Huomio sileäkihlaiset!

Jaffa

Tässä taannoin menimme mieheni kanssa kihloihin, sormukset ostimme Kultajousi-liikkeestä..kultaiset, sileät Diana-kihlat.

Eräs ystäväni kuitenkin huomautti, että 'yleensä' tällaiset ovat leikkikihlat, eli siis häitä ei ainakaan tule, pitkä kihlaus ehkä.

Tähän mielipiteeseen vetoen kysynkin,
kuinka moni teistä on mennyt 'halpakihloihin', niin, että on myös naimisiin päässyt? kuinka kauan olitte kihloissa?

Huom! kysymys koskee vain 'halpissormuksia' käyttäjiä. Vastausta kaipaan vain näihin kahteen kysymykseen. En mielipiteitä kaverista tai kuinka ilkeä joku voi olla.
kiitos vastanneille ja vaivautuneille :)

190

59097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neiti-ihminen

      Ollaan oltu lähes vuosi poikaystäväni kanssa kihloissa, halppissormuksilla. Haluttiin kihloihin ja kun hääpäivääkin ollaan kuumeisesti mietitty, mutta kun kumpikin opiskelijoita niin eipä ollut muuhun varaa.
      Vaikka sormukseni on halpa niin ei se tunnearvoa vähennä. Ja vaikka me emme vielä naimisissa ole niin ollaan menossa(viimeistään kesä 07) vaikka halppikset ovatkin, sitä paitsi mielestäni sormukseni on erittäin kaunis ja voihan siihen vihkisormukseen sitten tuhlata vähän enemmän.

      • Jonna

        paljonko teillä maksoi kihlasormukset???
        meillä maksoi yhteensä n.130€..olisi kiva tietää kun etsimme sormuksia monesta liikkeestä ja hinta erot olivat aika mahtavat liikkeiden välillä..


      • Jonna kirjoitti:

        paljonko teillä maksoi kihlasormukset???
        meillä maksoi yhteensä n.130€..olisi kiva tietää kun etsimme sormuksia monesta liikkeestä ja hinta erot olivat aika mahtavat liikkeiden välillä..

        ...sillä jos ja kun löydän sen naisen, joka minun sydämeni saa, niin haluan myös sitten pian varmaan myös kihloihin. :)

        en ole kuullutkaan, että sormusten hinta on suoraanverrannollinen rakkauden määrään ja suhteen laatuun?

        itse olen haaveillut sellaisesta, onko se nyt juuri sileäpintainen, mutta paksu ja leveä, perussormus. se on mielestäni tyylikäs. toki toivoisin, että kihlasormukset olisivat samanlaiset/-tyyliset, mutta kai kihlattu voi valita erilaisenkin, ei kai sitäkään ole määrätty missään?

        kaikkea sitä joutuu kyselemään!

        nimim. kokemus toisi varmuutta ;)

        ps. pitkiä ja onnellisia liittoja lukijoille!


      • Mimmu
        Jonna kirjoitti:

        paljonko teillä maksoi kihlasormukset???
        meillä maksoi yhteensä n.130€..olisi kiva tietää kun etsimme sormuksia monesta liikkeestä ja hinta erot olivat aika mahtavat liikkeiden välillä..

        mun sormus makso 58€, mieheni renkula muutaman euron enemmän... ei siis mitkään kovin kalliit mutta sitäkin rakkaammat...


      • samaa
        [email protected] kirjoitti:

        ...sillä jos ja kun löydän sen naisen, joka minun sydämeni saa, niin haluan myös sitten pian varmaan myös kihloihin. :)

        en ole kuullutkaan, että sormusten hinta on suoraanverrannollinen rakkauden määrään ja suhteen laatuun?

        itse olen haaveillut sellaisesta, onko se nyt juuri sileäpintainen, mutta paksu ja leveä, perussormus. se on mielestäni tyylikäs. toki toivoisin, että kihlasormukset olisivat samanlaiset/-tyyliset, mutta kai kihlattu voi valita erilaisenkin, ei kai sitäkään ole määrätty missään?

        kaikkea sitä joutuu kyselemään!

        nimim. kokemus toisi varmuutta ;)

        ps. pitkiä ja onnellisia liittoja lukijoille!

        mieltä...

        Ei kai se sormuksen hinta sitä suhteen laatua merkitse!?!

        Itse en edes henkilökohtaisesti haluaisi mitään kivisormusta ym. varsinkin isot sellaiset vain tarttuvat kiinni jokapaikkaan ja pyörivät vinoon...

        sileä ja leveä on paljon siistimpi ja huolettomampi ja tyylikkäämpi...

        mulle se ajatus on tärkein että joku mut todella haluaa omaksi! se symboli (sormus) on sitten ihan sama vaikka olisi muovia tai vaikka kaarnaa ;D

        kihloissa olen minäkin eli en siis mikään elliepätoivoinen ;) mut mun elämässä on niin paljon ollut rahalla lahjomista rakkauden sijaan, niin ei sitä rahallista niin arvosta vaan on paljon ihanampaa kun se oma kulta näyttää sen rakkautensa ihan jollain muulla tavalla :)

        -onnellinen nainen "halpis-sormuksessa"-


      • jutta
        samaa kirjoitti:

        mieltä...

        Ei kai se sormuksen hinta sitä suhteen laatua merkitse!?!

        Itse en edes henkilökohtaisesti haluaisi mitään kivisormusta ym. varsinkin isot sellaiset vain tarttuvat kiinni jokapaikkaan ja pyörivät vinoon...

        sileä ja leveä on paljon siistimpi ja huolettomampi ja tyylikkäämpi...

        mulle se ajatus on tärkein että joku mut todella haluaa omaksi! se symboli (sormus) on sitten ihan sama vaikka olisi muovia tai vaikka kaarnaa ;D

        kihloissa olen minäkin eli en siis mikään elliepätoivoinen ;) mut mun elämässä on niin paljon ollut rahalla lahjomista rakkauden sijaan, niin ei sitä rahallista niin arvosta vaan on paljon ihanampaa kun se oma kulta näyttää sen rakkautensa ihan jollain muulla tavalla :)

        -onnellinen nainen "halpis-sormuksessa"-

        Kun aikoinaan menin kihloihin, oli miehen asenne "ostetaan nyt tämmöset halvat, ja ostetaan sitten myöhemmin kunnon sormukset", ja minä hölmö uskoin. Minä myös maksoin omani.

        Nyttemmin ajattelen, että jos joku todella haluaa minut kihlata, hän ostaa sormuksen minulle, eikä enää kelpaa se kahden kympin sormus. Karsiipa asenteeni ainakin sellaiset ehdokkaat pois jotka vain huvin vuoksi tykkäisivät kulkea sormus nimettömässä.

        Nyttemmin minulla ihana kulta, hän on jopa samaa mieltä sormusasiassa...


      • kierrättäkää kultaa
        Jonna kirjoitti:

        paljonko teillä maksoi kihlasormukset???
        meillä maksoi yhteensä n.130€..olisi kiva tietää kun etsimme sormuksia monesta liikkeestä ja hinta erot olivat aika mahtavat liikkeiden välillä..

        Meidän sormukset maksoivat saman verran kappaleelta, tosin markkoina. Halvat ne olivat siihen aikaankin, mutta opiskelijoilla ei ollut muuhun varaa, ja oikeastaan ne olivat meille tosi kalliit. Mies käyttää samaa sormusta yhä ja sormus on jo aika kulunut. Itse käytän muuta, sukuperintöna tullutta sormusta. Aviovuosia tuli neljännesvuosisata täyteen.


    • Tiuku

      No mä en kyllä ymmärrä mitä sormuksella on naimisiinmenon kanssa mitään tekemistä. Leikkikihlat on ihan eri asia kuin ostaa halvat kihlasormukset. Leikkikihloilla tarkoitetaan yleensä kihloja jotka itse asiassa eivät ole kihloja vaan teinitrendi jolla esitetään muille että ollaan muka niin tosissaan. Teinit tosin usein valitsevat halvat kihlat juur sen takia että ne täytyy ostaa viikkorahoilla. Mutta on olemassa muitakin jotka valitsevat halvat kihlasormukset ja ovat silti ihan tosissaan menossa naimisiin. jotkut vain eivät halua laittaa omaisuuksia johonkin sormukseen. Ei se mitään tarkoita. Saa nättejä sormuksia (kuten diana-kihlasormuksia) ihan halvallakin.

      • nasu

        meillä on miehenkanssa valkokultaset sileät kihlat 2 vuotta ollaan kihloissa oltu hääpäivä päätetty vuodelle 2006 oltaisiin vihille aikaisemmin menty mutta kun häät maksaa ja lapsiakin on 2 kappaletta niin pitää niihin häihin vähän säästellä:)


    • Nimetön

      Että jos ostaa tietynmerkkiset kihlat, niin ei olla oikeesti kihloissa??? Naurettavaa!!

      Leikkikihlat (tai teinikihlat) tarkoittaa terminä sitä, kun 15-vuotiaat kakarat menevät kahden viikon seurustelun jälkeen kihloihin. Ja eroavat sitten neljä viikkoa myöhemmin.

      En muista minkä merkkiset kihlamme ovat ja mitä ne maksoivat mutta naimisiin mennään ensi syksynä, jolloin olemme olleet 11 kuukautta kihloissa.

      • Hah

        Jep ja "leikkikihlat" voi olla myös aikuisella. Oikea kihlaus on lupaus avioliitosta. Leikkikihlat vain jokin sitoutumisen, varatun tms. merkki.


      • Kuuhullu667

        Kihlasormuksen hintako mittaa rakkauden määrän ja
        keston? Parhainta teinix-filosofiaa. Niinqu
        sieltä Jakomäen ala-asteen Kana&Bimbo -ryhmästä.

        Ihan HUIBBU Huibbu Ihq, niinq sata varppina.

        Eikä sit muuta kuin onnee ja menestystä kaikille kihlapareille!

        Raxtetaan toisiaamme ja sormusten hinta on EVVK!

        --
        -20 vee seukaten, nyt 1½ vee kihlaparina. "Still
        crazy after all these years" [Ray Charles). Toi
        on meitsuleiden tunnari-piisi.


    • Hah

      Onko tämä nyt taas joku pila...

      Jos ei niin huh, huh... Sormuksestahan se ihan varmaan on kiinni?! Että tuleeko häät vai ei. Onkohan ne sormukset jotenkin taiottu? Ja entäpä ne joilla ei ole sormusta ollenkaan!

      Ja eiköhän sileät ole yleisimmät kihlaosrmukset. Ja vaikkei olisikaan niin sillä ei tosiaan ole mitään muuta merkitystä, kun että mistä nyt sattuu tykkäämään tai mihin haluaa sijoittaa.

      • SaSha

        Mä oon sun kanssa täysin samaa mieltä! Eihän se sormuksesta ole kiinni meneekö naimisiin vai ei. Sitä paitsi, eihän makuasioista voi tai edes saa kiistellä...


    • marina

      likkeen halvimmat kihlat vaihdoimme mekin mieheni kanssa vain siitä yksinkertaisesta syystä, että kalliinpiin ei ollut rahaa, eikä tarvetta sen vuoksi ottaa lainaa. sileä kihla on kaunis, perussuormus ja sen rinnalle pystyin sitten valitsemaan mieleiseni vihkisormuksen (joka sekään ei maksanut puoltaomaisuutta!)

      eli kyllä, meidät vihittiin 10kk kihlautumisen jälkeen ja onnellisia olemme edelleen halpiskihloista huolimatta.

    • tyttönen vain

      Ensinnäkin eikös se kultainen, sileä sormus ole Suomessa perinteisin kihlasormus? Ei minulle ainakaan ole koskaan tullutkaan mieleeni että kihlasormukseen haluaisin kiviä tms. Haluan ihan vain simppelin, niin että siihen vihkisormus sitten sopii kaveriksi, ja muutenkin se on mielestäni se "aito ja oikea". Tosin varmaan sorrun valkokultaiseen.

      Miksi sileä kihlasormus nyt sitten olisi halpissormus? En ymmärrä asiayhteyttä...

      • Katarina

        Minkä hintaiset kihlasormukset luokittelette halpiksiksi??

        Paljonko esim. tuollaiset sileät diana-sormukset maksavat?


      • puuttu
        Katarina kirjoitti:

        Minkä hintaiset kihlasormukset luokittelette halpiksiksi??

        Paljonko esim. tuollaiset sileät diana-sormukset maksavat?

        ja naimisiin päästiin. Älä ole huolissasi:)


      • tyttönen vain
        Katarina kirjoitti:

        Minkä hintaiset kihlasormukset luokittelette halpiksiksi??

        Paljonko esim. tuollaiset sileät diana-sormukset maksavat?

        En ole sellaisia ostanut, joten en osaa suoraan sanoa. Mutta luulen, että diana-kihloistakin löytyy laidasta laitaan: keltakulta on hieman halvempaa, valkokulta kummallisen kallista valmistajasta/sarjasta riippumatta. Sormuksen koko ja paksuus vaikuttavat tietysti, joten en usko, että mitään kovin selkeää hintahaarukkaa on olemassakaan.


      • Antsa
        Katarina kirjoitti:

        Minkä hintaiset kihlasormukset luokittelette halpiksiksi??

        Paljonko esim. tuollaiset sileät diana-sormukset maksavat?

        Mentiin ukon kans kihloihin 2002 ja meillä on sileät, 4,5mm leveät sileät sormukset. Muistaakseni hinta 198 euroa kipale, eli halvat???


