Nyt sarakkeessa on NIMI sukunimi ja etunimi ovat kirjoitettu välilyönillä eroitettuna. Kuinka solu jaetaan kahtia SUKUNIMI ja ETUNIMI. Calc tai Base neuvot käyvät.
LibreOffice solun tietojen
7
2109
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakin sellainen on melko helppo homma, mutta vähän editointia vaativa, että eksportoi CSV:nä, editoi tekstieditorilla, ja lukee takaisin taulukkolaskentaohjelmaan.
Mahdollisesti voi tekstieditorissa käyttää jotain etsi -> korvaa toimintoa, niin pääsee vähemmällä näpyttelyllä. - Anonyymi
Sellainenkin on sitten toimiva ratkaisu, mutta näpyttelyä vaativa, että kopioi se NIMI sarakkeen sisältö uuteen sarakkeeseen, niin että sinulla on sisällöltään kaksi samanlaista saraketta. Toisesta sitten poistat sukunimet, toisesta etunimet.
Työlästä, työlästä. - Anonyymi
Excelistä tuttua tekstin poimintaa:
A1 Jokunen Jaska
B1 =POIMI.TEKSTI(A1;1;ETSI(" ";A1)-1)
C1 =POIMI.TEKSTI(A1;ETSI(" ";A1) 1;PITUUS(A1)-ETSI(" ";A1))- Anonyymi
Mikä on engl. eli alkuper. nimeltää tuo funktio?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on engl. eli alkuper. nimeltää tuo funktio?
FIN -> ENG
POIMI.TEKSTI -> MID
ETSI -> FIND
PITUUS -> LEN
- Anonyymi
Eikös Calc'issa ole "Teksti sarakkeiksi" toiminto kuten Excelissä?
https://help.libreoffice.org/4.4/Calc/Text_to_Columns/fi - Anonyymi
Valitse sarake missä nimet. Sen jälkeen ylävalikosta "Data->Teksti sarakkeiksi...", josta erottimeksi "Väli", ja lopuksi klikkaa OK-painiketta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4511042
- 827479
- 755459
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445434Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764738Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334143- 472978
- 362915
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412425- 402420