Väkivaltaako koulussa

Anonyymi

Tänään Heinolassa 2 opiskelijaa kiusasi kolmatta. Ympärillä oli muitakin opiskelijoita katsomassa. Toinen kiusaajista kuristi ja repi päästä ja yritti tunkea sen päätä seinään.
Onneksi sellainen läski ope näki ja tuli väliin ja keskeytti kuristamisen.
Kiusaajat pöllivät kuristamansa ja tönimänsä kaverin puhelimen toisen kiusaajan toimesta.
Ope lähti viemään koko porukkaa puhutteluun rehtorille mutta kuristaja ja puhelimen pöllijä lähtivät karkuun.
Ihmetyttää tuollainen, onko pakko pelätä et joku tulee kuristamaan ihan tuosta vaan.
Eikö Heinolassa koulussa olekkaan turvallista, kun tuollaisia kuristajia ja kännykän pöllijöitä on seassa.

65

1393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No onhan noista läskeistäkin jotain hyötyä.

    • Anonyymi

      Siis kuristi toista ja repi päästä. Tuohan on hirveätä. Loukkaantuiko kuristettu?
      Tuossahan voi toinen vaikka kuolla tai halvaantua.
      Aivan järjetöntä.

      • Anonyymi

        Kyseisellä oppilaalla niska punoitti vielä eilen ja varmaan vähän jäykkänä.
        Ei uskalla puhua, kun kiusaajat uhkasi, että turpaan tulee jos puhuu kenellekkään.
        Heiltä löytyy kuulemma kavereita.
        Eihän tuossa kukaan uskalla kouluun enää mennä.
        Mitä rehtori tekee, jotta oppilaat voivat turvallisesti käydä koulua?


    • Anonyymi

      Kuka järjetön nykypäivänä kuristaa tai tönii töisiä.
      Ihan lapsellista toimintaa. Onkohan tekijät miettinyt miten pieniltä ihmisiltä he näyttävät.
      Hyvä jos tähän on puututtu tiukalla otteella.

      • Anonyymi

        Ne on näitä päättäjien ja kunnallispoliitikkojen ja herrain kakaroita nämä kiusaajat jopa opettajien kakaroita on otettu senverran selvää että tiedetään seuraavankerran mennään kiusaajan kotiin neuvottelemaan oikein isoilla kirjaimilla että tämmöinen ei käy !


    • Anonyymi

      Miksi vanhemmat ei puutu lastensa järjettömiin tekemisiin?
      Kännykät pois ja kotiarestiin.
      Tuollaisia ihmisiä, jotka puuttuu kiusaamiseen tarvitaan lisää.
      Mitenkä tuollaisten kiusaajien vanhemmat kehtaavat sanoa olevansa tuollaisten kiusaajien vanhempia.
      Minä en kehtaisi tunnustaa, että minun lapsia ja en kyllä kehtaisi näyttää naamaa julkisesti, jos minun lapset tuollai toimisivat.
      Vanhempien vika tuollainen toiminta.

      • Anonyymi

        Ne on niitä yh äitien kakaroita ja uusioperheen missä on näitä äidin lapsia ja isän lapsia kuin myös yhteisiä lapsia että pitäis vähän ajatella missä häntäänsä hiluttaa lesket ovat ihan eri juttu !


    • Anonyymi

      Hyvä jos koulu puuttuu nolla toleranssilla kiusaamiseen ja kuristamiseen.
      Ei ole kovin järkeviä tuollaiset tekijät.
      Luultavasti vajaa äyisiä, jos eivät sen vertaa ymmärrä mitä vahinkoa tuollaisesta voi tulla.
      Onko noiden vanhemmat ehkä kanssa samaa tasoa?
      Se kyllä selittäisi järjen puutteen ja eläimelliset tavat.
      Tosin eivät nekään ilman syyt toista kiusaa ja vahingoita.
      Minkäs sille mahtaa, jos vanhemmat eivät edes perus käytöstapoja ole opettaneet.
      Tietysti vähän ymmärtää jos lapsi ei ole ihan normaali.
      Normaali lapsihan ei tuollai toimi.

