Vain 3,5 l/100 km Corolla Hybrid

Anonyymi

Toyota Corolla Hybrid Sedan 2020 1,8 litran isolla koneella kuluttaa näin talvellakin, kitkarenkailla, vain 3,5 l/100 km. Minusta se on melko vähän kun ottaa huomioon että Corolla Sedan Limousine on jo iso auto, pituuttakin yli 4,7 m. Ja sillä isolla 1,8 litran koneella. Kahden litran on jo sellainen sporttimylly että ei meikäläinen sellaista missään tarvii. Pääasia että auto kuluttaa vähän, on täys automaattinen ja lämmin tavellakin eikä sitä tarvii pelata minkään latauskaapeleiden kanssa. Corolla on mukava auto.

139

1136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikka tuollaisiin lukuihin pääsisikin silloin tällöin niin eiköhän TMn mittaamat vajaan viiden litran lukemat ole realistisempia pitkän aikavälin kulutus. TMn luvuista puuttui kokonaan moottoritienopeudet jotka nostavat kulutusta lisää.
      Tuo tekee noin kahdeksan euroa per 100km.
      KaasuOcu on tiloiltaan suurempi, liikkuu rivakammin ja on selkeästi halvempi. 100km sillä vie kaasua noi 3,5-4,0 euron edestä.
      Tojo on pudonnut täysin kehityksen kelkasta. Viimeisessä TM vertailussa se hävisi BensaOculle.
      Kaasumalli ja tuleva lataushybridi sekä täyssähköversiot ovat monta tasoa paremmalla tasolla.

      • Anonyymi

        Älä pliis tuo puheenaiheeseen mukaan mitään volkkariromua.. sama vaikka kympillä sais ja menis pelkällä pyhällä hengellä silti se kannattaa jättää kauppaan.


      • Anonyymi

        Ajan normaalia ajoa enkä mitään testirevittelyjä. Nyt on 5 tkm ajettu ja keskikulutus on 3,7 l/100 km ja kitkoilla kulutus on ollut 0,3 l pienempi. Tää on faktaa.


    • Anonyymi

      Spritmonitorin mukaan useimpien 2019 Corollien kulutus asettuu 5,0-5,5 litran väliin. Se lienee aika lähellä totuutta jos välttelee moottoriteitä.

      • Anonyymi

        Siellä on 1.8 ja 2.0 hybridit sekaisin.
        N.190 auton keskiarvo 4.99l/100


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on 1.8 ja 2.0 hybridit sekaisin.
        N.190 auton keskiarvo 4.99l/100

        Rajoita hevosvoimoen määrällä niin saat vain 1.8 moottoriset.
        Yleisesti sanottuna keskiarvoa ei kannata tuijottaa kovin orjallisesti vaan katsoa jakautumaa. Merkistä ja mallista riippumatta.
        Ääripäistä löytyy usein selkeästi vääriä malleja tai älyttömiä lukuja. Ne sotkevat keskiarvoa varsinkin jos otanta on pieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rajoita hevosvoimoen määrällä niin saat vain 1.8 moottoriset.
        Yleisesti sanottuna keskiarvoa ei kannata tuijottaa kovin orjallisesti vaan katsoa jakautumaa. Merkistä ja mallista riippumatta.
        Ääripäistä löytyy usein selkeästi vääriä malleja tai älyttömiä lukuja. Ne sotkevat keskiarvoa varsinkin jos otanta on pieni.

        Jep.1.8 hybridin pienin kulutus oli 3.39 sataselle..
        Eli jos oikein hissuttelee niin voi päästäkkin pienellä..

        Siskolla on se 2.0 litran farkku corolla niin niillä normiajossa 5.2-5.5 ollut
        Ei tuo nyt hirveen paha..itellä samankokoluokan saksalainen turbokoneella..150 heppanen niin ollut 7 ja päälle kulutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep.1.8 hybridin pienin kulutus oli 3.39 sataselle..
        Eli jos oikein hissuttelee niin voi päästäkkin pienellä..

        Siskolla on se 2.0 litran farkku corolla niin niillä normiajossa 5.2-5.5 ollut
        Ei tuo nyt hirveen paha..itellä samankokoluokan saksalainen turbokoneella..150 heppanen niin ollut 7 ja päälle kulutus.

        Unohtakaa nyt vihdoin vanhanajan mittayksikkö litrat. Kysymys on kustannuksista ja ne lasketaan euroissa.
        Auto kuluttaa kyllä litroja, kiloja, kWh:ja tai yhdistelmää näistä, mutta vertailuun täytyy käyttää euroja.
        Tässä tapaukessa ei paljoa tojoa auto että bensaa menee vähemmän kuin joskus 20 vuotta sitten kun kaasuautot ovat kustannukdiltaan kymmeniä prosentteja edullisemmat. Lataushybridi voittaa vielä enemmän ja sähköauto kaikkein parhaimpana jo täysin eri luokassa Tojoon verrattuna.


      • Anonyymi

        Ai vältteleekö saksalaiset moottoritietä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtakaa nyt vihdoin vanhanajan mittayksikkö litrat. Kysymys on kustannuksista ja ne lasketaan euroissa.
        Auto kuluttaa kyllä litroja, kiloja, kWh:ja tai yhdistelmää näistä, mutta vertailuun täytyy käyttää euroja.
        Tässä tapaukessa ei paljoa tojoa auto että bensaa menee vähemmän kuin joskus 20 vuotta sitten kun kaasuautot ovat kustannukdiltaan kymmeniä prosentteja edullisemmat. Lataushybridi voittaa vielä enemmän ja sähköauto kaikkein parhaimpana jo täysin eri luokassa Tojoon verrattuna.

        Lataushybridi ja sähköauto on kalliimpia, kaasua taas ei kaikkialta saa. Edelleen suurin osa myydyistä autoista on töpselittömiä ja kaasuttomia, joten menehän jonnekin toipumaan traumoistasi.
        Toki myös Toyotan hybridi on kalliimpi kuin halvimmat pelkällä bensalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lataushybridi ja sähköauto on kalliimpia, kaasua taas ei kaikkialta saa. Edelleen suurin osa myydyistä autoista on töpselittömiä ja kaasuttomia, joten menehän jonnekin toipumaan traumoistasi.
        Toki myös Toyotan hybridi on kalliimpi kuin halvimmat pelkällä bensalla.

        Sun hintatiedot on menneisyydestä niinkuin Tojon hybriditkin. Ladattava Superb on €39.150 eli edullisempi kuin vastaavnkokoinen Camry. On helppo ennnustaa että ladattava Ocu tulee olemaan hinnaltaan kilpailukykyinen.
        ID.3 tulee asettumaan myös samaan hintaluokkaan noin 35.000 joten tuo korka hinta on vanhentunut argumentti sähköautojenkin kohdalta.
        Se että kaasua ei jostain korvesta saa ei oikeastaan kuulu autojen polttoainekulu-keskusteluun mitenkään. KaasuOcu on siitä huolimatta kustannuksiltaan täysin ylivoimainen Corollaan nähden. Jos asut korvessa niin on voi voi sun osalta, ei 80% Suomen kansasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun hintatiedot on menneisyydestä niinkuin Tojon hybriditkin. Ladattava Superb on €39.150 eli edullisempi kuin vastaavnkokoinen Camry. On helppo ennnustaa että ladattava Ocu tulee olemaan hinnaltaan kilpailukykyinen.
        ID.3 tulee asettumaan myös samaan hintaluokkaan noin 35.000 joten tuo korka hinta on vanhentunut argumentti sähköautojenkin kohdalta.
        Se että kaasua ei jostain korvesta saa ei oikeastaan kuulu autojen polttoainekulu-keskusteluun mitenkään. KaasuOcu on siitä huolimatta kustannuksiltaan täysin ylivoimainen Corollaan nähden. Jos asut korvessa niin on voi voi sun osalta, ei 80% Suomen kansasta.

        Veen ääliö, Camry on kallis kokoluokassaan, mutta myös varusteltu. Corollan sarjassa taas ei ole ladattavia samaan hintaan kuin Corolla hybrid.

        ID tulee asettumaan mihin tulee, ei sitä vielä kaupassa ole, eikä se ole Camryn kokoinen, vaan Corollan.

        Totta kai kaasunjakelu kuuluu asiaan, kun se juuri liittyy siihen, että kannattaako kaasuautoa ostaa? Tuskinpa 80% kansasta asuu niin, ettei kaasuasemasta tule kiertoa. Muuten varmaan 80% myydyistä autoista jo olisi kaasuja. Miksi ei ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai vältteleekö saksalaiset moottoritietä?

        Suurin osa ajamisesta Saksassa tapahtuu kaupungeissa. Ja ne isot moottoritietkin ovat enimmkseen tukossa jollei aja yöllä. Paljoakaan ei pääse ajamaan moottoritie-nopeuksia. kun siellä ajaa niin sana STAU tulee kyllä tutuksi.
        Tämän tietävät kaikki siellä paljon ajaneet. Vapaat Autobahnat ovat myytti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep.1.8 hybridin pienin kulutus oli 3.39 sataselle..
        Eli jos oikein hissuttelee niin voi päästäkkin pienellä..

        Siskolla on se 2.0 litran farkku corolla niin niillä normiajossa 5.2-5.5 ollut
        Ei tuo nyt hirveen paha..itellä samankokoluokan saksalainen turbokoneella..150 heppanen niin ollut 7 ja päälle kulutus.

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1734-Corolla_Hybrid.html?constyear_s=2018&constyear_e=2019&power_s=120&power_e=123&page=3&powerunit=2

        Vuoden 2018-2019 Corolla1.8 pienin kulutus on 3,6 ja keskiarvo 4,6. En oikein ymmärrä miksi edes katsoisi yhden pihistäjän kulutuslukemia. Kuluttajan kannattaa suodattaa ylin ja alin 10% tuloksista pois ja katsoa mitä jää jäljelle. Jos oikeasti haluaa tietää mitä joku automalli normikäytössä vie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veen ääliö, Camry on kallis kokoluokassaan, mutta myös varusteltu. Corollan sarjassa taas ei ole ladattavia samaan hintaan kuin Corolla hybrid.

        ID tulee asettumaan mihin tulee, ei sitä vielä kaupassa ole, eikä se ole Camryn kokoinen, vaan Corollan.

        Totta kai kaasunjakelu kuuluu asiaan, kun se juuri liittyy siihen, että kannattaako kaasuautoa ostaa? Tuskinpa 80% kansasta asuu niin, ettei kaasuasemasta tule kiertoa. Muuten varmaan 80% myydyistä autoista jo olisi kaasuja. Miksi ei ole?

        Kävin läpi Lataushybridi Suprbin ja Camryn varustelistat. Ei Superbin varustelu mitenkään jää jälkeen Camrystä. Päinvastoin sieltä löytyy esim digtaalinen mittaristo jota Camryyn ei saa edes rahalla ja pari muuta varustetta mitä Camrysta ei löydy. Ja tietenkin vakiona latausmahdollisuus ja farkkuoptio. Kumpaakaan ei Camryyn des rahalla.

        Kirjoitin ID.stä hieman epäselvästi. En tarkoittanut sijoittaa sitä kokoluokkaa ylemmäs Corolla-Ocu-ID ovat samassa luokassa.

        Silloin kun puhutaan eri autojen polttoainelustannuksista ja verrataan niitä keskenään niin silloin puhutaan vain ja ainoastaan euroista. Ymmärrät kai sen.
        Sitten vasta kun aletaan funtsimaan myyntilukuja niin tulee esille nämä muut jutut kuten polttoaineen saatavuus.
        Kun katsoo kaasuasemia Suomen kartalla ja pitää mielessä että Suomen väestön keskipiste on Riihimäellä niin pidän kiinni väitteestäni että 80% Suomen autoista on kaasuverkon piirissä.
        Keksisit varmaan itsekin ajan kanssa vastauksen kysymykseesi miksei 80% myydyistä autoista ole kaasuautoja. Autan sinua kuitenkin vähän alkuun niin voit sitten jatkaa siitä: Kaasuauto-malleja on hyvin rajallinen määrä, kuluttajien ostotottumukset, dieselit, sähköautot, ladattavat hybridit....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin läpi Lataushybridi Suprbin ja Camryn varustelistat. Ei Superbin varustelu mitenkään jää jälkeen Camrystä. Päinvastoin sieltä löytyy esim digtaalinen mittaristo jota Camryyn ei saa edes rahalla ja pari muuta varustetta mitä Camrysta ei löydy. Ja tietenkin vakiona latausmahdollisuus ja farkkuoptio. Kumpaakaan ei Camryyn des rahalla.

        Kirjoitin ID.stä hieman epäselvästi. En tarkoittanut sijoittaa sitä kokoluokkaa ylemmäs Corolla-Ocu-ID ovat samassa luokassa.

        Silloin kun puhutaan eri autojen polttoainelustannuksista ja verrataan niitä keskenään niin silloin puhutaan vain ja ainoastaan euroista. Ymmärrät kai sen.
        Sitten vasta kun aletaan funtsimaan myyntilukuja niin tulee esille nämä muut jutut kuten polttoaineen saatavuus.
        Kun katsoo kaasuasemia Suomen kartalla ja pitää mielessä että Suomen väestön keskipiste on Riihimäellä niin pidän kiinni väitteestäni että 80% Suomen autoista on kaasuverkon piirissä.
        Keksisit varmaan itsekin ajan kanssa vastauksen kysymykseesi miksei 80% myydyistä autoista ole kaasuautoja. Autan sinua kuitenkin vähän alkuun niin voit sitten jatkaa siitä: Kaasuauto-malleja on hyvin rajallinen määrä, kuluttajien ostotottumukset, dieselit, sähköautot, ladattavat hybridit....

        Ymmärrät kai sen, että jos puhun saatavuudesta, niin puhun saatavuudesta? Markkinaosuuksista tässä laajemmin oli kyse ja saatavuus vaikuttaa niihin. Erilaisille teknisille ratkaisuille siis on kysyntää, kun sitä kaasua ei saa kaikkialta. Miksi meni yli hilseen? Eikä syystä tai toisesta kaikki osta kaasuautoa edes niillä alueilla, joilla se olisi mahdollista saatavuuden puolesta. Itse asiassa aivan marginaalinen osuus ostaa kaasuautoa.

        Voi tosiaan olla, että Camryn koko- ja hintaluokassa töpselillä saatava veroetu jo on niin suuri, että töpseliauto tulee halvemmaksi / kilpailukykyiseksi. Näinhän ollut 530e:n kohdalla jo pitkään. Nyt Superb tulee samaan kokoluokkaan selvästi halvempana, tähän asti Optiman ja Passatin töpseliversiot olleet kohtuuttoman kalliita.

        Kaasuverkon piirissä olo ei tarkoita vain sitä, että jostain 50km säteellä löytyy asema, vaan sen pitäisi löytyä tasan matkan varrelta, mieluummin vielä useampia matkan varrelta, jotta voi tankata silloin kun itselle ja tankille sopii, eikä silloin harvoin kun asema kohdalla.

        Lopussahan aloit sitten argumentoimaan Toyotan puolesta. Ei tosiaan ole esimerkiksi Camrylle kaasuvastinetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrät kai sen, että jos puhun saatavuudesta, niin puhun saatavuudesta? Markkinaosuuksista tässä laajemmin oli kyse ja saatavuus vaikuttaa niihin. Erilaisille teknisille ratkaisuille siis on kysyntää, kun sitä kaasua ei saa kaikkialta. Miksi meni yli hilseen? Eikä syystä tai toisesta kaikki osta kaasuautoa edes niillä alueilla, joilla se olisi mahdollista saatavuuden puolesta. Itse asiassa aivan marginaalinen osuus ostaa kaasuautoa.

        Voi tosiaan olla, että Camryn koko- ja hintaluokassa töpselillä saatava veroetu jo on niin suuri, että töpseliauto tulee halvemmaksi / kilpailukykyiseksi. Näinhän ollut 530e:n kohdalla jo pitkään. Nyt Superb tulee samaan kokoluokkaan selvästi halvempana, tähän asti Optiman ja Passatin töpseliversiot olleet kohtuuttoman kalliita.

        Kaasuverkon piirissä olo ei tarkoita vain sitä, että jostain 50km säteellä löytyy asema, vaan sen pitäisi löytyä tasan matkan varrelta, mieluummin vielä useampia matkan varrelta, jotta voi tankata silloin kun itselle ja tankille sopii, eikä silloin harvoin kun asema kohdalla.

        Lopussahan aloit sitten argumentoimaan Toyotan puolesta. Ei tosiaan ole esimerkiksi Camrylle kaasuvastinetta.

        "Ymmärrät kai sen, että jos puhun saatavuudesta, niin puhun saatavuudesta?"
        Sanoin vain että se on off-topicia ketjussa joka on avattu kulutuksesta.

        "Lopussahan aloit sitten argumentoimaan Toyotan puolesta. Ei tosiaan ole esimerkiksi Camrylle kaasuvastinetta."
        Aika nurinkurinen ajatusmaailma jos pitää Camryn etuna sitä että sitä saa tasan yhdellä bensakoneella. Ei latausmahdollisuutta, ei dieseliä, ei kaasuversiota, ei nelivetoa, ei farkkua.
        Normaalijärjellä varustettu funtsii että on etua siitä että automallista on useita käyttövoimavaihtoehtoja niinkuin Superbista on. Kaasuversiota ei taida tosiaan olla. Kai Skodalla on katsottu että bensa, diesel ja ladattava hybridi on tarpeeksi kun täyssähköversiokin on tulossa.
        Eikä ole tietystikään paha juttu jos kprimallejakin tarjolla kaksi ja vetotavankin saa valita.
        Mun mielestä sä puhut nyt höpöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ymmärrät kai sen, että jos puhun saatavuudesta, niin puhun saatavuudesta?"
        Sanoin vain että se on off-topicia ketjussa joka on avattu kulutuksesta.

        "Lopussahan aloit sitten argumentoimaan Toyotan puolesta. Ei tosiaan ole esimerkiksi Camrylle kaasuvastinetta."
        Aika nurinkurinen ajatusmaailma jos pitää Camryn etuna sitä että sitä saa tasan yhdellä bensakoneella. Ei latausmahdollisuutta, ei dieseliä, ei kaasuversiota, ei nelivetoa, ei farkkua.
        Normaalijärjellä varustettu funtsii että on etua siitä että automallista on useita käyttövoimavaihtoehtoja niinkuin Superbista on. Kaasuversiota ei taida tosiaan olla. Kai Skodalla on katsottu että bensa, diesel ja ladattava hybridi on tarpeeksi kun täyssähköversiokin on tulossa.
        Eikä ole tietystikään paha juttu jos kprimallejakin tarjolla kaksi ja vetotavankin saa valita.
        Mun mielestä sä puhut nyt höpöjä.

        No ei tietenkään ole off-topiccia, kun eri ihmisillä on eri mahdollisuudet päästä minimoimaan kulutusta.

        Miksi asiakasta kiinnostaisi auton useat moottorivaihtoehdot? Siis jos asiakkaalle kelpaa hybridi ilman töpseliä, niin sitten voi ostaa Camryn. Jos taas haluaa kaasuauton, niin ei osta Camrya. Ei kaasun puute tee Camrysta yhtään sen huonompaa sille, joka ei kaasua halua. Sinä puhut siitä räkänokkaisen automyyjän näkövinkkelistä, missä käydään ristiretkeä Toyotaa vastaan, ja siitä näkökulmasta voit joo todeta Superbin paremmaksi. Vaan se ei kiinnosta ketään. Ei kaasu-Superbin ostajalle ole mitään hyötyä siitä että Superbin saa myös dieselinä, eikä töpselitöntä hybridiä haluava Camryn ostaja kärsi yhtään siitä, ettei Camrya saa muilla moottoreilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tietenkään ole off-topiccia, kun eri ihmisillä on eri mahdollisuudet päästä minimoimaan kulutusta.

        Miksi asiakasta kiinnostaisi auton useat moottorivaihtoehdot? Siis jos asiakkaalle kelpaa hybridi ilman töpseliä, niin sitten voi ostaa Camryn. Jos taas haluaa kaasuauton, niin ei osta Camrya. Ei kaasun puute tee Camrysta yhtään sen huonompaa sille, joka ei kaasua halua. Sinä puhut siitä räkänokkaisen automyyjän näkövinkkelistä, missä käydään ristiretkeä Toyotaa vastaan, ja siitä näkökulmasta voit joo todeta Superbin paremmaksi. Vaan se ei kiinnosta ketään. Ei kaasu-Superbin ostajalle ole mitään hyötyä siitä että Superbin saa myös dieselinä, eikä töpselitöntä hybridiä haluava Camryn ostaja kärsi yhtään siitä, ettei Camrya saa muilla moottoreilla.

        Sä olet nyt täysin sivussa aiheesta.
        Kun vertaillaan eri autojen polttoainekustannuksia keskenään niin se on yksi luku. Euroa per 100km. Sen pystyy laskemaan tietyllä marginaalilla käytettävissä olevasta materiaalista ja siinä on hyvin vähän henkilökohtaisille olsuhteille tai tuntemuksille sijaa. Minä olen puhunut alunperin vain ja ainoastaan siitä.
        Ja niin oli aloituskin. Kuinka paljon Corolla hybridin 100km maksaa. Se olis asia.

        Sinä käänsit asian off-topiciksi kun otit mukaan saatavuuden joka riippuu täysin siitä missä kaveri asuu ja millaista ajoa hänellä on. Sittena asia onkin jo täysin henkilökohtainen asia eikä vertailla enää autojen ominaisuuksia vaan sitä miinkä auton jaska valitsisi. Ymmärrät varmaan että nämä ovat kaksi täysin eri asiaa.
        Kuinka paljon autolla maksaa ajaa 100km
        Minkä jaska valitsisi.
        Ei pitäisi olla vaikea asia ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet nyt täysin sivussa aiheesta.
        Kun vertaillaan eri autojen polttoainekustannuksia keskenään niin se on yksi luku. Euroa per 100km. Sen pystyy laskemaan tietyllä marginaalilla käytettävissä olevasta materiaalista ja siinä on hyvin vähän henkilökohtaisille olsuhteille tai tuntemuksille sijaa. Minä olen puhunut alunperin vain ja ainoastaan siitä.
        Ja niin oli aloituskin. Kuinka paljon Corolla hybridin 100km maksaa. Se olis asia.

        Sinä käänsit asian off-topiciksi kun otit mukaan saatavuuden joka riippuu täysin siitä missä kaveri asuu ja millaista ajoa hänellä on. Sittena asia onkin jo täysin henkilökohtainen asia eikä vertailla enää autojen ominaisuuksia vaan sitä miinkä auton jaska valitsisi. Ymmärrät varmaan että nämä ovat kaksi täysin eri asiaa.
        Kuinka paljon autolla maksaa ajaa 100km
        Minkä jaska valitsisi.
        Ei pitäisi olla vaikea asia ymmärtää.

        Tässä oli vajukin väite, että Camry on jäänyt ajastaan jälkeen, koska kaasulla halvempaa. Tämä ei pidä paikkansa niiden osalta, joilla ei kaasuasemaa tarjolla. Ei ole oikeasti mahdotonta ymmärtää.

        Jaska valitsee jonkun sellaisen, mitä voi käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä oli vajukin väite, että Camry on jäänyt ajastaan jälkeen, koska kaasulla halvempaa. Tämä ei pidä paikkansa niiden osalta, joilla ei kaasuasemaa tarjolla. Ei ole oikeasti mahdotonta ymmärtää.

        Jaska valitsee jonkun sellaisen, mitä voi käyttää.

        Jaska tekee aivan oikein. Siitä ei kahta sanaa. Henkilökohtainen autovalinta kannattaa aina tehdä omista lähtökohdistaan.

        Se on kuitenkin vaan niin että kun mitataan autoja suoraan keskenään ja yleisellä tasolla niin tällaiset Jaskan henkilökohtaiset asiat täytyy suodattaa pois. Jokaisella Jaskalla, Pekalla, Kallella ja Mairella on sitten se oma puntarointi tehtävänään sen jälkeen kun tämä kaikille yhteinen "raaka-data" on tarjolla.
        Hyvin yksikertainen asia ja maalaisjärjellä helppo ymmärtää että yleisessä vertailussa kriteereinä käytetään vain kaikille yhteisiä asioita. Tässä tapauksessa auton kilometrikustannusta per 100km.
        Jos joku haluaa tehdä Kälviän olosuhteet huomioon ottavat vertailun niin se ei päde missään Kälviän ulkopuolella. Se on taas toinen juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaska tekee aivan oikein. Siitä ei kahta sanaa. Henkilökohtainen autovalinta kannattaa aina tehdä omista lähtökohdistaan.

        Se on kuitenkin vaan niin että kun mitataan autoja suoraan keskenään ja yleisellä tasolla niin tällaiset Jaskan henkilökohtaiset asiat täytyy suodattaa pois. Jokaisella Jaskalla, Pekalla, Kallella ja Mairella on sitten se oma puntarointi tehtävänään sen jälkeen kun tämä kaikille yhteinen "raaka-data" on tarjolla.
        Hyvin yksikertainen asia ja maalaisjärjellä helppo ymmärtää että yleisessä vertailussa kriteereinä käytetään vain kaikille yhteisiä asioita. Tässä tapauksessa auton kilometrikustannusta per 100km.
        Jos joku haluaa tehdä Kälviän olosuhteet huomioon ottavat vertailun niin se ei päde missään Kälviän ulkopuolella. Se on taas toinen juttu.

        No jos yleisellä tasolla kaasu on marginaalinen ilmiö esimerkiksi saatavuuden takia, niin silloin kaasutekniikka ei pelasta maailmaa, eikä keskivertokansalaisen lompakkoa. Sitä en tiedä onko kaasu vielä keskivertokansalaiselle riittävän saatavilla, ilmeisesti ei, kun kerran kaasuautoja ei myydä?
        Toinen juttu on, ettei biokaasua riitäkään kaikille ja ryssäkaasun ekologis-eettisyys taas on vähän niin ja näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos yleisellä tasolla kaasu on marginaalinen ilmiö esimerkiksi saatavuuden takia, niin silloin kaasutekniikka ei pelasta maailmaa, eikä keskivertokansalaisen lompakkoa. Sitä en tiedä onko kaasu vielä keskivertokansalaiselle riittävän saatavilla, ilmeisesti ei, kun kerran kaasuautoja ei myydä?
        Toinen juttu on, ettei biokaasua riitäkään kaikille ja ryssäkaasun ekologis-eettisyys taas on vähän niin ja näin.

        Kuka tässä on maailmanpelastamisesta mitään puhunut? Tässä on vertailtu polttoainekustannuksia eri autojen ja eri käyttövoimien välillä. KaasuOcu on selkeästi edullisempi kuin hybridi Corolla.
        Ai että onko kaasua saatavilla keskivertokansalaiselle? Katsopa tuota karttaa johon on merkitty Suomen kaasuasemat ja pidä mielessä että Suomen asukkaiden keskipiste on Riihimäella ja väestö keskittynyt isoihin asutuskeskuksiin. Juuri ne keskivertokansalaiset. Ei pitäisi olla vaikea päätellä että ne on nimenomaan ne vähemmistö osasta kansaa joka ei ole kaasuverkon piirissä.

        Lataushybridi Superbin ja hybridi Camryn numeroita ei ole kukaan esittänyt, mutta lienee selvää että ladattu sähkö on aina moninverroin halvempaa kuin bensahybridillä ajaminen.
        Lataushybridien kilometrikustannusten määrittäminen on haastava juttu koska se riippuu niin paljon päivittäin ajettujen kilometrien määrästä. Itse ajaisin päivittäiset 60km varmaan kokonaan sähköllä ja suurin osa siitä ilmaisella työnantajan sähköllä. Siitä on paha pistää paremmaksi autolla joka saa kaiken energiansa bensasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tässä on maailmanpelastamisesta mitään puhunut? Tässä on vertailtu polttoainekustannuksia eri autojen ja eri käyttövoimien välillä. KaasuOcu on selkeästi edullisempi kuin hybridi Corolla.
        Ai että onko kaasua saatavilla keskivertokansalaiselle? Katsopa tuota karttaa johon on merkitty Suomen kaasuasemat ja pidä mielessä että Suomen asukkaiden keskipiste on Riihimäella ja väestö keskittynyt isoihin asutuskeskuksiin. Juuri ne keskivertokansalaiset. Ei pitäisi olla vaikea päätellä että ne on nimenomaan ne vähemmistö osasta kansaa joka ei ole kaasuverkon piirissä.

        Lataushybridi Superbin ja hybridi Camryn numeroita ei ole kukaan esittänyt, mutta lienee selvää että ladattu sähkö on aina moninverroin halvempaa kuin bensahybridillä ajaminen.
        Lataushybridien kilometrikustannusten määrittäminen on haastava juttu koska se riippuu niin paljon päivittäin ajettujen kilometrien määrästä. Itse ajaisin päivittäiset 60km varmaan kokonaan sähköllä ja suurin osa siitä ilmaisella työnantajan sähköllä. Siitä on paha pistää paremmaksi autolla joka saa kaiken energiansa bensasta.

        Ihan itse olet tähän keksinyt nuo rajaukset, ettei saisi ottaa käytännön valintoja huomioon. Ja jankuttanut itse keksimistäsi rajauksista ikuisuuden.
        En edes tiedä mistä kartasta puhut. Mutta esimerkiksi Gasumin kaasuasemia on hyvin harvassa etelässäkään. Helsinki on ainoa kaupunki, missä asemien kattavuus siedettävä. En sitten tiedä kuinka suuri osa kaasuasemista Gasumin?
        On mullakin kaasuasema jossain 10-15km päässä eli olenko sitten logiikallasi kaasuasemien ”piirissä”? Ei vaan puhettakaan, että alkaisin tankkaamisen takia ajamaan 2 x 10km ylimääräistä, kun se asema ei ole matkan varrella arjessa.

        Lataushybridi on monelle varmasti paras vaihtoehto, eipä siinä. Sellaista muuten tekee Toyotakin, että varo puheitasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep.1.8 hybridin pienin kulutus oli 3.39 sataselle..
        Eli jos oikein hissuttelee niin voi päästäkkin pienellä..

        Siskolla on se 2.0 litran farkku corolla niin niillä normiajossa 5.2-5.5 ollut
        Ei tuo nyt hirveen paha..itellä samankokoluokan saksalainen turbokoneella..150 heppanen niin ollut 7 ja päälle kulutus.

        Sama täällä, kitkarenkailla kulutus putosi 0,3 litraa sadalla, nyt on keskikulutus 3,4 litraa sadalla. Se on todella vähän ja tankkaus jopa 1200 kilometrin välein mistä tahansa huoltoasemalta ympäri Suomea ! Todella vaivatonta, vai mitä 😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veen ääliö, Camry on kallis kokoluokassaan, mutta myös varusteltu. Corollan sarjassa taas ei ole ladattavia samaan hintaan kuin Corolla hybrid.

        ID tulee asettumaan mihin tulee, ei sitä vielä kaupassa ole, eikä se ole Camryn kokoinen, vaan Corollan.

        Totta kai kaasunjakelu kuuluu asiaan, kun se juuri liittyy siihen, että kannattaako kaasuautoa ostaa? Tuskinpa 80% kansasta asuu niin, ettei kaasuasemasta tule kiertoa. Muuten varmaan 80% myydyistä autoista jo olisi kaasuja. Miksi ei ole?

        Valitettavasti kaikilla merkeillä ei ole kaasuautoa valikoimassa. Diiselini pärjää kyllä kokonaiskuluissa vaikka tuolle Corollalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan itse olet tähän keksinyt nuo rajaukset, ettei saisi ottaa käytännön valintoja huomioon. Ja jankuttanut itse keksimistäsi rajauksista ikuisuuden.
        En edes tiedä mistä kartasta puhut. Mutta esimerkiksi Gasumin kaasuasemia on hyvin harvassa etelässäkään. Helsinki on ainoa kaupunki, missä asemien kattavuus siedettävä. En sitten tiedä kuinka suuri osa kaasuasemista Gasumin?
        On mullakin kaasuasema jossain 10-15km päässä eli olenko sitten logiikallasi kaasuasemien ”piirissä”? Ei vaan puhettakaan, että alkaisin tankkaamisen takia ajamaan 2 x 10km ylimääräistä, kun se asema ei ole matkan varrella arjessa.

        Lataushybridi on monelle varmasti paras vaihtoehto, eipä siinä. Sellaista muuten tekee Toyotakin, että varo puheitasi.

        Niin tekee tojo. Oikeen yhtä mallia. Maksaa yli 40 000 euroa . On Suomessa myyty vajaa 100 autoa parissa vuodessa. Ei oikeen voi pitää vaihtoehtona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep.1.8 hybridin pienin kulutus oli 3.39 sataselle..
        Eli jos oikein hissuttelee niin voi päästäkkin pienellä..

        Siskolla on se 2.0 litran farkku corolla niin niillä normiajossa 5.2-5.5 ollut
        Ei tuo nyt hirveen paha..itellä samankokoluokan saksalainen turbokoneella..150 heppanen niin ollut 7 ja päälle kulutus.

        Jaa että 3,3 litraa sadalla pääsis jos ajelee maltillisesti ennakoiden tulevat tilanteet. Ja polttoainetta säästävillä kitkoilla lähtee vielä 0,3 pois eli ollaan 3 litrassa. Ei paha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa ajamisesta Saksassa tapahtuu kaupungeissa. Ja ne isot moottoritietkin ovat enimmkseen tukossa jollei aja yöllä. Paljoakaan ei pääse ajamaan moottoritie-nopeuksia. kun siellä ajaa niin sana STAU tulee kyllä tutuksi.
        Tämän tietävät kaikki siellä paljon ajaneet. Vapaat Autobahnat ovat myytti.

        Ei ole myytti, senhän kyllä kaikki jo tietääkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1734-Corolla_Hybrid.html?constyear_s=2018&constyear_e=2019&power_s=120&power_e=123&page=3&powerunit=2

        Vuoden 2018-2019 Corolla1.8 pienin kulutus on 3,6 ja keskiarvo 4,6. En oikein ymmärrä miksi edes katsoisi yhden pihistäjän kulutuslukemia. Kuluttajan kannattaa suodattaa ylin ja alin 10% tuloksista pois ja katsoa mitä jää jäljelle. Jos oikeasti haluaa tietää mitä joku automalli normikäytössä vie.

        2019-2020 Toyota hybridit kuluttaa 20% vähemmän, joten 3,5 l/100km on aivan normaali lukema hyvillä renkailla.


    • Anonyymi

      Toyotahörhö liioittelee aina juttunsa ja paljastaa näin ne valheiksi ja aina kerrasta toiseen.

    • Anonyymi

      Mun opeli amperan keskikulutus on ollut 2.3 l, aika vähän mun mielestä

    • Anonyymi

      Missä sulla on talvi?

      • Anonyymi

        Ja missä iso kone, saati liian hurja 2,0l sporttipeli. Pieni vittuilu tuo aloitus, mutta hyvin on vetänyt tarinaa peräänsä.


      • Anonyymi

        Suomessa nääs ja 10.10 on ensilumen ladut valmiina eri puolella Suomea. Eikä talvi tarkoita sitä että pitää olla lunta maassa. Ne on suositelleet jo ainakin viikon et talvirenkaat alle. Kitkat sopii Corolla Hybridiin jossa on huippuluokan vetopito planeettavaihteiston ja sähkömoottoreiden ansiosta. Nelivetoa ei todellakaan tarvita Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa nääs ja 10.10 on ensilumen ladut valmiina eri puolella Suomea. Eikä talvi tarkoita sitä että pitää olla lunta maassa. Ne on suositelleet jo ainakin viikon et talvirenkaat alle. Kitkat sopii Corolla Hybridiin jossa on huippuluokan vetopito planeettavaihteiston ja sähkömoottoreiden ansiosta. Nelivetoa ei todellakaan tarvita Suomessa.

        Eli jos Toyotalla sellaista ei ole tarjolla niin sitä ei tarvita?
        Toyotalla ei ladattavaa niin sitäkään ei tarvita?
        Tehokasta Toyotaa ei ole niin sitäkään ei tarvita.
        Jos asian kääntäisi niin koko merkkiä ei tarvittaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos Toyotalla sellaista ei ole tarjolla niin sitä ei tarvita?
        Toyotalla ei ladattavaa niin sitäkään ei tarvita?
        Tehokasta Toyotaa ei ole niin sitäkään ei tarvita.
        Jos asian kääntäisi niin koko merkkiä ei tarvittaisi.

        Toyota Prius on ladattava ja on neliveto, mutta kansa ostaa Corolla Hybridiä koska sitä ei tarvii koskaan ladata ! Tämä on faktaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Prius on ladattava ja on neliveto, mutta kansa ostaa Corolla Hybridiä koska sitä ei tarvii koskaan ladata ! Tämä on faktaa.

        Ladattava Prius jää kauppaan koska se on ylihintainen ruma kajakki johon ei mahdu sisälle juuri mitään. Jopa Corolla on parempi vaihtoehto, vaikkei Octavialle TMn vertailussa pärjännytkään.
        BensaOcukin pieksi hybridin. Kun Ocusta ostaa kaasuversion niin Corolla häviä myös ainoalla vahvuusalueellan eli polttoaine-talloudellisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Prius on ladattava ja on neliveto, mutta kansa ostaa Corolla Hybridiä koska sitä ei tarvii koskaan ladata ! Tämä on faktaa.

        Siinähän se korreloituu Toyotan osaaminen.
        Joku voisi mainita huonomman nelivedon mitä koskaan tehty?
        En tiedä missä hinnoissa muualla mutta taitaa olla Suomen historian ylivoimaisesti ylihinnoitelluin pirssi. Vuoden 2018 myyntikin sitä luokkaa ettei sitä mallia varten uutta tehdasta kannata perustaa?


    • Anonyymi

      Pienimmällä pääsee, kun pitää tallissa pukeilla, kuten tojokansalla on tapana tehdä ja kerskua kestävyydellä.

      • Anonyymi

        Toyotan kestävyys ja luotettavuus ovat tutkittuja asioita, niinkuin volkkarinkin on. AutoBild ainakin on niitä jlkaissut useita vuosien varrella. Toyotalla on eniten ykkössijoja. Vw mm. oli toiseksi viimeinen tuoreimmassa tutkimuksessa. Se on toyotan omistajille mielenrauhaa lisäävä ominaisuus. Volkkarin omistajilla se aiheuttaa pään punotusta verenpainetta ja mielen järkkymistä niinkuin palstalla olemme voineet todeta. Huijaamallakaan ei vw järkytystäkään ole valmistaja pystynyt torjumaan,tuskin edes lieventämään. Myynnin hiipuminen vaan on lisännyt tuskaa ja pascan viskontaa niinkuin palstallakin voidaan todeta toyotan omistajiakin jo syyllistämällä ja nimittelemällä milloin miksikin vaikka ei se nosta volkkaria yhtään ylemmäksi vikamaailman viidakosta. Onko tekemässä opelit? Pahalta näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan kestävyys ja luotettavuus ovat tutkittuja asioita, niinkuin volkkarinkin on. AutoBild ainakin on niitä jlkaissut useita vuosien varrella. Toyotalla on eniten ykkössijoja. Vw mm. oli toiseksi viimeinen tuoreimmassa tutkimuksessa. Se on toyotan omistajille mielenrauhaa lisäävä ominaisuus. Volkkarin omistajilla se aiheuttaa pään punotusta verenpainetta ja mielen järkkymistä niinkuin palstalla olemme voineet todeta. Huijaamallakaan ei vw järkytystäkään ole valmistaja pystynyt torjumaan,tuskin edes lieventämään. Myynnin hiipuminen vaan on lisännyt tuskaa ja pascan viskontaa niinkuin palstallakin voidaan todeta toyotan omistajiakin jo syyllistämällä ja nimittelemällä milloin miksikin vaikka ei se nosta volkkaria yhtään ylemmäksi vikamaailman viidakosta. Onko tekemässä opelit? Pahalta näyttää.

        VW on kylläkin ollut vahvassa nousussa jo ties kuinka monta vuotta. VW on pitänyt maailman suurimman valmistajan kruunua jo vuodesta 2017 saakka ja takoo miljarditulosta joka.
        Nyt VW johtaa autoilun sähköistymistä kun Toyota on slaavikyykyssä nurkassa ja imee peukaloaan. Sähköautoista ei ole mitään muuta kuin puhetta. Ja sekin selittelyä että miksi näin on päässyt käymään.
        Luuserimeininkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW on kylläkin ollut vahvassa nousussa jo ties kuinka monta vuotta. VW on pitänyt maailman suurimman valmistajan kruunua jo vuodesta 2017 saakka ja takoo miljarditulosta joka.
        Nyt VW johtaa autoilun sähköistymistä kun Toyota on slaavikyykyssä nurkassa ja imee peukaloaan. Sähköautoista ei ole mitään muuta kuin puhetta. Ja sekin selittelyä että miksi näin on päässyt käymään.
        Luuserimeininkiä.

        VW:n sähköautot on edelleen vasta tulevaisuuden lupauksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW:n sähköautot on edelleen vasta tulevaisuuden lupauksia

        VW:llä on ollut sähköautoja liikenteessä jo vuosia. Nyt on julkaistu jo toinen sukupolvi.
        Missä tietämättömyyden tynnyrissä sinä elät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan kestävyys ja luotettavuus ovat tutkittuja asioita, niinkuin volkkarinkin on. AutoBild ainakin on niitä jlkaissut useita vuosien varrella. Toyotalla on eniten ykkössijoja. Vw mm. oli toiseksi viimeinen tuoreimmassa tutkimuksessa. Se on toyotan omistajille mielenrauhaa lisäävä ominaisuus. Volkkarin omistajilla se aiheuttaa pään punotusta verenpainetta ja mielen järkkymistä niinkuin palstalla olemme voineet todeta. Huijaamallakaan ei vw järkytystäkään ole valmistaja pystynyt torjumaan,tuskin edes lieventämään. Myynnin hiipuminen vaan on lisännyt tuskaa ja pascan viskontaa niinkuin palstallakin voidaan todeta toyotan omistajiakin jo syyllistämällä ja nimittelemällä milloin miksikin vaikka ei se nosta volkkaria yhtään ylemmäksi vikamaailman viidakosta. Onko tekemässä opelit? Pahalta näyttää.

        Eipä Toyota ole pärjännyt kuin Valittujen Palojen setäkyselyssä ja meikäläisessä katsastustilastossa. Kaikissa laajemmissa tilastoissa joissa tutkitaan todellisia vikamääriä jne. Toyta on parhaimmillaan keskikastia. Parhaiten on pärjännyt Toyotan mallit jotka ovat muitten tekemiä, mm. GT86.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä Toyota ole pärjännyt kuin Valittujen Palojen setäkyselyssä ja meikäläisessä katsastustilastossa. Kaikissa laajemmissa tilastoissa joissa tutkitaan todellisia vikamääriä jne. Toyta on parhaimmillaan keskikastia. Parhaiten on pärjännyt Toyotan mallit jotka ovat muitten tekemiä, mm. GT86.

        Siis ympäri maailman Toyota on kärjessä melkein aina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan kestävyys ja luotettavuus ovat tutkittuja asioita, niinkuin volkkarinkin on. AutoBild ainakin on niitä jlkaissut useita vuosien varrella. Toyotalla on eniten ykkössijoja. Vw mm. oli toiseksi viimeinen tuoreimmassa tutkimuksessa. Se on toyotan omistajille mielenrauhaa lisäävä ominaisuus. Volkkarin omistajilla se aiheuttaa pään punotusta verenpainetta ja mielen järkkymistä niinkuin palstalla olemme voineet todeta. Huijaamallakaan ei vw järkytystäkään ole valmistaja pystynyt torjumaan,tuskin edes lieventämään. Myynnin hiipuminen vaan on lisännyt tuskaa ja pascan viskontaa niinkuin palstallakin voidaan todeta toyotan omistajiakin jo syyllistämällä ja nimittelemällä milloin miksikin vaikka ei se nosta volkkaria yhtään ylemmäksi vikamaailman viidakosta. Onko tekemässä opelit? Pahalta näyttää.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/volkswagenin-paastohuijauksen-oikeuskasittely-alkoi-saksassa-kanteessa-mukana-lahes-puoli-miljoonaa-autonomistajaa/7570422#gs.8mx08a

        ilmankos suzuki hylkäsi VW yhteistyön-olis hävinnyt koko merkki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ympäri maailman Toyota on kärjessä melkein aina

        No eipä pidä paikkaansa. Useissa mm. Brittien tutkimuksissa Toyota on ollut hännillä, tiedät kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW:llä on ollut sähköautoja liikenteessä jo vuosia. Nyt on julkaistu jo toinen sukupolvi.
        Missä tietämättömyyden tynnyrissä sinä elät?

        Toyotalla on ollut sähköautoja liikenteessä jo vuosikymmeniä, vetyautoista puhumattakaan. Viime vuonna on Kiinassa julkaistu jo kuudennen sukupolven sähköautot.
        Missä tietämättömyyden tynnyrissä sinä elät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä pidä paikkaansa. Useissa mm. Brittien tutkimuksissa Toyota on ollut hännillä, tiedät kyllä.

        Näytähän sitten yksikin (1) tutkimus mistään päin maailmaa, missä Toyota ollut kestävyydessä hännillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla on ollut sähköautoja liikenteessä jo vuosikymmeniä, vetyautoista puhumattakaan. Viime vuonna on Kiinassa julkaistu jo kuudennen sukupolven sähköautot.
        Missä tietämättömyyden tynnyrissä sinä elät?

        No nyt pukkaa älämölöä terolta kun ei kasetti kestänyt totuutta.

        Tehdääs tällainen vaihtokauppa. Minä kerron VW:n sähköautojen mallinimet sukupolvittain niin sinä kerrot vastaavat tojolta

        VW 1. sukupolvi: eUP! ja eGolf
        VW 2. sukupolvi ID.3

        Nyt on sun vuoro tynnyristi. Pitäisi kai sanoa tyhjätynnyristi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt pukkaa älämölöä terolta kun ei kasetti kestänyt totuutta.

        Tehdääs tällainen vaihtokauppa. Minä kerron VW:n sähköautojen mallinimet sukupolvittain niin sinä kerrot vastaavat tojolta

        VW 1. sukupolvi: eUP! ja eGolf
        VW 2. sukupolvi ID.3

        Nyt on sun vuoro tynnyristi. Pitäisi kai sanoa tyhjätynnyristi.

        Rav ev
        I-road
        C-hr ev


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rav ev
        I-road
        C-hr ev

        https://www.toyota.fi/toyota/ymparisto-teknologia/konseptiautot/i-road.json

        Nämä on pelkkiä mainosjuttuja pölvästi. Samoin kuin sähköinen C-HR. Pelkkiä markkinointisumutuksia joita ei näy missään rekisteröintitilastoissa.

        RAV eV on tavallaan hyväksyttä vastaus ja kunnioitettava yritys Toyotalta. Meni vaan vituiksi sekin.

        VW:n sähköautot ovat sen sijaan todellisuutta jonka voi käydä katsomassa vaikka Trafin tilastoista.

        Ootsä kyllä niin dille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.toyota.fi/toyota/ymparisto-teknologia/konseptiautot/i-road.json

        Nämä on pelkkiä mainosjuttuja pölvästi. Samoin kuin sähköinen C-HR. Pelkkiä markkinointisumutuksia joita ei näy missään rekisteröintitilastoissa.

        RAV eV on tavallaan hyväksyttä vastaus ja kunnioitettava yritys Toyotalta. Meni vaan vituiksi sekin.

        VW:n sähköautot ovat sen sijaan todellisuutta jonka voi käydä katsomassa vaikka Trafin tilastoista.

        Ootsä kyllä niin dille.

        Monta id3 on liikenteessä suomessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monta id3 on liikenteessä suomessa

        Ei yhtään ID.3:a ole vielä liikenteessä. Ekan sukupolven sähkövolsuja kyllä on Suomessakin kilvissä. Ei paljon mutta on kuitenkin.
        ID.3 on virallisesti esitelty ja tuotannossa jo nyt. Toimitukset alkavat muutaman kuukauden sisällä.

        Noita Tojon pelleskoottereita ei tule koskaan olemaan missään liikennekäytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhtään ID.3:a ole vielä liikenteessä. Ekan sukupolven sähkövolsuja kyllä on Suomessakin kilvissä. Ei paljon mutta on kuitenkin.
        ID.3 on virallisesti esitelty ja tuotannossa jo nyt. Toimitukset alkavat muutaman kuukauden sisällä.

        Noita Tojon pelleskoottereita ei tule koskaan olemaan missään liikennekäytössä.

        No mulleppa ihan sama mitä kyseinen konserni tekee.
        2 kertaa olen niiden tuotteisiin erehtynyt,se riitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mulleppa ihan sama mitä kyseinen konserni tekee.
        2 kertaa olen niiden tuotteisiin erehtynyt,se riitti.

        Jos se on ihan sama niin miksi kommentoit asiaa?
        Jos joku asia ei kiinnosta niin siitä asiasta ei myöskään vaivaudu postaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se on ihan sama niin miksi kommentoit asiaa?
        Jos joku asia ei kiinnosta niin siitä asiasta ei myöskään vaivaudu postaamaan.

        Siksi kun sananvapaus.
        Saan kyllä ilmaista kantani.
        En tarvi sinun lupaa siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi kun sananvapaus.
        Saan kyllä ilmaista kantani.
        En tarvi sinun lupaa siihen.

        Tottakai saat. Harva vaan kommentoi asiaa joka ei kiinnosta. Jos ihminen alkaisi kommentoimaan asioita jotka eivät kiinnosta niin ei ehtisi muuta tekemäänkään.

        Menenkin tästä kertomaan hevosenhoito-ketjuun että mua ei ole hevosenhoito koskaan kiinnostanut. Sen jälkeen onkin kiire kommentoimaan virkkausketjuuun sekään minua kiinnosta. Mikähän oliai seuraava ketju jonne menisin kertomaan ettei kiinnosta? Vaikea päättää. Niitä on niin monia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt pukkaa älämölöä terolta kun ei kasetti kestänyt totuutta.

        Tehdääs tällainen vaihtokauppa. Minä kerron VW:n sähköautojen mallinimet sukupolvittain niin sinä kerrot vastaavat tojolta

        VW 1. sukupolvi: eUP! ja eGolf
        VW 2. sukupolvi ID.3

        Nyt on sun vuoro tynnyristi. Pitäisi kai sanoa tyhjätynnyristi.

        Kyllä nämä VW sähkökulkineet on sitä yhtä ja samaa sukupolvea kuin dieselitkin : sutta ja sekundaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai saat. Harva vaan kommentoi asiaa joka ei kiinnosta. Jos ihminen alkaisi kommentoimaan asioita jotka eivät kiinnosta niin ei ehtisi muuta tekemäänkään.

        Menenkin tästä kertomaan hevosenhoito-ketjuun että mua ei ole hevosenhoito koskaan kiinnostanut. Sen jälkeen onkin kiire kommentoimaan virkkausketjuuun sekään minua kiinnosta. Mikähän oliai seuraava ketju jonne menisin kertomaan ettei kiinnosta? Vaikea päättää. Niitä on niin monia.

        Ymmärsitkö että vw konsernin tekemiset ei minua kiinnosta ja aloituksessa oli puhetta corollan kulutuksesta.
        Ja mainitsin että tojo tehnyt sähköautoja.
        Nämä asiat minua kiinnostaa.
        Tarkkana siihen lukemiseen ja ymmärtämiseen.

        Toki saatoin esittää asian vaikeastiymmärrettävänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsitkö että vw konsernin tekemiset ei minua kiinnosta ja aloituksessa oli puhetta corollan kulutuksesta.
        Ja mainitsin että tojo tehnyt sähköautoja.
        Nämä asiat minua kiinnostaa.
        Tarkkana siihen lukemiseen ja ymmärtämiseen.

        Toki saatoin esittää asian vaikeastiymmärrettävänä.

        "Ja mainitsin että tojo tehnyt sähköautoja."

        Tojon nimissä myydyt Teslan sähkö-RAVit olivat yhtä paljon Tojon osaamisen tulosta kuin ProAce, Supra, GT86, Aygo.
        Tojo tykkää maksaa rahaa siitä että saa luvan laittaa nimensä muiden kehitämiin autoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nämä VW sähkökulkineet on sitä yhtä ja samaa sukupolvea kuin dieselitkin : sutta ja sekundaa.

        Pitää paikkansa !


    • Anonyymi

      perus suomalaisen valinta

    • Anonyymi

      Edes yhden tankillisen keskikulutuksena tuollaiset 3,5 litraa ovat pelkkää höpöhöpöä.

      • Anonyymi

        Voi olla mutta nyt on ajettu noin 5000 km tuolla 3,5 l/100km keskikulutuksella, etupäässä lyhyttä taajama ajelua ja muutama pitkä veto. Kyllä se liikkuu yllättävän vähällä.


    • Anonyymi

      Tietää taas minkä merkin omistajat ovat tien tukkoina. Ei se kulutus vaan sujuva eteneminen.

    • Anonyymi

      "Miksi asiakasta kiinnostaisi auton useat moottorivaihtoehdot? Siis jos asiakkaalle kelpaa hybridi ilman töpseliä, niin sitten voi ostaa Camryn."
      Päivän paras ehdottomasti. Jos Tojolla ei ole muuta tarjolla ja se kelpaa niin kaikki on jees. Siinä mennään tukevasti leuka rinnassa.
      Jos muut valmistajat tarjoavat parempaa niin se on turhuutta ja noituutta. Tämä kaveri on varmaan todellinen menestyjä.

      • Anonyymi

        Ääliö, jos sille tietylle asiakkaalle hybridi on paras vaihtoehto, niin häntä ei vittujakaan kiinnosta kuinka monella eri moottorilla Superbin saa? Eikä sitä Superbia kukaan kuitenkaan voi ostaa kuin yhdellä moottorilla.


      • Anonyymi

        Eikait sitä superppia saa kuin yhdellä ladattavalla hybridimallilla...vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikait sitä superppia saa kuin yhdellä ladattavalla hybridimallilla...vai?

        Kolme eri käyttövoimaa valittavana. Lataushybriidi, bensa ja diesel.
        Camryssa vain bensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ääliö, jos sille tietylle asiakkaalle hybridi on paras vaihtoehto, niin häntä ei vittujakaan kiinnosta kuinka monella eri moottorilla Superbin saa? Eikä sitä Superbia kukaan kuitenkaan voi ostaa kuin yhdellä moottorilla.

        Aika vahvasti lähestyt asiaa yhden yksilön näkökulmasta. Ja vielä niin että suljetaan silmät ja korvat muilta kuin ennalta valitulta yhdeltä vaihtoehdolta.
        Takaa että maailmanpiiri ja mieli pysyy aika pienellä alueella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vahvasti lähestyt asiaa yhden yksilön näkökulmasta. Ja vielä niin että suljetaan silmät ja korvat muilta kuin ennalta valitulta yhdeltä vaihtoehdolta.
        Takaa että maailmanpiiri ja mieli pysyy aika pienellä alueella.

        Ei vitun tyhmä kusipää, lähestyn asiaa koko markkinan näkökulmasta eli sisältäen kaikki, erilaiset yksilöt. Joillekin se ”itselataava” hybridi voi olla paras ja tälle jollekin ei ole mitään väliä Skodan moottorivaihtoehdoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vitun tyhmä kusipää, lähestyn asiaa koko markkinan näkökulmasta eli sisältäen kaikki, erilaiset yksilöt. Joillekin se ”itselataava” hybridi voi olla paras ja tälle jollekin ei ole mitään väliä Skodan moottorivaihtoehdoilla.

        Sun juttusi vain paranee päivä päivältä. Nyt onnistuit kirjoittamaan kaksi virkkettä jotka ovat täysin toistensa vastakohtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vitun tyhmä kusipää, lähestyn asiaa koko markkinan näkökulmasta eli sisältäen kaikki, erilaiset yksilöt. Joillekin se ”itselataava” hybridi voi olla paras ja tälle jollekin ei ole mitään väliä Skodan moottorivaihtoehdoilla.

        Pystytkö keskustelemaan alentumatta herjaamaan alatyylisesti muita keskustelijoita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun juttusi vain paranee päivä päivältä. Nyt onnistuit kirjoittamaan kaksi virkkettä jotka ovat täysin toistensa vastakohtia.

        Näkökulmat kannattaa sovittaa siihen tosiasiaan että Toyota on paras. Faktaa. Tämän kun ymmärtää niin on helppo kommentoida ja valita oikeat lähestymiskulmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkökulmat kannattaa sovittaa siihen tosiasiaan että Toyota on paras. Faktaa. Tämän kun ymmärtää niin on helppo kommentoida ja valita oikeat lähestymiskulmat.

        Tyhjää jauhavat huru-ukot ovat taas liikkeellä.
        Mitäpä jos otettaisiin vähän mitattua faktaa tähän asiaan. Mitä mieltä olet siitä että Corolla oli TM:n vertailun meluisin auto? Miksi paras Corolla ei ollut hiljaisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjää jauhavat huru-ukot ovat taas liikkeellä.
        Mitäpä jos otettaisiin vähän mitattua faktaa tähän asiaan. Mitä mieltä olet siitä että Corolla oli TM:n vertailun meluisin auto? Miksi paras Corolla ei ollut hiljaisin?

        Miksi se oli jokseenkin ainoa kohta, josta tuli moitteet? Oletkos ajatellut sitä?...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se oli jokseenkin ainoa kohta, josta tuli moitteet? Oletkos ajatellut sitä?...

        Octavialle ei tullut moitteita lainkaan ja se voitti vertailun. Se on se parhaan auton merkki. Corollaa ei voi sanoa parhaaksi koska moitteita tuli melusta ja se hävisi.
        Voi olla vain yksi voittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Octavialle ei tullut moitteita lainkaan ja se voitti vertailun. Se on se parhaan auton merkki. Corollaa ei voi sanoa parhaaksi koska moitteita tuli melusta ja se hävisi.
        Voi olla vain yksi voittaja.

        Skodat saastuttaa luontoa, varsinkin Octavia on paha, oikein paha saastuttaja. Halpaan autoon ei ole varaa tehdä kunnon puhdistuslaitteita. Huijaamalla ei Skodakaan pitkälle potki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodat saastuttaa luontoa, varsinkin Octavia on paha, oikein paha saastuttaja. Halpaan autoon ei ole varaa tehdä kunnon puhdistuslaitteita. Huijaamalla ei Skodakaan pitkälle potki.

        ToyotaPrius Flexifuel Hybrid PHEV on mielestäni parempi kuin Corolla. Uitan sen maahan parin mutkan kautta.

        https://www.apu.fi/artikkelit/toyotalta-uusi-korkeaseosetanoliauto-ffv-prius


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Voi vittu teitä pihtareita. Ei siinä mitään mutta pitääkö se tehdä liikenteessä, missä on miljoona muutakin kulkijaa.

      • Anonyymi

        Hybridi lähtee valoista kuin kuppa Töölööstä.


    • Anonyymi

      Uudessa Auto bild lehdessä on testattu uusi toyota corolla hatcback 2 litran hydriiti testin keskikulutus oli 6.1 litraa

      • Anonyymi

        Niimpä ja Focus 6.4 ja hintaero lähes 10000€ Toyotan tappioksi..kauampa kestää tuolla kulutuserolla tuo hintaero ajella.jokohan viimein ostajat alkaisi tajuta että nuo toyotan hypridit on lähes humpuukia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä ja Focus 6.4 ja hintaero lähes 10000€ Toyotan tappioksi..kauampa kestää tuolla kulutuserolla tuo hintaero ajella.jokohan viimein ostajat alkaisi tajuta että nuo toyotan hypridit on lähes humpuukia.

        Puhtaammat sähköautot tuppaa maksaa enempi kuin paljon saastuttavat perinteiset moottorikulkineet, siksi esim. Toyota Hybrid 1.8 maksaa 28 kEur hyvillä varusteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhtaammat sähköautot tuppaa maksaa enempi kuin paljon saastuttavat perinteiset moottorikulkineet, siksi esim. Toyota Hybrid 1.8 maksaa 28 kEur hyvillä varusteilla.

        KaasuOctavia saastuttaa vähemmän kuin bensaCorolla. Ja maksaa vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KaasuOctavia saastuttaa vähemmän kuin bensaCorolla. Ja maksaa vähemmän.

        Kaasu Octavia saastuttaa kaksi kertaa enemmän kuin Hybridi Corolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasu Octavia saastuttaa kaksi kertaa enemmän kuin Hybridi Corolla.

        Ja höpön höpö ei kaasu Octavia saastuta enempää kuin hybridi kaasu on paljon puhtaampaa kuin bensa..siis Octavia kaasu on puhtaampi ja halvempi kuin humpuuki hybridi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasu Octavia saastuttaa kaksi kertaa enemmän kuin Hybridi Corolla.

        Tojohönö joutuu valehtemaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä, juuri näin, pitää olla lämmin ja kuluttaa talvellakin 3,5 litraa sadalla kuten uusi Toyota Corolla Hybrid 2020. Uudessa Corollassa on uusin ja parannettu versio hybrid koneistusta. Vielä yli 100 km/h vauhdissa sähkömoottorit avittavat menoa kun vähänkin höllää kaasujalkaa.

      • Anonyymi

        Talvella 3,5 kun se ei riitä kesälläkään? Itselleen valehtelu on jo vakavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvella 3,5 kun se ei riitä kesälläkään? Itselleen valehtelu on jo vakavaa.

        Lukihäiriö täytyy olla, oikea kulutus on 5.3 l.
        Ollaan töissä ajeltu tuollaisella ja matka-ajossa ei pääse tuohonkaan.


      • Anonyymi

        Todella vanhanaikaista verrata bensankulutuksia. Kaasuauto ja ladattavat autot ovat sekä edullisempia että ympärisyöystävällisempiä.
        Tojolla eiole sähköautoja eikä kaasuautoja. Jälkeenjäänyttä bensateknologiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukihäiriö täytyy olla, oikea kulutus on 5.3 l.
        Ollaan töissä ajeltu tuollaisella ja matka-ajossa ei pääse tuohonkaan.

        Minullakin on vienyt enemmän, keskimäärin 3,7 litraa/100 km vaikka en ole pätkään pihistellyt, toisaalta en myöskään revitellyt missään moottoriteillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on vienyt enemmän, keskimäärin 3,7 litraa/100 km vaikka en ole pätkään pihistellyt, toisaalta en myöskään revitellyt missään moottoriteillä.

        Edelleen kovin kallista ja saastuttavaa menoa kun vertaa kaasulla kulkeviin, ladattaviin tai täyssähköautoihin. Tojo on 90-luvun vanki bensanpolttimillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on vienyt enemmän, keskimäärin 3,7 litraa/100 km vaikka en ole pätkään pihistellyt, toisaalta en myöskään revitellyt missään moottoriteillä.

        Autobild vertailussa Corolla 2.0 Hybrid Hatchback:
        testikulutus 6,1
        sportkulutus 9,1
        säästökulutus 4,4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen kovin kallista ja saastuttavaa menoa kun vertaa kaasulla kulkeviin, ladattaviin tai täyssähköautoihin. Tojo on 90-luvun vanki bensanpolttimillaan.

        Mulla ladattava vie n.7 litraa kun akusta loppuu virta.menee sellaiset 40km sähköllä,että eise pitkiä matkoja ajavalle ole se ladattava edullinen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ladattava vie n.7 litraa kun akusta loppuu virta.menee sellaiset 40km sähköllä,että eise pitkiä matkoja ajavalle ole se ladattava edullinen..

        Jos käy Lapissa, niin Corollalle pääsee 1200 km tankkaamatta. Kaasu VW kulkinetta saat tankata 4-5 kertaa ! Kuka jaksaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos käy Lapissa, niin Corollalle pääsee 1200 km tankkaamatta. Kaasu VW kulkinetta saat tankata 4-5 kertaa ! Kuka jaksaa ?

        Nyt tuli taas juttua täysin omasta päästä. Kaasulla pääsee noin 500km tankkaamatta ja bensalla vähintään saman verran lisää jos ei huvita pysähtyä. Kaasuauto on verraton peli pitkällä matkalla ja rahaa säästyy tojon hybridivirityksiin verrattuna pitkä penni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autobild vertailussa Corolla 2.0 Hybrid Hatchback:
        testikulutus 6,1
        sportkulutus 9,1
        säästökulutus 4,4

        Paljonko tuollaisella voi säästää bensakuluissa ja millähän konsteilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos käy Lapissa, niin Corollalle pääsee 1200 km tankkaamatta. Kaasu VW kulkinetta saat tankata 4-5 kertaa ! Kuka jaksaa ?

        Et kyllä pääse lähellekään 1200 km 43 litran tankilla Lapin matkalla, jos on tavaraa ja ihmisiäkin kyydissä. Kuka muu jaksaa ajaa max 70 nopeudella tuota matkaa :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kyllä pääse lähellekään 1200 km 43 litran tankilla Lapin matkalla, jos on tavaraa ja ihmisiäkin kyydissä. Kuka muu jaksaa ajaa max 70 nopeudella tuota matkaa :D

        Juu ei … varsinkin jos vetää peräkärryä täynnä tavaraa ja kurvaillee pikkuteitä pitkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tuli taas juttua täysin omasta päästä. Kaasulla pääsee noin 500km tankkaamatta ja bensalla vähintään saman verran lisää jos ei huvita pysähtyä. Kaasuauto on verraton peli pitkällä matkalla ja rahaa säästyy tojon hybridivirityksiin verrattuna pitkä penni.

        Taitaa kaasuautolla ajelu Lapissa jäädä haaveeksi kun tankkausasemat loppuu Oulun korkeudelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei … varsinkin jos vetää peräkärryä täynnä tavaraa ja kurvaillee pikkuteitä pitkin.

        Naurettava kommentti hihii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa kaasuautolla ajelu Lapissa jäädä haaveeksi kun tankkausasemat loppuu Oulun korkeudelle.

        Niin. Kaasuasemat ovat siellä missä ihmsetkin ovat eli Oulusta eteläänpäin. Jos kaasuautolla joutuu joskus Oulusta pohjoiseen niin silloin ajetaan bensalla. Kaasuautossa kun on myös bensatankki ja kaasuautolla voi ajaa myös bensalla jos on pakko.
        Oulusta pohjoiseen on aika hiljaista. Siellä asuu jotain porukkaa mutta Suomen väestön keskipiste on Riihimäellä. Tämän mukaan mennään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Kaasuasemat ovat siellä missä ihmsetkin ovat eli Oulusta eteläänpäin. Jos kaasuautolla joutuu joskus Oulusta pohjoiseen niin silloin ajetaan bensalla. Kaasuautossa kun on myös bensatankki ja kaasuautolla voi ajaa myös bensalla jos on pakko.
        Oulusta pohjoiseen on aika hiljaista. Siellä asuu jotain porukkaa mutta Suomen väestön keskipiste on Riihimäellä. Tämän mukaan mennään.

        Vai asuu täällä jotain porukkaa.
        Kannattas sullaki vähä ajatella mitä louskuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai asuu täällä jotain porukkaa.
        Kannattas sullaki vähä ajatella mitä louskuttaa.

        Ihan kivaa porukkaa, ei siinä mitään. Sen verran vähän kuitenkin että sinne ei metroa rakenneta. Samoin kaasusemat keskittyvät sinne missä on paljon asukkaita ja joilla ei ole oikeastaan mitään asiaa pohjoiseen. Siksi on hölmöä toitottaa sitä että Lapissa ei ole kaasuasemia. Ei ole mutta valtaväestölle sillä ei ole mitään merkitystä. Kuten ei myöskään sillä ettei Lapissa ole metroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kivaa porukkaa, ei siinä mitään. Sen verran vähän kuitenkin että sinne ei metroa rakenneta. Samoin kaasusemat keskittyvät sinne missä on paljon asukkaita ja joilla ei ole oikeastaan mitään asiaa pohjoiseen. Siksi on hölmöä toitottaa sitä että Lapissa ei ole kaasuasemia. Ei ole mutta valtaväestölle sillä ei ole mitään merkitystä. Kuten ei myöskään sillä ettei Lapissa ole metroa.

        Onkohan Lapissa edes bensa-asemia, kun ei siellä ole metroakaan. Keski-Suomessa olen joskus käynyt bensa-autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kivaa porukkaa, ei siinä mitään. Sen verran vähän kuitenkin että sinne ei metroa rakenneta. Samoin kaasusemat keskittyvät sinne missä on paljon asukkaita ja joilla ei ole oikeastaan mitään asiaa pohjoiseen. Siksi on hölmöä toitottaa sitä että Lapissa ei ole kaasuasemia. Ei ole mutta valtaväestölle sillä ei ole mitään merkitystä. Kuten ei myöskään sillä ettei Lapissa ole metroa.

        Oletko ehki käynyt täällä pohjoisessa?
        Onhanse totta että eihän täällä asukkaita ole niinkuin etelässä,mutta kummasti on ympäri vuoden porukkaa.
        Etelästä ja ulkomailta tulevia turisteja on aika paljon.


    • Anonyymi

      Corolla Hybrid kuluttaa todellakin naurettavan vähän. Jos todellakin noin vähällä liikkuu niin kaikki ladattavat voi unohtaa samantien.

      • Anonyymi

        Jos ja jos. Jos tädillä olisi munat niin se olisi setä.
        Jos tojon hybrideissä olisi mitään ideaa niin muutkin tekisivät niitä. Kun ei ole niin muut tekevät fiksumpia ratkaisuja. Kaasuautot ovat halvempia ostaa ja kulkevat vähemmällä rahalla. Sähköautot kulkevat vielä halvemmalla ja ne voi ladata kotona.
        Tojo on niin pihalla kuvioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ja jos. Jos tädillä olisi munat niin se olisi setä.
        Jos tojon hybrideissä olisi mitään ideaa niin muutkin tekisivät niitä. Kun ei ole niin muut tekevät fiksumpia ratkaisuja. Kaasuautot ovat halvempia ostaa ja kulkevat vähemmällä rahalla. Sähköautot kulkevat vielä halvemmalla ja ne voi ladata kotona.
        Tojo on niin pihalla kuvioista.

        Venäläiset käyttää venäläistä kaasua, ei suomalaiset.


    • Anonyymi

      Mitä tää puhe on kaasuautoista täällä.. ei toyotalta sellasta ole saatavilla joten miksi jauhaa niistä.. autot ja vagromut eri keskusteluihin.. haloo.

      • Anonyymi

        Ei ole saatavilla. sepä se kun Toyota tekee vain saastuttavia bensa-autoja. Tähän on puuttunut jo pääministerikin ja vaatii vanhoja tojoja muutettavaksi kaasuautoiksi.
        Vielä parempi olisi tietenkin jos Tojolla olisi tarjolla sähköautoja niinkuin VW:llä. Ei näy niitäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole saatavilla. sepä se kun Toyota tekee vain saastuttavia bensa-autoja. Tähän on puuttunut jo pääministerikin ja vaatii vanhoja tojoja muutettavaksi kaasuautoiksi.
        Vielä parempi olisi tietenkin jos Tojolla olisi tarjolla sähköautoja niinkuin VW:llä. Ei näy niitäkään.

        Saastuttavia bensa-autoja?.. onko olemassa autoja jotka ei saastuta? VW valmistaa sähköromun jolla pääsee tuurilla 1000km kunnes se jo hajoaa, sitten se on ongelmajätettä, tämä on melko saastuttavaa. Luojan kiitos ihmiset jättää ne tilaamatta niin ei tarvi turhanpäiden niitä valmistaa.


    • Anonyymi

      Joku kysyi paljonko hybridi kuluttaa ? No se kuluttaa tuon pääotsikon verran eli runsaat 3 litraa sadalla.

      • Anonyymi

        Onhan se käytännön 5 litraakin vain runsaat 3 kolme litraa noin Tojoaivoilla ajatellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se käytännön 5 litraakin vain runsaat 3 kolme litraa noin Tojoaivoilla ajatellen.

        Kuka enää jaksaa vanhanaikaisella, paljon kuluttavalla ja alitehoisella hybridillä itseään kiusata? Liikennevaloistakin pitää lähteä kuin purkka tukasta, vaaaarovasti, ettei alitehoinen vaparimopo käynnisty ulisemaan!

        Nimim. 180 kW ja tankillisella bensaa pääsee noin 3000 km.


    • Anonyymi

      Uusi Corolla Limousine on iso auto, mutta pieni kulutus. Tässä suhteessa markkinoiden paras. Itselataava hybridi on jo neljättä sukupolvea ja entistä viisaampi. Suurin osa ajosta tapahtuu sähkömoottoreilla tai sähkömoottoreiden avustamana.

      Polttomoottoria tarvitaan lähinnä kabiinin lämittämiseen ja akkujen lataamiseen sekä isoilla tehoilla ajettaessa. Aina kun polttomoottorikäy niin ladataan myös akkua (120 km/t saakka). Generaattorin hyvän hyötysuhteen ansiosta se ei juurikaan rasita polttomoottoria ja sen taloudellisuutta. Eli aina kun kone käy kannattaa samalla ladata akkua.

      • Anonyymi

        On typeryyden juhlaa tehdä sähköä bensasta jonka hinnasta 75% on veroa. Sähköä saa paljon halvemmalla verkosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On typeryyden juhlaa tehdä sähköä bensasta jonka hinnasta 75% on veroa. Sähköä saa paljon halvemmalla verkosta.

        Puolen tunnin lataus saattaa maksaa 40 € josta veroa 200 %. Kotisähkössä on veroja ja siirtomaksuja vain 90% !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolen tunnin lataus saattaa maksaa 40 € josta veroa 200 %. Kotisähkössä on veroja ja siirtomaksuja vain 90% !!

        Että se niistä veroista ! Buahhaahhahhhaaaaah !


      • Anonyymi

        Jos kuluttaa vain kolme ja puoli litraa sadalla niin se on todella vähän. Ladattavat kun vie enemmän ja mitä työ etsiä latauspaikkoja ja pelata kaapeleiden ja onnettomien latauslaitteiden kanssa. Täysautomaattinen lataus on mukavampi ja käytännöllisempi.


    • Anonyymi

      Ford Focus: Kahdeksanvaihteinen automaattivaihteisto vaihtaa hyvin huomaamattomasti ja reagoi kohtuullisen hyvin kaasupolkimen liikkeisiin. Joissain nopeuksissa vaihteisto pitää kierroksia kuitenkin liian alhaalla. Esimerkiksi 100 km/t nopeudessa kone pyörii 1600 kierroksen minuuttinopeudella ja jyristää.

      Jyristää .... täysin tuntematonta Toyota Hybrid 2020 maailmassa vaikka koneen kierrokset satasen vauhdissa 1200 niin ei jyristä pätkääkään. Toiset osaa.

      • Anonyymi

        Kysympähän vaan että miten semmoinen väännötön bensakone jaksaa satasta 1200 krm vetää ei ja ei alkuunkaan ja piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysympähän vaan että miten semmoinen väännötön bensakone jaksaa satasta 1200 krm vetää ei ja ei alkuunkaan ja piste.

        Koska siellä on muutama vajaa sadan kilowatin sähkömoottoria avittamassa bensakonetta. Ja sähkömoottori vääntää täydellä momentilla jo 0-kierroksilla jos niin halutaan .


    • Anonyymi

      ADAC Autotest kulutukset 10/2019 Corolla 2.0 Hybrid TS
      kaupunki/maantie/moottoritie
      4,2/4,5/7,2 l/100km

      • Anonyymi

        ADAC Autotest kulutukset 10/2019 Corolla 1,8 Hybrid TS kaupunki/maantie/moottoritie
        3,5/4,0/4,8 l/100km on-paljon-pelissa/


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Vertailun vuoksi C-HR 1.8 Hybrid
        4,1/5,0/7,4 l/100km


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tojotero on valehtelun kuningas.

      • Anonyymi

        Vain 3,5 .... se on tosiaan melko vähän. Toyota osaa rakentaa pienikulutuksisia ja vähäpäästölsiä kulkeneuvoja eli kulkinetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain 3,5 .... se on tosiaan melko vähän. Toyota osaa rakentaa pienikulutuksisia ja vähäpäästölsiä kulkeneuvoja eli kulkinetta.

        Polttoaineiden päästökauppa ei kelpaa ministerille.


    • Anonyymi

      Joku on jo ajellut pitemmänkin aikaa pienemmillä kulutuksella luokkaa 3,3 l/100km niin että kyllä uusi Corolla Hybrid liikku kevyesti alle neljän litran kulutuksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      585
      1023
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      940
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      806
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      721
    Aihe