ID.3 takaveto
http://blogi.autotie.fi/tien-sivusta/sahkoautoileva-motoristi/volkswagenin-edullisen-id3-first-edition-sahkoauton-varauskirja-on-nyt-auki
ID3 tulee olemaan yhdellä sähkömoottorilla varustettu takavetoinen sähköauto, jonka suorituskyky jäi esittelytilaisuudessa vielä hämärän peittoon ja siihen luvattiin tarkennuksia Frankfurtin autonäyttelyn yhteydessä. ID-autoihin tulee myös langattomasti päivitettävä tietotekniikka, kuten Teslasta olemme jo sähköautopiireissä oppineet.
ID.3 takaveto - siksi halpa
17
1820
Vastaukset
- Anonyymi
Tämän aloituksen pointti jäi avoimeksi, mutta jos arvaan oikein piiloajatuksesi, niin kerrotaanpa sinulle muutama asia.
Volkswagen kosernin johto antoi lausunnon, jonka mukaan etuvetoinen sähköautossa ei ole mitään järkeä, koska samoilla kustannuksilla voidaan valmistaa takavetoinen malli, joka tarjoaa ylivertaista ajodynamiikkaa.
Tässä sitten kokemattomuudessasi ja autoteknisessä tietämättömyydessäsi varmaan haluat kovaan ääneen kertoa, että sinun vuoden 1985 yhden talven takavetokokemuksesi mukaan takaveto ei ole yhtä hyvä talvella kuin etuveto. Ehkä kävit jopa muutaman kerran penkassa, oli pelottavaa. Ja mitenköhän tämä liittyy edes 2010-luvun takavetoisiin polttomoottoriautoihin? Ei jmitenkään.
Takavetoisen VW sähköauton painonjakauma tulee olemaan noin 47/53% kahden henkilön kuormalla. Vastaavasti jos malli olisi etuvetoinen, niin painonjakauma olisi luokkaa 50/50%. Etuvetoisella ei olisi edes sitä perinteistä ainoaa "etua" takavetoiseen nähden, jonka takia ihmiset ovat hylänneet kaikki muut takavedon ajodynaamiset edut.
Ainiin, päivitä ihmeessä kokemuksesi. Etuvetoinen ritsasi pyörii myös takavetoisen hybridin jaloissa tammikuisella kaupunkitiellä. Ja alla on muuten markkinoiden parhaat kitkarenkaat.
https://www.youtube.com/watch?v=GnnFHnLiWwQ- Anonyymi
Vittu että jäbä on traumatisoitunut. Aloittaja halusi ennemmin sanoa, jos hänellä piiloviestiä oli, että hänen vuoden 1985 bimmerinsä on nyt todettu ylivertaiseksi, koska tulevaisuuden autotkin ovat takavetoisia.
Etuvetohan on ollut ylivertainen ratkaisu polttomoottoreihin kustannusten, tilankäytön, painon, kulutuksen, etenemiskyvyn ja ajo-ominaisuuksien ansiosta. Ajonavustimet ovat hieman tasoittaneet peliä mekaanisesti onnettoman takavedon eduksi, ja nyt sähkötekniikka poistaa takavedon kustannus- ja painohaitat. Joten ehkäpä itsekin vielä ostan takavedon, ei mulla ole mitään itseisarvoista syytä suosia etuvetoa, toisin kuin sulla kakarana takaveto on uskonto. - Anonyymi
Tarkennetaan kun jäi yksi sana välistä:
Etuvetoisen ainoa perinteinen "etu" polttomoottoriseen etumoottoriseen takavetoiseen nähden on ollut se, että painoa on ollut suhteellisesti hieman enemmän vetävillä pyörillä. Tämän takia etuvetoisia on pidetty 1900-luvulla takavetoisia parempina talviautoina niiden muutamien talvikuukausien ajan. 2000-luvulla takavetoiset automallit ovat voittaneet kuitenkin myös Suomessa talvitestejäkin. Erinomaisesti toimiva ajonvakautuselektroniikka mahdollistaa hyvän etenemiskyvyn ilman, että kokemattomankaan kuskin tarvitsee kytkeä järjestelmää kokonaan pois päältä.
Missä ovat siis etuvetoisen edut ajamisen suhteen, kun sähköautoissa viimeinenkin oljenkorsi on mennyt? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittu että jäbä on traumatisoitunut. Aloittaja halusi ennemmin sanoa, jos hänellä piiloviestiä oli, että hänen vuoden 1985 bimmerinsä on nyt todettu ylivertaiseksi, koska tulevaisuuden autotkin ovat takavetoisia.
Etuvetohan on ollut ylivertainen ratkaisu polttomoottoreihin kustannusten, tilankäytön, painon, kulutuksen, etenemiskyvyn ja ajo-ominaisuuksien ansiosta. Ajonavustimet ovat hieman tasoittaneet peliä mekaanisesti onnettoman takavedon eduksi, ja nyt sähkötekniikka poistaa takavedon kustannus- ja painohaitat. Joten ehkäpä itsekin vielä ostan takavedon, ei mulla ole mitään itseisarvoista syytä suosia etuvetoa, toisin kuin sulla kakarana takaveto on uskonto.Oletko työskennellyt Saksassa autoalalla? Ei sinua ainakaan meidän testiporukassa näkynyt. Enempää ei varmaan tähän vastaukseen tarvitse kirjottaa. Hanki ajokokemusta, kirjoita sitten.