    • Anonyymi

      Koulun pitää ottaa tuollaiset tapahtumat vakavammin.
      Miksi koulut eivät erota tuollaisia oppilaita vaikka 2-3 kuukaudeksi ja oppilas joutuisi korvaamaan puuttuvat kuukaudet sitten lopussa.
      Ovatko koulut tosiaan noin lampaita, ettei noin järjettömiinkään tapauksiin puututa riittävän kovasti vaan asiat jätetään käsittelemättä ja tekijät rankaisematta.
      Näinhän koulu viestii, että toisia saa kuristaa ja kiusata eikä siitä seuraa mitään.
      Koulu siis asettuu kiusaajan puolelle ja alistaa osaltaan myös kiusattua.
      Ei ihme jos oppilaat vetäytyvät ja tekevät jotain niin järjetöntä kuon kuopiossa tai kauhajoella.
      Pitäisihän rehtorin ja opettajien noin vakava väkivalta pystyä kitkemään koulusta pois.
      Vai onko kiusaaja rehtorin lapsia tai lapsen kavereita?

    • Anonyymi

      Kyllä koulukiusaaminen pitää lopettaa koulun toimesta.
      Kysymys jo kuuluu miksi ylipäätään kiusaaminen on ollut mahdollista?
      Miksi koulu ei ole ennakolta asiaan puuttunut, sillä varmaan jotain ennusmerkkejä on ollut.
      Eikö opettajat uskalla tai halua puuttua ja antavat mielummin kiusaajien vahingoittaa oppilaita niin fyysisesti kuin henkisesti.
      Tällaiset opettajat ovat väärällä alalla ja heidän kannattaa vaihtaa alaa.
      Kyllä opettajan pitää puuttua ja opettajan kuuluu suojella ettei ketään kiusata tai ettei kukaan ole vaarassa vahingoittua koulussa.
      ME VANHEMMAT LUOTAMME KOULUUN ETTÄ MEIDÄN LAPSET TULEE VAHINGOITTUMATTOMINA TAKAISIN.
      Myöskin oletamme ettei lapsiemme omaisuutta tuhota, varasteta tai oteta ilman lupaa.

      • Anonyymi

        Juuri noin.
        Kyllä koulu on vastuussa.
        Rehtorin pitää kantaa vastuu oppilaiden turvallisuudesta.


      • Anonyymi

        Kiusijat kotiarestiin ja ulkona liikkumiskielto jota valvotaan jalkapannalla.


    • Anonyymi

      Singaporessa ei esiinny juuri lainkaan osaa siitä pikkurikollisuuden (pahoinpitelyt, vandalismi, psyykkinen kiduttaminen kiusaamalla jne.) tahrimasta todellisuudesta, joka meillä on läsnä yhteiskunnan eri tasoilla. Vaan, kun uhrilla ei ole oikeusturvaa ja pahantekijän koskemattomuus on lailla turvattu. Pakkohoitolähete tuleville pikkunarsoille.

    • Anonyymi

      Mikä lapsia vaivaa vai onko kotikasvatus pielessä vai onko sittenkin koulut alkaneet hyväksymään väkivallan.
      Onko kouluväkivalta uusi normaali?
      Onko opettajista ja rehtorista tullut kolmen apinan metodin toteuttajia?
      Pitääkö oppilaiden tulevaisuudessa pelätä, jos rehtorikaan ei puutu ja opettajat eivät välitä.

      • Anonyymi

        Porsaita äidin oomme kaikki
        Sinää ja minää.


    • Anonyymi

      Eikö noita väkivaltaisia ja kiusaavia koululaisia voi erottaa koulusta.
      Pitääkö muiden kärsiä vaan sen takia ettei opettajat viitsi puuttua kiusaamiseen!
      Miksi kiusattu on se joka jätetään oman onnensa nojaan.
      Kiusaajat erotettava ja kiusattuja suojeltava.

      • Anonyymi

        Eikös se pitänyt olla nolla toleranssi kiusaaja erotettava välittömästi syntyperään ja varallisuuteen katsomatta ja kyllä niillä kiusaajillakin nimi on eikä vain kiusatuilla !


    • Anonyymi

      Ei kukaan rehtori uskalla väkivaltaisia oppilaita erottaa, sillä silloinhan joutuu ottamaan kantaa asiaan ja myöntämään, että koulussa on väkivaltaisia oppilaita.
      Parempi pitää vaan matalaa profiilia ja antaa kiusata.

