Hei! Juuri rajapatsaan s.-kaupassa käydessäni taas oven eteen ajettu farmarimallinen auto ja romani-nainen kuljettajana ja romani-mies käveli sisälle kauppaan. Eikö romaneja koske ollenkaan samat säännöt kuin meitä muitakin?
Romanien pysäköinti kulttuuri
47
1181
Vastaukset
- Anonyymi
No et sitten uskaltanut käydä asiasta huomauttamassa? Etpä tietenkään.
- Anonyymi
Miksi aloittajan olisi pitänyt huomauttaa asiasta? Taitaa kuulua nuo huomautukset poliisille oli sitten kyseessä manne tai joku muu. Mutta taas yksi hyvä esimerkki siitä että eletään kuin pellossa ja ihmetellään sitten että aina kohdellaan huonosti ja syrjitää. Niin makaa kuin petaa.
- Anonyymi
Kukaan ei voi olla yksinkertaisempi yksilö kuin romaninainen joka pysäköi autonsa väärin, mutta sehän johtuu siitä että geeniperimä on niin heikko ettei äly muuhun riitä.
- Anonyymi
Oli pussihousulla varmaan kiire töihin ja eväitä piti käydä nopeasti hakemassa.
- Anonyymi
Ilmoittakaa aina kaupoille noista pysäköinti on heidän aluettaan.
- Anonyymi
Jos jättää autosta toisen henkilön
että.hän pääse menemään kauppaan ?
Niin sekä.on ihme?
Takaisin tekee samoin .
Minäkin olen pyytänyt että voisiko
jättää minut lähemmäksi ovea.
Se että hetkeksi pysähtyy niin se kestää noin
minuutin !'n
Luulisi ettei ketään häiritse .
Onhan joskus kiire myös tyhönkin .
Samalla tavalla kuin kellä vaan .
Ei siitä tarvitse kai informoida.kellekään .
Ihan turhia nuo leimaamiset . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos jättää autosta toisen henkilön
että.hän pääse menemään kauppaan ?
Niin sekä.on ihme?
Takaisin tekee samoin .
Minäkin olen pyytänyt että voisiko
jättää minut lähemmäksi ovea.
Se että hetkeksi pysähtyy niin se kestää noin
minuutin !'n
Luulisi ettei ketään häiritse .
Onhan joskus kiire myös tyhönkin .
Samalla tavalla kuin kellä vaan .
Ei siitä tarvitse kai informoida.kellekään .
Ihan turhia nuo leimaamiset .En tiedä onko viesti trolli vai kirjoitettu kännissä, on niin surkea ulosanti, mutta vastaan kuitenkin.
Nyt ei ole kysymys siitä kun jättää toisen autosta, vaan siitä kun pahvihousut parkkeeraa auton minne sattuu, liekö niillä vanhemmilla pussihousuilla edes korttia. Toisen hakeminen oven edes tehdään niin, että odotetaan normaali parkkipaikassa ja kun haettava tulee oven eteen, sitten vasta ajetaan auto siihen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä onko viesti trolli vai kirjoitettu kännissä, on niin surkea ulosanti, mutta vastaan kuitenkin.
Nyt ei ole kysymys siitä kun jättää toisen autosta, vaan siitä kun pahvihousut parkkeeraa auton minne sattuu, liekö niillä vanhemmilla pussihousuilla edes korttia. Toisen hakeminen oven edes tehdään niin, että odotetaan normaali parkkipaikassa ja kun haettava tulee oven eteen, sitten vasta ajetaan auto siihen.Ei ole trolli eikä kännissä kirjoitettu !
Käytätkö itse sitä alkoholia !?
Kirjoititko itse alkoholin vaikutuksen alaisena ?
Lukasepa oma tekstisi !
( jos niinkuin törkeydestä puhutaan ).
En ole koskaan huomannut että yleensä
kukaan olisi jättänyt autoaan
siihen muka pidemmäksi aikaa.
Itse olen monta kertaa pyytänyt
" että aja lähemmäksi ovea " , jos
esimerkiksi sataa vettä tai jos on kiire
tai jos vaan en viitsi kävellä. pitkää matkaa.
( jos olen vaikka työstä väsynyt )
(. veronmaksaja , kun käyn työssäkin ).
ja vaikken kävidikään työssä. ( mitä
Se kenellekään kuuluu ).
Ainut törkeä asia on toisten ihmisten
leimaaminen ja nimittely!!!
- Anonyymi
No johan se kalikka kalahti nilkkaan
- Anonyymi
Periaatteessa kaikkia koskevat samat säännöt mutta romanit eivät piittaa pätkääkään koska ovat jo aikoja sitten huomanneet ettei poikkeaminen heilauta heitä tippaakaan!
