Kokemuksia Renaut

Anonyymi

Renault kestävyys

41

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Normaali.

    • Anonyymi

      Mulla Kadjar aj. n. 130 000 km. On hyvä.

      • Anonyymi

        Renault ja hermojen kestävyys, no se on kaiketi yksilöllistä koska ns. proput palaa ja joutuu hakeutumaan tai lähimmäiset toimittaa hoitoon. Itselläni sikäli hyvin, että ymmärsin itse viheltää pelin poikki, muuten oltaisiin ojassa ja allikossa renuiset vaate plyyssit harteilla. Itseäni auttoi myös iloiset Tojottajat, he ohjasivat uudelle elämäntielle ja nyt toimin tukiryhmässä auttaen renuholisteja valitsemaan paremman kulkuvälineen. Työ on palkitsevaa, kun näkee entisen renuajan polkupyöräilemässä, voi toivottaa hyvää matkaa toisin kuin mekane koukussa, jolloin matka saattoi päättyä pikkuvian vuoksi tai ei alkaa ollenkaan ja taas syynä pikkuvika. Poikkeuksena holistien joukosta ei renuholisti retkahda koskaan uudestaan entiseen satimeen, opetus on sikäli rankka, että sen muistaa koko loppu ikänsä, jopa väitetään siirtyvän jälkipolviinkin, mikäli sellaisisia on, geenien välityksellä ja suullisesti, synnyttäen jäljen kollektiiviseen muistiin, (ks. myös ESSO-raatirinki).
        On aina ilo ohjata entinen renuholisti japanilaisten autojen pariin, tuntee auttaneensa lähimmäistään ja saa myös itse voimia, kun näkee entisen renupekan esim. vanhankin Toyota Carinan ratissa tyytyväisenä ilman ikkunakoukkuja, psyykelääke purkkeja ja muuta renuamiseen liittyvää rekvisiittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renault ja hermojen kestävyys, no se on kaiketi yksilöllistä koska ns. proput palaa ja joutuu hakeutumaan tai lähimmäiset toimittaa hoitoon. Itselläni sikäli hyvin, että ymmärsin itse viheltää pelin poikki, muuten oltaisiin ojassa ja allikossa renuiset vaate plyyssit harteilla. Itseäni auttoi myös iloiset Tojottajat, he ohjasivat uudelle elämäntielle ja nyt toimin tukiryhmässä auttaen renuholisteja valitsemaan paremman kulkuvälineen. Työ on palkitsevaa, kun näkee entisen renuajan polkupyöräilemässä, voi toivottaa hyvää matkaa toisin kuin mekane koukussa, jolloin matka saattoi päättyä pikkuvian vuoksi tai ei alkaa ollenkaan ja taas syynä pikkuvika. Poikkeuksena holistien joukosta ei renuholisti retkahda koskaan uudestaan entiseen satimeen, opetus on sikäli rankka, että sen muistaa koko loppu ikänsä, jopa väitetään siirtyvän jälkipolviinkin, mikäli sellaisisia on, geenien välityksellä ja suullisesti, synnyttäen jäljen kollektiiviseen muistiin, (ks. myös ESSO-raatirinki).
        On aina ilo ohjata entinen renuholisti japanilaisten autojen pariin, tuntee auttaneensa lähimmäistään ja saa myös itse voimia, kun näkee entisen renupekan esim. vanhankin Toyota Carinan ratissa tyytyväisenä ilman ikkunakoukkuja, psyykelääke purkkeja ja muuta renuamiseen liittyvää rekvisiittaa.

        Yrjö-poika se vaan jaksaa oksennella....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrjö-poika se vaan jaksaa oksennella....

        Jos on huono olo, niin oksettaahan se. Ja hyväosaisia on pakko kadehtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on huono olo, niin oksettaahan se. Ja hyväosaisia on pakko kadehtia.

        Niinpä, jonkinlainen kateus se taitaa olla Yrjö-pojankin moottorina.


    • Anonyymi

      Useita vuosia sitten ostin ns.autoasiantuntijoiden suosittelemaan käytetyn tojotan, oli toki jo ajettu vähän yli 100 tkm mutta se ei pitänyt olla mitään tojotalle. No vaihdelaatikon hajoaminen, katkennut etujousi ja pahasti ruostunut helmapelti kai sitten vain kuuluu tuollaiseen 10 vuotiaaseen tojotaan oli myös temppuileva keskuslukitus. Seuraavaksi en kuunnellut toisten neuvoja ja ostin vähän uudemman Clion. No niitä paljon parjattuja vikoja ei kyllä siinä ollut yhtäkään. Sen jälkeen ostin vielä yhden Meganenkin, eikä siinäkään mitään huolia mutta kyyti oli mukavaa. Viimeisin auto on saksalaisvalmisteinen mutta kyllä omalla kokemuksella Renault on vahvasti mukana taas seuraavassa auton vaihtoehdoissa.

      • Hihii, onhan minulla ollut vaikka mitä autoja, virtuaalisesti tietenkin. Muutenhan minulta loppuisivat aiheet kesken Tohjotan solvaamiseksi.


      • Hihii, Jyväskylässä minulle nauretaan jo ihan yleisesti.


    • Anonyymi

      Sen verran voin sanoa että kori kestää mutta kaikki muu on suoraan sanottuna paskaa. Niin typeriä ratkaisuja ja niin häiriöherkkä auto ettei mikään. Itsellä ei enää hermot kestäisi. Auto on niin kaksipiippuinen kori ja moottori voi olla ihan ok mutta siinä on niin niin niin vittumaisia oikkuja joita ei ota erkkikään täysin selvää että missä vika... Jos rehellistä mielipidettä kaivataan nin vaikka hinta olisikin houkutteleva niin en missään nimessä suosittele. Vähän sama asia kun kysyisi jonkun tuotteen kiinalaisesta korvikkeesta että tekeeköhän sillä mitään ja eihän sillä yleensä kyllä tee...

      • Anonyymi

        Tojota-pojalle ottaa niin koville Renaultin parempi laatu että pitää satuilla....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojota-pojalle ottaa niin koville Renaultin parempi laatu että pitää satuilla....

        Oletko tutustunut autobildin julkaisemiin laatu ja luotettavuustutkimuksiin ja suomen kaysastustilastoihin? Ei suositella heikkohermoisille renuttajille ilman rauhoittavaa esilääkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tutustunut autobildin julkaisemiin laatu ja luotettavuustutkimuksiin ja suomen kaysastustilastoihin? Ei suositella heikkohermoisille renuttajille ilman rauhoittavaa esilääkitystä.

        Suomen katsastustilastoihin, hehee!!
        Valitettavasti joudun toteamaan, että Renault on ollut jo jonkin aikaa luotettavien autojen kärkiryhmässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojota-pojalle ottaa niin koville Renaultin parempi laatu että pitää satuilla....

        Omaan kokemusta jopa kahden auton verran. Tiedän aika hyvin mistä puhun ja en aja toyotalla vaikkakin yhden toyotankin olen omistanut ja oli muuten aivan sipevä auto mutta itse olen saksalaisten tuotteiden kannattaja ja sellaisella myös ajan. Minulla on ollut 3ranskalaista 3japanilaista ja kolme saksalaista autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaan kokemusta jopa kahden auton verran. Tiedän aika hyvin mistä puhun ja en aja toyotalla vaikkakin yhden toyotankin olen omistanut ja oli muuten aivan sipevä auto mutta itse olen saksalaisten tuotteiden kannattaja ja sellaisella myös ajan. Minulla on ollut 3ranskalaista 3japanilaista ja kolme saksalaista autoa.

        Selittää paljon, kun ajaa saksanseisojalla niin ei ihme että Renault tuntuu pelottavan luotettavalta ja oudolta, ihan kuin ihmistä varten tehdyltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen katsastustilastoihin, hehee!!
        Valitettavasti joudun toteamaan, että Renault on ollut jo jonkin aikaa luotettavien autojen kärkiryhmässä.

        Minulla on Renault ja olen ollut tyytyväinen. Tietysti remppaa on ollut, mutta ulkomailta on kivasti saanut varaosia ja kun on luottokorjaaja, niin kalliiksi ei ole tullut. Tykkään ajella Relulla ja mukava on siinä istua ja kärötellä (vauhdikkaastikin ja motarilla suurimman osan ajosta).


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Etkö osaa ruotsia, se on noloa. Katsopa VW-tuotteiden moottori- ja vaihteistovikojen yleisyys ja korjauskustannukset.


    • Anonyymi

      Rellu on viimeinen auto jonka ostaisin.

      • Anonyymi

        Kortista luopuessa vai ennen hoivakotiin menoa?


      • Anonyymi

        Uusi Clio 4v/100 tkm takuulla vai samalla hinnalla käytetty Polo, josta takuu lopussa?


      • Anonyymi

        Renault on todellakin monelle se "viimeinen auto(merkki)", kun on kerran päässyt mukavan ja laadukkaan ranskattaren makuun, niin on paha palata epäluotettavien kivirekien rattiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renault on todellakin monelle se "viimeinen auto(merkki)", kun on kerran päässyt mukavan ja laadukkaan ranskattaren makuun, niin on paha palata epäluotettavien kivirekien rattiin.

        Jos rakastaa kuttaperkkaa ja ripulia, niin onhan se silloin Renault ihan asiallinen valinta. Nyt kuitenkin suurimmalle osalle autoilijoista on Renault epäasiallinen, koska on tarkoitus päästä autolla eteenpäin ja vielä siten, että Kuntta Kinten apua ei tarvita. Jos kuitenkin tarkoitus on vain renuaminen, syljeskely, oksentelu, niin totta se silloin on Renault ainoa oikea valinta, jopa suositeltava ja yksinkertaisesti informoiden erinomainen tähän tarkoitukseen.
        Renault on merkki jossa autoilu ja alkoholi kohtaavat, mielestäni tämä on ei hyvien tapojen mukaista, mutta jo pikkulapset opetetaan Ranskassa viinille ruokapöydässä, joten on ymmärrettävää, että kaikki on sekaisin, kuin Pariisin katu lauantaisin, kuten nytkin parhaillaan. Mihin sekopäisyys ja suoranainen kansallinen hulluus päättyy on arvoitus, mutta voi arvata, että ei hyvään, sotaa, renuamista, nurkkiin kuseskelua, niin konkreettisesti kuin myös kuvaannollisesti, edellinen sana on oikein kirjoitettu, tämä pienenä oppina vielä sivistymättömille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rakastaa kuttaperkkaa ja ripulia, niin onhan se silloin Renault ihan asiallinen valinta. Nyt kuitenkin suurimmalle osalle autoilijoista on Renault epäasiallinen, koska on tarkoitus päästä autolla eteenpäin ja vielä siten, että Kuntta Kinten apua ei tarvita. Jos kuitenkin tarkoitus on vain renuaminen, syljeskely, oksentelu, niin totta se silloin on Renault ainoa oikea valinta, jopa suositeltava ja yksinkertaisesti informoiden erinomainen tähän tarkoitukseen.
        Renault on merkki jossa autoilu ja alkoholi kohtaavat, mielestäni tämä on ei hyvien tapojen mukaista, mutta jo pikkulapset opetetaan Ranskassa viinille ruokapöydässä, joten on ymmärrettävää, että kaikki on sekaisin, kuin Pariisin katu lauantaisin, kuten nytkin parhaillaan. Mihin sekopäisyys ja suoranainen kansallinen hulluus päättyy on arvoitus, mutta voi arvata, että ei hyvään, sotaa, renuamista, nurkkiin kuseskelua, niin konkreettisesti kuin myös kuvaannollisesti, edellinen sana on oikein kirjoitettu, tämä pienenä oppina vielä sivistymättömille.

        Voi sinua onnetonta reppanaa. Tule jo on sinun vuodatuksesi tähän asiaan, oikeasti?? Kateus on ilkeä vaiva, vai mitä ja nuoruuden tuoma into ilman järkeä rasitus ympäristölle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua onnetonta reppanaa. Tule jo on sinun vuodatuksesi tähän asiaan, oikeasti?? Kateus on ilkeä vaiva, vai mitä ja nuoruuden tuoma into ilman järkeä rasitus ympäristölle.

        Taitaa Yrjö-poika olla pilannut aivonsa liialla alkoholilla ja sitten raitistunut liian myöhään. Eli viina vaivaa ja kiinnostaa vieläkin, nyt vain toisella tavalla.


    • Anonyymi

      Kestävyys on todellakin hyvä mutta ainakin mulle tärkeintä on mukavuus. Muut samanhintaiset ei siinä onnistu. Ei vaan jaksa ajaa autoilla missä vaikka melu saa pään kipeäksi.

    • Anonyymi

      Jos ei puhuta sytytyspuolista ja jarruista, niin Mekano 2:n oville menevät sähköliittimet ovat nerokkaita, ovat nimittäin ovipilarin "likaisella" puolella. Nauratti ihan perusteellisesti seistä rellun vieressä räntäsateessa kädet täynnä ostoksia ja kainalot täynnä kakaroita auton pysyessä kassakaappina. Pienen avainkorttitykityksen jälkeen rellun tuuletustoiminto aktivoitui ja ikkunat aukesivat, minkä seurauksena niille satanut räntä putosi auton sisälle ja tietysti osittain penkeille. Välillä apukuskin ikkuna aukesi kesken ajoa omineen ja tutkittuani liittimiä silloin uudesta, yhden talven yli ajetusta rellusta oli molempien etuovien liittimet ihan vihreitä, eli suola oli päässyt niihin. Mekano 2 farkut koottiin Espanjassa, mikä saattaa osaltaan vaikuttaa laaduttomuusvaikutelmaan, jok ikisessä huollossa piti istutella ovia paikoilleen ja maalipinta oli tehtaan jälkiltä kuin hiekkapaperia. Auto oli ihan ekoja mallistossaan ja olis pitänyt kuunnella järjen ääntä ja odottaa, että lastentaudit olisi poistettu. Toisaalta Mekano 1 faceliftissä alkaneet puolaongelmat jatkuivat myös 2:ssa eli rellun tuotekehitys oli luokkaa 0. Puolaviat tulivat esiin autoissa, joilla ajettiin niin lyhyitä matkoja, ettei moottori lämmennyt kunnolla ja kosteus sai kipinän karkaamaan sylinterinkanteen, vähän samanlainen vaiva kuin ranskisdieseleiden DPF-systeemeissä eli kojelaudassa olis pitänyt olla lappu, jossa olis kerrottu minimiajomatkan olevan 50 km. Vie siinä sitten lottokuponkia.

      • Anonyymi

        Oma megane II farkku , ei moisia ongelmia vaan oli suorastaan erinomainen ja luotettava talviauto. Lähti hyvin käyntiin vaikka olisi ollut viikon ulkona pakkasessa, ei ongelmia sähköissä.


    • Anonyymi

      Suhtautuisin todella suurella varauksella renaultiin jos siihen vähänkään enempää rahaa laittaa. Auto on huono jos rehellinen vastaus pitää antaa.

      • Anonyymi

        Rehellinen vastaus on että Renault on yksi parhaista merkeistä nykyään. Voihan noita vikoja kaivella yli 20 vuotta vanhoista Renaultin malleista mutta eipä niillä mitään tekemistä ole nykymallien kanssa.
        Kyllähän se tosiasia on ettei uudemmista juurikaan vikoja löydy. Laittakaspas sitten niitä linkkejä uusimpien rellujen tyyppivikoihin tai muihin vikoihin, eipä vaan löydy. Monesta muusta merkistä voisin laittaa esimerkkejä vaikka miten paljon.


      • Anonyymi

        Onko sulla laittaa jotain faktaa, eikä vain omia hölmöilyjä?


      • Anonyymi

        Naapurin Lagunaa viedään vähän väliä hinurin lavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapurin Lagunaa viedään vähän väliä hinurin lavalla.

        Vuosimalli 1993 vai 2015?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapurin Lagunaa viedään vähän väliä hinurin lavalla.

        "Naapurun laguna" taitaa olla todellisuudessa kommentoijan oma tojota...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Naapurun laguna" taitaa olla todellisuudessa kommentoijan oma tojota...

        Muutama hyvä puoli autonkorvikeesta nimeltään Renault: Ei kelpaa varkaille, kukaan ei halua varastaa Renaultia, koska on niin viheliäinen eli V-mäinen tekele, karkoittaa jopa ryövärit luotansa pelkällä hapituksella, maineesta puhumattakaan. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma, jos haluat huippu varman korvikeauton, valintasi on epävarma Renault, se on varma epävarmuudessa, koska suuniteltu laskuhumalassa, jopa kankkusessa, joka ei tarkoita kuitenkaan Suomen ralli Kankkusta, vaan myrkytystila kankkusta, tämän vuoksi varsinkin runsaat ns. maanantai kappaleet tekee sut hulluks, ne villitsee sun pään, tupakka, viina ja villit naiset/miehet periaatteella. Hyvä ja huono sekä huono ja hyvä puoli sekoittuvat, tuloksena eroittelukyvyttömyys, ei enää erota autoa ja renua toisistaan, vaan ns. luulee että Renault on esim. Toyotaan verrattavissa oleva kulkuväline. Tälläistä harhamielisyyttä esiintyy renufanaatikkojen keskuudessa.
        Renuihin on suuniteltu omanlaistansa ranskalaista mielenliikehdintää, joka tekee renuista yleisiä standardeja hylkivän, tämä mm. korjatessa havaitaan, jos ei asiaa aikaisemmin tiedä. Mutta yllätys ja hyvä puoli, renkaat ovat ymmyrkäiset, aivan kuten toistenkin valmistajien oikeissa autoissa eli voisi kuvitella, (jos ei tietäisi) renun renkaiden olevan neliskanttiset, jopa kolmion muotoiset tyyliin ja sivistykseen sopien, poikkeus vahvistaa säännön laki tulee tässä hyvin esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama hyvä puoli autonkorvikeesta nimeltään Renault: Ei kelpaa varkaille, kukaan ei halua varastaa Renaultia, koska on niin viheliäinen eli V-mäinen tekele, karkoittaa jopa ryövärit luotansa pelkällä hapituksella, maineesta puhumattakaan. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma, jos haluat huippu varman korvikeauton, valintasi on epävarma Renault, se on varma epävarmuudessa, koska suuniteltu laskuhumalassa, jopa kankkusessa, joka ei tarkoita kuitenkaan Suomen ralli Kankkusta, vaan myrkytystila kankkusta, tämän vuoksi varsinkin runsaat ns. maanantai kappaleet tekee sut hulluks, ne villitsee sun pään, tupakka, viina ja villit naiset/miehet periaatteella. Hyvä ja huono sekä huono ja hyvä puoli sekoittuvat, tuloksena eroittelukyvyttömyys, ei enää erota autoa ja renua toisistaan, vaan ns. luulee että Renault on esim. Toyotaan verrattavissa oleva kulkuväline. Tälläistä harhamielisyyttä esiintyy renufanaatikkojen keskuudessa.
        Renuihin on suuniteltu omanlaistansa ranskalaista mielenliikehdintää, joka tekee renuista yleisiä standardeja hylkivän, tämä mm. korjatessa havaitaan, jos ei asiaa aikaisemmin tiedä. Mutta yllätys ja hyvä puoli, renkaat ovat ymmyrkäiset, aivan kuten toistenkin valmistajien oikeissa autoissa eli voisi kuvitella, (jos ei tietäisi) renun renkaiden olevan neliskanttiset, jopa kolmion muotoiset tyyliin ja sivistykseen sopien, poikkeus vahvistaa säännön laki tulee tässä hyvin esille.

        Jaa-a sehän olikin Yrjö-pojan oma auton korvike (tojota) siellä hinurin lavalla. Ei ihme että pisti harmista oksentamaan, vaikka se onkin lähes jokapäiväinen tapahtuma Yrjölle. Tosin niin on myös Renault palstalla yrjöäminenkin.

        Sitä se viina- ja autokateus teettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa-a sehän olikin Yrjö-pojan oma auton korvike (tojota) siellä hinurin lavalla. Ei ihme että pisti harmista oksentamaan, vaikka se onkin lähes jokapäiväinen tapahtuma Yrjölle. Tosin niin on myös Renault palstalla yrjöäminenkin.

        Sitä se viina- ja autokateus teettää.

        Erittäin laadukas ja kestävä auto Renault, arvokin nousee vanhetessaan, vanhat renut aivan viedään käsistä, eivät ehdi happanemaan ladon takana, tämä kertoo, että on haluttu ja arvostettu ranskalaista huippu tekniikkaa ja insinööri taitoa edustava taidon näyte.
        Renault ei ruostu, se kestää happamia nesteitä niin sisä kuin myös ulkopuolelta. Pitkä ja perinteinen tuotekehitys on luonut metalliseoksen, joka ei mahanesteitä säikähdä, saati koirien kuseskelua. Sopii erittäin hyvin Suomeen, jossa laatta lentää viikon loppuisin ja muutenkin kiertää. Suomen Yrjöjen yhdistys suosittelee lämpimän makkarakastikkeen kera Renault tuotteita.


    • Anonyymi

      Joo ei kannata edes miettiä. Romu mikä romu PISTE...

      • Anonyymi

        Minkälainen ihminen ostaa uuden Renun? Onkohan hällä kaikki teletappisolut oikeissa paikoissa? vai missä lienevät vaeltaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen ihminen ostaa uuden Renun? Onkohan hällä kaikki teletappisolut oikeissa paikoissa? vai missä lienevät vaeltaa?

        Viisas, tyhmä ostaa tojotan ja vieläpä kehuu sitä.


      • Anonyymi

        Pidetään huonompana autona relluja nyt.Ja sitähä se..jos paremmasta tiä osta,Kusikaijan kaa samaa sukuu,järkky kottero.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3886
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2439
    3. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1577
    4. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1157
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1057
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

      niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      872
    8. Junan kylkeen autolla

      Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      841
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

      Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      100
      809
    10. Oletko päättänyt

      Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      800
    Aihe