    • Anonyymi

      Miksi noita kiusaajia ei julkaista koulun toimesta?

      Missä koulussa tämä on kuristaminen ja kiusaaminen on sattunut?
      Miksi kaupungin virkamiehet eivät tee mitään?

      Eikös tällainen kuulu jo sosiaalityöntekijöille?
      Huostaan tuollaiset koulukiusaajat ja lasten kotiin.

    • Anonyymi

      Onhan se törkeätä, kun koulu ei puutu.
      Toisen fyysinen vahingoittaminen on laitonta.
      Voisikohan rehtorin vaatia korvauksiin, kun ei turvaa oppilaiden koskemattomuutta?
      Tai vartija kouluun, se voisi olla myös hyvä.

      • Anonyymi

        Kyllähän rehtori on aina henkilökohtaisessa vastuussa.
        Ei kun rehtori käräjille, jos ei muuten puututa kouluväkivaltaan.


    • Anonyymi

      Miten olisi vanha kunnon terva ja höyheniä?
      Siinä voisi pyörittää kiusaavat oppilaat, heidän vanhempansa; opettajat, jotka ei puutu kiusaamiseen sekä tietysti rehtorin, joka hyväksyy kiusaamisen.
      Olisi hauska nähdä tervattujen höyhenkasojen tepastelun kaupungilla.
      Tietäisi helposti ketkä kiusaa ja ketkä henkilöstöstä sallii sen, kun ei puutu.

      • Anonyymi

        Veikkaampa, että ne kiusaajat ovat näiden uusavuttomia vanhempien kakaroita, jotka eivät hallitse kasvatusta. Eihän koulukaan kaikkeen pysty, jos vaikka sillä kullannupulla on vikaa korvien välissä. Tällaisessa tilanteessa on ne kotikonstitkin varsin vähissä. Lasten soshuoltoon tarpeeksi monta ilmoitusta, niin eiköhän sieltä jotain järjesty, ainakin paikka missä opetetaan mikä on väärin ja mikä on oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaampa, että ne kiusaajat ovat näiden uusavuttomia vanhempien kakaroita, jotka eivät hallitse kasvatusta. Eihän koulukaan kaikkeen pysty, jos vaikka sillä kullannupulla on vikaa korvien välissä. Tällaisessa tilanteessa on ne kotikonstitkin varsin vähissä. Lasten soshuoltoon tarpeeksi monta ilmoitusta, niin eiköhän sieltä jotain järjesty, ainakin paikka missä opetetaan mikä on väärin ja mikä on oikein.

        Usein yksin huoltajan ja julkimoiden kakaroita jopa opettajien jälkikasvua meinaan kokemusta on näistä sillä niistä ei ääneen puhuta !


    • Anonyymi

      Liian isot ryhmäkoot aiheuttaa tällaista. Resurssit valvontaan olemattomat lisäksi ongelmatapauksien erottuminen vaikeampaa isommasta massasta. Nämä kiusaajat pitää saada muihin kouluihin oppirauhaa häiritsemästä! Tai sitten poliisipartio välitunneiksi koululle.

      Lusin koulussa ei ole tällaisia ongelmia, ne ongelmat kasvaa heti kun on enemmän kuin 60 oppilasta.

    • Anonyymi

      Mikä siinä mättää ettei kiusaajia ja kiusaajien vanhempia saada kuriin ei muuta kuin nimet julki eikä mitään hyssyttelyä !

    • Anonyymi

      OlISKOHAN IHAN KIUSATUN VANHEMPIEN VIKA ERONNEITA KARANNEITA TAI MUUTEN VAAN HYSSYTTELEVIÄ näitä urpoja Suomi täynnä ei tarvii somessa heristää ja tuomita EUssa VOI VITTU MITÄ urpoja...

      • Anonyymi

        Jotain on vialla kiusaajallakin ei ole kaikki kotona niilläkään tyhmää touhua kuitenkin ?


    • Anonyymi

      Miksi koulu ei puutu tuollaiseen toimintaan?

      Aivan kuin koulu hiljaisesti hyväksyisi kiusaamisen.