Olen ollut muutaman kerran vastaavan tyyppisessä tilanteessa ja olen kysäissyt perusteita säännöistä poikkeamiseen. Seurauksena aina perkeleellinen huuto ja uhkailu. Ilmeisesti suurin osa valtavästöstä säikkyy tuota ja romanit ovat todenneet sen.
Kun jokainen toteuttaisi 0-toleranssia niin tyyli muuttuisi.
Joku viittasi poliisiin. HÖPÖ. HÖPÖ!
Kyllä jokaisella on oikeus kysyä!
Tosin minulle yksi manne rähjäsi väittäen, ettei minulla ole oikeutta kysyä inva-merkkiä. Sanoin, että tietenkin minulla on oikeus kysyä mutta hänen ei le pakko vastata. Samalla uhattiin turpiin vetämisellä. Eipä tarvitse välittää!!!!!!!!
Kun kerran pienessä marketissa huomautin kolmea nuorta romaninaista myymälävarkaudesta niin yksi alkoi heittelemään tavaroita pitkin seiniä ja yksi lähti kävelemään minua kohti. En peruuttanut milliäkään vaan otin kiinni läheisestä putkesta. Painoin noin 85kg. Arvon rouva pysähtyi eteeni muutaman kymmenen sentin päähän. Lähtiessään ilman tavaroita huusivat kuorossa, että he pirksävät minut kun tulen ulos.
ÄLKÄÄ PERKELE SÄIKKYKÄ NIIDEN HUUTOA JA UHKAILUA!!!!!!!!! Eikö tämä mene jakeluun.
Olen myös opastanut venäläisiä pysäköinnissä ja marketin kassajonokulttuurissa.- Anonyymi
Näköislehti
Imatralainen logo
PUHEENAIHE
14.10.2019 19.00
Neste yrittää saada bensavarkaudet kuriin uudella käytännöllä
Juoksubensan ottajat tankkaavat auton, mutta jättävät polttoaineen maksamatta. Arkisto/Risto Aalto
Nesteen huoltamoilla ei pian voi maksaa huoltoaseman sisällä tankkauksen jälkeen, vaan jatkossa on maksettava etukäteen, kertoo Ilta-Sanomat sivuillaan. Muutoksella halutaan estää bensavarkauksia.
Neste Suomen asemaverkostosta vastaava johtaja Katri Taskinen kertoo IS:n sivuilla, että muutoksella halutaan pienentää varkausriskiä. Yksittäiselle huoltamolle varkaudet voivat aiheuttaa jopa useiden tuhansien eurojen tappiot. - Anonyymi
Onko meillä. joku kassajonokulttuuri ?
Mikähän se on ?
Kyllä. esim. Svetossa ruokakaupoissa
ihmiset osaa jonottaa kassalle ilman
opetusta ihan samalla tavalla kuin täälläkin .
Mitähän opettamista siinäkin on olevinaan ?
Itse saatetaan olla enemmän metsäläisiä .
Siellä on komeemmat autotkin kuin
meillä ja pukeutuvat paremmin . Ja tekevät
aika isoja ostiksiakin . Osaavat ainakin
ostaa ruokakauoasta Nou 500 € n..ostokset
siinä missä paikallinen ostaa vitosella! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän se on ?
siinä missä paikallinen ostaa vitosella!Niin, 500€ juustoa😂 Eikö venäjällä oikeesti ole edes juustoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, 500€ juustoa😂 Eikö venäjällä oikeesti ole edes juustoa?
On siellä
Mutta ei juuri tuota juustoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän se on ?
siinä missä paikallinen ostaa vitosella!Venäläinen kassajonokulttuuri esittäytyi tällä viikolla Imatran Lidlessä.
Tatjana törötti kärreineen ahtaassa välikössä estäen takana olevien pääsyn kassalle.
Kärritatjanan tatjaanakaveri kierteli myymälässä hakien täydennystä tukkijatatjanan kärriin.
Mielestäni tämä EI KUULULU suomalaiseen käytäntöön!
Tukkijatatjaanasta ei mahtunut menemään ohi ja sen takaisin repiminen olisi vaatinut kohtalaisesti voimaa.
Taitavat jonottaa kotonaan säädyllisesti mutta tämä tukkimistapaus ei ole poikkeus. Harventuneita ne ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, 500€ juustoa😂 Eikö venäjällä oikeesti ole edes juustoa?
Sitä O kirjaimella alkavaa juustoa ei siellä ole,sitä ne ostaa täältä.
