"Toki mallikohtaisiakin eroja. Siististi pidetty ja hyvin huollettu Toyota Auris on helpompi myydä 200 000 kilometriä ajettunakin, kuin vaikkapa Volkswagen Golf, sanoo Helsingissä, Vantaalla, Tuusulassa, Järvenpäässä, Muuramessa ja Jyväskylässä toimivan Vaihtoautomaan myyntipäällikkö Antti Peltola."
"– Ehkä 200 000 kilometriä ajettu ja siisti Auris on hiukan helpompi myydä kuin samanikäinen Volkswagen Golf, vaikka molemmat olisi yhtä hienossa kunnossa ja yhtä hyvin huollettuja, Peltola arvioi."
"Toyota Auris hyvin huollettuna ja huippusiististi pidettynä voi mennä kaupaksi vielä 200 000 kilometriä ajettunakin. Kuvan bensamoottorinen Toyota Auris Touring Sports 1,6 Valvematic Active Edition Multidrive S -farmari on vuosimallia 2015, mutta mittarilukema on hurjat 320 000 km. Kuvan autosta Saimaan Auto-Arita Oy Lappeenrannassa pyytää 14 960 euroa. Reilut 90 000 km ajetusta vastaavanikäisestä 1.6-litraisesta farmari-Auriksesta saa halvimmillaan maksaa karvan alle 19 000 euroa."
"Auriksen myytävyyttä parantaa se, että Toyota-ihmiset tunnetaan tarkkoina autojensa ja huoltajina, ja merkillä on lisäksi luotettava maine."
https://www.is.fi/autot/art-2000006261271.html
Käytetty Toyota menee kaupaksi, Volkswagen ei
27
67
Vastaukset
- Anonyymi
Vain täystollo menisi maksamaan 320000 km ajetusta Auriksesta tuollaisen summan. Vuoden ja 30 000 päästä päästä siitä saisi max 7000 euroa.
- Anonyymi
Totuus sotii kuitenkin sinun mielikuviasi vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus sotii kuitenkin sinun mielikuviasi vastaan.
Mihin hintaan myytiin viimeisiä Auriksia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus sotii kuitenkin sinun mielikuviasi vastaan.
Yritäpä myydä itse tuohon hintaan tai tarjoa vaihdossa. Onnittelut jos saisit 5-numeroisen tarjouksen,
- Anonyymi
Ei ole kauppiaan vika jos ostajat ovat hölmöjä ja ostavat ominaisuuksiltaan surkean ja ruostuvan auton kovaan hintaan. Ei ihme jos kauppias on ihmeissään.
- Anonyymi
Kun se Toyotan hinta ja auton arvo on juuri noista päinvastaisista syistä, jotka tuohon kirjoitit, niin korkea. Tiedät itsekin ettei muutoin. Saksalaiset Ladat ei sen sijaan paljon maksa.
- Anonyymi
Olen aina nostanut Toyotan myyjille hattua. Jos niistä todellakin maksetaan lähellekään pyydettyjä hintoja niin kyllä myyjä osaa hommansa.
Toyotan hinnoista johtuen viimeiset 4 talon kakkosautoa on ollut ranskis. Hinta alle puolet Toyotan vastaavasta, paremmat ajo-ominaisuudet, tehokkaammat moottorit ja lähes pelkät huollot riittäneet. Ne vähät korjaukset mitä tehty niin huomattavasti halvempaa kuin Toyotalla.
Jos ylläolevaan joku Tero jotain vinkuu niin hinnan erotuksen jälkeen ranskis tullut huomattavasti halvemmaksi.
No jokainen maksaa menot omasta kukkarostaan.- Anonyymi
Taas meni väärin. Nuo kaikki ominaisuudet ovat niin hyviä Toyotoissa että niistä maksetaan. Nimenomaan Toyota-myyjät eivät Toyota-liikkeissä myy vaan asiakkaat ostavat.
Älä viitsi valehdella.
- Anonyymi
Köyhät!
- Anonyymi
Kaikista autoista pääsee kyllä eroon ja helposti.
- Anonyymi
5 vuotias ja 100 tkm ajettu, hinta korkeintaan 60% uudesta, enempää ei kannata maksaa mistään autosta.
- Anonyymi
Sepä se. Siksi ihmeetelenkin mitä hintoja viitsitään käytetystä To joista maksaa. Ei siinä mitään, markkinat määräävät hinnat, eikä se minun pussistani pois ole.