- Anonyymi
Ei helvetti tota YouTubea, saatanan sekopää! Mitään Audia ei näy, eikä se Audi rinnalla tarkoita, että se vetää kaasu pohjassa. Itse jos menen noin vasemmalle kaistalle ”ohittamaan”, niin en yritäkään hampaat irvessä ohi, vaan kokeilen normaalin reipasta kiihdytystä ja jos oikealla oleva ottaa etanakiihdytykset, niin menen ohi, jos taas oikealla oleva alkaa kiihdyttämään tosissaan, niin en minä siitä mitään kisaa ala tekemään, vaan jään taakseen suosiolla.
Sunlaiselle kusipäälle ja arkiliikenteen ralliääliölle varmasti käsittämätöntä.
Hirveää hakemista muuten toi kiihdytys. Vispaako se mese vai kuvaajan tärisevä vauvankäsi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei helvetti tota YouTubea, saatanan sekopää! Mitään Audia ei näy, eikä se Audi rinnalla tarkoita, että se vetää kaasu pohjassa. Itse jos menen noin vasemmalle kaistalle ”ohittamaan”, niin en yritäkään hampaat irvessä ohi, vaan kokeilen normaalin reipasta kiihdytystä ja jos oikealla oleva ottaa etanakiihdytykset, niin menen ohi, jos taas oikealla oleva alkaa kiihdyttämään tosissaan, niin en minä siitä mitään kisaa ala tekemään, vaan jään taakseen suosiolla.
Sunlaiselle kusipäälle ja arkiliikenteen ralliääliölle varmasti käsittämätöntä.
Hirveää hakemista muuten toi kiihdytys. Vispaako se mese vai kuvaajan tärisevä vauvankäsi?Sport tilassa takapyörille sallitaan enemmän luistoa, mutta ajonvakautus ei poistu taustalta. Luonnollisesti tapahtuu pientä sivuttaisliikettä, kuitenkin aina oman kaistarajojen sisäpuolella. Tätähän et voinut kokemattomana tietää. Tie oli pakkasella ja osittain pintajäässä.
Hanki kokemusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko työskennellyt Saksassa autoalalla? Ei sinua ainakaan meidän testiporukassa näkynyt. Enempää ei varmaan tähän vastaukseen tarvitse kirjottaa. Hanki ajokokemusta, kirjoita sitten.
Yritätkö sekoboltsi sanoa jotain?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sport tilassa takapyörille sallitaan enemmän luistoa, mutta ajonvakautus ei poistu taustalta. Luonnollisesti tapahtuu pientä sivuttaisliikettä, kuitenkin aina oman kaistarajojen sisäpuolella. Tätähän et voinut kokemattomana tietää. Tie oli pakkasella ja osittain pintajäässä.
Hanki kokemusta.Onko sulla edes oman konsernin "fanituotteista" kokemusta oikeastaan millään kelillä?
https://www.youtube.com/watch?v=XsxBeEw5jlk - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sport tilassa takapyörille sallitaan enemmän luistoa, mutta ajonvakautus ei poistu taustalta. Luonnollisesti tapahtuu pientä sivuttaisliikettä, kuitenkin aina oman kaistarajojen sisäpuolella. Tätähän et voinut kokemattomana tietää. Tie oli pakkasella ja osittain pintajäässä.
Hanki kokemusta.Onpa se takaveto sitten vaan upea tekniikka, kun tapahtuu pientä sivuttaisliikettä, luonnollisesti.
Ja kyllä, kokemuksesta tiesin juuri noin käyvän ja juuri siksikin tiesin takavedon paskaksi ratkaisuksi talvioloihin. Vittu millainen sekoitus kelvotonta mekaanista pitoa ja tietokoneella purkkapaikkailtuja puutteita. Hyi helvetti.
Ajattelin vaan hehkutuksesi perusteella, että josko nuo ongelmat olisi autossasi saatu ratkaistua, mutta eipä tietenkään. Sairasta vispaamista. Miten tuollaista kukaan kestää, alkaisi päätä särkeä toi vatkaaminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkennetaan kun jäi yksi sana välistä:
Etuvetoisen ainoa perinteinen "etu" polttomoottoriseen etumoottoriseen takavetoiseen nähden on ollut se, että painoa on ollut suhteellisesti hieman enemmän vetävillä pyörillä. Tämän takia etuvetoisia on pidetty 1900-luvulla takavetoisia parempina talviautoina niiden muutamien talvikuukausien ajan. 2000-luvulla takavetoiset automallit ovat voittaneet kuitenkin myös Suomessa talvitestejäkin. Erinomaisesti toimiva ajonvakautuselektroniikka mahdollistaa hyvän etenemiskyvyn ilman, että kokemattomankaan kuskin tarvitsee kytkeä järjestelmää kokonaan pois päältä.
Missä ovat siis etuvetoisen edut ajamisen suhteen, kun sähköautoissa viimeinenkin oljenkorsi on mennyt?Miksi pitäisi olla jotain etuvetoisen etuja? Luuletko tosiaan, että muutkin kuin sinä on ottaneet vetotavan sydämenasiakseen? Jos etuveto menettää kaikki etunsa, niin sitten menettää, sitten minä ja muut ostaa takavedon, se on niin yksinkertaista, ei normaali ihmisillä mene tunteisiin vetotavan muutos.
Suomeen tosin talven takia se etuveto olisi jatkossakin todennäköisesti paras, mutta valitettavasti autoja ei suunnitella pitkiä talvia varten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi olla jotain etuvetoisen etuja? Luuletko tosiaan, että muutkin kuin sinä on ottaneet vetotavan sydämenasiakseen? Jos etuveto menettää kaikki etunsa, niin sitten menettää, sitten minä ja muut ostaa takavedon, se on niin yksinkertaista, ei normaali ihmisillä mene tunteisiin vetotavan muutos.
Suomeen tosin talven takia se etuveto olisi jatkossakin todennäköisesti paras, mutta valitettavasti autoja ei suunnitella pitkiä talvia varten.Siksi et olekaan työskennellyt autoalalla. Auto asiat eivät kiinnosta sinua siinä määrin, että voisit sanoa sen olevan intohimosi. Jos esimerkiksi puutarha-asiat kiinnostavat enemmän niin olisit/olet erinomainen puutarhuri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa se takaveto sitten vaan upea tekniikka, kun tapahtuu pientä sivuttaisliikettä, luonnollisesti.
Ja kyllä, kokemuksesta tiesin juuri noin käyvän ja juuri siksikin tiesin takavedon paskaksi ratkaisuksi talvioloihin. Vittu millainen sekoitus kelvotonta mekaanista pitoa ja tietokoneella purkkapaikkailtuja puutteita. Hyi helvetti.
Ajattelin vaan hehkutuksesi perusteella, että josko nuo ongelmat olisi autossasi saatu ratkaistua, mutta eipä tietenkään. Sairasta vispaamista. Miten tuollaista kukaan kestää, alkaisi päätä särkeä toi vatkaaminen.No nyt tuli niin huvittava kommentti, että otapa selvää kummalla vetotavalla on lähtökohtaisesti suurimman osan vuodesta paremmin pitoa tarjolla. Siinä vetelet etuvedolla pyörät hakaten ja ohjaustuntuma korruptoituneessa tilassa vääntömomentin sekä pito-ongelmien takia.
Edelleen, hanki kokemusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt tuli niin huvittava kommentti, että otapa selvää kummalla vetotavalla on lähtökohtaisesti suurimman osan vuodesta paremmin pitoa tarjolla. Siinä vetelet etuvedolla pyörät hakaten ja ohjaustuntuma korruptoituneessa tilassa vääntömomentin sekä pito-ongelmien takia.
Edelleen, hanki kokemusta.Kas kun ostan autoni liikenteeseen, jolloin minua ei yhtään haittaa ”huonompi” pito kesäkeleissä. Eikä se C-sarjakaan mikään ratapeli muuten ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi et olekaan työskennellyt autoalalla. Auto asiat eivät kiinnosta sinua siinä määrin, että voisit sanoa sen olevan intohimosi. Jos esimerkiksi puutarha-asiat kiinnostavat enemmän niin olisit/olet erinomainen puutarhuri.
Niin, ostan autoni tieliikennettä varten. En koska olen kehitysvammainen karvanoppaspesialisti, joka hakee radalla kymmenysosia.
- Anonyymi
Muutaman Tube-videon huvikseni kuvannut. Kun on kokemusta testitoiminnoista, niin aistii autoista paljon sellaista välittömästi mitä normijannu ei havaitse kuin pitkän ajan jälkeen, jos edes silloinkaan. Testaaja kehittää pelisilmänsä aivan kuten joku urheilija omassa lajissaan.
Kansainvälisellä Audiworld.com sivustolla suuri joukko Audi Q8 omistajia on alkanut valittamaan viiveitä liikkeellelähdössä. Asia meni ohi täysin myös näiden suomalaisten Iltapäivälehtien kohtuullisen kädettömiltä "huippuautotoimittajilta". Kuvasin videon kun olin Audi Q8 julkistuksessa. Asia on saanut suurempaa huomiota vasta tänä vuonna.
https://www.audiworld.com/forums/audi-q8-227/intro-auto-start-major-throttle-lag-issue-2966888/page36/
Sivulla 36 kuvaamani video. Kuulemma ainoa laatuaan asiaan liittyen.- Anonyymi
Ja edelleen, ajan takavetoisella vuoden joka päivänä mielummin kuin nelivetoisella.
- Anonyymi
No missä on kaikkitietävän VAG-fanittajan ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 605887
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap263727Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2292008Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei271809- 951246
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna311229Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel2891037Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee54980Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.76909Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35858