      Tietysti niinhän tehdään yhteiskunnassa muutenkin.
      Työttämiä rankaistaan. Lihavia ja erilaisia sekä yki 50 syrjitään, joten miksi ei saisi koulussakin kiusata.
      Opetaan elämää varten.
      Opettajathan monesti halveksii köyhiä ja lihavia.

      • Anonyymi

        Niin kannattaisko opetajienkin katsoa peiliin eivät hekään mitään yliihmisiä ole vaikka luulevat kaiken tietävänsä niinkuin diplomi insinööri eihän sen viisaampaa olekkaan itsekin olin opettajan hampaissa koska olin köyhästä työläisperheestä ! ja rikkaita kyllä suosittiin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kannattaisko opetajienkin katsoa peiliin eivät hekään mitään yliihmisiä ole vaikka luulevat kaiken tietävänsä niinkuin diplomi insinööri eihän sen viisaampaa olekkaan itsekin olin opettajan hampaissa koska olin köyhästä työläisperheestä ! ja rikkaita kyllä suosittiin ?

        Minä olin vähän paremmasta perheesta ja minua kiusattiin juuri sen takia. Mut mut mut, eipä kiusata enää.


    • Anonyymi

      No niinhän se menee, jos olet rikas nujerrat köyhiä ja jos olet köyhä listat rikkaille.

    • Anonyymi

      Tuo kiusaaminen on levinnyt jo niin, että porukat tappelee viikonloppuisin.
      Ei ole kuin vajaa kuukausi, kun Heinolassa tapeltiin.
      Lieneekö samoja kannuja kuin kuristajat?

      • Anonyymi

        Minua kiusattiin ammattikoulussa. Jätin kesken ja värväidyin armeijaan. Sielläkin oli kiusaamista mutta, tulihan siinä käytyä. Tulin isompana takaisin. Näin kyseisen kiusaajan. Kysyin vaan että mikä fiilis. Ei ollut tuntevinaan. Annoin asian olla. En harrasta väkivaltaa. Väkivalta on sieltä syvältä.


    • Anonyymi

      Laita kyselyä tuosta Opetushallitukselle.Jokaisella oikeuskoulu rauhaan.Kiuaajaporukasta tiedot ylös.Ihmettelen että miksi kukaan ei kuvannut kiusaajia?!Muuten kyllä otetaan känny nopeasti esiin ja kuvataan.Ensi kerralla kun näet kiusaamista niin kuvaa.Yllättävän usein kiusaajilla muutakin kontollaan ja on tärkeää katkaista syrjäytymiseen johtava kierre.

    • Anonyymi

      Kiusaajat uhkailevat mm. Isoveljilla ja motokavereilla.
      Öljymäki päättää ja hallitsee.

      • Anonyymi

        Kiusaajaa tai kiusaajia oikein kunnolla turpaan ja kiusaajien vanhemmille samat eiköhän kiusaaminen lopu ! ne kiusaajatkin on kuitenkin koulunkin tiedossa eivät uskalla vaan puuttua !


      • Anonyymi

        hevon paskat mokomat isoveljet ja öljymäet, turhaa höpinää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiusaajaa tai kiusaajia oikein kunnolla turpaan ja kiusaajien vanhemmille samat eiköhän kiusaaminen lopu ! ne kiusaajatkin on kuitenkin koulunkin tiedossa eivät uskalla vaan puuttua !

        hyvä lääke mennä piipahtamaan kiusaajan kotona, katsoa saako isukki herneen nenään?


    • Anonyymi

      Kertokaa osoite ,tulen piipahtamaan.??

    • Anonyymi

      No öljymäki.

    • Anonyymi

      Eikös Heinolassa ole myös pokekoulu, joten väkivallan koulutusta omasta takaa.
      Öljymäeltähän hallitaan pokebisnestä, joten väkivallan opetusta varmasti tarjolla.
      Eikös tuo koulun johtokin ja pokekouluttajat ole vanhaa pokekaartia, joten tuntevat varmaan toisensa.

    • Anonyymi

      Tänään pokekoulussa näytti siltä, että joku oli saada käkättimeen.
      Kyylä vaksi sattui näkemään ja homma keskeytyi mutta oli aika rajun oloista menoltaan.

      • Anonyymi

        Ne ovat näitä apukoulun ylioppilaita jotka kiusaavat kun niillä on vähän pienemmät aivot kun normaalilla ihmisellä !