- Anonyymi
Rumia ruosteisia ja tehdasvikaisia, ostaa vain idioottti irmelit😭😭🤣😂😅😆
- Anonyymi
Niin ostaa! Siksi ihmiset ostavatkin Toyotia eikä saksalaiskonsernin tuotteita.
- Anonyymi
Näin se vaan on. Kylmä totuus. Laadulla ja luotettavuudella on hintansa. Käytetyistä Toyotista on kova kysyntä. Kysyntä määrää hinnat. Se on se totuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se vaan on. Kylmä totuus. Laadulla ja luotettavuudella on hintansa. Käytetyistä Toyotista on kova kysyntä. Kysyntä määrää hinnat. Se on se totuus.
Tuosta näkee vain suomalaisen tietämättömyyden autoista, ei siinä mitään uutta ole.
Kyllä se siitä muuttuu kun kansa vihdoinkin tutustuu Toyotan ruosteeseen ja vikoihin, sillä melu ja mukavuus on heille tuntematon käsite autoilussa.
- Anonyymi
Kuka haluaa ostaa vaikka 5 vuotiaan yli 100000 km ajetun DSG-vaihteisen VW-auton ja mihin hintaan? Koeajon pitäisi olla ainakin 1000 km, että öljynkulutuksen voi selvittää ja vaihteiston toiminnan pitäisi arvioida asiantuntija.
Riippuu paljon mikä malli kyseessä. 2.0TSI/TFSI koneelliset jäisi ostamatta, koska mielikuvassani/kokemukseni mukaan noilla kiihdytellään ihan turhaan, saattaa olla jopa lastutettuja. DSG:eet mitoitettu aika tarkoille vääntöjen suhteen. Perusautot ovat liian tylsiä, jotta suostuisin ottamaan riskin. Itse päädyin kuitenkin ostamaan Beetlen vm.2014 1.2T DSG7 56tkm ajetun. Miksikö? Pidän tuon ulkonäöstä, tuolla koneella ei kiihdytellä, eikä auton imago sellaista vaadi. Ajotkin 95% moottoriteillä. Otin varmuuden takia vuoden takuun autolle, juuri DSG ajatellen. Tässä vuosimallissa ko. koneessa ei ole ollut mitään tunnettuja ongelmia enää öljyn syönnin tai ketjun kiristimen tiimoilta
- Anonyymi
Toyota on suosituin sekä uutena , että käytettynä. Sitä haetan myös netistä eniten. On luonnollista, että auto jota on myyty tänä vuonna 3451 autoa enemmän kuin Volkswagenia on tietysti haetuin myös käytettynä. Sitä totuutta eivät erään automyyjän julkisuuteen antamat valheeliset raporit muuta.
- Anonyymi
Sori vaan, näitä haetaan oikeasti eniten.
Mercedes-Benz
Audi
BMW
Volkswagen
Volvo
Cadillac
Ford
Skoda
Toyota
Mitsubishi
- Anonyymi
oyota on suosituin sekä uutena , että käytettynä. Sitä haetan myös netistä eniten. On luonnollista, että auto jota on myyty tänä vuonna 3451 autoa enemmän kuin Volkswagenia on tietysti haetuin myös käytettynä. Sitä totuutta eivät erään automyyjän julkisuuteen antamat valheeliset raporit muuta.
- Anonyymi
Kyllä Mersu on halutuin ja haetuin käytettynä, sitä ei yksi tojotahörhö muuksi muuta.
Toyota ostetaan Suomessa uutena olosuhteiden pakosta, vaikka haluttaisiin oikeesti joku laadukkaampi.
Mersua tuodaan käytettynä maahan selvästi eniten kuin mitään muuta. Volvo tosin aika lähellä.
- Anonyymi
Aloituksen teksti kuvaa erittäin hyvin sitä tunnelmaa mikä autoliikkeissä vallitsee tällä hetkellä. Käyttettyjä Volkswageneita ja Skodia on paljon vaikeampi saada kaupaksi kuin Toyotia.
- Anonyymi
Pelkästään vaihtoautoja myyvän liikkeen automyyjä sanoi, että ostavat mielellään Toyotan hybridejä, koska ne menevät erittäin helposti kaupaksi. Merkkiliikkeet eivät halua myydä heille vanhojakaan Toyotan hybridejä heille, koska ne haluavat myydä ne hyvän menekin vuoksi itse. Ostavat kuulemma muita iäkkäitä automerkkejä merkkiliikkeistä.
Se osoittaa millä on tänä päivänä kysyntää eli kestävällä Toyotan hybridillä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki912933Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from862420Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä362237Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276752228Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen71746Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue131486- 831267
Taas alkoi soidinmenot.
Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis81150- 691097
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘1191064