Voiko ottaa asoon, niin, että itse edelleen asuu?
Alle 3 kk alivuokralainen?
7
1093
Vastaukset
- Anonyymi
Tottahan toki!
- Anonyymi
Entä voiko huoneen vuokrata asoasunnosta pidemmäksi aikaa? Jos itse asun kuitenkin samassa asunnossa. Ettei tule mitään sanktioita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä voiko huoneen vuokrata asoasunnosta pidemmäksi aikaa? Jos itse asun kuitenkin samassa asunnossa. Ettei tule mitään sanktioita?
Voi vuokrata kunhan on enintään puolet, mutta vastaa tällöin edelleen omistajalle kaikista velvoitteista koko huoneiston osalta. Alivuokrauksessa ei ilmeisesti ole mitään aikarajaa, toisin kuin koko huoneiston vuokrauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi vuokrata kunhan on enintään puolet, mutta vastaa tällöin edelleen omistajalle kaikista velvoitteista koko huoneiston osalta. Alivuokrauksessa ei ilmeisesti ole mitään aikarajaa, toisin kuin koko huoneiston vuokrauksessa.
Koko asunnon jälleenvuokraukseen (= yli 50%) täytyy pyytää aso-yhtiöltä lupa. Kun on selvä syy, esim. työ, opiskelu toisella paikkakunnalla tai ulkomailla, se heltiää kahdeksi vuodeksi yhtäjaksoisesti. Alivuokraukseen ( max 49% ) ei ole rajoituksia, mutta vastaat itse järjestyshäiriöistä tms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko asunnon jälleenvuokraukseen (= yli 50%) täytyy pyytää aso-yhtiöltä lupa. Kun on selvä syy, esim. työ, opiskelu toisella paikkakunnalla tai ulkomailla, se heltiää kahdeksi vuodeksi yhtäjaksoisesti. Alivuokraukseen ( max 49% ) ei ole rajoituksia, mutta vastaat itse järjestyshäiriöistä tms.
Lupa tarvitaan yli kahden vuoden luovutukseen, sen alittaviin riittää ilmoitus ja perusteltu syy.
- Anonyymi
Mulla oli tilanne, jossa vuokrasin ison asunnon kalustettuna kolmelle alivuokralaiselle ja olin itse siellä kirjoilla. Yhden pienen huoneen varasin itselleni tavaroita varten, jotka piti siirtää pois, jotta jokainen sai oman huoneen, sängyt sinne mahtumaan jne. Tuon ajan asuin muualla, mutta olin siis koko ajan kirjoilla. Ketään ei kiinnostanut montako huoneistossa asui ja minkä verran siitä oli vuokrattuna. Pääasia oli, että vuokra kopsahti ASO yhtiön tilille.
- Anonyymi
Ja mikähän olisi ollut tilanne, jos joku naapuri olisi ottanut yhteyttä ASO-yhtiöön. Ei tainnut olla kyse Helsingin Hasosta. Esim. Oulussa on aivan liikaa aso-asuntoja, niitä on laitettu ihan tavallisille vuokramarkkinoille vuokrattavaksi tavallisina vuokra-asuntoina. Oikein luvan kanssa. Näin on saatu joidenkin aso-yhtiöiden käyttöprosentti lähelle sataa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4225469Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1841881Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3601831- 1201074
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl5994- 27918
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60815- 70782
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 36684