    • Anonyymi

      Poke päättää, reppanat vääntää itkua.

      Kaikki kumartakaa pokea.

    • Anonyymi

      Mitä kiusaajista tulee isoina?

      • Anonyymi

        Niistä tulee työpaikka kiusaajia !


    • Anonyymi

      Vielä isompia.

      • Anonyymi

        Hormooneilla homma onnistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hormooneilla homma onnistuu.

        Juu, estrogeenilla kasvaa isot rintalihakset, kuten noilla yleensä on.


    • Anonyymi

      En tiedä liityykö tää tähän mut tää vaan vaivaa muo
      (Oon 13v tyttö)

      Oon siis jäänyt luokalle ja minua kiusataan siitä. Minua ei päästetä porukoihin ja minua kiusataan. Minua ahdistaa jos joku katsoo minua ja sen takia olen huppu päässä. Mutta meidän koulussa ei saisi olla mutta se on ahdistavaa kun kakki katsoo. Minua katsotaan joskus tarkoituksella että ahdistun. Eilen minua kuristetiin ja vedtiin hupusta eli tupla kurittamista. Kun kerroin opelle minun opettaja ei tehnyt mitään. Minua joskus ahdistellaan myös ja otetaan tavaroita mutta opettajat ei usko. Aina kun sanon opettajille kakki opettajat sanoo ne on ihastunut minuun. Aina kun istun musiikin tunnilla ja en tee mitään minun pusikon ope suutuu minulle ja sanoo älä hymyile.

    • Anonyymi

      Tää on sitä "kiva koulua".

    • Anonyymi

      Ihan hyvä että nykyaikana näitä tapauksia tuodaan esiin. 2000-luvulla ei niinkään, kiusaaminen ihan samanlaista. Porukalla kimppuun ja pokko matalaksi, jos minulta kysytään näillä kiusaajilla tuntuu olevan jonkinmoinen homoseksuaalinen vietti mielessään mutta kun ei niillä aivokapasiteetti riitä sitä tunnetta käsittelemään ja tunnustamaan. Jos nämä silloiset peruskoulun kovat jantterit yksin jäivät, olivat kuin pulut avopellossa kotkia peläten. Ei niistä yksin koskaan mihinkään ollutkaan ja sama päti peruskoulun jälkeen kun niitä pikku peipposia näki lähikuppiloissa. Sitä olen kyllä ihmetellyt kun julkisuudessa puhutaan usein että kiusaajat on rikkoutuneista perheistä, kyllä ne minun kouluajan kiusaajat oli niitä kultalusikka anaalissa syntyneitä hienostopellejä joilla asenne ja mielentila oli rukattu päin persettä kotisohvalla pienestä pitäen. En edelleenkään vaikka 40 vuotta olen niin toivo mitään hyvää yhdellekään näistä kouluaikaisista kusipäistä, onneksi yksi näistä runkkareista ymmärsi sentäs ajaa rekan alle, yksi hyppäsi ikkunasta huumepäissään ja muutama muu sai kuulemma turpaansa huumevelkojen takia. Hyvinhän se teilläkin menee siis, missäs jenginne silloin oli?!

      • Anonyymi

        Unohtui lisätä että muutamilla näistä kouluaikaisista visvasyylistä on tullut isiäkin nykyisin, otan osaa lasten takia. Isänne on ikävä kyllä selkärangaton paska joka on kova esittämään että nyt on suoraselkäinen mies kyseessä. Kuulin myös aikoinaan jälkikäteen kuinka erästä näistä kiusaajista oli piloillaan syötetty paratiisiomenalla siinä kiusaajaporukassa ja oli alkanut itkeä kuin pikkulapsi. Sellainen "kovapoika" mutta toisaalta sillä pellellä ne housut usein eniten rekottikin, eipä ihme että murtui helpoiten myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtui lisätä että muutamilla näistä kouluaikaisista visvasyylistä on tullut isiäkin nykyisin, otan osaa lasten takia. Isänne on ikävä kyllä selkärangaton paska joka on kova esittämään että nyt on suoraselkäinen mies kyseessä. Kuulin myös aikoinaan jälkikäteen kuinka erästä näistä kiusaajista oli piloillaan syötetty paratiisiomenalla siinä kiusaajaporukassa ja oli alkanut itkeä kuin pikkulapsi. Sellainen "kovapoika" mutta toisaalta sillä pellellä ne housut usein eniten rekottikin, eipä ihme että murtui helpoiten myös.

