Oppiikohan nuo etelän hedelmät yhtään nuista kolareista. Kyllä paremalakin kelillä ahistaa ku joku roikkuu puskurissa kiinni.
Etelänhetelmien ketjukolarit
14
1560
Vastaukset
- tyyliä
ajetaan kuin aina olisi kuiva keli tasainen tie eikä muista väliä kunhan itse pääsee!
luotetaan liikaa ns. turvalaitteisiin eikä osata enää ajatella itse
hahhah, kyllä huvittaa kun erikseen pitää aikuisia opastaa kelin mukaisesta ajosta!
missä lie terve maalaisjärki..
suurin syy on ratin ja penkin välissä
mutta onhan se varmaa hienoa kun on ketjukolareita kuin euroopan moottoriteillä ja sitten vielä kriisiapua
hävettää tämä suomalaisten yleinen tyhmistyminen asiassa kuin asiassa: ensin kaikki kielletään vaarallisena ja sitten tehdään normaaleista asioista extremeä - kundi
Tuu poronpurija vähäksi aikaa sompailee stadin kaduille. Kohta taitais maistuu apu täkäläisiltä, jos joku nyt kehtais sun kohdalles edes pysähtyä. Haju vois meinaan tarttua.
- Poromies
Kundi, edustat hyvin stadilaisia. Älykkyysosamäärä tuskin on kengännumeroa suurempi.
Onneksi en asu siellä etelässä, kun eihän sielä osata edes ajaa jos vähänki tiputtaa lunta. - sepi
Poromies kirjoitti:
Kundi, edustat hyvin stadilaisia. Älykkyysosamäärä tuskin on kengännumeroa suurempi.
Onneksi en asu siellä etelässä, kun eihän sielä osata edes ajaa jos vähänki tiputtaa lunta.Voi kun te maaseudun asukkaat olette säälittäviä, ainakin te muutamat tänne kirjoittaneet. Leuhkitte omalla osaamisellanne kuin lapsi, joka on oppinut olemaan kusematta housuunsa.
Alemmuuskompleksin käänteisilmiö?
Perustakaa oma palsta: joidenkin täysjunttien omakehutauti. - nauraa
sepi kirjoitti:
Voi kun te maaseudun asukkaat olette säälittäviä, ainakin te muutamat tänne kirjoittaneet. Leuhkitte omalla osaamisellanne kuin lapsi, joka on oppinut olemaan kusematta housuunsa.
Alemmuuskompleksin käänteisilmiö?
Perustakaa oma palsta: joidenkin täysjunttien omakehutauti.Makeat naurut junttien kustannuksella.
- Poromies
nauraa kirjoitti:
Makeat naurut junttien kustannuksella.
Voi voi teitä kaupunkilaisia, korjaan kylän asukkeja. Helsinki on vain kärpäsen paska kartalla kun verrata oikeisiin kaupunkeihin!
- ei janari
Poromies kirjoitti:
Voi voi teitä kaupunkilaisia, korjaan kylän asukkeja. Helsinki on vain kärpäsen paska kartalla kun verrata oikeisiin kaupunkeihin!
Sä oot säälittävä , snaijaisit edes lopettaa, dorka.
- Trööt
Lisäks se että Kehä kolomosen liikenne ei pelaa.
Onpa tulluna suuressa maailmassa ajeltua, mutta homma on toimina, vaikka ihan tämmöne mualaistallukka. Parriisissaki ajellu. Ja se on liikenne.- OK.
Et tiedä kehä-III liikenteen sujuvuudesta mitään. Aina kun teikäläinen (set)tulee kolmoselle, niin se ei toimikkaan. Joten pysy poissa sotkemasta.
- Trööt
OK. kirjoitti:
Et tiedä kehä-III liikenteen sujuvuudesta mitään. Aina kun teikäläinen (set)tulee kolmoselle, niin se ei toimikkaan. Joten pysy poissa sotkemasta.
Hehehehhehehhehe Se koira älähtää kehen kalikka kalahtaa. Sössötisössötisöö
- etelän hedelmä
oliko se nyt ilman vai ei D-kirjainta. Kirjoittaja taitaa itse olla pohjoisen "maahanmuuttaja" etelästä. Kun kirjoitus tyyli suosii eri tyylilajia sekaisin.
Sitten itse asiaan: Ketjukolareihin pääkaupunkiseudun sisäänajo väylillä.
