Oksentelu - Vakavaa?

Vakavanha

Tervehdys!
Kissani on nyt parin viikon aikana oksennellut keltaista limaa. Oksentely näyttää pahalta kun kissa ensin maukuu ja oksentaa sen jälkeen.

Käytin kissaa lääkärissä, mutta lääkäri sanoi että kissa on voinut syödä jotain epämääräistä ja oksentelee sen takia ( antoi antibioottikuurin).

Oksentelu loppui viikoksi, mutta nyt se on taas alkanut. Kissa ei syö juuri mitään ja olen juottanut kissalle vettä.

Madotuslääkkeen annoin pari päivää sitten, jos se siitä olisi kiinni, mutta epäilen.

Olenkin aivan neuvoton, turha viedä lääkärille jos sanoo vain saman asian..

8

6648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipinkapin

Ei ole kokenut vielä kissojeni kanssa vatsavaivoista, mutta kyllä ensimmäisenä tuli mieleen että kissasi olisi syytä röntgenkuvata. Jos kissasi on vaikka syönyt jotain joka aiheuttaa tukosta suolistossa, ei mitkään antibiootit auta. Suolistotukos on vakava asia. Sinuna veisin kissan kipinkapin toiselle eläinlääkärille, ja pian!

• fennojunkkari

Minunkin kissani ovat joskus oksennelleet keltaista limaa, mutta ovat sitten lopettaneet sen sitten ja olleet ihan normaaleja.

Suosittelen kuitenkin, että otat yhteyttää muihinkin eläinlääkäreihin, ainakin puhelimitse, jos oksentelu vain jatkuu.

• vakavanha

eilen yöllä kissa sentään söi hieman ja juotin vettä.

Aamulla joskus seitsemän aikaan tosin heräsin taas oksenteluun..

kissa ensin maukuu ja yrittää oksentaa kunnes se sitten lopulta tulee..

• Sipsu

Jos kissa oksentaa keltaista limaa, tulee sieltä jo sappinesteet ulos! Vatsa on siis tyhjä, kissa kuivuu ja maksa ja munuaiset vaurioituvat. Anna ensiavuksi metopramia ja ruiskulla ruualla terästettyä vettä. Heti kiinnostuneemmalle ja pätevämmälle lääkärille ennenkuin on myöhäistä!

• KISSSAAAA

AUTTAKAA, MINUN 1 VUOTIAS KISSANI TULI ULKOA OKSENTI KOLME KERTAA HIIREN JÄMIÄ JA PIENTÄ LIMAA SITTEN SE SÖI JA OKSENTI SEN POIS JUOTIN SILLE HIEMAN VETTÄ JA SILITTELEN ITKIN OLEN IHAN EPÄTOIVOTON VANHEMPANI EI OLE KOTONA AUTTAKAA OIKEASTI ASIANTUNTIAT !!!!!!!!!!!

• 11+1

Hae ammattiapua.. itsellesi!

• okgfdo

kissani oksentaa jotain karvapalloja, ensin naukuu ja miukuu sitten yökkii äänekkäästi. Enkä ole oikein varma mitä se oikein oksentelee, se on ehkä saattanut syödä meidän leluhiirtä? auttakaa mitä voisin tehdä asialle...
      Syöminen siltä onnistuu mutta se on oksentanut jo kahdesti tämän viikon aikana.

• Kamelont

Ruokavalion muutos voisi auttaa. Meidän 4v Rexi-poika alkoi yllättäen oksennella. Vähitellen useammin ja useammin, kunnes oksentelu oli jo päivittäistä. Kävimme lääkärissä ja meille suositeltiin herkkävatsaiselle kissalle tarkoitettuja ruokia. Kyllä ne on jonkin verran auttaneet, koska oksentelu on nykyään paljon harvinaisempaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33