Kaidan tien kulkija

Anonyymi

Missä on "Kaidantien kulkija" muut helvettiin tuomitsevine kirjoituksineen, joka täällä pilkkasi jokaista "väärin", eli hänen tavastaan poikkeavalla tavalla uskovaa?
Vaitovaisella on kyllä samaa "vikaa". Mutta hän kun kirjoittaa välillä asiaankin, niin ei ole niin hauska kuin tuo KTK oli.

28

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osoita väitteesi Raamatulla perustellen. Kirjoitan aina viestini perustellen. Koska tunnen taivaan tien, en neivo ketään muihin luottamaan kuin yksin Kristukseen.

      Jos et vielä tiedä mikä on kaita tie, niin hän on Herramme Jeesus Kristus. Hänen ilkopuolellaan ei ole mahdollista kenenkään pelastua

      • Jeesuksen ulkopuolella ei siis ole iankaikkista elämää.


      • Jeesuksen ulkopuolella ei siis ole iankaikkista elämää.


      • Anonyymi

        kun tunnet taivaan tien, niin kerrotko missä kohtaa viitassa lukee että -vauvakaste-?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kun tunnet taivaan tien, niin kerrotko missä kohtaa viitassa lukee että -vauvakaste-?

        Ei siellä näy missään viittaa aikuiskasteellekaan!


      • Anonyymi

        Mistä löydät Kristuksen? Luther sanoo, että seurakunnasta. Hänen mukaansa seurakunta pitää olla äitinä maanpäälle, jolloin voi myös Jumala olla Isänä taivaassa.

        Kuinka muuten voit seurata Kristusta, kuin seurata hänen oppiaan, jonka hän on jättänyt seurakuntaansa, jossa hän on päänä ja armoistiumena?

        Et mitenkään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä löydät Kristuksen? Luther sanoo, että seurakunnasta. Hänen mukaansa seurakunta pitää olla äitinä maanpäälle, jolloin voi myös Jumala olla Isänä taivaassa.

        Kuinka muuten voit seurata Kristusta, kuin seurata hänen oppiaan, jonka hän on jättänyt seurakuntaansa, jossa hän on päänä ja armoistiumena?

        Et mitenkään!

        Lutteri on sitten mestari sanomaan yhtä ja toista jolal ei ol emitään virkaa JUmalan Sanan edessä.

        Raamatun oppi löytyy Raamatun sisältä,. etkö sitä vielä ole tullut tietämään !

        seurakunnista löytyy sitä mitä siellä on opittu pitämään oikeana, ja se näyttää vaihtelevan kovasti.
        Veeällissä saarnataan korvakoruista musiikista ja ties mistä sivuasioista, mutta oikeaa oppia ei vaan ala kuulua.

        oliko se lestalaisilla jo yli kolmekymmentä versiota siitä oikeasta opista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siellä näy missään viittaa aikuiskasteellekaan!

        aikuiskastee.... ei sellaista ole olemassakaan, on vain uskoontulleitten kaste, ikä on sivuseikka, jokainen joka ymmärtää evankeliumin ja ottaa sen vastaan on kelvollinen ja velvollinen ottamaan kasteen jos meinaa olla Jeesuksen seuraaja.

        Miten on mahdollista että viissataa vuotta on suomen tuhansissa kirkoissa saarnattu muka evankeliumia ja sitten joku tulee ja alkaa puhua aikuiskasteesta !!??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aikuiskastee.... ei sellaista ole olemassakaan, on vain uskoontulleitten kaste, ikä on sivuseikka, jokainen joka ymmärtää evankeliumin ja ottaa sen vastaan on kelvollinen ja velvollinen ottamaan kasteen jos meinaa olla Jeesuksen seuraaja.

        Miten on mahdollista että viissataa vuotta on suomen tuhansissa kirkoissa saarnattu muka evankeliumia ja sitten joku tulee ja alkaa puhua aikuiskasteesta !!??

        Jeesus opetti:
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Sanoiko hän, että älkää kastako lapsia? Ei!

        Kastehan on liitto ihmisen ja Jumalan välillä. Se on vahva Jumalan puolelta, mutta ihminen joutuu rikkomaan sitä, vaikka olisi käynyt uskoontulleiden kasteella vaikka kuinka monta kertaa.