        Tuo isäksi tuleminen toki tällä tietyllä porukalla on varmasti kyseenalainen. Meinaan että on siinä saanut porukalla vetää pitkää tikkua pitkin reittä kotibileissä että kenestähän tulee sen raiskatun alaikäisen lapsen isi...silleenhän se luultavammin meni näiden eräiden porukoissa eikö näin poijaat =D


    • Anonyymi

      Heinolan poliisissa on yhteiskunnan järjestystä haittaava komisario töissä. Pitäkää puolenne. Hyväveliverkosto ulottuu vaikka kuinka alas.

    • Anonyymi

      Eikös Heinolassa ole myös pokekoulu, joten väkivallan koulutusta omasta takaa.
      Öljymäeltähän hallitaan pokebisnestä, joten väkivallan opetusta varmasti tarjolla.

      • Anonyymi

        Joo poke koulu ja sen johtaja on vanha poke Heinolassa 90 luvulla.
        Poke koulutukseen kuuluu voimaa ja patukan käyttöä sekä rautoja ja ihmisten kaasutusta.
        Eikös siellä ole armeijan Kapiainen yhtenä kouluttajana sekä Orimattilan vartiointi palvelun omistaja, joka on maakunnallista erikoisjoukoissa?
        Öljymäki palkkaa kyllä kaikki poke koulutetut?


    • Anonyymi

      Kyllä koulukiusaaminen pitää lopettaa koulun toimesta.!!!!!

      • Anonyymi

        Rehtori, erityisopettaja, opinto-ohjaaja, luokanvalvoja, psyykkari jne.... kukaan ei muka osaa asettaa lapsille kuria??????? Pois sieltä työhuoneesta katsomasta läppäriä niin voisi työ onnistua!


      • Anonyymi

        näin pitäisi toimia !


    • Anonyymi

      Huomattavan ylipainoinen oppilas painoi kaverinsa maahan ja istu hajareisin oppilaan päälle. Ylipainoinen oppilas tiesi, että allaolevan on sula mahdottomuus päästä alta pois. Mitähän olisi tuumannut, jos alistettu oppilas olisi sanonut, että olisiko aikomusta laihduttaa, kun meinaan tukehtua painosi alla.

    • Anonyymi

      Mitä hyötyä on viedä kännyköitä kun operaattori pystyy sulkemaan puhelimen käytön pysyvästi. Ei auta sim-kortin vaihdot. Puhelin on romua ja kelpaa vain kierrätykseen. Omistajalle vain ikävä menetys ja uuden hankinta kulut.

    • Anonyymi

      Kouluihin putka ja lakiesitys, että putkaan laitettu ei voi vedota, esim. vapauden riistoon. Sellaisesta aina häkkiin, kun käy millään muotoa toiseen käsiksi luvatta.

    • Anonyymi

      Lyseonmäen yläasteella ainakin rehtori ei poistu opettajan huoneesta/sihteerin huoneesta minnekään näkyvään järjestyksen pitoon, olen itse nähnyt siellä käydessäni aiemmin. Ilmeisesti hierarkia estää järjestelmällisen valvonnan ja kurinpidon. Ei kuulu mulle, ei kuulu mulle varmaan todetaan. Auktoriteetti ja Stubbin pelotevaikute tipotiessään koulussa, kehoittaisin rehtoria tulemaan ihan tilanteen tasalle, aiemmin ainakin oli Jani niminen rehtori, nyt en tiedä kuka on. Kyllä parempi on vanhempien mennä kiusaajan kotiin käymään ja vaatimaan lopetuksen. Turvaa pelkoa eitarvi, kyllä aikuinen mies laittaa pelleilevän pojan ruotuun. Näin tekee poliisikin, 2 jykevää poliisia ase kotelossa ottaa aina kunnon otteen pidätettävästä. Voima tottelee voimaa. Itse en antaisi opettajien hyssytellä jos oma tyttö tai poika joutuisi moiseen!

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe