Männyn syyskylvö

Anonyymi

Voiko männnynsiemenet kylvää nyt syksyllä kun alue on juuri laikutettu? Ymmärtääkseni siemenet eivät aloita itämistä kylmien säiden tultua. Keväällä on paljon muuta tekemistä

5

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eipä varmaankaan kannata kylvää syksyllä, kun on vaara että siemen tuhoutuu ennen kevättä homeissin tai muihin tauteihin. Keväällä männyn kylvöllä ei ole läheskään niin kiire kuin yleisesti luullaan. Itse olen kylvöjä aikoinaan teettänyt istutuskauden jälkeen kesäkuun puolenvälin paikkeilla ja hyvin onnistuivat.

• Anonyymi

Luin äsken Metsäkeskuksen jutun jossa sanottiin myöhäissyksyn kylvön onnistuvan hyvin etenkin Pohjois-Suomessa. Kylvöaika lokakuun puolivälin jälkeen

• Anonyymi

Myöhään syksylläkin onnistuu kohtuullisen hyvin männyn kylvö. Miten meinasit kylvää? Minä tein traktorin perään yksinkertaisen kylvökoneen, millä olen kylvänyt männnyn ja kuusenkin siementä.

• Anonyymi

Laikkuihin ihan pullon korkkiin tehtyjen reikien kautta koska pinta-ala on kohtuullinen. Millainen mahtaa olla kylvökoneesi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laikkuihin ihan pullon korkkiin tehtyjen reikien kautta koska pinta-ala on kohtuullinen. Millainen mahtaa olla kylvökoneesi?

Minulla oli n. 10han alue kylvettävänä, joten aloin miettimään sopivaa kylvökonetta. Rakensin sopivan kylvöyksikön 100mm x 100mm rhs-putkesta ja kolopyörän tein sopivaan akseliin. Aika yksinkertainen ratkaisu. Netistä löytyi aika paljon tietoa vastaavista kylvökoneista, joten toteutus oli lopulta aika helppoa. Vedin nelivetoisella maataloustraktorilla tuota kylvökonetta ja kylvin alueen muutamassa tunnissa.
        Nyt minulla on hieman hankalampi 3,5ha alue tulossa uudistukseen, siihen olen suunnitellut hieman muutoksia kylvökoneeseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe