Olen lukenut netistä, että nollaa ja suojamaata ei saa yhdistää. Miksi? Nehän ovat kummatkin maajohtimia?
Nollan ja suojamaan yhdistäminen
13
584
Vastaukset
- Anonyymi
Voi voi eikö netistä mitenkään löytynyt syytä miksei saa yhdistää !
- Anonyymi
Miksi ne pitäisi yhdistää?
- Anonyymi
Eipä siihen taida mitään kunnolla perusteltua syytä ollakaan. Edellyttää monta samanaikaista vikaa ennen kuin siitä mitään oikeaa vaaraa on. Tietenkin nykyisin kun lähdössä on vikavirtasuoja, niin se alkaa laukomaan jos nollan ja kevin laittaa yhteen.
- Anonyymi
Mitähän muutaman jännää aloittaja on netistä lukenut mistä pitäisi aloitus tehdä?
- Anonyymi
Unohtakaa koko juttu - ette kykene kuitenkaan vastaamaan tähän kysymykseen.
Aloittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohtakaa koko juttu - ette kykene kuitenkaan vastaamaan tähän kysymykseen.
AloittajaTaitaa olla kuitenkin niin että et pysty ymmärtämään vastauksia ;)
Anonyymi kirjoitti:
Unohtakaa koko juttu - ette kykene kuitenkaan vastaamaan tähän kysymykseen.
AloittajaSähköturvallisuussyistä, ja häiriöiden välittymisen vuoksi.
- Anonyymi
sananjalkaväki kirjoitti:
Sähköturvallisuussyistä, ja häiriöiden välittymisen vuoksi.
Ensijaisestihan noitten eriyttämiseen on menty noitten häiriö juttujen takia, vaikka yleinen harhaluulo tntuu olevan että turvallisuus näkökohdat olisivat ensijaisena syynä.
- Anonyymi
Uusissa asennuksissa tuollaista tilannetta ei edes voi tulla, kun PEN-johtoa ja nollauksia ei ryhmäjohdoissa edes sallita. Ei ole mitään tarvetta tarvetta yhdistää niitä johtimia.
Vanhojen asennusten muutostöissä, jossa osa johtoa korvataan uudella johdolla, on uudessa kaapelissa nolla- ja suojajohdin yhdistettävä molemmista päistään. Että se siitä kiellosta ja vaarallisuudesta. > Olen lukenut netistä, että nollaa ja suojamaata ei saa yhdistää. Miksi? Nehän ovat
> kummatkin maajohtimia?
Suojamaan kuuluu olla osana virtapiiriä vain vikatilanteessa. Toisesta päästään yhdistämätön johdin voi olla jännitteellinen mutta virtaa johtimessa ei kulje ilman kytkentää. Vikatilanteessa kytkentä tapahtuu ja suojamaasta tulee virtapiiri, jonka impedanssi on pienempi kuin muiden mahdollisten virran kulkureittien. Vikavirta kulkee suojamaajohtimen eikä jonkun muun kautta.
Kysymys on erittäin vaativa. Toisesta päästään avoimeen johtimeen voi indusoitua sähköä, jolloin virtaa alkaa kulkea vaikka ei ole kytkettyä virtapiiriä (=antenni).- Anonyymi
Onko Kotikapasitorin kanssa tuota ongelmaa?
- Anonyymi
Tekeillä on Suomen suurin kotikapasitori. Päivitän sivuja kun ennätän. On aika paljon tekemistä tällä hetkellä kun olen korjausvelkaisen 200 neliön kolmikerroksisen kiinteistön hoitaja ja talvea pukkaa päälle - monta asiaa on jo kuntoon hoidettukin.
Jos on melko yksinkertaisen piirilevyn suunnittelusta kokemusta, voi ottaa yhteyttä. Työtä on tarjolla. - Anonyymi
Nolla ja suojaama pitää yhdistää. Kuka sen tekee ja missä tämä maaginen yhteys oikein on? Vain sähköinen ammattihenkilö tietää sen.
Vinkki. Älä yhdistele piuhoja ihan miten sattuu, vaikka niitä näkyisi törröttelevän katosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673