      • ei tosiaankaa!!
        Antsa kirjoitti:

        Mentiin ukon kans kihloihin 2002 ja meillä on sileät, 4,5mm leveät sileät sormukset. Muistaakseni hinta 198 euroa kipale, eli halvat???

        alle sadan euron kyl pääsee kepiästi!


    • Jaffa

      Siis..en TODELLAKAAN kyseenalaista kenenkään rakkautta tai onnea suhteessa, itselläni hinta ei vaikuta mitenkään suhteeseen...se on niinkuin olikin.
      Ehkäpä tämä kihlamme kyseenalaistetaan, juuri sen takia, koska avomieheni sattuu olemaan rikas...siis melko rikas....ja ehkä siksi muut ihmettelevät, eikö hän voinut panostaa hiukan enemmän, olisi eri asia, jos hän olisi opiskelija yms. Mutta hänellä on hyvin menestyvä yritys, eli siis tarkoitan, kaikki ok.

      Haluaisin mielipiteitänne juuri tästä, miksei panostanut? eikö vaan ole 'hänen' juttu? vai mikä...
      saa vastata niin rehellisesti kuin vaan tuntuu, se auttaisi nyt.

      • jonni

        Ilmeisesti nämä "halpiskihlat" ovat nyt sinulle jonkinlainen ongelma? Kaverikin ihmettelee! Ja itsekin taidat ihmetellä?

        Ostin puolisoni kanssa sileät valkokultaiset sormukset, jotka maksoivat ainakin minun mittapuuni mukaan aika paljon. Kovin ovat vaatimattoman näköiset, kuitenkin mielestämme hienot. Ehkä miehesikin pitää koruttomasta eleganssista, puhtaasta ytimestä - paljaana. Mistä sinä pidät?


      • -exä-
        jonni kirjoitti:

        Ilmeisesti nämä "halpiskihlat" ovat nyt sinulle jonkinlainen ongelma? Kaverikin ihmettelee! Ja itsekin taidat ihmetellä?

        Ostin puolisoni kanssa sileät valkokultaiset sormukset, jotka maksoivat ainakin minun mittapuuni mukaan aika paljon. Kovin ovat vaatimattoman näköiset, kuitenkin mielestämme hienot. Ehkä miehesikin pitää koruttomasta eleganssista, puhtaasta ytimestä - paljaana. Mistä sinä pidät?

        meillä oli halpis kihlat ja oltiin 5 vuotta kihloissa, sit erottiin. eli ei siis menty naimisiin ku oli halpiskihlat ostettu.häitä ei tullu. (sormukset yht. 600 mk)


      • marina
        -exä- kirjoitti:

        meillä oli halpis kihlat ja oltiin 5 vuotta kihloissa, sit erottiin. eli ei siis menty naimisiin ku oli halpiskihlat ostettu.häitä ei tullu. (sormukset yht. 600 mk)

        sormuksistako eronne johtui? ja siinä tapauksessa suhde olikin sitten rakennettu mitä parhaimmalle pohjalle :-/


      • nasu

        joo tota, en halunnut kihlasormukseen mitään timantteja koska mun mielestä tavallinen sileä kihla on se paras kihla sitten kun vihkisormus tulee niin siinä sitten timantti jos toinenkin kimaltelee mutta mun mielestä kihlasormus ei sitä timanttia tai erikoisia kuvia tartte...


      • Eppu

        Jos se ei vaikuta mitään se hinta mielestäsi niin miksi sitten kysyt? Taidat kuitenkin olla epävarma? Mitä muuten välität muiden puheista?

        Rikkaidenko kuuluu ostella rakkaallensa ja muille kaikennköistä, koska heillä on siihen varaa? Ja jos ei osta niin ei välitä toisesta?

        Jos asia vaivaa niin kysy mieheltä miksi hän halusi juuri ne sormukset? Esititkö toivomusta millaisen sormuksen haluat? Vai etkö ollut mukana, kun mies osti sormukset? Jospa miehestä sormus oli kivannäköinen tai hänen mielestään sillä ei ole niin merkitystä millaiset tai minkähintaiset ne on. Eikä ajatellut niin asiaa. (ja miehet ei aina ole samalla aaltopituudella kuin naiset) Ja tuleehan sinulle vielä vihkisormuskin? Jospa hän panostaa sitten siihen. Ei kihlasormuksen tarvitse niin ihmeellinen olla. Kaikilla ei ole sormusta ollenkaan.

        Onko miehesi muuten tarkka rahoistaan? Ehkä hän on muutenkin säästeliäs. Eräs tuntemani varakas ihminen tutkii tarkkaan esim. kauppojen ruokatarjoukset.


      • Eppu
        Eppu kirjoitti:

        Jos se ei vaikuta mitään se hinta mielestäsi niin miksi sitten kysyt? Taidat kuitenkin olla epävarma? Mitä muuten välität muiden puheista?

        Rikkaidenko kuuluu ostella rakkaallensa ja muille kaikennköistä, koska heillä on siihen varaa? Ja jos ei osta niin ei välitä toisesta?

        Jos asia vaivaa niin kysy mieheltä miksi hän halusi juuri ne sormukset? Esititkö toivomusta millaisen sormuksen haluat? Vai etkö ollut mukana, kun mies osti sormukset? Jospa miehestä sormus oli kivannäköinen tai hänen mielestään sillä ei ole niin merkitystä millaiset tai minkähintaiset ne on. Eikä ajatellut niin asiaa. (ja miehet ei aina ole samalla aaltopituudella kuin naiset) Ja tuleehan sinulle vielä vihkisormuskin? Jospa hän panostaa sitten siihen. Ei kihlasormuksen tarvitse niin ihmeellinen olla. Kaikilla ei ole sormusta ollenkaan.

        Onko miehesi muuten tarkka rahoistaan? Ehkä hän on muutenkin säästeliäs. Eräs tuntemani varakas ihminen tutkii tarkkaan esim. kauppojen ruokatarjoukset.

        Ja eikö ole kuitenkin hyvä, että mies haluaa kanssasi naimisiin ja meni kanssasi kihloihin? Täällä aika moni valittaa sitä, että kun mies ei edes kosi. Kyllä se sormus on pienempi murhe. Sinuna olisin tyytyväinen. Mutta jos et ole niin puhu miehesi kanssa...


      • Ihmettelijä

        Esitit siis kysymyksesi väärin? Jos kyse on siitä, että miehesi on varakas ja osti ”vain” halvat Diana-kihlat. Eli jos hän oli vähävaraisempi ja ostaisi halvat sormukset VAIN SIKSI, että hänellä ei ole varaa niin se olisi aivan eri juttu? Vaikka näillä vastaajilla olisi käynyt onnellisesti ja he olisivat päässeet naimisiin niin voitko verrata heitä teihin, jos he eivät ole yhtä varakkaita?

        Luulen, että nyt on kysymys jostain muustakin kun niistä sormuksista? Oletko muuten epävarma miehen tunteista? Oletteko sopineet jo hääpäivän?

        Naiset on todellakin eri planeetalta kuin miehet… Jos nainen olisi varakas ja mies ei ja nainen ostaisi halppis sormuksen miehelle… niin tuskin miehen kaverit pohtisi tuollaisia? Taitaa olla naisten hössötystä tuo tuollainen ”Oi, Mika varmaan rakastaa sua älyttömästi kun osti noi upean timanttisormuksen! Paljonko toi on maksanut? Meidän Antti osti vaan tälläsen halvan rinkulan, mistä lie suklaamunasta löysi….” Tai ”Tommonen sormus!? Eiks se nyt hienompaa ois voinut ostaa, onhan sillä varaakin”. Miesparat! Ihme kun ne ei aina halua kosia meitä!

        Ollaanko me jatkuvasti tasa-arvoa vaativat naiset kuitenkin riippuvaisia miehestä? Ja olemme sitä mieltä, että miehen pitäisi mieluusti olla varakkaampi osapuoli ja ostella naiselle timantteja yms.? Ja niitä pidetään rakkauden osoituksena…

        Mutta onneksi kaikille naisille ei kyllä tulisi mieleen arvostella kaverinsa sormusta oli se millainen tahansa. Ja minäkään en kyllä ymmärrä miksi et vain jättänyt kaverisi kommenttia huomiotta vaan aloit sitä pohtimaan?


      • Naimisissa

        Sileillä sormuksilla aikoinaan kihlattu, kuusi vuotta kihloissa ja sen jälkeen naimisiin menty. Vihkisormuksiin halusin kiviä ja sain. Kihlat halusin ehdottomasti sileät.


      • voi voi

        ei halua mokomiin rinkuloihin haaskata, haaskaa sit muuton suhun


      • elä välitä

        sileät ovat kauniit semmoset oli miullakiin.


      • nainen

        se on aika pieni panostus ihmissuhteeseen jos vaan antaa rahaa kultasepälle. Kyse on tyylistä, ei hinnasta.

        eikä rakkaus näy sormuksessa.


      • ellu

        ongelmansa kullakin, en voi muuta kommentoida kun luin noita vastauksia. itse menin kihloihin vuonna 95 ja ostettiin sileät, mielestäni tyyliimme sopivat sormukset, yhteishinta oli siinä reilu 1000markkaa. ero tuli mutta syy ei ollut todellakaan sormusten, vaan yksinkertaisesti löysimme toisistamme piirteitä mitkä eivät miellyttänetkään toisia, onneksi ymmärsimme olla "vain" avoliitossa, vaikka kihloissa olimmekin yli kolmevuotta ja ennen kihlausta oltiin yhdessä reilu vuosi.

        ja se mitä tulee ns. miehen naisensormuksen panostamiseen (näköjään rahalliseen arvoon) niin se ei kerro mitään suhteen laadusta. jos nainen on niin pinnallinen että miettii vain sormuksensa rahallista arvoa, ja sitä että miehellä olisi ollut reilusti varaa maksaa enemmän, niin itselle tulee vaan ajatus että taitaapa kyseinen neiti haluta naida vaan rahaa...

        raha ei takaa suhteen laatua hyvät ihmiset!!!!!


      • ei ole Tuurista

        kiinni, kyseisen suuren kauppaliikkeen omistajan uusin uhri, joka sai taas "potkut"

        Ei, leikki Heikkinä, kyllä mies haluaa antaa vain parasta, jos haluaa mennä oikeasti naimisiin, etenkin jos on varaa siihen.
        Itse olisin tyrmistynyt, jos saisin moiset, vaikka mies olenkin


      • Onnellinen
        ei ole Tuurista kirjoitti:

        kiinni, kyseisen suuren kauppaliikkeen omistajan uusin uhri, joka sai taas "potkut"

        Ei, leikki Heikkinä, kyllä mies haluaa antaa vain parasta, jos haluaa mennä oikeasti naimisiin, etenkin jos on varaa siihen.
        Itse olisin tyrmistynyt, jos saisin moiset, vaikka mies olenkin

        Mentiin avomieheni kanssa kihloihin n. 3kk sitten ja sormukseni (valkokultaa ja timantteja) maksoi n. 1000 euroa! ..Joten kyllä mies haluaa parastaan antaa vaikka ei tässä tapauksessa edes niin varakas :)


      • katjuska

        Mekin mentiin aikoinaan "halpiskihloihin", sormukset maksoivat yhteensä 500mk. Siks ostettiin ne, kun haluttiin sit vihkisormukseen panostaa ja minä itse halusin sileän tavallisen sormuksen. Oli muuten paljon helpompi valita siihen rinnalle toinen sormus. Jopa kultakaupassa (Kultajousessa) sanoivat, että nämä sileät on helppoja, kun voi valita mitä vaan siihen viereen.
        Meitäkin epäiltiin, että mentiin vain näytön vuoksi kihloihin. Nyt ollan oltu naimisissakin jo kohta 3 vuotta ja lapsi tulossa.
        Paremmin ei voisi tällä hetkellä mennä, vaikka "halpiskihloissa" ollaankin.


      • Figaro
        ei ole Tuurista kirjoitti:

        kiinni, kyseisen suuren kauppaliikkeen omistajan uusin uhri, joka sai taas "potkut"

        Ei, leikki Heikkinä, kyllä mies haluaa antaa vain parasta, jos haluaa mennä oikeasti naimisiin, etenkin jos on varaa siihen.
        Itse olisin tyrmistynyt, jos saisin moiset, vaikka mies olenkin

        Ei yleistetä. Tuo on "mies haluaa antaa vain parasta " on vain sinun mielipiteesi.

        Miten se sormuksen hinta vaikuttaa siihen, miten paljon toista rakastaa? Jos sormus maksaa vaikka 150 000 euroa, niin silloin kyseessä on ilmeisesti se mystinen tosirakkaus. Senhän jo julkkisten avioliitot todistavat, vai?

        Tosin kyllähän se sormuksen hinta tuntuu vaikuttavan, kun sormuksen hinnan perusteella ruvetaan epäilemään toisen tunteita. Mille perusteella te ihmiset oikein suhteenne rakennatte? Materian ja esineiden?

        Itselläni ei ole vielä sitä omaa rakasta, jolle sormuksen ostaisin, mutta varmasti haluaisin ostaa hänelle parasta mihin minulla on varaa. Mutta suhteuttaisin hinnan kuitenkin senhetkiseen tulotasoon, ettei yhden sormuksen takia koko talous menisi uusiksi. Sormusta tärkeämpää on kuitenkin turvata perheen hyvinvointi.

        Esimerkkinä voinen käyttää omia vanhempiani, jolla ei ole vihkisormuksia ollenkaan. Kihlat he kyllä ostivat. Isä oli ollut valmis ostamaan kalliimmat sormukset, mutta äitini halusi halvemmat. Ja kuten he itse sanovat, "ei sitä sormuksen kanssa mennä naimisiin, vaan ihmisen." Ja eihän heillä ollut tietenkään edes upeita kirkkohäitä, jotka olisivat todistaneet ja varmistaneet heidän ikuisen rakkautensa. Heidät vihittiin maistraatissa parin todistajan läsnäollessa.

        Ja pian vietetään jo kolmekymmenvuotis hääpäivää ja hyvin he viihtyvät yhdessä edelleenkin.


      • maja

        Miehesi on fiksu! Miksi maksaa liikaa kun yksinkertainen on kaunista ja edullista. Sileään on helpompi sommittaa vihkisormus ehkä prameampikin ja hintava. Näin todennäköisesti myyjäkin on suositellut ja oikeassa oli. Etteköhän pian hilpaise kauppaan hakemaan sitä "hienompaa" vihkisormusta. Terveisin kultakauppias...


      • ...

        Seurusteltu ollaan 2½ vuotta, tavattiin 3vuotta sitten, vappuna.
        7kk siitä alettiin seurustelemaan, kun mies oli muuttanut lähemmäs.
        Yhteen muutettiin 31.6.2003, suurelta osin sen takia että yhdessä on helpompi saada kämppä, kun toinen on virallisesti asunnoton ja toinen muuttamassa vanhempien luota.
        Eli tehtiin sellainen YYA-sopimus :)
        Noh, pitkään jouduttiin kitkuttelemaan toimeentulotukien, asumistukien ym. varassa. Onneksi mieskin sai töitä reilu vuosi sitten.
        Kihlat ostettiin tällä viikolla, uskoisin kyllä ettei sillä hinnalla niin väliä ole.
        220€ yhteensä, puoliksi ostettiin kun samassa sopassa ollaan :)
        Oma sormus oli kyllä kalliimpi, 5mm, sileä, valkokultainen, olisiko ollut 180€ ovh., lopullinen hinta n.140€.
        Eli kaikki tyylillään...meillä jopa siivotaan yhdessä. :P


    • morsio

      Meillä semmoiset sileät kulta kihlat. Muuta en silloin 6v sitten edes ajatellut. Oli nyt helppoa valita sormusta siihen vierelle, kun ei ollut ylimääräisiä krumeluureja. Minun mielestä kihlasormuksesksi ei muut sovikkaan.

    • vaimo jo

      siis sillä sormuksella ei ole väliä mitä se on maksanut, 6 vuotta sitten ostimme kihlat, ihan sileät ja tais olla viel kaks yhen hinnalla joten halvalla päästiin ja nyt onnellisesti naimisissa jo kolmatta vuotta..vihkisormukseen sitten törsättiin vähän enemmän, mutta HINNALLA ei oikeesti ole väliä.

    • naimisiin ens kesänä.

      Meillä myös sileät kihlasormukset ja ens kesänä ois tarkoitus avoitua kolmen vuoden kihlauksen jälkeen. Sillä ei todellakaan ole merkitystä minkä hintaiset sormukset on. Ja mun mielestä kihlasormukseksi on parhaimman näköset just sileät kihlat, siihen on sit helppo valita vihkisormus rinnalle. Taitaapa olla vaan kateellinen tää sun kaveri sulle.

    • marika56

      MInulla on diana-kihla ja en muuta silloin ajatellutkaan. Nyt olemme menossa naimisiin ja haluan vähän näyttävämmän tyylikkään sormuksen olikohan se nyt Löwenmarkin sydäsormukset jota ei täälläpäin suomea myydä.

      Voipi olla että joudun vaihtamaan kihlankin että vihkisormus näyttää joltain (sormuksen paksuun on syy) mutta mielummin sormusta kuin miestä.

      Sormuksen hinta ja tyylikkyys ei todellakaan kerro suhteesta yhtään mitään. Ystäväsi taitaa olla kateellinen ja yrittää aiheuttaa teidän välillenne kitkaa. Toivottavasti hän ei onnistu.

      Nauti suhteesta ja voihan sen kihlan vaihtaakin kun mennään naimisiin

      • marina

        "Nauti suhteesta ja voihan sen kihlan vaihtaakin kun mennään naimisiin "

        joku toinenkin taisi sanoa samaa, että oli vaihtanut kihlan naimisiin mennessä. mun mielestä se on kummallista.

        eikö sitä kihlaa voi jättää sitten laatikon pohjalle tai laittaa toiseen sormeen, jos se ei kerran sovi sen vihkisormuksen viereen? täytyykö siinä sormessa olla kaksi rinkulaa vain sen takia, että se on tapa? merkki siitä, että olen NAIMISISSA! eikö vihkisormus riitä merkiksi?

        mulle ainakin on tunneside juuri tähän nimenomaiseen kihlasormukseen, jonka olen mieheni kanssa valinnut. jos se katoaisi, en varmaankaan ostaisi tilalle uutta, sillä vaikka se olisi samanlainen, se ei olisi sama, se ei olisi minun kihlasormukseni.

        ei, en ymmärrä...


      • taas on
        marina kirjoitti:

        "Nauti suhteesta ja voihan sen kihlan vaihtaakin kun mennään naimisiin "

        joku toinenkin taisi sanoa samaa, että oli vaihtanut kihlan naimisiin mennessä. mun mielestä se on kummallista.

        eikö sitä kihlaa voi jättää sitten laatikon pohjalle tai laittaa toiseen sormeen, jos se ei kerran sovi sen vihkisormuksen viereen? täytyykö siinä sormessa olla kaksi rinkulaa vain sen takia, että se on tapa? merkki siitä, että olen NAIMISISSA! eikö vihkisormus riitä merkiksi?

        mulle ainakin on tunneside juuri tähän nimenomaiseen kihlasormukseen, jonka olen mieheni kanssa valinnut. jos se katoaisi, en varmaankaan ostaisi tilalle uutta, sillä vaikka se olisi samanlainen, se ei olisi sama, se ei olisi minun kihlasormukseni.

        ei, en ymmärrä...

        tunneside mieheeni:) Kihlasormusta ei ole. Vihkisormus on tällä hetkellä mieleiseni, mutta voin hyvin kuvitella, että voimme esim. kymmenvuotishääpäivänä, jos sellaisen saamme elää, ostaa uudet sormukset. Sormus on kuitenkin vain esine.


      • marina
        taas on kirjoitti:

        tunneside mieheeni:) Kihlasormusta ei ole. Vihkisormus on tällä hetkellä mieleiseni, mutta voin hyvin kuvitella, että voimme esim. kymmenvuotishääpäivänä, jos sellaisen saamme elää, ostaa uudet sormukset. Sormus on kuitenkin vain esine.

        kun kerran sormus on vain esine, niin miksi se pitää sitten vaihtaa hienompaan? miksei sitten riitä, että on vain se pramea vihkisormus, miksi siihen pitää vierelle ostaa vielä se uusi upea kihla?

        (jota itse asiassa ei edes voi sanoa kihlaksi, sillä kihla annetaan pantiksi lupauksesta mennä naimisiin ja jos kerran ollaan jo naimisissa, niin miten ihmeessä sitä voi sitten enää kihlaa ostaa? niin, no, tietysti jos vasta ollaan menossa avioon ja uusi kihla ostetaan samaan aikaan kuin vihkisormus... mutta ei... en voi käsittää)


      • juuri
        marina kirjoitti:

        kun kerran sormus on vain esine, niin miksi se pitää sitten vaihtaa hienompaan? miksei sitten riitä, että on vain se pramea vihkisormus, miksi siihen pitää vierelle ostaa vielä se uusi upea kihla?

        (jota itse asiassa ei edes voi sanoa kihlaksi, sillä kihla annetaan pantiksi lupauksesta mennä naimisiin ja jos kerran ollaan jo naimisissa, niin miten ihmeessä sitä voi sitten enää kihlaa ostaa? niin, no, tietysti jos vasta ollaan menossa avioon ja uusi kihla ostetaan samaan aikaan kuin vihkisormus... mutta ei... en voi käsittää)

        siksi, että ne on koruja. Miks jollain on korvikset? Miks joku käyttää kaulaketjua? Miks rannekorua? Ei kai niistä mitään hyötyä ole?


    • Puolikas rouva

      Meillä on kans nuo "halpakihlat".mutta me ei siitä välitetä.Menin kultani kanssa kihloihin kesällä 2001 ja vieläkin ollaan kihloissa :)

    • sormuksilla

      Meillä on sileät 3mm leveät kotimaiset kihlat. Merkkiä en tiedä mut makso yhteensä 120€ eli ei kovin kalliit. Kolmen kuukauden kuluttua kihloista menimme naimisiin. Vihkisormukseni on samanlainen sileä 3mm leveä jossa on 5 timanttia "tähtiin upotettuna". Vihkisormuksen hinta oli myos edullinen 270€. Ei ollut rahasta kiinni vaan halusin itse sellaisen koska mallista tykkäsin. Mielestäni sopii hyvin yhteen. Sormuksilla ja niiden hinnoilla ei mielestäni "mitään" merkitystä siihen kuinka kauan on kihloissa ja milloin menee naimisiin.

    • tuuu

      Me ostettiin sitten myöhemmin kummallekin uudet sormukset ainakin puolet paksummat kuin alkuunsa ja yhä ollaan yhdessä. Jos koruja on jäänyt nurkkiin ja haluaa niistä jotain, niin viekää kultasepälle, se voi tehdä kultasormuksista uusia ja takoa niistä myöskin uudet sormukset. Tällä tavalla historia seuraisi myös sormuksissa.

    • jo naimisissa yli 2 vuotta....

      Minulla ja miehelläni on sileät kihlat ja aika edulliset olivat ko. sormukset...

      Nyt olemme onnellisesti naimisissa ja sormusten hinta ei siihen ole varmastikaan vaikuttanut. :)

    • että

      avioliitto on askel lähemmäs avioeroa=)

      • Hehee

        Ja kihlausvitseistä netistä poimittua:

        Miksi kihlapari antaa toisilleen sormuksen?
        - Rinkeli olisi kummallisen näköinen sormessa.

        - Miksi kihlautuessa pujotetaan toisen sormeen sormus?
        - Autonrengas on vähän epäkäytännöllinen.


      • Tuiterinna
        Hehee kirjoitti:

        Ja kihlausvitseistä netistä poimittua:

        Miksi kihlapari antaa toisilleen sormuksen?
        - Rinkeli olisi kummallisen näköinen sormessa.

        - Miksi kihlautuessa pujotetaan toisen sormeen sormus?
        - Autonrengas on vähän epäkäytännöllinen.

        Vitsin kuuluu olla ainakin vähän hauska. Noi oli tosi huonoja.


      • Timantti
        Tuiterinna kirjoitti:

        Vitsin kuuluu olla ainakin vähän hauska. Noi oli tosi huonoja.

        Sellaista vitsiä ei ole jolle kaikki nauraisi...
        Ehkä tuo naurattaa lähinnä siksi, että tuo sormus juttu on alkuperäisellä kysyjällä tuntunut paisuvan suhteettoman suureksi... Ihan kun sormus olisi kihlauksen pääasia ja vaikuttaa suhteen laatuun.

        Ei musta ole kuitenkaan paha asia sijoittaa sormukseen. Sijoitetaanhan muihinkin sormuksiin ja korviksiin ja kuten joku sanoi niin sormus on koru siinä missä korviksetkin. Mutta ei musta miehen tarvitse sitä ostaa, jos välttämättä haluan kalliin sormuksen.


    • Kolmas kierros

      Me ostimme sileät kultaiset kihlat. Eikä maksaneet paljon. Vihkisormukseni on samannäköinen kuin kihlasormukseni, mutta kapeampi. Maksoi peräti 33 e. Uskokaa tai älkää.

    • Puh

      No et kaivannut mielipiteitä, mutta sanonpa kuitenkin. Kaverisi ei ole ilkeä vaan hölmö (sorry vaan!)! Ja kuka tuollaista uskoo?

      Mitäs mieltä hän on vihkisormuksesta? Kestääkö avioliitto pidempään, jos on kallis sormus? Ja tietysti muutenkin rahalla mitataan rakkautta? Mitä enemmän rakkaseensa tuhlaa sitä enemmän rakastaa...?

      • Puh

        Ne kihlaukset jotka ovat purkautuneet, olisi purkautuneet aivan varmaan vaikka olisivat ostaneet minkälaisen sormuksen... Pelkästä sormuksesta mikään ei voi olla kiinni!! Ja sileä sormus on monen mielestä hyvännäköinen ja sopii useimpiin vihkisormuksiin.


    • Leelia

      Kummallakin on sellainen työ, jossa kädet ja sormukset joutuu koville, joten mitään erityisen kuviollisia ei viitsitty ottaa. Niitä saisi olla puhdistelemassa usein ja kuviot kuluisivat kuitenkin. Tuskin vihkisormuskaan tulee olemaan erityisen koristeellinen.
      Ja minä pitäisin ystävää, joka kommentoi sormuksista tuolla tavalla aika nopeasti entisenä ystävänä.

      • hölmöltä

        Mutta minä olen ainakin "ukolleni" sanonut, että se sormus ei ole se pääasia. Itse olen sitäpaitsi sitä mieltä, että minun kihlasormukseni voi olla vaikka hopeaa, kunhan se on mieheni sydämmestään antama. Tämä kahdestakin syystä: 1. Pidän enemmä hopeisista kuin kultaisista sormuksista (kelta- tai punakultaisista, mielestäni kultaiset korut yleensäkään ei sovi minulle. 2. Ei välttämättä ole varaa ostaa valkokultaisia... Ja tunnen yhden paritsan, joka myös on ostanut ihan hopeiset kihlat. Ja hyvin menee heilläkin. Mutta sitten vihkisormuksiin saa panostaa enemmän eli valkokultainen sormus todennäköisesti, jos en sitten ole mieltäni muuttanut näiden mieltymysten kanssa. Niin eikä tämä ole sitten mikään teini kihlaus... Ja ehkä se kuulostaa tyhmältä, mutta eikös se ole niin, että jokainen parhaakseen katsomalla tavalla. Ihan tosissaan ollaan perhettä perustamassa, jahka opiskelut saa loppuun... Mutta se on sitten sen ajan kysymys...


    • Nimetön

      meillä on juuri ne "halppis kihlat" ja ollaan erittäin onnellisia sormuksista huolimatta =)Häät on ensi kesänä.

    • Ihmettelijä

      Sileitä sormuksia on aika monella. Ja varsinkin ennen oli. Mun isällä ja äidillä on sileät ja ovat olleet yli 30 vuotta naimisissa. En ole kyllä kysynyt kuinka paljon maksoivat... (Kihlasormukset on siis sileät sekä äidin vihkisormus)

      Mutta ei kai tätä kukaan tosissaan pohdi, mutta jos se sinua vaivaa niin tämä tieto lohdutukseksi... Sano kaverillesi, että kasvaa aikuiseksi.

    • tuula-anneli

      Eikös se kaveri ole tärkämpi kuin se väline eli tässä tapauksessa sormus. Vaikka olisi kuinka iso jalokivi sormuksessa ei liitto kestä jos kaveri ei ole mieluinen ja "yhteensopiva". Itse olen ollut naimisissa saman miehen kanssa 27 vuotta ja sormukset olivat halvimmat mitä liikkeestä silloin löytyi. Joten ei sormuksen hinta takaa pitää yhdessäoloa.

    • hönö

      luin viestisi,joka koski kihloihin menoo tai oikeastaan sormuksia.
      minulla ja kaverillani on sileet kihlasormukset,koska aateltiin että vihkisormus löytyisi helpommin.myöskin mies-ystävälläni on sellane työ,mikä kuluttaisi koristeet pois.
      silti meillä on tarkoitus mennä naimisiin viimeistään ens vuoden tammikuussa,kun mun opiskelut loppuu.meillä ei ole kiirusta,kkun molemmat jo vähän vanhempia,yli 30-vuotiaita

    • Tappi

      En ole edes ajatellut, minkä hintainen oma kihlasormukseni on. Sileä näyttää olevan. Ei varmaankaan maltaita maksanut aikoinaan. Naimisissa ollaan oltu neljä vuotta. Vaimo kadotti oman hienon vihkisormuksensa lomareissullamme vuosi sitten. Harmittihan se, mutta ei meidän avioliitto siihen loppunut. Vielä ole uutta sormusta edes hankittu. Katsotaan kymmenenvuotis hääpäivänä...

    • Jasu

      Taitaapi olla legendaa....... tai sitten ystävälles on käyny näin (joka ei tosin johdu kyl sormuksien sileydestä)......

    • yön_tytär

      Meillä vissiin kanssa "halppis"kihlat. Eli täyssileät hopeiset sormukset. Niin, siis oli. Ei enää: menimme naimisiin tammikuussa oltuamme n. vuoden kihloissa.
      Ja sitä ennen seurustelimme reilun vuoden. Ja sitä ennen tunsimme .. chatissa.

      Kaikkea todennäköisyyttä vastaan kannattaa aina toimia.

    • makke

      mentiin kihloihin -99 ja haluttiin ehdottomasti kapeat sileät sormukset... valitettavasti meidän kohdalla tarina ei saanut onnellista loppua.. sormukset ovat enää muistona korurasiassa, 6 vuotta kihloissa ja kuukausi sitten loppui se tuhkimotarina =)

    • jeejee

      Tuttuni takoi itse hopeiset sormukset itselleen ja parilleen. Mitkähän kihlajaiset nämä sitten olisivat ;). Olen kyllä nähnyt pronssisiakin kihlasormuksia jotka ovat paljon hienompia kun jotkut kultaiset.

      Se on ihan sama minkänäköinen ringi siinä nimettömässä on, se kuitenkin tarkoittaa, että kihloissa ollaan ja naimisiin menossa.

    • Neelia

      Meillä on mieheni kanssa myöskin Kultajousen Diana-kihlat ja reilu 1,5 vuotta kihlautumisen jälkeen mentiin naimisiin. Ihmetyttää, miten sormus voisi tuollaiseen vaikuttaa!? Kaikannäköistä sitä puhutaan...:)

    • sormuksista kiinni

      Ajan henkeä ja opintoja mukaillen 2 v kihloissa ja nyt 35 v aviossa (saman miehen kanssa).
      Ei se onni ole sormuksista kiinni. On kuin kateus olis iskenyt sormusarvostelijaan. Katsos, kun olet ollut järkevä etkä prameillut.
      Onnea teille molemmille!

    • kesä

      Kihloihin mentiin syksyllä 93, häät tanssittiin loppukesällä 95 . Sileä on kihlasormus eikä se rakkauteen vaikuttanut mitenkään. Muunlaista en olis huolinutkaan. Jos rahalla se rakkaus tarvii osoittaa niin huonosti on asiat. Eiköhän se ole jokaisen oma asia millaisen sormuksen laittaa. Vai?

    • jen

      ethän todella oikeesti usko moiseen..

      meil aikanaan halpissormukset, tuli vihkisormuskin ja lapset, oma koti ym..

      edelleen 20 vuoden jälk. onnellisesti naimisissa.

    • Mirjam.50Hki

      Olen samaa mieltä, että teini-ikäiset harrastavat niitä "leikkikihloja". Itselläni oli aivan tavalliset sileät sormukset, vain 3 mm leveät. Ja aviossa olin 30 vuotta.. meidät erotti puolisoni kuolema.
      Nyt sormuksemme ovat tyttäreni ja vävyni sormissa. He ovat onnellisesti aviossa kolmatta vuotta.

    • Tipu pohjanmaalta

      se on luulopuhetta olen ollut itse kihloissa 7vuotta
      ja hyvin on kelvannut halapa kihlatkin ja nyt olen naimisissa että tuollaiset puheet saa jättää omaan arvoonsa mutta vaikka ne oli vain halvat sormukset kun siihen aikaan kun toinen oli työtön ja toinen vain tienasi niin ei silloin voi vaatia suuria mutta nyt mulla on sormus jossa joa 13 timanttia joku rääpy pitää olla.......

    • 30 vuotta aviossa

      Heippa
      Mentiin niin nuorena kihloihin ja naimisiin ettei ollut varaa sormuksiin. Maistraatissa niitä kyseltiin, mutta naimisiin päästiin ilmankin.
      No, 30 vuotta on menty ilman sormuksia...viisi lasta ja 2 lastenlasta.Hienon miehen sain, uskollisen ja työteliään. En vaihtais timantteihin sun muihin vaan pidän tän.
      Eli ei mitään väliä vaikka ois sormukset tuohesta tai ei sormuksia ollenkaan.
      Nyt ois varaa rinkuloihin, mut ei me niitä enää osattais käyttää.

      Onnea kaikille ja pitkää liittoa!

    • miia

      kihlasormuksemme olivat sileät, ohuet kultasormukset... kaksi yhden hinnalla, hintaa tuli muistaakseni n. 30e
      vihkisormukseni on aavistuksen leveämpi, reunoilla kulkee jonkinlaiset leikkaukset, ja keskiosa on mattapintainen. hintaa 60e
      Timantteja en halunnut, sormukset näyttävät todella kauniilta vierekkäin. pidän kovasti.

    • anis37

      Menimme avopuolisoni kanssa kihloihin v.2000.Naimisiinmenosta lähiaikoina emme ole puhuneet.,mutta olemme asettaneet tavoitteeksi sen kun täytämme 50 vuotta.
      Jos avioliitto tulee jossakin vaiheessa harkintaan,niin se tapahtuu maistraatissa.

      Ei sen väliä,millaiset kihlat on vaan pääasia on että rakastetaan niin myötä- kuin vastoinkäymisissä ollaan sitten avioliitossa tai ei.

    • TLR

      Kyllä meilläkin "halpis" sormukset, sileät sellaset ja ei nekään mitkään ihan halvat ollut kun pienituloisia ollaan, mies armeijassa ja minä työtön. Ja ei ole mistään erosta tietoakaan. Lasta yritetään tehdä ja häistäkin on ollut puhetta.

    • timantit amerikasta

      Timanttiset kihlasormukset tulevat varmaan pohjoisamerikan perinteestä, TV-sarjoista yms. Pitääkö mies siellä lainkaan kihlasormusta?

      Kyllä suomalainen perinteisin kihlasormus kummallekin on sileä, leveys vaihtelee muodin mukaan. Myös vihkisormus on ennen vanhaan ollut sielä. Sitten jonkin merkkitapahtuman tai -päivän kunniaksi on vaimo voinut saada jonkin helmi- tai kivisormuksen.

      • kisu

        Itse en halua sileää sormusta, jos joskus kihloihin menen. Perinteitä tärkeämpää minusta on, että sormus saa olla kantajansa tyylinen. Sileät kihlat ovat niin tavalliset, että pienikin muotoilu antaa kivan säväyksen. Teineillä kai sen sormuksen pitää näyttää ehdottomasti perinteiseltä, "oikealta", kihlalta, että kukaan ei voi erehtyä...

        Äidilläni on kihlasormus sellainen V-mallinen ja keskellä yksi timantti. Ei mikään pröystäilevä jenkki-molluska, vaan kaunis ja yksilöllinen. Hääsormus on saman mallinen, menevät kauniisti yhteen. Siinä on sitten 5 pientä timanttia.

        Isällä oli perinteiset, jotka kuitenkin myöhemmin sulatettiin yhteen ja keskelle upotettiin tumma vihertävä kivi. Tuli sormukselle tunnearvoa lisää, kun siinä on kilha mukana.

        Itselleni saatan jatkaa äidin mallia, koska olen siihen tykästynyt. Ja aina olen pitänyt kirkkaista kivistä, joten sellainen siihen -vaikka tsirkoni. Voihan myöhemmin istuttaa oikean kiven, jos ei ole millään varaa ja vaikka myöhemmin rikastuisi. Kyllä mulle ainakin kihla on lupaus avioliitosta ja kihloihin mennessä kysymys mennäänkö naimisiin eikä mennäänkö kihloihin. Haluan panostaa sormukseen sen verran, että ajatus on todella pitää sitä sormessa lopun elämää :)


      • symboli
        kisu kirjoitti:

        Itse en halua sileää sormusta, jos joskus kihloihin menen. Perinteitä tärkeämpää minusta on, että sormus saa olla kantajansa tyylinen. Sileät kihlat ovat niin tavalliset, että pienikin muotoilu antaa kivan säväyksen. Teineillä kai sen sormuksen pitää näyttää ehdottomasti perinteiseltä, "oikealta", kihlalta, että kukaan ei voi erehtyä...

        Äidilläni on kihlasormus sellainen V-mallinen ja keskellä yksi timantti. Ei mikään pröystäilevä jenkki-molluska, vaan kaunis ja yksilöllinen. Hääsormus on saman mallinen, menevät kauniisti yhteen. Siinä on sitten 5 pientä timanttia.

        Isällä oli perinteiset, jotka kuitenkin myöhemmin sulatettiin yhteen ja keskelle upotettiin tumma vihertävä kivi. Tuli sormukselle tunnearvoa lisää, kun siinä on kilha mukana.

        Itselleni saatan jatkaa äidin mallia, koska olen siihen tykästynyt. Ja aina olen pitänyt kirkkaista kivistä, joten sellainen siihen -vaikka tsirkoni. Voihan myöhemmin istuttaa oikean kiven, jos ei ole millään varaa ja vaikka myöhemmin rikastuisi. Kyllä mulle ainakin kihla on lupaus avioliitosta ja kihloihin mennessä kysymys mennäänkö naimisiin eikä mennäänkö kihloihin. Haluan panostaa sormukseen sen verran, että ajatus on todella pitää sitä sormessa lopun elämää :)

        Samaa mieltä kisun kanssa. Itsekään en missään nimessä halua sileää kihlasormusta, koska se on mielestäni tyylitön ja jopa teinimäinen. Liitän tällaisen sormuksen liittoihin, jossa mennään kihloihin, avioidutaan ja hankitaan 1,7 lasta ja kultainennoutaja, koska se kuuluu asiaan ja näin on tapana toimia.

        Minulle sormus on kuitenkin vahva symboli: en halua miehekseni ensimmäiseksi vastaantulevaa miespuolista henkilöä, joten en halua sormeenikaan tavallista ja halvalla ostettua tusinatavaraa. Sekä sormuksen että miehen tulee olla jotain ainutlaatuista, joten olen tarvittaessa valmis maksamaan sormuksesta tavallista enemmän ja tarvittaessa säästämään pitkäänkin, koska tarkoitushan on pitää sormusta koko loppuelämä.


      • että
        symboli kirjoitti:

        Samaa mieltä kisun kanssa. Itsekään en missään nimessä halua sileää kihlasormusta, koska se on mielestäni tyylitön ja jopa teinimäinen. Liitän tällaisen sormuksen liittoihin, jossa mennään kihloihin, avioidutaan ja hankitaan 1,7 lasta ja kultainennoutaja, koska se kuuluu asiaan ja näin on tapana toimia.

        Minulle sormus on kuitenkin vahva symboli: en halua miehekseni ensimmäiseksi vastaantulevaa miespuolista henkilöä, joten en halua sormeenikaan tavallista ja halvalla ostettua tusinatavaraa. Sekä sormuksen että miehen tulee olla jotain ainutlaatuista, joten olen tarvittaessa valmis maksamaan sormuksesta tavallista enemmän ja tarvittaessa säästämään pitkäänkin, koska tarkoitushan on pitää sormusta koko loppuelämä.

        sulla on kyllä tarpeeksi aikaa säästää...


      • että
        symboli kirjoitti:

        Samaa mieltä kisun kanssa. Itsekään en missään nimessä halua sileää kihlasormusta, koska se on mielestäni tyylitön ja jopa teinimäinen. Liitän tällaisen sormuksen liittoihin, jossa mennään kihloihin, avioidutaan ja hankitaan 1,7 lasta ja kultainennoutaja, koska se kuuluu asiaan ja näin on tapana toimia.

        Minulle sormus on kuitenkin vahva symboli: en halua miehekseni ensimmäiseksi vastaantulevaa miespuolista henkilöä, joten en halua sormeenikaan tavallista ja halvalla ostettua tusinatavaraa. Sekä sormuksen että miehen tulee olla jotain ainutlaatuista, joten olen tarvittaessa valmis maksamaan sormuksesta tavallista enemmän ja tarvittaessa säästämään pitkäänkin, koska tarkoitushan on pitää sormusta koko loppuelämä.

        sulla on aikaa säästää...


    • Tyytyväinen

      Menimme 18 vuotta sitten kihloihin ja silloin oli "muotia" mahdollisimman ohuet sormukset. Toukokuussa tulee avioliittoa 18 vuotta täyteen ja aina vaan yhteiselo paranee. Lapsiakin on saatu aikaiseksi.Kaikki on hienosti. Pitää vaan muistaa pyytää ja antaa anteeksi ja eikä anna itselle edes tulla ajatuksia syrjähypyistä tai muista vastaavista.Myös toisen kunnioittaminen ja toisen omaisten kunnioittaminen on tärkeää!

    • outous

      Mun vanhemmat meni kihloihin noilla sileillä sormuksilla, kun äiti oli 16. Nyt se on yli nelkyt ja naimisissa iskän kanssa.Että se siitä

    • >marianne<

      No huh huh..en ole sitten naurettavampaa kuullutkaan!Mistäs moinen juttu lähtenytkään liikkeelle?

      Menin halppis kihloihin yli 4 vuotta sitten,okei olin aika nuori,mutta olen onnellisesti edelleen kihloissa kultani kanssa ja sillon kun valitsimme sormuksia emme edes halunneet mitään ns.prameita erikoisuuksia ja meille oli heti selvää että haluamme yksinkertaiset sormukset.

      Eihän kihloihin meneminen edes edellytä sormusten ostamista.Eräs kaverini meni kihlohin kultansa kanssa ja he päättivät ostaa kaulaan riipukset sen merkiksi että olivat kihloihin menneet.Mutta sormus sormessa osoittaa tietenkin helpommin muille ihmisille kihlautumisesta.

    • -jossu-

      mekin ostettiin halvimmat kihlasormukset,ja yhessä oltiin puolitoista vuotta ja sit mentiin naimisiin...saman asian nuo halppis sormuksetki ajaa ku kalliimmatki...

    • Häät

      Olemme samanlaisilla sormuksilla menneet kihloihin ja naimisissa ollaan oltu kohta vuosi.Kihloissa oltiin vajaa kaksi vuotta.

      Joten voin sanoa,että paskaa on kaveri puhunut!!!!!

    • pawetsu

      Noh.. en nyt tiä, että onko tämä sitä "leikki kihlta" hommaa, mutta ollaan oltu vuosi yhdessä.. (kihloissa) ja mennään naimisiinkin... ei kihlat tai naimisiin meno ole sormuksista kiinni!!!!!! tai niiden hinnasta!!!! joka on tunteella ostettu on myös tunteella mukana...

      • mutta..

        kaikkien mielestä kihlaus on lupaus naimisiinmenosta? luulisin näin. mutta poikkeuksia löytyy. eräät hyvä ystäväni ovat olleet kihloissa yli kymmenen vuotta, eikä edes halua naimisiin! oli kihlat tai ei, halpikset tai kalliimmat, se ei tarkoita mitään. oma henk. koht. mielipide on, että rakkaus se on mikä ratkaisee, ei siinä tarvitse mitään sormuksia ja paperinpalaa todistamaan että ollaan yhdessä niin myötä- kuin vastoinkäymisissä.


    • garat

      todellisuudessa ns.sileät kihlat edustavat vanhaa perinteistä linjaa eikä sillä sileydellä ole naimisiin menon tai menemättömyyden kanssa mitään tekemistä. jk. enstex "sileitten kanssa 2v. kihloissa ja sittemmin ed.samoin sormustimien kera yli 15v. naimisissakin... et silleen.

    • Sileäsormuksinensormi

      Aika jännä, että joku menee väittään tuollaista. Sitä ei liene tieteellisesti todistettu.. =)

      Itselläni on kyllä ollut tämä sileäsormus nimettömässä jo vuodesta 2001, mutta se ei todellakaan ole mikään syy siihen, että ei olla vielä naimisissa!! Onhan siitä kovasti puhuttu, mutta meillä ei vain ole mikään kiire. Älä välitä tuommoisista, se on kateellisten panettelua! Eiköhän siihen, että pysyykö yhdessä vaikuta se, että rakastetaanko toisia vai ei. Tuskin kellosepänliikkeet myyvät sileäsormuksia vain leikkikihloja varten. Ja minä olen 99 prosenttisen varma, että menen tämän miehen kans naimisiin, siihen ei varmasti vaikuta onko sormessa kymmenkilon timantti vai pääsiöismunasta saatu sormus.

      Joten jätä tuollaiset hölynpölyväitteet mielestä pois!! Jos rupeat tuollaisiin uskoon, alitajunta rupeaa työskenteleen ja erkaannuttaa sinut miehestäsi, koska itse et usko teihin- sormuksen takia.

      Kaikki hyvää ja siunausta teille kahdelle!

    • 7 vuotta

      ollan oltu kihloissa 7 vuotta (halpakihlat) koska en itse halua vielä naimisiin syy siihen on avomieheni on kerran eronnut oli kymmenvuotta naimisissa ja ajattelin että me ollaan ensin kymmenvuotta kihloissa sitten naimisiin.on se kosinut jo monta kertaa.

      • Onnellinen vieläkin...

        Hei!
        Menimme kihloihin 1990 ja naimisiin seuraavana vuonna. Aviossa olemme edelleen ja aiomme edelleenkin olla. Töitä suhteen eteen tehdään, jotta on hyvä olla.Miksi se oleminen muuttuu oli avioliitossa tai ei?


      • Onneton

        Me menimme kihloihin 21.3.1995. Ajattelin että 10v kihlapäivänä kosin ja päätämme naimisiinmenosta. Kuinka ollakkaan minun mielestä yllättäen puolisoni sairastui masennukseen ja halusi eron tammikuun lopussa 2005. Kihlaus purkautui 31.1.2005. Vuosi sitten olin täysin hyvässä uskossa että 10v kihlapäivää juhlitaan. Lapsia on 3, 4-9vuotiaita. Kannattaa odottaa yllätyksiä voi tapahtua. Ihmisen mieli on arvaamaton.


    • Neiti edelleen

      JUU-U! Kahdet halpa kihlat on sormessa ehtinyt käydä... Molemmat suhteet pitkiä kihlauksineen, mutta eipä ole alttaria näkynyt. ;D
      Nyt onnellinen sinkku! Luojan kiitos!

    • sipe

      halpis kihlat on ja kuukauden päästä vihille. kirkko varattu, vieraat kutsuttu. enää stressi paskalla istumista luvassa :D

    • minä vain

      Voi herranjumala!!! Enpä ole moista ennen kuullut, että sormuksilla olisi jotain tekemistä sen kanssa mennäänkö naimisiin vai ei. Se on kiinni ainoastaan sormista, joissa ne sormukset ovat. Mielestäni "tavallinen" sileä sormus on paras vaihtoehto kihloille. Itse en ole kihloissa avoliitossa kylläkin jo kuusi vuotta.

    • mie

      me oltii kihloissa n.2v ja sit naimisii oltu 1v.Hyvin meillä ainakii on menny oli sit halppikset tai ei.
      Ei kannata kaikkee uskoo mitää joku sanoo:)

    • Hopeakihlat

      Aikoinaan kun menimme kihloihin, ei ollut varaa ostaa kalliita sormuksia,vaan halvimmat mitkä löytyivät - hopeiset ja sileät sormukset ja samoilla sormuksilla myös naimisiin. Myöhemmin ostin miehelleni ja itselleni kymmenvuotishääpäivän kunniaksi valkokultaiset ja miehelle vieläpä timantin kera. Näin on menty etiäpäin jo 30 vuotta. Se niistä enteistä ym.

    • nainen

      sormuksemme olivat halvimmat, etsimme ensin käytettyjä muttemme löytäneet. Naimisiin menimme puolivuotta kihloista, emmekä ottaneet kumpikaan toisia sormuksia. Sormukset nyt on metallia.

    • Kihlojen hintaa en tie

      Nykyiseni kanssa ollaan oltu 6v kihloissa, sitä ei oo kirkossa kuulutettu et mennäänkö avioon vai ei, yhessä ollaan oltu 14v, et aika sit näyttää.

    • Jussi

      Olen ollut kihloissa avovaimoni kanssa 3 vuotta sileillä ja ohuilla sormuksilla. Sormusten valinta oli puhtaasti taloudellisen tilanteen sanelema. Naimisiin menemme heti kun siihen on varaa. Ei sormusten hinta ole sidoksissa rakkauden määrään.

      • SASA

        Mulle ei tullu mieleenikään etä meidän sormukset on halvat.NE ON SILEET JA TOSI TYYLIIKKÄÄT JA OLI HELPPO HAKEE VIHKISORMUS PARIKSI.OLLAAN OLTU KIHLOISSA 8V JA NAIMISISSA KOHTA 15VUOTTA JA EDELLEEN RAKASTUNEITA!!JOTEN ONNEA ON RIITTÄNYT.ONNITTELUT TEILLEKKIN.TEILLÄ ON HYVÄ MAKU!


    • Mii

      Meillä on sileät kaksi yhden hinnalla-kihlat, taitaa olla just Dianat myös. Kihloissa oltiin puolitoista vuotta ja nyt naimisissa. Kateltiin muitakin kihloja, mutta onneksi valitsimme sileät, koska oli helppo valita vihkisormus sileän kaveriksi. Vihkisormuskaan ei mikään kamalan kallis ollut, mutta aivan ihana valko- ja keltakultaa ja muutama pieni timantti. Kyllä meidän avioliitossa muut asiat on sormusta tärkeämpiä.

      • Mii

        Niin kihlat on valkokultaiset, et ihan niin "halppikset" kulin keltakultaiset ;)

        Lapsikin on jo perheessä ja rakkautta vaikka kuinka paljon halvoista sormuksista huolimatta =D


    • SaSha

      Tarkottaaks se muka sitä ettei ikinä mee naimisiin jos molemmilla osapuolilla on ns halppis kihlasormukset?! No ei. Ite oon ollu mieheni kanssa kihloissa vuoden verran ja häitäkin on mietitty. Ei kaikilla vaan yksinkertasesti oo varaa upeisiin timanttisormuksiin. Sitä paitsi eiks tunnearvo oo tärkeempää ku sormuksen hinta?!

    • vastanainut =)

      Noo...menimme nykyisen aviopuolisoni kanssa kihloihin melkein puolitoista vuotta sitten ja vajaa kuukausi sitten naimisiin =) Kihlasormus oli hopeinen ja tasainen eli ei todellakaan mikään kallis, mutta pidän enemmän hopeisesta =)

      • minä

        ei se sormuksesta ole kiinni.
        Halpa tai kallis, pääasia että tykkää. Jos tykkää jostain kapeasta ja halvasta niin se ei kyllä suhteeseen voi vaikuttaa.

        Ite halusin valkokultaisen, kolmella kivellä, leveyttä 4mm. miehelle teetettiin saksalaisesta sormuslehdestä sopiva.
        Myös vihkisormus katsottuna, näyttävä 4mm yhdellä isolla kivellä.


        Näin minä halusin, mutta se millaiset sormukset on ei tee kenenkään kihloista "leikkikihloja"


    • lyhyt kihlaus

      Minulla on asiasta henk. kohtainen kokemus, joka osoitti, että ystäväsi huomautus pitää paikkansa. Ostimme sileät halpakihlat. Kihlaus ei ollut pitkä, erosimme viiden kuukauden kuluttua. Siskoni tosin osti sileät kihlat ja he ovat miehensä kanssa onnellisesti naimisissa!=) Onnea teille!!

    • yx vaan

      kylläpä oletki viisas että kuuntelet kavereittes kateellisia kommentteja, jätä typerät ihmiset omaan arvoonsa ja ala elämään omaa elämääs... sillä ei pitäis olla mitään tekemistä yhdessä olon kanssa että kuinka kalliit sormukset on ja minkälaiset jokainen ostaa sellaiset kun haluaa tai mihin on varaa!!!!!! laita oma suhtees kuntoon niin ehkä pääset vielä vihille saakka jos sun ukkos haluaa tuommosta pikkumaista vaimoa! jos rakastat miestäs niin unoha sormuksen hinta..

    • murmeli-83

      Miten sitten määrittelisit oikeat kihlat??? Eikös leikkikihlat oo vaan pikkulasten pelleilyä? Epäviralliset kihlat taasen tehdään luokka- tai muilla sormuksilla, kuten meilläkin mieheni kanssa oli aluksi. Tietysti löytyy paljonkin niitä jotka menevät jo parin viikon tai kuukauden seurustelun jälkeen kihloihin virallisesti, mutta se on naurettavaa koska ei siinä ehdi edes kunnolla tutustua, pitää vaan mennä kihloihin koska "tuntuu siltä"... hohhoijaa!!!!!

    • Tuisku

      Meillä kanssa halpissormukset ja naimisiin mentiin tasan kolmen vuoden kihloissaolon jälkeen. Nyt ollaan naimisissa oltu 4 ja puoli vuotta. Vihkisormuskin muuten oli halpiskamaa ;)

    • Jösse

      Ihan höpö höpö juttu. Meillä on halpakihlat. Oltiin kihloissa 3,5 vuotta ja nyt on oltu kohta 10 vuotta naimisissa eikä aikomustakaan erota.

    • Onnellinen

      Rahaa ei ollut paljoa kun kihlat ostettiin eli sormukset oli hyvin halvat.
      Kädessä ne on vieläkin 10 vuoden avioliiton jälkeen :) Itse asiassa ihmettelen että edes mietit moisia typeryyksiä :)

    • Jansku

      Itselläni on halpa, sileä kihlasormus ja miehelläni oman pappansa vanha sormus. Kihloissa oltiin 3 vuotta ja kohta vuosi ollaan oltu naimisissa. Että näin. Ei siis MITÄÄN merkitystä kihlojen, saati edes vihkisormusten hinnalla kunhan ne ovat itse kullekin mieluisat ja niillä tarkotetaan aitoa asiaa eli RAKKAUTTA :)

    • paapuliini

      Hei! Meillä meni silleen hassusti, että ollaan oltu kahteen otteeseen kihloissa... ja toinen näistä "jaksoista" pääty avioliittoon (eli sama mies molemmissa tapauksissa). Molemmat kerrat ollaan oltu kihloissa ilman sormuksia (tämä toimii myös! Ja oli meidän kahden lupaus avioliitosta, joka myös toteutui, toki lähipiiri tiesi.) Ensin oltiin yhdessä n.puoli vuotta->kihloissa 1v3kk->kihloitta 1v3kk->kihloissa 1v3kk->nyt naimisissa 9kk. Eli ollaan oltu kihloissa yhteensä 3v1kk tuosta 5v7kk yhteisestä taipaleesta, josta tosin 9kk siis jo naimisissa. KAikki näytästäs ihan hyvältä. Ja ai niin. Meillä on muuten VIHKIsormuksina "vaan" "Dianan-halpis-kihlasormukset" =) kaatuuko hyvä avioliitto tähän? *virnistää* ;)

    • Oikeaoppinen

      Sileä sormus on perinteinen kihlasormus, eikä lainkaan halpa. Oma valkokultainen kihlasormukseni maksoi noin 600 € jolla olisi kyllä saanut kohtuullisen timanttisormuksenkin. Kyse ei olekkaan perinteisesti siitä, vaan ajatuksesta että sileä sormus kuvaa päättymättömyyttä ilman katkoksia... siksi kihlasormukset ovat perinteisesti sileitä. Siis juuri päinvastoin kuin olet antanut itsellesi kertoa. Vihkisormukseksi ostin sitten vaimolleni
      o,21 kar.briljanttihiotun timanttisormuksen, joka maksoi suunnilleen saman kuin sileä kihlasormukseni. Tässä tapauksessa timantti symbolisoi ikuisuutta. Yhdesä nämä siis merkitsisivät päättymätöntä ikuista suhdetta.
      Tosiasiassahan nämä kuitenkin ovat vain symbooleja. Rakkaus ja ikuisuus lähtevät jostain ihan muusta..

    • -N-

      Seurustelin kolme vuotta yhden mielestäni "ihanan" miehen kanssa. Kaksi vuotta seurusteltuamme aattelimme mennä kihloihin.Mies ehdotti. Ostimme tuommoiset halvat kihlasormukset. Vuoden oltuamme kihloissa sain kuulla,että tämä "ihana" mies ei pidä kihlasormusta sormessaan kavereilla käydessään tai kotona ollessaan,kun en ole paikalla. Ainut paikka missä piti oli baari ja syykin selvis aika pian. Miehen ainoa viisas kaveri ja minun paras kaverini kertoi mitä oli meneillään : Sormus sormessa saa enemmän naisia ja niinhän siinä kävi,että jätkä oli pettänyt minua heti kihlojen jälkeen monasti. No minä menin muina naisina tämän häntäheikki kusipään kämpille otin sormuksen sormestani ja pyysin myös saada katsoa "avomieheni" sormusta. Sormuksen saatuani,otin pihdit ja vääntelin tuhannen paskaksi kummankin sormuksen,heitin palaset äijän naamalle ja lähin käveleen kämpästä. Oli vielä paskiaisella pokkaa soittaa perään,et mikä on vialla.Selitin asian selvästi ja sen jälkeen ei ole häntäheikistä kuulunut. Asian ydin on se,että nuo halvat kihlasormukset saa helposti palasiksi erotilanteissa.Kaverillani on myös kokemusta asiasta.
      Toivon kuitenkin,että teillä sujuu kaikki loistavasti..=) Onnea paljon..

      • mieleesi

        että, kyllähän noita sormuksia voi ostaa kuka tahansa, miksi mies menisi kihloihin, että saisi sormuksen, jonka avulla voisi pettää sinua?
        Halvemmaksi se tulisi miehelle ostaa vain yksi sormus, jota käyttää, tai lainata kaverilta.Ehkä miehesi todella oli onnellinen kanssasi ja kertoi tämän toisille naisille. Tietenkin nämä naiset halusivat osan tuosta onnesta. Miestäsi hyväksikäytettiin, tyhmä kun oli.
        Kerroit että miehen ainoa viisas kaveri ja paras kaverisi kertoivat tämän. "niin kauan kuin on viinaa, on kavereitakin" ystävät on erikseen.
        Kaverit ja vieraat naiset veivät teitä kuin litran mittaa.


      • Tzibi
        mieleesi kirjoitti:

        että, kyllähän noita sormuksia voi ostaa kuka tahansa, miksi mies menisi kihloihin, että saisi sormuksen, jonka avulla voisi pettää sinua?
        Halvemmaksi se tulisi miehelle ostaa vain yksi sormus, jota käyttää, tai lainata kaverilta.Ehkä miehesi todella oli onnellinen kanssasi ja kertoi tämän toisille naisille. Tietenkin nämä naiset halusivat osan tuosta onnesta. Miestäsi hyväksikäytettiin, tyhmä kun oli.
        Kerroit että miehen ainoa viisas kaveri ja paras kaverisi kertoivat tämän. "niin kauan kuin on viinaa, on kavereitakin" ystävät on erikseen.
        Kaverit ja vieraat naiset veivät teitä kuin litran mittaa.

        Minusta vähän tuntuu, että tämä mies ei ollut se, jota käytettiin hyväksi.."voi pientä, kun panee jokaista, joka vastaan kävelee". Mieti vähän. Jos mies rakastaa sinua ja haluaa tuottaa sinulle onnea, niin tapahtuuko se naimalla vieraita naisia?? Minun käsitykseni rakkaudesta on hieman erilainen.


    • Kaisa20

      Mekin ostimme sileät valkokultaiset kihlasormukset keväällä 2004 ja naimisiin menimme marraskuussa 2004, että eipä tuo kihlausaika kovin pitkäksi kerennyt venyä:)Mistä lie tullut ystävälles tuollanen käsitys, itse en oo vastaavasta kuullutkaan..Mutta mielestäni jokainen valitsee itse mieleisensä sormuksen oli se sitten sileä tai timanteilla tms. Sehän se on tärkeintä, että rakastaa..

      • Teevieras-

        Ystävättäreni ja hänen poikaystävänsä ovat vasta seurustelleet alle 3kuukautta, ja ovat jo ostamassa sormuksia. Ikäeroakin heillä on se liki 4 vuotta. Tyttö on vielä alaikäinen, tähän pitäisi puuttua, mutta miten? Minua he eivät enää kuuntele.

        Selvästi 6kk yhdessä on jo ihan eri juttu!


      • Laikku
        Teevieras- kirjoitti:

        Ystävättäreni ja hänen poikaystävänsä ovat vasta seurustelleet alle 3kuukautta, ja ovat jo ostamassa sormuksia. Ikäeroakin heillä on se liki 4 vuotta. Tyttö on vielä alaikäinen, tähän pitäisi puuttua, mutta miten? Minua he eivät enää kuuntele.

        Selvästi 6kk yhdessä on jo ihan eri juttu!

        No mitä ihmettä sillä on tämän ketjun aiheen kanssa tekemistä???


    • sileät kihlat

      Ystäväsi on todellakin hoidon tarpeessa koska ei voi ymmärtää sileitä sormuksia,ainakaan itselläni ei mielenrauha tule järkkymään kenenkään ´´iäliön`` sileistä mielipiteistä.

    • Mimmu

      Ei todellakaan ole sormusten hinnalla mitään merkitystä,pääseekö naimisiin vai ei.
      Meilläkin on sileät Diana-kihlat ja erittäin halvat 79 € /pari (v.2002) ja hääpäivä päätetty.

      Joten elä täysillä suhteessasi,äläkä tressaa sormuksienne hintatasosta.

      Hyvää kevättä.

    • ja kirkko varattu!

      sillä sipuli!

    • crissi18

      itse olin kans kihlois,ostettiin kultaset diana sormukset,oltiin ehkä viis kuukautta ja erottiin.

    • aivioliitossa liian kauan

      Luit oikein otsakkeen ettei tarvii sen takia kommentoida.
      Jos olet löytänyt oikean on AIVAN SAMA onko silee tai hilee sormus halpa tai vaikka putkiliikkeen helmi sormuksena. Sydän sanoo...

    • Maha

      Ja mitähän ristuksen väliä sillä on onko se sormus silee vai ei tai maksaakose euron vai tuhat. Voe ny itku ja hampaitten kiristys. Ja kaikkeen mäkin vastailen... nyt nukkumaan!

    • Eikka

      No sellaiset sileät sormukset hommattiin mekin muijan kanssa aikoinaan. Aika tarkkaan vuosi oltiin kihloissa ja nyt kesällä vietämme 10-vuotis hääpäiväämme. Että se niistä sormuksista....

    • katja

      Itse olen menossa kihloihin,mutta sormuksia ja kosintaa ei ole vielä tullut,mutta asiasta olemme jutelleet ja sormuksia katsoneet.
      Kirkko on jo varattu ensi syksyksi mennään naimisiin. =) Huom!!!! Ei siinä aina tarvitse sormuksiakaan,kun tietää että se oikea on.

      • Leelia

        ...niin olette silloin jo kihloissa, koska olette sopineet avioliitosta, eikös?


      • marina
        Leelia kirjoitti:

        ...niin olette silloin jo kihloissa, koska olette sopineet avioliitosta, eikös?

        leelia on oikeassa.

        mun mielestä tässä ollaan taas väärällä tiellä, kun keskustellaan (kihla)sormuksien hinnoista ja kuitenkin monella kirjoittajalla on kihlauksen perusajatus ihan hakusessa.


    • naimisissa

      niinpä niin ja iso timantti pitäs olla...meillä ollaan oltu 8-vuotta naimisissa ja ennen sitä kihloissa kolme vuotta. Ja kaikkein halvimmat sileät sormukset ollaan valittu molemmilla kerroilla, vihkisormuksessa tosin on kiviä. Sormuksia on hiukan "paranneltu" vuosien myötä sitämukaa kun raha varat on sallineet. .. Ei se rakkaus ole sormuksesta kiinni, jos sinulle ostetaan kihlasormus on se suuri rakkauden osoitus vaikka olisi vaatimatonkin

    • hieno

      Sileät kihlasormukset on meilläkin ja haluaisin samanlaisen vihkisormuksenkin. Rahaa olisi ostaa kalliimpaakin, mutta sileät on yksinkertaiset eikä vanhene koskaan. Omalla kohdallani mahtaa olla vähän suvussa, äitin 2 sileää sormusta näyttää hyvältä yhdessä.

    • Lahi

      Ostimme entisen, huom!, mieheni kanssa halpakihlat vuonna 83. Kihlaus kesti 1½ vuotta ja naimisiin pääsin. Naimisissa olimme 21 vuotta. Joten kyllä halpakihloillakin naimisiin pääsee.

    • Realisti

      Kihloihin tai naimisiin menoon ei vaikuta sormusten ulkonäkö, hinta eikä olemassaolo. Kun menin mieheni kanssa kihloihin, hän antoi sormuksen vain minulle, itse ei sormusta ole käyttänyt naimisiin mennessäkään. Silti avioliittomme on kukoistanut jo 7,5 vuotta eikä loppua näy eikä odotetakaan !! :)

      Tulen köyhästä suvusta. Tunnen paljon pareja, joiden kihlat olivat halvat, joillain sormukset jopa itse tehtyjä puusta sun muusta. Liitot ovat kestäneet, isovanhemmillani jo 50 vuotta.

      Ystäväsi - jos tuollaista voi edes ystäväksi kutsua - on typerä ja ajattelematon maalaillessaan piruja seinille.

      Onnea ja pitkää ikää sinulle ja kihlatullesi! :)

    • vaimo jo vuodesta -98

      diana-kihlat.. oltiin melko varattomia, mutta umpirakastuneita kun kihloihin mentiin.. päätimme jo kihlautumispäivänä, että kihloissa ollaan sit kaksi vuotta ja sit mennään naimisiin tai puretaan kihlaus jos ei naimisiinmeno kiinnosta.. kaksi vuotta siksi, että minulla on jokin idea siinä, että naimisiin pitää mennä parillisena vuotena eikä parittomana.. Myös vihkisormus on sellainen että tarjouksesta on ostettu, mutta käytössä on molemmat sormukset ja kiiltävinä on pysyneet ja aviossa on tukevasti oltu, kun siis menimme sit mieluummin kuitenkin naimisiin kuin että olisimme eronneet.. sen verran tuota rakkautta on riittänyt, vaikka halvoilla sormuksilla on eteen päin menty.. Ja ihan vinkkinä muuten, kultasepänliikkeen kalliissa sormuksissa on ilmaa välissä niissä hinnoissa vaikka kuinka, kovan katteen niistä repii kultaseppä, kun jotkut pöhköt maksaa niitä hurjiakin hintoja!

      • M 50+ vee

        Kihlat ostettiin 1973. Valkokultaa. Sileät, totta kai! Ei tullut mieleenkään, että kihlasormuksessa olisi pitänyt olla kivi tms. Eikä tullut myöskään keltakulta kysymykseenkään.

        Vihkisormus ostettiin 1974. Valkokultaa sekin. Tällä kertaa myös kivi.

        Vaimoni ei ole pitänyt sormuksiaan ainakaan kymmeneen vuoteen, iho-ongelmien takia. Hänen sormuksettomuutensa ei kiusaa minua vähääkään. Tottapahan lienevät sentään tallessa jossain laatikon pohjalla.

        Itse olen saanut sormuksen irti sormestani viimeksi parikymmentä vuotta sitten. Nyt se ei mene keskinivelen yli saippualla eikä millään. Pysyköön paikoillaan urassaan sitten!

        Sormukset EIVÄT ole (meille ainakaan) mikään liiton eheyden mittari. Neljäs yhteinen vuosikymmen on menossa ja ihan muut jutut kuin sormukset ratkaisevat, missä merkeissä! Hyvin pyyhkii, mutta pyyhkiköön.


      • M 50+ vee
        M 50+ vee kirjoitti:

        Kihlat ostettiin 1973. Valkokultaa. Sileät, totta kai! Ei tullut mieleenkään, että kihlasormuksessa olisi pitänyt olla kivi tms. Eikä tullut myöskään keltakulta kysymykseenkään.

        Vihkisormus ostettiin 1974. Valkokultaa sekin. Tällä kertaa myös kivi.

        Vaimoni ei ole pitänyt sormuksiaan ainakaan kymmeneen vuoteen, iho-ongelmien takia. Hänen sormuksettomuutensa ei kiusaa minua vähääkään. Tottapahan lienevät sentään tallessa jossain laatikon pohjalla.

        Itse olen saanut sormuksen irti sormestani viimeksi parikymmentä vuotta sitten. Nyt se ei mene keskinivelen yli saippualla eikä millään. Pysyköön paikoillaan urassaan sitten!

        Sormukset EIVÄT ole (meille ainakaan) mikään liiton eheyden mittari. Neljäs yhteinen vuosikymmen on menossa ja ihan muut jutut kuin sormukset ratkaisevat, missä merkeissä! Hyvin pyyhkii, mutta pyyhkiköön.

        Threadini oli tarkoitettu avausviestin alle, ei mitenkään vastaukseksi nimimerkille "vaimo jo vuodesta -98".


    • Zuce

      Ainahan sitä muka on tarkoitus johonki..
      Kaikki ystävät ovat hankkineet sileät sormukset myöskin minä itse.
      Eihän sitä oo todellakaa varaa ostaa mitää monen sadan euron sormuksia näin köyhänä opiskelijana. Yleensä moni ajattelee että parempi se on sitten vasta ostaa kalliimmat kun naimisiin menee.
      Ja sitä paitsi eräs sukulainen hankki sileät sormukset ja oli 10 vuotta kihloissa ja meni vielä naimisiin tässä pari vuotta takaperin. Tälläkin hetkellä he ovat yhdessä ja heillä on kaksi poikaa.
      Että kyllä tämä homma on taas vanhojen uskomusten mukaista...=) tai jotain sinne suuntaan...

      • naimisissa

        eiköhän se sormus nyt jonkun verran kerro että kuinka paljon pirkkoaan arvostaa.. Eri asia jos ei ole yhtään rahaa mutta kyll äse musta jotain kertoo jos dokaa 200 euroa viikonlopussa tai ostaa 20 tonnin auton mutta ei viiti laittaa kun 50 euroa sormukseen ni ei kai sitä kihlautumista kovin tärkeänä asiana pidä.


      • Leelia
        naimisissa kirjoitti:

        eiköhän se sormus nyt jonkun verran kerro että kuinka paljon pirkkoaan arvostaa.. Eri asia jos ei ole yhtään rahaa mutta kyll äse musta jotain kertoo jos dokaa 200 euroa viikonlopussa tai ostaa 20 tonnin auton mutta ei viiti laittaa kun 50 euroa sormukseen ni ei kai sitä kihlautumista kovin tärkeänä asiana pidä.

        Mä en kyllä ymmärrä tommoista, että suhteen tärkeimmät asiat tuntuu olevan ulkoisia, kuten kalliita sormuksia. Ei jaksa käsittää, ei. Kyllä mulle on huomattavasti tärkeämpää ajaa kunnollisella autolla kuin saada kallis kihlasormus. Kihlasormuksella kun ei pääse päivittäin töihin eikä oikeastaan mihinkään muuallekaan. Itse asiassa, eikös se lupaus siitä naimisiin menosta ole tärkeintä? Ehkä tämän ketjun aloituskysymys olisi pitänyt olla tyyliin: "Timanttikihlojen omistajat: Oletko varma naimisiin pääsystäsi?" ja katsoa sitten niitä vastauksia. Eiköhän siitä ketjusta olisi saatu niitäkin vastauksia, joissa upea ja kallis sormus ei ole taannut onnea, tai sitten ovat onnellisia ihan samalla lailla kuin halpiskihlojen omistajat? Minä arvostan ainakin sitä, että minua kohdellaan rakastavasti ja kunnioittaen, jos näin ei olisi niin siinä ei mitkään maailman sormukset auta.


    • pia

      Olemme olleet kihloissa tänä vuonna tasan kymmenen
      vuotta.Miehellä on tietynlaisia periaatteita joiden vuoksi emme ole menneet naimisiin.
      Menemme kyllä aikanaan.Meillä ei ole kiirus.Kaksi lasta meille on tullut matkan aikana ja heillä on jo valmiiksi miehen sukunimi.

    • iina

      Aika hupaisaa..mitähän se ystäväs tarkoitti tollaisella jutulla. Meinaan, tais olla kade. Tiedän millaiset ne diana-kihlat on..ja jokainen laittaa sellaiset mitkä ovat kauniit sekä omanlaiset, ja sellaiset mihinkä on vara. Sormus ei todellakaan katso rakkauden määrään tai minkä verran suhde kestää. Itse mieheni kanssa laitoimme kauniit ja omannäköiset kihlat..käsintehdyt(jotka tietty maksoi enemmän) ja taotut..eli ei sileät. Oltiin kihloissa 8kk ja nyt olemme olleet onnellisesti naimisissa kuukauden verran. Vihkisormuksesta löytyy 14 pientä timanttia..ja en usko että timanttien määrä kertoo vuosista mitä olemme yhdessä. Sormuksetha on merkkinä kihlauksesta ja avioliitosta. Pappikihan sanoo puheessa.."tämä sormus on merkkinä avioliitosta.." Onnea kaikille jotka pyristelevät avioliiton onnelliseen satamaan!=)

    • Mary

      En nyt tiedä että onko sileä pintaiset sormukset jotenkin sitten "halpiskihlat"..Ostimme nimittäin tiistaina sileät sormukset tämänpäivän kihloja varten ja kyllä niissä hintaa oli..aika varmaan päädymme naimisiin sillä suhde on vahva.Mutta vihkisormukseski haluan kalevala sormuksista jonkun.
      Mitäköhän ne teidän sormukset sitten maksoi jos kaverisi mielestä ne ovat halpis kihlat..??

    • usko

      että se on sormuksista kiinni. Me ainakin ollaan niin koyhiä ettei ollut rahaa muunlaisiin sormuksiin. Rakastetaan toisiamme ja minusta se riittää. Ja kihlasormushan on tosiaan kädessä vain merkkinä että olemme menossa naimisiin. Eikä vihkisormuskaan minusta tarvi olla kummempi. Ei sitä sormuksilla naimisiin mennä vaan lupauksella ja rakkaudella.

    • Harkonnen

      No meillä sormukset maksoivat 17e/kpl. Että repikää siitä :D

      En älyä tälläistä ihme hehkutusta, että pitää olla niin ja niin kalliit sormukset. Eihän se ole kuin metallinen rinkula... ei se raha merkkaa vaan rakkaus.

    • neiti vielä

      Menimme poikaystäväni kanssa kihloihin marraskuussa ja todella, meillä on halppis sormukset..Eikä rakkauden tunne siittä minnekkään kadonnu ja olemme edelleen todella rakastuneita... sanisinko, että rakkaus vain lisääntyi..
      Olemme olleet nyt reilun neljä kuukautta kihloissa ja häitä vietetään huhtikuun lopussa 2005.... Mitä me tästä opimme: ei rakkautta voi rahalla mitata!

    • silee

      kihloihin menin halpissormuksilla ja siitä kahden ja puolen vuoden päästä ostin sileän HALVAN! vihkisormuksen ja liitto toi tullessaan kaksi poikaa tähän maailmaan, esikoinen syntyi 8 kk vihkimisen jälkeen ja nuorempi 3,5 vuotta vihkimisestä

    • B_T

      Meillä on tatuoinnit kihloina, eivätkä ole edes nimettömissä vaan rinnan päällä. Ja niin, naimisissa ollaan oltu kohta jo vuosi. Niin että olemmekohan me koskaan olleetkaan kihloissa? Tai onko avioliittommekaan nyt OIKEA?
      Typerämpää en ole kuullutkaan.

      • B_T

        Nimettömät jätettiin vihkisormuksille vapaiksi, siksi tatuoitiin muualle. Tatuointiapa ei noin vain heitetä pois. Ja tosiaan, kalliit sormukset moni ostaa sitten vihkisormuksiksi, kuten mekin.
        Että voi teitä Jaffa jos ette naimisiin pääse halvoilla sormuksilla, pappi varmaan kieltää! Eihän sormukset mitenkään asiaan edes liity, eivät ole edes pakollisia!


    • vippe

      No hei!!!!
      Me myös ostimme taannoin halvat sileät kihla sormukset!!!Ja naimisissa ollaan ja pari lastakin on tullut hankittua!!!Oli pienoinen rahapula kun kihloihin mentiin eikä ollu varaa ostaa kalliimpia!!!Ja minä oon kuullu tämmösen väittämän että kihlasormuksen tulee olla sileä...koristeet ja kivet tuovat huonoa onnea!!!!että semmosta...onnea vaan kihlauksen johdosta!!!!

    • Mantsuria

      Me ostettiin sileät kihlasormukset ja naimisiinkin ollaan jo menty...
      Mitä ihmeen tekoa sormuksella on naimisiin menon kanssa? Tapoja on monia...me ei esim ostettu vihkisormuksia ollenkaan. Ukko haluaa ostaa sormuksen sitten kun on varaa ostaa todella hieno. Eli kyllä minä senkin vielä joskus saan!

    • W84

      Noi ns. "halpiskihlat" ostettiin 2000 vuoden helmikuussa nyt toukokuussa häät.. Mä vaan kysyn että mistä se sun kaveris on tommosta saanut päähänsä... =)
      Ja onnea kihlauksen johdosta! Kyllä se on ihmisistä kiinni eikä sormuksista..

    • nainen 44 vee

      Meillä on sileät sormukset eikä naimisiin olla menty, kimpassa ollaan ja kaksi lasta. Kihlauksesta 17 vuotta. Tosin kuulun niihin, jotka ei koskaan haaveillutkaan häistä, kihlauskin oli enempi sukulaisten rauhoittelua. Toki nykyään tämä kihloihin menemisen kynnyskin on varmaan madaltunut, mutta ei kai näin voi yleistää että sileä sormus = ei häitä.

    • Päivikki

      Ei se rakkaus sormuksiin katso vaan ihan johonkin muuhun!Itselläni on halpiskihlat yht.95€:)!Ollaan oltu kihloissa 8kk ja häistä puhuttu!Mutta tällä hetkellä ei ole rahaa järjestää sellaisia!Tulevaisuudessa kyllä!

    • krisu44

      kuuleppas... ootko koskaan ajatellut sillain että tarkoituksena on yleensä ollut että se kihlasormus on sileä ja samanlainen kun miehellä... sit kun naimisiin mennään saa siihen rinnalle kunnon sormuksen... me mennään naimisiin 4.2.2006 ja sillon ollaan oltu vuos kihloissa... ja dianan "halppis" kihlat on kummallakin sormessa... itellä on 3mm ja ukolla 4.5mm ja sormukset makso 160e... et en kyllä usko että monella opiskelijalla tms... on varaa laittaa edes näin kalliisiin somuksiin... että jos miehesi on ajatellut asiaa ihan näin päin... että ei se mitään tarkoita et saat dianan sileän kihlasormuksen... ootko sillain hoksannut et se on kosinta...? tsemppia... toivottavasti saat toisenkin sormuksen...

    • kati

      meillä maksoi sormukset yli tuhannen euroa.ei mitkään halvat mutta sen arvoiset.minun mielestä hinta ei tärkeä vaan se mitä sormukset merkitsevät ja toiset eivät hanki niitä ollenkaan.jokainen saa valita itse.ei kalliimpi ole sen huonompi kuin halpakaan.sehän on kahden ihmisen välinen asia.
      heh kokemusta löytyy halvoista kihloista ja vihkisormuksista ja liitto kesti kyllä 12v.
      tsemppiä kaikille!

    • kokemusta

      juu ei tule mitään. kunnon sormukset olla pitää

    • kihloissa -86

      Olen lukenut, että sormuksen sileys merkitsee jatkuvuutta, ja yleensä kihlasormusten onkin ollut tapana olla sileitä. Myös minun ja mieheni kihlasormukset ovat sileitä. Se on vanha perinne, ei välttämättä rahakysymys!!! :)

    • nunu

      Kihlasormusten rahallisella arvolla ei ole mitään väliä!! Ajatelkaa köyhiä ihmisiä, joilla ei todellakaan ole varaa ostaa monen tonnin sormuksia!! Itse en ole kihloissa, mutta jos joskus menen, en todellakaan tuhlaa siihen kaikkia säästöjäni!! Tunnearvo on kaikkein tärkein!Teitte avopuolisosi kanssa hyvän ratkaisun!! Onnea teille elämässä!!

    • ku onpi reunas kuviota, mutta onpahan halvat olleet, ku ei oikeen muuhun ollu varaa. heh. kohta kolmisen vuotta kihloissa ja naimisiin sitten ku tulee oikee hetki (ja on yleensä varaa järkkää lähimmille porukoille kahvet). Ja ukkoki joutu uuden ostaa ku intissä vahingossa hukkas, ei tullu halvaks se.. :D Mut eipä nuo sormukset niin kaikkea merkitse, enempi vaan ajatus et saapi olla toisen kanssa, toivottavasti elämän loppuun asti...

      Ja vihkisormus ois kyl kiva jos isäpappa tekis vaikka.. =)

    • sanex

      Siskoni meni kihloihin alkuun pääsiäsmuna sormuksilla, ostivat sitten rahatilanteen kohennuttua edulliset sormukset. Nyt ovat naimisissa (jo useamman vuoden) ja lapsiakin on. Eikä ainakaan minun tietääkseni suurempia ongelmia. itse ostetiin kalliit kihlat ja vihkisormus halvemmasta päästä. Naimisissa kohta kuusi vuotta ja hyvin menee. Elikkäs ONNEA.

    • Vaimo

      "Eräs ystäväni kuitenkin huomautti, että 'yleensä' tällaiset ovat leikkikihlat, eli siis häitä ei ainakaan tule, pitkä kihlaus ehkä."

      Naurettava väite.

      Meilläkin halpiskihlasormukset (molemmat oltiin opiskelijoita -> pieni budjetti), eikä vihkisormuskaan ollut mikään kovin arvokas.

      Enää en pidä kumpaakaan, kun ihoni ei kestä :( Vihkisormuksen myin pois rahapulassa. Siitä kuullessaan eräs ystäväni totesi, ettei liittomme tule kestämään, koska vihkisormus symboloi avioliiton kestävyyttä, ja kun sitä ei ole niin...

      Kummasti vaan onnellista avioliittoa takana 15 v...

    • Saara83

      Lopettakaa hyvät ihmiset tästä aiheesta keskustelu. Kihlat ja avioliittohan on kahden ihmisen oma asia, eikä sen pitäisi muille kuulua. Ihan sama minkälaiset ovat sormukset, nehän ovat vain sinetti avioitumiselle! Sellaiset sormukset kuin on parikin, that's it!

    • venla

      Me ollaan mieheni kans oltu kihloissa jo vuosi, sormukset maksoi yhteensä 100e! Ihana poika vauvakin saatiin äskettäin ja hääpäiväkin suunnitteilla, ei ole sormuksien sileä pintaisuus haitannut asiaa! Se että toista rakastaa ja haluaa pitää vierellään aina, se on se pääasia!! Nämä ei ole mitkään leikki kihlat sormuksien hintaan nähden vaan toisemme halutaan ja toisiamme rakastetaan ihan aidosti!! Siksi naimisiinkin mennään...

    • pinjamiini

      Ostimme sileät halpiskihlat vuosi sitten ja häät on toukokuussa,että ei ainakaan meillä ollut pitkää kihla aikaa ja häät tulossa vaikka sormus onkin sileä.

    • aviossa 11v

      aikoinaan ostettiin halvimmat mahdolliset kihlasormukset, vuonna-90, vuonna -94 mentiin sitten naimisiin. Kesällä siis tulee 11 aviovuotta täyteen, että näin. Taitaa ystäväsi olla lähinnä kateellinen, ei sormuksen hinta voi mitenkään ennustaa liittoa tai liiton kestävyyttä. Onnea vain Teille, ja pitkää avioliittoa.

    • halpaa

      Diana sormukset maksoivat silloin markka-aikana 300 markkaa,ehyet on vielä ja hyvät ja naimisiin ollaan menty. Kihloissa oltiin 4 vuotta. Naimisissa nyt vuosi...myös naimasormus oli halpa,100 euroa.

    • Timantit

      Menimme kihloihin ja ostimme halppis kihlat. Olimme kihloissa 2 vuotta ja meitä ei ehkä otettu tarpeeksi tosissaan niinpä hankimme muutamia kuukausia ennen häitä timanteillä päällystetyn kihla sormuksen jottei se kalpenisi vihki sormukseni varjossa. Miehellä yhä halppis kihla mutta todella kallis vihki sormus.

    • emmy

      Sileillä sormuksilla selvitty kohtalaisen hyvin ainakin minun suvussani:

      isovanhemmat (2 pariskuntaa): avioliitossa kuolemaansa saakka

      vanhemmat: juuri oli 50-vuotishääpäivä ja onni näyttää jatkuvan

      minä ja mieheni: ensi kuussa 20-vuotishääpäivä, eikä avioliitossa valittamista.

      Kihlausaika kaikilla ollut aikoinaan 2 viikkoa - 1 vuosi.

      Nämä tapaukset ovat tietenkin historiaa nykynuorten kannalta katsoen, mutta voisin väittää, että sileissä sormuksissa on juuri sitä "taikaa", joka takaa pitkän ja onnellisen avioliiton.

    • kävi

      aika hassua enkä ole asiaa koskaan ajatellut, ennenkuin nyt.Tulin siihen tulokseen, että tuttavista ne joilla on "halpiskihlat" ovat olleet kihloissa vuosia ilman että on ollut puhettakaan häistä.Osa on myös eronnut.
      Itse olin nuorempana kihloissa ja sormukset oli halvat, ja näin kävi että erottiin.Nyt on melkolailla kalliit sormukset nykyisen miehen kanssa ja häät ensi syksynä...
      Liekö sattumaa, mutta aika huvittava juttu kuitenkin!

      • jo hyvät

        ihmiset!


      • sattumaa???????

        Tuskinpa vaan! Kyllä se niistä sormuksista johtuu. Johan tuon köyhempikin tajuaa!


      • marina

        että kyse voisi olla iästä eikä sormuksesta.

        olit nuorempana kihloissa halpissormuksella, ehkäpä kuitenkin asia oli niin, ettet ollut henkisesti valmis avioon, tai etsit vielä sitä oikeaa?

        ehkäpä sama tarina on lähipiirissäsi? ei tuota pohdiskelmaasi ainakaan voi yleistää. minun tuttavapiirissäni on kalliilla kihlallakin erottu ja halvalla menty monen vuoden kihlauksen jälkeen avioon. että kyllä kai se on jo moneen kertaan todettu, että se sormuksen arvo ei ole missään yhteydessä rakkaudsen määrään.


    • nuarashirvi

      Meilläkin on "halpisDianat", eikä kyllä suhteen laatua heikennä mitenkään. Varaa ois kyllä ollu "parempiinkin", mutta kun isäntä hoksasi Dianat, niin ne oli lähes pakko saada! Syynä se, että hän on intohimoinen metsästäjä (siis todellakin!) ja Diana on metsästyksen jumalatar. Eipä siinä minulla paljoa sanomista asiaan ollut. Kun aamulla vaihdoimme sormukset, niin johan tuli illalla iloisen punaposkinen mies hirvenpyynnistä; 4 kaatunutta otusta, kaikki hänen ampumiaan. Että oisko ollu heti jotain magiaa sormuksissa =)

      Ollaan muuten 3-kympppinen pariskunta...tuli vain mieleen, kun tuosta tekstistä saa sen kuvan, että tässä jonkun partajännäri-metsänäijän kanssa oleillaan...=)

      Niin, sormukset maksoivat yhteensä jotain muutamaa euroa vaille 200€ ja ovat sileät, leveimmät mahdolliset. Ja eiköhän niillä vihillekin saakka päästä=)

      • mutta alet pois

        Meillä on tavalliset peruskihlat, maksoi varmaan 80€ per sormus, kahdeksan vuotta ensin seurusteltiin, sitten päätettiin mennä naimisiin, eli mentiin kihloihin, häät seuraavana vuonna, nyt eletään sitten sitä "vaikeaa" seitsemättä vuotta aviossa, joka onneksi ei ainakaan meillä ole osoittautunut muita vuosia hankalammaksi. Vihkisormukseen panostimme hieman, n. 1000€, joka lienee keskitasoa kun ei ollut ihan nuoresta nuorikosta kyse, vaan ammatit ja asunnot oli hankittu.
        Ainoa asia mistä en tässä sormushössäkässä pidä on tää "hunting for cheapest"-mentaliteetti; jos sitten mieleinen sormus on edullinen, niin siitä van.


    • Ei taikauskoinen

      "Edellisessä elämässäni" ostimme kalliit kaiverruskuvioiset sormukset, liitto päättyi ilman avioliittoa 4 vuoden kuluttua. Nyt olen ollut uudessa liitossa jo neljä vuotta kihlattuna diana-sormuksella ja häitämme vietetään ensi kesänä.

    • ****

      "Halpis-kihlat" ostettiin yli 10 vuotta sitten... Opiskelijoita oltiin molemmat, joten muuhun ei ollut varaa. Nyt kun asuntoakin ollaan maksettu jo mukavasti pois, niin ensi kesäksi suunnitellaan häitä. Ja kunnon sormuksia...
      Onnellisia ollaan, mutta onhan tämä kihla-aika kieltämättä aika pitkä...

    • mikä mahtaa

      olla typerään aloitukseen tulleiden viestien enimmäismäärä tällä keskustelupalstalla? Veiskö tää voiton:)

    • Nimetön

      Hei!
      Itse en usko tuohon. Me ostimme kihlat, jotka maksoivat yhteensä 95 euroa. Olisin kyllä halunnut kalliimmat ja sitä kautta paremmat mutta en usko sormuksen liittyvän avioliittoon menemiseen mitenkään.

    • ---------------

      ei sen tartte olla mikään kallis sormus se voi ihan hyvin olla halvin mahdollinen ja ei se sitä tarkota jos on menny halppiskihloihin ni ei koskaan voi mennä naimisiin se riippuu ihan teistä menettekste naimisiin vai ette.

    • Vaimo-07

      Ostimme v. 2005 hopeiset kihlasormukset.
      Hinta huimaava 6€/kpl.

      Olimme n.2v kihloissa ennen kuin menimme naimisiin.

      Eihän se hinta ole tärkeintä!

      • rudolf13

        ..Ehkä asia onkin niin, että pitää ostaa kerralla sellainen mahdollisimman kallis ja näyttävä kihlasormus, kun ei ole varmuutta siitä, että koskaan tulisi sitä vihkisormusta johon panostaa?


    • Jarzaq7

      Joskus menee mettään, maksaa itse tai maksaa kummatkin, on kiviä, tai ei. valkokultaa, punakultaa ja keltakultaa ns. kahleena ja itsellä kelta- ja valkokultaa briljantilla niin ei se hinta takaa suhteen toimivuutta. Edullisesti hankittiin ja Suomen maassa arvioitettiin hinta melkein tuplaten yli maksetun kummastakin. Onneks nyt on boheemi nainen eikä halua mitään ylimääräisiä liirumlaarumeita sormuksiinsa. Olen syvästi rakastunut ja haluan olla sitä jatkossakin aikuisen naisen rinnalla enkä minkään psyykkisesti tasoa olevan 15 -vuotiaan rinnalla vaikka olisi 30 v. tai 35 v. ... tenavia mulle nekin. Elämä kouluttaa ja rakkaus mitataan kahden ihmisen välillä ei hiekkalaatikolla eikä sormusten arvossa ja materiaalissa. Palladium taitaa mennä ohi valkokullan kohta vaikka onkin edullisempaa. Kovempaa ja vaaleampaa... :)

    • mietit-tarkkaan

      Voin hyvin kuvitella tilanteen jossa naiselle ostettaisiin kallis kihlasormus ja romanttinen kosinta, silti suhde kariutuisi ennen häitä. Mutta voin myös kuvitella "halvan" sormuksen saaneelle onnellisen avioliiton.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1575
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1253
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1017
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      920
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      851
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      848
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      764
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe