Minulla on pieni pöytäsirkkeli

Anonyymi

jossa on 1500W moottori. Se savuttaa ja urisee ja pyörii jos sattuu. Siinä on kunnossa olevat hiilet. Onko näissä tämän kokoisissa jossain kondensaattori, en löytänyt? Kumpikohan on käryämässä roottori eli pyörijä vai staattorin käämitys. Kannattaisikohan OPPIMIS mielessä yrittää käämien korjausta, uusimalla käämit? Uudet ovat niin halpoja ettei käämimisessä palkoilleen kyllä pääse. 50-luvulla noita käämejä kyllä korjasivat!

15

369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä oli aloituksen pointti noin niinkuin oppimismielessä

• Anonyymi

Varmaan kannattaisi oppiminen aloittaa siitä, mitä eroa on tasa- ja vaihtovirralla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan kannattaisi oppiminen aloittaa siitä, mitä eroa on tasa- ja vaihtovirralla.

Mitenköhän acdc:t tähän nyt liittyy?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittanut ihmettelee samaa, ac dc liittymistä? Nämä keskustelupalstat ovat näköjään muutamien paskannuspaikkoja! Ikävää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa, meni heti yli hilseen, kun ruvettiin sähköstä puhumaan ;-D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa, meni heti yli hilseen, kun ruvettiin sähköstä puhumaan ;-D

Kerroppas nyt sitten.
        -no minulla on pieni arvaus mitä sekoilet, mutta kerro nyt niin jatketaan sitten

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerroppas nyt sitten.
        -no minulla on pieni arvaus mitä sekoilet, mutta kerro nyt niin jatketaan sitten

No liittyy tähän pieneen eroon tasa- ja vaihtovirran välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No liittyy tähän pieneen eroon tasa- ja vaihtovirran välillä.

Mitä dc:llä on tekemistä aloittajan moottorin kanssa?

• Anonyymi

Aloittajalle voisin ihmetellä mitä aloituksen 50-luvun moottorin käämit kuuluu pöytäsirkkelin moottoriin

• Anonyymi

No hyvänen aika! Kerroin yksinkertaisesti sen että 50-luvulla jos sähkömoottorin käämit vikaantuivat niin eikun vanhat pois ja uudet käämit itse käämien tilalle. Työvälineet olivat kalliita, tuntipalkat pienet, kannatti tehdä. Nykyään ei mitään järkeä muuten kuin ajanvietteenä! Ja onko näihin nyky koneisiin oikein kohtuudella edes mahdollista uusinta käämitys?

• Anonyymi

Ai semmonen ois kiva leikkaamiseen.

• Anonyymi

Kondensaattori vaihtoon.

• Anonyymi

Ei sillä häiriönpoistokonkalla ole mitään merkitystä moottorin toiminnan kannalta.

• Anonyymi

Kyselyikäisen aloittajan ei tarvitse näemmä opetella turhien aloitusten tekemistä...

• Anonyymi

Olet bandalissimus!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      176
      11175
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5318
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2555
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2246
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1771
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1664
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1310
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1256
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1066
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      102
      991
    Aihe