Mikä kevari?

Anonyymi

Oon tässä miettiny kevarin hommaamista ja vaikee päättää näistä: Aprilia SX, Husqvarna SM/WR tai Yamaha Wr.
Noi husqvarnat ja apriliat on 2 tahteja ja yamaha on 4 tahti. Husqvarna tekee myös 4 tahteja mutta jos 4 tahdin ostan niin se tulee olemaan yamaha wr.

Pitutta on 167cm jos se vaikuttaa jotenki tähän, esim jos joku noista on liian korkea. Kortin hommaan jo syksyllä mutta kevarin ostan varmaan vasta talvella tai viimestään siihe mennessä ku lumet sulaa koska sillon vasta aijon alkaa ajamaan.

Mitkä on mahollisuudet että esim 2 tahista lähtee kilvet tai/ja tulee sakkoa siitä että on liikaa tehoa. Ja tottakai laitan kevarin täystehoseks.

2

545

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

2 tahti kemmut on tehokkaampia, paremmat huiput ym mutta sitten kuluttaa enemmän n.5-8L / 100km ja joutuu huoltamaan useammin.

4 tahdit on laiskempia, kuluttaa paljon vähemmän ja huiput max 120 mutta ei tarvitse huoltaa läheskään yhtä usein.

jos usein pitkiä matkoja ajat niin 4 tahti on paljon mukavampi, mutta jos on varaaa ylläpitää ja osaat huoltaa vähän (tutoriaaleja kyllä löytyy youtubesta) ja et aja hirveämmin pitkiä matkoja vaan esim kylällä pärräilet enimmäkseen niin siinä tapauksessa suosittelen 2 tahtia.

itse keväällä varmaan sm husse 125 tai 125 exc kotarin hankin kun ikää on sillä lähinnä kylällä ajelen. muteenkin tykkään enemmän 2 tahdeista mutta kannattaa miettiä että kumpi järkevämpi juuri sinulle.

• Anonyymi

Pitkiä matkoja ei tuu kovin useesti todennäkösesti ajettua mut voi olla et joskus käyn jonku 100km matkan kavereitten kaa ajamas. Sitte jotai 30km matkoja tulee varmaa aina sillon tällön kans. Pitää vielä miettiä et kumpi ois parempi. Teho vähän tässä kiinnostaa mut sitte saattaa mennä paljon bensaa ja joutuis huoltaa useemmin jos ottais 2 tahin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      41
      1897
    2. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      710
      1280
    3. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      99
      1031
    4. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      102
      908
    5. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      88
      894
    6. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      66
      751
    7. Taidan olla pelkuri

Kun en uskalla edes kysyä sulta 😳
      Ikävä
      33
      632
    8. Olinko yhden viestin arvoinen?

Sen verran olit valmis panostamaan ja selvittämään umpisolmuja. Kukkuluuruu vaan sinullekin mies.
      Ikävä
      68
      518
    9. Kuka om uusi kylän mies?

Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku
      Suomussalmi
      13
      508
    10. oot mun silmissä

Vain äärettömän nolo. Anna olla jo 😂
      Ikävä
      78
      501
    Aihe