Pietarista kyllä löytyy kauppoja ja ostettavaa enemmän kun Imatralta.
Imatralla olisi kauppoja paljon vähemmän jos muualta tulleet ei täällä ostoksia tekisi.
Tämän kaupungin omien asukkaiden ostovoima on pieni.
Työttömiä,eläkeläisiä ja pienipalkkaisia paljon,nuoriso ajaa viritetyillä mopoilla ja pörisevillä autoilla. Aikuisista ihmisistä osa esittää itseään hienompaa....
Paremmissa piireissä on Saksalainen auto,lippis takaperin ja aurinkolasit....
Siinä oli lyhyt kuvaus Imatra 2020. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä O kirjaimella alkavaa juustoa ei siellä ole,sitä ne ostaa täältä.
Pietarista kyllä löytyy kauppoja ja ostettavaa enemmän kun Imatralta.
Imatralla olisi kauppoja paljon vähemmän jos muualta tulleet ei täällä ostoksia tekisi.
Tämän kaupungin omien asukkaiden ostovoima on pieni.
Työttömiä,eläkeläisiä ja pienipalkkaisia paljon,nuoriso ajaa viritetyillä mopoilla ja pörisevillä autoilla. Aikuisista ihmisistä osa esittää itseään hienompaa....
Paremmissa piireissä on Saksalainen auto,lippis takaperin ja aurinkolasit....
Siinä oli lyhyt kuvaus Imatra 2020.Pitäisikö sinne Pietariin perustaa juustokauppoja missä myydään O kirjaimella alkavaa juustoa. Minä veikaan että juusto on sama kuin entisen Neuvostoliiton aikaan sukkahousut ja purukumi, alkeellinen valtio venäjä. Huonosti menee Putin Venäjällä jos O juustoa pitää tulla Imatra 2020 ostamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän se on ?
siinä missä paikallinen ostaa vitosella!Ihanko kaikki siellä noin tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanko kaikki siellä noin tekee.
Kyllä. Ihan kaikki.
- Anonyymi
Laittakaa autot eteen ja taakse läheelle niin "työ" kiireet loppuu.
- Anonyymi
Työkiire tarkoittaa työkiirettä .
Ei muuta..
Eikä sitä tietenkään tarvitse sivullisille
selitellä. mitään !
( jos joku jättää autonsa vaikka minun autoni eteen
ja toinen taakse , niin soittaisinpa poliisille ! ).
Jos tahallaan tekisi joku niin , niin soittaisin heti
poliisille en vartijalle ( siinä olisi
kysymyksessä muutakin kuin väärä pysäköinti ). - Anonyymi
Onko tuo ( laittakaa auto eteen etc ....)
( Kiusantekoa vaii yllyttämistä. )
Mitä yllyttämistä.seuraa .....?
Romaanit kaasuautoon ja HANAA!
- Anonyymi
Niillä on kiire töihin joten pakko parkkeerata oven viereen.
- Anonyymi
Mites ite ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites ite ?
Olen nähnyt vaikka kenen parkkeeraavan
inva paikallekin vaikka ei ole mitään
syytäkään . Inva merkki saattaa olla jonkun toisen . Ja olen nähnyt ihan husin hasin
muutenkin . Mitä kuuluu kenenkään työt sivulliselle? Onks ittelläs työtä ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nähnyt vaikka kenen parkkeeraavan
inva paikallekin vaikka ei ole mitään
syytäkään . Inva merkki saattaa olla jonkun toisen . Ja olen nähnyt ihan husin hasin
muutenkin . Mitä kuuluu kenenkään työt sivulliselle? Onks ittelläs työtä ?Olen saanut sisäpiirin tietoa, että aivoinvaliidit eivät tarvitse pysäköidessään invatunnusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen saanut sisäpiirin tietoa, että aivoinvaliidit eivät tarvitse pysäköidessään invatunnusta.
Eiväthän ne erillistä tunnusta tarvi, kun invapaikalle ilman pysäköintilupaa parkkeeraavat. Se autohan siinä toimii aivoinvatunnuksena. Ei tietenkään koske HEITÄ.
- Anonyymi
Ne ostaa lantun hinnalla sisäpaisteja autmaatti kassaallaa, kiire saada kyytin
- Anonyymi
Rosvoovat lantun himnalls sisäpaisteja itsepalvelu kassalla-kiire nääs
- Anonyymi
Apteekkarien auto pitää saada hyvälle paikalle!
- Anonyymi
Lavetti kurvaa oven eteen ja kuorma purkautuu markettiin helmat hulmuten, ja kassa jonot kasvaa koska myyjillä on kiire palvelemaan näitä etuasiakkaita hyllyjen väliin asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lavetti kurvaa oven eteen ja kuorma purkautuu markettiin helmat hulmuten, ja kassa jonot kasvaa koska myyjillä on kiire palvelemaan näitä etuasiakkaita hyllyjen väliin asti.
Palvelu pelaa näille umpi rehellisille veronmaksajille !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palvelu pelaa näille umpi rehellisille veronmaksajille !
Pitää palvella nopeasti, etteivät myöhästy töistä.
- Anonyymi
Yleensähän ne käyttää invapaikkoja vai oliko niissä todellinen käyttäjä sillä kertaa.
- Anonyymi
Kyrvänsyylät parkkeeraa kans invapaikoille !
- Anonyymi
Eiväthän ne piittaa muistakaan säännöistä.
Kun huomauttaa ( siis KUN vaan ei ) niin alkaa hemmetillinen mölinä jota valtaosa taviksista kaihtaa.
Minut uhattu pieksää kahdesti.
Kerran kun ihmettelin ääneen etnisen vähemmistön edustajan pysäköintiä. Ukko huuti kuin hullu uhaten pieksää minut. Ihmettelin uhkaajan eväitä. Mainitsin olevani huomattavasti kookkaampi ja omasta mielestäni hyväkuntoinen.
Uhkaavampien tilanteiden varalta olen pitäny autossani lekan vartta.
Ukko asettui mutta mölisi vielä kaupassakin parin hyllykön takaa.
Toisen kerran olin joutua neljän pönkkähameen uhriksi. Heidän lisäkseen olin ainoa Siwan asiakas. Yksi pönkkähame onnistui näkökatveessa romahduttamaan yhden tavarahyllyn kamat. Kassanainen kavahti. Sanoin vain, että on se vaan kumma, että aina kun nuo jossakin liikkuvat, niin niitä tuijotetaan.
Yhden pönkkähameen aikomus oli minun säikyttämiseni kävelemällä päälle. Otin kassahinan viereisestä kaiteesat kiinni ajatellen, että sopii yrittää.
Pänkkälady pysähtyi puolen metrin päähän ja vetäydyttyään muiden seuraan, uhkasivat pieksää minut kunhan tulen ulos. Hoidin ostokseni eivätkä pönkkäladyt olleet odottamassa.
On valkolaisten oma vika kun olemme sallineet romaneille heimolleen tyypillisen käytöksen.
Älkää pelätkö huutoa ja uhkauksia!!!!!!!!!!!!!!- Anonyymi
Totta joka sana aina on hirvee tivoli pystyssä kun romaniperhe on kaupassa.
- Anonyymi
Hai sie mie perruutan vaik kauppaa sissää ja kuvvaan viteon ja syytän rasismist jos vartia tullee ja sannoo et mie en voi semmost tehä
- Anonyymi
Achtung zigeuner ☠
- Anonyymi
Romanimuikit on tosi rumia, en voi ymmärtää että jotkut pystyy edes yhtymään niiden kanssa!
- Anonyymi
Uuu La lAAA La lAAA
- Anonyymi
Pakkohan mun on oven eteen pysäköidä,,kun on kiire töihin,,,sie valkolainen saat odottaa kun haen ruuat.
- Anonyymi
Onks nää ruvent sähkömiehikskii ku tuol kylillä kyseelevät mistä sais ostettua välineitä kuparikaapeleiden kuorimiseen ? On varmaan käyty koulut sitä touhuilua varten ?
Nää onkii sit sähköapteekkareita....? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onks nää ruvent sähkömiehikskii ku tuol kylillä kyseelevät mistä sais ostettua välineitä kuparikaapeleiden kuorimiseen ? On varmaan käyty koulut sitä touhuilua varten ?
Nää onkii sit sähköapteekkareita....?Tulitikulla ja bensalla ne kuoriutuu, mutta syytä pukea umpihaalarit ettei upslaakit kärähääää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulitikulla ja bensalla ne kuoriutuu, mutta syytä pukea umpihaalarit ettei upslaakit kärähääää.
Eläää sieee tuu meitä neuvomaaa myöö ollaa joka alan ammattilaisiii ! (Apteekkari,sähömies,taikuri)
Ei myö koko kaapeliloita kuoritaaa vaan niitä päitä ku myö kovasti tehhäää sähkötöitääää!
- Anonyymi
Kyllä ne sähköllä talttuu nuokin. Ilmoitus missä on väärin pysäköity niin myö tullaan..
-Imatranpolliisi-
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123680MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja661042Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778