ID.3 takaveto - siksi halpa

Anonyymi

ID.3 takaveto

http://blogi.autotie.fi/tien-sivusta/sahkoautoileva-motoristi/volkswagenin-edullisen-id3-first-edition-sahkoauton-varauskirja-on-nyt-auki

ID3 tulee olemaan yhdellä sähkömoottorilla varustettu takavetoinen sähköauto, jonka suorituskyky jäi esittelytilaisuudessa vielä hämärän peittoon ja siihen luvattiin tarkennuksia Frankfurtin autonäyttelyn yhteydessä. ID-autoihin tulee myös langattomasti päivitettävä tietotekniikka, kuten Teslasta olemme jo sähköautopiireissä oppineet.

17

1940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämän aloituksen pointti jäi avoimeksi, mutta jos arvaan oikein piiloajatuksesi, niin kerrotaanpa sinulle muutama asia.

      Volkswagen kosernin johto antoi lausunnon, jonka mukaan etuvetoinen sähköautossa ei ole mitään järkeä, koska samoilla kustannuksilla voidaan valmistaa takavetoinen malli, joka tarjoaa ylivertaista ajodynamiikkaa.

      Tässä sitten kokemattomuudessasi ja autoteknisessä tietämättömyydessäsi varmaan haluat kovaan ääneen kertoa, että sinun vuoden 1985 yhden talven takavetokokemuksesi mukaan takaveto ei ole yhtä hyvä talvella kuin etuveto. Ehkä kävit jopa muutaman kerran penkassa, oli pelottavaa. Ja mitenköhän tämä liittyy edes 2010-luvun takavetoisiin polttomoottoriautoihin? Ei jmitenkään.

      Takavetoisen VW sähköauton painonjakauma tulee olemaan noin 47/53% kahden henkilön kuormalla. Vastaavasti jos malli olisi etuvetoinen, niin painonjakauma olisi luokkaa 50/50%. Etuvetoisella ei olisi edes sitä perinteistä ainoaa "etua" takavetoiseen nähden, jonka takia ihmiset ovat hylänneet kaikki muut takavedon ajodynaamiset edut.

      Ainiin, päivitä ihmeessä kokemuksesi. Etuvetoinen ritsasi pyörii myös takavetoisen hybridin jaloissa tammikuisella kaupunkitiellä. Ja alla on muuten markkinoiden parhaat kitkarenkaat.

      https://www.youtube.com/watch?v=GnnFHnLiWwQ

      • Anonyymi

        Vittu että jäbä on traumatisoitunut. Aloittaja halusi ennemmin sanoa, jos hänellä piiloviestiä oli, että hänen vuoden 1985 bimmerinsä on nyt todettu ylivertaiseksi, koska tulevaisuuden autotkin ovat takavetoisia.

        Etuvetohan on ollut ylivertainen ratkaisu polttomoottoreihin kustannusten, tilankäytön, painon, kulutuksen, etenemiskyvyn ja ajo-ominaisuuksien ansiosta. Ajonavustimet ovat hieman tasoittaneet peliä mekaanisesti onnettoman takavedon eduksi, ja nyt sähkötekniikka poistaa takavedon kustannus- ja painohaitat. Joten ehkäpä itsekin vielä ostan takavedon, ei mulla ole mitään itseisarvoista syytä suosia etuvetoa, toisin kuin sulla kakarana takaveto on uskonto.


      • Anonyymi

        Tarkennetaan kun jäi yksi sana välistä:

        Etuvetoisen ainoa perinteinen "etu" polttomoottoriseen etumoottoriseen takavetoiseen nähden on ollut se, että painoa on ollut suhteellisesti hieman enemmän vetävillä pyörillä. Tämän takia etuvetoisia on pidetty 1900-luvulla takavetoisia parempina talviautoina niiden muutamien talvikuukausien ajan. 2000-luvulla takavetoiset automallit ovat voittaneet kuitenkin myös Suomessa talvitestejäkin. Erinomaisesti toimiva ajonvakautuselektroniikka mahdollistaa hyvän etenemiskyvyn ilman, että kokemattomankaan kuskin tarvitsee kytkeä järjestelmää kokonaan pois päältä.

        Missä ovat siis etuvetoisen edut ajamisen suhteen, kun sähköautoissa viimeinenkin oljenkorsi on mennyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu että jäbä on traumatisoitunut. Aloittaja halusi ennemmin sanoa, jos hänellä piiloviestiä oli, että hänen vuoden 1985 bimmerinsä on nyt todettu ylivertaiseksi, koska tulevaisuuden autotkin ovat takavetoisia.

        Etuvetohan on ollut ylivertainen ratkaisu polttomoottoreihin kustannusten, tilankäytön, painon, kulutuksen, etenemiskyvyn ja ajo-ominaisuuksien ansiosta. Ajonavustimet ovat hieman tasoittaneet peliä mekaanisesti onnettoman takavedon eduksi, ja nyt sähkötekniikka poistaa takavedon kustannus- ja painohaitat. Joten ehkäpä itsekin vielä ostan takavedon, ei mulla ole mitään itseisarvoista syytä suosia etuvetoa, toisin kuin sulla kakarana takaveto on uskonto.

