Mielipidekirjoitus: Perustelisitko miksi kerrostalossa ei saa kuulua naapurista ääniä?

Anonyymi

Tämä on siis minun mielipiteeni ja varmasti tulee olemaan ikuisuusaihe kun meitä ihmisiä mahtuu niin moneen junaan.

Erityisesti minua häiritsee, ahdistaa, ihmiset jotka eivät voi suvaita normaalin elämisen ääniä!

P*skalla käynti sallitaan, vessanpöntön veto sallitaan, suihkussa käyminen sallitaan ja niin edelleen mutta musiikin kuuntelu ja tv-katselu on SYNTI!

Mikä siinä naapurin musiikinkuuntelussa ja tv-katselussa niin paljon ärsyttää jos se on siis kohtuuden rajoissa eli ei kuuntele musiikkia tai katso tv hiljaisuusaikaan, max 3h päivässä ja normaalin puheen voimakkuudella? sekö ärsyttää kun musiikki tai tv ohjelma ei ole sun makuusi, että sinun pitäisi saada päättää mitä naapurikin tekee kun olethan rapun kuningas tai kuningatar!?

Mitä jos menisit itseesi. Ensinnäkin missään kerrostalossa äänieristys ei ole niin hyvä etteikö naapurista kuuluisi mitään ääniä, kerrostaloasunnot kun ovat rakennettu kiinni toisiinsa niin kuuluu pakostikkin naapurista ääniä ja ymmärrät varmaan että jos vessanpöntön vetokin kuuluu seinän takaa niin sillon kuuluu myös musiikki ja tv-katselu vaikka sitä tekisi normaalin puheen voimakkuudella.

En tykkää yhtään tästä meiningistä kerrostaloissa, että ihminen yritetään omassa kodissaan ahdistaa nurkkaan ja elämään hissunkissun elämää hiiviskellen! Mitä liikkuu sinun päässäsi joka et voi suvaita sillon tällöin naapurista kuuluvaa musiikin tai tv:n ääntä ja osoitat siitä kaikenlisäksi idioottimaisesti mieltäsi? Mielestäni kerrostalossa on sallittu myös elämän mukavuudet eli musiikin kuuntelu ja tv katsominen, eikä ne pelkästään ole omakotitalojen yksinoikeus. Joten koita nyt tajuta että kerta kerrostalossa kuuluu seinän läpi vessanpöntön vetokin niin kuuluu myös musiikki ja tv katselu, elä itse ja anna muiden elää, älä nipota turhista ja osoita varsinkaan idioottimaisesti mieltäsi alkamalla kiusaamaan naapuria!

151

4786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuulokkeilla ei ole kenenkään myöskään pakko pilata kuuloaan, kuulokkeet eivät ole terveelliset kun siinä musiikki tulee suoraan korvaan ja kuulokkeet päässä on myös hankala tanssia, joten jos kykenet kerrostalossa hyväksymään vessanpöntön vetämisen äänet niin yritä olla sen verran suvaitsevainen että hyväksyt myös musiikin ja tv:n kuuntelusta lähtevät äänet koska on normaalia että ihminen viihdyttää itseään musiikilla ja tv katselulla!

      • Anonyymi

        Kaikki ääni tulee korvaan, kuulokkeissa ääni on vain kuulokkeita käyttävän kirvissa.


    • Anonyymi

      kerrostaloissa hiljaisuus oltava klo 22-06. .joten se siitä vali valista.

      • Anonyymi

        Hiljaisuus ja äänettömyys ovat kaksi eri asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiljaisuus ja äänettömyys ovat kaksi eri asiaa.

        Minä jouduin muuttamaan palveluiden läheltä pois naapurini takia, koska hän syötti paskaa isännöitsijälle ja hän uskoi, että koirani kusee rappukäyvään ja jopa hissiin, joka ei pitänyt paikkaansa. Sain varoituksen välittömällä vuokrasopimuksen purkamisella. Pakko oli lähteä pois oman mielenrauhan- ja tervyden takia. Oliko isännöitsijä ammatti-ihminen? EI TODELLAKAAN, jonka myös toinen taloyhtiön henkilökunnasta sanoi, että ei ollut ammattimaista työtä/käytöstä. Liikuntarajoitteinen 6-kymppinen.....


    • Anonyymi

      Kerrostaloissa, rivitaloissa ym. on yhtiö säännöt, niiissä ei kielletä normaaliin asumiseen kuuluvia ääniä, tv, musiikki ym jotka kuuluvat asumiseen myös korjaus ym äänet ovat normaaleja, niitä ei voida kieltää. Ne jotka voidaan kieltää ovat esim: yö aikaan kuuluvat häiritsevät äänet jotka häiritsevät naapureita ja heidän lepoaan. Tiedän että on ihmisiä jotka yrittävät ahdistaa toiset asujat jatkuvalla valituksella, mitättömin asia on että nämä asukit ovat taloyhtiöiden hallituksissa tai tuttuja hallituksen jäsenille. Kuitenkin taloyhtiö voi halutessaan tutkia asiat. Normaali asumiinen kuuluu jokaisen oikeuksiin

      • Anonyymi

        Kerrostaloäänistä ee suak kirjuuttee tiällä, koita älytä!!


      • Anonyymi

        Miten se niin kuulluu häiritsevästi.
        Onko se niinkun tap tap tap, välimerkki
        ja taas jatkkuuko, että taptaptap tap.
        -Noku se jatkkuu , että tapttapo tappptappo. se sen.
        Noku se on jatkuvata kiljumista
        --Anttaa heijjänni nyt harrasttaa.
        Ite et ooi ollu nuori.


      • Anonyymi

        Ongelma on siinä että, nämä maalaiset ovat muuttaneet kaupunkeihin ? Metsäläisten olisi pitänyt pysyä siellä mökissä /tai kartanossa keskellä erämaata. Tällaisille hiljaisuuden vaatijoille pitäisi laittaa asumaan johonkin suurkaupunkiin vaikka vuodeksi ? Ja möly lisääntyy etenkin halvoilla alueilla näiden lähi-idän ihmeiden takia. Aikamoista meteliä tulee öisin kun sattuu muslimien Ramadan, syöminen, juominen sallittua vain auringon laskun ja nousun välillä. Eräällä tutullani oli tapana viettää lomaa aina silloin ja vähintään 2 viikkoa ulkomailla.


    • Anonyymi

      Tässä pätee varmasti maalaisjärki. Kyllä TV:tä voi katsella ja musiikkia kuunnella, mutta ei järjettömällä volyymillä. Tietysti ihmisillä on eritasoinen kuulo, mikä aiheuttaa sitten ongelmia.

      Hiljaisuusajan aikana äänet eivät saa kantautua naapuriin. Olisi varmasti hyvä, että naapurit puhuisivat suoraan keskenään asioista ja kertoisivat suoraan, jos äänet kuuluvat seinän takaa häiritsevästi. Oma herkkäuninen naapurini käy aina rohkeastikoputtelemassa häiriköivien naapureiden ovia, ja se on auttanut todella hyvin.

      Mutta kyllähän kerrostaloissa saa kompromisseja tehdä. Äänieristeet ovat aivan eri maailmoista monissa taloissa.

      • Anonyymi

        Mie kävin juuri koputtamassa häirikön oveen kerrosta alempana.
        Ovelta koputettiin takaisin! Siellä asuva vanha mies oli kuollut ja hänen henkensä kosti miulle oitis!


      • Anonyymi

        Jopa normaali puhe ääni kuuluu yöllä läpi, on se kumma kun pahvi hökkeleitä rakennetaan, just olin katsomassa tätä pienkerrostalon rakentamista, ei mitään äänieristettä laitettu betonin ja ontelolaatan väliin, suoraan vaan betonia valetaan ja siihen päälle halvin mahdollinen lattialauta, ei mitään villoja tms sinne alle

        Ei käy kateeksi niitä jotka muuttaa tuohon ah, niin upouuteen ja hienoon kerrostalo asumukseen


      • Anonyymi

        "Hiljaisuusajan aikana äänet eivät saa kantautua naapuriin."

        Toki saa, sinun itse keksimmilläsi säännöillä ei ole mitään merkitystä.

        Edes taloyhtiön järjestyssäännöt ei sido mihinkään, vaan ne ovat käytännössä pelkästään ohjeellisia.

        Mikäli väitteesi pitäisi paikkansa, lähes kaikki ääntä tuottava toiminta olisi kiellettyä hiljaisuusaikana, jopa ne normaalit elämisen äänet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hiljaisuusajan aikana äänet eivät saa kantautua naapuriin."

        Toki saa, sinun itse keksimmilläsi säännöillä ei ole mitään merkitystä.

        Edes taloyhtiön järjestyssäännöt ei sido mihinkään, vaan ne ovat käytännössä pelkästään ohjeellisia.

        Mikäli väitteesi pitäisi paikkansa, lähes kaikki ääntä tuottava toiminta olisi kiellettyä hiljaisuusaikana, jopa ne normaalit elämisen äänet.

        Minulla on astma ja tietenkin yöllä saan pahoja yskimiskohtauksia. Kärsin kun tiedän että häiritsen naapuriani yskimiselläni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa normaali puhe ääni kuuluu yöllä läpi, on se kumma kun pahvi hökkeleitä rakennetaan, just olin katsomassa tätä pienkerrostalon rakentamista, ei mitään äänieristettä laitettu betonin ja ontelolaatan väliin, suoraan vaan betonia valetaan ja siihen päälle halvin mahdollinen lattialauta, ei mitään villoja tms sinne alle

        Ei käy kateeksi niitä jotka muuttaa tuohon ah, niin upouuteen ja hienoon kerrostalo asumukseen

        Ilmoitithan asiasta naapurillesi, jonka puheäänen kuulit sekä isännöitsijälle että talon rakentaneelle rakennusfirmalle, että kerrostalo on asukkaille terveysriski huonon äänieristyksen takia?

        Joku asukkaista voi saada psyykkisen trauman jos talossa joutuu asumaan jatkuvassa pelossa, naapureiden stalkattavana, ja on puhunut kotonaan asioista, joita naapureiden ei olisi pitänyt kuulla - esim. terveystiedoistaan / huonosti äänieristetyissä kerrostaloissa naapurit on kuulleet seinän läpi myös kaikkien etätyöntekijöiden arkaluonteiset työpuhelut korona-aikana.


    • Anonyymi

      Naapurin äijä pitää ihmeellistä kurnutusta monta kertaa päivässä.
      Toinen naapuri yskii todella pahasti usein.
      Yksi naapuri polttaa tupakkaa paljon ja savua tulee asuntooni.
      Rappukäytävässä jostain asunnosta tulee kissankusen hajua.
      Naapurin lapsi itkee ja kirkuu rappukäytävässä ja myös on kova oven paukkuminen siellä.
      Yhdellä naapurilla on 4-5 koiraa kerrostaloasunnossa.
      Aivan karmeata haukkumista rappukäytävässä ja pihalla.

      • Anonyymi

        KOIRAN ULVONTAA AAMUSTA ILTAAN KUN ASUKKAAT DOKAAVAT.....


      • Anonyymi

        Tuttua minullekin takavuosilta. Ei saisi olla näin. Yritä korvatulppia. Auttaa vähän.


      • Anonyymi

        Muuta pois. Ei kaikkialla ole tuollaista - "sossutaloko" ?


      • Anonyymi

        No sit ei auta muuta kun muuttaa!


      • Anonyymi

        Heh asutko mun taloyhtiössä ? Ihan kuin mun kynästä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KOIRAN ULVONTAA AAMUSTA ILTAAN KUN ASUKKAAT DOKAAVAT.....

        Koira pois tollaisilta voi pahoin.ILMOITUSTA VAAN ETEENPÄIN KIITOS.


    • onneksi ei tarvitse asua kerrostalon kaninkopissa, joskus kyläilin helsingissä -70 ja -80 luvuilla, silloin oli ihmeen hiljaista yöllä, silloin osattiin ottaa toiset asukkaat huomioon, kaikki olivatkin kyllä duunissa töissä tai toimessa. kaikki nukkuivat yöllä tosin kuin nyt!!

      • Anonyymi

        Silloin oli töitä, moraali ja kunnioitus toisia kohtaan vielä arvossaan

        Nykyään paljon mielenterveys ongelmaisia, työttömyyttä, alkoholi ongelmaa yms, katsoin sarjaa esim logged in, käy sääliksi asukkaita jotka joutuu kuuntelemaan esim sen patricin yö pelaamis ääniä, asunto saastaisessa kunnossa, äiti passaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin oli töitä, moraali ja kunnioitus toisia kohtaan vielä arvossaan

        Nykyään paljon mielenterveys ongelmaisia, työttömyyttä, alkoholi ongelmaa yms, katsoin sarjaa esim logged in, käy sääliksi asukkaita jotka joutuu kuuntelemaan esim sen patricin yö pelaamis ääniä, asunto saastaisessa kunnossa, äiti passaa

        > Nykyään paljon mielenterveys ongelmaisia, työttömyyttä, alkoholi ongelmaa

        Eli on paljon sossunelättejä, joiden annetaan harrastaa alkoholismia tai huumeiden kanssa pelleilyä. Asunto järjestyy kivasti valtakunnan kalleimmiltakin alueilta, ei mitään velvoitetta tehdä töitä, kouluttautua, eikä edes ole kohtuullista vaatia elättiä nukkumaan öisin... siinähän silloin rankasti puututtaisiin sossunelätin oikeuksiin.

        Velvollisuudet ovat vain niillä, jotka tätä lystiä rahoittavat.

        Muutosta ei ole näköpiirissä ihan lähiaikoina. Demarit kunnostatuvat jakamalla rahaa sossuneläteille, kokkelit ja kepulit puolestana käärivät näitä rahoja omiin taskuihinsa mm. vuokra-asuntojen kautta. Toki demaritkin, koska asumisen tukemisessa liikkuu isoja rahoja, joista riittää hyväveliverkostoille jaettavaa. Kaikki voittavat. Kaikki, paitsi lystin rahoittajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Nykyään paljon mielenterveys ongelmaisia, työttömyyttä, alkoholi ongelmaa

        Eli on paljon sossunelättejä, joiden annetaan harrastaa alkoholismia tai huumeiden kanssa pelleilyä. Asunto järjestyy kivasti valtakunnan kalleimmiltakin alueilta, ei mitään velvoitetta tehdä töitä, kouluttautua, eikä edes ole kohtuullista vaatia elättiä nukkumaan öisin... siinähän silloin rankasti puututtaisiin sossunelätin oikeuksiin.

        Velvollisuudet ovat vain niillä, jotka tätä lystiä rahoittavat.

        Muutosta ei ole näköpiirissä ihan lähiaikoina. Demarit kunnostatuvat jakamalla rahaa sossuneläteille, kokkelit ja kepulit puolestana käärivät näitä rahoja omiin taskuihinsa mm. vuokra-asuntojen kautta. Toki demaritkin, koska asumisen tukemisessa liikkuu isoja rahoja, joista riittää hyväveliverkostoille jaettavaa. Kaikki voittavat. Kaikki, paitsi lystin rahoittajat.

        TERVETULOA elätiksi!
        Jätä heti työsi ja ala elätiksi!
        Ei tarvitse sitten enää valittaa kuinka joudut elättämään toisia (loisia).
        Oikein paljon tervetuloa vaan tähän elättien maailmaan!
        tv. sossupummi Luojan armosta


    • Miksi aina pitää miettiä vain omaa viihdykettä. Kerrostalossa asuu hyvin monenlaista väkeä ja siksi säännöt on tarkoitettu noudatettaviksi. Yleensä mennään heikomman ehdoilla eli sen jonka kärsii melusta. Kannattaa miettiä seuraavaa:
      1) Talossa usein asuu vuorotyötä tekeviä jotka nukkuvat esim. päiväaikaan.
      2) Talossa asuu sairaita ihmisiä joille melu voi olla terveydellinen tekijä.
      3) Talossa asuu herkkäunisia henkilöitä jotka ovat koko elämänsä asuneet hiljaisissa olosuhteissa.
      Yhdelläkään asukkalla ei ole kerrostaloissa etuoikeuksia vaan kaikki lähtevät samalta viivalta siksi siellä mennään hyvin vähäisen häiriön periaatteella. Jos omaat jonkun meluisan harrastuksen kuten musiikin kuuntelun tai yölliset suihkussakäynnit muuta sellaisiin olosuhteisiin jossa se on muita häisitsemättä mahdollista !

      • "Miksi aina pitää miettiä vain omaa viihdykettä."

        No miksi aina pitää miettiä vain omaa kärsimystä ja sietokyvyttömyyttä? Käykö mielessä, että ei välttämtätä kukaan muukaan halua asua kerrostalossa. Jos tämä olisi joku toivomus- tai viihdykeasia, niin minä asuisin linnassa jossain vuoristossa järven rannassa maailmassa, jossa muita ihmisiä ei olisi riesakseni vaikka poistuisin lukaalistani. Anteeksi vaan, mutta olen kuitenkin realisti ja ymmärrän, että kaupungissa asumisessa on puolensa, niin hyvät kuin huonot.

        Taidan tästä lähtien alkaa käydä suihkussa nimenomaan öisin. Tai mitä sitten? Eihän se päivälläkään käy, jonkun mielestä! Pointtini on, että vain sekopäät valittavat siitä, että jotain vettä lasketaan jossain tai vessa vedetään väärään aikaan. Eihän mikään kellonaika ole hyvä jos perkele tässä pitää sekin huomioida, että kuka tahansa voi olla missä tahansa yö- päivä tai välivuorossa tai kuinka tahansa sairas, eikä kellekään välttämättä sovi yhtään mikään aika siihen, että ihmiset tekevät normaaleja elämään liittyviä asioita!

        Jos on noin herkkä, niin kaupungissa asuminen ei ylipäätään ole sitten soveliasta. Korvatulpat on keksitty. Ja kyllä, minä käytän niitä itsekin usein, jos on jotkut helkkarin hipstereiden Flow-festarit mökäämäässä, vaikka itse menen töiden takia uupuneena jo klo 20:00 nukkumaan tai siis yritän mennä. Ja ei, en haluaisi asua stadissa, mutta kun opinnot ja kausityöt ovat täällä niin minkäs teet. En minä valita siitä, että tämä helvetin stadi on olemassa ja olen sattunut syntymään siihen maailmanaikaan, että asutaan muualla kuin turvemajoissa.

        Mutta minä valitan siitä, että on olemassa idiootteja, jotka kuvittelevat, että jotain leivänpaahdinta ei saa käyttää klo 14, koska naapurin elämäallergikko on juuri silloin unilla korva seinässä vetämässä viivoja kalenteriin, että taasko siellä mekastettiin...


      • Anonyymi

        Tämä ei liity ääniin, osakeasunto yhtiön ihmisiin kyllä.
        Herään reumasairauteni aiheuttamien kipujen vuoksi öisin kylminä kosteina vuodenaikoina. Nukkumisesta ei tule mitään. Erityisesti jalkakivut ovat hirveät.
        Tätä pahentaa se, että saunavuorolleni mennessä ovat saunatilojen lattiat jääkylmät. Olen jättänyt tiloihin lapun, jossa pyydän sulkemaan ikkunat ja tuuletusluukut yöksi talvella. Kuitenkin joko siivooja tai asukkaat ovat tahallaan alkaneet kiertää esim seinän ison tuuletusventtiilin seppoisen selälleen yön yli ja koko seuraavaksi päiväksi. Viime talvena olin koko talven kovan flunssan ja jälkitautien kourissa johtuen hyvin paljon tästä.
        Aikaisemmin sai mennä lämpimään saunaan, joka oli myös raikas. Ikkunoiden ym yöksi auki jättäminen talvella on silkkaa kiusantekoa.
        Olen maksanut tilojen lattialämmityksestä yhtiön suurimman summan osakemääräni mukaan.


      • Anonyymi

        Tämän päivän työvaatimukset on sellaiset mm. rav. ala että on pakko käydä suihkussa, kun hikisenä ei puhtaisiin lakanoihin viitsi mennä.Ja on muitakin ammatteja. Mutta se että viereisellä parvekkeella örvelletään siis juoppo örvellystä aamu kuuteen saakka ei todellakaan ole mukavaa, varsinkin kun se kuuluu jopa ikkunan läpi ja kesälläkin on ikkunat suljettava. Muuten kerros taloon päivisin kuulu elämän äänet mutta ymmärrän vuorotyöläisiä myös.


      • Anonyymi
        Viherpersu kirjoitti:

        "Miksi aina pitää miettiä vain omaa viihdykettä."

        No miksi aina pitää miettiä vain omaa kärsimystä ja sietokyvyttömyyttä? Käykö mielessä, että ei välttämtätä kukaan muukaan halua asua kerrostalossa. Jos tämä olisi joku toivomus- tai viihdykeasia, niin minä asuisin linnassa jossain vuoristossa järven rannassa maailmassa, jossa muita ihmisiä ei olisi riesakseni vaikka poistuisin lukaalistani. Anteeksi vaan, mutta olen kuitenkin realisti ja ymmärrän, että kaupungissa asumisessa on puolensa, niin hyvät kuin huonot.

        Taidan tästä lähtien alkaa käydä suihkussa nimenomaan öisin. Tai mitä sitten? Eihän se päivälläkään käy, jonkun mielestä! Pointtini on, että vain sekopäät valittavat siitä, että jotain vettä lasketaan jossain tai vessa vedetään väärään aikaan. Eihän mikään kellonaika ole hyvä jos perkele tässä pitää sekin huomioida, että kuka tahansa voi olla missä tahansa yö- päivä tai välivuorossa tai kuinka tahansa sairas, eikä kellekään välttämättä sovi yhtään mikään aika siihen, että ihmiset tekevät normaaleja elämään liittyviä asioita!

        Jos on noin herkkä, niin kaupungissa asuminen ei ylipäätään ole sitten soveliasta. Korvatulpat on keksitty. Ja kyllä, minä käytän niitä itsekin usein, jos on jotkut helkkarin hipstereiden Flow-festarit mökäämäässä, vaikka itse menen töiden takia uupuneena jo klo 20:00 nukkumaan tai siis yritän mennä. Ja ei, en haluaisi asua stadissa, mutta kun opinnot ja kausityöt ovat täällä niin minkäs teet. En minä valita siitä, että tämä helvetin stadi on olemassa ja olen sattunut syntymään siihen maailmanaikaan, että asutaan muualla kuin turvemajoissa.

        Mutta minä valitan siitä, että on olemassa idiootteja, jotka kuvittelevat, että jotain leivänpaahdinta ei saa käyttää klo 14, koska naapurin elämäallergikko on juuri silloin unilla korva seinässä vetämässä viivoja kalenteriin, että taasko siellä mekastettiin...

        Asun Karhulan Suulisniemessä kerrostalossa, joka on todella rauhallinen ja hiljainen. Ihmiset ovat mukavia, ei ole ollut tarvetta huomautuksiin, Itselläni on koira ja kissa. Seinänaapurillani on aina mukanaan herkkua koiralleni.
        Asun yksin eläinteni kanssa, mutta koskaan aiemmin,6 vuoden aikana, ei ole tullut yhtään moitetta, kun nyt. Lainasin kirjastosta Olavi Virran levyn ja ehkä uusien naapureitteni mielestä se soi liian kovaa. Naapuri hakkasi seinään ja suljin soitttimen. KLO oli n.19.00
        'Itsekin nautin hiljaisuudesta, kuuten eläimenikin, vietän hyvin hiljaista elämäää, josta yhden kerran ehkä poikkesin, ei sen vuoksi nyt olisi tarvinnut seinää lyödä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei liity ääniin, osakeasunto yhtiön ihmisiin kyllä.
        Herään reumasairauteni aiheuttamien kipujen vuoksi öisin kylminä kosteina vuodenaikoina. Nukkumisesta ei tule mitään. Erityisesti jalkakivut ovat hirveät.
        Tätä pahentaa se, että saunavuorolleni mennessä ovat saunatilojen lattiat jääkylmät. Olen jättänyt tiloihin lapun, jossa pyydän sulkemaan ikkunat ja tuuletusluukut yöksi talvella. Kuitenkin joko siivooja tai asukkaat ovat tahallaan alkaneet kiertää esim seinän ison tuuletusventtiilin seppoisen selälleen yön yli ja koko seuraavaksi päiväksi. Viime talvena olin koko talven kovan flunssan ja jälkitautien kourissa johtuen hyvin paljon tästä.
        Aikaisemmin sai mennä lämpimään saunaan, joka oli myös raikas. Ikkunoiden ym yöksi auki jättäminen talvella on silkkaa kiusantekoa.
        Olen maksanut tilojen lattialämmityksestä yhtiön suurimman summan osakemääräni mukaan.

        Todella ikävä kuulla tarinasi ja se, että viestisi ei ole mennyt perille. Särky on kamalaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asun Karhulan Suulisniemessä kerrostalossa, joka on todella rauhallinen ja hiljainen. Ihmiset ovat mukavia, ei ole ollut tarvetta huomautuksiin, Itselläni on koira ja kissa. Seinänaapurillani on aina mukanaan herkkua koiralleni.
        Asun yksin eläinteni kanssa, mutta koskaan aiemmin,6 vuoden aikana, ei ole tullut yhtään moitetta, kun nyt. Lainasin kirjastosta Olavi Virran levyn ja ehkä uusien naapureitteni mielestä se soi liian kovaa. Naapuri hakkasi seinään ja suljin soitttimen. KLO oli n.19.00
        'Itsekin nautin hiljaisuudesta, kuuten eläimenikin, vietän hyvin hiljaista elämäää, josta yhden kerran ehkä poikkesin, ei sen vuoksi nyt olisi tarvinnut seinää lyödä.

        Ehkä naapurisi ei pitänyt Olavi Virrasta. Minusta OV on toki OK, mutta jos ei olisikaan, niin ei se nyt olisi syy seiniä paukutata tuohon aikaan. Jos minun naapurini hakkaisivat seinään ennen hiljaisuutta, niin minä hakkaisin takaisin... siis seinää.


      • Anonyymi
        Viherpersu kirjoitti:

        "Miksi aina pitää miettiä vain omaa viihdykettä."

        No miksi aina pitää miettiä vain omaa kärsimystä ja sietokyvyttömyyttä? Käykö mielessä, että ei välttämtätä kukaan muukaan halua asua kerrostalossa. Jos tämä olisi joku toivomus- tai viihdykeasia, niin minä asuisin linnassa jossain vuoristossa järven rannassa maailmassa, jossa muita ihmisiä ei olisi riesakseni vaikka poistuisin lukaalistani. Anteeksi vaan, mutta olen kuitenkin realisti ja ymmärrän, että kaupungissa asumisessa on puolensa, niin hyvät kuin huonot.

        Taidan tästä lähtien alkaa käydä suihkussa nimenomaan öisin. Tai mitä sitten? Eihän se päivälläkään käy, jonkun mielestä! Pointtini on, että vain sekopäät valittavat siitä, että jotain vettä lasketaan jossain tai vessa vedetään väärään aikaan. Eihän mikään kellonaika ole hyvä jos perkele tässä pitää sekin huomioida, että kuka tahansa voi olla missä tahansa yö- päivä tai välivuorossa tai kuinka tahansa sairas, eikä kellekään välttämättä sovi yhtään mikään aika siihen, että ihmiset tekevät normaaleja elämään liittyviä asioita!

        Jos on noin herkkä, niin kaupungissa asuminen ei ylipäätään ole sitten soveliasta. Korvatulpat on keksitty. Ja kyllä, minä käytän niitä itsekin usein, jos on jotkut helkkarin hipstereiden Flow-festarit mökäämäässä, vaikka itse menen töiden takia uupuneena jo klo 20:00 nukkumaan tai siis yritän mennä. Ja ei, en haluaisi asua stadissa, mutta kun opinnot ja kausityöt ovat täällä niin minkäs teet. En minä valita siitä, että tämä helvetin stadi on olemassa ja olen sattunut syntymään siihen maailmanaikaan, että asutaan muualla kuin turvemajoissa.

        Mutta minä valitan siitä, että on olemassa idiootteja, jotka kuvittelevat, että jotain leivänpaahdinta ei saa käyttää klo 14, koska naapurin elämäallergikko on juuri silloin unilla korva seinässä vetämässä viivoja kalenteriin, että taasko siellä mekastettiin...

        Taidat olla sitä vapaan kasvatuksen saanutta minä-minä-minä -sukupolvea. Meillä on taloyhtiön hallituksen puheenjohtajana tällainen, ja "jälki" on sitten sen mukaista. Vissiin vieras ajatus, että ottaisit muita huomioon kuin itsesi? Ikävä juttu, olet rikki ja sinua ei voi korjata.


    • Anonyymi

      Siksi kun haluan olla asunnossani rauhassa. Normaalia, käsittääkseni. Mölyävät juopot ja narkit pitäisi viedä syvän kuopan reunalle ja potkaista alas.

      Jos haluat kuunnella mölyä kovalla, hanki kuulokkeet ja revittele jus' niin paljon kuin sielu sietää.

      • Anonyymi

        voiku meidät ongelmaiset ihmiset ammuttaisiinkin kuopan reunalle ja multaa päälle
        loppuisi kituminen nimeltä elämä ja
        maailmasta tulisi parempi paikka normaaleille työssä käyville ihmisille - oikeasti <3


    • Anonyymi

      Neuvostiliitossa osattiin rakentaa: KERROSTALOISSA EI NAAPURIASUNNOISTA KUULU HIISKAHDUSTAKAAN.

      Myös aluesuunnittelu/ympäristönsuunnittelu oli paljon parempaa kuin esimerkiksi Suomessa. Kerrostalorivin toisella puolella kulkevat autot, toisella puolella ovat laajat puistoalueet, ja talojen sivuitse voi puistokäytäviä pitkin kulkea kilometrikaupalla. Vastapäisten kerrostalojen asukkaat luonnollisesti nauttivat samasta puistosta, ja niiden talojen toisella puolella on taas katu/ajotie. Suomessahan jok'ikinen taloyhtiö aitaa tonttinsa ja siinä sitä sitten ollaan ahtaudessa ja "supussa".

      Kaikki neuvostojärjestelmässä ei siis ollut huonoa. Kaikille järjestettiin työpaikka ja asunto. Eläminen kylläkin oli niukkaa, esim. henkilöautoa joutui jonottamaan vuosikausia. Myös yhteiskunnan STRESSITTÖMYYS oli tosiasia.

      • Anonyymi

        Ai stressittömyys Tosiasia???

        Taidat olla huumorimiehiä, tai ehkä yrität olla?
        Missään ei ollut niin stressaavaa kuin neuvostoliitossa, vai olisitko halunnut kaveerata stalinin kanssa???

        Häh!


      • Anonyymi

        Venäläinen kerrostalo 30 prosenttia betonia, ja 70 prossaa kuuntelulaitteita.


      • Anonyymi

        Mikseivät ostaneet länsi autoja ?


    • Anonyymi

      Aloittajankaltaisille ihmisille suosittelen omakotitaloa maalla. Samalla ratkeaa myös maakuntien muuttotappio.

    • Anonyymi

      No ei kenenkään tarvitse kuunnella naapurista esim. Telkkarin ääntä jos kuuluu niin kyllä se on liian kovalla tai kuulossa vikaa jos seinänläpi kuuluu mitä joku naapurissa katsoo sama musiikissa äänet pitää olla niin että ei kuulu naapuriin eri asia lasten yms elämisen äänet

      • Anonyymi

        Eikö ne lastenkin äänet ole sitten liian kovalla jos kuuluu naapuriin!? miksi sellaistakaan tarvitsisi kenenkään omassa kodissaan kuunnella, kerta ei saa musiikin tai tv äänet kuulua myöskään ollenkaan.

        Sano miten sovitat yhteen sen että jos naapurista kuuluu seinän takaa myös kuorsaus, niin äänieristys on sillon niin HUONO että varmasti kuuluu myös jos kuuntelee musaa tai katsoo tv normaalin puheen voimakkuudella!

        Ymmärrätkö?

        Tajuatko?

        Käsitätkö että jos äänieristys on huono niin se ei valikoi mitä ääniä päästää läpi.

        Käytä älliäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ne lastenkin äänet ole sitten liian kovalla jos kuuluu naapuriin!? miksi sellaistakaan tarvitsisi kenenkään omassa kodissaan kuunnella, kerta ei saa musiikin tai tv äänet kuulua myöskään ollenkaan.

        Sano miten sovitat yhteen sen että jos naapurista kuuluu seinän takaa myös kuorsaus, niin äänieristys on sillon niin HUONO että varmasti kuuluu myös jos kuuntelee musaa tai katsoo tv normaalin puheen voimakkuudella!

        Ymmärrätkö?

        Tajuatko?

        Käsitätkö että jos äänieristys on huono niin se ei valikoi mitä ääniä päästää läpi.

        Käytä älliäsi.

        Naapurilla on seinän takana punttisali. Siis minun olohuoneen seinän takana. Kun katson iltauutisia TV:stä, niin usein kuuluu seinän takaa punttien jyskettä. Keskustelin viime viikolla isännöitsijän kanssa asiasta ja hän sanoi, että sellainen kuuluu normaalin elämisen ääniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ne lastenkin äänet ole sitten liian kovalla jos kuuluu naapuriin!? miksi sellaistakaan tarvitsisi kenenkään omassa kodissaan kuunnella, kerta ei saa musiikin tai tv äänet kuulua myöskään ollenkaan.

        Sano miten sovitat yhteen sen että jos naapurista kuuluu seinän takaa myös kuorsaus, niin äänieristys on sillon niin HUONO että varmasti kuuluu myös jos kuuntelee musaa tai katsoo tv normaalin puheen voimakkuudella!

        Ymmärrätkö?

        Tajuatko?

        Käsitätkö että jos äänieristys on huono niin se ei valikoi mitä ääniä päästää läpi.

        Käytä älliäsi.

        Miksi asukkaat ei valita ja vaadi remonttia, huonon äänieristyksen parantamiseksi, vaan tyytyvät kohtaloonsa ja asuvat vuosikausia huonosti äänieristetyissä hökkeleissä/kerrostaloissa?


    • Anonyymi

      Voi kuulua asumisen ja elämisen ääniä. Mutta yörauha on selviö. Eihän kukaan jaksa 24/7/12/.... jos jatkuvaa kunnon melua. Varsinkaan jos käy töissä, opiskelee yms.
      Jos öisin katsoo tv:tä viikolla (ei otettu huomioon vuorotyöläisiä tai vkonlopputyöläisiä), onko ongelma kuunnella kuukokkeilla tai pienemmäklä volyymilla. Bileet on sitten toinen juttu. Olisihan se kivaa, jos niistä etukäteen informoisi, niin kestää paremmin. Voi hankkiutua muualle, jos on mahdollista. Jatkuvat 24/7/12 onkin jo toinen juttu.
      Ei sekään ole reilua, että maksaa vuokran ja pitää asua korvatulpat korvilla. Tulee liimakorva.
      Taloyhtiön säännöissä kyllä on yöllä rauhoittumisaika.
      Maaseudun rauhaa ei ole nykyaikana. Siellä jylläävät metsäkoneet yötä päivää. Kalliit koneet ei seiso turhanpanttina. Maaseudun idylli oli ennenmuinoin menneisyydessä.

      • Anonyymi

        Kyllä eläminen luonnistuu melusta huolimatta, mutta tapaturmariskit kasvavat väsymistilasta johtuen. Myös vaaratilanteet liikenteessä. Voi nukahtaa rattiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä eläminen luonnistuu melusta huolimatta, mutta tapaturmariskit kasvavat väsymistilasta johtuen. Myös vaaratilanteet liikenteessä. Voi nukahtaa rattiin.

        Voikin vetästä kuonoon häirikköä,perustelu pää sekaisin hänen aiheuttamasta univelasta.


    • Anonyymi

      Joissakin paikoissa asuu vanhoja puolikuuroja mummoja, jotka kuulevat kyllä vessanvedon klo 22 jälkeen ja soittavat poliisille siitä. "Virallisesti kuuroja".

      Asun itse koko kerrostalon keskellä. Olen kaikkien naapureiden ympäröimä. Jos jokainen naapuri soittaisi 3 tuntia päivässä musiikkia, sillä saisi klo 8-22 käytettyä kokonaan, joten miksi en minä saisi soittaa musiikkia vaikka 10 tuntia päivässä?

      Ei naapurista tuleva musiikki minua häiritse vaan se että naapurissa tehdään ilmeisesti asfalttia ja linnunpönttöjä koska siellä kuuluu jyrällä ajo ja sahaamista / vasarointia alkane klo 8 aamulla. Kaameinta on naapurin akka joka kiljuu illasta aamuyöhön. Viekää se jo sairaalaan!

    • Anonyymi

      Aina pittää valittaa. Suomessa kerrostalossa asuminen on kyllä sairasta touhua. Ei siellä voi mitään tehä, ei kyllä rivarissakaa. Aikoinaan muutti seitsemän henkinen italialaisperhe asumaan siihen tönkköön omistusasuntokerrostaloyhteisöön, niin kyllä minua nauratti , näitten pattipäitten suomalaisten reaktiot. He elivät, nämä italialaiset, ilman viinaa kylläki. Suomessahan eläminen on kiellettyä varsinkin osaketaloissa, oleskella voi, ei muuta.

    • Anonyymi

      Suomessa varsinkin uudemmat (1950-l. lähtien) kerrostalot on rakennettu ylettömän huonosti. Äänieristystä ei ole juuri minkäänlaista.

      Sitten vielä kaikki tyhmät ilmastoinnit kantaa kaikki äänet asunnoista toiseen.

      Syy on siis arkkitehtien ja rakennusfirmojen ja hallintoviranomaisten jotka sallivat tällaisen rakentamisen.

      Oikeasti mitään ilmastointeja ei asuinrakennuksissa tarvita. Ikkuna auki jos tahtoo tuuletusta.

      Kerrotaloasuntojen äänieristyksen pitäisi olla sitä luokkaa ettei pihahdustakaan kuulu ulos kun ovi on kiinni vaikka stereoita täysillä huudattaisi tai vaimoa murhattaisiin.

      • Anonyymi

        Ilmanvaihto on vuodesta 2006 alkaen rakennettu kerrostaloon omilla ilmanvaihtokanavilla eli puhut täyttä paskaa, ts. ilmanvaihdon kautta ei nykytalossa kuulu äänet, vanhemmissa kyllä kuuluu kaikki.
        Meitä on moneksi kuten kirjoituksesikin.


    • Anonyymi

      Kerrostalossa saa kuulua ääniä, kunhan yrittää välttää normaallia äänen voimakkuutta kovempia ääniä. Huutava vessan putki vessaa vedettäessä on yksi tällainen, kovaääninen musiikki, riitely niin että kaikki kuulee,...

      • Anonyymi

        Vika on huonossa suunnittelussa, rakentamisessa ja viranomaisissa, jotka sallivat huonon rakentamisen.

        Kerrotaloasuntojen äänieristyksen pitäisi olla sitä luokkaa ettei pihahdustakaan kuulu ulos kun ovi on kiinni vaikka stereoita täysillä huudattaisi tai vaimoa murhattaisiin.


    • Anonyymi

      Olen asunut keskustan vanhassa kerrostalossa missä seinät oli puolimetriä paksua betonia jopa ikkunat oli kolme lasia ja kukat sopi kolmekymmentä senttiä paksun koko kivestä tehdylle reunukselle. Ei kuulunut mitään melua ei edes vessat ,suihkut vaikka olisi aamuyöllä käynyt samoin popit sai olla normaalilla eikä kukaan valittanut. Sitten alkoi elementtitalo helvetti kun saatiin isompi asunto ontelokotelo valu talosta ja hyvinkin keskeltä kaikkea,me kuultiin ja naapurit kuuli myös kantapää astumisen.Keskellä yötä tuli 3 kertaa herätys että nyt tulee turpaan jos meteli ei lakkaa,kehoitin heitä olemaan hiljaa koska lapsemme ja vaimoni oli olleet nukkumassa jo ainakin neljä tunti yli. Kaksi kävi jopa kämpässä tarkastamassa eikä anteeksi pyydelleet,kerran tuli Poliisit ja hekin tarkasti asunnon. Siis melun lähde on syytä paikallistaa ennen kuin tulee ovelle ja näilläkin kerroilla näytin oven missä bileet on samoin kerroin Poliisille EI anteeksi pyyntöä. Älkää muuttako 1970-1980 luvun taloihin ,ne ovat näitä ontto palapelejä. Kerran tulimme yli viikon lomaltas ja käytävällä juttelimme Talonmiehen ja Isännöitsijän kanssa miten auto oli kamaa täynnä ja kuuma kuin Sauna. Seuraavana päivänä tuli poistissa ankara varoitus viikon jatkuneista bileistä ja armotta häätö seuraavan kerran ilman varoitusta. Menin koko puulaakin korkeimpien pomojen luo ja kerroin että sovitaan lakimiesten kesken milloin käymme asunto oikeutta joka Käräjien eräs muoto,sanoin vien jutun niin pitkälle kuin tarvitaan,olinhan todistettavasti ollut talkkarin ja isännöitsijän näkemänä tulossa lomilta auto kuitteja ym.todisteita täynnä. Silloin saimme erittäin nöyrän anteeksi pyynnön ja sen että sovitaan ilman oikeus toimia,sanoin käy jos jotkut saa näpeilleen. Yksi asukas sai pysyvän varoituksen ,eli seuraavasta valheesta lähtö, Isännöitsijä sai potkut Venäläisten naisten suosimisesta(antoi yhdelle kaksion ja kolmen hengen perhe sai pienen yksiö vaikka se toinen oli jo heille varattu) Talonmies sai varoituksen kun kantoi asiaa eteenpäin tietäen ja peläten tätä isännöitsijää. Saatiin rauha janaapurienkin kehut kuultiin kun järkättiin haitat ulos.

      • Anonyymi

        Se on kyllä kummallista että ennen osattiin suunnitella ja rakentaa ja oli varaa siihen vaikka köyhiä oltiin.

        Nykyään ei osata suunnitella eikä rakentaa vaikka kaikki insinöörit ym. on olevinaan niin fiksuja.

        Rakennusjälki on huonoa ja kallista ja homehtuu muutamassa vuodessa.


    • Anonyymi

      En kyllä itse sovellu kaupunkiin asutettavaksi. Nykyisinkin tulee 600m päästä valituksia liiallisesta ÄÄNTELYSTÄ ... tosin ennätys on 2km. Kova NAURU ja naisten voihkiminen:)

      KOVAA PAUKETTA ja NAURU PIDENTÄÄ IKÄÄ

    • Anonyymi

      Sen verran kova ääni muuten lähtee naisista kun se ISO paukku räjähtää korvien välissä, että kuuluu 2km päähän:)

    • Anonyymi

      Onko siis normaalia pitää klo 22.00-07.00 mm näitä ääniä: tavaroiden tiputtelua, tuolin siirtelyä, lattiaan hakkaamista niin et alapuolen naapurin katto tärisee, tömistelyä, kolinaa

      Kun aamulla minä, alakerran naapuri joutuu aamulla nousemaan aikaisin enkä saa nukahdettua kun joskus myöhään yöllä naapurin pitäessä tahallista metelöinnin ääniä, ajattelematta sitä et jotkut joutuu aamulla töihin. Tämä lorvija saa kaikki päivät nukkua, illalla sit aloittaa sen perinteisen kolinan, töminän ja jyskeen

      • Anonyymi

        On aivan normaalia. Jos tuollaiset äänet kuuluu vika on huonossa suunnnittelussa ja rakentamisessa.

