Voiko männnynsiemenet kylvää nyt syksyllä kun alue on juuri laikutettu? Ymmärtääkseni siemenet eivät aloita itämistä kylmien säiden tultua. Keväällä on paljon muuta tekemistä
Männyn syyskylvö
5
243
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä varmaankaan kannata kylvää syksyllä, kun on vaara että siemen tuhoutuu ennen kevättä homeissin tai muihin tauteihin. Keväällä männyn kylvöllä ei ole läheskään niin kiire kuin yleisesti luullaan. Itse olen kylvöjä aikoinaan teettänyt istutuskauden jälkeen kesäkuun puolenvälin paikkeilla ja hyvin onnistuivat.
- Anonyymi
Luin äsken Metsäkeskuksen jutun jossa sanottiin myöhäissyksyn kylvön onnistuvan hyvin etenkin Pohjois-Suomessa. Kylvöaika lokakuun puolivälin jälkeen
- Anonyymi
Myöhään syksylläkin onnistuu kohtuullisen hyvin männyn kylvö. Miten meinasit kylvää? Minä tein traktorin perään yksinkertaisen kylvökoneen, millä olen kylvänyt männnyn ja kuusenkin siementä.
- Anonyymi
Laikkuihin ihan pullon korkkiin tehtyjen reikien kautta koska pinta-ala on kohtuullinen. Millainen mahtaa olla kylvökoneesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laikkuihin ihan pullon korkkiin tehtyjen reikien kautta koska pinta-ala on kohtuullinen. Millainen mahtaa olla kylvökoneesi?
Minulla oli n. 10han alue kylvettävänä, joten aloin miettimään sopivaa kylvökonetta. Rakensin sopivan kylvöyksikön 100mm x 100mm rhs-putkesta ja kolopyörän tein sopivaan akseliin. Aika yksinkertainen ratkaisu. Netistä löytyi aika paljon tietoa vastaavista kylvökoneista, joten toteutus oli lopulta aika helppoa. Vedin nelivetoisella maataloustraktorilla tuota kylvökonetta ja kylvin alueen muutamassa tunnissa.
Nyt minulla on hieman hankalampi 3,5ha alue tulossa uudistukseen, siihen olen suunnitellut hieman muutoksia kylvökoneeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?516450Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki944608- 584513
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t243428- 2003088
- 412855
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132699törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/202696- 1561611
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3281536