        Jeesus todistaa, että lapsilla on usko:

        1. Sillä hetkellä tulivat opetuslapset Jesuksen tykö, sanoen: kuka siis on suurin taivaan valtakunnassa?
        2. Ja Jesus kutsui tykönsä lapsen, ja asetti sen heidän keskellensä,
        3. Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.
        4. Sentähden joka itsensä alentaa niinkuin tämä lapsi, se on suurin taivaan valtakunnassa.
        5. Ja joka holhoo senkaltaisen lapsen minun nimeeni, hän holhoo minun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutteri on sitten mestari sanomaan yhtä ja toista jolal ei ol emitään virkaa JUmalan Sanan edessä.

        Raamatun oppi löytyy Raamatun sisältä,. etkö sitä vielä ole tullut tietämään !

        seurakunnista löytyy sitä mitä siellä on opittu pitämään oikeana, ja se näyttää vaihtelevan kovasti.
        Veeällissä saarnataan korvakoruista musiikista ja ties mistä sivuasioista, mutta oikeaa oppia ei vaan ala kuulua.

        oliko se lestalaisilla jo yli kolmekymmentä versiota siitä oikeasta opista.

        Raamattu on kirja, jonka pyhät Jumalan ihmiset ovat kirjoittaneet, vaikutettuna Pyhältä Hengeltä. Sama henki on myös ainoa, jonka kautta sitä voidaan selittää.

        Sieltä löytyy myös se, että tulee eriseuroja. Niitä tuli myös alkukristillisyydestä. Jeesus sanoi, että ellei hän mene pois, ei lohduttaja Pyhä Henki tule. Se Henki muistuttaa kaiken, mitä hän on puhunut. Jeesus lupasi olla uskoviensa kanssa maailman loppuun asti. Hän sanoi myös, että ei yksikään piirto eli rahtu katoa Jumalan Sanasta siihen asti. Kuitenkin kirkkomme poistaa siitä tärkeitä asioita. Monet vapaat suunnat ovat yhden asian liikkeitä. Jotkut luottavat aikuiskasteeseen ja jotkut lauantain sapattiin. Jeesus nousi ylös sunnuntaina, jonka jälkeen kristityt ovat alkaneet pitämään sunnuntaita pyhänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus opetti:
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Sanoiko hän, että älkää kastako lapsia? Ei!

        Kastehan on liitto ihmisen ja Jumalan välillä. Se on vahva Jumalan puolelta, mutta ihminen joutuu rikkomaan sitä, vaikka olisi käynyt uskoontulleiden kasteella vaikka kuinka monta kertaa.

        Jeesus todistaa, että lapsilla on usko:

        1. Sillä hetkellä tulivat opetuslapset Jesuksen tykö, sanoen: kuka siis on suurin taivaan valtakunnassa?
        2. Ja Jesus kutsui tykönsä lapsen, ja asetti sen heidän keskellensä,
        3. Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.
        4. Sentähden joka itsensä alentaa niinkuin tämä lapsi, se on suurin taivaan valtakunnassa.
        5. Ja joka holhoo senkaltaisen lapsen minun nimeeni, hän holhoo minun.

        Kaste vanhassa liitossa oli ympärileikkaus, joka tehtiin muutaman päivän ikäisille lapsille. Miksi vesikaste pitäisi tehdä myöhemmin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste vanhassa liitossa oli ympärileikkaus, joka tehtiin muutaman päivän ikäisille lapsille. Miksi vesikaste pitäisi tehdä myöhemmin?

        älä nyt höpötä noin hassuja, vanhan liiton ympärileikakuksella ei ole mitään tekemistä uudenliiton kasteen kanssa!

        koita nyt vähän itsekkin tutkia ja ajatella äläkä ihna kaikkea soopaa usko mitä sieltä edestä paasataan.

        kun sillä vauvan kostuttamisella ei ole minkäänlaist a merkitystä millekkään, ainut joka jotain siitä saa on pullakauppias ja pitsimekon myyjä, ei mitään muuta.

        Jumala on Henki, ja Häntä lähestytään hengessä ja totuudessa, näin kertoo Kirja, se ei kuul esinne henkeen paljoa auta jos otsaa kostuttaa toinen ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on kirja, jonka pyhät Jumalan ihmiset ovat kirjoittaneet, vaikutettuna Pyhältä Hengeltä. Sama henki on myös ainoa, jonka kautta sitä voidaan selittää.

        Sieltä löytyy myös se, että tulee eriseuroja. Niitä tuli myös alkukristillisyydestä. Jeesus sanoi, että ellei hän mene pois, ei lohduttaja Pyhä Henki tule. Se Henki muistuttaa kaiken, mitä hän on puhunut. Jeesus lupasi olla uskoviensa kanssa maailman loppuun asti. Hän sanoi myös, että ei yksikään piirto eli rahtu katoa Jumalan Sanasta siihen asti. Kuitenkin kirkkomme poistaa siitä tärkeitä asioita. Monet vapaat suunnat ovat yhden asian liikkeitä. Jotkut luottavat aikuiskasteeseen ja jotkut lauantain sapattiin. Jeesus nousi ylös sunnuntaina, jonka jälkeen kristityt ovat alkaneet pitämään sunnuntaita pyhänä.

        ja siinä se taas tuli--- aikuiskaste-.-- !!

        onko sitä ajateltava että teillä on jokin ymmärtämisen este siellä yläosassa, kun aina vaan puhutaan aikuiskasteesta kun aikuisessa ei ole mitään kastettavaa sen enempää kuin vauvassakaan ennekuin yksilö on tullut uskovaksi Jumalan Hengestä.

        onko tämä liian vaikeaa ymmärtää lutterin sokaisemalle ihmispololle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus opetti:
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Sanoiko hän, että älkää kastako lapsia? Ei!

        Kastehan on liitto ihmisen ja Jumalan välillä. Se on vahva Jumalan puolelta, mutta ihminen joutuu rikkomaan sitä, vaikka olisi käynyt uskoontulleiden kasteella vaikka kuinka monta kertaa.

        Jeesus todistaa, että lapsilla on usko:

        1. Sillä hetkellä tulivat opetuslapset Jesuksen tykö, sanoen: kuka siis on suurin taivaan valtakunnassa?
        2. Ja Jesus kutsui tykönsä lapsen, ja asetti sen heidän keskellensä,
        3. Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.
        4. Sentähden joka itsensä alentaa niinkuin tämä lapsi, se on suurin taivaan valtakunnassa.
        5. Ja joka holhoo senkaltaisen lapsen minun nimeeni, hän holhoo minun.

        älä viitsi, siinä ei ole sanaakaan lapsen uskosta minkäänlaisella yleisellä tasolla, eikä tiulanteen lasistakaan sanota muuta kuin että nämä jotka uskovat minuun !

        siinä oli muutama uskovaksi tullut lapsi eikä s emikään ihme ole, mutta silläkään ei ole tekemistä VAUVAN kanssa joka ei ymmärrä mitään mistään uskosta, vai luuleeko joku että olisi vauva ja olisi kokoomuslainen häh?!

        miksi ette käytä järkeänne jos sitä kerran on !=?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on kirja, jonka pyhät Jumalan ihmiset ovat kirjoittaneet, vaikutettuna Pyhältä Hengeltä. Sama henki on myös ainoa, jonka kautta sitä voidaan selittää.

        Sieltä löytyy myös se, että tulee eriseuroja. Niitä tuli myös alkukristillisyydestä. Jeesus sanoi, että ellei hän mene pois, ei lohduttaja Pyhä Henki tule. Se Henki muistuttaa kaiken, mitä hän on puhunut. Jeesus lupasi olla uskoviensa kanssa maailman loppuun asti. Hän sanoi myös, että ei yksikään piirto eli rahtu katoa Jumalan Sanasta siihen asti. Kuitenkin kirkkomme poistaa siitä tärkeitä asioita. Monet vapaat suunnat ovat yhden asian liikkeitä. Jotkut luottavat aikuiskasteeseen ja jotkut lauantain sapattiin. Jeesus nousi ylös sunnuntaina, jonka jälkeen kristityt ovat alkaneet pitämään sunnuntaita pyhänä.

        Onko sunnuntai viikon ensimmäinen päivä, vai viikon seitsemäspäivä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sunnuntai viikon ensimmäinen päivä, vai viikon seitsemäspäivä ?

        Viikko alkaa maanantaista, joten sunnuntai on setsemäs päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä nyt höpötä noin hassuja, vanhan liiton ympärileikakuksella ei ole mitään tekemistä uudenliiton kasteen kanssa!

        koita nyt vähän itsekkin tutkia ja ajatella äläkä ihna kaikkea soopaa usko mitä sieltä edestä paasataan.

        kun sillä vauvan kostuttamisella ei ole minkäänlaist a merkitystä millekkään, ainut joka jotain siitä saa on pullakauppias ja pitsimekon myyjä, ei mitään muuta.

        Jumala on Henki, ja Häntä lähestytään hengessä ja totuudessa, näin kertoo Kirja, se ei kuul esinne henkeen paljoa auta jos otsaa kostuttaa toinen ihminen.

        Kerro sitten mitä ympärileikkaus ja kaste ovat, kun tunnut tietävän?

        Et kuitenkaan tiedä, että kasteeseen liitetään Jumalan sana. Ilman sitä kaste ei olekaan muuta kuin pesemistä, mutta kun siihen liittyy Jumalan sana, niin se on sakramentti.


    • Ei ole montaa tapaa uskoa. Se on harhaluulo. Ei ole oikeestaan edes yhtään tapaa uskoa. On vain lahjavanhurskaus Jumalalta.

      On yksi usko Herraan Jeesukseen, syntien sovittajana ja sielujen lunastajana. Kaikki erinäiset tavat, joita ihminen yrittää autuutensa eteen, on ihmisestä ja perkeleestä.

      • Ikävä kyllä. Pelastava evankeliumi ristiinnaulitusta Kristuksesta ja hänen verihaavoistaan, uhrista joka meidän lunastuksestamme on maksettu Golgatalla, on jäämässä kaikenlaisen puuhastelun ja näyttävien silmänkääntötemppujen varjoon. 😢


      • Anonyymi

        saako siis laittaa tapetitkin seiniin ja kukan ikknalle vai meneekö se jo laitamille sellainen uskominen?'

        entäs kravatti ja kitara?


      • Anonyymi kirjoitti:

        saako siis laittaa tapetitkin seiniin ja kukan ikknalle vai meneekö se jo laitamille sellainen uskominen?'

        entäs kravatti ja kitara?

        Mihin sinä uskot?
        Tapeetteihin,
        kukkiin ikkunalla,
        kravatittomuuteen,
        kitarattomuuteen.

        Jos näillä pelastusi, niin Jeesus olisi turhaan kuollut sinun puolestasi.
        Kysyn vaan, kuinka kehtaat tuollaisia kirjoittaa näin vakavasta asiasta?


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Mihin sinä uskot?
        Tapeetteihin,
        kukkiin ikkunalla,
        kravatittomuuteen,
        kitarattomuuteen.

        Jos näillä pelastusi, niin Jeesus olisi turhaan kuollut sinun puolestasi.
        Kysyn vaan, kuinka kehtaat tuollaisia kirjoittaa näin vakavasta asiasta?

        Eikö näistä saa ja pidä kirjoittaa? Ja kehdata kirjoittaa?

        Kravatit, ruukkukukat, tapetit ja kitarat, ne ovat hassunhauskoja lestadiolaisten saarnamiesten keksimiä "syntejä".

        Juuri vastaavista ihmisen keksimistä pelastuksen ehdoiasta pitäisi lestadiolaisten piirissä keskustella. Niin minä asian näen, vaikka saatankin olla väärässä.

        Vallanhimo on suuri kaikkien lahkojen johtajilla. Ja heidän seuraajillaan, hännystelijöillään. Vaikka eivät sitä kaikin ajoin itsekään tunnista, missä vesissä uivat. Niin se vaan on.


    • En edes muista koska viimeksi olin täällä, ja nyt kun vilkasin, niin huomasin että, täällähän onkin jo ikävä.. 😂😂

      • Anonyymi

        Ikävä oli, siksi kirjoitin. Missä nykyisin olet? Sinulla on hyviä kirjoituksia, antavat minulle uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä oli, siksi kirjoitin. Missä nykyisin olet? Sinulla on hyviä kirjoituksia, antavat minulle uskoa.

        Olen siis aloittaja. Tuo Vaitovaisen oikeassaoleminen, jota sinullakin on myös paljon teksteissäsi, on toki vielä tuomitsevampaa. Vai onko, mitä mieltä itse olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen siis aloittaja. Tuo Vaitovaisen oikeassaoleminen, jota sinullakin on myös paljon teksteissäsi, on toki vielä tuomitsevampaa. Vai onko, mitä mieltä itse olet?

        vaitovainen kirjoitetaan pienellä, ehdottomasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vaitovainen kirjoitetaan pienellä, ehdottomasti

        Kitara saattaa yhtäkkiä soida, ole varuillasi. tuki korvat heti jos sitä rämpytystä kuuluu.. Tai hakeudu hoitoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen siis aloittaja. Tuo Vaitovaisen oikeassaoleminen, jota sinullakin on myös paljon teksteissäsi, on toki vielä tuomitsevampaa. Vai onko, mitä mieltä itse olet?

        Sinäkö siis olet väärässä? Hyvä että sentään huomasit itse! 😂🤣


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe