Onko kukaan päässyt kunnalliseen kaihileikkaukseen? Millä kriteereillä? Tuntuu aika mahdottomalle päästä. Yksityisellä maksaa kolmetonnia.
Kaihileikkaus?
7
255
Vastaukset
- Anonyymi
Reunaehdot. Molempien silmien haitta-asteen on oltava parhaollakin laseilla korjattuina -0,5 ja -0,3. Siis molempien ehtojen on täytyttävä.
Tutuissani on kuitenki 2 poikkeusta. Heiltä leikattiin vain toinen silmä. Toisella meni niska vinoon kun visotti toispuolisesti. Toisella jätettiin voimakan -linssi korjaamaan leikkaamattoman näköä. Ei tykännyt! Pari tuttavaani olivat tyytyväisiä julkisen puolen tulokseen mutta eivät tietäneen perusteita.
Yhtä talomme mummelia vedätettiin hoitotakuun puitteissa.
Minun ja vaimoni julkiset ehdot eivät olleet lähelläkään. Minua haittasi lähinnä pistemäisten valojen häikäisy varsinkin öisessä autonajossa.
Vaimollani se tuntui maailman "kellastumisena".
Leikkaukset kahden viikon sisällä. Samalla voimakkaan likinäköisyyden korjaus.
Montako perunaa sinulta jää pitemmällä tähtäyksellä syömättä muutaman tonnin takia?
Yksityiselle. Nopea, laadukas toiminta ja elämä kirkastuu!- Anonyymi
Siis meillä kummallakin molemmat silmät samalla käynnillä!
- Anonyymi
Veroja,kun maksanut. On ero videlläkympillä ja kolmellatonnilla.
- Anonyymi
Pieneläkeläisellä ei välttämättä ole sitä kolmea tonnia laittaa kerralla kii.
Monissa paikoissa voi maksaa osissa.
- Anonyymi
Milläkö kriteereillä ? Diagnoosilla kaihi !
Jonoon vaan.
Kaverini pääsi. Toinen silmä leikattiin aikaisemmin HUS silmäpolilla.
Toinen yksityisellä mutta sekin kunnalliseen hintaa kunnan ostopalveluna
koska hoitotakuu, 6 kk, alkoi mennä umpeen.
Nykyään pitää vaatia ja suurennella vaivaa tai haittaa että johonkin pääsee lähetteellä.
Vaikeaa se on kun ei ole oppinut vaatimaan sitä mikä kuuluu.
Eikä ennen tarvinnut. Eläkeläisenä joutuu oppimaan.
Jokaisella on oikeus saada elämää haittaavat vaivansa hoidetuksi
kunnallisesti. - Anonyymi
Jos olet HUS alueella, tietoja saat haulla: palveluseteli kaihileikkaukseen.
HUS silla on yksityisiä sopimuskumppaneita, joista voi valita kun palveluseteli
on mönnetty. - Anonyymi
Parinkymmenen vuoden taistelun jälkeen pääsin viime vuonna
kun olin jo lähes täysin sokea. Nyt on näkö 0,9 ja 0,7 eli aika hyvä.
Mutta ei sellainen kun on ollut nuorena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803