        Oletko työskennellyt Saksassa autoalalla? Ei sinua ainakaan meidän testiporukassa näkynyt. Enempää ei varmaan tähän vastaukseen tarvitse kirjottaa. Hanki ajokokemusta, kirjoita sitten.


      • Anonyymi

        Ei helvetti tota YouTubea, saatanan sekopää! Mitään Audia ei näy, eikä se Audi rinnalla tarkoita, että se vetää kaasu pohjassa. Itse jos menen noin vasemmalle kaistalle ”ohittamaan”, niin en yritäkään hampaat irvessä ohi, vaan kokeilen normaalin reipasta kiihdytystä ja jos oikealla oleva ottaa etanakiihdytykset, niin menen ohi, jos taas oikealla oleva alkaa kiihdyttämään tosissaan, niin en minä siitä mitään kisaa ala tekemään, vaan jään taakseen suosiolla.
        Sunlaiselle kusipäälle ja arkiliikenteen ralliääliölle varmasti käsittämätöntä.

        Hirveää hakemista muuten toi kiihdytys. Vispaako se mese vai kuvaajan tärisevä vauvankäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei helvetti tota YouTubea, saatanan sekopää! Mitään Audia ei näy, eikä se Audi rinnalla tarkoita, että se vetää kaasu pohjassa. Itse jos menen noin vasemmalle kaistalle ”ohittamaan”, niin en yritäkään hampaat irvessä ohi, vaan kokeilen normaalin reipasta kiihdytystä ja jos oikealla oleva ottaa etanakiihdytykset, niin menen ohi, jos taas oikealla oleva alkaa kiihdyttämään tosissaan, niin en minä siitä mitään kisaa ala tekemään, vaan jään taakseen suosiolla.
        Sunlaiselle kusipäälle ja arkiliikenteen ralliääliölle varmasti käsittämätöntä.

        Hirveää hakemista muuten toi kiihdytys. Vispaako se mese vai kuvaajan tärisevä vauvankäsi?

        Sport tilassa takapyörille sallitaan enemmän luistoa, mutta ajonvakautus ei poistu taustalta. Luonnollisesti tapahtuu pientä sivuttaisliikettä, kuitenkin aina oman kaistarajojen sisäpuolella. Tätähän et voinut kokemattomana tietää. Tie oli pakkasella ja osittain pintajäässä.

        Hanki kokemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko työskennellyt Saksassa autoalalla? Ei sinua ainakaan meidän testiporukassa näkynyt. Enempää ei varmaan tähän vastaukseen tarvitse kirjottaa. Hanki ajokokemusta, kirjoita sitten.

        Yritätkö sekoboltsi sanoa jotain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sport tilassa takapyörille sallitaan enemmän luistoa, mutta ajonvakautus ei poistu taustalta. Luonnollisesti tapahtuu pientä sivuttaisliikettä, kuitenkin aina oman kaistarajojen sisäpuolella. Tätähän et voinut kokemattomana tietää. Tie oli pakkasella ja osittain pintajäässä.

        Hanki kokemusta.

        Onko sulla edes oman konsernin "fanituotteista" kokemusta oikeastaan millään kelillä?

        https://www.youtube.com/watch?v=XsxBeEw5jlk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sport tilassa takapyörille sallitaan enemmän luistoa, mutta ajonvakautus ei poistu taustalta. Luonnollisesti tapahtuu pientä sivuttaisliikettä, kuitenkin aina oman kaistarajojen sisäpuolella. Tätähän et voinut kokemattomana tietää. Tie oli pakkasella ja osittain pintajäässä.

        Hanki kokemusta.

        Onpa se takaveto sitten vaan upea tekniikka, kun tapahtuu pientä sivuttaisliikettä, luonnollisesti.
        Ja kyllä, kokemuksesta tiesin juuri noin käyvän ja juuri siksikin tiesin takavedon paskaksi ratkaisuksi talvioloihin. Vittu millainen sekoitus kelvotonta mekaanista pitoa ja tietokoneella purkkapaikkailtuja puutteita. Hyi helvetti.
        Ajattelin vaan hehkutuksesi perusteella, että josko nuo ongelmat olisi autossasi saatu ratkaistua, mutta eipä tietenkään. Sairasta vispaamista. Miten tuollaista kukaan kestää, alkaisi päätä särkeä toi vatkaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkennetaan kun jäi yksi sana välistä:

        Etuvetoisen ainoa perinteinen "etu" polttomoottoriseen etumoottoriseen takavetoiseen nähden on ollut se, että painoa on ollut suhteellisesti hieman enemmän vetävillä pyörillä. Tämän takia etuvetoisia on pidetty 1900-luvulla takavetoisia parempina talviautoina niiden muutamien talvikuukausien ajan. 2000-luvulla takavetoiset automallit ovat voittaneet kuitenkin myös Suomessa talvitestejäkin. Erinomaisesti toimiva ajonvakautuselektroniikka mahdollistaa hyvän etenemiskyvyn ilman, että kokemattomankaan kuskin tarvitsee kytkeä järjestelmää kokonaan pois päältä.

        Missä ovat siis etuvetoisen edut ajamisen suhteen, kun sähköautoissa viimeinenkin oljenkorsi on mennyt?

        Miksi pitäisi olla jotain etuvetoisen etuja? Luuletko tosiaan, että muutkin kuin sinä on ottaneet vetotavan sydämenasiakseen? Jos etuveto menettää kaikki etunsa, niin sitten menettää, sitten minä ja muut ostaa takavedon, se on niin yksinkertaista, ei normaali ihmisillä mene tunteisiin vetotavan muutos.
        Suomeen tosin talven takia se etuveto olisi jatkossakin todennäköisesti paras, mutta valitettavasti autoja ei suunnitella pitkiä talvia varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi olla jotain etuvetoisen etuja? Luuletko tosiaan, että muutkin kuin sinä on ottaneet vetotavan sydämenasiakseen? Jos etuveto menettää kaikki etunsa, niin sitten menettää, sitten minä ja muut ostaa takavedon, se on niin yksinkertaista, ei normaali ihmisillä mene tunteisiin vetotavan muutos.
        Suomeen tosin talven takia se etuveto olisi jatkossakin todennäköisesti paras, mutta valitettavasti autoja ei suunnitella pitkiä talvia varten.

        Siksi et olekaan työskennellyt autoalalla. Auto asiat eivät kiinnosta sinua siinä määrin, että voisit sanoa sen olevan intohimosi. Jos esimerkiksi puutarha-asiat kiinnostavat enemmän niin olisit/olet erinomainen puutarhuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa se takaveto sitten vaan upea tekniikka, kun tapahtuu pientä sivuttaisliikettä, luonnollisesti.
        Ja kyllä, kokemuksesta tiesin juuri noin käyvän ja juuri siksikin tiesin takavedon paskaksi ratkaisuksi talvioloihin. Vittu millainen sekoitus kelvotonta mekaanista pitoa ja tietokoneella purkkapaikkailtuja puutteita. Hyi helvetti.
        Ajattelin vaan hehkutuksesi perusteella, että josko nuo ongelmat olisi autossasi saatu ratkaistua, mutta eipä tietenkään. Sairasta vispaamista. Miten tuollaista kukaan kestää, alkaisi päätä särkeä toi vatkaaminen.

        No nyt tuli niin huvittava kommentti, että otapa selvää kummalla vetotavalla on lähtökohtaisesti suurimman osan vuodesta paremmin pitoa tarjolla. Siinä vetelet etuvedolla pyörät hakaten ja ohjaustuntuma korruptoituneessa tilassa vääntömomentin sekä pito-ongelmien takia.

        Edelleen, hanki kokemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt tuli niin huvittava kommentti, että otapa selvää kummalla vetotavalla on lähtökohtaisesti suurimman osan vuodesta paremmin pitoa tarjolla. Siinä vetelet etuvedolla pyörät hakaten ja ohjaustuntuma korruptoituneessa tilassa vääntömomentin sekä pito-ongelmien takia.

        Edelleen, hanki kokemusta.

        Kas kun ostan autoni liikenteeseen, jolloin minua ei yhtään haittaa ”huonompi” pito kesäkeleissä. Eikä se C-sarjakaan mikään ratapeli muuten ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi et olekaan työskennellyt autoalalla. Auto asiat eivät kiinnosta sinua siinä määrin, että voisit sanoa sen olevan intohimosi. Jos esimerkiksi puutarha-asiat kiinnostavat enemmän niin olisit/olet erinomainen puutarhuri.

        Niin, ostan autoni tieliikennettä varten. En koska olen kehitysvammainen karvanoppaspesialisti, joka hakee radalla kymmenysosia.


    • Anonyymi

      Muutaman Tube-videon huvikseni kuvannut. Kun on kokemusta testitoiminnoista, niin aistii autoista paljon sellaista välittömästi mitä normijannu ei havaitse kuin pitkän ajan jälkeen, jos edes silloinkaan. Testaaja kehittää pelisilmänsä aivan kuten joku urheilija omassa lajissaan.

      Kansainvälisellä Audiworld.com sivustolla suuri joukko Audi Q8 omistajia on alkanut valittamaan viiveitä liikkeellelähdössä. Asia meni ohi täysin myös näiden suomalaisten Iltapäivälehtien kohtuullisen kädettömiltä "huippuautotoimittajilta". Kuvasin videon kun olin Audi Q8 julkistuksessa. Asia on saanut suurempaa huomiota vasta tänä vuonna.

      https://www.audiworld.com/forums/audi-q8-227/intro-auto-start-major-throttle-lag-issue-2966888/page36/

      Sivulla 36 kuvaamani video. Kuulemma ainoa laatuaan asiaan liittyen.

      • Anonyymi

        Ja edelleen, ajan takavetoisella vuoden joka päivänä mielummin kuin nelivetoisella.


    • Anonyymi

      No missä on kaikkitietävän VAG-fanittajan ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

      Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

      Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

      mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

      Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59
      856
    Aihe