Kun oikein tarkkaan on seurannut asioiden uutisointia, niin voi selkeästi todeta, että kolarit olivatpääkaupunkiseudun sisäänajo väylillä, aamun aikana. - SIIS LIIKENNE MAALTAPÄIN. -Mitenkäs ne meidän syyksi ja osaamattomuudeksi taas saatiin.- Sacro
Puuttumatta kädenvääntöön maalaisten ja kaupunkilaisten ajotaidosta, totean sen että ihmiset ajavat todella karmaisevasti nykyään ihan missä päin tahansa suomea.
Käyn töissä Helsingissä, mutta kuljen lähipitäjään kotiin ja joka ilta linja-autossa totean miten kamalaa olisi olla itse kuskinpaikalla. Neljällä kaistalla ajetaan kahdeksaakymppiä ja ihan puskurissa kiinni. Jos meinaat ajaa tietylle rampille täytyy kärkkyminen aloittaa kilometrejä ennen sillä kukaan ei halua jättää rakoa muiden mennä.
Yhtä mietittyvän hetken mietin pikkutiellä jolla oli 80 rajoitus. Ajoin itse satasta ja silti kaikki autot ohittivat minut ja jättivät jälkeensä. Arvioisin siis nopeudeksi 120, se on moottoritie nopeus eikä mikään mutkaisen, hirvivaara kylteillä koristellun tien vauhtirajoitus.
Ja vaikka motarilla yrittää pitää välimatkaa toiseen autoon niin heti siihen väliin tunkee useampi ohittaja ja jälleen koko turvatoimi on mitätöity.
Mennäänpä helsinkiläisten kaupunkiajoon syvemmälle. Aggressiivisempaa ja vauhdikkaampaa kokemusta saa hakea. Entäs Posion pojat? Keskellä tietä ja "varotoimia" aletaan tehdä jos näkyy toisen auton valot. Eihän siellä jumalan peffan alla voi olla rikkoutunutta autoa mutkan tai korkean mäen takana. =)
Nimimerkillä: nähnyt molemmatpuolet - nipsu
Sacro kirjoitti:
Puuttumatta kädenvääntöön maalaisten ja kaupunkilaisten ajotaidosta, totean sen että ihmiset ajavat todella karmaisevasti nykyään ihan missä päin tahansa suomea.
Käyn töissä Helsingissä, mutta kuljen lähipitäjään kotiin ja joka ilta linja-autossa totean miten kamalaa olisi olla itse kuskinpaikalla. Neljällä kaistalla ajetaan kahdeksaakymppiä ja ihan puskurissa kiinni. Jos meinaat ajaa tietylle rampille täytyy kärkkyminen aloittaa kilometrejä ennen sillä kukaan ei halua jättää rakoa muiden mennä.
Yhtä mietittyvän hetken mietin pikkutiellä jolla oli 80 rajoitus. Ajoin itse satasta ja silti kaikki autot ohittivat minut ja jättivät jälkeensä. Arvioisin siis nopeudeksi 120, se on moottoritie nopeus eikä mikään mutkaisen, hirvivaara kylteillä koristellun tien vauhtirajoitus.
Ja vaikka motarilla yrittää pitää välimatkaa toiseen autoon niin heti siihen väliin tunkee useampi ohittaja ja jälleen koko turvatoimi on mitätöity.
Mennäänpä helsinkiläisten kaupunkiajoon syvemmälle. Aggressiivisempaa ja vauhdikkaampaa kokemusta saa hakea. Entäs Posion pojat? Keskellä tietä ja "varotoimia" aletaan tehdä jos näkyy toisen auton valot. Eihän siellä jumalan peffan alla voi olla rikkoutunutta autoa mutkan tai korkean mäen takana. =)
Nimimerkillä: nähnyt molemmatpuoletette te tiedä mistään mitään. turha on yrittää olla hyviä kun ei ite oo ollu paikalla. a) en asu stadissa b) olin kolarissa.
Kukaan toistan KUKAAN ei osaa kuvitella että moottoritiellä seisoisi toinen auto pysähtyneenä. se nyt vaan on aika mahdoton ajatus. ja kun sellainen siellä on, pitäisi ajaa noin 60km/h että auto pysähtyisi. nnäin edessä pyörivän auton kyllä kahden sadan metrin päästä, ja ajoin satasta, mutta kun ei pysähdy niin ei pysähdy.
- Ronja
Olen itse Helsingissä syntynyt ja koko ikäni Helsingissä asunut. Olen ylpeä omasta kotipaikastani ja kotimaastani.
En siltikään lähde haukkumaan muiden kaupunkien/kylien/asutustihentymien asukkeja arvostelemaan ja haukkumaan, eikä minulla ole mitään tarvetta siihen. Minä olen minä ja tyytyväinen siihen.
Ajan itse kesäisin ympäri Suomea autolla ja kyllä kaikki ihmiset, ympäri Suomen, ajavat aivan yhtä holtittomasti, en ole itse huomannut liikennekäyttäytymisessä pahemmin alueellisia eroja. Talviajosta minulla ei hirveästi ole kokemusta muualta kuin Etelä-Suomesta, mutta jonkun verran kuitenkin.
Pieni ero liukkaalla ajamisen taidossa etelä- ja pohjois-suomalaisten välillä on. Kyse ei kuitenkaan mielestäni ole siitä, että etelä-suomalaiset olisivat mitenkään huonompia kuskeja kuin pohjois-suomalaiset, vaan siitä yksinkertaisesta syystä, että liukkaat kelit ovat oikeasti todella harvinaisia etelä-suomessa. Miksikö? Siksi, että täällä teitä suolataan ja aurataan mielestäni aivan liikaa, ihmiset totutetaan liian hyviin keleihin talvellakin. Sitten, kun lunta ja pakkasta sattuu olemaan hetkellisesti liikaa, eikä teidenkunnostusresurssit riitä, on katastrofin ainekset ilmassa. Kun vuosi toisensa jälkeen ajat talvellakin päivää tai kahta lukuunottamatta lähes kesäkeleissä, niin parhainkin liukkaan kelin ajo-osaaminen yksinkertaisesti ruostuu. Liukkaan kelin radoillekaan kun ei ainakaan täällä etelässä pääse enää harjoittelemaan kuin autokoulun kautta maksamalla itsensä kipeäksi, eikä täällä saa enää ajaa jäälläkään ilman erillistä lupaa. Joten kertokaapas te pohjoisen viisaat, miten mitään voi oppia tai osata, jos ei koskaan pääse harjoittelemaan ja/tai pitämään taitoaan yllä? Autokoulussa käyty 2 tunnin liukkaalla ajon harjoittelu ei paljon lämmitä viiden vuoden kuluttua, kun satut liikenteeseen sen talven mahdollisesti ainoana liukkaana päivänä...
Kaikkein suurin ongelma mielestäni joka puolella Suomea on kuitenkin liian lähellä ajaminen. Moottoriteilläkin tullaan ensin aivan takapuskuriin kiinni ennen kuin mennään vasemmalle kaistalle ja ohituksen jälkeen tullaan takaisin oikealle kaistalle melkein puskuria viistäen. Pitäkää nyt hyvät ihmiset sitä välimatkaa tarpeeksi! Oli nopeus mitä tahansa yli 30km/h ei 5 metrin väli edelläajavaan yksinkertaisesti riitä minkäänlaisessa säässä!
En syyllistä ketään viime talven ketjukolareista, mutta erään kolarissa olleen henkilön haastattelu sai kyllä ainakin minun karvani pystyyn: "Keli oli aivan hirveän huono, lunta tuli niin paljon, etten nähnyt edessä ajavaa autoa ollenkaan!". Jos keli on niin huono, ettei näe edessä ajavaa autoa (tietää ehkä jostain muusta asiasta, että siellä auto kuitenkin on), niin eikö silloin HIDASTETA vauhtia niin paljon, että näkyvyysalue riittää auton pysäyttämiseen??? Olen itse ajanut moottoriliikennetiellä 40km/h aivan käsittämättömässä hernerokkasumussa, kun tien reunaviivojakaan ei meinannut nähdä. Auto täytyy pystyä pysäyttämään näkyvyysalueella, sanoohan sen jo ihan tavallinen järki, ilman sen korkeampaa koulutusta! Eikö?
Miksi sitten kolarit tuntuvat keskittyvän Etelä-Suomeen? Siitä yksinkertaisesta syystä, että Perä-Hikiällä tai Taka-Koppelossa tai vaikka Sinettä 'Cityssä' ajettaessa, kun auton perä lähtee vähän luisuun ja koukkaisee puoli metriä vastaantulevien kaistalla tai pyöräyttää jopa auton ympäri omalla kaistalla, ei todennäköisesti tapahdu mitään vahinkoa, koska 10 kilometrin säteellä ei ole toista autoa!! Säikähdät ehkä vähän, mutta senkun jatkat matkaasi sen jälkeen.
Etelä-Suomen ruuhkateillä taas ei saa anteeksi yhtä ainuttakaan virhettä, ei pienintäkään. Pienikin herpaannus ja lipsahdus kostautuu samantien pellin ruttaantumisella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi1355519- 333405
Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O171883Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak231865Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.251709Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta731548Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt141463Haluisin suudella ja huokailla
ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni161337Armi Aavikko Malmin hautausmaa
Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?111336Miksi näin?
Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi221305