E-pillerit + menkat

lomalle menossa

eli siis siirtääkö e-pillereiden syönti todella menkkoja?
olen itse tässä ensi kuun puolella menossa lomalle ulkomaille, ja kattelin kalenteria, ja näyttää erittäin todennäköseltä, että menkat osuu kohdalle. eli siis e-pillerit varmasti siirtää niitä? kuinka pitkälle? koska menkat alkaa taas pillereiden syönnin jälkeen? kuinka monta pilleriä pitää ottaa?

7

4494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jane

Tässä sulle vähän faktatietoa. E-pillereillä voi siirtää kuukautisia, mutta näitä pillereitä ei napsita vähän sillon kun huvittaa. Niitä syödään 21 kpl kuukaudessa (jos kyseessä on yhdistelmäpilleri) jonka jälkeen pidetään tauko, jolloin tulevat kuukautiset. Jos menkkoja halutaan pillereillä syödä jatketaankin pillereiden syömistä ilman taukoa eli voidaan syödä vaikkapa 42 pilleriä (eli 42 päivää). Siirto yleensä onnistuu mutta sivuoireitakin voi olla. Ja jos pillerit aloittaa enimmäistä kertaa niin voi oireita tulla muutenkin (eikä ole ehkä suositeltavaa syödä suoraan enemmän kuin tuo yhden kuukauden pillerimäärä). Pillereiden syönti aloitetaan menkkojen alkaessa joten vasta seuraavan kuun menkat on mahdollista siirtää.

Jos haluat väliaikaisesti siirtää kuukautiset, suosittelen ennemmin tähän tarkoitukseen tarkoitettuja pillereitä. Primolut Nor on yksi valmiste minkä syönti aloitetaan vähän ennen niitä menkkoja mitkä halutaan siirtää ja valmistetta syödään niin pitkään kun halutaan ettei menkkoja tule. Lääkäristä saa reseptin.

• nainen 19w

kyllä menkkoja voi siirtää helposti jos syö e pillereitä...ja muutenkin, mutta muista mitä vähemmän hormoneja sitä parempi. e tapuja saa syödä enintään 4 liuskaa peräkkäin,mutta ei yhtään enempää....

• Elena

Ymmärsin niin, että et syö e-pillereitä? Haluat vain siirtää menkkojasi ensi kuussa? Hanki siirtopillerit, kuten joku tuossa ensimmäisenä jo kirjoitti. Reseptin saat lääkäriltä.

E-pillereillä voi siirtää menkkoja vain silloin, kun niitä syö vakituisesti. Yksittäisen siirron vuoksi ei e-pillereitä kannata hankkia. Siirtopillerit on hyvä ratkaisu sellaiselle, joka ei syö e-pillereitä. Siirtopillereitä aletaan syödä muutama päivä ennen menkkojen alkamista ja syömistä jatketaan niin kauan kuin menkkoja halutaan siirtää. Menkat alkaa sitten muutaman päivän päästä viimeisen pillerin otosta.

Otapa siis yhteys lääkäriin, niin saat reseptin.

• minä

koulun terkkarin kautta?

• Elena
        minä kirjoitti:

koulun terkkarin kautta?

Terveydenhoitaja ei voi reseptiä kirjoittaa, mutta voit mennä terveydenhoitajalta kyselemään tietoja siirtopillereistä, ja hän varmasti neuvoo, miten saat hankittua siirtopillerit. Tai sitten soitat suoraan terveyskeskukseen (tai pyydät vaikka äitiäsi soittamaan, jos et itse "uskalla").

• nainen 18v

Hei, osaisiko kukaan sanoa, onko mahdollista käyttää sekä e-pillereitä että siirtopillereitä yhtäaikaa, varmistaakseen ettei menkat tosiaan alkaisi? Menkkojen aikanahan voi esiintyä tiputtelu vuotoa jos e-pillereillä koittaa siirtää...

• Ei päällekkäin

Ei kukaan lääkäri niitä päällekkäin määrää, koska e-pillerit toimivat.
        Voit yrittää siirtää jo edellistä vuotoa. voit myös siirtää vain viikolla tai kahdella, jolloin ylimääräisen vuodon mahdollisuus pienenee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      42
      3047
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      45
      2867
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      50
      2495
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      47
      2297
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      30
      2081
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1840
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1749
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      38
      1600
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      46
      1525
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26