Onko pakko palauttaa?

Anonyymi

Sain viallisen tuotteen tilalle uuden reklamaation perusteella palautusajan jo umpeuduttua. Onko viallinen tuote pakko palauttaa? Kyse on lasten lelusta, jossa ei tietenkään ole pakkausta tallella. Kiertoon laitettuna tuottaisi enemmän iloa jollekin muulle kuin se, että verkkokauppa maksaa postikulut ja heittää tuotteen roskiin. Onko siis pakko palauttaa se tuote?

4

<50

Vastaukset

  • Yleensä on palautettava, olethan saanut jo tilalle uuden ja millä muuten todistat sen olevan edes viallinen?
    Minkälainenn vika siinä on, jos kerran voi vielä olla käyttöä?

    • No, lähettivät ihan pelkän viestini perusteella uuden. Ei siis enää tarvitse todistaa. Kyseessä on lelu, jossa yksi osa rikki, ei pilaa koko lelua. Roskiin varmaan heittävät siellä?


  • Jos vaikka kysyt myyjältä haluavatko lelun takaisin? Jos haluavat, se on nyt heidän omaisuuttaan etkä saa sitä pitää. Ei sulla ole mitään oikeutta pitää sekä alkuperäistä että uutta tuotetta.

  • Oleellisin tieto tarkalleen ottaen puuttuu vieläkin. Onko myyjä vaatinut palautusta?

    Jos myyjä vaatii virheellisen tuotteen palauttamista, tulee se palauttaa. Kyseessä oleva virheenkorjauksen muoto on virheettömän tuotteen toimittaminen virheellisen _tilalle_.

    Tällöin myyjän kuitenkin tulee maksaa/hyvittää palautuskulut.

    Mikäli myyjä ei vaadi virheelisen tuotteen palauttamista, vaan toimittaa virheettömän tuotteen ilman sitä, ei ostajalla ole mitään oma-aloitteista velvollisuutta virheellistä tuotetta palauttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.