olenko ihailun kohteena vai onko naapurini seinähullu

Anonyymi

Olen asunut osakerivarssa jo useita vuosia. Itse ne oikeastaan älynnyt koko asiaa, kunnes toinen naapuri sanoi että olenko huomannut miten seinänaapuri kopioi kaiken mitä minulla on pihalla tai miltä minä näytän ? Eli tarkoitti vaatteita ja kenkiä. Aloin hieman sivusilmällä sitten katsella.
No näinhän se on. Teeme terassin, he tekevät. Laitan kausivalot, he laittavat miltei samalla tavalla. Ruukuissa on kukkaset etupihalla kuten meillä. Verhot ovat samanvärisiä kuin meillä. Olen sijoitellut erilaisia pienesineitä ikkunoille, heillä on hyvin samalla tavalla kuin meillä.
Kun rouva lähtee töihin aamulla, minä yhtä aikaa. Hänellä on tismalleen samanlainen takki kuin minulla, samanlaiset kengät miltei ja värikin natsaa. Viime kesänä huomasin hänen hankkineen valkoiset housut kuten minulla, samanlaisia asusteita kuin minulla. Mekkokin oli samanlainen. Hullu. Sairas. Lenkkeilen paljon. Hän ei koskaan käyttänyt juoksuhousuja, joita olen käyttänyt vuosia. Hänelle ilmestyi myös. ILmestyi erään tuotemerkin vaatteita, joita minulla on. Jopa verkkaritakki oli sama merkki ja väri. On tätä ihmetelty, naapureiden kesken ja sukulaisten.

Yrittääkö hän olla kuin minä ? Ehkä. Mutta sairas se on, muutoinkin. Huutelee aina ties mitä, kuten koko perheensä. JAtkuva rienaaminen ja loukkausten viljely, jota ei jaksa enää. Perheen mies on alkoholisti työssä käyvä ja liikkuu toisten kanssa kanssa useinkin. Heillä lienee hyvä kulissi, kermakakku muka, kun paskaa täynnä.
Sen verran olen sivistynyt että ohitan sanomatta mitään heidät, en noteeraa, en välitä. Mutta ihmettelen. Kaikenlaista sitä pitääkin nähdä.Aina he ikkunassa kyttää ketä meille tulee ja meiltä lähtee. Oikee kyttääjäperhe tosiaan.

1

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Naisen perhetausta ja siinä ilmenevät ongelmat lienee jonkinlainen osasyy outoon käyttäytymiseen.
      Hän ehkä haluaa samaistua naapuriinsa unohtaakseen oman kurjan, stressaavan ja , ahdistavan elämänsä. Tai yrittää epätoivoisesti kiellyttää erittäin vaativaa puolidioaan joka härskisti käyttää henkistä väkivaltaa puolisooan kohtaan, tätä nujertaen.
      Hän ehkä pakenee fantasiamaailmaan ja pyrkii elämään sinun elämääsi vaikka sitten matkimalla kaikessa sinua?
      . Ehkä alkoholisoitiitunut mies arvostelee jatkuvasti vaimoaan, vertaa muihin ja on sitä mieltä, että vaimo on tyhjänpäiväinen luuseri. Kritisoi kaikkea mitä vaimo tekee.
      Se, että vaimo voi sitten kertoa, että hän on ihan samanlainen kuin naapurin rouvakin, kotikin on samanlainen, siten hän voi lieventää itsensä kokemaa häpeää , ja selittää ettei miehellä ole mitään syytä haukkua häntä jatkuvasti, koska kaikki pn ihan samanlaista kuin miehen ylistämällä naapurillakin.
      Hän ei tajua sitä, että mies sättii , teki hän mitä tahansa, näytti hän miltä tahansa, tai oli koti sitten ihan pilkulleen samanlainen kuin naapurilla, tilanne ei muuksi muutu, mies on ehkä täysi p..ska ja harjoittaa henkistä ja ehkä fyysistäkin väkivaltaa vaimoaan kohtaan. Nainen voi olla ihan lyöty lyttyyn.
      Muuta selitystä en tähän keksi.
      Voi siis olla että mies toistaa vaimolleen sammaa mantraa: "katso naapuriasi kuinka siististi ja kauniisti hän on pukeutunut ja kotikin on huoliteltu, hyvin hoidettu. Ja mitä sinä olet, siivoton pelle, joka ei osaa tehdä kodista viehättäväö, että mies siellä edes viihtyisi.." jne.
      Ja vaimo yrittää ja yrittää, vaikka tervein ratkaisu olisi häipyä pois koko avioliitosta niin pian kuin mahdollista.
      Voi toki olla kyseesssä jokin muukin, häiriö?.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2732
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      239
      2640
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2356
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      196
      1841
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1328
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      22
      1266
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1132
    Aihe