        Ei nykyään osata suunnitella eikä rakentaa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aivan normaalia. Jos tuollaiset äänet kuuluu vika on huonossa suunnnittelussa ja rakentamisessa.

        Ei nykyään osata suunnitella eikä rakentaa mitään.

        Eli kuulut yöhäirikköihin jotka ei kunnioita hiljaisuus sääntöjä. Tuollaiset HÄIRIKÖT kuuluisa metsään asumaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kuulut yöhäirikköihin jotka ei kunnioita hiljaisuus sääntöjä. Tuollaiset HÄIRIKÖT kuuluisa metsään asumaan

        Jos olisin niin rikas ja riski kuntoinen että voisin mennä metsään uudisraivaajaksi lähtisin heti. Se vaan ettei Suomen laki etkä SINÄKÄÄN sitä kateuttasi hyväksyisi vaan kirjoittaisit Pois Metsästä tuollaiset iso jalkaiset ,,polkevat Sienet ja marrjat ihan kurttuun!


      • Anonyymi

        Naapurin tuolin siirtylystä minulla on huonoja kokemuksia. Minä asun rivitalossa ja naapuri tosiaan siirtelee pajon tuoleja ja silloin kuuluu jyrinää. Tätä tapahtuu päivällä ja joskus yölläkin. Tätä on jatkunut jo kolmisen vuotta. Minä olen provosoitunut näistä ja metelöinyt sitten itsekin. Isännöitsijä on minua nyt huomauttanut, ehkä naapuriakin. Naapurilla ei ole mitään pehmikkeitä tuolien eikä pöytien jalkojen alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapurin tuolin siirtylystä minulla on huonoja kokemuksia. Minä asun rivitalossa ja naapuri tosiaan siirtelee pajon tuoleja ja silloin kuuluu jyrinää. Tätä tapahtuu päivällä ja joskus yölläkin. Tätä on jatkunut jo kolmisen vuotta. Minä olen provosoitunut näistä ja metelöinyt sitten itsekin. Isännöitsijä on minua nyt huomauttanut, ehkä naapuriakin. Naapurilla ei ole mitään pehmikkeitä tuolien eikä pöytien jalkojen alla.

        Välillä kuuluu tuolien siirtelyä täälläkin naapurista, yöaikaan... Ei mitään pehmusteita ja nykyään suurin osa ei pidä mattoja lattialla niin kaikki kaikuu ja kantautuu.... Eikä aina välitetä täälläkään kerrostalo säännöistä itse olen oppinut nukkumaan jo vuosia korvatulpat korvissa ja radio päällä että saa unen päästä kiinni


      • Anonyymi

        Hakkaako yläkerran naapurisi öisin kattiloita yhteen ja uunipeltejä tiskipöydän kanteen? Tanssiiko puukengät jaloissaan? Vetääkö vessaa jatkuvasti? Tupakoiko sisällä asunnossa, vaikka se on kielletty koko taloyhtiön alueella? Soittaako musaa läpi yön ja jyryyttää tuolilla lattiaa? Taidan tietää missä asut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hakkaako yläkerran naapurisi öisin kattiloita yhteen ja uunipeltejä tiskipöydän kanteen? Tanssiiko puukengät jaloissaan? Vetääkö vessaa jatkuvasti? Tupakoiko sisällä asunnossa, vaikka se on kielletty koko taloyhtiön alueella? Soittaako musaa läpi yön ja jyryyttää tuolilla lattiaa? Taidan tietää missä asut.

        Sellaiset tupakointikiellot eivät mene Suomen lain ohi eikä yli. Eli rauhassa voi sauhutella asunnossaan tai parvekkeella, tai taloyhtiön pihassa.


    • Anonyymi

      Koira ja stereot, siinäpä kerrostalon häiriötekijät.

      • Anonyymi

        Tuskin koirassa vika on,epäilen että sen omistajassa se vika on,jos koira aiheuttaa häirintää.


      • Anonyymi

        Nuoren miehen huuto biletys karjuntaa, todella pelottavaa


      • Anonyymi

        Koiranomistajat ja lapsiperheet


    • Anonyymi

      On monta asiaa jota on itsekkin kuvitellut kerrostalossa. Parveke grillaus on oli aika pitkään sellainen, että ei saisi. Sitten tuli vaan vastaan oikeas vastaus. Ruuan valmistus on sallituu kunhan noudattaa suurta varovaisuutta. Hiiligrilli oli ehdottomasti kielletty ja kaasulla pitää olla varovainen. Yleensä se grilli pitää olla niin, että sitä valvotaan.

      Äänet. Muistan kuinka aikanaan kotimaisessa lauantaidraamassa oli yhtiökokous jossa oli vessan yöveto. Siinäkin sitten puhuttiin, että vessat on vedettävä 24/7. Suihkussa ja saunassa saat käydä. Telkkaria ja radiota saat kuunnella jne.

      Se harmittaa kun omassa naapurustossa ei ole seksiä harrastavia ihmisiä. Sitä oli kiva kuunnella.

      Meidän talo käyttis on se, että kun et tapa naapuria tai yritä tappoa, niin kaikki menee.

      Eli kunnioita toisia, älä estä asiallisesti olevia ihmisiö.

    • Anonyymi

      Pitää ottaa huomioon myös talon rakenne! On meinaan pikkuisen eri asia asua 1940-luvulla rakennetussa tlaossa jossa väliseinät ovat 2 puulevyä päällekkäin, välissä purua ja välikatossa kaksi lautaa ilmarako.

      Kuuluu jumalauta aivan kaikki äänet läpi. Normaalilla puheäänella voi jutella naapurin kanssa seinän läpi ja aivastus kuuluu todella selvästi.

      2000-luvun talossa tai sen jälkeen äänieristys pitää ottaa huomioon, se on määritelty jo rakennusmääräyksissä

      • Anonyymi

        Huonosti äänieristetyt kerrostalot ovat riski naapurin identiteetti varkauksille.


    • Anonyymi

      Sen takia kun toisen häiritseminen on sivistymättömyyttä.

    • Anonyymi

      Omakotitalo on hyvää. Ah, rahhaa ei ole...

    • Anonyymi

      No kuka hullu väittää että ei saa kuulua ääniä tottakai normaalit elämisen äänet kuuluu asiaan esim. Lapsen itku, tai nauru mutta kun aletaan esim. Luukuttamaan musiikkia niin että se kuuluu naapuriin se ei ole oikein. Ei muuta

      • Anonyymi

        Lapsille pitää antaa tukkapölly tai luunappi, jos ne alkavat riehumaan tai nauramaan/itkemään. Näin tehtiin ennen, ja lapsista kasvoi nöyriä ja fiksuja aikuisia. Pärjäävät hyvin mm. kerrostaloasumisessa, kun eivät ole liikkeellä jatkuvalla "minä-minä-minä" -asenteella.


    • Anonyymi

      Minkä helvetin takia asunnot rakennetaan niin paskasti että kaikki tavalliset äänet kuuluu asunnosta toiseen!!!!!

      • Anonyymi

        Eikö nykyään juuri tehdä asuntoja, joissa äänieristyksen tulee olla tietyntasoinen?

        Kummallisinta tässä kerrostalo-huomauttelussa on minusta ne ihmiset, jotka laittavat nimettömiä kirjeitä naapureiden postiluukuista, tai laittavat nimettömän viestin rappuun ja valittavat häiriöstä. Tällä juuri estetään se, että asia ei korjaannu. Ihmisten pitää sopia nämä asiat ihan face-to-face, sivistyneesti, kuten tässä ketjussa joku ehdottaakin. Niin ongelmat ratkeavat, ei mörököllimäisesti nimettömyyden taakse piiloutuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nykyään juuri tehdä asuntoja, joissa äänieristyksen tulee olla tietyntasoinen?

        Kummallisinta tässä kerrostalo-huomauttelussa on minusta ne ihmiset, jotka laittavat nimettömiä kirjeitä naapureiden postiluukuista, tai laittavat nimettömän viestin rappuun ja valittavat häiriöstä. Tällä juuri estetään se, että asia ei korjaannu. Ihmisten pitää sopia nämä asiat ihan face-to-face, sivistyneesti, kuten tässä ketjussa joku ehdottaakin. Niin ongelmat ratkeavat, ei mörököllimäisesti nimettömyyden taakse piiloutuen.

        No tulisi edes se lappu postiluukusta tai viesti rappukäytävän seinälle, mutta se vasta mukavaa on ensimmäinen kontakti on naapurin soittama poliisi, joka tulee ovikelloa soittamaan. Ja poliisithan eivät tietenkään ilmoittajan tietoja kerro. Menee tehokkaasti maku asumisesta kun ei yhtään tiedä milloin ystävällinen naapuri uusii temppunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tulisi edes se lappu postiluukusta tai viesti rappukäytävän seinälle, mutta se vasta mukavaa on ensimmäinen kontakti on naapurin soittama poliisi, joka tulee ovikelloa soittamaan. Ja poliisithan eivät tietenkään ilmoittajan tietoja kerro. Menee tehokkaasti maku asumisesta kun ei yhtään tiedä milloin ystävällinen naapuri uusii temppunsa.

        On ollut monia tapauksia siitä kun mennyt oven taakse ja soittanut naapurin ovikelloa, et turpiin on tullut, tai uhkaillua, nauramista päin naamaa ja meteli pahentunut

        Siksi itse nimettömänä laitan postiluukusta lappusen ja soitan poliisit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nykyään juuri tehdä asuntoja, joissa äänieristyksen tulee olla tietyntasoinen?

        Kummallisinta tässä kerrostalo-huomauttelussa on minusta ne ihmiset, jotka laittavat nimettömiä kirjeitä naapureiden postiluukuista, tai laittavat nimettömän viestin rappuun ja valittavat häiriöstä. Tällä juuri estetään se, että asia ei korjaannu. Ihmisten pitää sopia nämä asiat ihan face-to-face, sivistyneesti, kuten tässä ketjussa joku ehdottaakin. Niin ongelmat ratkeavat, ei mörököllimäisesti nimettömyyden taakse piiloutuen.

        Äänieristyksen tason vähimmäisvaatimukset on tosi epämääräiset ja kevyet. Ja vaikka ei täyttäisi määräyksiä niin sen toteennäyttäminen on kallista. Laki ei ole tässä asiassa heikomman puolella, näin se vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tulisi edes se lappu postiluukusta tai viesti rappukäytävän seinälle, mutta se vasta mukavaa on ensimmäinen kontakti on naapurin soittama poliisi, joka tulee ovikelloa soittamaan. Ja poliisithan eivät tietenkään ilmoittajan tietoja kerro. Menee tehokkaasti maku asumisesta kun ei yhtään tiedä milloin ystävällinen naapuri uusii temppunsa.

        Jotkut naapurit reagoivat aggressiivisesti ystävällisiin postiluukusta jätettyihin pyyntöihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tulisi edes se lappu postiluukusta tai viesti rappukäytävän seinälle, mutta se vasta mukavaa on ensimmäinen kontakti on naapurin soittama poliisi, joka tulee ovikelloa soittamaan. Ja poliisithan eivät tietenkään ilmoittajan tietoja kerro. Menee tehokkaasti maku asumisesta kun ei yhtään tiedä milloin ystävällinen naapuri uusii temppunsa.

        Jos poliisin joutuu tilaamaan, niin silloin tuskin edes on kyse ongelmasta, joka hoituisi pelkällä nimettömällä lappusella.

        Sellaisessa talossa, jossa poliisia ei tarvitse jatkuvasti pyytää apuun, on minusta korrektia, että kun huomauttaa kirjeellä naapurille, niin ilmoittaa reilusti oman nimensä ja puhelinnumeronsa. Sillä asiat parhaiten edistyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ollut monia tapauksia siitä kun mennyt oven taakse ja soittanut naapurin ovikelloa, et turpiin on tullut, tai uhkaillua, nauramista päin naamaa ja meteli pahentunut

        Siksi itse nimettömänä laitan postiluukusta lappusen ja soitan poliisit

        Poliisit ei tule jos asunnosta ei kuulu tappelun tai muun rähinän ääniä. On niillä niin kiirettä nykyisin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nykyään juuri tehdä asuntoja, joissa äänieristyksen tulee olla tietyntasoinen?

        Kummallisinta tässä kerrostalo-huomauttelussa on minusta ne ihmiset, jotka laittavat nimettömiä kirjeitä naapureiden postiluukuista, tai laittavat nimettömän viestin rappuun ja valittavat häiriöstä. Tällä juuri estetään se, että asia ei korjaannu. Ihmisten pitää sopia nämä asiat ihan face-to-face, sivistyneesti, kuten tässä ketjussa joku ehdottaakin. Niin ongelmat ratkeavat, ei mörököllimäisesti nimettömyyden taakse piiloutuen.

        Itse olen tuollainen en juttele naapureille kasvotusten, kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta johtuen koulukiusaamis taustasta ja se miten nöyryytettiin erään kerran julkisesti työpaikalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisit ei tule jos asunnosta ei kuulu tappelun tai muun rähinän ääniä. On niillä niin kiirettä nykyisin!

        kyllä tulevat esim juoppojen ja narkkien älämölön sekä kotibileiden takia, muun muassa. ja hyvä niin.


      • Anonyymi

        Sen takia, että rakennusfirmat haluavat rakentaa kerrostaloja mahdollisimman halvoilla ja vähillä rakennusmateriaaleilla ja tehdä mahdollisimman paljon rahallista voittoa.

        Asukkaat jotka eivät valita, peittelevät rakennuksen korjaamattomia rakennusvirheitä, ja ylläpitävät ja edistävät kiinteistön ansaitsematonta arvon nousua - kun talossa ei ole kenenkään mielestä virallisesti mitään vikaa, ja kaikki haukkuu asuntojaan vain kavereilleen.

        Asukkaiden tyhmyydestä johtuen, kiinteistön omistaja on voittaja, joka saa aikanaan hyvät rahat, kun myy kiinteistön seuraavalle - koska kiinteistön arvo on siihen mennessä noussut siitä, mitä se maksoi omistajalle rakennusvaiheessa.


    • Anonyymi

      Pah, minä ainakin aloitan ryyppäämään klo. 22 ja laitan musiikin täysille. Savuketta tekee välillä mieli, mutta en viitsi parvekkeellani polttaa, joten poltan rappukäytävässä.

      Lisäksi kasvatan kannabista ja poliisit ovatkin jokapäiväisiä vieraita. Hekin ostavat sitä, halvalla tietysti ja suojelevat minua. Aamu seiskalta menen nukkumaan, ja auta armias jos joku pelle ryhtyy koluttelemaan töihin lähtiessään.

      Välittömästi käyn huutamassa suorat sanat, jotta saan nukkua. Koiria, pitbulleja minulla on 3 kpl. En jaksa ulkoiluttaa, vaan päästän rappuun. Kyllä joku naapuri ne ulkoiluttaa.

      Niin, ettei minulla ainakaan ole ollut mitään ongelmia.

    • Anonyymi

      Muutin alkuvuodesta kerrostaloon joka on rakennettu 2010-luvulla. Äänieristykset ovat aivan surkeat. Putket on sentään saatu koteloitua sen verran hyvin, että veden kohinat ei juuri kuulu, toisin kuten vanhemmissa taloissa, mutta muuten kuuluu kaikki todella selvästi. Ovien sulkemiset (paiskomiset), koiran haukunta (myös klo 22 jälkeen), vauvojen huuto, alakerran stereot (myös klo 22 jälkeen). Isännöitsijälle lähti jo valitus ja niin lähti myös pankkiin lainahakemus. Ostan vaikka korpimökin ilman mukavuuksia, mutta toivottavasti ei tarvitse enää koskaan asua kerrostalossa. Mutta te jotka asutte, yrittäkää vähän huomioida myös naapureitanne. Tiedän että se on vaikeaa, mutta yrittääkää edes.

      • Anonyymi

        Uudessa on hyvä äänieristys kun ei kuulu mitään, määräykset kun nykyään tarkat, meillä ei patteriputketkaan lävistä välipohjaa kun paikalla valu niin runko kuin välipohjat.
        Hämmästyttävän hiljaista on uudessa kerrostalossa porin adjuntantissa.
        Vähän huonompia tehdään myös mutta niissäkin on uudet määräykset ja ei niissäkään asumisen äänet kyllä kuulu vaikka olisi elementtiä.
        Tarinoitahan riittää suurin osa paskapuhetta, vanhoissa taloissa kyllä kuului niin 1930 luvun kuin 60-90 luvun taloissa ja 2000 luvun alun talossakin vaikka näissä asuinkin vuokralla ja asossa.
        Porin riihikedossa oma ja kunnolla rakennettu ei löydy valittamista.
        Onn. porilainen


      • Anonyymi

        Hyvän neuvon annoit. Monilla naapurilla varsinkin ilta ja yöaikaan on vaikeaa huomioida toisia naapureita, varsinkin kun itse ei tarvitse herätä aikaisin töihin, makoillaan vaan koko päivä


    • Anonyymi

      Kaikki elämisen äänet voidaan halutessa muut huomioon ottaen hiljentää.Tuoleihin,ja sohviin,sänkyihin huopia tai reilusti mattoja.Keittiön kaapin ovia ei tarvi laittaa joka lusikan jälkeen kiinni.Tosiaan wc tä ei tarvi pissan jälkeen yöllä eikö päivälläkään vetää.
      on kuulokkeita tv:n kattomiseen /musiikin kuunteluun.Ulko-ovet voidaan sulkea hiljaa.

      Nykyään on paljon vuorotyöläisiä jotka tarvii lepoa päivällä...pikku lapset nukkuu päiväunia(tutkittu että ihmuset on yksilöitä äänten herkkyyteen).

      • Anonyymi

        pöntössä seisova kusi haisee todella pahalle ja haisee ihan rappukäytävään asti !!!


    • Anonyymi

      Ei saa yöaikaan. Muistaakseni tässä talossa täytyy olla hiljaisuus 23.00-7.00.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä. Kerrostaloon kuuluu normaalin elämän äänet. On eri asia jos joku laittaa stereoiden tai telkun nupit kaakkoon aamuyöllä kuin että käy vessassa. Jos ei kestä normaalin asumisen ääniä kerrostalossa niin voi muuttaa erämaamökkiin Kainuun korpeen. Ainakin meidän perhe kestää ääntä sen verran.

    • Anonyymi

      Asumisen äänet on normaalia. Se miten kukakin sen määrittelee on täysin kukkuluuruu hallussa.. 😂

    • Anonyymi

      Ihan suurin syy miksei saa kuulua on se jalu dominoida toistta ja sanoa että MINÄ kielsin ... ...jne

    • Anonyymi

      Tämän takia juurikin muutettiin omakotitaloon!
      Kerrostaloon naapureiksi muuti eläkeläispariskunta jostain isosta omasta talosta, ja hehän eivät sietäneet mitään melua. Lapsemme leikkivät päiväsaikaan ulkona, siis kerrostalon pihassa, niin naapuri kävi useaan otteeseen huutamassa hiljaisuutta, hän kirjoittaa kirjaa, eikä se onnistu, jos lasten ääniä kuuluu... Tai joulun jälkeen rouva kommentoi rapussa, lapset taisivat saada uuden lelun, mistä kuuluu hirveä ääni, kaikkea ne keksivätkin, ennen leikittiin käpylehmillä...
      Musiikkia kuuntelimme ja tv:tä katsoimme ihan normaalisti, joskus aina patteriin koputettiin alakerrasta, jätimme ne oman onnen nojaan.
      Toisinaan tämä eläkeläispariskunta oli viihteellä, silloin yleensä yöllä saimme todistaa jonkinsorttista tappelua tai kovaäänistä kinaa vähintään. En viitsinyt mennä valittamaan.
      Ainahan näitä pikkusieluisia ihmisiä on, valitetaan vaan, ihan mistä vaan!!

    • Anonyymi

      Juuri näin👍

    • Anonyymi

      Asuin aikoinnaan kerrostalossa. Sytetiin vaikka mistä.ei oltu ees kotona jokakerta .sairasta porukaa oli.kyttäs kaikkien tekemisiä yötäpäivää.lapsikaan ei saanut itkeä päivällä kun alakerta oli päiväunillaan.että jaksoi.taas kytätä yötä myöten.en muutais enään kerrostaloon

    • Anonyymi

      tiedätkö mitä kunnioitus tarkoittaa. jos kuulet musiikkia pidä sitä itsellesi. olisiko rääppiä
      tai jazzia tai klassista musiikkia tai mitä tahansa, eivät kaikit tykkää mistä kuulet. miksi häiriköt eivät ymmärtä tätä. lisäksi vaikka tykkäisin rääppistä tai jazzista tai klassisesta, ei minun on pakko kuulla mitä sä kuulet. voi olla että kuulen itseni musiikkia samaan aikaan kuin sinä mutta en anna sitä mylviä niin musiikin fassistit tekevät.

    • Kaikessa on kohtuus olemassa ja pitää olla. Olen asunut omakotitalossa, kerrostalossa, rivitalossa ja taas kerrostalossa ja huomannut jotta on naapurista kiinni mitä kuuluu. Kun asutaan asumiskolhoosissa kuten rivitalo tai kerrostalo niin naapurit pitää ottaa huomiooa.

      Siinä rivitalossa oli alkuun naapuri jonka metelistä piti valittaa. Seuraavat 3 asukasta eivät saaneet mitään kuulumaan vaikka asuivat jokainen pidempään kuin metelöivä ensimmäinen.

      Nyt kerrostalossa joka on rakennettu 1977 kuulen kovin harvoin mitään muualta kuin pihalta jos ikkuna on raollaan. On varmaan myös eroja eri talojen välillä sillä rakennustekniikka tuossakin asiassa on aika ratkaiseva asia.

      Jos haluaa kuunnella musiikin kovaa niin kuulokkeet ovat ratkaisu jota suosittelen!

    • Anonyymi

      Onhan ne hiljaisuuskellonajat!!

    • Anonyymi

      Asuin aikoinaan kerrostalossa kyttäjiä talo täyteen.ei päiväläkään saanut lapsi itkeä kun ei kyttääjät saanut nukkua päiväunia ,että jaksoi yön kytätä.aina valitti vaikka päivä aika oli.piti olla hiljaa .jos oli talkoot niin osalle tarjotiin talkoo kahveet.mutta ei kaikille.

    • Anonyymi

      Suomessa on paljon autijotaloja ei rytise eikä kolise terve tuloa vaan tänne maalle täällä asuminen on terapiaa ja vaikka meluaakin ei ole haittaa

    • Anonyymi

      Suomalaiset arvostavat hiljaisuutta ja omaa rauhaa. Jos täältä lähtee vaikkapa Italiaan, joutuu kestämään paljon korkeampaa melutasoa, sillä italialainen saattaa suuttuessaan huutaa sadan desibelin voimalla. Sitä on turha pelästyä. Melko nopeasti oppii huutamaan takaisin samalla volyymillä. Yksi ystäväni joutui kuitenkin muuttamaan pois asunnostaan vain siksi, että naapuri valitti jo siitäkin jos hän yski yöllä kun hänellä oli kova flunssa. Mitkä ihmeen lepakon korvat sillä naapurilla oli? Talossa oli varmaan pahviseinät. Ei kai ystäväni voi mitään sille, jos hänellä on flunssa ja hänen pitää yskiä ja niistää jotta ei tukehtuisi. Eri asia olisi ollut jos hän olisi porannut seiniä kiviporalla kello yksi yöllä. Kyllä minkäkin heräsin tiistain ja keskiviikon välisenä yönä kello 02:41 kun joku jakoi meille Keskiviikkolehteä. Se ryminä ja postiluukkujen pauke herätti luultavasti muitakin talomme asukkaita kuin vain minut. Ja sitten ne tyypit, jotka eivät käsitä, että kerrostaloasunto ei ole disko, jossa voi soittaa musiikkia korvia huumaavalla teholla vaikka keskellä yötä. Eikä uskalla edes mennä valittamaan, kun ei tiedä miten iso kaveri siellä on vastassa.

    • Anonyymi

      Minä järjestin eräänä yönä mieluisan hetken aamuyöllä. En huutanut, vaan soitin tasatuntilyönnit erittäin uteliaan rouvan vuoksi. Jos yhden kerran kello soittaa yöllä, ei sen luulisi maata kaatavan eikä häätökään kai tulle kysymykseen. Olen kuulostellut, mutta jätän rouvan miettimään syntyjä syviä ja etsimään suurinta syyllistä.

    • Anonyymi

      Kannattaa kysyä asiasta (ja yleensä muistakin asioista) niiltä jotka tietää. Jos elät mielipiteiden varassa tai sen mukaan "että et yhtään tykkää" metsään menee että rytisee. Jos et pysty sopeutumaan naapurit huomioon ottavaan fiksuun yhteisöasumiseen, ei ole kerrostalo sinulle oikea asumismuoto.

      Mitenkähän "nurkkaan ahdistettu" fiilis sillä naapurin vuorotyötä tekevällä on, kun ei saa nukuttua sinun "elämisen ääniltäsi" ja sen takia ei jaksa töissä,joutuu vielä väsymyksestä työtapaturmaa !

      Sinä muuten olet ihan v*tun itsekäs ihminen, minä olen ainoa joka sanon sen tässä ääneen. eli kirjoitan.

    • Anonyymi

      Kuka täällä haukkuu kerrostaloja kaikissa ketjuissa?

      Asuin opiskelujana opiskelijakerrostalossa enkä kuullut kertaakaan mitään. En nähnyt hississäkään tai pihalla lähes ikinä yhtään ihmistä.

      Perheen kanssa asuin myös toisessa kerrostalossa 3 vuotta. Liikenteen melu kuului koska asuin vilkkaan tien varressa. Asunnoista tuon 3vuoden aikana kuulin melua yhteensä muutaman kerran, eli musiikin jumputusta noin kerran vuodessa, taisi olla tuparit tai jotain.

      Lapset olivat pieniä, joten eivät tietenköän häiriintyneet, kun ensin nukahtivat. Lapset nukkuvat sikeästi, ja vauvat. Eikä tullut mieleenkään valittaa juhlinnasta, koska noin harvoin mekkalaa.

      Myöskään meille ei kukaan valittanut.

      Omakotitalossa jossa ulkoillaan pienissä pihoissa, harrastaen kakaralaumaa, diy, yms meluisia harrastuksia ja kovaäänisin laittein pihan hoitoa, melusaaste on kokoaikaista. Kakaraperheet huutavat tauotta pihasa

    • Anonyymi

      Miksi kerrostalot on rakennettu niin huonosti, että äänet kuuluu selvästi läpi?

      • Anonyymi

        Ja korkeat vuokrat, tai nousee vuokra huimasti joka vuosi


    • Anonyymi

      Onpa kurja tilanne, jos et saa katsoa tekkaria kovalla.

      Mutta omakotitalossa voi myös olla vaikea katsoa jos ulkoa kuuluu kova melu esim kakarahuuto. Puhumattakaan rentoitumisesta kodissa.

      Ihmiset ovat itsekkäitä. Itse kyllä sallisin sinun katsoa telkkaria, ja kuunnella musiikkia. Mutta kauoungilla nökyy melkeen kaikilla olevan jotkyt kuulokkeet korvissa. Eivätkö käy sinulle?

    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä pitää väkisin mennä kerrostaloon asumaan,jos siellä ei pysty asumaan niin, että ottaa naapurit huomioon. Siellä pitää osata elää niin, että naapurit eivät häiriinny. Itsekkyys on yksi nykyajan sairaus, näkyy tässäkin aloittajan tekstissä.

    • Anonyymi

      Se hinurin puuskutus vauhdin loppuessa junasta.

    • Anonyymi

      Meidän talossa isännöitsijä on tehnyt kaikille selväksi, että mitään häiriöääntä ei saa kuulua naapuriasuntoihin, ei päivällä eikä yöllä. Yhdellä nuorella neidillä oli ilman mitään syytä räksyttävä koira - joutui siitä luopumaan. Hyvä niin, sillä osa tekee kolmivuorotyötä, ja on saatava päiväsaikaankin lepoa ja rauhaa. Meidän talossa on mukava asua, kun mistään ei kuulu mitään. Kaikki käyttävät kuulokkeita musiikin ja tv.n katseluun

      • Anonyymi

        Helvetin onnekas olet, itse en ole asunut rauhallisessa taloyhtiössä sitten vuoden 2015 kun asuin pikku paikkakunnalla, kun muutin kaupunkiin niin aina olen vuoden välein joutunut muuttamaan, missään kerrostalossa ei ole ollut täyttä rauhaa, varsinkaan ilta ja yöaikaan


      • Anonyymi

        Tuo on oikein


    • Anonyymi

      Saa normaalia ääniä kuulua mutta kaikki töminät, jatkuvat kolinat, huonekalujen raahaaminen, poraaminen ja unohtamatta ovien paiskontaa niin et oma ulko ovi tärisee ja kaapit ja ikkunat helisee on naapurin kiusaamista ja ärsyttävää

      Vai onko kiva jos nukkuu yöllä ja naapuri aukaisee oven ja paiskoo 1000 pommin voimalla oman ovensa kiinni ja sen jälkeen ravaa norsun lailla rappuset ylös ja alas,

      • Anonyymi

        Unohdin sanoa että kaikki noi mun mainitsemat asiat tapahtuu tietenkin yöaikaan


    • Anonyymi

      Veikkaan villisti sen johtuvan tolpista tiedättehän.

    • Anonyymi

      Tänä aamuna heräsin taas kerran 6.15 norsumarssiin, hiljaisuus aika loppuu tässä taloyhtiössä klo 7.00,sitä ennen heräsin lattian jyskytykseen ja koputukseen klo 04.15,helvetin kivaa raskaan työviikon lomassa herätä lauantai aamuna....

      Vituttaa niin et ei henkee saa, maksan korkeaa vuokraa ja haluaisin vain hiljaisuus aikana rauhan, onko liikaa pyydetty? No onhan se, suurin osa on niin kusipäistä porukkaa kerrostalossa että kiusanteko ei rajoitu vaan parveke metelöintiin vaan pitää välillä kiusata naapureita öisinkin

      Ja muuttaisin jos olisi varaa mutta kun ei ole

    • Anonyymi

      Vessanveto on hetkellinen ääni, suihkussa n. 10min. Muut äänet kestää monta tuntia ja on raskasta naapurin kuunnella.

    • Anonyymi

      Kaikenlainen tanssiminen ei kuulu kerrostaloon. Nykytanssi on kuin saisi sähköä kehoonsa. Typerän näköistä touhua. Minä nauran.

      • Anonyymi

        Normaalit. asumisen äänet yöllä sallittua kuten suihkussa käynti, lapsen itku, vessassa käynti rakastelun äänet hyväksyttävää. Tietoinen harkittu häirintä klo 22-07 välillä silkkaa kiusan tekoa. Häirikkö on nuorehko mies ja työtön tietysti oleilee päivisin kotona, elämä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalit. asumisen äänet yöllä sallittua kuten suihkussa käynti, lapsen itku, vessassa käynti rakastelun äänet hyväksyttävää. Tietoinen harkittu häirintä klo 22-07 välillä silkkaa kiusan tekoa. Häirikkö on nuorehko mies ja työtön tietysti oleilee päivisin kotona, elämä on.

        Siis minun naapuri on nuorehko, mies, oleilee päivisin kotona. Kiusaa naapureita kello 22-07 ja muinakin aikoina. Tälläkin hetkellä kello 9:48 on meteli päällä.


    • Anonyymi

      Koska ärsyttää kolinat, raahausäänet, pamahdukset

      • Anonyymi

        Älä sitten tee näitä ääniä.


    • Anonyymi

      Mitä ootte mieltä, kun mun naapuri kysyi yxkax että olenko pyöräillyt, lähtenyt esim jo pimeän aikaan liikkeelle. Sanoin etten ole käynyt vähään aikaan. Ok, seuraavana aamuna lähdin pyörällä, ja kuinka ollakaan, ruuvi joka pitää takakeskiötä paikallaan, oli poissa, ja vaijeri joka tulee takakeskiölle, oli irti. Kyseessä sähköpyörä. Pidin pyörääni samassa tilassa kuin heillä rouvan pyörä on, muita pyöriä siinä ei ole.
      Tuli vaan mieleen, oisivatko voineet .... kun tyrkyttävät apua, josko tarvitsen kun kumppanini kuoli alkutalvesta. Korjautin pyörän, pidän sitä nyt omassa kellarissa.

    • Anonyymi

      Aloittajan viestiin vastaus: talot pitää rakentaa niin että tietynlainen äänieristys toteutuu. Ei saa sallia sitä että tingitään rakentajan katteiden kohottamiseksi. Tällä on merkitystä yleisestikin kaikessa ja kaikkialla. Tähän on vaikeaa jälkikäteen vaikuttaa. Se mihin voi vaikuttaa ei maksa mitään.

      Sitten: yleensä se joka talossa melskaa vetoaa siihen että kerrostaloasumiseen kuuluu melskaaminen, siis hänen melskaamisensa sietäminen. Samaa lässyttää se isännöitsijän lapanen joka yrittää pysyä taloyhtiön leivissä.Se hissukkahiirihän ei käy tätä keskustelua, eihän? Kerrostaloasumiseen kuuluu kai tietty muiden huomioiminen? Mettäläiseltä suomalaiselta voi olla liikaa pyydetty kun on aina ollut korpea kilometreittäin joka suuntaan. Tokio voisi olla esimerkki siitä että muita miljoonia on pakko huomioida, koska sitä kaaosta ei pidättele mikään muutoin. Ja hommat toimii koska muuten kaikki kärsii.

      • Anonyymi

        Useassa ääneneristykseltään eritasoisessa talossa asuneena olen huomannut, ettei parempi äänen eristys ainakaan vähennä valitusta. Huonosti äänieristetyissä taloissa totutaan näihin normaaleihin asumisen ääniin, ja kun ääntä kuuluu naapureista jatkuvasti ei voi oikein edes kohdistaa valitusta kehenkään.

        Hiljaisissa taloissa kynnys valituksille on paljon alempi, kaikki yli 0 db äänitaso on aihe valittaa, ja näyttää aiheuttavan sairasta nautintoa valittajalle itselleen. Tässäkin ketjussa näkyy sama sairas asenne, että naapurit ovat meluavia huumehörhöjä, sosiaalipummeja tai jotain muuta alinta kastia.


    • Anonyymi

      Kerrostalossa on totuttu sivistykseen ja hiljaisuuteen.

      Maalla on aina mekkaloitu enemmän koneilla.

    • Anonyymi

      Normaalit elämisen äänet kuten siivous, tiskaus, pyykkikoneen käynnistys, normi volyymilla kuunteleva musiikki tai televisio esim ei haittaa

      Mutta jos aletaan yöllä pitää rytinä, kolina, töminä ääniä niin se häiritsee

      Mitä järkeä henkilön joka on koko päivän kotona päivisin hiljaa olla ja yöllä aloittaa ns kiusaamista rumban olla edes kämpillään ei mitään järkeä kiusata muita, varsinkin jos kyse aikuisista

      • Anonyymi

        Minun naapurit tosiaan kiusaa muita asukkaita. He metelöivät kaiket yöt. Ovat "saatanan palvojia", saavat tyydytystä siitä, kun naapurit eivät saa nukutuksia metelin takia.


    • Anonyymi

      Asumisessa toimii enemmistön laki. Siksi kerrostalossa ei saa kuulua mitään, koska niissä asuu yleensä hiljaisia yksinasujia, (asunnot pieniä). Kerrostalossa on järjestyssäännöt.

      Omakotitaloissa ei ole sääntöjä, ja enemmistö on isoja perheitä joilla monta koiraa ja meteliä ja harrastustatoimintaa.

      Siksi vain omakotitaloissa saa meluta , koirat haukkua pihoissa, mönkijät ja mopot ajella, pihoissa tehdä halkoja, rakentamista, jne

      Näin siis suomessa. En tiedä miten muualla.

      • Anonyymi

        Nuorehko mies tosiaan on se minun naapuri pitää 20 h/vrk kovaa meteliä. On isännöitsijän sukulainen tai ainakin kaveri, joten hänellä on lupa tähän toimintaansa. Harrasti bodaustakin ja pullisteli lihaksia pihassa. Nyt on lopettanut ko. harrastuksen ja on heikossa kunnossa. Mutta viina maistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorehko mies tosiaan on se minun naapuri pitää 20 h/vrk kovaa meteliä. On isännöitsijän sukulainen tai ainakin kaveri, joten hänellä on lupa tähän toimintaansa. Harrasti bodaustakin ja pullisteli lihaksia pihassa. Nyt on lopettanut ko. harrastuksen ja on heikossa kunnossa. Mutta viina maistuu.

        Nää 2000 luvun tuotokset on jotain niin käsittämättömiä meuhkaajia et suurimman osan ei tulisi edes asua siellä missä muita ihmisiä on läsnä.


    • Anonyymi

      mulla asunu juoppohullu naapuris jo vuosia ei o ku riesa koko tyyppi

      • Anonyymi

        Juoppohullulta se minunkin naapuri vaikuttaa. On hänellä oma terassi, mutta miestä ei ole näkynyt terassilla koko kesänä. Viihtyy sisätiloissa ja nauttii siellä juomiaan. Ei varmasti käy töissä, mutta joskus päivällä käy työmiehen haalari päällä lähimarketissa, siis helteilläkin se likainen vanha haalari päällä, keltainen huomioliivi päällä.


    • Anonyymi

      Olen kyllä kuullut kuinka lapset tepastelee, eli askeleitten ääniä , mutta ei se minua ole häirinnyt, eikä mikään muukaan naapurista kuuluva ääni. Mutta olen usein ihmetellyt sitä ettei TV ohjelmien joskus voimakkaaksi yltyvä musiikki kuulu, sillä itse hiljennän heti TV ohjelmaa, ettei naapurit häiriintyisi.

    • Anonyymi

      Älä hiiviskele,mulla meni kirjahylly nurin ja naapuri tuli oven taa vittuilemaa. Käskin pitää mielessä milloin heidän hylly täyttää ehdot eli vuodet tulla naamalleen. Arvatkaa,, tasan 2 viikkoa myöhemmin kuin kohtalon sormen ohjaamana meni samaisen naapuri Iso hylly alaosinee vieden Perintö posliinit Isännän Tuoppi ja Viinilas kokoelmat kaikki paskaksi!! Oli minun vuoro ottaa Papin ilme naamalle ja soittaa ovikelloa "Kyllä se nyt pitäisi pystyä elämään vähemmällä tohinala ja oliko Alkkoma holilla asiaa"??? San oi ukko tuo mix tulet aukomaan ovelle päätäsi kun iso vahinko ja muija itkee? Olipa huono muisti,,,se olise Kerrostalo muisti? Eräs verhon heiluttaja sai ikkunaansa Suola patin kun kyyläsi aina ja soitti Poliisit ku uudet asukkaat kantoi tavaroita. Tämä 100 tosi,saa varoa etteivät käytä mitään kovempaa materiaalia/se Suolaa on kuulemma paha putsata ja naarmuttaa lasin,,ei rikkonu?

    • Anonyymi

      Asuntoja on niin erilaisia. Televisiota pitäisi kaiken järjen mukaan pystyä katsomaan naapureita häiritsemättä vuorokauden ajasta riippumatta. Talokanta on vain osittain rakennettu ennen televisioita ja radioitakin, joten huonolla tuurilla kaikki mahdollinen kuuluu naapuriin.

    • Anonyymi

      Saa kuulua normi elämän äänet mutta se on eri asia kun ne vitun ulkomaalaiset huutaa koko ajan, eivät osaa puhua kuin huutamalla

    • Anonyymi

      Ei ole totta, että kaikissa kerrostaloissa kuuluisi ääniä. Asuin 7 vuotta sellaisessa talossa, jossa ei kuulunut käytännöllisesti katsoen koskaan ääniä naapurista. Vain kylpyhuoneeseen kuului jotain ja sinnekin vain kovempi huutaminen.

    • Anonyymi

      Olet täysin oikeassa.

    • Anonyymi

      Minulla on kerrosta alempana naapurin mies jota häiritsee kaikki äänet. Suihku pitää meteliä..jos joskus leivon niin sähkövatkain on ihan hirvee vehje..hakkaa kattoaan eli minun lattiaa..lastenlasten äänet ne vasta myrkkyä ovatkin ja huutoa tulee että v...... ne kakarat jne. Asiasta on sanottu ja isännöitsijä on niin että pitää ymmärtää häntäkin😣tuo "hän"on ihan työikäinen kaljaa kittaava hermoheikko häirikkö joten hyvä jos muuttaisi pois. Aiomme jatkossakin elää kuten tähänkin asti. Hiljaisuus aika on 22-6.

    • Anonyymi

      Naapurin iloksi voi soittaa musiikkia täysillä aina.

      Tietysti kannattaa suojella omat korvat kuulosuojaimet itsellä päässä ja stereot täysillä!

      Naapureiden iloksi.

    • Anonyymi

      yskiminenkin voi ihmetyttää naapuria, vanhemmissa taloissa kuuluu äänet, muutin pois kun joka aamuyö heräsin kun yläkerrasta kuuluu lorotus

    • Anonyymi

      Olen asunut 3 kerrostalossa aikuisena. Lapsena yhdessä.

      Sitä en muista, kuuluiko naapurista melua, kun olin lapsi.

      Mutta yhdestäkään noista 3 kerrostalosta ei kuulunut pihahdustakaan naapurista täysin satunnaista lukuunottamatta, eli ehkä 2 kertaa vuodessa soi yhdesssä talossa naapurissa musiikki kovalla. Tämä oli ihan uusi talo ja oli hiljainen. Liikenteen äänet tosin kuuluivat, naapureista ei mitään.

      Yksi oli opiskelijatalo. 8 kerrosta. Ei kuulunut mitään naapurista, eikä pihassa tai rapussakaan tullut ketään vastaan vaikka talo oli täynnä. Aivan sairaan hiljaista. Tuo oli uusi talo. Tehty osaksi jostain vanhasta teollisuusrakennuksesta kylläkin jos oikein olen ymmärtänyt.

      Ja kolmas näistä oli vanha talo. En tiedä ketä asui, ei kuulunut tai näkynyt ketään. Olikohan tässö 3 kerrosta, jos oikein muistan.

      Hiljaista, rauhallista, kaunista.

      Missä nämä mökätalot oikein on? Liikun ja lenkkeilen, ketään ei näy kt- alueilla/asuinalueilla.

      Ihmiset menee jonnekin asumistuvalle jos haluaa seurustella.

    • Anonyymi

      Miten aloittajaa on kiusattu?

    • Anonyymi

      koodilla 3SNMXD5 4,00 € Wolt-krediittejä jokaista 3 ensimmäistä tilaustasi kohden kannattaa hyödyntää

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe