purin vanhan uunin pois tieltä ja säilytin putsatut tiilet tallessa aloin muuraaman poskikanavilla varustettua uunia itse ja käytin vanhat luukut työssä ja vanhat tillet, sen mitä jouduin ostamaan eli saviuunilaastit,tulenkestävän lakivalumassan sekä tulikivien muuraamiseen tarkoitetun aineen, villat yms pientä. hinta jäi reilusti alle 400e. tein tiilerin ohjeiden mukaan uunin.
tarkoitus olisi vetää laasti vielä päälle sekä se lasikuituverkko ja sen jälkeen pintaveto.
uuni vetää hyvin kun koepoltin sitä.
kysymyksiä?
tein itse varaavan takan ja säästin
5
192
Vastaukset
- Anonyymi
Hieno juttu jos osaa. Nykyään ihmiset on kädettömiä eli voivat pelkästään ihmetellä.
Saitko ok talossa. Mites piippu?
- Anonyymi
Mieki purin vanhan DX-Corollan, ostin vähän lisäpeltiä ja pari lisäakkua. Pikkuisen hitsailin ja lisäakuilla sain autosta hybridin. Eipä tarvinnut ostaa uutta autoa, kun päivitin vanhaa...
- Anonyymi
Missä päästö jankkaaja on? Se taitaa olla tuo sama joka höpöttää autosta. Onneksi et ostanu tulikiveä kun oisit joutunut sen maalaamaan.
- Anonyymi
Eikös se maalattava takka ollut Nordpeis, eikä Tulikivi? Nordpeisin takat ovat kalliita betonirenkaita, jotka joudut vieläpä itse pensselillä maalaamaan. Moniko meistä muuten ostaa esim. auton ilman maalia ja vetää pensselillä itse maalin pintaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie806992Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1346523Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3816313Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3644122Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1532502Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62419Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant592183Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1431509- 141502
- 1981240