tuotteen saa halvemmalla, itse ostin puisen kenkätelineen kaupasta kympillä

      • Anonyymi

        "Pitää miettiä myös käykö kaupaksi jos muualta saman tuotteen saa halvemmalla, itse ostin puisen kenkätelineen kaupasta kympillä"

        Ei sellaisten kanssa pysty kilpailemaan, ellei sitten keksi ja osaa tehdä jotakin todella luksusta tai muulla lailla erikoista, jota ei kaupoista löydy.


    • Anonyymi

      Yksi varma tuote on vähemmän tarpeellinen, mutta aina menee kaupaksi. Taide ja käyttötaide.
      Mm:
      - puukauha, jossa varren päähän tehty eläimen, vaikkapa linnun profiili, lähinnä pää.
      - hyvin viimeistellyt erikokoiset puuveistokset - mieluiten tyylitellyt.
      - tai arkisista malleista poikkeava seinäkello
      - linjakas puinen maljakko jne...

      Maailma on ideoita väärällään, ei muuta kuin otat kopin ja alat tehdä. Osaamiseen on vain yksi tie ja se on - tekeminen. Vältä kuitenkin monimutkaisia leikkauksia, ne vievät aikaa, eivätkä ole kuitenkaan kovinkaan myyviä.
      Tutki kohdetta ja sen muotoja ennen kuin aloitat tehdä siitä omaa versiotasi. Mieti mitä voisit tehdä saadaksesi valmiiseen tuotteeseen linjakkuutta tai omaperäistä tulkintaa. Ei taideteoksen tarvitse olla näköispatsas - siis mieluummin ei. Varasta ideoita vaikka netistä, mutta älä kopio kaikkea vaan käytä myös omaa mielikuvitustasi, niin ne tekee muutkin.

      Hyvät työkalut ovat kaiken A ja Ö. Halpakauppojen hyllyiltä niitä et takuulla löydä. Plektra Trading, Sorvisoppi, JE-nettiverstas. Näistä minä ostan.
      Minulla on mm. todella kattava metallin koulutus ja työkokemusta, ja aikoinaan minä teinkin itse työkaluni, mutta kyllä ne näkyy tuolla maailmalla tekevän parempia. Mm. Ruotsista tulee maailman parhaat veistopuukot ja merkki on Mora - ihan oikeasti. Usein huonoksi haukuttu Stanley/Bailey on oikein hyvä höylä, mutta se vain pitää osata virittää - sitä ei moni ymmärrä.
      Minulla ei ole sähköisiä työkaluja, ei sorvia, ei sirkkeliä, ei sähkökäyttöistä höylää, mutta onpa perhanan hyvät käsityökalut, veitset, höylät ja käsisahat. Lisänä hyvät teroitustyökalut, nekin ihan kauramoottorilla.
      Ne maksaa kyllä, mutta kun niiden käytön oppii niillä saa hyvää jälkeä ja nopeasti.

      Myyntiä edistää kummasti se kun ottaa puolivalmiita tuotteita tai pelkkiä aihioita myyntipaikalle ja vuolee/hioo eli viimeistelee niitä tuotteita siinä samalla.
      Pistä kuitenkin työkalut tuppeen ja laatikkoon aina kun paikalla on useampi kuin yksi asiakas. Harmittaa vietävästi kun muutaman kympin arvoinen veistopuukko lähtee kulkemaan, ilman maksua.

      • Anonyymi

        Aika mielenkiintoinen kirjoitus tuo taiteesta ja käyttötaiteesta kirjoitettu. Selasin netistä noitakin veitsiä, mut en tullu hullua hurskaammaksi. Niitä on niin paljon, ettei siitä ote mikään selvää. Minkälaisilla olis parasta aloittaa, ettei heti alkasi veetuttaa koko homma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika mielenkiintoinen kirjoitus tuo taiteesta ja käyttötaiteesta kirjoitettu. Selasin netistä noitakin veitsiä, mut en tullu hullua hurskaammaksi. Niitä on niin paljon, ettei siitä ote mikään selvää. Minkälaisilla olis parasta aloittaa, ettei heti alkasi veetuttaa koko homma?

        No jos nyt pelkkään vuolemiseen sitä veistä tarvitset niin hanki Mora 122. Sen leikkuusivu on suora, pituutta n. 60 mm. Mora 106 vähän pidempi ja leikkuusivultaan hiukan kaareva. Minulla on molemmat ja lisänä "pelikaani" eli sellainen lyhyehkö, kaareva, jonka kärki on voimakkaasti kapeneva. Merkki taitaa olla FlexCut(?). Ilman pelikaaniakin kyllä pärjää melkein missä vain. Vetopuukko on hyvä olla ainakin alkutyöstöön. Minulla on Pfeil 100 mm. terällä.
        Joskus aikoinaan minulla oli isäukon vanha "vuolurauta". Pituutta sillä oli noin 60 senttiä, mutta se oli aika mahdoton kolho näihin pieniin veistoksiin. Myin sen muutamalle hirsirakentajalle.


    • Anonyymi

      Klapimyynnillä paras aloittaa..

      • Anonyymi

        Kyllä ja ehdottomasti. Kun klapimyynti on tuonut riittävästi varallisuutta, niin sitten voi vuoleskella niistä lopuista klapeista vaikkapa relluja = reliefejä, tai vaikka dildoja.


    • Anonyymi

      Kaulin ja toteemipaalu, jos jotakin suurempaa.

    • Anonyymi

      Erillaisia kukkalaatikoita. Parvekkeelle, seisomaan jaloilla tai ilman. Nättejä tietysti, ehkä eri värisiä, voisi olla koristemaalauksia tai köynnöksille kasvitukea yms.

    • Anonyymi

      Jakkaroita, penkkejä, apuvälineitä.

      Lautaa saa ostettua kohtuullisella hinnalla ja helppo tehdä. Akkuporakone, pistosahalla saa kaikki sahaukset.

      Viimeksi tein 3 kpl erilaisia penkkejä eläkeläisille, yksi sisäsaunaan sopivan korkeuksinen penkki mistä kiivetään lauteulle ( haapa laudasta )

      Yksi sisälle jota voivat käyttää apuna, kevyt ja tukevat jalat.

      Yksityiseltä yksityiselle ja järkevä hinta, isolle penkille joitakin kymppejä.

      Saivat varmasti niin hyvät että ei kaupasta löydy, hyvin ruuvattu esireikiin. Ei hajoa

    • Anonyymi

      Talous- ja vessapaperirullatelineitä :D

    • Anonyymi

      Valmistaa kooltaan sellaisia, että voi kuljettaa auton takapenkillä, vaikkapa pöytä, kukkateline, jakkara, tuoli, puunkantoteline.

    • Anonyymi

      VHS videokasettiteline, C-kasettiteline, LP-levyteline, kelanauhateline.

    • Anonyymi

      Linnun pönttö,tuuli-mylly,kenkä teline,klapi teline,puhelin teline.

      Vaikka mitä hyviä ideoita on jos vain keksii.
      Mutta minulla on sellane kysymys että saako niitä itse tekemiä puutöitä myydä muille ilman että maksaa esim: veroja.

    • Anonyymi

      Puinen kirnun mäntä jolla ennen kirnuttiin voita. On kätevä pyykinpesussa ja huuhtelussa saunasaavissa. Ei polta sormia eikä käsiä palele huuhtoessa.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe