Ubuntu paneli katosi taas

Anonyymi

Olen viime kerrasta oppinut, että se on paneli eikä palkki. On 16.04.

Kokeilin asentaa 18.04:n ja siinä oli jotain häikkää. En saanut asennettua jotain ohjelmaa tai lisäosaa.
Toimi vetelästi. Sammuttaessa käyttäytyi välillä ( ei aina ) kummallisesti. Kertoi "etten ole tiedostossa". Jouduin kirjautumaan salasanalla sisään, jotta pääsin asianmukaisesti sammuttamaan koneen. Olin vieraan lisäksi ainoa käyttäjä.

Asensin uudestaan 16.04:n tuolta
http://releases.ubuntu.com/16.04/
2019-02-27 09:57 1.5G Desktop image for 64-bit PC (AMD64) computers (standard download) ja Win 7 Rufuksella tikkuun.
Muistaakseni samasta paikasta latasin edellisenkin, joka toimi kolmisen v ongelmitta.

Tämä toimi viikon OK. Eilen tuli iso päivitys ja sammutin yöllä koneen ok. Aamulla ohjelmapaneli poissa ja missään ohjelmissa ei ole kulmassa nippeleitä "sammuta", "laita lepoon", "laajenna". Yläpaneli puuttuu myös.
Työpöytä näkyy.

Tuolla oli panelin ratkaisu löytynyt lopussa
https://askubuntu.com/questions/17381/unity-doesnt-load-no-launcher-no-dash-appears

Ei toiminut minulla

dconf reset -f /org/compiz/
XXXX:~$ setsid unity
XXXX:~$ compizconfig - Info: Backend : gsettings
compizconfig - Info: Integration : true
compizconfig - Info: Profile : unity
We're already using profile 'unity', no need to switch
unity-panel-service stop/waiting
unity7 stop/waiting
unity-panel-service start/running, process 3008
unity7 start/running, process 3072

Palautuspisteitä ei ole, mutta voiko eilisen päivityksen jotenkin poistaa?
Läppäri on Lenovo 2 gigaa muistia.

23

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sudoa vaan, kyllä se siitä!

      Tai sitten ei.

    • Anonyymi

      Miksi pitää tapella Ubuntun kanssa, ei sitä ole tarkoitettu 2G käyttömuistin koneeseen.

      Asensin 18.04:n silloin kun se ilmestyi ja se jäi kuitenkin äkkiä "lepäämään" ja siellä se taitaa olla vieläkin.

    • Anonyymi

      Windows 10 päivitykset ovat minulla toimineet aina, ei ole tarvinnut säädellä mitään.

      • Anonyymi

        Microsoftin mukaan päivityksissä on ollut ongelmia, kas kun ei kysynyt sinulta.


    • Anonyymi

      Joillaan taas vastaavan päivityksen jälkeen Ubuntu ei käynnistynyt ollenkaan, vaan muistaakseni vasta kovan ajuri sudottamisen jälkeen tokeni.
      Että tälläisiä nämä Linuxit joskus voivat olla.

    • Anonyymi

      Linux on tuskaa.

    • Anonyymi

      Asenna Windows, niin toimii. Jos vanha kone vie ser-keräykseen ja osta Win10 kone niin loppuu ainainen säätäminen.

      • Anonyymi

        Nykyään jokainen ketju on paskapuhetta!


    • Anonyymi

      Anna se kone jolle kulle, et tee sillä mitään. Juku sinua viisaampi varmaan on mielissään siitäkin romusta.

    • Anonyymi

      No niin. Multakin nyt katosi!

    • Anonyymi

      Ubuntu on afrikkalainen käyttöjärjestelmä. Se pitää muistaa.

    • Anonyymi

      Kadotin koko ubuntun ja toivottavasti en koskaan enää löydä.

    • Anonyymi

      Koulukuljetus on siirtänyt kakarat aidalle raakkumaan.

    • Anonyymi

      Hitto miten vihaan tuollaisia räpellyksiä niin kuin tuo Ubuntu on, ikä ja terveys menee eikä kirjottimia saa toimimaan. Tuollaisia paskoja ei saisi jakaa missään.

    • Anonyymi

      Hyviä neuvoja on tullut, kiitos niistä. Mutta ei ihan vielä natsaa.

      Asensin 16.04:n sunnuntaina 29.9 ja päivitin kaiken saatavilla olevan itsekin hakien.
      Merkkasin myös, että haen päivitykset itse ja jokin kohta oli 2 viikon välein.
      2.10 eli eilen tuli ilmoitus isosta päivityksestä, joka oli siis 3 päivää asennuksesta. En ajatellut sitä sillä hetkellä vaan asensin päivityksen, mutta onko tuossa tarjotussa päivityksen ajoituksessa mahdollisesti jotain outoa?

      ap

    • Anonyymi

      Ehkä hivenen outoa on asentaa U 16.04.

    • Anonyymi

      Syy selvisi ja seuraaville sukupolville tiedoksi ja opiksi.

      Olin viime yönä jo luopumassa ja valmistelin uudelleenasennusta. Muistin, että 1 kirjoitus on Asiakirjoissa ja oli syytä ottaa talteen. Siellä olikin 2 kirjoitusta.
      1) XXX-kirjoitus, jonka olin päivityspäivänä tallentanut päivän päättyessä asianmukaisesti kuten aina.
      2) Samanniminen toinen kirjoitus, jonka edessä oli aaltokuvio ja jotain muuta häkkyrää. Onko se joku väliaikaistallennus tai mikä, en tiedä. MS Officessa vastaava on dollarinkuvalla.

      Tällainen aaltokuviokopio on yleensä vain silloin, kun Libren teksti on auki. Ei ollut auki, olin avannut juuri koneen. 1-kirjoituksen koko 21 kt eli A4-arkki, 2-kirjoituksen 82 tavua.

      Siirsin 1-kirjoituksen tikkuun ja 2:sen roskiin.
      Käynnistin koneen ja kaikki toimi.

      LibreOffice oli siis jumittunut. Ehkä siihen vaikutti se, että asiakirja oli auki, kun päivitin koneen, ehkä ei.

      Kiitoksia kaikille innokkaasta, ystävällissävyisestä ja hirmuisen asiantuntevasta avusta….
      ( Tuota päivityksen tuloa jään edelleen ihmettelemään. )

    • Anonyymi

      Vaihda paneli toiseen.

    • Anonyymi

      Tuo on niin inhottava vika, että aina kun Ubuntun paneeli katoaa, joutuu asentamaan koko järjestelmän uudestaan.

    • Anonyymi

      Sudottelu on Linux mailman parasta antia, vain sillä tavalla voidaan kone ottaa omaan haltuun.

    • Anonyymi

      Minä muistan kun joskus kokeilin Ubuntua ja paneeli katos huisin-nevadaan. Ja siihen päättyi Ubuntun testaaminen, ei enää ikinä Ubuntuja.

    • Anonyymi

      Anonyymi
      07.10.2019 01:09

      "Tuo on niin inhottava vika, että aina kun Ubuntun paneeli katoaa, joutuu asentamaan koko järjestelmän uudestaan."

      Sivupaneli yläpaneli ja ohjelmien sulkemispainikkeet katosivat taas eli sama vika kuin aloituksessa, mutta ilmeni uutta:
      - Asiakirjatekstin kopio ei ollut roikkumassa Asiakirjoissa kuten aikaisemmin, joten se ei suorastaan ollut syy tällä kertaa. Kopio kuitenkin ilmestyi, kun avasin tekstin ja jäi vaikka pakkokäynnistin koneen useaan kertaan virtanapista. Jokin bugi LibreOfficessakin?

      Panelit ilmestyivät ja kone toimi ok, kun ajoin Bleachbit-siivousohjelman ( ja lähes kaikki siivoustoimet valittuna ).

      On mahdollista, että välttää uudelleenasennuksen tuolla siivousohjelmalla. Tein siitä linkin työpöydälle, että se on aina näkyvissä, kun tulevaisuudessa taas panelit katoaa ( jolloin ei tarvitse liittää muistitikkua koneeseen, jotta pääsee käsiksi kansioihin, jossa Bleachbit-ohjelma on ).

      - ketjun aloittaja -

    • Anonyymi

      Tänään katosi taas ohjelmapaneli, yläpaneli ja ohjelmien sammutusnapit. Työpöytä näkyi.

      Valmiiksi työpöydällä olleen Bleachbitin ajaminen ja uudelleenkäynnistys korjasi ongelman hetkessä.

      - Ketjun aloittaja -

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe